Anket Başlığı: Oyunu dengelemek, oynanışı iyileştirmek için "güncelleme" getirmek suretiyle oyunun bazı kısımlarında değişiklik yapılmalı mı?
Bu ankette oy kullanmak için yeterli yetkiye sahip değilsiniz.
evet

14 77.78%
hayır

4 22.22%
Katılımcı sayısı: 18 100%
Bu ankete daha fazla oy kullanamazsınız. [Anket Sonuçlarını Göster]

Oyun üzerine bazı münakaşalar
#1
1-) Oyunu dengelemek, oynanışı iyileştirmek için "güncelleme" getirmek suretiyle oyunun bazı kısımlarında değişiklik yapılmalı mı?
Sinkaf-ül Tertibat
Ara
Cevapla
#2
Hayır
[+] 1 üye Kamran nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Örneğin hile yapmazsın. Denge, düzen sağlanır oynanış zevkli duruma gelir.
Vir sapit qui pauca loquitur
Ara
Cevapla
#4
Bu bir tartışma mı ? Eğer öyle ise soru sağlıklı cevap alabilmek için fazla açık uçlu, açık uçluluk kötü değildir ancak bu durumda soruya cevap veren sorunun eksiklerini kafasında yazarak cevap verirse sağlıklı bir tartışma yürütülmesi güçleşir. Ne oyunu bu? Kalkıp MOBA tarzı bir oyun yapıp güncellememek ile SP bir oyunu güncellememek apayrı şeyler.
Ara
Cevapla
#5
Soru iki veya daha fazla oyuncunun rekabet ettiği oyunlar için. Zaten tek kişilik oyunlarda oyuncuların denge arıyacağını sanmam. Ayrıca denge her oyun için aynı anlama gelmiyor. Mesela 4x'lerde tüm oyuncuların eşit şartlarla başlaması anlamına gelirken, grandstrategylerde (eu serisi vb.) tarihe göre denge anlamını taşıyor.
Sinkaf-ül Tertibat
Ara
Cevapla
#6
GS'lerde 4x gibi denge olsun isteyen de var gerçi xD .
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#7
(08-04-2016, 18:54)GeneralTzschück : Soru iki veya daha fazla oyuncunun rekabet ettiği oyunlar için. Zaten tek kişilik oyunlarda oyuncuların denge arıyacağını sanmam. 

Yooo niyeymiş?
Ara
Cevapla
#8
Eğer oyun sektörüne tutunmak istiyorlarsa bana göre oyun çıkarken %100 bir durumda çıkmalı ancak hatalar var ise bunu düzeltmeliler oyunun bir kısmını değiştirebilirler. Önemli olan oyuncular.
Siyasette muhabbet... Hepsi yalan, palavra... 
Doğru sözü “Kül Tegin” kitabesinde ara... 
Ara
Cevapla
#9
@ferevon
Bu tek oyunculu ve çok oyunculu oyunların oynanma amacı ile ilgili. Çok oyunculu oyunların temelinde oyuncuların birbirleri ile rekabet etmesi yatar. Tek oyunculu oyunlarda ise önemli unsur , speedrun, oyun içi başarımlar ve rekorlar sayılmazsa, keyiftir. Çok oyunculu oyunlarda bir taraf aşırı güçlü diğer taraf ise aşırı güçsüz olması güçsüz tarafı rahatsız eder çünkü rekabet unsurunu ortadan kaldırır bu fark. Haliyle denge arar. Tek oyunculu oyunda ise önemli olan unsur keyif olduğundan eğer oyunu oynayan kişi oyundan zevk alıyorsa denge talebinde bulunacağını sanmıyorum.


Zaten şuanda yz'nin insan ile dengelenmesi pek mümkün değil. Tabi yz'ye civ'deki gibi aşırı kolaylık sağlanırsa o ayrı. XD



Aslında biraz daha geç sormayı planlıyordum ama madem konuyla alakalı :

2-) Strateji oyunları "single" tabanlı mıdır ?
Sinkaf-ül Tertibat
Ara
Cevapla
#10
(08-04-2016, 21:46)Ahrep : Eğer oyun sektörüne tutunmak istiyorlarsa bana göre oyun çıkarken %100 bir durumda çıkmalı ancak hatalar var ise bunu düzeltmeliler oyunun bir kısmını değiştirebilirler. Önemli olan oyuncular.

Eğer erken erişimi kastettiysen katılamıyorum (Eğer oyunlardaki bug ve sorunlar ise katılıyorum). Erken erişim ,sömürülmese, bütçesiz oyun geliştiriciler için çok yararlı bir yöntem. Örnek olarak Don't Starve'ı verebilirim sanırım. İlk ve son sürümleri arasında dağlar kadar fark var. Söz verilen tarihlerde güncelleme sağlamışlardı. Fakat -her iyi yöntemin kötüye kullanılabileceği gibi- bu sistem de bazı -sözde- geliştiriciler tarafından suistimal edildi.

(08-04-2016, 18:54)GeneralTzschück : Soru iki veya daha fazla oyuncunun rekabet ettiği oyunlar için. Zaten tek kişilik oyunlarda oyuncuların denge arıyacağını sanmam.
Buna da katılamıyorum. Eğer absürtlüğü ile tanınmamış ise her oyun dengeli olmalı. Örnek veriyorum RPG oynuyorsun ve o kadar güçlü bölüm sonu canavarı çıkıyor ki yenemiyorsun. Ya da zıttını düşünelim, çok kolay düşmanlarla karşılaşıyorsun. Oyunlarda dengesizsik, oynanış süresini kısaltır ve aldığın zevki de baltalar.
Vir sapit qui pauca loquitur
Ara
Cevapla
#11
CXUlhe7WYAE0NOn.jpg
Konu hakkındaki düşüncem (t)
p8RNv0.png
[+] 1 üye Fire nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#12
Yerine göre update gerekir ve zorunludur ama kalkıpda bir Osmanlıyı silecek bir update gelmemeli makul olmalı gelicek yenilemeler ve oyuncu isteklerime bakılmalı.
Ara
Cevapla
#13
Tarihle az çok ilgilenen insanlarsınız. Hangi uygarlık, hangi imparatorluk bir başkasıyla eşitti?
Ara
Cevapla
#14
Dengeden kastettiğiniz tarihi gerçeklikse. Elvetteki yapılmalıdır.
Ara
Cevapla
#15
(09-04-2016, 08:37)Jasebon : Dengeden kastettiğiniz tarihi gerçeklikse. Elvetteki yapılmalıdır.

Öyle de denebilir. Lakin ben "tarihi gerçeklik" kavramını doğru bulmuyorum. Bunun sebebi kavramın çok açık uçlu olması ve bana göre anlamı da sıkıntılı. Konuya açıklık getirmek kafalarda soru işareti bırakmamak için tarihe göre denge (her ne kadar kıçımdan uydurduğum bir kavram olsa da) kavramını açıklayayım. Bu kavram : Tarihte güçlü olan devletlerin şart uygun olduğu sürece oyunda da güçlenebilmesi (ki bunun önünün açılması için bazı güncellemeler yapmak gerekiyor eu4'te) ve birkaç gerçekci hamle daha (kışın sefere çıkmanın daha da zorlaşması, liman bloklama bonuslarının ve etkilerinin biraz daha iyileştirilmesi vb. şeyler ama onları tarihe göre denge kavramının içine alabilir miyiz bilemem.). Ama tarihi gerçeklikte pek tabi kullanılabilir.

(09-04-2016, 01:23)onikidokuz : Tarihle az çok ilgilenen insanlarsınız. Hangi uygarlık, hangi imparatorluk bir başkasıyla eşitti?
xd
Her oyunun kendince bir dengesi vardır. Bu denge oyunlar için farklı farklı yorumlanabilir.

(08-04-2016, 22:56)Emirhan : Buna da katılamıyorum. Eğer absürtlüğü ile tanınmamış ise her oyun dengeli olmalı. Örnek veriyorum RPG oynuyorsun ve o kadar güçlü bölüm sonu canavarı çıkıyor ki yenemiyorsun. Ya da zıttını düşünelim, çok kolay düşmanlarla karşılaşıyorsun. Oyunlarda dengesizsik, oynanış süresini kısaltır ve aldığın zevki de baltalar.

Eğer oyundan keyif alıyorsan isterse çok zor olsun isterse çok kolay fark etmez. Ayrıca oyunların hiçbir şekilde geçilemez bölümlere sahip olması (o oyunun amacı şaka olmadıkça) oyunu oynanılmaz bir hale getireceği için oyunluktan çıkartır.



1. soru için şöyle bir örnek verelim de konu biraz daha pekişsin: Osmanlı'nın levant kültürüne alınması.

(08-04-2016, 22:08)GeneralTzschück : Aslında biraz daha geç sormayı planlıyordum ama madem konuyla alakalı :

2-) Strateji oyunları "single" tabanlı mıdır ?

Alıntı: @unonimus
Paradox, oyunlarını single kısmına göre geliştirmeyi 2001'de bıraktı. Oyun dengelerini hep multi kısmına göre sağladılar; çünkü Johan'a göre "Oyunun multi'si iyi ise single'ı da iyidir.".
Sinkaf-ül Tertibat
Ara
Cevapla
#16
Paradox'un multiye göre oyun geliştirdiği de nereden çıktı? Johan'ın her lafına bakacaksak daha neler neler var duysanız hakkında düşünceleriniz bile değişebilir. Multiye yönelik geliştirmeler de yapılıyor ancak single'a göre geliştirilmediğini söylemek de gülünçtür.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.