TBS: First World War Campaigns: France '14
#1
France14.jpg

First World War Campaigns: France '14 John Tiller Software'in First World War Campaigns serisinden bir wargame. Serinin 1. oyunu olup 1. Dünya Savaşı'nın başında Almanya'nın Fransa'yı işgal denemesini konu almaktadır.


Çıkış tarihi: 4 Haziran 2010
Görsel
Görsel
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Büyük senaryolar için jump map (Sırayla F14-A, F14-B, F14-C. Strateji seçenekleri dolayısıyla F14-A'daki birliklerin eksik olduğunu unutmayın):
Panzer Campaigns serisi ile arasındaki mekanik farkları:

- Ağır silah (Top ve ağır makineli tüfeklerde yapılabilir) çakmaya çalışmak görerek atış da dahil bütün atışları engeller.
- Makineli tüfek ve sahra topçusu (Kör atışlı olmayan toplar) çakmanın bedeli izin verilen hareket puanının tamamıdır.
- Bir altıgende konuşlanmış çekili top sayısını sınırlayan çekili top sınır değeri vardır.
- Atlı hücum: 4X hücum değeri, hareket puanının 1/3'ünü harcar.
- Ata binmiş süvari savunurken normalin 1/12'si kadar kayba uğrar ama bulunduğu altıgen tamamen ata binmiş süvariden oluşuyor ve saldıranlar tamamen ata binmiş süvariden oluşmuyorsa geri çekilmek zorundadır.
- Süvarilerin yürüyüş moduna geçme bedeli, hareket puanının 2/3'üdür.
- Süvarilerin normalin 2 katı zafer puanı değeri vardır.
- Ata binmiş süvari yorgunluk atamaz.

(Burada ufak bir açıklama yapayım, süvari için yürüyüş moduna geçmek ata binmek anlamına gelir, yani atlı hücum için yürüyüş moduna geçilmelidir.)

- Koruganların (Pillbox) adı tabya (Redoubt).
- Kaleler (1,5X korugan etkisinde) var. Scheldt '44 1.01 yaması ile Panzer Campaigns'e de eklendi.
- Müfrez birliklerin morali 1 daha az.
- Birlik düzenlemeleri ordu seviyesinde (kolordu yerine).
- Makineli tüfek birlikleri fazladan zayiat vermeden çekilebilir (yürüyüş moduna geçer).
- Makineli tüfek birlikleri hareket edebilmek için yürüyüş moduna geçmek zorundadır.
- Tanksavar hendekleri (Antitank Ditch) yerine yüksek duvarlar (High Walls) var.
- Kuşatma topları var. Hareket etmek için yürüyüş veya demiryolu modunda olmak zorunda, yürüyüş moduna geçmenin bedeli hareket puanının tamamı, çakmak gerekiyor, anî hedef atışı veya savunma atışı veya görerek atış yapamaz, çakmak ihtimali normalin yarısı, turda 1 atış yapabilir, tabyalara veya kalelere ateş değeri 50X. Sığınaklara ateş değeri 10X.
- Tabanvay modu yok.
- Bütün hava saldırıları 2 altıgen uzağa kadar saçılabilir.
- Hava keşfi saçılır ama aynı bilgiyi verir.
- Bütün kör atışlar harita üstüne çizilip ertesi tur başında çözümlenir.
- Sahra topları hücumdan %50 zayiatla çekilebilir ve etki alanı oluşturmazlar.
- İstihkâmcılar ırmaklardan karşıya birlik taşıyamazlar. Has Boats yazanlar hariç.
- Sadece istihkâmcılar demiryollarına zarar verebilir.
- İstihkâmcı köprüleri ağır köprü değil orta köprüdür.
- Mayınlama ve mayın temizleme yok. (Mayınlar yine var)
- Gece, yol veya ray hareketi kullanmadan hareket eden bütün birlikler aksak (Disrupted) olur. Hepsi değil, artık %70 ihtimalle.
- Bütün gece hücumlarının sonucunda hücum eden birlik aksak olur.
- Yürüyüş veya demiryolu modundaki bütün karargâhlar komuta dışı (Out of Command) olur. 50 mevcuttan büyük karargâhların her türlü hareketi bu karargâhları komuta dışı yapar. 50 mevcutlu veya daha ufak karargâhlar konuşlanmışken komuta dışı olmadan hareket edebilir.

- Tuzaklanmış köprü (Wired Bridge) özelliği kullanımda iken iki taraf da elle köprü yıkamaz.
Ara
Cevapla
#3
1.07 yaması ile değişenler:

- View>Highlight menüsündeki "Patrolling Units" yardımıyla devriyeye çıkmış birlikleri vurgulayabilirsiniz.
- Yok edilmiş tam altıgen botlarından ikmal akışına izin veren bir sorun giderildi.
- Sınırlı hedefler eklendi. Giriş kısmının hedefler kısmında sınırlı hedeflerden bahsettik.
- Demiryolu kapasitesini etkileyen İkmal değişimi eklendi. Bunlarda değişiklik olduğunda komuta açılır penceresinden bu durum bildirilir.
- Parametre Verisine iki tarafın değiştirmeleriyle oynayabilmek için değiştirme oranı değişkeni eklendi. Bu değişiklikle değiştirme oranları normalin yarısı kadar oldu ama Serbia '14'te bu oran cepheden dolayı özellikle çok düşük, hattâ bazı durumlarda yok olarak belirlendi.
- Sahra topları yerel ikmal oranı %20'den düşükse o durumda tam kapasite iş görebilecek seviyede mühimmatları olamayacağından her zaman kıt mühimmatlı durumda olacak şekilde düzenlendi.
- Sahra topları tek başına ateş ederken rastgele bir hedef birlik belirlemek yerine spesifik bir hedef belirleyebiliyor.
- Sahra topları ve makineli tüfekler 2 veya daha fazla altıgen uzaklıktaki birliklere atış yapmakta biraz daha etkili olacak şekilde düzenlendi.
- Düşman atışıyla sahra toplarının aksak olma ihtimali artırıldı.
- Dağcı birlikler eklendi. Hareket bahsinde bunları anlattık.
- Nehir tekneleri (mavnalar, nehir monitörleri ve nehir istimbotları) tam hareket haklarını kullanarak tombaz köprülerinin üstünden geçebilecek şekilde düzenlendi. Mavnalar düşman tombaz köprülerinin olduğu altıgenlerin üstüne geldiğinde mavna tombaz köprüsünü yok eder ama dost tombaz köprülerine bunu yapmaz (Tarihsel olarak tombaz köprüleri dost birliklerin geçişine izin vermek için ayrılıp yol verirdi.)
- Makineli tüfek birlikleri devriyeye çıkamayacak şekilde düzeltildi.
- Aksak partizan birlikleri düşmanın yürüyüş modundaki hareketini aksatamayacak şekilde düzenlendi (sadece aksak olmayanlar düşman yürüyüş modu hareketlerini aksatabilir).
- Müfrez birlikler artık değiştirme alamıyor.
- Gece hücumlarına ve acil ufak tefek manevralara izin vermek için birliklerin gece harekette aksaklık ihtimali %100'den %70'e indirildi.
- Hareket eden karargâhlar artık komuta dışı oluyor ve bu şekilde komuta dışı olan karargâhlar artık bu durumun hemen ertesi turunda komuta testine giremiyor. Bunun istisnası 50 ve altı mevcutlu karargâhlar (Genelde tugay ve altı.).
- "Has Boats" durumu bulunan istihkâm birlikleri artık yürüyüş modundaki piyadeleri botla ırmak ve kanal altıgenlerinin karşısından geçirebiliyor.
- Keşif uçakları artık FWWC'de yüksekten uçmuyor, böylece hafif uçaksavarlar tarafından vurulabilir hâle geldi. Sene 1914 sonuçta :xd: .
- Kuşatma toplarının artık sığınaklara 10X atış değeri var. Yine de kuşatma topları sığınaklar ufak olduğundan tabya ve kalelere karşı daha etkili.
- Düzensiz birlikler eklendi. Hareket bahsinde anlattık.
- Nehir tekneleri artık ani hedef atışı ve savunma atışı yapabiliyor.
- Bir tarafın hem ikmal merkezlerini hem de global ikmal değerini düzenleyen IS GLOBAL ikmal değişimi eklendi.
- E-postayla oyunda son turun tekrarı atlandığında zafer açılır penceresinin gösterilememesine sebep olan bir sorun düzeltildi.
- Atlı birliklerin yürüyüş modunda hafif köprüden geçerken gece aksaklığına uğramasına neden olan bir sorun düzeltildi.
- Kuvvet açılır penceresinin muharebe düzeninin altına sarılmasına neden olan bir sorun düzeltildi.
- Çıkış hedefleri artık millete bağlı olarak düzenlenebiliyor. Bu durumda oradan sadece o hedefin milletinin birlikleri oradan çıktığında zafer puanı alınır. Bu özellik Sırbistan'ın 4. istilası senaryosunda sadece Sırp birliklerinin (Britanyalı, Fransız veya Karadağlı birliklerin DEĞİL) Yunanistan'a kaçıp İtilaf Devletlerinin zafer puanı almasını sağlayacak şekilde kullanıldı.
- Mayın tarlalarının donanma birliklerine karşı saldırısı 10 ile çarpılıyor.
- Parametre Verisindeki siper kazma ihtimali artık ondalıklı sayı olabiliyor. Bu sayede 1914'ün erken senaryolarında siper kazma ihtimali çokça düşürülebildi. Bu, askerlerin o dönem tam olarak siper kazma aletlerine sahip olmamasını temsil eder ve siper kazma ihtimalini artırmaya yardımcı olmak için istihkâm birliklerinin kullanılmasını önemini vurgular.
- Fırtına sırasında birlikler tombazdan geçemez, tam altıgen botlarını veya "Has Boats" özellikli istihkâm birliklerinin botlarını kullanamaz.
- Tombaz köprüleri fırtına turlarında inşa edilemeyecek şekilde düzenlendi (Fırtınalıyken tombaz köprüsünün yapımının ilerlemesi duraklatılır.)

Serinin diğer iki oyunu da güncellendi, onların konusuna da bakınız.
[+] 2 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Muharebelerin bölgesi, yapıldığı tarih, askeri durumlar tarihsel mi ? Yoksa random bir düzen içerisinde mi oluşturulmuş ?
" Hemen herkes tartışabilir, fakat güzel konuşabilmek herkesin yapabileceği bir iş değildir. "
Ara
Cevapla
#5
PZC oyunlarındansa FWWC oyunlarını oynamamız için tarihsel zevkler dışında bir sebep var mı?
IbnE9P2.gif
[+] 1 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
(14-12-2020, 17:21)Dothor_ : Muharebelerin bölgesi, yapıldığı tarih, askeri durumlar tarihsel mi ? Yoksa random bir düzen içerisinde mi oluşturulmuş ?

Gördüğüm kadarıyla tarihsel. Bazı şeylerde gerçeğe göre bazı değişikliklerde bulunmuşlar gerçi (yol istifinin 2600 olması gibi, gerçekte 1300 olması lazımdı) ama büyük oranda tarihsel. Bazı oyunlarında hipotetik senaryolar da olurdu ama bunda yok galiba.

Büyük Sefer'de hipotetik strateji seçenekleri mevcut.

(14-12-2020, 18:19)Attila the Hun : PZC oyunlarındansa FWWC oyunlarını oynamamız için tarihsel zevkler dışında bir sebep var mı?

PzC oynamak için tarihsel zevkler dışında bir sebep var mı?

Yalnız, yer adlarının bazılarını yanlış yazmışlar. "Forêt" (orman) yerine "Foret" (matkap ucu) yazmalarını saymıyorum bile.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
Oyunda tanklar ve gaz saldırıları var mı?
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#8
İkisi de 1914'te piyasaya sürülmedi.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 2 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
1.07 yaması iyi hoş da insan bi' üst çubuktaki ikonları yeniler.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#10
Görsel
Görsel

Görsel
Görsel


Belirli tarihlerde cephenin vaziyeti.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#11
4.00 yaması ile değişenler:

- 2D büyütülmüş harita sembollerinin grafikleri güncellendi.
- Üst çubuktaki ikonlar yenilenmedi.
- 1914_0822_01s_Campaign_Early ve Grand_Campaign_F14-A senaryolarında Le Cateau ve Cambrai sınırlı hedeflerinin bulunma süresi bir gün uzatıldı.
- Çeşitli Britanya taburlarının isimlendirmelerindeki ufak tutarsızlık meseleleri düzeltildi.
- Britanya topçu bataryaları bölük oldu.
- Britanya "Yeomanry" bölüklerinin sert saldırı değeri 1 iken 0 oldu.
- Britanya Worcestershire Alayı'nın adı düzeltildi.
- Parametre verisinde skicilerin zemin durumuna göre hareket çarpanları düzeltildi.
- 1914_0822_01s_Campaign_Early ve Grand_Campaign_F14-A senaryolarında Groupe Ebner (6 GDR) ve Bde de Cav (Gillet) süvari birliklerinin yerleşimi, Almanlar batı kanadında yeterince hızlı ilerlerse sabitlikten erken çıkmaya yardımcı olması için düzenlendi.
- 1914_0822_01s_Campaign_Early ve Grand_Campaign_F14-A senaryolarında Fransız oyuncusu/oyuncularının boşaltmak istememesi için Verdun'a fazladan zafer puanı eklendi.
- 1914_0822_01s_Campaign_Early ve Grand_Campaign_F14-A senaryolarındaki teslim hedefleri güncellendi. Artık Fransızlar için sadece Paris teslim hedefi.
- Muhtemel ikmal sorunlarını gidermek amacıyla Fransız ve Alman tarafına garnizon karagâhları eklendi.
- Britanya 6 inçlik kuşatma toplarının çarpışma değerleri güncellendi ve kuşatma topu olacak şekilde düzenlendi.
- Britanya 4.7 inçlik sahra toplarının çarpışma değerleri güncellendi.

Diğer iki oyun da yamalandı.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#12
4.01 ile gelenler:


Bug düzeltmeleri:

- Hareket puanı yetersizken hücum başlatılmasına neden olan bir hata düzeltildi.
- Partizan birlikleri artık Broken olduklarında aldatma etkilerini kaybediyor.
- Turlar arasında savaş sisinin açılması düzeltildi.
- Artık birlikler fırtına sırasında botla hareket edebiliyor.
- Tam altıgen köprüleri yok etmek artık o köprüdeki birliğin tamamen imhasına sebep olmuyor.
- 0 uçaksavar değeri olan birliklerin Save Movement Costs özelliğini kullanamaması düzeltildi. 

Eklemeler:

- Dosya düzeni değişti. Kayıtlar, veriler, dökümler, kılavuzlar, muharebe düzenleri, senaryolar ve ekranlar için klasörler oluşturuldu. Kayıtlar artık Saves klasöründe.
- Döküm sistemiyle ile bug ve sair şeyler tespit edilebilir.
- Ana programa yeni dinamik araç çubuğu eklendi.
- Kısayollar değişti ve yenileri eklendi.
- Settings>Cursor>Small/Standard/Large eklendi.
- Settings>Hex Highlights eklendi.
- Settings>Map Contours eklendi.
- Settings>Action Speed eklendi.
- A/I>Fast A/I Processing silindi, yerine Action Speed kullanın.
- View>Roaming Mode eklendi.
- View>Map Labels eklendi.
- View>Map Slopes eklendi.
- View>Map Elevations eklendi.
- View>Map Coordinates eklendi.
- View>Map Combat Modifiers eklendi.
- View>Highlight>Higher Organization eklendi.
- View>Highlight>High Density Stacks eklendi.
- View>Highlight>Recon Units eklendi.

- Gezinti Modu eklendi.
- İstihkâm birlikleri artık tam altıgen botları patlatabiliyorlar.

- Karargâh eklenmemiş Fransız garnizonlarına (müfrez olmamaları için) karargâh eklendi.
- Siper kazma ihtimali seferberlikte ve seferin erken döneminde geçen senaryolarda %1'den %0,333'e indirildi. (Bu oranın seçilmesinin nedeni istihkâm taburlarının siper kazma ihtimalini %2 yapması.)


Artık öyle düşmanın gözü önünde beş metre derinliğinde siper kazmak yok, elleriyle mi kazıyorlar adamlar bu siperleri? Düzgün siper kazacaksanız bunu düşmandan çok uzakta ve büyük oranda istihkâm birlikleriyle yapacaksınız.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#13
4.03 ile gelenler:


Bug düzeltmeleri:

- Programmed Weather opsiyonel kuralı açılmaya çalışıldığında weather.dat dosyası bulunmuyorsa artık buna dair bir uyarı penceresi açılıyor.
- Hücumun kazanılması sonucu yapılan ilerlemenin altıgen kenarı tuzaklı köprülerin yıkılma tetiğini çalıştırmaması düzeltildi. Tam altıgen tuzaklı köprüler bundan etkilenmiyor.
- Önceki istif/sonraki istif fonksiyonu geri getirildi. Yanlışlıkla önceki birlik/sonraki birlik şeklinde çalışıyordu.
- Menzil karartma seçildiğinde nadiren olan bir çökme hatası giderildi.

4.02 ile gelenler:


Bug düzeltmeleri:

- Oyunun bir sonraki açılışında varsayılan olarak son seçili ve kullanılmış araç çubuğu açık oluyor.
- Sonraki tur düğmesinin araç ipucunda yazan kısayol tuşu düzeltildi. Ctrl+T değil Ctrl+N olacak.
- Harita üzerindeki sonuçlar kapalı ve oyun hızı varsayılandan daha hızlıyken YZ'nin oyuncu turuna girmesine neden olan bir hata düzeltildi.
- Oyun sonunda zafer açılır penceresinin gözükmemesi ve marşın çalmaması sorunu giderildi.
- FWWC ve MC'de yardım menüsünden artık bunların kılavuzu açılabiliyor.
- 'Yanlış PBEM şifresi' hatası daha açık olması için değiştirildi.
- Harita üzerindeki sonuçlar kapalıyken çarpışma sonuçlarının harita üzerinde gözükmesine neden olan bir hata giderildi.
- Hız değişimi açılır penceresinin açılması artık isteğe bağlı. Settings>Action Speed menüsünden bunu düzenleyebilirsiniz.

4.02 atlandı.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.