TBS: Panzer Campaigns: Spring Awakening '45
#1

Panzer Campaigns: Spring Awakening Wargame Design Studio'nun Panzer Campaigns serisinden bir wargame. Panzer Campaigns serisinin 29. oyunu olup Baharın Uyanışı Harekâtını konu almaktadır.


Çıkış tarihi: 29 Mart 2024
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#2
Üç ay içinde çıkması bekleniyor.

Tasarımcı, yeni senaryolarından bildiğimiz Indragnir (César Moreno).

60'tan fazla senaryo var. En büyük senayo 98 tur.

Mihver birliklerinden. Soldan sağa: Alman, SS, Luftwaffe, Macar:

Blog-177+-+02.jpg


Müttefik birlikleri. Soldan sağa: Rus, Rus Muhafız, Bulgar, Yugoslav:

Blog-177+-+03.jpg
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#3
Büyük senaryodan resim atmayı unutmuşum :xd: . Atayım:

Blog-177+-+04.jpg
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#4
En büyük senaryonun 98 tur olması az geldi. Harita fena değil.
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
#5
(20-01-2024, 11:33)reddga : En büyük senaryonun 98 tur olması az geldi. Harita fena değil.

Harekât gerçekte 10 gün sürmüş. Sonrasındaki Viyana Taarruzu (1 ay kadar sürmüş) oyuna dâhil değil. César bu kadarını yeterli görmüş. O kısım ayrı oyun mu olur yoksa ileride bu oyuna mı eklenir bilemem.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#6
10 günlük harekât için 98 tur normalmiş o zaman.
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
#7
4.04 versiyonunda çıktı. Toplamda 85 senaryo var.

4.04 ile gelenler:

- (Artık var olmayan) klasik araç çubuğunun kayıt defterinde seçili olmasından kaynaklanan bir çökme sorunu giderildi.
- Giriş ekranındaki MCI ses Windows 11'de çökmeleri engellemek için DirectSound ile değiştirildi.
- Ağ üzerinden Direct-Play ile oynarken yaşanan bir çökme ve oyun kaydı bozulması sorunu düzeltildi.
- Otokayıt açık değilken nadiren yaşanan bir çökme sorunu düzeltildi.

- Artık birlikler gece demir yolu hareketi ile hareket ederken yorgunluk almıyor.
- Altıgen malumat alanındaki NATO sembolu artık Panzer Battles'ta olduğu gibi oyunun kendisi tarafından dinamik olarak çiziliyor.
- Birlik kutuları ve birlik kutusu arka fon görselleri yazıların daha okunaklı olması için değiştirildi.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#8
4.05.1 versiyonuna güncellendi.

4.05.1 ile gelenler:

Bug Düzeltmeleri:

- Süresi geçtiğinden silinmiş hedeflerin komuta raporunda görülmesi düzeltildi.
- Aşırı istifli hareket ve hücum YZ ve oyuncu için düzeltildi. İstif sınırları bazen çalışmıyordu.
- Çekilme davranışı düzenlendi. Bir birlik çekilme şartını sağladığında o birliğin çekilmesi artık tekrar kontrol edilmeyecek.
- Boş organizasyon belirtmeye çalışılırken oyunun göçmesi engellendi.
- Birlikler birleşirken yürüyüş modu artık korunuyor.

Geliştirmeler:
- Sıçrama haritası artık açılır pencerenin içine sağ tıklanarak kapanabiliyor.
- Senaryo düzenleyicisindeki YZ emirleri açılır penceresi artık düzenleyici kullanılırken açık durabiliyor.

YZ güncellemeleri:

- YZ artık main.ai dosyasındaki değerlere göre siper kazacak.
- YZ demir yolu hareketleri yenilendi ve artık main.ai dosyasına göre karar veriyor.
- Yerinde durma emri verilmiş birliklerin bir miktar zaiyattan sonra çekilmesini sağlayan YZ kodu eklendi.

- Hedef kaybolma turu altıgen malumat alanına eklendi. 'Pts' tabiri silindi.
- Font MS Sans Serif iken MS Shell Dlg 2 oldu yani Microsoft'un belli bir bölge ve dil için kullandığı fontun kullanılmasına geçildi. Böylelikle özel karakterler oyunda ve açılır pencerede görülebilecek. Windows 7'den beri bu font Tahoma. HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\Current Version\FontSubstitutes üzerinden bunu değiştirebilirsiniz.
- Organizasyon, Komuta, Mevcut (Strength) ve YZ emirleri açılır pencerelerindeki yazılar 8 iken 10 punto oldu.

İçerik değişiklikleri:

- Büyük harita, demir yolu hatlarıyla, yer isimleriyle, fazladan tarlalarla ve özellikle Sovyetler için yeni yollarla güncellendi ve düzenlendi.
- Haritanın güneydoğusu artık Osijek'in geçilmez doğusu.
- Mihver Demir Yolu Kapasitesi 5 oldu.

Şu senaryolar güncellendi:
  • #45_0306_01 ve #45_0306_01a
  • #45_0306_02 ve #45_0306_02a
  • #45_0306_03 ve #45_0306_03a
  • #45_0306_04 ve #45_0306_04a
  • #45_0306_05 ve #45_0306_05a
  • #45_0306_06 ve #45_0306_06a
  • #45_0306_07
  • #45_0306_08 ve #45_0306_08a
  • #45_0306_09 ve #45_0306_09a
  • #45_0306_10 ve #45_0306_10a
  • #45_0306_14 ve #45_0306_14a
  • #45_0306_15 ve #45_0306_15a
  • #45_0306_17, #45_0306_17a ve #45_0306_17b
  • #45_0306_18 ve #45_0306_18a
  • #45_0306_19 ve #45_0306_19a
  • #45_0308_22 ve #45_0308_22a
  • #45_0309_23, #45_0309_23a ve #45_0309_23b
  • #45_0310_24 ve #45_0310_24a
  • #45_0310_25 ve #45_0310_25a
  • #45_0310_28, #45_0310_28a ve #45_0310_28b
  • #45_0310_29, #45_0310_29a ve #45_0310_29b
  • #45_0310_31 ve #45_0310_31a
  • #45_0312_35
  • #45_0312_36 ve #45_0312_36a
  • #45_0312_37 ve #45_0312_37a
  • #45_0313_39 ve #45_0313_39a
  • #45_0314_40 ve #45_0314_40a

Şu değişiklikler yukarıda unsurun/değişikliğin alakalı oldukları bütün senaryoları etkiliyor:

- Şu birliklere tetikli sabitlikten çıkma eklendi:

- 12. ve 16. Bulgar Piyade Tümenleri
- 10. Muhafız Hava İndirme Tümeni
- Yugoslav 16. Hücum Tümeni.
- SS 13.SS-Handschar Tümeni.

- İnsan insana karşı seferlerde zafer seviyeleri ve puanları:

- Mihver geri bölgesine Mihver tarafı biraz zafer puanıyla başlasın diye birkaç zafer noktası eklendi, böylece berabere kalması ya da kazanması daha mümkün oldu. Ayrıca o noktaları elinizde tutmak istiyorsanız oranın tamamen boşaltılmasından vazgeçirecek.
- Tarihsel olmayan ilerlemeleri ödüllendirmek için Sovyet tarafının güneydoğu kısmına zafer noktaları eklendi.
- Balaton Gölü bölgesi ve Valence arasındaki bölgenin zafer noktalarının değeri tarihsel ilerlemeyi de ödüllendirmek için yükseltildi.

Bazı birlik mahiyetleri düzeltildi:

- Alman F.E.B.71 D oldu.
- İki tarafın da roketli topçuların mahiyetleri 1 azaltıldı.
- Bazı Mihver tümen karargâhlarının mahiyeti C'den B'ye yükseltildi (büyük oranda piyade tümenlerinde).
- Bütün alay ve tümen karargâhlarının büyüklüğü standartlaştırıldı.
- Çoğunlukla günzeydeki birliklere olmak üzere alay karargâhları eklendi (1.VGD, 71.ID, 104.JD, 297.ID ve 356.ID).
- Bazı birlik isimleri ve birlik numaraları düzeltildi.
- Yeni araştırmalar dolayısıyla muharebe düzenindeki hatalar düzeltidl (Tablo hâlinde olduğu için bunu doğrudan yama notlarından alacağım):

piwWMj7.png

Bu birlikler muharebeye katılmadı, bütünlük amacıyla burada gösteriliyor:

A3ZAWUM.png

Birlik konuşlanmaları düzenlendi:

- PzAOK.2 topçuları biraz daha ileriye yerleştirildi.
- Bazı sabit birliklerin konuşlanma ve sabitlikten çıkma tarihleri kazara sabitlikten çıkmasın diye düzenlendi (13.SS-GD, Festung Stab 35).
- Uygulanabilir olduğu yerde eksik kolordu düzenlemeleri eklendi (LXVIII Korps alanına).
- Yeni birlikler için yeni görseller. Şu birliklere: 45 PzGr (mot) HW-, 45 PzGr (arm) HW-, 45 PzGr (mot) HW+, 45 PzGr Kp (arm) HW+, 45 PzGr Kp (mot) AT+ HW+, HQ Jager Rgt, ve LW 7.5cm leIG-15cm sIG 33 (hs).
- Notlar güncellendi.

4.05 ile gelenler:

Bug Düzeltmeleri:

- Skiciler artık karlı ve donmuş durum haricinde yaya seslerini kullanacak
- Alt senaryoya dönüştürme düzeltildi.
- Partizan birlikleri artık yürüyüş modundayken düşman hareketlerini aksatamayacak.
- YZ için yerinde durma ve aktif hareket emirleri artık çalıştırıldıktan bir tur sonra (ya da başka emir verildi diye) ortadan kalkmayacak.
- Artık yürüyüş ve demir yolu modundaki birlikler tahkimatın boşaltılmasına neden olmuyor.
- Artık yok edilmiş tam altıgen botlarının üstüne yapılan tombaz köprülerinden birlikler geçebiliyor.
- Karargâhlar ateş hattına sürüldüğü bir YZ sorunu düzeltildi.
- Direct-Play'de misafir (Caller) ev sahibi ile (Host) bağlantıyı kesince olan bir çökme sorunu giderildi.
- Sıfır komuta menzili olan birliklerin komuta karartılması düzeltildi.

Geliştirmeler:

- Birlik kartından görülme ikonu silindi ve onun yerine arazi kutusunun ilk satırına "Görüldü" ("Spotted") eklendi.
- 'Organizasyonu göster' (Alt+Q) açılır penceresi artık:
  • Boyutlandırılabiliyor ve oyun oynanırken açık durabiliyor. İkinci bir monitörünüz varsa bu pencereyi oraya alabilirsiniz.
  • Hem seçili organizasyonu vurguluyor hem de haritanın merkezini bu birlik(ler)in olduğu yere getiriyor.
  • Birlik gösteriliyorken ('Q' ile) organizasyonu gösterme açılır penceresine basınca organizasyon şeması açılıp bu birlik gösteriliyor.
  • Bu açılır pencere açılmışken birlik seçmek açılır pencereyi güncelliyor.
  • Senaryoda var olmayan ya da takviye olarak gelecek birlikler burada ayrıca belirtiliyor.
  • Birliklerin mevcudunu gösteriyor.

- Araç çubuğuna organizasyonu gösterme açılır penceresini açan bir düğme eklendi.

- Sıçrama haritası, komuta raporu ve parametre verisi oyun oynanırken açık durabiliyor. İkinci bir monitörünüz varsa bu pencereleri oraya alabilirsiniz.
- Oyun oynanabilirken açık durabilen haritaların yerini oyun hatırlayabiliyor. Ayarları varsayılan hâle getirmek için Settings>Clear Settings'e basmak bunların yerini varsayılan konumuna geri yollar ancak buna basınca bütün ayarlar varsayılana döner.
- Yorgunluk alma artık zaiyatın tam mevcuda oranına bağlı.
- Moral testine girilip girilmeyeceği artık zaiyatın o anki mevcuda oranına bağlı.

- Zırhlı trenler:
  • Artık demir yolu moduna geçemiyor. Konuşlanmış hâlde hareket edebiliyorlar.
  • Gece aksaklığı kuralı geçerli değil.
  • Bitişiklerindeki altıgene hem sert hem yumuşak saldırıda Artillery Hard Target Modifier değerine göre (genelde 2,5) fazladan vuruyorlar. Bu, kendilerine bağlı piyade ve yakın mesafe silahlarını temsil eder.
  • Piyadeler gibi bunlarda da devriye özelliği var. Partizanlara karşı kullanılmış olduklarından bu özellikle siz de partizanlara karşı kullanabilirsiniz, özellikle Doğu Cephesi oyunlarında.

- Alan sınırları ayarı artık kayıt defterinde kaydediliyor.

- Devriyenin görüş menzili parametre verisine eklendi.

- A* yön bulma algoritması eklendi.

YZ için:
  • Hareket ve yerinde durma betiklerinde geliştirme yapıldı. Artık emirlerin başlangıç ve bitiş turları var. Birlikler tahkimatlardan artık çıkmamaya çalışacak.
  • Hücum başlangıcı ve hedefleriyle gece hareket davranışları düzenlendi.
  • Gece hareketi davranışları düzenlendi.
  • YZ saldırı ve savunma ateşi ateş eden birliğin durumuna göre yapılacak. Yorgun birliklerle ateş etmek yerine bu birlikler dinlendirilmeye çalışacak.
  • Kolordu ve orduya direkt bağlı birliklerin davranışları düzenlendi.
  • Kör atışta artık savunması düşük hedefleri daha önemseyecek. Gidip mayın temizleyen istihkâm yerine sığınakları vurmaya çalışmayacak artık :xd: .
  • Karargâh ve topçuları yürütme mantığı çok yakına ya da çok uzağa koymaması için düzenlendi.
  • Data klasörüne YZ dosyası (main.ai) eklendi. Bu dosya YZ'nin kullandığı ortak parametreleri kullanır. Senaryolar kendileri için ayrı YZ dosyası kullanabilir ve senaryo düzenleyicisi bunu senaryo başlığı açılır penceresiyle seçebilir.
  • Eski YZ betikleri için aktif emir bitişi eklendi.

- Telsize girme eklendi.
- Kıt mühimmatlı birliklerin atış yapmasını engelleyen bir opsiyonel kural eklendi. Bunu ve telsize girmeyi konularında anlattık.
- Pencere kenarı kaydırması eklendi. Özellikle çoklu monitör veya oyunun oynanmasını engellemeyen açılır pencereler kullananlar için. Varsayılan olarak pencere kenarına 48 piksel yanaşan fare haritayı kaydırır. Ayarlardan kaç pikselde kayacağını değiştirebilirsiniz.

- Sınırlı hedefler harita üzerinde artık X:Y formatında görünüyorlar. Y'inci turda kaybolacak X değerinde hedef anlamında.
- Sınırlı hedefler artık 10 tur içinde kaybolacaksa komuta raporunda görülebiliyor ve orada tıklanınca harita hedefin konumuna gidiyor.

- Artık enkaz temizleme ihtimali istihkâm taburları veya dengi için normalin üç katı. Birden fazla birlikle enkaz temizleme yapılmaya çalışıldığında bunun ihtimali her bir birlik için ayrı ayrı hesaplanıyor.

İçerik değişiklikleri:

- Birlik unsur adında iki nokta desteği geldi (birlikleri ayrıştırıp yine de aynı resmi kullanmak için).
- Düzenleyici ikonları Panzer Battles'takilere benzeyecek şekilde değiştirildi (PzB'deki kırmızı, bundaki turuncu.).
- Senaryo seçimi açılır penceresi resimli olacak şekilde düzenlendi. Panzer Battles usulü.
- Opsiyonel Kurallar açılır penceresindeki seçeneklere araç ipuçları eklendi.

4.05 atlandı.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.