İleti Sayısı: 8,092
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
71
Road Stacking Limit ile ilgili ilginç bir şey fark ettim. İki tane 250 birimden oluşan bölük düşünün. Road Stacking Limit 350 olsun. Normalde aynı hexde bulunan bu iki bölüğü yol üzerinde aynı yönde hareket ettirmeye çalışırsanız Road Stacking Limit'i aşacağından hareketleri kısıtlanacaktır. Ama Combine/Breakdown ile birleştirip 500 kişilik bir tabur hâline getirdiğinizde 350 olan Road Stacking Limit etki etmeden rahatça hareket ettirebilirsiniz.
Bu özelliğin intended olduğunu varsayıyorum. Zira exploit olması çok komik olurdu. Belki Road Stacking Limit ile ilgili bilmediğim özel bir kural da olabilir. Ayrıca birlikleri Combine etmenin gerçek anlamda avantajlı olduğu nadir durumlardan biri olmalı. Bu durum haricinde ayırmak her zaman daha iyi diye tahmin ediyorum. Eğer Combine etmenin avantajlı olduğu başka durumlar biliyorsanız paylaşabilirsiniz, bilmek isterim.
Aşağıdaki 1 üye reddga nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye reddga nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Craetus
İleti Sayısı: 2,407
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
50
Intended, evet.
Birliklerin aksaklık testine girme ihtimali bölüklerde daha fazla. 1 zayiat olup o teste girme ihtimali tabur için %6,25, bölük için %16,6 (6 devirli). 10 zayiat olsa bölük için %66,6 (6 devirli), tabur için %40. Alternative (In)direct Fire/Air Strike Resolution açık değilse ne kadar vurulduğu karşının mevcudundan bağımsız olduğuna göre atış sonucunda bölük taburdan daha az zayiat almıyor.
Tahkimat kurma ihtimalleri normal. Taburlarda normalin üç katı.
Yorgunluğu da aynı zayiatı almış taburun üç katı kadar alıyorlar.
İleti Sayısı: 8,092
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
71
Müfrez olmuş bir HQ'ya bağlı birliklerin de mantıken müfrez olması gerekmez mi? Aşağıdaki örnekte olmadılar:
•
İleti Sayısı: 2,407
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
50
28-07-2021, 17:50
(Son Düzenleme: 12-09-2021, 13:25, Düzenleyen: unonimus.)
Gerekmez. Tümen karargâhının müfrezliği tümen karargâhının kolordu karargâhına olan mesafeye göre, tümene doğrudan bağlı birliklerin müfrezliği o birliklerin tümen karargâhına olan mesafeye göre bakılır. Aksi takdirde burada Amerikan birliklerinin tamamı oyunun ilk 25 turu müfrez olurdu.
Napolyon oyunlarında da böyleydi sanırım, birliğin maiyetindeki birliklerden birinin uzak yere konuşlandırılması gerekebilir diye. Gerçi PzC'de Corps Attachments var ama yine de çat diye kullanamıyoruz.
Aşağıdaki 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• reddga
İleti Sayısı: 8,092
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
71
Parametre verisinde bulunan "Rubble Fire Value: 1000" ne demek? 1000 olması ne anlam ifade ediyor?
•
İleti Sayısı: 2,407
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
50
31-07-2021, 20:41
(Son Düzenleme: 31-07-2021, 20:45, Düzenleyen: unonimus.)
1000 değerindeki kör atış ve hava bombardımanlarının yerleşim altıgenlerini enkaz(rubble) altıgenine çevirme ihtimali %50 anlamında.
Bana sorarsanız 1000 fazla düşük, en az 10000 olması lazım.
Aşağıdaki 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• reddga
İleti Sayısı: 8,092
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
71
1000 değeri soft atış mı hard atış mı ve o değer mevcut sayısı*soft/hard değeri olarak mı hesaplanıyor?
•
İleti Sayısı: 2,407
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
50
31-07-2021, 21:09
(Son Düzenleme: 31-07-2021, 21:11, Düzenleyen: unonimus.)
Tam emin değilim ama oraya yapılan atışın kendi değeri olması lazım. Değer (eşlenik mevcut sayısı*hedefe göre sert veya yumuşak saldırı değeri)/hedefin savunma değeri. Tabii bunun bir sürü ekstrası var (arazi nasıl, altıgende sığınak var mı, ateş eden birliğin mahiyeti nedir, yorgunluğu nedir, aksak mıdır, topları bataklığa çaktık da oradan mı atış yapıyoruz, sığınak var da kuşatma topuyla mı vuruyoruz filan) ama temelde bu.
1000 aynı zamanda zayiat hesabındaki temel değer:
Aşağıdaki 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• reddga
İleti Sayısı: 2,407
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
50
HPS Simulations'ın sitesinden John Tiller Software'in oyunları 1 Ağustos 2021 itibarıyla kaldırıldı. Kutulu sürüm de, dijital sürüm de artık oradan satılmıyor, oyunlara (JTS'nin sitesine yönlendirmek harici) herhangi bir destek verilmiyor. Yamalar bile siteden kaldırıldı.
İleti Sayısı: 6,430
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
79
Allah Allah, neden aniden böyle bir şey yapmışlar ki?
•
İleti Sayısı: 2,407
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
50
Aslında haber vermişlerdi de ben buraya yazmak istememiştim .
•
İleti Sayısı: 3,193
Üyelik Yılı: 2020
Imperium:
20
JTS kutulu sürüm satıyor muydu? Bir de kutuluyu globala satıyor muydu?
•
İleti Sayısı: 2,407
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
50
03-08-2021, 00:42
(Son Düzenleme: 03-08-2021, 00:49, Düzenleyen: unonimus.)
HPS kutulu satıyordu. 40 yerine 50 dolar alıyordu, üstüne de ABD veya Kanada harici bir yerde olduğun için 15 dolar kargo ücreti ödüyordun. USPS'le yolluyorlardı.
FedEx'ten yollattıracaksan da e-posta veya telefon ile adamlara ulaşıyordun. Onda da sanırım şu an yapsan 100 dolardan fazla ödersin.
•
İleti Sayısı: 8,092
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
71
Yoksa JTS oyunlarının Steam'e geleceğinin bir habercisi mi? Keşke öyle olsa.
•
İleti Sayısı: 2,407
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
50
07-08-2021, 15:30
(Son Düzenleme: 07-08-2021, 15:32, Düzenleyen: unonimus.)
Havan topu birlikleri, içinde olduğu organizasyon dışındaki birlikleri atış yapılacak birliği tespit için kullanamıyor, bilinen bir bug.
Şöyle, buradaki havan topu alayının içindeki üç birlik, kendileri haricindeki birlikleri atış yapılacak birliği tespit için kullanamıyor. Sahra topu alayındaki toplarda bu problem yok, tümenin tamamı bu topların nazarında düşman birliğini tespit için kullanılabiliyor. Uçaksavar kör atış birliği değil, o yüzden onda bu problem aranmaz.
•
İleti Sayısı: 8,092
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
71
Hangi oyunlarda bu sorun var?
•
İleti Sayısı: 2,407
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
50
Sanırım Scheldt'te bile var ama test etmeye üşeniyorum. Neyse ki etrafından dolanması kolay bir bug, havan topu bataryalarını tümene bağlı havan topu alayına ataşlamak yerine tümene doğrudan ataşlamak istediğimiz sonucu elde etmemizi sağlar. Senaryoları da buna göre düzenlemek lazım tabii ki.
•
İleti Sayısı: 6,430
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
79
Saldırı, savunma gibi değerlerin ne kadar iyi olduklarını kafamda somutlaştırmak zor oluyor. Bunun için referans alabileceğim bir ölçek söyleyebilir misiniz? "x ile y arası çok iyi değildir, y ile z arası idar eder" gibi.
•
İleti Sayısı: 8,092
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
71
12-08-2021, 15:19
(Son Düzenleme: 12-08-2021, 15:19, Düzenleyen: reddga.)
Ben senaryodaki birimleri inceleyerek çoğunluğu hangi değere sahipse onu referans alırım. Bu da savunma için genelde 16 oluyor.
•
İleti Sayısı: 2,407
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
50
Atış değerleri birliğin mevcuduna bağlı. O yüzden tam cevap veremem. FWWC için piyadede yumuşak saldırının 2 olması iyidir ama PzC'de yumuşak saldırısı 2 olan birliği(özel bir iş yapmıyorsa) parmaklık usulü boş alanda ilerletiriz herhâlde .
Piyadenin savunmasında FWWC için 6, PzC için 12-16 normal değerler.
Tanklarda iş karışıyor çünkü tankların birbirine ve görerek atış yapan birliklerin tanklara olan atış değerleri karşının savunmasına bağlı. Her hâlükârda tanka atış yaparken orada yazan değerde veya daha düşük bir değerde atış yapıyorsunuz.
•
|