Simülasyon: RimWorld
#61
20201029011015_1.jpg
Krize girip birbirlerine küfür ederken yemek zehirlenmesi yüzünden küfürlerin arasında kusan iki kolonistim. Küfürleşmenin sonunda birbirlerine biraz dövdüler ama şükür "kan" çıkmadı. Bu oyunda zengin kaşif ile başlayıp psişik ve imparatorluk karşıtı gitmeyi planlıyorum. Her zamanki gibi favorim dağ haritası, çok bunalmamak için ise zorluk orta ve takım elbiseli hanım.
Ara
Cevapla
#62
Infestation yeme de :xd: .
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#63
(29-10-2020, 11:19)unonimus : Infestation yeme de :xd: .

Böcekten korksak dağ haritası seçmezdik unon.
[+] 1 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#64
[+] 2 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#65
Oyunda yeniyim açayım oynayayım dedim hoşuma gitti ama bir sorum var:
Yakında baskın olacak dedi ben de iki nöbetçi diktim yarım gün falan gibi bir süre geçti, ardından baskına hazırlanıyorlar dedi tam o sırada benim elemanlardan biri etrafı yakmaya başladı ben de bunu tutuklayayım dedim ancak hapsedilebilecek alan yok vb gibi bir şey dedi. Şimdi oyun başı techiyle bir şeyler yapabilir miyim yoksa tüfekle öldüreyim mi elemanı?
Ara
Cevapla
#66
Hapsetmek için kapalı bir odada bir yatak ya da uyuma alanı olmalı. Sonra da o yatak ya da uyuma alanını üstüne tıklayıp mahkumlara atamalısın. Bu arada adamlar saldırana kadar kendi kolonistlerini alarma geçirme. Adamlar 12 saat silah tutup aç susuz durarken elbette kafayı yer.
[+] 1 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#67
Dışarıda koruman gereken bir şey yoksa duvarlarına vurmaya başlayana kadar bir şey yapmana gerek olmuyor. Duvarlarına geldiklerinde de kapıdan vurkaç yaparak indirebilirsin çoğu düşmanı.
Sic Parvis Magna
[+] 2 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#68
Pirinç üretimi yaptım ama pirinç'i çiğ çiğ yiyorlar. Nasıl pişirmem lazım? Yemek masasında yemek üretilmesini gösterdim ama üretmiyorlar.
[+] 1 üye Yasin Ahmet nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#69
Yemek masasından kastın fırınsa ya fırını çalıştıracak elektiriğin/odunun yoktur ya da 3 yemek yap demişsindir. Adam yapmıştır. Kolonistlerin 3 yemeği yedikten sonra da çiğ pirinç yemeye devam etmiştir. Deponda her zaman yapılmış yemek bulunmalı. Tabi basit yemekten daha üst seviye yemek yapmalarını istediysen kolonistlerinin aşçılık becerileri yetmiyor ya da deponda aynı zamanda et ve bitkisel yemek bulunmuyordur. Tabi bunların hepsi var da kolonistlerin yemek yapmıyorsa alttaki panellerden birinden iş önceliğini bir kolonistinin aşçılığa çevirebilirsin. Zira yemek akıl sağlığı açısından çok önemli.
[+] 3 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#70
Yemek masasında başka hiçbir ayarı değiştirmediğinde pirinçten basit yemek yapabilirler. Diğerleri için et/süt/yumurta gibi şeyler gerekir. Üretim miktarını 10 adete kadar diye seçersen sürekli bittikçe yeniden yapılır. Soğutuculu bi odan yoksa kişi başı 3 yemek yap yeter. Fazlası bozulacaktır çünkü. Pirinç olarak kalması daha uzun raf ömrü sağlar. Gerisini Onur detaylıca anlatmış zaten. Aklına takılan bişey olursa ya da daha verimli yollar ararsan sorman yeterli.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#71
Birden fazla sorum var;

1- Ölü hayvanlarımı nereye gömebilirim? iki üç hayvan öldü evde ve rahatsız ediyorlar evdekileri.

2- Pirinç gibi çürüyen yiyecek mazemelerini nerede muhafaza edebilirim?

3- Toplu olarak bir şeye sadece bir kereliğine nasıl önem verebilirim?(odun kesme örneğin) 

4- Son olarak Cloth'u en kolay şekilde nerden elde ederim?
Ara
Cevapla
#72
1- Ölü hayvanları kasap tezgahında parçala.
2- İyi bir elektrik kaynağı bulduktan sonra klima ile soğutucu oda yapman gerekiyor.
3- Çalışma önceliğini bahçıvanlık olarak ayarlayabilirsin.
4- Pamuk ekebilirsin.
Ara
Cevapla
#73
1-Çöplüğe at. Hayvan gömüldüğünü hiç görmedim. Eğer çürümedilerse kasap tahtasında kesip etlerinden faydalanabilirsin. Malum kolonistlerin helal kesimi pek umursamıyor. Çürümeyen her hayvan böcek ve insanı kesebilirsin.
2-Kapalı bir odada bir klima yap ve klimayı 0 derecenin altına getir. Oda ne kadar büyükse ve dışarısı ne kadar sıcaksa o kadar çok klimaya ihtiyacın olacaktır. Ama duyduğum kadarıyla çift kat duvar ve iki bölmeli kapı -kapı boş oda sonra buzdolabının kapısı- gibi küçük numaralar ile ısı izolasyonunu daha da arttırabilirsin.
3-Kolonistlerinin iş tayinini düzenle ya da shifte basılı tutarak tek tek odun kesmeleri emrini ver.
4-Ek ya da ticaretle al. Bunun için bir ticaret konvoyunun gelmesini bekleyebilir ya da düşmancıl/savaşta olmayan bir fraksiyona bir konvoy yollayabilirsin. Tabi konvoyu yollarken en az silahlı bir iki kişi, yemek, yanlış hatırlamıyorsan deriden de yapılan yer yataklarından ve gümüş ya da satabileceğin birkaç eşya da alabilirsin yanına. Ama dikkat et kolonini de boş bırakma. Konvoydakiler yoldayken saldırı yersem diye birkaç silahlı kişi koloniye bırak.
[+] 1 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#74
1- Çürüyen hayvanları artık kesemezsin. Mezar kazıp insan gömer gibi gömmen (mezarın storage ayarları var) veya uzun vadede yakman lazım krematoryumda. Onun dışında çok ücre bi yerde açık alana bırakıp çürümesini de bekleyebilirsin tamamen.

2- Pirinç tam aksine çürümeyen yiyeceklerden. Uzun vadede tabi ki çürür ama bikaç ay dayanır. Mısır da öyle. Çilek veya süt 1 ayda bozuluyor mesela. Genel olarak yapman gereken mutfağın yanında bi odayı dolap olarak ayırman. Bu odaya klima takıp sıcaklığını 0'ın altında tutman gerek. O zaman bozulmazlar. Hiçbir dezavantajı da olmaz. Sonsuza dek orada bekletebilirsin. Bunu yapana kadar genelde et süt vs. işlere girmeni önermem. Bunu yaptıktan sonra uzun dönemli yiyecek depolayabilirsin. Attığım resimlerde yapı mevcut. İnceleyebilirsin.

3- Priority tab'dan tik şeklinde değil de 1-2-3-4 şeklinde öncelik verdiğin moda geçip o işin önceliğini arttırırsın herkeste. Toplu olarak başka bir yolu yok sanıyorum.

4- Tarladan istemediğin kadar cloth elde edebilirsin. Bi an önce toplaman da gerekmiyor. Elin boş oldukça toplarsın.

Oyunu kolaylaştıracak bazı modlar önerebilirim.

unknown.png


Numbers ve Pickup and Haul modları özellikle oyunu açıyor. İlki stacklerin miktarını arttırıyor. Böylece basit depoların yetiyor. Evin koca bi depoya dönmüyor. Diğeri de hafif eşyaları topluca taşımaya yarıyor. Tarladan 600 600 mal taşıyorlar örneğin. Taşıyabilecekleri kilo limiti kadar yani. Taş taşırken de aynı şekilde ikişer ikişer taş taşıyabiliyorlar. Diğer türlü gün boyu tarlaya git gel yapıyorlar amele gibi. Diğer modları da kendin inceleyebilirsin.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#75
Tonlarca Herbal Medicine'ye sahibim ancak kaliteli ilk yardım paketlerim 5-6 tane kaldı. Kaliteli sağlık paketi nasıl üretebilirim?
Ara
Cevapla
#76
(06-12-2020, 02:25)Yasin Ahmet : Tonlarca Herbal Medicine'ye sahibim ancak kaliteli ilk yardım paketlerim 5-6 tane kaldı. Kaliteli sağlık paketi nasıl üretebilirim?

Uyuşturucu yapımını öğrendikten sonra med kit yapma teknolojisini araştır. Ondan sonra uyuşturucu yapım masasında bir bitkisel ilaç, beş kumaş ve beş tane de sadece ticaretle alabildiğin neutroamine kullanarak bir tane med yapabilirsin. Ama üretim için araştorma dört üretim yeteneği de dört üstü bir kolonistin olmalı ki bu saate kadar böyle bir kolonistinin olduğuna eminim.
Ara
Cevapla
#77
Nötramin sadece satın alınarak elde edebileceğin bir şey olduğu için uzun vadede medkit almakla nötramin almak arasında çok bir fark yok. Aslında buna gerek de yok. Medicine özelliği çok dipte olmayan 7-8lik adamlar herbal medicine ile harikalar yaratabiliyor. Çoğu hastalık için de herbal medicine yetiyor. Arada bi tek tük satın aldığın veya görevlerden gelen medkitler daha ciddi durumlar ve ameliyatlar için yeterli oluyor. Rutin yaralarda ve enfeksiyonlarda herbal medicine kullanmanı öneririm.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#78
[+] 3 üye Yasin Ahmet nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#79
Hmm. Öncelikle ayrı bina yapmayı seçmişsin. Bu yangına karşı daha güvenli olsa da aradaki gereksiz yola sebep olup sıcaklık ve saldırganlara karşı esnekliğini kaybetmene sebep olur.

Kışın tarla yapmak için sunlamp+ısıtıcılı bir düzenek yapman lazım. O da erken oyunda baya maliyetli.

Enerji kaynağı olarak dere kenarına watermill generator yapmanı öneririm. Sırf bu yüzden nehirli maplar seçiyorum. Uzun vadede geotermal de çok iş yapar.

Kışın zor geçtiği maplarda odun da uzun vadede sıkıntı olmaya başlıyor. Yılın bir bölümünde bitkiler büyümeyi durdurup otlar yok olacağı için buralarda hayvan beslemek de risklidir. Kışın normal geçtiği yerlerde kış biter bitmez yeterince mısır dikip öteki kışa kadar hasat ederek bolca gıda elde edebilirsin. Kışın daha uzun ve sert geçtiği yerlerde kısa sürede yetişen pirinç tercih edilmelidir.

Odaları ben 7x7 genişliğinde yapıyorum. Bir yatak, bir dresser, bir endtable koyuyorum. Varsa dekor itemi de olur. Meşale çok fazla odun harcayıp iş yükü çıkarıyor. Lamba yapana kadar biraz karanlıkta kalsalar ölmezler.

İşleri düzgün sıcaklık ve kapalı alanda yapmazsan hız cezası yersin çoğu masa işinde.

Ek olarak soğuk maplarda geotermal gayseri evin içine alırsan evi de ısıtır.

Bir de kışın cesetler, yiyecekler vs. dışarıda donar. Çürümez. Bunu avantajınıza kullanmaya çalışın.
Sic Parvis Magna
[+] 2 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#80
@altnkurt, evet oyun başı kendime askeri bir rejim kurma amacı koydum, dışarılara görmemişsindir belki barikatlar vesaire koydum hatta neredeyse her şeyi sanki askeri bir üstmüş gibi yerleştirdim. Kış baya acımasız geldi maalesef çoğu şeyi değiştirdim ama nafile :/
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 16 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.