4.05.1 versiyonuna güncellendi.
4.05.1 ile gelenler:
Bug Düzeltmeleri:
- Süresi geçtiğinden silinmiş hedeflerin komuta raporunda görülmesi düzeltildi.
- Aşırı istifli hareket ve hücum YZ ve oyuncu için düzeltildi. İstif sınırları bazen çalışmıyordu.
- Çekilme davranışı düzenlendi. Bir birlik çekilme şartını sağladığında o birliğin çekilmesi artık tekrar kontrol edilmeyecek.
- Boş organizasyon belirtmeye çalışılırken oyunun göçmesi engellendi.
- Birlikler birleşirken yürüyüş modu artık korunuyor.
Geliştirmeler:
- Sıçrama haritası artık açılır pencerenin içine sağ tıklanarak kapanabiliyor.
- Senaryo düzenleyicisindeki YZ emirleri açılır penceresi artık düzenleyici kullanılırken açık durabiliyor.
YZ güncellemeleri:
- YZ artık main.ai dosyasındaki değerlere göre siper kazacak.
- YZ demir yolu hareketleri yenilendi ve artık main.ai dosyasına göre karar veriyor.
- Yerinde durma emri verilmiş birliklerin bir miktar zaiyattan sonra çekilmesini sağlayan YZ kodu eklendi.
- Hedef kaybolma turu altıgen malumat alanına eklendi. 'Pts' tabiri silindi.
- Font MS Sans Serif iken MS Shell Dlg 2 oldu yani Microsoft'un belli bir bölge ve dil için kullandığı fontun kullanılmasına geçildi. Böylelikle özel karakterler oyunda ve açılır pencerede görülebilecek. Windows 7'den beri bu font Tahoma. HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\Current Version\FontSubstitutes üzerinden bunu değiştirebilirsiniz.
- Organizasyon, Komuta, Mevcut (Strength) ve YZ emirleri açılır pencerelerindeki yazılar 8 iken 10 punto oldu.
İçerik değişiklikleri:
- Büyük harita, demir yolu hatlarıyla, yer isimleriyle, fazladan tarlalarla ve özellikle Sovyetler için yeni yollarla güncellendi ve düzenlendi.
- Haritanın güneydoğusu artık Osijek'in geçilmez doğusu.
- Mihver Demir Yolu Kapasitesi 5 oldu.
Şu senaryolar güncellendi:
- #45_0306_01 ve #45_0306_01a
- #45_0306_02 ve #45_0306_02a
- #45_0306_03 ve #45_0306_03a
- #45_0306_04 ve #45_0306_04a
- #45_0306_05 ve #45_0306_05a
- #45_0306_06 ve #45_0306_06a
- #45_0306_07
- #45_0306_08 ve #45_0306_08a
- #45_0306_09 ve #45_0306_09a
- #45_0306_10 ve #45_0306_10a
- #45_0306_14 ve #45_0306_14a
- #45_0306_15 ve #45_0306_15a
- #45_0306_17, #45_0306_17a ve #45_0306_17b
- #45_0306_18 ve #45_0306_18a
- #45_0306_19 ve #45_0306_19a
- #45_0308_22 ve #45_0308_22a
- #45_0309_23, #45_0309_23a ve #45_0309_23b
- #45_0310_24 ve #45_0310_24a
- #45_0310_25 ve #45_0310_25a
- #45_0310_28, #45_0310_28a ve #45_0310_28b
- #45_0310_29, #45_0310_29a ve #45_0310_29b
- #45_0310_31 ve #45_0310_31a
- #45_0312_35
- #45_0312_36 ve #45_0312_36a
- #45_0312_37 ve #45_0312_37a
- #45_0313_39 ve #45_0313_39a
- #45_0314_40 ve #45_0314_40a
Şu değişiklikler yukarıda unsurun/değişikliğin alakalı oldukları bütün senaryoları etkiliyor:
- Şu birliklere tetikli sabitlikten çıkma eklendi:
- 12. ve 16. Bulgar Piyade Tümenleri
- 10. Muhafız Hava İndirme Tümeni
- Yugoslav 16. Hücum Tümeni.
- SS 13.SS-Handschar Tümeni.
- İnsan insana karşı seferlerde zafer seviyeleri ve puanları:
- Mihver geri bölgesine Mihver tarafı biraz zafer puanıyla başlasın diye birkaç zafer noktası eklendi, böylece berabere kalması ya da kazanması daha mümkün oldu. Ayrıca o noktaları elinizde tutmak istiyorsanız oranın tamamen boşaltılmasından vazgeçirecek.
- Tarihsel olmayan ilerlemeleri ödüllendirmek için Sovyet tarafının güneydoğu kısmına zafer noktaları eklendi.
- Balaton Gölü bölgesi ve Valence arasındaki bölgenin zafer noktalarının değeri tarihsel ilerlemeyi de ödüllendirmek için yükseltildi.
Bazı birlik mahiyetleri düzeltildi:
- Alman F.E.B.71 D oldu.
- İki tarafın da roketli topçuların mahiyetleri 1 azaltıldı.
- Bazı Mihver tümen karargâhlarının mahiyeti C'den B'ye yükseltildi (büyük oranda piyade tümenlerinde).
- Bütün alay ve tümen karargâhlarının büyüklüğü standartlaştırıldı.
- Çoğunlukla günzeydeki birliklere olmak üzere alay karargâhları eklendi (1.VGD, 71.ID, 104.JD, 297.ID ve 356.ID).
- Bazı birlik isimleri ve birlik numaraları düzeltildi.
- Yeni araştırmalar dolayısıyla muharebe düzenindeki hatalar düzeltidl (Tablo hâlinde olduğu için bunu doğrudan yama notlarından alacağım):
Bu birlikler muharebeye katılmadı, bütünlük amacıyla burada gösteriliyor:
Birlik konuşlanmaları düzenlendi:
- PzAOK.2 topçuları biraz daha ileriye yerleştirildi.
- Bazı sabit birliklerin konuşlanma ve sabitlikten çıkma tarihleri kazara sabitlikten çıkmasın diye düzenlendi (13.SS-GD, Festung Stab 35).
- Uygulanabilir olduğu yerde eksik kolordu düzenlemeleri eklendi (LXVIII Korps alanına).
- Yeni birlikler için yeni görseller. Şu birliklere: 45 PzGr (mot) HW-, 45 PzGr (arm) HW-, 45 PzGr (mot) HW+, 45 PzGr Kp (arm) HW+, 45 PzGr Kp (mot) AT+ HW+, HQ Jager Rgt, ve LW 7.5cm leIG-15cm sIG 33 (hs).
- Notlar güncellendi.
4.05 ile gelenler:
Bug Düzeltmeleri:
- Skiciler artık karlı ve donmuş durum haricinde yaya seslerini kullanacak
- Alt senaryoya dönüştürme düzeltildi.
- Partizan birlikleri artık yürüyüş modundayken düşman hareketlerini aksatamayacak.
- YZ için yerinde durma ve aktif hareket emirleri artık çalıştırıldıktan bir tur sonra (ya da başka emir verildi diye) ortadan kalkmayacak.
- Artık yürüyüş ve demir yolu modundaki birlikler tahkimatın boşaltılmasına neden olmuyor.
- Artık yok edilmiş tam altıgen botlarının üstüne yapılan tombaz köprülerinden birlikler geçebiliyor.
- Karargâhlar ateş hattına sürüldüğü bir YZ sorunu düzeltildi.
- Direct-Play'de misafir (Caller) ev sahibi ile (Host) bağlantıyı kesince olan bir çökme sorunu giderildi.
- Sıfır komuta menzili olan birliklerin komuta karartılması düzeltildi.
Geliştirmeler:
- Birlik kartından görülme ikonu silindi ve onun yerine arazi kutusunun ilk satırına "Görüldü" ("Spotted") eklendi.
- 'Organizasyonu göster' (Alt+Q) açılır penceresi artık:
- Boyutlandırılabiliyor ve oyun oynanırken açık durabiliyor. İkinci bir monitörünüz varsa bu pencereyi oraya alabilirsiniz.
- Hem seçili organizasyonu vurguluyor hem de haritanın merkezini bu birlik(ler)in olduğu yere getiriyor.
- Birlik gösteriliyorken ('Q' ile) organizasyonu gösterme açılır penceresine basınca organizasyon şeması açılıp bu birlik gösteriliyor.
- Bu açılır pencere açılmışken birlik seçmek açılır pencereyi güncelliyor.
- Senaryoda var olmayan ya da takviye olarak gelecek birlikler burada ayrıca belirtiliyor.
- Birliklerin mevcudunu gösteriyor.
- Araç çubuğuna organizasyonu gösterme açılır penceresini açan bir düğme eklendi.
- Sıçrama haritası, komuta raporu ve parametre verisi oyun oynanırken açık durabiliyor. İkinci bir monitörünüz varsa bu pencereleri oraya alabilirsiniz.
- Oyun oynanabilirken açık durabilen haritaların yerini oyun hatırlayabiliyor. Ayarları varsayılan hâle getirmek için Settings>Clear Settings'e basmak bunların yerini varsayılan konumuna geri yollar ancak buna basınca bütün ayarlar varsayılana döner.
- Yorgunluk alma artık zaiyatın tam mevcuda oranına bağlı.
- Moral testine girilip girilmeyeceği artık zaiyatın o anki mevcuda oranına bağlı.
- Zırhlı trenler:
- Artık demir yolu moduna geçemiyor. Konuşlanmış hâlde hareket edebiliyorlar.
- Gece aksaklığı kuralı geçerli değil.
- Bitişiklerindeki altıgene hem sert hem yumuşak saldırıda Artillery Hard Target Modifier değerine göre (genelde 2,5) fazladan vuruyorlar. Bu, kendilerine bağlı piyade ve yakın mesafe silahlarını temsil eder.
- Piyadeler gibi bunlarda da devriye özelliği var. Partizanlara karşı kullanılmış olduklarından bu özellikle siz de partizanlara karşı kullanabilirsiniz, özellikle Doğu Cephesi oyunlarında.
- Alan sınırları ayarı artık kayıt defterinde kaydediliyor.
- Devriyenin görüş menzili parametre verisine eklendi.
- A* yön bulma algoritması eklendi.
YZ için:
- Hareket ve yerinde durma betiklerinde geliştirme yapıldı. Artık emirlerin başlangıç ve bitiş turları var. Birlikler tahkimatlardan artık çıkmamaya çalışacak.
- Hücum başlangıcı ve hedefleriyle gece hareket davranışları düzenlendi.
- Gece hareketi davranışları düzenlendi.
- YZ saldırı ve savunma ateşi ateş eden birliğin durumuna göre yapılacak. Yorgun birliklerle ateş etmek yerine bu birlikler dinlendirilmeye çalışacak.
- Kolordu ve orduya direkt bağlı birliklerin davranışları düzenlendi.
- Kör atışta artık savunması düşük hedefleri daha önemseyecek. Gidip mayın temizleyen istihkâm yerine sığınakları vurmaya çalışmayacak artık .
- Karargâh ve topçuları yürütme mantığı çok yakına ya da çok uzağa koymaması için düzenlendi.
- Data klasörüne YZ dosyası (main.ai) eklendi. Bu dosya YZ'nin kullandığı ortak parametreleri kullanır. Senaryolar kendileri için ayrı YZ dosyası kullanabilir ve senaryo düzenleyicisi bunu senaryo başlığı açılır penceresiyle seçebilir.
- Eski YZ betikleri için aktif emir bitişi eklendi.
- Telsize girme eklendi.
- Kıt mühimmatlı birliklerin atış yapmasını engelleyen bir opsiyonel kural eklendi. Bunu ve telsize girmeyi konularında anlattık.
- Pencere kenarı kaydırması eklendi. Özellikle çoklu monitör veya oyunun oynanmasını engellemeyen açılır pencereler kullananlar için. Varsayılan olarak pencere kenarına 48 piksel yanaşan fare haritayı kaydırır. Ayarlardan kaç pikselde kayacağını değiştirebilirsiniz.
- Sınırlı hedefler harita üzerinde artık X:Y formatında görünüyorlar. Y'inci turda kaybolacak X değerinde hedef anlamında.
- Sınırlı hedefler artık 10 tur içinde kaybolacaksa komuta raporunda görülebiliyor ve orada tıklanınca harita hedefin konumuna gidiyor.
- Artık enkaz temizleme ihtimali istihkâm taburları veya dengi için normalin üç katı. Birden fazla birlikle enkaz temizleme yapılmaya çalışıldığında bunun ihtimali her bir birlik için ayrı ayrı hesaplanıyor.
İçerik değişiklikleri:
- Birlik unsur adında iki nokta desteği geldi (birlikleri ayrıştırıp yine de aynı resmi kullanmak için).
- Düzenleyici ikonları Panzer Battles'takilere benzeyecek şekilde değiştirildi (PzB'deki kırmızı, bundaki turuncu.).
- Senaryo seçimi açılır penceresi resimli olacak şekilde düzenlendi. Panzer Battles usulü.
- Opsiyonel Kurallar açılır penceresindeki seçeneklere araç ipuçları eklendi.
4.05 atlandı.