Sohbet: Panzer Campaigns - Genel Sohbet: Ordu Karargâhı
France '40'tan olduğu belli gibi. Louis-Eugène Hubert 1939-40'ta 20. Kolordu komutanıymış. Asıl mesele bunun ne için olduğu.

20. Kolordu'nun Prucha senaryolarında şu anki düzeni böyle:

unknown.png

Ki mesela Fransızca Wikipedia'ya filan bakınca da böyle gözüküyor. Tabiî resimde maiyetinde 0 birlik gözüken birlikler sanırım boş değildi, sadece oyun alanının dışındaydı.

Bu komple yanlıştı da onu mu düzeltti? Yoksa bu doğru da resimde attığı düzen France '40'ın büyük senaryosunun geçtiği vakitten önce veya sonra mı? Sonra olacağını zannetmiyorum da, Saar Taarruzu'na da senaryo gelecek de ondan dolayı mı bunu eklediler? Saar Taarruzu'nun eklenmesi için haritanın 50 kilometre kadar daha doğuya genişletilmesi gerekmiyor mu?

Yine de teorileri bırakıp basitçe eski senaryoda gözüken düzenin bulşit olduğunu iddia edebiliriz. O zaman Mike Prucha doğrusunu nereden öğrendi? İnternette niye 20. Kolordu'nun 2. Dünya Savaşı'ndaki icraatini geçtim, muharebe düzeni hakkında doğru düzgün bilgi yok?

(01-05-2021, 21:27)unonimus : *Senaryoları sıfırdan tasarlamanın esas sebebi senaryonun mekanik değişimleriyle bozulmasından ziyade oyunun çıktığı dönemden beri yeni kitapların yayınlanmış olmasından dolayı o senaryoların muharebe düzeninde ve bazen harita ile parametre verisinde durduğu yerde değişiklik gerekmesi. Indragnir ondan dolayı yeni büyük senaryolar ekliyor. Ve evet, bunu eski senaryonun üstünden geçerek değil sıfırdan yapıyor. Scheldt '44'teki Market-Garden senaryosu da aynı şekilde.

Eski kitaplarda çok propaganda vardı.

Sanırım bunu yaşıyoruz. Çıkana kadar buradaki durum mudur değil midir emin olamayız tabiî ki :unhappy: .
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
@Attila the Hun o ekran görüntüsü paylaşımı nereden? PZC ile ilgili gelişmeleri takip edecek bir yer arıyorum da ondan sormak istedim.
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
İletideki alıntıya link ekledim. @reddga
IbnE9P2.gif
[+] 1 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Virtual Supply Trucks opsiyonel kuralını France '40 ve Serbia '14 oyunlarında denedim. Bilgisayarımda Intel Core i5-4460 işlemci mevcut.

France '40'taki 01B3 Campaign Prucha senaryosunda Virtual Supply Trucks açıkken ilk turun başlaması 11 saniye, kapalıyken 5 saniye sürdü.

Serbia '14'teki Campaign 4th Invasion senaryosunda ise Virtual Supply Trucks açıkken ilk turun başlaması 30 saniye, kapalıyken 6 saniye sürdü.

Turun başlangıcını tanımlama hususunda @unonimus'un kıstasını kullandım.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
Release ve Scheduled Dialogları bazen anlamıyorum. Tarihi tutarlılığı yansıtmak amaçlı çok saçma şekilde ayarlandıkları olabiliyor. Takviyelerde gelme ihtimali %100 değilse şans faktörü devreye giriyor hatta günlük olarak takviye gelenler şans işini daha da abartabiliyor. Relesase Dialog için ise örneğin bir kolordunun bazen hepsi birden açılıyor bazense tek birimi ya da sadece görüşte olanları v.s bunun tam bir tutarlılığı yok. Böyle olması sp oyunlar için pek sıkıntı olmasa da mp oyunlarda dengeyi fazla bozabiliyor.

İşin özü takviyelerin bulunmadığı ve birim sabitlemelerin ya hiç bulunmadığı ya da minimum olduğu senaryolar en iyileri bence. Diğer türlü iş çok karışabiliyor ve "bu niye böyle" dedirtebiliyor. Tüm birliklerin sahada olduğu ve oynanabildiği net senaryolar bulmak da zor.
tTRiYax.png
[+] 1 üye reddga nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
(12-09-2021, 16:52)reddga : Release ve Scheduled Dialogları bazen anlamıyorum. Tarihi tutarlılığı yansıtmak amaçlı çok saçma şekilde ayarlandıkları olabiliyor. Takviyelerde gelme ihtimali %100 değilse şans faktörü devreye giriyor hatta günlük olarak takviye gelenler şans işini daha da abartabiliyor. Relesase Dialog için ise örneğin bir kolordunun bazen hepsi birden açılıyor bazense tek birimi ya da sadece görüşte olanları v.s bunun tam bir tutarlılığı yok. Böyle olması sp oyunlar için pek sıkıntı olmasa da mp oyunlarda dengeyi fazla bozabiliyor.

İşin özü takviyelerin bulunmadığı ve birim sabitlemelerin ya hiç bulunmadığı ya da minimum olduğu senaryolar en iyileri bence. Diğer türlü iş çok karışabiliyor ve "bu niye böyle" dedirtebiliyor. Tüm birliklerin sahada olduğu ve oynanabildiği net senaryolar bulmak da zor.
Releases diyalogla çeşitli senaryolarda işim oldu ama hangi birliklerin açılacağını anlamakta zorluk yaşamadım. Belki organizasyonları karıştırıyorsundur?
Ara
Cevapla
Diyalogları anlamıyorum değil, niye öyle ayarlandığını sorguluyorum. Çünkü bazen çok saçma olabiliyorlar.
tTRiYax.png
[+] 1 üye reddga nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Genelde onu tasarım notlarında açıklıyorlar. Eski oyunlarında tasarım notları o kadar detaylı değildi sanırım ama artık bazen 200 sayfa yazı yazıyorlar.

Bazı büyük senaryoların sabitlikten çıkma açılır pencereresinin en altında en üst birliğin açılma ihtimali %100 gözüküyor olabilir, o bir sebepten açılmayan birlik olursa hepsini açmak için.

%100 olmayan takviyeler her seferinde aynı vakit gelmesinler diye, bilerek yapıyorlar. France '14'ün bazı senaryolarında kenardan trenle gelecek birliklerde böyle yapmışlar. Yoksa gerçekte ne zaman geldiğini elbette biliyoruz Fransız tren tarifelerinden dolayı.

Günlük olanların başka bir açıklaması olmalı ama elimde günlük olanların bulunduğu bir oyun yok.

Scheldt '44 için sorulmuş sorudur, Overloon senaryoları boyunca 11. Zırhlı Tümen'in niye sabit olduğu (yani niye sabitlikten çıkmanın ayarlanmamış olduğu). Cevap olarak o birliğin sağı ve solundaki birliklerle cephenin karşısındaki Alman birliklerinin çarpışmada rol alması ama 11. Zırhlı Tümen'in direkt olarak rol almamış olmasını söylemişler. Sabitlikten çıkma ayarlansa senaryoyu çok bozacak, hem denge olarak hem tarihsellik olarak. Ufak senaryolarda bazı birliklerin sabitlikten çıkma zamanının olmaması da ufak senaryoların çok ufak hissettirmemesi için.

Niye temponun ağır olduğu da sorulmuş mesela (Normalde normal şartlarda normal arazide piyadenin her tur 4 altıgen gidebilmesi lazım.). Başka türlü Scheldt seferini düzgün yansıtamazdık denmiş.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
Düşündüm de, Operation Unthinkable'ı konu alan hipotetik bir PzC oyunu enteresan olabilirdi.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
Ben de bazen My Little Pony veya sair yüksek fantezi temalı ama oynanışı PzC gibi bir oyun düşünüyorum, olur öyle şeyler.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Onu ben de düşünmüştüm.
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
(19-09-2021, 18:51)unonimus : Ben de bazen My Little Pony veya sair yüksek fantezi temalı ama oynanışı PzC gibi bir oyun düşünüyorum, olur öyle şeyler.

Sen böyle deyince aynen şöyle hissettim:

5nirpc.jpg

Şaka bir yana, neden modculara (daha fazla) özgürlük sunmuyorlar? Tek bir oyunda her türlü senaryoyu yaparak firmanın yapacağı oyunlara engel olmasınlar diye mi?
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
Sanırım eskiden öyle düşündükleri için harita modlayacak programları vermemişlerdi. Şimdi ise mesela Squad Battles serisinde harita modlayacak program birkaç yıldır oyunla sunuluyor.

unknown.png

Bana soracak olursanız harita modlayacak programı vermeleri kendilerinin yeni oyunlar yapmasına engel olmaz. Çünkü:

1-) O oyunların birini tasarlamak 5-6 kişinin (ki buna testçiler dâhil değil) en az bir senesini alıyor. Volcano Man Serbia '14'te testçiler ve ekstra kodlama hariç her şeyi tek başına yapmış olabilir ama bu beş senesini aldı. Dışarıdan biri gelip bu adamları hem tarihsellik hem de hız konusunda geçecek mi? Kaldı ki arazi dışındaki şeyleri (muharebe düzeni, resimler, parametre verisi vs.) zaten düzenleyebiliyoruz.

Peki Indragnir? Indragnir'in büyük senaryolarında harita sıfırdan yapılmıyor. Hattâ kendisinin var olan haritada yaptığı harita değişiklikleri çok sınırlı (İsim eklemeyi/değiştirmeyi ben de yapabiliyorum, araziden bahsediyordum.). Ayrıca kendisi pek de dışarıdan değil, tasarımda bulunmamış da olsa testçi idi.

Peki Mike Prucha? Mike Prucha Scheldt '44'ten önce sadece France '40'ın Gold versiyonundaki yeni büyük senaryoları tasarlamıştı. Haritayı kendisi genişletmemiştir sanırım, ayrıca haritanın genişletildiğinin gösterilmesiyle o versiyonun çıkması arasında 9 ay var.

Peki Volcano Man? Önceden 7 oyunda testçiymiş. Ayrıca başka şeyleri de var ama burayla alakası olmadığından yazmıyorum.

Peki MrGrumpy? Tarihsellik için yapmıyor o senaryoları, zaten onu eleştirenler de oradan eleştiriyor. Eleştirenler haksız mı? Evet :xd: .


2-) Kodlama kısmı hâlen firmanın elinde. Yani yapabilecekleriniz oyunun kodlarını değiştirmeyi gerektirecek şeyler olamaz. Bu kısımda hâlen firma kontratlıları modcuların önünde.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 2 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Meğer Japonya'da geçen oyunlarda da McNamara veritabanını kullanmışlar. Bazen düşünüyordum bunların niye sert saldırı değeri çok yüksek diye. Buradaki opsiyonel kural tespiti doğru yani, o veritabanıyla o kuralların kullanılmaması gerekiyor. McNamara veritabanı tabiî ki tartışılmaz doğru değil ama sayılar o veritabanına göre iken kuralların o şekilde kullanılması sorunlu.

Sert saldırı değeri anti-tank intihar mangalarını temsil ediyor, yine aynı sebepten menzili 1. 1 kilometre uzaktan koşup patlamıyorlar tabiî ki, sadece ondan yararlanmak için hücuma kalkmak gerekmiyor ki asıl amaç da o. O mangalar kısıtlı ölçüde yapılan harekâtlarda yer alıyorlar. Squad Battles'ta değiliz ki ayrıca bir şey yapalım. Savunma değerlerinin normalden düşük olmama sebebi de o harekâtların kısıtlı ölçüde olması, yani bütün tabur komple tank imha etmeye gitmiyor.

Japon birliklerinin mahiyetinin öyle olmasının nedeni de moralle mahiyetin bağlantılı olması. Bağlantısız olsa bütün birliklerin moralinin A olması gerekirken bazılarının mahiyetinin F bile olamaması gerekirdi. Orada yazdıkları ikisinin ortalaması. Tabiî ki hangi birliklerin mahiyetinin ne olması gerektiğini tartışırız (Mesela, neden Japon deniz piyadeleri A mahiyet de Amerikalı deniz piyadeleri B mahiyet veya neden Japan '45'te B mahiyetli normal Amerikan piyade birlikleri de bulunuyorken Japan '46'da yoklar?), kaldı ki oyun hipotetik olduğu için elimizde kaynak olarak kullanabileceğimiz şeyler önceki muharebelerin sonuçlarında elde edilen şeylerle sınırlı (Mesela fanatik millet kuralı bundan dolayı var.). Çok istiyorsanız öyle şeyleri modlayabiliriz.

Fotoğraf 1986'dan kalma.

Bu da bonus, 10 dakikada yaptım. Kendi bilgisayarımın çözünürlüğüne göre olduğundan başkasında tuhaf durur.

unknown.png
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Bunun daha fiyakalısını yapanı da görmüştüm (görseli bulursam iletiyi düzenlerim), güzel fikir aslında. Ben de yapmaya çalışayım bakalım.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
Ben kısayolları notepadde tutuyorum. Unuttuğum bir tanesi olunca açıp bakıyorum ama bu daha pratik olmuş elbette. Kullandıklarımı aşağıdaki konuda belirtmiştim.

https://forum.strategyturk.com/konu-panz...i-ipuclari
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
Ağır topçuları yürüyüş modundan çıkarmak neden tam mp harcatıyor? Bunun gibi tam mp harcaması gereken başka birimler var mı?
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
Sanırım o topçuların yerleşmesi daha uzun sürdüğündendi.

Kuşatma topçuları ve FWWC'de bütün toplar (ağır makineli tüfekliler dâhil) yürüyüş modundan çıkmak için tam hareket puanı harcıyorlar.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Mayınlı bir altıgene assault atınca mayınlar neden hasar vermiyor? Şöyle örnek vereyim:

Crv8CamLcR.gif

2. seviye mayınlı altıgen. 500 adamlı ağır makineli birimle girdiğimde 17 asker kaybediyorum.

wIxCBLTuMk.gif

Aynı altıgen ama bu sefer üzerinde düşman birimleri var. Aynı 500 birimli ağır makineli birim ve 400 askerli ilave bir birimle beraber assault atınca kaybım sadece assaulttan kaybettiğim 2 asker oluyor. Mayınlar hiç hasar vermiyor ama yaklaşık 30 askerimin de mayınlardan ölmesi gerekirdi.

Burada atladığım bir şey mi var? Sonradan birimlerdeki asker sayılarına baktım mayınlar hiç hasar vermemiş. Bana çok saçma geldi. Bu arada oyun El Alamein '42.
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
Tuhaf. Ben de test ettim ama dediğin gibi, mayın tarlasının olduğu yere hücum edilip hücumu kazanınca mayın tarlasından zayiat alınmıyor. Rich'e sorayım.

Sordum, kayıt dosyası istedi. Kayıt dosyası attım.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 14 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.