[MP] Stellaris - Multiplayer : Mayıs 2017
#1
L3Dk3V.jpg

Stellaris Multiplayer

Kurallar
Oyun RP esaslı oynanır, her oyuncu sahip olduğu yönetim biçimi ve prensiplere göre hareket etmelidir.
Her oyuncu bayrağında farklı bir renk ve farklı bir amblem seçmelidir.

OyuncuTürPrensip
@DumanAvian-
@AeschyliMolluscoid-
@jax61--
@Justicar--
@yafeshan--
@AdmHumanoid-
@unonimus--
Cevapla
#2
Benim ilk kural önerim prensip ve yönetim biçimleriyle alakalı.

Oyundaki çeşitliliği arttırmak için her oyuncunun ülkesinin farklı yapıda olmasını öneriyorum. Her oyuncunun fanatik prensibi kendisine has olsun. Örneğin bir tür fanatik pasifist iken bir diğer tür fanatik militarist, bir diğeri fanatik materyalist. 

Oyun sonu ascension perklerle de ilgili buna benzer bir düzenlemeye gidilebilir, herkesin oyun sonu robota dönüşmemesi için. Bunun yanı sıra müttefiklik ve düşmanlık durumlarını RP dahilinde gerçekleştirmeye çalışabiliriz.
Cevapla
#3
Aeschyli-Tırtıl-Sonradan eklenecek.

Gün olarak Pazartesi-Salı-Perşembe hariç her zaman boşum. Kurallar konusunda sınırı olmayan iki ayrı imparatorluğun savaşamamasını önerebilirim. Her kurulan ittifakında bir amaç belirtmesi şartı konulabilir.
Ara
Cevapla
#4
Prensiplerde çeşitliliği arttırma önerimle ilgili bir veri, oynadığımız son multiplayer oyunda oyuncuların prensip tercihleri:
  • Duman: Hive mind
  • jax61: Militarist, Fanatic Materialist
  • Justicar: Militarist, Fanatic Materialist
  • yafeshan: Egalitarian, Fanatic Materialist
  • Aeschyli: Xenophobe, Fanatic Militarist
Oyuncular aynı yapıda devlet kurmaya meyilliler ve bu durum RP odaklı oynanan bir etkinlikte sıkıntı teşkil edebilir.
Cevapla
#5
Ethic sinirlamak mantikli olmaz bence. Mesele herkesin aldigi ethice gore davranmasini saglamak. Bu sadece ittifaklar icin gecerli degil. Ornegin populer ethic materyalist alip robot yapmak lazim, spiritualistlere dusman olmak lazim. Pasifist adamin savas acmasi zaten kisitli adam gidip militaristle anlasma yapip ittifaka girmesi abzurd olur. Fanatik ethicler de sinirlanamaz cunku adam robot ascension istiodur ancak fanatic materyalistte mantikli, ayni sekilde physionic ascension da spiritualistte mumkun. Benzer bicimde yonetim bicimleri de onemli, demokratik ulkenin gidip imparatorlukla icli disli olmasi anormal.

Ittifak mantigina soyle bir kural onersem. Ethic uygunluguna gore ittifaklar ancak onceden birbirine alisma donemi olarak saldirmazlik anlasmasi gerekebilir. Nihai ittifak yapacak ulkeler oncesinde iliskileri gelistirsin direk ittifaga atlamasin. Bunun icin gerekli yil suresi falan olabilir.

herhangi bir saldirmazlik pakti vb surekli iliski yokekn baskasinin savasina mudahil olmak yasak olsun.

Oyuncu vs oyuncu savaslarinda yenilmekte olan taraf teslim olmak istediginde savasi uzatmadan anlasma kabul edilsin. oyuncu savaslarinda birbirini ezip oyun ulkesini ayaga kalkamaz derecede ele gecirecek sartlar sunulmasin.

oyuncu baska oyuncu tarafindan vassal/tribute yapilirsa, vassal yapanin dogal/ethic dusmanlari, vassal yapilan ulkeye ethic sartina bagli kalmadan bagimsizlik destegi verebilsin. Vassal yapilan ulke hic bir zaman entegre edilmesin.

dengesiz ittifaklar 1e karsi 3 yada 1e karsi 4 yapilmasin.

influence kazanma amaciyla danisikli rivalleme yasak olsun. bir kere rival yaptiktan sonra o ulkeyle dost olabilmek icin cok uzun zaman gereksinimi olsun.

Ethic olarak anlasma yapmasi anormal olan ulkeler aralarindaki diger iliskileri de kisitli olmali. Birbirine harita acma yada az miktarda kaynak ticareti olabilir.
Ara
Cevapla
#6
1v1 savaş bile dengesiz olabilir, ittifakları barındırdıkları oyuncu sayısına göre belirlemek doğru değil. Karşı tarafta 3 oyuncunun birleşse dahi yenemeyebileceği bir başka oyuncu devleti bulunabilir.
Cevapla
#7
Bunları bence oyuncular kendiğilinden dengelemeli. Üstte belirttiğim gibi kurulan ittifaklar bir amaç belirtmeli. O amaç tamamlandıktan sonra o ittifak bozulmalı.
Ara
Cevapla
#8
ilk 50-60 yıl saldırmazlık paktı olmalı.. zira oyuncu daha gelişemeden büyük kayba uğrayıp yokoluyor.. malum bu oyunda onca yıl uğraşıp geliştirdiğiniz 4-5 gezegeni tek savaşta kaybedebilirsiniz.. bu bağlamda ilk 50-60 yıl saldırmanın yasaklanması bence yerinde olacaktır..
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#9
İlk 50 yıl saldırmazlık olması oyuncuları tedbirler almadan oynamaya iter diye düşünüyorum. Yani AI tarafından tehdit edilmiyorsa adam oturup filo basmaz.
Cevapla
#10
Tarihler uyarsa ben de katılmak isterim. Oldukça tecrübesizim ve Humanoid türleri tercih ediyorum.
[+] 1 üye Adm nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#11
Tecrübeden kaynaklı katılmaktan çekinen arkadaşlar varsa bizde zaten çok tecrübeli değiliz. :) Yeni yamadan sonra oyun oldukça oynanabilir olmuş multiplayerlarıda oldukça zevkli geçiyor.
Ara
Cevapla
#12
Ekledim, başlangıç tarihi belirlendikten sonra katılamayacak gibiysen haber verirsin.
Cevapla
#13
Oyun tarihi gelmeden once kurallarda anlasmamiz lazim.

Sahsen en cok istedigim hekesin sectigi ethic e gore hareket etmesi.
Ara
Cevapla
#14
(24-04-2017, 16:49)Duman : Ekledim, başlangıç tarihi belirlendikten sonra katılamayacak gibiysen haber verirsin.

Tamamdır takipteyim.
Ara
Cevapla
#15
Haftada kac gun dusunuyoruz?
Ara
Cevapla
#16
İki.
Ara
Cevapla
#17
Sanıyorum EU4 mpsinden bize Çarşamba, Cuma, Cumartesi ve Pazar günleri kalıyor. Bu günler üzerinde karar verebiliriz.
Cevapla
#18
cuma ve cumartesi aksami super olur. milletin isi gucu var haftaici
Ara
Cevapla
#19
Pazarı da dahil edelim ben fitim. :D

Kuralları da karara bağlayalım Cuma gününe kadar.
Cevapla
#20
ortaya sunulanlar icin oylama yapalim. ilk olarak dumanin teklifini yada hepsini birden
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 3 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.