Sohbet: Stellaris - Genel Sohbet: Galaktik Senato
#61
İmparatorluk yaratma ekranında üç defadır yanlışlıkla Back tuşuna basıyorum. Bir de Syncretic Evolution kökeni seçtiğim için en baştan yapması daha uzun sürüyor. :tired:
IbnE9P2.gif
[+] 2 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#62
Görsel
IbnE9P2.gif
[+] 2 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#63
Stellaris, 5 yıl önce bugün çıktı.
IbnE9P2.gif
[+] 3 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#64
3.02'yi tüm dlclere sahip olmasam da denedim, geri dönüşümü buraya yazmak isterim ki belki siz de düşüncelerinizi yazarsınız sohbet ederiz. Sürümü denemek için küçük bir mapta 100 yıllık oynanış açtım, ne kadar normal ayarlarla oynamamış olmamın verdiği yanıltıcı etkiler olsa da sohbet etmek istediğim şeyler mekaniklerle ilgili.

Öncelikle oyun ortası-sonlarında açılan endüstri binası oyuna erken dönemde de yapılabilecek şekilde eklenmiş, artık ecumenapolislerin aşırı bir avantajı kalmamıştır diye düşünüyorum(Yeni sürümde ecumenapolis kurmadım). Artık iyi building yönetimi oyuncuya pek avantaj vermiyor diye düşünüyorum zira alloy binası kurmaya bile gerek yok. Districtler ekonomi konusunda tek başına yetiyor.

Özel maddeler, bürokrasi, araştırma gibi şeyler hala buildinglerde kalmış olsa da artık bol bol building slotu kullanabiliyoruz. Endüstri districtinin oyun başına gelmesi kısaca pop yönetiminin komplikeliğini bir nebze azaltmış diye düşünüyorum.

Ajanların oyuna eklenmesi de güzel olmuş, artık önünüze gelenin ne kadar güçlü olduğuna veya ne kadar teknolojisi olduğuna hemen bakamıyorsunuz. Bir envoyunuzu 20 yıl kadar bir süre yolladığınızda eğer karşınızdaki özel bir şey yapmadıysa ancak o zaman bilgi alma açılıyor. 

Yani kısaca Paradox bu sefer dlcler ile içerik getirmek yerine patcha önem vermiş diye düşünüyorum. Hoş birkaç değişikliğin olması da oyuna pozitif etki etmiş. 

Space-Background.gif
[+] 1 üye Yasin Ahmet nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#65
Ben bilgi yetersizliği sebebiyle ship design üzerinden savaşacağınız ülkeye doğrudan counterlama yapamayacağımızı düşünüyorum. Yapay zekaya karşı bile sıkıntı yaşadım, mplerde çok daha zor bir durum olacaktır. Öyle sanıyorum ki bu da mix buildleri beraberinde getirecek bir şey oluyor.

Bina slotlarının önceden nüfus ile açıldığını hatırlıyorum, şimdi district ile açıyoruz, bu da gezegen seçiminin kıymetini bir tık daha artırıyor. Özellikle gezegenin kendi bonularını da göz önünde bulundurarak hangi alanda daha çok geliştireceğimiz biraz daha netleşmiş durumda. Bu kıtlık yüzünden teknolojiye aşırı bina harcamam nedeniyle ben kendi oyunumda öyle bi ekonomik ferahlığa hiç erişememiştim. Devamlı dengede idare ediyordum, stock capi dolduramadım bile, oysa önceki oyunlarda sürekli doluyordu.
Ara
Cevapla
#66
Yeni degisiklikler aslinda o kadar da toz pembe degil. Mp oyunlardan gordugum kadariyla hala cok yuksek miktarda alloy uretmek mumkun. Erken saldirmak isteyen birilerine komsuysaniz sizde alloy basmak zorundasiniz. Bu durum ne yazikki degismemis. Industry district hem consumer,uretiyor ama ikisini ayni anda yapmak pek verimli degil. Gezegen ozellestirip her geegene sadece 1 kaynak atamak gerekiyor, gezegen uretim focusu etkisi cok arttirilmis. Aslinda genel olarak tum temel kaynak uretimine devasa bonuslar gelmis, gezegen binalari, gezegen focusu ve eddict ile.

Organik irklarda nufus artisi bastan yazildi. Oyunun daha baslarinda 7-8 gibi yuksek hizlara ulasabilebildigi gibi, uygun sartlar olmadiginda 1-2 civarina cekilebiliyor. Tum nufusun, yeni gelecek artisa etkisi sebebiyle de imparatorluklar kalabaliklastikca nufus hizi dusuyor. Nufus ayarlari artik oyun basina ayarlanabiliyor ama default ayarlarda 600 civari nufusa ulasmak ancak oyun sonlarinda yapilabilecek birsey olmus. Daha fazlasi icin bir yerleri isgal etmek gerekiyor. Aslinda bu sayede ekonomik olarak ondeki ulkelerin alip basini gitmesi bir nevi kisitlanmis denebilir.

Casusluk sistemi, erken saldirilari bir nebze onleyebilirken ve filo ozelliklerini saklarken, deneyimli oyuncular cesitli yontemlerle bunlari hala ogrenebiliyor.

Yeni custodian sistemi galaktik konseyde cikacak kararlarda oldukca etkili bir guce sahip ayrica galaktik koruma filosu uretebiliyor ki, upkeep olmayan bu filo cok ise yarayabilir. Neyse ki custodian gorevi el degistirirse filo da el degistiriyor. Multiplayer oyunlarda kimsenin Custodian filosu yapacagini sanmiyorum. Crysis mekanigini denemedim, pek de merakli degilim ama agresif oyuncular icin guzel bir oyun sonlandirma amaci olabilir.

Her zaman oldugu gibi bu versiyonun da cok guclu buildleri bulunuyor. Robot baslangici ile Ringworld ve Machine world baslangici oldukca guclu, bunun yaninda necroid buildinin de cok etkili kullanildigini gordum. Ringworld organik irklarda da cok guclu olabilirken, cevrede garanti gezegeni cikarmayabiliyor ve bu da gelisimi oldukca kisitliyor.
Ara
Cevapla
#67
(10-05-2021, 21:44)yafeshan : Casusluk sistemi, erken saldirilari bir nebze  onleyebilirken ve filo ozelliklerini saklarken, deneyimli oyuncular cesitli yontemlerle bunlari hala ogrenebiliyor.

How?
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#68
(10-05-2021, 22:03)altnkurt :
(10-05-2021, 21:44)yafeshan : Casusluk sistemi, erken saldirilari bir nebze  onleyebilirken ve filo ozelliklerini saklarken, deneyimli oyuncular cesitli yontemlerle bunlari hala ogrenebiliyor.

How?
Adam gemilerine bakıyor, ustunde gozle gorulen silaha gore soyleyebiliyor ne kullandigini, ayrica hangi seviye kalkan armor motor kullandigini da goruyor ama tam olarak nasil yapiyor emin değilim. Yapıldığını gördüm ama
[+] 1 üye yafeshan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#69
Bana çok uç seviye işler gibi geldi. Biz bilmesek daha bile iyi olur :d
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
#70
Oyun ortasindan itibaren hemen herkez netron torpidosuna gececegi için aslinda cok onemli degil gemi dizaynı
Ara
Cevapla
#71
Aquaticsler Anglers yaparsa için Okyanus dünyalarında agriculture district uncapped olacakmış. Sınırsız district build edebilicez galiba. Bir sınırı var mı yok mu dlc çıksın tam emin olalım

kz0zu11.PNG
俺たち 自由 に なれる の か ?
Ara
Cevapla
#72
Ascension perki ve civicleriyoe beraber aquaticler oldukca güçlü gorunuyor. Ona gore dezavantajlarını da koymuşlar. Guzel ayarlanmis bence, hos buildler yapılabilir
[+] 1 üye yafeshan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#73
3.3 Libra yaması çıktı.
tTRiYax.png
[+] 1 üye reddga nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#74
(24-02-2022, 11:03)reddga : 3.3 Libra yaması çıktı.
Beta halinden bile daha cok bug var. Cok bulaşmayın
Ara
Cevapla
#75
Stellaris'e özel resmî YouTube kanalı açılmış.

https://www.youtube.com/channel/UChoNNYe...Nq-O5v_iMQ
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#76
Roleplay'e uygun güzel yeni originler geliyor gibi gözüküyor

wow.PNG
俺たち 自由 に なれる の か ?
Ara
Cevapla
#77
unknown.png

Stellaris Wiki'nin kazara erkenden güncellenmesi sonucu Toxoids adlı DLC sızdırıldı.

https://stellaris.paradoxwikis.com/index...8&unhide=1
IbnE9P2.gif
[+] 2 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#78
Bilgisayarda yer açmak için silecek bir şeyler arıyorsanız Stellaris'in belgelerimde bulunan oos dosyasının içindekileri silin. Orada oynadığınız mp'ler ile ilgili dosyalar bulunuyor. En son mayısta mp oynamış olmama rağmen 281MB yer işgal etmiş. Sık sık mp oynayanlar için bu boyut GB'lara bile çıkmış olabilir.

Elbette oynadığınız mevcut bir mp varsa bunu yapmanızı önermem.
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
#79
Ghost Signal adıyla Stellaris'in VR versiyonu çıkıyormuş

俺たち 自由 に なれる の か ?
Ara
Cevapla
#80
Oyun çok değişti ve hala daha değişmeye devam ediyor. Oyunun son durumu nedir tatmin edici mi? Tekrar bir başlamayı düşünüyordum. @yafeshan
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.