TBS: First World War Campaigns: France '14
#1

First World War Campaigns: France '14 John Tiller Software'in First World War Campaigns serisinden bir wargame. Serinin 1. oyunu olup 1. Dünya Savaşı'nın başında Almanya'nın Fransa'yı işgal denemesini konu almaktadır.


Çıkış tarihi: 4 Haziran 2010
Görsel
Görsel
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Büyük senaryolar için jump map (Sırayla F14-A, F14-B, F14-C. Strateji seçenekleri dolayısıyla F14-A'daki birliklerin eksik olduğunu unutmayın):
Panzer Campaigns serisi ile arasındaki mekanik farkları:

- Ağır silah (Top ve ağır makineli tüfeklerde yapılabilir) çakmaya çalışmak görerek atış da dahil bütün atışları engeller.
- Makineli tüfek ve sahra topçusu (Kör atışlı olmayan toplar) çakmanın bedeli izin verilen hareket puanının tamamıdır.
- Bir altıgende konuşlanmış çekili top sayısını sınırlayan çekili top sınır değeri vardır.
- Atlı hücum: 4X hücum değeri, hareket puanının 1/3'ünü harcar.
- Ata binmiş süvari savunurken normalin 1/12'si kadar kayba uğrar ama bulunduğu altıgen tamamen ata binmiş süvariden oluşuyor ve saldıranlar tamamen ata binmiş süvariden oluşmuyorsa geri çekilmek zorundadır.
- Süvarilerin yürüyüş moduna geçme bedeli, hareket puanının 2/3'üdür.
- Süvarilerin normalin 2 katı zafer puanı değeri vardır.
- Ata binmiş süvari yorgunluk atamaz.

(Burada ufak bir açıklama yapayım, süvari için yürüyüş moduna geçmek ata binmek anlamına gelir, yani atlı hücum için yürüyüş moduna geçilmelidir.)

- Koruganların (Pillbox) adı tabya (Redoubt).
- Kaleler (1,5X korugan etkisinde) var. Scheldt '44 1.01 yaması ile Panzer Campaigns'e de eklendi.
- Müfrez birliklerin morali 1 daha az.
- Birlik düzenlemeleri ordu seviyesinde (kolordu yerine).
- Makineli tüfek birlikleri fazladan zayiat vermeden çekilebilir (yürüyüş moduna geçer).
- Makineli tüfek birlikleri hareket edebilmek için yürüyüş moduna geçmek zorundadır.
- Tanksavar hendekleri (Antitank Ditch) yerine yüksek duvarlar (High Walls) var.
- Kuşatma topları var. Hareket etmek için yürüyüş veya demiryolu modunda olmak zorunda, yürüyüş moduna geçmenin bedeli hareket puanının tamamı, çakmak gerekiyor, anî hedef atışı veya savunma atışı veya görerek atış yapamaz, çakmak ihtimali normalin yarısı, turda 1 atış yapabilir, tabyalara veya kalelere ateş değeri 50X. Sığınaklara ateş değeri 10X.
- Tabanvay modu yok.
- Bütün hava saldırıları 2 altıgen uzağa kadar saçılabilir.
- Hava keşfi saçılır ama aynı bilgiyi verir.
- Bütün kör atışlar harita üstüne çizilip ertesi tur başında çözümlenir.
- Sahra topları hücumdan %50 zayiatla çekilebilir ve etki alanı oluşturmazlar.
- İstihkâmcılar ırmaklardan karşıya birlik taşıyamazlar. Has Boats yazanlar hariç.
- Sadece istihkâmcılar demiryollarına zarar verebilir.
- İstihkâmcı köprüleri ağır köprü değil orta köprüdür.
- Mayınlama ve mayın temizleme yok. (Mayınlar yine var)
- Gece, yol veya ray hareketi kullanmadan hareket eden bütün birlikler aksak (Disrupted) olur. Hepsi değil, artık %70 ihtimalle.
- Bütün gece hücumlarının sonucunda hücum eden birlik aksak olur.
- Yürüyüş veya demiryolu modundaki bütün karargâhlar komuta dışı (Out of Command) olur. 50 mevcuttan büyük karargâhların her türlü hareketi bu karargâhları komuta dışı yapar. 50 mevcutlu veya daha ufak karargâhlar konuşlanmışken komuta dışı olmadan hareket edebilir.

- Tuzaklanmış köprü (Wired Bridge) özelliği kullanımda iken iki taraf da elle köprü yıkamaz.
Ara
Cevapla
#3
1.07 yaması ile değişenler:

- View>Highlight menüsündeki "Patrolling Units" yardımıyla devriyeye çıkmış birlikleri vurgulayabilirsiniz.
- Yok edilmiş tam altıgen botlarından ikmal akışına izin veren bir sorun giderildi.
- Sınırlı hedefler eklendi. Giriş kısmının hedefler kısmında sınırlı hedeflerden bahsettik.
- Demiryolu kapasitesini etkileyen İkmal değişimi eklendi. Bunlarda değişiklik olduğunda komuta açılır penceresinden bu durum bildirilir.
- Parametre Verisine iki tarafın değiştirmeleriyle oynayabilmek için değiştirme oranı değişkeni eklendi. Bu değişiklikle değiştirme oranları normalin yarısı kadar oldu ama Serbia '14'te bu oran cepheden dolayı özellikle çok düşük, hattâ bazı durumlarda yok olarak belirlendi.
- Sahra topları yerel ikmal oranı %20'den düşükse o durumda tam kapasite iş görebilecek seviyede mühimmatları olamayacağından her zaman kıt mühimmatlı durumda olacak şekilde düzenlendi.
- Sahra topları tek başına ateş ederken rastgele bir hedef birlik belirlemek yerine spesifik bir hedef belirleyebiliyor.
- Sahra topları ve makineli tüfekler 2 veya daha fazla altıgen uzaklıktaki birliklere atış yapmakta biraz daha etkili olacak şekilde düzenlendi.
- Düşman atışıyla sahra toplarının aksak olma ihtimali artırıldı.
- Dağcı birlikler eklendi. Hareket bahsinde bunları anlattık.
- Nehir tekneleri (mavnalar, nehir monitörleri ve nehir istimbotları) tam hareket haklarını kullanarak tombaz köprülerinin üstünden geçebilecek şekilde düzenlendi. Mavnalar düşman tombaz köprülerinin olduğu altıgenlerin üstüne geldiğinde mavna tombaz köprüsünü yok eder ama dost tombaz köprülerine bunu yapmaz (Tarihsel olarak tombaz köprüleri dost birliklerin geçişine izin vermek için ayrılıp yol verirdi.)
- Makineli tüfek birlikleri devriyeye çıkamayacak şekilde düzeltildi.
- Aksak partizan birlikleri düşmanın yürüyüş modundaki hareketini aksatamayacak şekilde düzenlendi (sadece aksak olmayanlar düşman yürüyüş modu hareketlerini aksatabilir).
- Müfrez birlikler artık değiştirme alamıyor.
- Gece hücumlarına ve acil ufak tefek manevralara izin vermek için birliklerin gece harekette aksaklık ihtimali %100'den %70'e indirildi.
- Hareket eden karargâhlar artık komuta dışı oluyor ve bu şekilde komuta dışı olan karargâhlar artık bu durumun hemen ertesi turunda komuta testine giremiyor. Bunun istisnası 50 ve altı mevcutlu karargâhlar (Genelde tugay ve altı.).
- "Has Boats" durumu bulunan istihkâm birlikleri artık yürüyüş modundaki piyadeleri botla ırmak ve kanal altıgenlerinin karşısından geçirebiliyor.
- Keşif uçakları artık FWWC'de yüksekten uçmuyor, böylece hafif uçaksavarlar tarafından vurulabilir hâle geldi. Sene 1914 sonuçta :xd: .
- Kuşatma toplarının artık sığınaklara 10X atış değeri var. Yine de kuşatma topları sığınaklar ufak olduğundan tabya ve kalelere karşı daha etkili.
- Düzensiz birlikler eklendi. Hareket bahsinde anlattık.
- Nehir tekneleri artık ani hedef atışı ve savunma atışı yapabiliyor.
- Bir tarafın hem ikmal merkezlerini hem de global ikmal değerini düzenleyen IS GLOBAL ikmal değişimi eklendi.
- E-postayla oyunda son turun tekrarı atlandığında zafer açılır penceresinin gösterilememesine sebep olan bir sorun düzeltildi.
- Atlı birliklerin yürüyüş modunda hafif köprüden geçerken gece aksaklığına uğramasına neden olan bir sorun düzeltildi.
- Kuvvet açılır penceresinin muharebe düzeninin altına sarılmasına neden olan bir sorun düzeltildi.
- Çıkış hedefleri artık millete bağlı olarak düzenlenebiliyor. Bu durumda oradan sadece o hedefin milletinin birlikleri oradan çıktığında zafer puanı alınır. Bu özellik Sırbistan'ın 4. istilası senaryosunda sadece Sırp birliklerinin (Britanyalı, Fransız veya Karadağlı birliklerin DEĞİL) Yunanistan'a kaçıp İtilaf Devletlerinin zafer puanı almasını sağlayacak şekilde kullanıldı.
- Mayın tarlalarının donanma birliklerine karşı saldırısı 10 ile çarpılıyor.
- Parametre Verisindeki siper kazma ihtimali artık ondalıklı sayı olabiliyor. Bu sayede 1914'ün erken senaryolarında siper kazma ihtimali çokça düşürülebildi. Bu, askerlerin o dönem tam olarak siper kazma aletlerine sahip olmamasını temsil eder ve siper kazma ihtimalini artırmaya yardımcı olmak için istihkâm birliklerinin kullanılmasını önemini vurgular.
- Fırtına sırasında birlikler tombazdan geçemez, tam altıgen botlarını veya "Has Boats" özellikli istihkâm birliklerinin botlarını kullanamaz.
- Tombaz köprüleri fırtına turlarında inşa edilemeyecek şekilde düzenlendi (Fırtınalıyken tombaz köprüsünün yapımının ilerlemesi duraklatılır.)

Serinin diğer iki oyunu da güncellendi, onların konusuna da bakınız.
[+] 2 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Muharebelerin bölgesi, yapıldığı tarih, askeri durumlar tarihsel mi ? Yoksa random bir düzen içerisinde mi oluşturulmuş ?
" Hemen herkes tartışabilir, fakat güzel konuşabilmek herkesin yapabileceği bir iş değildir. "
Ara
Cevapla
#5
PZC oyunlarındansa FWWC oyunlarını oynamamız için tarihsel zevkler dışında bir sebep var mı?
IbnE9P2.gif
[+] 1 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
(14-12-2020, 17:21)Dothor_ : Muharebelerin bölgesi, yapıldığı tarih, askeri durumlar tarihsel mi ? Yoksa random bir düzen içerisinde mi oluşturulmuş ?

Gördüğüm kadarıyla tarihsel. Bazı şeylerde gerçeğe göre bazı değişikliklerde bulunmuşlar gerçi (yol istifinin 2600 olması gibi, gerçekte 1300 olması lazımdı) ama büyük oranda tarihsel. Bazı oyunlarında hipotetik senaryolar da olurdu ama bunda yok galiba.

Büyük Sefer'de hipotetik strateji seçenekleri mevcut.

(14-12-2020, 18:19)Attila the Hun : PZC oyunlarındansa FWWC oyunlarını oynamamız için tarihsel zevkler dışında bir sebep var mı?

PzC oynamak için tarihsel zevkler dışında bir sebep var mı?

Yalnız, yer adlarının bazılarını yanlış yazmışlar. "Forêt" (orman) yerine "Foret" (matkap ucu) yazmalarını saymıyorum bile.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
Oyunda tanklar ve gaz saldırıları var mı?
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#8
İkisi de 1914'te piyasaya sürülmedi.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 2 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
1.07 yaması iyi hoş da insan bi' üst çubuktaki ikonları yeniler.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#10
Görsel
Görsel

Görsel
Görsel


Belirli tarihlerde cephenin vaziyeti.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#11
4.00 yaması ile değişenler:

- 2D büyütülmüş harita sembollerinin grafikleri güncellendi.
- Üst çubuktaki ikonlar yenilenmedi.
- 1914_0822_01s_Campaign_Early ve Grand_Campaign_F14-A senaryolarında Le Cateau ve Cambrai sınırlı hedeflerinin bulunma süresi bir gün uzatıldı.
- Çeşitli Britanya taburlarının isimlendirmelerindeki ufak tutarsızlık meseleleri düzeltildi.
- Britanya topçu bataryaları bölük oldu.
- Britanya "Yeomanry" bölüklerinin sert saldırı değeri 1 iken 0 oldu.
- Britanya Worcestershire Alayı'nın adı düzeltildi.
- Parametre verisinde skicilerin zemin durumuna göre hareket çarpanları düzeltildi.
- 1914_0822_01s_Campaign_Early ve Grand_Campaign_F14-A senaryolarında Groupe Ebner (6 GDR) ve Bde de Cav (Gillet) süvari birliklerinin yerleşimi, Almanlar batı kanadında yeterince hızlı ilerlerse sabitlikten erken çıkmaya yardımcı olması için düzenlendi.
- 1914_0822_01s_Campaign_Early ve Grand_Campaign_F14-A senaryolarında Fransız oyuncusu/oyuncularının boşaltmak istememesi için Verdun'a fazladan zafer puanı eklendi.
- 1914_0822_01s_Campaign_Early ve Grand_Campaign_F14-A senaryolarındaki teslim hedefleri güncellendi. Artık Fransızlar için sadece Paris teslim hedefi.
- Muhtemel ikmal sorunlarını gidermek amacıyla Fransız ve Alman tarafına garnizon karagâhları eklendi.
- Britanya 6 inçlik kuşatma toplarının çarpışma değerleri güncellendi ve kuşatma topu olacak şekilde düzenlendi.
- Britanya 4.7 inçlik sahra toplarının çarpışma değerleri güncellendi.

Diğer iki oyun da yamalandı.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#12
4.01 ile gelenler:


Bug düzeltmeleri:

- Hareket puanı yetersizken hücum başlatılmasına neden olan bir hata düzeltildi.
- Partizan birlikleri artık Broken olduklarında aldatma etkilerini kaybediyor.
- Turlar arasında savaş sisinin açılması düzeltildi.
- Artık birlikler fırtına sırasında botla hareket edebiliyor.
- Tam altıgen köprüleri yok etmek artık o köprüdeki birliğin tamamen imhasına sebep olmuyor.
- 0 uçaksavar değeri olan birliklerin Save Movement Costs özelliğini kullanamaması düzeltildi. 

Eklemeler:

- Dosya düzeni değişti. Kayıtlar, veriler, dökümler, kılavuzlar, muharebe düzenleri, senaryolar ve ekranlar için klasörler oluşturuldu. Kayıtlar artık Saves klasöründe.
- Döküm sistemiyle ile bug ve sair şeyler tespit edilebilir.
- Ana programa yeni dinamik araç çubuğu eklendi.
- Kısayollar değişti ve yenileri eklendi.
- Settings>Cursor>Small/Standard/Large eklendi.
- Settings>Hex Highlights eklendi.
- Settings>Map Contours eklendi.
- Settings>Action Speed eklendi.
- A/I>Fast A/I Processing silindi, yerine Action Speed kullanın.
- View>Roaming Mode eklendi.
- View>Map Labels eklendi.
- View>Map Slopes eklendi.
- View>Map Elevations eklendi.
- View>Map Coordinates eklendi.
- View>Map Combat Modifiers eklendi.
- View>Highlight>Higher Organization eklendi.
- View>Highlight>High Density Stacks eklendi.
- View>Highlight>Recon Units eklendi.

- Gezinti Modu eklendi.
- İstihkâm birlikleri artık tam altıgen botları patlatabiliyorlar.

- Karargâh eklenmemiş Fransız garnizonlarına (müfrez olmamaları için) karargâh eklendi.
- Siper kazma ihtimali seferberlikte ve seferin erken döneminde geçen senaryolarda %1'den %0,333'e indirildi. (Bu oranın seçilmesinin nedeni istihkâm taburlarının siper kazma ihtimalini %2 yapması.)


Artık öyle düşmanın gözü önünde beş metre derinliğinde siper kazmak yok, elleriyle mi kazıyorlar adamlar bu siperleri? Düzgün siper kazacaksanız bunu düşmandan çok uzakta ve büyük oranda istihkâm birlikleriyle yapacaksınız.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#13
4.03 ile gelenler:


Bug düzeltmeleri:

- Programmed Weather opsiyonel kuralı açılmaya çalışıldığında weather.dat dosyası bulunmuyorsa artık buna dair bir uyarı penceresi açılıyor.
- Hücumun kazanılması sonucu yapılan ilerlemenin altıgen kenarı tuzaklı köprülerin yıkılma tetiğini çalıştırmaması düzeltildi. Tam altıgen tuzaklı köprüler bundan etkilenmiyor.
- Önceki istif/sonraki istif fonksiyonu geri getirildi. Yanlışlıkla önceki birlik/sonraki birlik şeklinde çalışıyordu.
- Menzil karartma seçildiğinde nadiren olan bir çökme hatası giderildi.

4.02 ile gelenler:


Bug düzeltmeleri:

- Oyunun bir sonraki açılışında varsayılan olarak son seçili ve kullanılmış araç çubuğu açık oluyor.
- Sonraki tur düğmesinin araç ipucunda yazan kısayol tuşu düzeltildi. Ctrl+T değil Ctrl+N olacak.
- Harita üzerindeki sonuçlar kapalı ve oyun hızı varsayılandan daha hızlıyken YZ'nin oyuncu turuna girmesine neden olan bir hata düzeltildi.
- Oyun sonunda zafer açılır penceresinin gözükmemesi ve marşın çalmaması sorunu giderildi.
- FWWC ve MC'de yardım menüsünden artık bunların kılavuzu açılabiliyor.
- 'Yanlış PBEM şifresi' hatası daha açık olması için değiştirildi.
- Harita üzerindeki sonuçlar kapalıyken çarpışma sonuçlarının harita üzerinde gözükmesine neden olan bir hata giderildi.
- Hız değişimi açılır penceresinin açılması artık isteğe bağlı. Settings>Action Speed menüsünden bunu düzenleyebilirsiniz.

4.02 atlandı.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#14
4.04 versiyonuna güncellendi. Yama dosyası olmayacak, sıfırdan indirin.

4.04 ile gelenler:

- (Artık var olmayan) klasik araç çubuğunun kayıt defterinde seçili olmasından kaynaklanan bir çökme sorunu giderildi.
- Giriş ekranındaki MCI ses Windows 11'de çökmeleri engellemek için DirectSound ile değiştirildi.
- Ağ üzerinden Direct-Play ile oynarken yaşanan bir çökme ve oyun kaydı bozulması sorunu düzeltildi.
- Otokayıt açık değilken nadiren yaşanan bir çökme sorunu düzeltildi.

- Artık birlikler gece demir yolu hareketi ile hareket ederken yorgunluk almıyor.
- Altıgen malumat alanındaki NATO sembolü artık Panzer Battles'ta olduğu gibi oyunun kendisi tarafından dinamik olarak çiziliyor ve oyun alanında belirtme yapılınca altıgen malumat alanındaki NATO sembolü de belirtiliyor.
- Birlik kutuları ve birlik kutusu arka fon görselleri yazıların daha okunaklı olması için değiştirildi.
- 2D harita grafiklerine eğimler getirildi. ] (Türkçe klavyede Ü) ile açıp kapatabilirsiniz.
- Panzer Campaigns 2D grafikleri \Map\PzC Graphics klasörüne eklendi. Bunları kullanmak isterseniz buradakileri \Map klasörüne kopyalayıp üstüne yazabilirsiniz. Eski hâline geri getirmek için \Map\FWWC Graphics klasöründekileri \Map klasörüne kopyalayıp üstüne yazın.

- #Grand_Campaign_F14-A senaryosunda Britanya Sefer Kuvvetlerinin(BEF) varış seçenekleri düzenlendi. Normalde BEF'in Mons'da, oraya tarihsel olarak vardıkları günde görülme seçeneği vardı. Bu, sefer tarihsel şekilde ilerlesin ve bunların yaptığı stratejik hareket azaltılsın diye yapılmıştı. Mamafih, büyük seferde Almanlar bedelini ödeyip 1904 Schlieffen Planını seçip ilerleme hızlarını (Lüksemburg üzerinden yürüyerek) artırabiliyorlar. Dolayısıyla Almanlar Mons'a tarihsel günden önce varıp BEF'i karma karışık bir durum içine sokabiliyorlar. Artık BEF takviye seçenekleri ikiye ayrıldı: Biri (önceki gibi) Ostende, Belçika'da deniz yoluyla, diğeri Le Havre'dan demir yoluyla. İkincisini seçerseniz her tümenin demir yoluyla ne zaman vardığı, resmî kaynaklar bunun "ayın 14'ü ve sonrasında" olduğunu belirttiği için kesin olarak bilinmiyor. Dolayısıyla BEF'in varmasında rassallık olarak ki bu, büyük sefer tarih dışılığa gayet izin verdiği için uygun.

- France '14 harita kenarına, Amiens demir yolu ağından Le Havre'a olan doğrultuda bir etiket eklendi (yukarıdaki değişiklikten dolayı).

- #1914_0822_01s_Campaign_Early senaryosunda BEF 3. Kolordu karargâhı ve 4. Tümenin varış yerleri, Le Havre'dan geldiklerini açıkça göstertmek için geliştirildi.

- Tasarım notları bu değişiklikler doğrultusunda düzenlendi.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#15
Bu hafta indirimde.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#16
4.05.1 versiyonuna güncellendi.

4.05.1 ile gelenler:

Bug Düzeltmeleri:

- Süresi geçtiğinden silinmiş hedeflerin komuta raporunda görülmesi düzeltildi.
- Aşırı istifli hareket ve hücum YZ ve oyuncu için düzeltildi. İstif sınırları bazen çalışmıyordu.
- Çekilme davranışı düzenlendi. Bir birlik çekilme şartını sağladığında o birliğin çekilmesi artık tekrar kontrol edilmeyecek.
- Boş organizasyon belirtmeye çalışılırken oyunun göçmesi engellendi.
- Birlikler birleşirken yürüyüş modu artık korunuyor.

Geliştirmeler:
- Sıçrama haritası artık açılır pencerenin içine sağ tıklanarak kapanabiliyor.
- Senaryo düzenleyicisindeki YZ emirleri açılır penceresi artık düzenleyici kullanılırken açık durabiliyor.

YZ güncellemeleri:

- YZ artık main.ai dosyasındaki değerlere göre siper kazacak.
- YZ demir yolu hareketleri yenilendi ve artık main.ai dosyasına göre karar veriyor.
- Yerinde durma emri verilmiş birliklerin bir miktar zaiyattan sonra çekilmesini sağlayan YZ kodu eklendi.

- Hedef kaybolma turu altıgen malumat alanına eklendi. 'Pts' tabiri silindi.
- Font MS Sans Serif iken MS Shell Dlg 2 oldu yani Microsoft'un belli bir bölge ve dil için kullandığı fontun kullanılmasına geçildi. Böylelikle özel karakterler oyunda ve açılır pencerede görülebilecek. Windows 7'den beri bu font Tahoma. HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\Current Version\FontSubstitutes üzerinden bunu değiştirebilirsiniz.
- Organizasyon, Komuta, Mevcut (Strength) ve YZ emirleri açılır pencerelerindeki yazılar 8 iken 10 punto oldu.

İçerik değişiklikleri:

- Seferberlik, erken ve geç dönemler için ayrı YZ dosyaları.
- Bütün senaryo dosyaları bunlara göre güncellendi.
- Pek çok Fransız süvari tugaylarının 'erken' ve 'geç' muharebe düzenindeki yerleşimleri düzenlendi ve senaryolar bunlara göre düzenlendi.
- Fransız muharebe düzenindeki birkaç ufak isimlendirme hatası düzeltildi. Fransız Afrika koloni alaylarının isimlendirilmesi yanlış değil, o alayların isimlerinin değişmesi 1915'te oldu.
- Notlar bu değişikliklere göre güncellendi.

4.05 ile gelenler:

Bug Düzeltmeleri:

- Skiciler artık karlı ve donmuş durum haricinde yaya seslerini kullanacak
- Alt senaryoya dönüştürme düzeltildi.
- Partizan birlikleri artık yürüyüş modundayken düşman hareketlerini aksatamayacak.
- YZ için yerinde durma ve aktif hareket emirleri artık çalıştırıldıktan bir tur sonra (ya da başka emir verildi diye) ortadan kalkmayacak.
- Artık yürüyüş ve demir yolu modundaki birlikler tahkimatın boşaltılmasına neden olmuyor.
- Artık yok edilmiş tam altıgen botlarının üstüne yapılan tombaz köprülerinden birlikler geçebiliyor.
- Karargâhlar ateş hattına sürüldüğü bir YZ sorunu düzeltildi.
- Direct-Play'de misafir (Caller) ev sahibi ile (Host) bağlantıyı kesince olan bir çökme sorunu giderildi.
- Sıfır komuta menzili olan birliklerin komuta karartılması düzeltildi.

Geliştirmeler:

- Birlik kartından görülme ikonu silindi ve onun yerine arazi kutusunun ilk satırına "Görüldü" ("Spotted") eklendi.
- 'Organizasyonu göster' (Alt+Q) açılır penceresi artık:
  • Boyutlandırılabiliyor ve oyun oynanırken açık durabiliyor. İkinci bir monitörünüz varsa bu pencereyi oraya alabilirsiniz.
  • Hem seçili organizasyonu vurguluyor hem de haritanın merkezini bu birlik(ler)in olduğu yere getiriyor.
  • Birlik gösteriliyorken ('Q' ile) organizasyonu gösterme açılır penceresine basınca organizasyon şeması açılıp bu birlik gösteriliyor.
  • Bu açılır pencere açılmışken birlik seçmek açılır pencereyi güncelliyor.
  • Senaryoda var olmayan ya da takviye olarak gelecek birlikler burada ayrıca belirtiliyor.
  • Birliklerin mevcudunu gösteriyor.

- Araç çubuğuna organizasyonu gösterme açılır penceresini açan bir düğme eklendi.

- Sıçrama haritası, komuta raporu ve parametre verisi oyun oynanırken açık durabiliyor. İkinci bir monitörünüz varsa bu pencereleri oraya alabilirsiniz.
- Oyun oynanabilirken açık durabilen haritaların yerini oyun hatırlayabiliyor. Ayarları varsayılan hâle getirmek için Settings>Clear Settings'e basmak bunların yerini varsayılan konumuna geri yollar ancak buna basınca bütün ayarlar varsayılana döner.
- Yorgunluk alma artık zaiyatın tam mevcuda oranına bağlı.
- Moral testine girilip girilmeyeceği artık zaiyatın o anki mevcuda oranına bağlı.

- Zırhlı trenler:
  • Artık demir yolu moduna geçemiyor. Konuşlanmış hâlde hareket edebiliyorlar.
  • Gece aksaklığı kuralı geçerli değil.
  • Bitişiklerindeki altıgene hem sert hem yumuşak saldırıda Artillery Hard Target Modifier değerine göre (genelde 2,5) fazladan vuruyorlar. Bu, kendilerine bağlı piyade ve yakın mesafe silahlarını temsil eder.
  • Piyadeler gibi bunlarda da devriye özelliği var. Partizanlara karşı kullanılmış olduklarından bu özellikle siz de partizanlara karşı kullanabilirsiniz, özellikle Doğu Cephesi oyunlarında.

- Alan sınırları ayarı artık kayıt defterinde kaydediliyor.

- Devriyenin görüş menzili parametre verisine eklendi.

- A* yön bulma algoritması eklendi.

YZ için:
  • Hareket ve yerinde durma betiklerinde geliştirme yapıldı. Artık emirlerin başlangıç ve bitiş turları var. Birlikler tahkimatlardan artık çıkmamaya çalışacak.
  • Hücum başlangıcı ve hedefleriyle gece hareket davranışları düzenlendi.
  • Gece hareketi davranışları düzenlendi.
  • YZ saldırı ve savunma ateşi ateş eden birliğin durumuna göre yapılacak. Yorgun birliklerle ateş etmek yerine bu birlikler dinlendirilmeye çalışacak.
  • Kolordu ve orduya direkt bağlı birliklerin davranışları düzenlendi.
  • Kör atışta artık savunması düşük hedefleri daha önemseyecek. Gidip mayın temizleyen istihkâm yerine sığınakları vurmaya çalışmayacak artık :xd: .
  • Karargâh ve topçuları yürütme mantığı çok yakına ya da çok uzağa koymaması için düzenlendi.
  • Data klasörüne YZ dosyası (main.ai) eklendi. Bu dosya YZ'nin kullandığı ortak parametreleri kullanır. Senaryolar kendileri için ayrı YZ dosyası kullanabilir ve senaryo düzenleyicisi bunu senaryo başlığı açılır penceresiyle seçebilir.
  • Eski YZ betikleri için aktif emir bitişi eklendi.

- Telsize girme için her bir tarafa Wireless Intercept HQ Reveal adında yeni bir parametre verisi eklendi. Buna göre telsizine girilen karargâhlarının türünün görülebilmesi belirlenecek.
- Kolordu düzenlemeleri artık senaryo başlığı işaretlemesiyle desteklenebiliyor.
- Kıt mühimmatlı birliklerin atış yapmasını engelleyen bir opsiyonel kural eklendi. Bunu konusunda anlattık.
- Pencere kenarı kaydırması eklendi. Özellikle çoklu monitör veya oyunun oynanmasını engellemeyen açılır pencereler kullananlar için. Varsayılan olarak pencere kenarına 48 piksel yanaşan fare haritayı kaydırır. Ayarlardan kaç pikselde kayacağını değiştirebilirsiniz.

- Sınırlı hedefler harita üzerinde artık X:Y formatında görünüyorlar. Y'inci turda kaybolacak X değerinde hedef anlamında.
- Sınırlı hedefler artık 10 tur içinde kaybolacaksa komuta raporunda görülebiliyorlar ve orada tıklanınca harita hedefin konumuna gidiyor.

- Artık enkaz temizleme ihtimali istihkâm taburları veya dengi için normalin üç katı. Birden fazla birlikle enkaz temizleme yapılmaya çalışıldığında bunun ihtimali her bir birlik için ayrı ayrı hesaplanıyor.

İçerik değişiklikleri:

- Jison'dan yeni 2D harita grafikleri.
- Birlik unsur adında iki nokta desteği geldi (birlikleri ayrıştırıp yine de aynı resmi kullanmak için).
- Düzenleyici ikonları Panzer Battles'takilere benzeyecek şekilde değiştirildi (PzB'deki kırmızı, bundaki turuncu.).
- Senaryo seçimi açılır penceresi resimli olacak şekilde düzenlendi. Panzer Battles usulü.
- Opsiyonel Kurallar açılır penceresindeki seçeneklere araç ipuçları eklendi.

4.05 atlandı.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.