22-06-2020, 15:07
(Son Düzenleme: 11-03-2024, 17:12, Düzenleyen: unonimus. Toplamda 4 kere düzenlenmiş.)
Resimler, aksi söylenmediği sürece Japan '46'dan alınmadır. Bu renkteki yazı First World War Campaigns serisi için geçerlidir, Panzer Campaigns için bakıyorsanız oraları es geçin. Bu renkteki yazı Modern Campaigns serisi için geçerlidir, Panzer Campaigns için bakıyorsanız oraları es geçin.
Panzer Battles'taki farklar şunlardır:
- 1-5 yerine 1-20.
- Hava durumu ve fırtınalar günde bir kere değil her tur kontrol ediliyor.
- Donmuş durumun hareket haklarındaki etkisi biraz daha az (tam değer vermedikleri için ve kılavuzu güncellememiş oldukları için tam değer veremiyorum).
- Donmuş durum sığınak ve koruganlardaki birliklerin savunmasına değişkenin yarısı kadar etki ediyor.
İçindekiler:
1-) Çevre
a-) Genel
spoiler-) Görüş alanı neden bu şekilde belirlendi?
b-) Görüş Alanı
c-) Zemin Durumu
d-) Donmuş Arazi
- Fırtına
e-) Programlanmış Hava Durumu (Programmed Weather)
- Donmuş Durum Değişkeni (Frozen Penalty)
Çevre
Genel
Çevre, bu serilerde görüş mesafesi ve o anki zemin durumundan ibarettir. Her senaryoda bunların normal değeri ile alt ve üst sınırı senaryo düzenleyicisindeki üstbilgi açılır penceresinde bulunur ve senaryo yapımcısı bu değerleri buradan düzenleyebilir.
Kırmızı çerçeve görüş alanının, mavi çerçeve zemin durumunun olduğu yeri belirtmek için eklendi.
Görüş Alanı
Görüş alanı düşman birliğinin tespit edilebileceği en uzak mesafedir. Gündüz turlarında genelde 1-5 1-3 altıgen arası, gün doğumu/gün batımı turlarında gündüz değerinin yarısı (aşağı yuvarlanır), gece turlarında 1 altıgendir.
Görüş alanının alt ve üst sınırları senaryoya bağlı veri tarafından belirlenir. Her tur başlangıcında ana program görüş alanının değişip değişmediğine karar verir (bunun algoritmasını bilmiyoruz). Görüş alanında değişme olan turlarda bu, iki oyuncuya da komuta açılır penceresinde bildirilir.
Zemin Durumu
Normal, Yumuşak(Soft), Çamurlu(Mud), Karlı(Snow) ve Donmuş(Frozen) olmak üzere 5 çeşit zemin durumu vardır. Normal durum kuru zemin ve normal sıcaklıkları, yumuşak durum yumuşak zemin ve normal sıcaklıkları, çamurlu durum çamurlu zemin ve normal sıcaklıkları, karlı durum karla kaplı zemin ve düşük sıcaklıkları ve donmuş durum karla kaplı zemin ve çaylar ile ırmakları donduracak denli düşük sıcaklıkları temsil eder. Her günün başında ana program, senaryo için belirlenmiş aralıkta zemin durumunu belirler.
Her durum ve birlik sınıfı için, birlik o koşullarda hareket ettiğinde normal hareket bedelini düzenleyen bir yüzde değişkeni olur. Bu değişkeni Parametre Verisi açılır penceresinde görebilirsiniz. Bu değerler ana yoldan yürüyüş modunda yol hareketini kullanarak ilerleyen birlikler haricinde birliklerin nominal hareket bedelini (aşağı yuvarlanacak şekilde) düzenlemek için kullanılır. Ana yoldan yürüyüş modunda yol hareketini kullanarak ilerleyen birliklerde bu değişken yerine nominal hareket bedeli kullanılır.
Donmuş Arazi
Karlı/Donmuş durumda tarla, bataklık ve batak orman arazileri donmuş kabul edilir. Tarla ve bataklık normal arazi, batak orman orman arazisi olarak kabul edilir. Donmuş durumda ırmaklar su yolu altıgen kenarı olarak kabul edilir. Çaylar durum düzelene kadar kaybolur.
Resim Moscow '42'de, donmuş durumdaki bir tarla arazisinden. [] buranın aslında tarla olduğunu ama şimdilik normal arazi sayılacağını gösterir.
Yine de bataklığa (ve kış aylarında Japonya'da filan geçen bir oyun çıkarsa tarlaya) çok dikkat etmek gerekir; çünkü normalde bataklığa giremeyen lastik tekerlekli birlikler bataklığın donmuş olmasından faydalanıp bataklık araziye girebilir hâle gelir. O birlikler hâlen oralardayken durum normal/yumuşak/çamurlu olunca orada yol hareketi mümkün değilse durum tekrar karlı/donmuş olana kadar kalır. Motorize/mekanize piyade birliklerini oradan çıkarmak için tabanvay moduna almak gerekir.
Fırtına
Fırtına her durumda olabilir. Yağmur, kar, hattâ bazen kum fırtınasını temsil eder. En az bütün gün boyunca (gece yarısına kadar, bazen belki de birkaç gün boyunca) sürer. Fırtına sırasında şunlar olur:
Fırtına, alt çubukta durumun yanında belirtilir. Fırtına sadece Programmed Weather Opsiyonel Kuralı açıkken veya senaryonun başında belirtilmişken olabilir.
Programlanmış Hava Durumu (Programmed Weather)
Programmed Weather opsiyonel kuralı açıldığında weather.dat dosyası bulunuyor ve bu dosyanın içi doldurulmuşsa bu kural, hava durumunun gün bazında önceden belirlenmiş şekilde ayarlanmasını sağlar.
Weather.dat dosyasından bir parça
Sayılar şu anlama gelir: İlk üçü gün/ay/yıl, sonraki beşi o gün normal/yumuşak/çamurlu/karlı/donmuş durum olma ihtimali, sonraki ikisi minimum ve maksimum görüş menzili, sonuncusu (varsa, eskiden yoktu) fırtına ihtimali.
Düzenlemek isteyenler için not: Hiçbirinin başına fazladan sıfır koymayın.
Donmuş Durum Değişkeni (Frozen Penalty)
Donmuş koşullarda bir tarafa parametre verisindeki değere göre negatif değişken uygulanabilir. Bu değer 0 olmadığında donmuş koşullarda belirlenmiş tarafa şunlar uygulanır:
Panzer Battles'taki farklar şunlardır:
- 1-5 yerine 1-20.
- Hava durumu ve fırtınalar günde bir kere değil her tur kontrol ediliyor.
- Donmuş durumun hareket haklarındaki etkisi biraz daha az (tam değer vermedikleri için ve kılavuzu güncellememiş oldukları için tam değer veremiyorum).
- Donmuş durum sığınak ve koruganlardaki birliklerin savunmasına değişkenin yarısı kadar etki ediyor.
İçindekiler:
1-) Çevre
a-) Genel
spoiler-) Görüş alanı neden bu şekilde belirlendi?
b-) Görüş Alanı
c-) Zemin Durumu
d-) Donmuş Arazi
- Fırtına
e-) Programlanmış Hava Durumu (Programmed Weather)
- Donmuş Durum Değişkeni (Frozen Penalty)
Çevre
Genel
Çevre, bu serilerde görüş mesafesi ve o anki zemin durumundan ibarettir. Her senaryoda bunların normal değeri ile alt ve üst sınırı senaryo düzenleyicisindeki üstbilgi açılır penceresinde bulunur ve senaryo yapımcısı bu değerleri buradan düzenleyebilir.
Kırmızı çerçeve görüş alanının, mavi çerçeve zemin durumunun olduğu yeri belirtmek için eklendi.
Görüş Alanı
Görüş alanı düşman birliğinin tespit edilebileceği en uzak mesafedir. Gündüz turlarında genelde 1-5 1-3 altıgen arası, gün doğumu/gün batımı turlarında gündüz değerinin yarısı (aşağı yuvarlanır), gece turlarında 1 altıgendir.
Görüş alanının alt ve üst sınırları senaryoya bağlı veri tarafından belirlenir. Her tur başlangıcında ana program görüş alanının değişip değişmediğine karar verir (bunun algoritmasını bilmiyoruz). Görüş alanında değişme olan turlarda bu, iki oyuncuya da komuta açılır penceresinde bildirilir.
Zemin Durumu
Normal, Yumuşak(Soft), Çamurlu(Mud), Karlı(Snow) ve Donmuş(Frozen) olmak üzere 5 çeşit zemin durumu vardır. Normal durum kuru zemin ve normal sıcaklıkları, yumuşak durum yumuşak zemin ve normal sıcaklıkları, çamurlu durum çamurlu zemin ve normal sıcaklıkları, karlı durum karla kaplı zemin ve düşük sıcaklıkları ve donmuş durum karla kaplı zemin ve çaylar ile ırmakları donduracak denli düşük sıcaklıkları temsil eder. Her günün başında ana program, senaryo için belirlenmiş aralıkta zemin durumunu belirler.
Her durum ve birlik sınıfı için, birlik o koşullarda hareket ettiğinde normal hareket bedelini düzenleyen bir yüzde değişkeni olur. Bu değişkeni Parametre Verisi açılır penceresinde görebilirsiniz. Bu değerler ana yoldan yürüyüş modunda yol hareketini kullanarak ilerleyen birlikler haricinde birliklerin nominal hareket bedelini (aşağı yuvarlanacak şekilde) düzenlemek için kullanılır. Ana yoldan yürüyüş modunda yol hareketini kullanarak ilerleyen birliklerde bu değişken yerine nominal hareket bedeli kullanılır.
Donmuş Arazi
Karlı/Donmuş durumda tarla, bataklık ve batak orman arazileri donmuş kabul edilir. Tarla ve bataklık normal arazi, batak orman orman arazisi olarak kabul edilir. Donmuş durumda ırmaklar su yolu altıgen kenarı olarak kabul edilir. Çaylar durum düzelene kadar kaybolur.
Resim Moscow '42'de, donmuş durumdaki bir tarla arazisinden. [] buranın aslında tarla olduğunu ama şimdilik normal arazi sayılacağını gösterir.
Yine de bataklığa (ve kış aylarında Japonya'da filan geçen bir oyun çıkarsa tarlaya) çok dikkat etmek gerekir; çünkü normalde bataklığa giremeyen lastik tekerlekli birlikler bataklığın donmuş olmasından faydalanıp bataklık araziye girebilir hâle gelir. O birlikler hâlen oralardayken durum normal/yumuşak/çamurlu olunca orada yol hareketi mümkün değilse durum tekrar karlı/donmuş olana kadar kalır. Motorize/mekanize piyade birliklerini oradan çıkarmak için tabanvay moduna almak gerekir.
Fırtına
Fırtına her durumda olabilir. Yağmur, kar, hattâ bazen kum fırtınasını temsil eder. En az bütün gün boyunca (gece yarısına kadar, bazen belki de birkaç gün boyunca) sürer. Fırtına sırasında şunlar olur:
- Hareket bedelleri iki katına çıkar.
- Görüş alanı 1 altıgene iner.
- Bütün saldırı ve hücum değerleri yarıya iner.
- Hava görevleri yapılamaz.
- Çıkarma, hava indirme ve planör yoluyla takviye yapılamaz. Çıkarma takviyesi yapılamaz. Çıkarma, hava indirme, planör ve helikopter yoluyla takviye yapılamaz.
- Birlikler botla karşıya geçirilemez.
- Tombaz köprüsü ilerlemesi durdurulur.
Fırtına, alt çubukta durumun yanında belirtilir. Fırtına sadece Programmed Weather Opsiyonel Kuralı açıkken veya senaryonun başında belirtilmişken olabilir.
Programlanmış Hava Durumu (Programmed Weather)
Programmed Weather opsiyonel kuralı açıldığında weather.dat dosyası bulunuyor ve bu dosyanın içi doldurulmuşsa bu kural, hava durumunun gün bazında önceden belirlenmiş şekilde ayarlanmasını sağlar.
Weather.dat dosyasından bir parça
Sayılar şu anlama gelir: İlk üçü gün/ay/yıl, sonraki beşi o gün normal/yumuşak/çamurlu/karlı/donmuş durum olma ihtimali, sonraki ikisi minimum ve maksimum görüş menzili, sonuncusu (varsa, eskiden yoktu) fırtına ihtimali.
Düzenlemek isteyenler için not: Hiçbirinin başına fazladan sıfır koymayın.
Donmuş Durum Değişkeni (Frozen Penalty)
Donmuş koşullarda bir tarafa parametre verisindeki değere göre negatif değişken uygulanabilir. Bu değer 0 olmadığında donmuş koşullarda belirlenmiş tarafa şunlar uygulanır:
- Yerleşim harici altıgenlerde (Köy (Village), Kasaba (Town), Şehir (City) ve Sanayi (Industrial) altıgenleri yerleşim altıgenidir.) savunma bu değer oranında azalır.
- Yerleşim altıgenlerinde savunma bunun yarısı oranında azalır.
- Atış ve hücum değerleri bunun yarısı oranında azalır.
- Araçlı birliklerin hareket hakkı bunun iki katı oranında azalır.