Oyuna gelmesi gerekenler naçizane fikrim
#21
Amerikadaki ticareti elle belirleyebilelim yani japonya oynayıp kuzey amerikayı ele geçirince ordaki tüm ticareti japonyaya aktarabilelimki böylesi mantığa daha uygun
Ara
Cevapla
#22
Aslında şöyle yapılabilir : Kendi trade node larımızı yaratabiliriz
Ara
Cevapla
#23
İstenilen özellikler daha çok dinamik gibi. Pro-klasik Osmanlı döneminde, Osmanlı orduyu bir yere götürdüm mü Bizans, himayesindeki Osmanoğlu'nu salıyor, ordunun terk ettiği yerde de gırla isyan çıkıyor ama oyunda bütün savaşlar, topyekun savaşlar. Fakat topyekun savaşlar tarihte çok daha az olmuş. Bu dinamiği eklemeleri aşırı radikal olabilir, savaşları azaltabilir, tall ülke sayısı artabilir, oyunu sıkıcılaştırabilir ve kesinlike wc'yi zorlaştırır. Bu değişimleri azaltan, kolaylaştıran başka bir dinamik ekleyebilirler.

Bunlar EU IV'te olmaz gibi. Belki EU V'te olur. Ay EU V yazınca bir titreme geldi. Süphaaanallllaaah. Şahsi temennim bunların EU oyununda olması. Hanedanla değil; devletle, uzun bir tarihle yaşamak istiyorum.
İhtiras, keder, heyecan, marjinallik, monşerlik, kaygı ve aşırı miktarda Türklük barındırır.
Sen eğme, eğilsin alnı karalar / Dalkavuklar, p...lar ve maskaralar
Ara
Cevapla
#24
Zor kullanarak bir yerde din veya kültür değiştirme eklemeli. Belli bir miktar millitary puan harcayarak bir yerin anında kendi dinimize cevirebilelim. Tarihte olmayan bir şey değil bu. Veya kültürü değiştirebilelim. Değiştirince bölgenin development değeri bir miktar düşebilir sonuçta adamları kılıçtan geçiriyoruz değil mi?

Osmanlı görev ağacına iyileştirilmeli. Görevlerin %90nı savaş sebebi dışında bir şey vermiyor Osmanlı'ya. Bence şöyle olmalı. Anadolu'yu birleştir görevini (Karaman ve Candarı fehetme görevi) tamamlıyımca mevzubahis bölge üzerinde %50 core cretion cost indirimi versin. Irak'a ve doğu Anadolu'ya savaş sebebi veren görevi tamamlayınca mevzubahis yerlerde bulunan şii toprakların bir sünnileşsin otomatikman.
Mısırı fethetme görevi tarihsel olarak Osmanlıya halifelik veriyor. Oyunda halifelik olmadığı gibi o dönem halifelik makamınında gerçekten de bir ehemmiyeti yok çünkü aynı anda bir sürü devlet kendini halife etmişti, papalık gibi bir sistem zaten istemiyorum ki olması mantıksız. Ama gene de Mısırın fethi Osmanlı'yı İslam'ın en büyük kılıcı yaptığı için bu görev sonunda çok sağlam bonuslar vermeli. Örneğin oyun sonuna kadar Müslüman ülkelerle %20 ilişki geliştirme, oyun sonuna kadar +1 diplomatik itibar, %20 din savunucusu olma maliyeti gibi.
Bu görev ağacı düzenlemesi oyunun dengelerini bozmadığı gibi oldukca gerçekçi ve mutlak suretde eklenmesi gereken görevler. Hele son zamanlarda Avrupalı devletlere verilen fantastik görev ağaçlarına bakınca Osmanlı oldukça zayıf kalmış.

Savaş vergisi değiştirilmeli. Şu anki hali mantıksız. Ordu Maliyetini düşüyor da ne alaka kardeşim? Maaş kesilsin demedik vergi dedik. Bence huzursuzluğu arttırması karşılığında vergi gelirini önemli miktar arttırsak daha mantıklı olur. Artık halkına demir yumruğu geçirmeye gücü yeten devlet şak diye basabilmeli vergiyi.

ufak bir ayrıntı olarak -eklenmesi hiç şart değil eklense bile ayarlardan kapatılabilir olmalı- vasalımız olan devletin harita rengi bizim devletimize yakın renkte olabilir. Victoria 2'de Qinq ve kuklaları arasındaki renk uyumu gibi düşünün.

Bahsettiğim şeyler oyunu asla karmaşık şeyler değil. Neden eklenmez anlamıyorum.
[+] 1 üye He be nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#25
Yazdıklarınızın çoğuna katılmadığımı belirtmek isterim. Ordumuz piyade, süvari ve topçu olmakla beraber kendi içlerinde de seçeneklere ayrılıyor zaten. Bazı birlikler kuşatmada daha iyiler, bazıları ve savunmada daha iyiler, bazı birlikler moral veriyor ben asker ağacının zaten detaylı olduğunu düşünüyorum. Yani sadece piyade ve süvari asker ağacından oluşmuyor. Onun altında da dallara ayrılıyor.

Asıl katılmadığım nokta ise ordumuzun ülkemizden uzaklaştıkça isyan etmeleri gerektiğini söylemeniz. Osmanlı ordusu Anadolu'dan kalkıp Viyana kapılarına dayandı, Murat Reis İzlanda'yı kuşattı oradan köleler getirdi, ordumuz "çok uzağa geldik burada ne işimiz var" diyerek isyan etmediler. Aynı şekilde Avrupalı ordular Güney Amerika'ya gittiler, Afrika'yı sömürdüler, Asya'yı işgal ettiler ama orduları çok uzaktayız diyerek isyan etmediler. 

Bir diğer nokta ise yönetim detaylı olmalı yönetim kurulu olmalı demişsiniz ama o dönemlerdeki imparatorluklarda ve beyliklerde tek hükümdar kraldı. Yönetim kurulları ise sadece tavsiye verici pozisyondalardı. Zaten gelen eventlerde yardımcılarımız fikrimizi soruyor, şöyle mi, yoksa şöyle mi yapmak istersiniz hükümdarım diyor. Yani bu yönetim kısmını oyunun iyi yansıttığını düşünüyorum. Ama şehirlere valiler atama kısmına katılıyorum.

Oyunun gelişmesi gereken noktaları yok mu, tabi ki var ama bu şikayetlerinizin gerekli olan eksiklikler olduğunu düşünmüyorum.
Ara
Cevapla
#26
(20-08-2020, 12:28)Kapıkulu : Yazdıklarınızın çoğuna katılmadığımı belirtmek isterim. Ordumuz piyade, süvari ve topçu olmakla beraber kendi içlerinde de seçeneklere ayrılıyor zaten. Bazı birlikler kuşatmada daha iyiler, bazıları ve savunmada daha iyiler, bazı birlikler moral veriyor ben asker ağacının zaten detaylı olduğunu düşünüyorum. Yani sadece piyade ve süvari asker ağacından oluşmuyor. Onun altında da dallara ayrılıyor.
Galiba acemisin,oyunu bilmiyorsun?
O dediğin "Ağaç" sadece Piplerden ibaret. Oyuna gerçekten büyük bir etkisi yok. Bildiğim kadarıyla seçerken oyuncular sadece "Savunma" odaklı mı yoksa "Saldırı" odaklı mı olduğuna bakıyor.
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
[+] 1 üye Defterdar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#27
(20-08-2020, 12:33)Defterdar :
(20-08-2020, 12:28)Kapıkulu : Yazdıklarınızın çoğuna katılmadığımı belirtmek isterim. Ordumuz piyade, süvari ve topçu olmakla beraber kendi içlerinde de seçeneklere ayrılıyor zaten. Bazı birlikler kuşatmada daha iyiler, bazıları ve savunmada daha iyiler, bazı birlikler moral veriyor ben asker ağacının zaten detaylı olduğunu düşünüyorum. Yani sadece piyade ve süvari asker ağacından oluşmuyor. Onun altında da dallara ayrılıyor.
Galiba acemisin,oyunu bilmiyorsun?
O dediğin "Ağaç" sadece Piplerden ibaret. Oyuna gerçekten büyük bir etkisi yok. Bildiğim kadarıyla seçerken oyuncular sadece "Savunma" odaklı mı yoksa "Saldırı" odaklı mı olduğuna bakıyor.

Tekrar okumanızı tavsiye ederim çünkü anlamamışsınız, Oyuna çok büyük, olağanüstü etkisi var demedim, oyunda dediğiniz bu eksiklikleri karşılayan asker alım ağacının varlığına vurgu yaptım.
Ara
Cevapla
#28
(20-08-2020, 12:28)Kapıkulu : asker ağacının zaten detaylı olduğunu düşünüyorum. Yani sadece piyade ve süvari asker ağacından oluşmuyor. Onun altında da dallara ayrılıyor.
(20-08-2020, 12:49)Kapıkulu : Oyuna çok büyük, olağanüstü etkisi var demedim.

O askerler çok fazla etki yapmadığı -aslında yaptığı etki var,sadece savunma da veya saldırıda daha avantajlılar başka bir şey yok- için oyuna detay katmıyor. Bence önce yazdığınızı anlayın.
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
[+] 1 üye Defterdar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#29
Başında komutan olan orduları otomatik pilot misali görevler atayabilelim tıpkı vassal marchlara verdiğimiz gibi ama bölge seçerek mesela bir orduya sen şu şu bölgelerde kuşatma yap başka orduya şu şu bölgelerde düşman askerlerle savaş gibi sonuçta başlarında komutan var biz emri verelim işi kendisi yapsın belli tarihlerden sonra çok fazla ordu olunca yönetmesi sıkıntı olabiliyor verilen işi yapmasındaki başarısı(akıllıca oynaması) da komutanın özelliklerine göre olsun mesela yapay zeka orduları yenemeyeceğini düşündüğünde saldırmaz bu komutanın kalitesine göre karar verilsin sağlam komutan daha düzgün komutlara karar versin daha sonra diğer oyunda görmek istediğim şey barış anlaşmalarında daha fazla seçenek olması mesela biz yendiğimiz anlaşmada düşman devletin force limiitini düşürme cezası barış bitene kadar verdirebilelim veya ordu kalitesini düşürebilecek etkiler yaptırabilelim sanki düşmanın ordusundaki techizata el koyduk da moral disiplini düşürdük gibisine
Ara
Cevapla
#30
Şu ımparatora ekledikleri erzak sistemini bu oyunada ekleseler yeter aslında.
Ara
Cevapla
#31
Bu dediklerinizin çoğu ck 2'de var zaten. + Nufüs oyunda var zaten o da manpower.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.