Türlerin Özellikleri (Traits)
Özellikler her nüfus için özeldir. Yani, eğer bir nüfusun %50 daha fazla enerji veren bir özelliği varsa sadece o nüfus etkilenecektir.
Bir nüfus en fazla 5 özelliğe sahip olabilir ve her bir özelliğin belli bir değeri vardır. Bir türün özelliklerinin toplam değeri 0 veya daha fazla olmalıdır. Oyuna 2 puanla başlarsınız.
Her bir özelliği ne kadar iyi olduğu belirli işaretlerle gösterilecektir. Bunlar kişisel görüşlerdir, böyle oynamamalısınız diye algılamayın. Özelliklerin başlıkları sırasıyla özelliğin İngilizcesi, Türkçesi, almak için kaç puan gerektirdiği ve ne kadar iyi olduğunu içerecektir.
(✔) Güçlü
(/) Ortalama
(X) Tavsiye edilmez
I. Normal Türlerin Özellikleri
Agrarian (Tarımcı) (Değeri= 2) (/)
+%15 Yiyecek
İmparatorluğunuzun yiyecek stokları maksimuma ulaştığında ilave yiyecek miktarı imparatorluğunuzun nüfus büyüme hızını arttırmakta kullanılır. Agrarian özelliği bu limite daha hızlı ulaşmanızı sağlayarak oyun başındaki üretiminizi arttırır. Ek olarak, oyun sonunda nüfus büyüme hızı artık gereksiz hale geldiğinde, yiyeceğe fazla ihtiyaç duymayacağınız için gezegenlerdeki bazı alanların başka şeyler için kullanılmasına izin verir. Çünkü bu özellik sayesinde daha az tarla ile aynı miktarda yiyecek üretebilirsiniz. Fakat, bu alan miktarı fazla değildir ve özellikle de küçük imparatorluklarda bu özellik oyun sonunda gereksiz hale gelebilir.
Thrifty (Tutumlu) (Değeri= 2) (/)
+%15 Enerji Kredisi
Neredeyse her şeyin çalışmaya devam etmesi için enerji kredisi gerekli, bu yüzden de daha fazla enerji kredisi veren bir özelliğin oldukça önemli olduğunu düşünmek normaldir. Ancak, imparatorluğunuzun genişlemesi ve güç tesislerinin inşası konusunda akıllıca davranıyorsanız enerji kredileri hakkında sorun yaşamamalısınız. Kredi kaybettiğiniz tek zaman oyun başında koloni kuruyorsanız veya çoğunlukla tersanede tuttuğunuz devasa bir donanmanız varsa olmalıdır. Ayrıca Agrarian gibi de diğer binalar için boş yer açabilir.
Industrious (Çalışkan) (Değeri= 2) (✔)
+%15 Mineral
Stellaris’te galaksinin dönmesini sağlayan şey minerallerdir. Yeteri kadar minerale sahip olmadan bir şey inşa edemez, genişleyemez, araştırma ve ticaret yapamazsınız. Megastructure’ların (Dev Yapılar) gelmesi ile birlikte çok fazla miktarda minerali en kısa sürede elde etmek isteyeceksiniz. Bununla birlikte, sağlam ve sabit bir mineral üretimi savaştaki kayıplarınızı düşmanınızdan daha hızlı giderebilmeniz anlamına gelir. Eğer mineral limitiniz fazlaysa ve mineral biriktirdiyseniz son bahsettiğim fazla önemli olmayabilir ama hazırlı olmak her zaman daha iyidir.
Intelligent (Zeki) (Değeri= 2) (✔)
+%10 Physics (Fizik) Araştırması
+%10 Society (Toplum) Araştırması
+%10 Engineering (Mühendislik) Araştırması
Yüksek araştırma hızı teknolojide önde olmanızı sağlar. Aynı zamanda genişlemeden ve nüfustan gelen yüksek araştırma sürelerini daha aza indirir. Daha sonraki üç özelliğin etkilerini daha az değerle (2/3) verir.
Natural Engineers (Doğuştan Mühendis) (Değeri= 1) (✔)
+%15 Engineering (Mühendislik) Araştırması
Mühendislik teknolojileri, uzay üslerinden robotlara kadar birçok şeyi kapsar. Bu teknolojilerde lider olmak bir savaşı kazanıp kaybetmenin arasındaki çizgi olabilir. Ayrıca, araştırma ağacının sonlarında Mega-Engineering teknolojisi yer aldığından ve çoğu megastructure için bu teknoloji gerektiğinden, ilk megastructre inşa eden de siz olabilirsiniz.
Natural Physicists (Doğuştan Fizikçi) (Değeri= 1) (/)
+%15 Physics (Fizik) Araştırması
Fazladan araştırma hızı kötü bir şey olmasa da, Physics ağacında pek de önemli teknoloji yok. FTL (IDH) yolculuğunun yüksek seviyelerine daha hızlı ulaşırsınız ama Jump Drive’dan önce bu o kadar gerekli değildir. Türlerde min/max yapmak istiyorsanız doğrudan Intelligent gidin derim.
Natural Sociologists (Doğuştan Sosyolog) (Değeri= 1) (✔)
+%15 Society (Toplum) Araştırması
Society araştırma ağacı bir çok önemli teknoloji içerir; Unity (dayanışma) veren binaları geliştirenler, yaşanabilirliği ve böylece yabancı gezegenlerdeki üretkenliği arttıranlar, Spiritüalist imparatorluklar için de Psionic teknolojiler. Ayrıca bir çok “özel” bina da Society ağacındadır. Oyundaki çoğu Situation (durum) da(yeni türlerin/imparatorlukların keşfi) society araştırması gerektirdiği için fazladan araştırma pek de kötü değildir.
Extremely Adaptive (Aşırı Uyumlu) (Değeri= 4) (/)
+%20 Tüm İklimlerde Yaşanabilirlik
Yaşanabilirliğin artması, imparatorluğunuzu genişletmede daha fazla seçeneğe sahip olmanızı sağlayacak ve her yerde üretimi arttıracaktır. Ayrıca, oyunun başında büyük imparatorluklar kurmanıza da izin verebilir, özellikle de mutluluğa sahip olmayan hive mind gibi. Fakat, 4 puan bu özellik için çok fazla çünkü bu özellik sadece belirli oynama şekillerinde işinize yarar ve tüm oynama şekillerinde daha etkili olacak özellikler vardır.
Adaptive (Uyumlu) (Değeri= 2) (/)
+%10 Tüm İklimlerde Yaşanabilirlik
Yaşanabilirliğin artması bir üretim kaybına uğramadan daha çok yabancı dünyanın kolonileştirilmesi anlamına gelir. Daha önce de dediğimiz gibi, işe yarar ama tüm oynama şekillerinde daha fazla etkili olacak özellikler vardır. Sadece gördüğünüz her şeyi kolonileştirmek istiyorsanız değer.
Nonadaptive (Uyumsuz) (Değeri= -2) (/)
-%10 Tüm İklimlerde Yaşanabilirlik
Daha fazla puan elde etmek için değmez. Yaşanabilirliğin düşmesi, daha az mutluluk, daha az üretim demek. Ama yine de sadece ana gezegeninizi kolonileştirmek, terraform yapmak (yaşanabilir kılmak) ve diğer türleri imparatorluğunuza almak/türleri uplift yapmak (yükseltmek) istiyorsanız bu özellik alınabilir. Daha fazla araştırma veya mineral için yer açabilir.
Rapid Breeders (Hızlı Üreyen) (Değer= 1) (/)
-%20 Nüfus Büyüme Süresi
İdare eder. Oyun başında işe yarar ama belli bir süre sonra etkililiğini kaybeder. Daha sonra türlerin özelliklerini değiştirme sırasında kaldırılabilir, o yüzden o kadar da kötü değildir. Diğer imparatorluklardan önce tam potansiyelinize ulaşmanızı sağlar.
Slow Breeders (Yavaş Üreyen) (Değeri= -1) (/)
+%20 Nüfus Büyüme Süresi
Hızlı Üreyen gibi idare eder. Oyun başındaki olumsuz etkisi oldukça fazladır ama zaman geçtikçe azalır. İlave yiyecek bonusları ile kolayca telafi edilebilir. Oyunun sonuna geldikçe daha az zarar verir. Daha iyi olmasına engel olan şey ise oyun başındaki önemli olumsuz etkisidir.
Talented (Yetenekli) (Değeri= 1) (✔)
+1 Lider Seviye Sınırı
Bu türden gelen tüm liderler için seviye sınırını arttırır. Hızlı tecrübe kazanımı veya daha arttırılmış yaşam süresi gibi bonuslarla daha iyi hale gelebilir.
Quick Learners (Hızlı Öğrenen) (Değeri= 1) (✔)
+%25 Lider Tecrübe Kazanımı
Bir liderlin seviyesi ne kadar yüksekse üretimi, araştırmayı ve sahip olduğu diğer etkileri o kadar arttırır. Seviye sınırını arttıran diğer özelliklerle birleştiğinde, özellikle de uzun yaşam süresine sahip olmayan türler için, hızlı tecrübe kazanımı çok güçlü olabilir.
Slow Learners (Yavaş Öğrenen) (Değeri= -1) (X)
-%25 Lider Tecrübe Kazanımı
Lider seviyesi üretimi, araştırmayı ve sahip olduğu diğer etkileri arttırır. Bu yüzden seviyede geriye düşmek birçok şeyde geriye düşmek anlamına gelebilir. Bir şeye kesinlikle ihtiyacınız varsa kullanabilirsiniz ama yine de iyi bir fikir değildir.
Traditional (Gelenekçi) (Değeri= 1) (✔?)
+%10 Unity (Dayanışma) Üretimi
Daha fazla unity ile unity ağacında daha hızlı ilerleyebilirsiniz ama oyun ilerledikçe istenilen unity miktarı da arttığı için bu özelliğin ne kadar iyi olduğu üzerinde düşünmek lazım.
Quarrelsome (Geçimsiz) (Değeri= -1) (/)
-%10 Unity (Dayanışma) Üretimi
Oyun başında zarar verebilir ama oyun sonunda ihtiyacınız olan her şeye sahip olduğunuzda ne kadar zarar verebilir ki?
Very Strong (Çok Güçlü) (Değeri= 3) (?)
+%40 Ordunun Verdiği Hasar
+%10 Mineral
Fazladan hasar, daha fazla miktarda birlik ile de verilebilir ama zaman önemliyse aradaki fark da olabilir. İlave mineral de her zaman iyidir. Fanatik Arındırıcılar (Purifier) için tavsiye edilmez çünkü zaten bunlar hakkında bonusları vardır, diğerleri için ise oynama şekline bağlıdır.
Strong (Güçlü) (Değeri= 1) (/)
+20% Ordunun Verdiği Hasar
+5% Mineral
Eh işte. Yardım ediyor gibi hissedersiniz ama etkileri o kadar azdır ki birkaç yıl sonra unutursunuz.
Weak (Zayıf) (Değeri= -1) (/)
-20% Ordunun Verdiği Hasar
-5% Mineral
Mineral kaybı pek fazla değil ama ordu hasarındaki düşüş, özellikle de multiplayer oynuyorsanız ve düşmanınız bunu biliyorsa, çok kötü olabilir. Oyunun ilk kısımlarından sonra daha iyi ordularınız varken o kadar kötü değildir. Singleplayer’da ise çoğunlukla idare edebilirsiniz çünkü yapay zeka özelliklere göre pek davranmıyor.
Nomadic (Göçebe) (Değeri= 1) (X)
+%50 Göç Etme Hızı
-%25 Resettlement (Zorla Yerleştirme) Maliyeti
Ağır bir şekilde zorla yerleştirme kullanmayacaksanız boşuna puan israfı. Nüfusun göç etme hızı zaten yavaş değil ve bazı durumlarda göç etmesi zarar verebilir.
Bu özelliği Hive Mind olarak kullanamazsınız.
Sedentary (Yerleşik) (Değeri= -1) (✔)
-%50 Göç Etme Hızı
+%25 Resettlement (Zorla Yerleştirme) Maliyeti
Bedava özellik puanı. Oyunda sadece birkaç kez zorla yerleştirmeyi kullanacaksınız ve göç etme de unutabileceğiniz küçük bir şey. Göç etmeye veya zorla yerleştirmeye izin verilmiyorsa daha da iyi.
Bu özelliği Hive Mind olarak kullanamazsınız.
Communal (Toplumcu) (Değer= 1) (/)
+%5 Mutluluk
Üretimi arttırır, kargaşayı (unrest) düşürür ama etkisi o kadar azdır ki fazla hissedilmez. Yine de fazla üretim her zaman iyidir ve otoriter toplumlar da bunu kullanabilir.
Bu özelliği Hive Mind olarak kullanamazsınız.
Solitary (Yalnız) (Değeri= -1) (/)
-%5 Mutluluk
Etkisi fazla olmasa da, olası kargaşa ve üretim kaybı uzun vadede size büyük zararlar verebilir. Bazı oyunlarda, zafer ve imparatorluğun isyan nedeniyle parçalanması arasındaki fark olabilir.
Bu özelliği Hive Mind olarak kullanamazsınız.
Charismatic (Karizmatik) (Değeri= 1) (✔?)
+25 Tüm İmparatorluklarla İlişki
+%5 Türe Sahip Olan Türün Mutluluğu
Pasifistler ve federasyon kurucular ile oynuyorsanız alabileceğiniz her ilişkiye bonusuna ihtiyacınız olacak. Ayrıca birisiyle savaşma eşiğindeyseniz yardım edebilir. Karizmatik nüfusa köle olarak sahip olan bir türün de mutluluğunu arttırdığı için Kast sistemleri veya Syncretic Evolutionlar için uygundur.
Repugnant (Çirkin) (Değeri= -1) (/)
-25 Tüm İmparatorluklarla İlişki
-%5 Türe Sahip Olan Türün Mutluluğu
Çoğu zaman 25 ilişki o kadar da zarar vermeyecektir. Ancak, federasyon kurarken veya ticaret yaparken olumsuz yönde etkileyebilir. Kadim İmparatorluklarla savaşa girmenize sebep olan son şey de olabilir. Decadent ile de uyumlu olmaz, çoğu zaman fazladan bir yüktür.
Conformists (Kurallara Uyan) (Değeri= 2) (X)
+%30 Hükümet Etiklerinin Çekiciliği
Sadece 1 puan olsaydı olabilir derdim ama türler mutlu oldukları sürece pek fazla değişmezler ve otoriter olsanız bile 2 puana değmez. Bundan daha iyi özellikler var.
Bu özelliği Hive Mind olarak kullanamazsınız.
Deviants (Kurallardan Sapan) (Değeri= -1) (/)
-%15 Hükümet Etiklerinin Çekiciliği
Görmezden gelinen gruplar, o gruplara üye olanları mutsuz yapar, böylece üretim düşer. Bu o kadar da kötü değil ama seçmeyecek kadar da kötüdür.
Bu özelliği Hive Mind olarak kullanamazsınız.
Venerable (Saygın) (Değeri= 4) (/)
+80 Lider Yaşam Süresi
Liderlerin daha uzun yaşaması, en üst seviyeye ulaştıklarında onlardan daha fazla yararlanmanızı sağlar. Ayrıca lider almak için daha az enerji harcarsınız. Bu özellikle birlikte seviye sınırını da arttırırsanız çok güçlü hale gelebilir. Ancak güçlü yapmak için gereken şeyler oynayış şeklinize uymayabilir.
Enduring (Dayanıklı) (Değer= 1) (✔)
+20 Lider Yaşam Süresi
20 yıl o kadar fazla değil ama yine de yardım ediyor. Diğer birçok özellik ile uyumludur.
Fleeting (Kısa Ömürlü) (Değeri= -1) (X)
-10 Lider Yaşam Süresi
Bu özelliğin kullanıldığını pek görmedim ama gördüğüm kadarıyla diyebilirim ki daha çok enerji harcayacaksınız ve son seviyesine ulaşan liderlerden daha az yararlanacaksınız.
Decadent (Yozlaşmış) (Değeri= -1) (/)
Bir nüfusa sahip değilse -%10 mutluluk
Çok sayıda köleye sahip olmayı düşünmüyorsanız mutluluğu ve üretimi azalttığından değmez. Eğer düşünüyorsanız, zorla yerleştirmeyi düzgün kullanarak fazladan bir puan elde edebilirsiniz. Bunun için robotlar da kullanılabileceğinden mechanistler (teknisyenler) için de iyidir.
Resilient (Dirençli) (Değeri= 1) (/)
+%50 Savunma Ordusunun Verdiği Hasar
İşgalci orduyu durdurmak için gereken zamanı sağlayabilir. Yine de bombardıman gemilerinin fazla hasar vermesine izin vermeyin.
Conservationist (Çevreci) (Değer= 1) (✔?)
-%15 Tüketim Malları Masrafı
Daha fazla mineral her zaman iyidir ama bu özellik imparatorluğunuzu ne kadar genişleteceğinize bağlı. Ayrıca, türler için daha iyi sosyal yardım hizmetlerini daha az ücrete verebilirsiniz.
Wasteful (Savurgan) (Değer= -1) (/)
+%15 Tüketim Malları Masrafı
Minerallerinizi azaltır. Yüksek mutluluğa sahip imparatorluklar için sosyal yardımı aza indirip fazladan 1 puan almak mümkündür. Yoksa pek de iyi bir özellik değildir.
II. Makine Türlerinin Özellikleri
Makine türlerinin özellikleridir. Bir makine türüyle oynamıyorsanız bile robotları değiştirebilen herhangi bir imparatorluk da bunları kullanabilir.
Power Drills (Elektrikli Matkaplar) (Değeri= 1) (✔)
+%10 Mineral
Fazla mineral her zaman güzeldir ama makinelerin tüketim malı masrafı daha az olduğu için o kadar da gerekli değildir.
Efficient Processors (Verimli İşlemciler) (Değeri= 1) (✔)
-%10 Robot Bakım Masrafı
Makine imparatorlukları için enerji en büyük sıkıntılardan biridir ve enerji kullanımınızı azaltan her şey yararlıdır.
Logic Engines (Mantık Motorları) (Değeri= 2) (✔)
+%10 Physics (Fizik) Araştırması
+%10 Society (Toplum) Araştırması
+%10 Engineering (Mühendislik) Araştırması
Klasik “Intelligent” özelliği. Her zaman iyidir.
Superconductive (Süper İletken) (Değeri= 1) (✔)
+%10 Enerji Kredisi
Efficient Processors gibi daha fazla enerji daha fazla nüfus, yapılabilen daha çok şey anlamına gelir.
Double Jointed (İki Eklemli) (Değeri= 1) (X)
-%50 Resettlement (Zorla Yerleştirme) Maliyeti
Değmez. Nüfus kolayca düzenlenebilir veya üretilebilir.
Bulky (Hantal) (Değeri= -1) (✔)
+%50 Resettlement (Zorla Yerleştirme) Maliyeti
Uzun vadede hiç farketmezsiniz. Bedavadan puan.
Enhanced Memory (Geliştirilmiş Bellek) (Değeri= 2) (✔✔)
+2 Lider Seviye Sınırı
Robotlar için en iyi özellik. Makine nüfusları ölümsüz olduğu için bunu almamak için hiçbir sebep yok.
Emotion Emulators (Duygu Emülatörleri) (Değer= 1) (/)
+25 Yönetici Görüşü
İdare eder. Organik imparatorluklar genellikle Makine imparatorluklarını sevmediği için daha iyi ilişkiler dostluk ve düşmanlık arasındaki fark olabilir.
Uncanny (Esrarengiz) (Değer= -1) (/)
-25 Yönetici Görüşü
Özel robot imparatorluklarından biri değilseniz bunu almak pek yararlı olmaz. Çoğu imparatorluğun robot olduğunuz için iyi kötü belli bir görüşü vardır ve kötü görüşü olanları büyük ihtimalle kendinize sevdiremezsiniz.
Durable (Sağlam) (Değeri= 1) (/)
-%25 Tüketim Malları Masrafı
Tüketim malları zaten robot imparatorluklarında önemli bir şey değil. Yardım edebilir ama çok iyi değil.
High Maintenance (Yüksek Bakım) (Değeri= -1) (X)
+%25 Tüketim Malları Masrafı
Makine imparatorluklarının en iyi özelliklerinden biri az tüketim mallarıdır. O kadar da iyi değil.
Learning Algorithms (Öğrenme Algoritmaları) (Değeri= 1) (/)
+%25 Lider Tecrübe Kazanımı
Enhanced Memory ile güçlü olabilir ama ölümsüz liderler ile son seviyeye ulaşmak için oldukça fazla zamanınız vardır.
Repurposed Hardware (Yeniden Kullanılmış Donanım) (Değeri= -1) (/)
-%25 Lider Tecrübe Kazanımı
Yukarıdaki gibi, pek fark etmiyor.
Mass Produced (Topluca Üretilen) (Değeri= 1) (X)
+%20 Robot Yaratma Hızı
Robotlar zaten organik nüfusa göre hızlı yaratılıyor. Robot üretimini zincirleyebildiğiniz için pek de değmez.
Custom Made (Özel Yapılmış) (Değeri= -1) (/)
-%20 Robot Yaratma Hızı
Yaratma hızının düşmesi uzun vadede zarar verebilir, özellikle de negatif enerji kredisinden kurtulmak için bir gezegeni doldurmaya çalışıyorsanız.
Recycled (Geri Dönüştürülmüş) (Değeri= 2) (/)
-%20 Robot Yaratma Maliyeti
Oyunun başında oldukça iyi, oyun sonunda ise pek fark etmiyor.
Luxurious (Gösterişli) (Değeri= -2) (✔?)
+%20 Robot Yaratma Maliyeti
Oyun başında zarar verir ama daha sonra 2 puan için almaya değebilir.
III. Yükselen (Ascendance) Tür Özellikleri
Bu özellikler sadece Biyolojik Yükselme (Ascension) yolunu takip eden imparatorluklar içindir. Oyunun sonlarında, ascension yolunu tamamladığınızda, genetik modifikasyon ile alınabilir.
Robust (Dinç) (Değeri= 4) (✔)
+%30 Tüm İklimlerde Yaşanabilirlik
+50 Lider Yaşam Süresi
+%5 Nüfus Kaynak Üretimi
Lider seviye sınırını arttıran özellikleriniz varsa bunu kesinlikle almalısınız. Üretimi de arttırdığından dolayı güçlü liderler üzerine kurulan oyunu daha iyi yapabilir.
Erudite (Bilge) (Değeri= 4) (✔)
+%20 Araştırma
+1 Lider Seviye Sınırı
İnanılmaz araştırma hızı ve lider sınırı arttırımı. Sadece 4 puana. Büyük ihtimalle almanız gereken ilk özellik.
Fertile (Doğurgan) (Değeri= 4) (X)
+%30 Nüfus Büyüme Hızı
+%10 Unity (Dayanışma)
+%5 Mutluluk
+%5 Türe Sahip Olan Türün Mutluluğu
Verdiği mutluluk yeterli değil. Oyunun sonlarında büyük ihtimalle son halinize ulaştığınız için büyüme hızının yardımı olmayacaktır. Fazladan unity iyidir, köleler için belki iyi olabilir.
Nerve Stapled (Sinirleri Zımbalanmış) (Değeri= 3) (???)
+%10 Mineral
+%10 Yiyecek
-%50 Unity (Dayanışma)
-%50 Enerji Kredisi
-%75 Araştırma
Bu türler mutluluktan etkilenmez, gruplara (faction) katılamaz.
Sadece köleler için yararlıdır, başka bir türe kesinlikle koymamalısınız.
Delicious (Lezzetli) (Değeri= 2) (???)
+%50 Nüfus İşlenmesi
Sadece çiftlik hayvanı olarak kullanılan nüfuslar için yararlıdır. Başka türlere koymak boşuna israf olur.
@altnkurt'a rehbere olan katkılarından dolayı teşekkürler.
Kaynak: https://steamcommunity.com/sharedfiles/f...=910342178
Özellikler her nüfus için özeldir. Yani, eğer bir nüfusun %50 daha fazla enerji veren bir özelliği varsa sadece o nüfus etkilenecektir.
Bir nüfus en fazla 5 özelliğe sahip olabilir ve her bir özelliğin belli bir değeri vardır. Bir türün özelliklerinin toplam değeri 0 veya daha fazla olmalıdır. Oyuna 2 puanla başlarsınız.
Her bir özelliği ne kadar iyi olduğu belirli işaretlerle gösterilecektir. Bunlar kişisel görüşlerdir, böyle oynamamalısınız diye algılamayın. Özelliklerin başlıkları sırasıyla özelliğin İngilizcesi, Türkçesi, almak için kaç puan gerektirdiği ve ne kadar iyi olduğunu içerecektir.
(✔) Güçlü
(/) Ortalama
(X) Tavsiye edilmez
I. Normal Türlerin Özellikleri
Agrarian (Tarımcı) (Değeri= 2) (/)
+%15 Yiyecek
İmparatorluğunuzun yiyecek stokları maksimuma ulaştığında ilave yiyecek miktarı imparatorluğunuzun nüfus büyüme hızını arttırmakta kullanılır. Agrarian özelliği bu limite daha hızlı ulaşmanızı sağlayarak oyun başındaki üretiminizi arttırır. Ek olarak, oyun sonunda nüfus büyüme hızı artık gereksiz hale geldiğinde, yiyeceğe fazla ihtiyaç duymayacağınız için gezegenlerdeki bazı alanların başka şeyler için kullanılmasına izin verir. Çünkü bu özellik sayesinde daha az tarla ile aynı miktarda yiyecek üretebilirsiniz. Fakat, bu alan miktarı fazla değildir ve özellikle de küçük imparatorluklarda bu özellik oyun sonunda gereksiz hale gelebilir.
Thrifty (Tutumlu) (Değeri= 2) (/)
+%15 Enerji Kredisi
Neredeyse her şeyin çalışmaya devam etmesi için enerji kredisi gerekli, bu yüzden de daha fazla enerji kredisi veren bir özelliğin oldukça önemli olduğunu düşünmek normaldir. Ancak, imparatorluğunuzun genişlemesi ve güç tesislerinin inşası konusunda akıllıca davranıyorsanız enerji kredileri hakkında sorun yaşamamalısınız. Kredi kaybettiğiniz tek zaman oyun başında koloni kuruyorsanız veya çoğunlukla tersanede tuttuğunuz devasa bir donanmanız varsa olmalıdır. Ayrıca Agrarian gibi de diğer binalar için boş yer açabilir.
Industrious (Çalışkan) (Değeri= 2) (✔)
+%15 Mineral
Stellaris’te galaksinin dönmesini sağlayan şey minerallerdir. Yeteri kadar minerale sahip olmadan bir şey inşa edemez, genişleyemez, araştırma ve ticaret yapamazsınız. Megastructure’ların (Dev Yapılar) gelmesi ile birlikte çok fazla miktarda minerali en kısa sürede elde etmek isteyeceksiniz. Bununla birlikte, sağlam ve sabit bir mineral üretimi savaştaki kayıplarınızı düşmanınızdan daha hızlı giderebilmeniz anlamına gelir. Eğer mineral limitiniz fazlaysa ve mineral biriktirdiyseniz son bahsettiğim fazla önemli olmayabilir ama hazırlı olmak her zaman daha iyidir.
Intelligent (Zeki) (Değeri= 2) (✔)
+%10 Physics (Fizik) Araştırması
+%10 Society (Toplum) Araştırması
+%10 Engineering (Mühendislik) Araştırması
Yüksek araştırma hızı teknolojide önde olmanızı sağlar. Aynı zamanda genişlemeden ve nüfustan gelen yüksek araştırma sürelerini daha aza indirir. Daha sonraki üç özelliğin etkilerini daha az değerle (2/3) verir.
Natural Engineers (Doğuştan Mühendis) (Değeri= 1) (✔)
+%15 Engineering (Mühendislik) Araştırması
Mühendislik teknolojileri, uzay üslerinden robotlara kadar birçok şeyi kapsar. Bu teknolojilerde lider olmak bir savaşı kazanıp kaybetmenin arasındaki çizgi olabilir. Ayrıca, araştırma ağacının sonlarında Mega-Engineering teknolojisi yer aldığından ve çoğu megastructure için bu teknoloji gerektiğinden, ilk megastructre inşa eden de siz olabilirsiniz.
Natural Physicists (Doğuştan Fizikçi) (Değeri= 1) (/)
+%15 Physics (Fizik) Araştırması
Fazladan araştırma hızı kötü bir şey olmasa da, Physics ağacında pek de önemli teknoloji yok. FTL (IDH) yolculuğunun yüksek seviyelerine daha hızlı ulaşırsınız ama Jump Drive’dan önce bu o kadar gerekli değildir. Türlerde min/max yapmak istiyorsanız doğrudan Intelligent gidin derim.
Natural Sociologists (Doğuştan Sosyolog) (Değeri= 1) (✔)
+%15 Society (Toplum) Araştırması
Society araştırma ağacı bir çok önemli teknoloji içerir; Unity (dayanışma) veren binaları geliştirenler, yaşanabilirliği ve böylece yabancı gezegenlerdeki üretkenliği arttıranlar, Spiritüalist imparatorluklar için de Psionic teknolojiler. Ayrıca bir çok “özel” bina da Society ağacındadır. Oyundaki çoğu Situation (durum) da(yeni türlerin/imparatorlukların keşfi) society araştırması gerektirdiği için fazladan araştırma pek de kötü değildir.
Extremely Adaptive (Aşırı Uyumlu) (Değeri= 4) (/)
+%20 Tüm İklimlerde Yaşanabilirlik
Yaşanabilirliğin artması, imparatorluğunuzu genişletmede daha fazla seçeneğe sahip olmanızı sağlayacak ve her yerde üretimi arttıracaktır. Ayrıca, oyunun başında büyük imparatorluklar kurmanıza da izin verebilir, özellikle de mutluluğa sahip olmayan hive mind gibi. Fakat, 4 puan bu özellik için çok fazla çünkü bu özellik sadece belirli oynama şekillerinde işinize yarar ve tüm oynama şekillerinde daha etkili olacak özellikler vardır.
Adaptive (Uyumlu) (Değeri= 2) (/)
+%10 Tüm İklimlerde Yaşanabilirlik
Yaşanabilirliğin artması bir üretim kaybına uğramadan daha çok yabancı dünyanın kolonileştirilmesi anlamına gelir. Daha önce de dediğimiz gibi, işe yarar ama tüm oynama şekillerinde daha fazla etkili olacak özellikler vardır. Sadece gördüğünüz her şeyi kolonileştirmek istiyorsanız değer.
Nonadaptive (Uyumsuz) (Değeri= -2) (/)
-%10 Tüm İklimlerde Yaşanabilirlik
Daha fazla puan elde etmek için değmez. Yaşanabilirliğin düşmesi, daha az mutluluk, daha az üretim demek. Ama yine de sadece ana gezegeninizi kolonileştirmek, terraform yapmak (yaşanabilir kılmak) ve diğer türleri imparatorluğunuza almak/türleri uplift yapmak (yükseltmek) istiyorsanız bu özellik alınabilir. Daha fazla araştırma veya mineral için yer açabilir.
Rapid Breeders (Hızlı Üreyen) (Değer= 1) (/)
-%20 Nüfus Büyüme Süresi
İdare eder. Oyun başında işe yarar ama belli bir süre sonra etkililiğini kaybeder. Daha sonra türlerin özelliklerini değiştirme sırasında kaldırılabilir, o yüzden o kadar da kötü değildir. Diğer imparatorluklardan önce tam potansiyelinize ulaşmanızı sağlar.
Slow Breeders (Yavaş Üreyen) (Değeri= -1) (/)
+%20 Nüfus Büyüme Süresi
Hızlı Üreyen gibi idare eder. Oyun başındaki olumsuz etkisi oldukça fazladır ama zaman geçtikçe azalır. İlave yiyecek bonusları ile kolayca telafi edilebilir. Oyunun sonuna geldikçe daha az zarar verir. Daha iyi olmasına engel olan şey ise oyun başındaki önemli olumsuz etkisidir.
Talented (Yetenekli) (Değeri= 1) (✔)
+1 Lider Seviye Sınırı
Bu türden gelen tüm liderler için seviye sınırını arttırır. Hızlı tecrübe kazanımı veya daha arttırılmış yaşam süresi gibi bonuslarla daha iyi hale gelebilir.
Quick Learners (Hızlı Öğrenen) (Değeri= 1) (✔)
+%25 Lider Tecrübe Kazanımı
Bir liderlin seviyesi ne kadar yüksekse üretimi, araştırmayı ve sahip olduğu diğer etkileri o kadar arttırır. Seviye sınırını arttıran diğer özelliklerle birleştiğinde, özellikle de uzun yaşam süresine sahip olmayan türler için, hızlı tecrübe kazanımı çok güçlü olabilir.
Slow Learners (Yavaş Öğrenen) (Değeri= -1) (X)
-%25 Lider Tecrübe Kazanımı
Lider seviyesi üretimi, araştırmayı ve sahip olduğu diğer etkileri arttırır. Bu yüzden seviyede geriye düşmek birçok şeyde geriye düşmek anlamına gelebilir. Bir şeye kesinlikle ihtiyacınız varsa kullanabilirsiniz ama yine de iyi bir fikir değildir.
Traditional (Gelenekçi) (Değeri= 1) (✔?)
+%10 Unity (Dayanışma) Üretimi
Daha fazla unity ile unity ağacında daha hızlı ilerleyebilirsiniz ama oyun ilerledikçe istenilen unity miktarı da arttığı için bu özelliğin ne kadar iyi olduğu üzerinde düşünmek lazım.
Quarrelsome (Geçimsiz) (Değeri= -1) (/)
-%10 Unity (Dayanışma) Üretimi
Oyun başında zarar verebilir ama oyun sonunda ihtiyacınız olan her şeye sahip olduğunuzda ne kadar zarar verebilir ki?
Very Strong (Çok Güçlü) (Değeri= 3) (?)
+%40 Ordunun Verdiği Hasar
+%10 Mineral
Fazladan hasar, daha fazla miktarda birlik ile de verilebilir ama zaman önemliyse aradaki fark da olabilir. İlave mineral de her zaman iyidir. Fanatik Arındırıcılar (Purifier) için tavsiye edilmez çünkü zaten bunlar hakkında bonusları vardır, diğerleri için ise oynama şekline bağlıdır.
Strong (Güçlü) (Değeri= 1) (/)
+20% Ordunun Verdiği Hasar
+5% Mineral
Eh işte. Yardım ediyor gibi hissedersiniz ama etkileri o kadar azdır ki birkaç yıl sonra unutursunuz.
Weak (Zayıf) (Değeri= -1) (/)
-20% Ordunun Verdiği Hasar
-5% Mineral
Mineral kaybı pek fazla değil ama ordu hasarındaki düşüş, özellikle de multiplayer oynuyorsanız ve düşmanınız bunu biliyorsa, çok kötü olabilir. Oyunun ilk kısımlarından sonra daha iyi ordularınız varken o kadar kötü değildir. Singleplayer’da ise çoğunlukla idare edebilirsiniz çünkü yapay zeka özelliklere göre pek davranmıyor.
Nomadic (Göçebe) (Değeri= 1) (X)
+%50 Göç Etme Hızı
-%25 Resettlement (Zorla Yerleştirme) Maliyeti
Ağır bir şekilde zorla yerleştirme kullanmayacaksanız boşuna puan israfı. Nüfusun göç etme hızı zaten yavaş değil ve bazı durumlarda göç etmesi zarar verebilir.
Bu özelliği Hive Mind olarak kullanamazsınız.
Sedentary (Yerleşik) (Değeri= -1) (✔)
-%50 Göç Etme Hızı
+%25 Resettlement (Zorla Yerleştirme) Maliyeti
Bedava özellik puanı. Oyunda sadece birkaç kez zorla yerleştirmeyi kullanacaksınız ve göç etme de unutabileceğiniz küçük bir şey. Göç etmeye veya zorla yerleştirmeye izin verilmiyorsa daha da iyi.
Bu özelliği Hive Mind olarak kullanamazsınız.
Communal (Toplumcu) (Değer= 1) (/)
+%5 Mutluluk
Üretimi arttırır, kargaşayı (unrest) düşürür ama etkisi o kadar azdır ki fazla hissedilmez. Yine de fazla üretim her zaman iyidir ve otoriter toplumlar da bunu kullanabilir.
Bu özelliği Hive Mind olarak kullanamazsınız.
Solitary (Yalnız) (Değeri= -1) (/)
-%5 Mutluluk
Etkisi fazla olmasa da, olası kargaşa ve üretim kaybı uzun vadede size büyük zararlar verebilir. Bazı oyunlarda, zafer ve imparatorluğun isyan nedeniyle parçalanması arasındaki fark olabilir.
Bu özelliği Hive Mind olarak kullanamazsınız.
Charismatic (Karizmatik) (Değeri= 1) (✔?)
+25 Tüm İmparatorluklarla İlişki
+%5 Türe Sahip Olan Türün Mutluluğu
Pasifistler ve federasyon kurucular ile oynuyorsanız alabileceğiniz her ilişkiye bonusuna ihtiyacınız olacak. Ayrıca birisiyle savaşma eşiğindeyseniz yardım edebilir. Karizmatik nüfusa köle olarak sahip olan bir türün de mutluluğunu arttırdığı için Kast sistemleri veya Syncretic Evolutionlar için uygundur.
Repugnant (Çirkin) (Değeri= -1) (/)
-25 Tüm İmparatorluklarla İlişki
-%5 Türe Sahip Olan Türün Mutluluğu
Çoğu zaman 25 ilişki o kadar da zarar vermeyecektir. Ancak, federasyon kurarken veya ticaret yaparken olumsuz yönde etkileyebilir. Kadim İmparatorluklarla savaşa girmenize sebep olan son şey de olabilir. Decadent ile de uyumlu olmaz, çoğu zaman fazladan bir yüktür.
Conformists (Kurallara Uyan) (Değeri= 2) (X)
+%30 Hükümet Etiklerinin Çekiciliği
Sadece 1 puan olsaydı olabilir derdim ama türler mutlu oldukları sürece pek fazla değişmezler ve otoriter olsanız bile 2 puana değmez. Bundan daha iyi özellikler var.
Bu özelliği Hive Mind olarak kullanamazsınız.
Deviants (Kurallardan Sapan) (Değeri= -1) (/)
-%15 Hükümet Etiklerinin Çekiciliği
Görmezden gelinen gruplar, o gruplara üye olanları mutsuz yapar, böylece üretim düşer. Bu o kadar da kötü değil ama seçmeyecek kadar da kötüdür.
Bu özelliği Hive Mind olarak kullanamazsınız.
Venerable (Saygın) (Değeri= 4) (/)
+80 Lider Yaşam Süresi
Liderlerin daha uzun yaşaması, en üst seviyeye ulaştıklarında onlardan daha fazla yararlanmanızı sağlar. Ayrıca lider almak için daha az enerji harcarsınız. Bu özellikle birlikte seviye sınırını da arttırırsanız çok güçlü hale gelebilir. Ancak güçlü yapmak için gereken şeyler oynayış şeklinize uymayabilir.
Enduring (Dayanıklı) (Değer= 1) (✔)
+20 Lider Yaşam Süresi
20 yıl o kadar fazla değil ama yine de yardım ediyor. Diğer birçok özellik ile uyumludur.
Fleeting (Kısa Ömürlü) (Değeri= -1) (X)
-10 Lider Yaşam Süresi
Bu özelliğin kullanıldığını pek görmedim ama gördüğüm kadarıyla diyebilirim ki daha çok enerji harcayacaksınız ve son seviyesine ulaşan liderlerden daha az yararlanacaksınız.
Decadent (Yozlaşmış) (Değeri= -1) (/)
Bir nüfusa sahip değilse -%10 mutluluk
Çok sayıda köleye sahip olmayı düşünmüyorsanız mutluluğu ve üretimi azalttığından değmez. Eğer düşünüyorsanız, zorla yerleştirmeyi düzgün kullanarak fazladan bir puan elde edebilirsiniz. Bunun için robotlar da kullanılabileceğinden mechanistler (teknisyenler) için de iyidir.
Resilient (Dirençli) (Değeri= 1) (/)
+%50 Savunma Ordusunun Verdiği Hasar
İşgalci orduyu durdurmak için gereken zamanı sağlayabilir. Yine de bombardıman gemilerinin fazla hasar vermesine izin vermeyin.
Conservationist (Çevreci) (Değer= 1) (✔?)
-%15 Tüketim Malları Masrafı
Daha fazla mineral her zaman iyidir ama bu özellik imparatorluğunuzu ne kadar genişleteceğinize bağlı. Ayrıca, türler için daha iyi sosyal yardım hizmetlerini daha az ücrete verebilirsiniz.
Wasteful (Savurgan) (Değer= -1) (/)
+%15 Tüketim Malları Masrafı
Minerallerinizi azaltır. Yüksek mutluluğa sahip imparatorluklar için sosyal yardımı aza indirip fazladan 1 puan almak mümkündür. Yoksa pek de iyi bir özellik değildir.
II. Makine Türlerinin Özellikleri
Makine türlerinin özellikleridir. Bir makine türüyle oynamıyorsanız bile robotları değiştirebilen herhangi bir imparatorluk da bunları kullanabilir.
Power Drills (Elektrikli Matkaplar) (Değeri= 1) (✔)
+%10 Mineral
Fazla mineral her zaman güzeldir ama makinelerin tüketim malı masrafı daha az olduğu için o kadar da gerekli değildir.
Efficient Processors (Verimli İşlemciler) (Değeri= 1) (✔)
-%10 Robot Bakım Masrafı
Makine imparatorlukları için enerji en büyük sıkıntılardan biridir ve enerji kullanımınızı azaltan her şey yararlıdır.
Logic Engines (Mantık Motorları) (Değeri= 2) (✔)
+%10 Physics (Fizik) Araştırması
+%10 Society (Toplum) Araştırması
+%10 Engineering (Mühendislik) Araştırması
Klasik “Intelligent” özelliği. Her zaman iyidir.
Superconductive (Süper İletken) (Değeri= 1) (✔)
+%10 Enerji Kredisi
Efficient Processors gibi daha fazla enerji daha fazla nüfus, yapılabilen daha çok şey anlamına gelir.
Double Jointed (İki Eklemli) (Değeri= 1) (X)
-%50 Resettlement (Zorla Yerleştirme) Maliyeti
Değmez. Nüfus kolayca düzenlenebilir veya üretilebilir.
Bulky (Hantal) (Değeri= -1) (✔)
+%50 Resettlement (Zorla Yerleştirme) Maliyeti
Uzun vadede hiç farketmezsiniz. Bedavadan puan.
Enhanced Memory (Geliştirilmiş Bellek) (Değeri= 2) (✔✔)
+2 Lider Seviye Sınırı
Robotlar için en iyi özellik. Makine nüfusları ölümsüz olduğu için bunu almamak için hiçbir sebep yok.
Emotion Emulators (Duygu Emülatörleri) (Değer= 1) (/)
+25 Yönetici Görüşü
İdare eder. Organik imparatorluklar genellikle Makine imparatorluklarını sevmediği için daha iyi ilişkiler dostluk ve düşmanlık arasındaki fark olabilir.
Uncanny (Esrarengiz) (Değer= -1) (/)
-25 Yönetici Görüşü
Özel robot imparatorluklarından biri değilseniz bunu almak pek yararlı olmaz. Çoğu imparatorluğun robot olduğunuz için iyi kötü belli bir görüşü vardır ve kötü görüşü olanları büyük ihtimalle kendinize sevdiremezsiniz.
Durable (Sağlam) (Değeri= 1) (/)
-%25 Tüketim Malları Masrafı
Tüketim malları zaten robot imparatorluklarında önemli bir şey değil. Yardım edebilir ama çok iyi değil.
High Maintenance (Yüksek Bakım) (Değeri= -1) (X)
+%25 Tüketim Malları Masrafı
Makine imparatorluklarının en iyi özelliklerinden biri az tüketim mallarıdır. O kadar da iyi değil.
Learning Algorithms (Öğrenme Algoritmaları) (Değeri= 1) (/)
+%25 Lider Tecrübe Kazanımı
Enhanced Memory ile güçlü olabilir ama ölümsüz liderler ile son seviyeye ulaşmak için oldukça fazla zamanınız vardır.
Repurposed Hardware (Yeniden Kullanılmış Donanım) (Değeri= -1) (/)
-%25 Lider Tecrübe Kazanımı
Yukarıdaki gibi, pek fark etmiyor.
Mass Produced (Topluca Üretilen) (Değeri= 1) (X)
+%20 Robot Yaratma Hızı
Robotlar zaten organik nüfusa göre hızlı yaratılıyor. Robot üretimini zincirleyebildiğiniz için pek de değmez.
Custom Made (Özel Yapılmış) (Değeri= -1) (/)
-%20 Robot Yaratma Hızı
Yaratma hızının düşmesi uzun vadede zarar verebilir, özellikle de negatif enerji kredisinden kurtulmak için bir gezegeni doldurmaya çalışıyorsanız.
Recycled (Geri Dönüştürülmüş) (Değeri= 2) (/)
-%20 Robot Yaratma Maliyeti
Oyunun başında oldukça iyi, oyun sonunda ise pek fark etmiyor.
Luxurious (Gösterişli) (Değeri= -2) (✔?)
+%20 Robot Yaratma Maliyeti
Oyun başında zarar verir ama daha sonra 2 puan için almaya değebilir.
III. Yükselen (Ascendance) Tür Özellikleri
Bu özellikler sadece Biyolojik Yükselme (Ascension) yolunu takip eden imparatorluklar içindir. Oyunun sonlarında, ascension yolunu tamamladığınızda, genetik modifikasyon ile alınabilir.
Robust (Dinç) (Değeri= 4) (✔)
+%30 Tüm İklimlerde Yaşanabilirlik
+50 Lider Yaşam Süresi
+%5 Nüfus Kaynak Üretimi
Lider seviye sınırını arttıran özellikleriniz varsa bunu kesinlikle almalısınız. Üretimi de arttırdığından dolayı güçlü liderler üzerine kurulan oyunu daha iyi yapabilir.
Erudite (Bilge) (Değeri= 4) (✔)
+%20 Araştırma
+1 Lider Seviye Sınırı
İnanılmaz araştırma hızı ve lider sınırı arttırımı. Sadece 4 puana. Büyük ihtimalle almanız gereken ilk özellik.
Fertile (Doğurgan) (Değeri= 4) (X)
+%30 Nüfus Büyüme Hızı
+%10 Unity (Dayanışma)
+%5 Mutluluk
+%5 Türe Sahip Olan Türün Mutluluğu
Verdiği mutluluk yeterli değil. Oyunun sonlarında büyük ihtimalle son halinize ulaştığınız için büyüme hızının yardımı olmayacaktır. Fazladan unity iyidir, köleler için belki iyi olabilir.
Nerve Stapled (Sinirleri Zımbalanmış) (Değeri= 3) (???)
+%10 Mineral
+%10 Yiyecek
-%50 Unity (Dayanışma)
-%50 Enerji Kredisi
-%75 Araştırma
Bu türler mutluluktan etkilenmez, gruplara (faction) katılamaz.
Sadece köleler için yararlıdır, başka bir türe kesinlikle koymamalısınız.
Delicious (Lezzetli) (Değeri= 2) (???)
+%50 Nüfus İşlenmesi
Sadece çiftlik hayvanı olarak kullanılan nüfuslar için yararlıdır. Başka türlere koymak boşuna israf olur.
@altnkurt'a rehbere olan katkılarından dolayı teşekkürler.
Kaynak: https://steamcommunity.com/sharedfiles/f...=910342178