Stellaris - Gemi Dizayn Rehberi
#1
Stellarisin en değişken, en önemli ve karışık yanı, uzay savaşları. Her güncellemeyle uzay savaşları, silahlar, gemilerin rolleri değişiyor. Bu konuyla ilgilenen birinin hazırladığı yazıdan özet şeklinde bir powerpoint sunusu yapıp burada paylaşmıştım. Hem sunumu çevirdim hem de başka notlarımı da ekleyip bir rehber hazırladım. Asıl amacım en doğru dizayn budur diye bir şey yapmaktan ziyade gemilerin görevi nedir, dizayn ederken nelere dikkat etmeliyiz gibi konularda bilgi vermek yönünde olacak. Benim de kullandığım birkaç dizayn var, onları da örnek olması için koydum. 

Rehberde sırayla terimleri, silahları, gemilerin rollerini, örnek gemi dizaynlarını, filo düzenini ve savunma istasyonlarını anlatıcam. Önemli yerleri renklendirdim.


Terimler

Hull: Geminin canı
Armor: Zırh
Shield: Kalkan

Kalkanlar savaş dışında kendiliğinden yenilenir. Zırhlarsa üsse dönemeden tamir olmaz. Kalkanlar her boyutta gemi için etkindir. Zırhın etkinliği geminin zırhsız bıraktığı kısmıyla ters orantılıdır, yani %0 zırh ile %10 zırh arasında %10 fark varken %80 ile %90 arasında %50 fark  vardır. Zırhların az miktarda etkinliği azdır, zırhlar büyük gemiler içindir (Ben sadece battleshipte kullanıyorum).



Evasion: Kaçınma
Tracking: Takip
Accuracy: Tutturma

Bir atışın rakibi vurma ihtimali = %100-(Düşman kaçınması-silah ve geminin takibi) veya Silah tutturmasından hangisi düşüksedir.
Ör/ Silahın %75 tutturması ve 15 takibi var. Geminin 10 takibi var. Düşman gemisinin %65 kaçınması var: %100-(65-[15+10]) veya % 75'ten az olanı = %60 veya %75 = %60



Damage: Hasar
Penetration: Delicilik

Delicilikte görmezden geliyor. Hasar, hasar artırıyor  :gri:

Silah Tipleri: gqpN2R.pngSmall, 5gXALj.pngMedium, kbp2bA.pngLarge, gqpNqR.pngX Large, ldpodX.pngTorpedoes, ldpodb.pngPoint, m3pV31.pngHangar, qbpgb5.pngAxuiliary


Silahlar

Kinetik: Genel olarak iyi. Kalkana daha fazla olmak üzere hem zırha hem kalkana avantajı var. Alt sınıflarından auto canon(AC) yüksek atış hızı sayesinde corvette sınıfına karşı etkili

Enerji: Çoğu belli tarzda kullanım için (zırh delici, kalkan hasarı gibi). XL sınıfı hem zırha hem kalkana etkili ama tutturması düşük. Bu sınıfta özellikle plasma zırh deliciliği nedeniyle ön planda.

Füze: Kötü. Point defence(PD) ile çok kolay karşı konuluyor. Ateş etmesi ile hedefe ulaşması arasında uzun süre geçiyor, bu sırada hedef yok edilirse atış boşa gidiyor. Bu grubun en iyisi nötron torpidoları, PD'den etkilenmiyorlar ve zırha karşı çok etkililer. Diğer füzeler oyun başında hızlı yayılmak için kullanılabilir, uzay istasyonlarında PD yok.


Gemilerin Rolleri

v.1.4'te uzay savaşlarına yapılan güncellemelerde gemilerin hızları, kullanabilecekleri silahlar, bilgisayar sistemleri iyice farklılaştırılarak her gemiye belli görevler yüklendi. Şimdi gemi sınıflarını ve filodaki rollerini anlatıcam

Corvette

+Kaçınması fazla
+Hızlı

-Az canı var
-Az hasar verir

En önemli özelliği yüksek kaçınması. Hiçbir ekipman olmadan kaçınması %60'ken oyun sonuna doğru %85'e kadar çıkabilir.

Oyun başında filonun ana yapısını oluşturuyor. Oyun sonuna doğru görevi yüksek kaçınmasıyla büyük silahların/gemilerin ıskalamasını sağlayıp filoyu korumak



Destroyer

+Yüksek takip

-Boyutuna göre yetersiz zırh/kalkan yeri

En önemli özelliği yüksek takip. Oyun sonunda +26 takibe kadar çıkabilir. Corvette sınıfına karşı çok etkili

M/L sınıfı silahları kullanmak daha mantıklı. Yüksek takip sayesinde ıskalama ihtimali daha az.

Kaçınması corvette sınıfına göre az. Zırh/kalkan yığacak kadar yer yok.



Crusier

+Yüksek atış hızı
+Yüksek tutturma
+Yeterli zırh/kalkan yeri

Filonun en önemli gemisi. 

Savaşta filonun önünde seyrederler.  Füzelerle ve hangarlarla ilk karşılaşacak sınıf olduğu için PD kullanmaları gerekir. 



Battleship

+Zırh/kalkan koymak için bolca yer var
+XL silah kullanabiliyor

-Çok yavaş
-Pahalı
-Yapımı uzun sürüyor

Filonun arkasında durur. Ne saldırıda ne savunmada çok etkili değildir. 

Düşman gemileri için vurulması kolay (Özellikle awakened empire[AE] ve unbidden krizine karşı)

Swarm krizinde ön plana çıkıyorlar. Swarm füzeleri PD'den etkilenmediğinden küçük gemileri çok rahat patlatır

Çok yavaşlar. Hem savaşta hem savaş dışında filoyu kağnıya çeviriyorlar. (Sınıfların sırayla hızları 1,75/1,25/1,25/0,75)

XL silahları yakın mesafede ateş edemiyor! XL kullanıyorsanız düşman filonun içine ışınlanmamaya çalışın

Gemi Dizaynları

Söylediğim yazıda örnek dizaynlar var. Dizaynları amaçları ile birlikte örnek olarak koyuyorum


1-Corvette


1.a-Cobra Class

r3vd9N.jpg

Ağır zırhlı gemilere karşı etkili plasma cannon kullanıyor. Zırhlı gemileri AE ve oyun sonu YZ kullanıyor

İnterceptor: 3gqpN2R.png // 3gqpN2R.png + 25gXALj.png +1qbpgb5.png ----> 3gqpN2R.png plasma / 25gXALj.png+1gqpN2R.png enerji + 2gqpN2R.png kalkan + 1qbpgb5.png shield capacitor(SC) // W0RrDm.png Precognitive bilgisayar



1.b-Cactus Class T-Corvette

Ly0o3G.jpg

Kalkan hasarına yoğunlaşıyor. Yakın mesafede daha etkili. Unbidden ve AE filolarına karşı başarılı

Torpedo boat: 1gqpN2R.png + 1ldpodX.png // 25gXALj.png + 3gqpN2R.png + 1qbpgb5.png ----> 1gqpN2R.png plasma + 1ldpodX.png nötron torpido / 25gXALj.png+2gqpN2R.png enerji + 1qbpgb5.png SC // W0RrDm.png Precognitive bilgisayar




2-Destroyer


2.a-Diamond Back

1L0noY.jpg

Kaçınması nispeten yüksek. Zırha yoğunlaşır

Artillery Bow: 1kbp2bA.png // 35gXALj.png ----> 1gqpN2R.png plasma / 35gXALj.png enerji

Gunship Stem: 15gXALj.png // 4gqpN2R.png + 1qbpgb5.png ----> 15gXALj.png plasma / 1gqpN2R.png enerji + 3gqpN2R.png kalkan + 1qbpgb5.png SC // vb7oqR.png Sentient bilgisayar



2.b-Viper Artillery

r3vdDV.jpg

Savaşta ilk ateş açan sınıf. Kinetic artillery orta büyüklükteki gemilere karşı ideal. AE eskort gemilerine karşı etkili

Artillery Bow: 1kbp2bA.png // 35gXALj.png ----> 1gqpN2R.png kinetic artillery / 35gXALj.png enerji

Gunship Stem: 15gXALj.png // 4gqpN2R.png + 1qbpgb5.png ----> 15gXALj.png plasma / 1gqpN2R.png enerji + 3gqpN2R.png kalkan + 1qbpgb5.png SC // vb7oqR.png Sentient bilgisayar





3-Crusier


3.a-Python Assault Crusier

5gzRZR.jpg

Filonun bel kemiği. Mızrak başı olarak en önde ilerler ve filoyu PD ile korur. AE hangar gemilerine karşı etkili.

Broadside Bow: 25gXALj.png // 35gXALj.png ----> 15gXALj.png PD + 15gXALj.png gauss canon / 35gXALj.png kalkan

Broadside Core: 35gXALj.png // 3kbp2bA.png + 2qbpgb5.png ----> 35gXALj.png plasma / 3kbp2bA.png enerji + 1qbpgb5.png SC + 1qbpgb5.png crystal-forged plate(CFP)

Broadside Stern: 15gXALj.png // 35gXALj.png ----> 15gXALj.png plasma / 15gXALj.png zırh + 25gXALj.png kalkan // W0RrDm.png precognitive bilgisayar



3.b-Venom

ALPY90.jpg

Yüksek atış hızı sayesinde orta mesafede torpidolarla çok etkili. Unbidden ve AE filolarına karşı başarılı

Torpedo Bow: 1ldpodX.png+ 2gqpN2R.png // 35gXALj.png ---->1ldpodX.png nötron torpido + 2gqpN2R.png plasma / 25gXALj.png zırh + 15gXALj.png enerji

Torpedo Core: 2ldpodX.png+ 2gqpN2R.png // 3kbp2bA.png + 2qbpgb5.png ----> 2ldpodX.png nötron torpido + 2gqpN2R.png plasma / 3kbp2bA.png enerji + 1qbpgb5.png SC + 1qbpgb5.png CFP

Broadside Stern: 15gXALj.png // 35gXALj.png ----> 15gXALj.png plasma / 35gXALj.png kalkan // W0RrDm.png precognitive bilgisayar



Filo Düzeni

Duruma göre ayarlamak gerekiyor. Normal YZ karşı crusier, AE karşı destroyer ve corvette, Unbidden karşı Viper destroyer sayısı arttırılabilir.

Örnek dizaynlara göre dağılım: 

Crusier/Destroyer/Corvette ----> 1.5/2/3

*Corvette: Cobra/Cactus --> 6/4
*Destroyer: 1/1
*Crusier: Python/Venom --> 3/7


Savunma İstasyonları

Bence pek işe yaramıyor. Fiyatına ve yapım süresine (1yıl!) değmiyor. Forumda gördüğüm Ölüm çiçeği (Death Flower=Fortress Flower=Fortress Lotus) taktiğini anlatıcam sadece.

Ly0o6a.jpg

1 Tuzak, 6 ayaktan oluşuyor. Asıl işi ayaklar yapıyor. Küçük gemilere karşı etkisiz
*Tuzakta FTL inhibitörü, S/M silahlar ve PD var 
*Ayaklarda Aura/Mayın ve M/L silahlar var. 

*Tek başına kullanacaksanız S/M silah kullanın. Birkaç küçük gemi indirir belki.
[+] 8 üye yakutkartal nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Büyük hizmet teşekkürler. Neden en büyük gemi hariç zırh kullanmıyoruz?
Ara
Cevapla
#3
(20-04-2017, 22:19)Semavi7 : Büyük hizmet teşekkürler. Neden en büyük gemi hariç zırh kullanmıyoruz?

Zırhın etkili olması için geminin çoğunu kapatması lazım. %50 zırhla kaplı gemi ile %60 zırhla kaplı gemi arasında zırh etkisi olarak %10 değil %20 fark var. Küçük gemilerde yeterince yer olmadığı için zırh dolduramıyoruz ama mesela battleship %90 zırhla kaplanabiliyor.
Ara
Cevapla
#4
(20-04-2017, 22:25)yakutkartal :
(20-04-2017, 22:19)Semavi7 : Büyük hizmet teşekkürler. Neden en büyük gemi hariç zırh kullanmıyoruz?

Zırhın etkili olması için geminin çoğunu kapatması lazım. %50 zırhla kaplı gemi ile %60 zırhla kaplı gemi arasında zırh etkisi olarak  %10 değil %20 fark var. Küçük gemilerde yeterince yer olmadığı için zırh dolduramıyoruz ama mesela battleship %90 zırhla kaplanabiliyor.
Yani tek kalkan koyup tüm boşlukları zırhlamı kaplayalım ? Bir tane kalkan koymakla beştane koymak aynı mı yani? Kruvazörede mi zırh koymayalım?
Ara
Cevapla
#5
(21-04-2017, 00:40)Semavi7 :
(20-04-2017, 22:25)yakutkartal :
(20-04-2017, 22:19)Semavi7 : Büyük hizmet teşekkürler. Neden en büyük gemi hariç zırh kullanmıyoruz?

Zırhın etkili olması için geminin çoğunu kapatması lazım. %50 zırhla kaplı gemi ile %60 zırhla kaplı gemi arasında zırh etkisi olarak  %10 değil %20 fark var. Küçük gemilerde yeterince yer olmadığı için zırh dolduramıyoruz ama mesela battleship %90 zırhla kaplanabiliyor.
Yani tek kalkan koyup tüm boşlukları zırhlamı kaplayalım ? Bir tane kalkan koymakla beştane koymak aynı mı yani? Kruvazörede mi zırh koymayalım?

Gemiler boşken bir miktar zırhı oluyor. 

QaGWLA.png 

Hiç zırh konulmamış bir destroyerin 12/600=%2 zırhı var. Sen zırh ekledikçe bu oran artıyor. %50-60 oluyor ama asla %90 olmuyor. Tamamen zırhla kaplasanda %50 si korumasız kalıyor. Bu aslında hasar hesaplamalarıyla ilgili oraya pek girmedim. Zırhın etkili olması için belli yüzde değerin üstünde gemiyi kaplaması gerekiyor.

Kalkanda ise geminin canına bağlı olmadan eklediğin kadarı etkili. Atışlar kalkanı geçmeden gemiye zarar veremiyor (Özel silahlar hariç). Kalkanlar savaş sonrası hasar alsada yeniden dolabiliyor. Taaruzdaysan çok önemli bir özellik.
Ara
Cevapla
#6
(21-04-2017, 02:27)yakutkartal :
(21-04-2017, 00:40)Semavi7 :
(20-04-2017, 22:25)yakutkartal :
(20-04-2017, 22:19)Semavi7 : Büyük hizmet teşekkürler. Neden en büyük gemi hariç zırh kullanmıyoruz?

Zırhın etkili olması için geminin çoğunu kapatması lazım. %50 zırhla kaplı gemi ile %60 zırhla kaplı gemi arasında zırh etkisi olarak  %10 değil %20 fark var. Küçük gemilerde yeterince yer olmadığı için zırh dolduramıyoruz ama mesela battleship %90 zırhla kaplanabiliyor.
Yani tek kalkan koyup tüm boşlukları zırhlamı kaplayalım ? Bir tane kalkan koymakla beştane koymak aynı mı yani? Kruvazörede mi zırh koymayalım?

Gemiler boşken bir miktar zırhı oluyor. 

QaGWLA.png 

Hiç zırh konulmamış bir destroyerin 12/600=%2 zırhı var. Sen zırh ekledikçe bu oran artıyor. %50-60 oluyor ama asla %90 olmuyor. Tamamen zırhla kaplasanda %50 si korumasız kalıyor. Bu aslında hasar hesaplamalarıyla ilgili oraya pek girmedim. Zırhın etkili olması için belli yüzde değerin üstünde gemiyi kaplaması gerekiyor.

Kalkanda ise geminin canına bağlı olmadan eklediğin kadarı etkili. Atışlar kalkanı geçmeden gemiye zarar veremiyor (Özel silahlar hariç). Kalkanlar savaş sonrası hasar alsada yeniden dolabiliyor. Taaruzdaysan çok önemli bir özellik.
Yani kalkanın sayısı önemli. Atıyorum 5 kalkan 1 kalkandan daha iyi. Birde Battleship anlatılmamış onu nasıl yapalım? Hangarlar ve uçaklar iyimidir? Birde bu bombacı uçaklar gezegen işgalinde yörüngedeyse kara işgaline destek oluyorlar mı?
Ara
Cevapla
#7
Ayrı rehber haline getirdim, eline sağlık.
Cevapla
#8
(21-04-2017, 11:57)Semavi7 :
(21-04-2017, 02:27)yakutkartal :
(21-04-2017, 00:40)Semavi7 :
(20-04-2017, 22:25)yakutkartal :
(20-04-2017, 22:19)Semavi7 :
Büyük hizmet teşekkürler. Neden en büyük gemi hariç zırh kullanmıyoruz?

Zırhın etkili olması için geminin çoğunu kapatması lazım. %50 zırhla kaplı gemi ile %60 zırhla kaplı gemi arasında zırh etkisi olarak  %10 değil %20 fark var. Küçük gemilerde yeterince yer olmadığı için zırh dolduramıyoruz ama mesela battleship %90 zırhla kaplanabiliyor.
Yani tek kalkan koyup tüm boşlukları zırhlamı kaplayalım ? Bir tane kalkan koymakla beştane koymak aynı mı yani? Kruvazörede mi zırh koymayalım?

Gemiler boşken bir miktar zırhı oluyor. 

QaGWLA.png
Hiç zırh konulmamış bir destroyerin 12/600=%2 zırhı var. Sen zırh ekledikçe bu oran artıyor. %50-60 oluyor ama asla %90 olmuyor. Tamamen zırhla kaplasanda %50 si korumasız kalıyor. Bu aslında hasar hesaplamalarıyla ilgili oraya pek girmedim. Zırhın etkili olması için belli yüzde değerin üstünde gemiyi kaplaması gerekiyor.

Kalkanda ise geminin canına bağlı olmadan eklediğin kadarı etkili. Atışlar kalkanı geçmeden gemiye zarar veremiyor (Özel silahlar hariç). Kalkanlar savaş sonrası hasar alsada yeniden dolabiliyor. Taaruzdaysan çok önemli bir özellik.

Yani kalkanın sayısı önemli. Atıyorum 5 kalkan 1 kalkandan daha iyi. Birde Battleship anlatılmamış onu nasıl yapalım? Hangarlar ve uçaklar iyimidir? Birde bu bombacı uçaklar gezegen işgalinde yörüngedeyse kara işgaline destek oluyorlar mı?

Battleship filonun arkasında kalıyor. Uzun mesafeden ateş edebilen silahları kullanmak gerekiyor. XL silahını sadece battleship kullanabiliyor ama yakın mesafede ateş edemiyor. L sınıfı silahları kullanmak daha mantıklı. 

Hangarlar füzelerle aynı sorundan muzdarip. Point defence silahlar tarafından vuruluyor. Gezegen savaşlarına etkisi yok. Kullanmanın bir amacı yok bence.
Ara
Cevapla
#9
(21-04-2017, 18:12)yakutkartal :
(21-04-2017, 11:57)Semavi7 :
(21-04-2017, 02:27)yakutkartal :
(21-04-2017, 00:40)Semavi7 :
(20-04-2017, 22:25)yakutkartal :
Zırhın etkili olması için geminin çoğunu kapatması lazım. %50 zırhla kaplı gemi ile %60 zırhla kaplı gemi arasında zırh etkisi olarak  %10 değil %20 fark var. Küçük gemilerde yeterince yer olmadığı için zırh dolduramıyoruz ama mesela battleship %90 zırhla kaplanabiliyor.
Yani tek kalkan koyup tüm boşlukları zırhlamı kaplayalım ? Bir tane kalkan koymakla beştane koymak aynı mı yani? Kruvazörede mi zırh koymayalım?

Gemiler boşken bir miktar zırhı oluyor. 

QaGWLA.png
Hiç zırh konulmamış bir destroyerin 12/600=%2 zırhı var. Sen zırh ekledikçe bu oran artıyor. %50-60 oluyor ama asla %90 olmuyor. Tamamen zırhla kaplasanda %50 si korumasız kalıyor. Bu aslında hasar hesaplamalarıyla ilgili oraya pek girmedim. Zırhın etkili olması için belli yüzde değerin üstünde gemiyi kaplaması gerekiyor.

Kalkanda ise geminin canına bağlı olmadan eklediğin kadarı etkili. Atışlar kalkanı geçmeden gemiye zarar veremiyor (Özel silahlar hariç). Kalkanlar savaş sonrası hasar alsada yeniden dolabiliyor. Taaruzdaysan çok önemli bir özellik.

Yani kalkanın sayısı önemli. Atıyorum 5 kalkan 1 kalkandan daha iyi. Birde Battleship anlatılmamış onu nasıl yapalım? Hangarlar ve uçaklar iyimidir? Birde bu bombacı uçaklar gezegen işgalinde yörüngedeyse kara işgaline destek oluyorlar mı?

Battleship filonun arkasında kalıyor. Uzun mesafeden ateş edebilen silahları kullanmak gerekiyor. XL silahını sadece battleship kullanabiliyor ama yakın mesafede ateş edemiyor. L sınıfı silahları kullanmak daha mantıklı. 

Hangarlar füzelerle aynı sorundan muzdarip. Point defence silahlar tarafından vuruluyor. Gezegen savaşlarına etkisi yok. Kullanmanın bir amacı yok bence.

Peki bu xl silahlar teknoloji ilemi acılıyor ben bulamadım. Yukarıdaki örneklerde verilen bazı bölümleride bulamadım. Mesela bende tek corvette gövdesi var.

Birde bu teknoloji şans işimi yoksa belli bir düzende mi ilerlemek lazım?
Ara
Cevapla
#10
(21-04-2017, 18:52)Semavi7 :
(21-04-2017, 18:12)yakutkartal :
(21-04-2017, 11:57)Semavi7 :
(21-04-2017, 02:27)yakutkartal :
(21-04-2017, 00:40)Semavi7 : Yani tek kalkan koyup tüm boşlukları zırhlamı kaplayalım ? Bir tane kalkan koymakla beştane koymak aynı mı yani? Kruvazörede mi zırh koymayalım?

Gemiler boşken bir miktar zırhı oluyor. 

QaGWLA.png
Hiç zırh konulmamış bir destroyerin 12/600=%2 zırhı var. Sen zırh ekledikçe bu oran artıyor. %50-60 oluyor ama asla %90 olmuyor. Tamamen zırhla kaplasanda %50 si korumasız kalıyor. Bu aslında hasar hesaplamalarıyla ilgili oraya pek girmedim. Zırhın etkili olması için belli yüzde değerin üstünde gemiyi kaplaması gerekiyor.

Kalkanda ise geminin canına bağlı olmadan eklediğin kadarı etkili. Atışlar kalkanı geçmeden gemiye zarar veremiyor (Özel silahlar hariç). Kalkanlar savaş sonrası hasar alsada yeniden dolabiliyor. Taaruzdaysan çok önemli bir özellik.

Yani kalkanın sayısı önemli. Atıyorum 5 kalkan 1 kalkandan daha iyi. Birde Battleship anlatılmamış onu nasıl yapalım? Hangarlar ve uçaklar iyimidir? Birde bu bombacı uçaklar gezegen işgalinde yörüngedeyse kara işgaline destek oluyorlar mı?

Battleship filonun arkasında kalıyor. Uzun mesafeden ateş edebilen silahları kullanmak gerekiyor. XL silahını sadece battleship kullanabiliyor ama yakın mesafede ateş edemiyor. L sınıfı silahları kullanmak daha mantıklı. 

Hangarlar füzelerle aynı sorundan muzdarip. Point defence silahlar tarafından vuruluyor. Gezegen savaşlarına etkisi yok. Kullanmanın bir amacı yok bence.

Peki bu xl silahlar teknoloji ilemi acılıyor ben bulamadım. Yukarıdaki örneklerde verilen bazı bölümleride bulamadım. Mesela bende tek corvette gövdesi var.

Birde bu teknoloji şans işimi yoksa belli bir düzende mi ilerlemek lazım?

Corvette normalde tek gövde var. Torpido araştırması yapınca ikinci gövde açılıyor. XL'de aynı şekilde, her silahın XL versiyonu yok. XL genelde oyun orta-sonu açılan teknolojilerde çıkıyor

Araştırma seçenekleri belli düzene göre çıkıyor. Teknolojiler basamak basamak. Bir üst seviyenin açılması için alt seviyeden belli miktarda teknoloji araştırmış olman gerekiyor. (v.1.5 için araştırma ağacı)
[+] 1 üye yakutkartal nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#11
Biraz düzenleyip steamde rehber haline getirip paylaştım.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.