Total War Warhammer: Fraksiyon Birimleri - Kabir Krallar
#1
Fraksiyon Birimleri: Kabir Krallar

Bu rehberde Warhammer 2'de 256.png Khemri 256.png Lybaras Sarayı, 256.png Nehek'in Sürgünleri ve 256.png Nagash'ın Takipçilerinin ortaklaşa bir şekilde kullandığı birimleri tanıtıp yorumlayacağım.

Rehbere başlamadan önce diğer fraksiyonlardan farklı bir şekilde kısmen Vampir Kontları birimlerine de ulaşabilen 256.png Nagash'ın Takipçileri için bu rehberi de okumanızı tavsiye ederim.

Kabir Krallar'ın Ordu Yapısı

Kabir Krallar hortlak yeğenleriVampir Kontları ile erken dönemde oldukça benzer bir ordu yapısına sahip. Hiçbir masrafı ya da limiti olmayan beş para etmez piyadeler, orta ve geç dönemde biraz daha iş yapan ama yine de canavar birlikleriniz yanında sönükleşen piyadeler. Ordularınızın tamamen Lordlarınızın güç ve "varlıklarına" güvenmesi vs.

Kabir Kralları Vampir Kontları'ndan ayıran yegane özelliklerden ilki menzilli birliklerinizin olması. Ve gerçekten doğru lord özelliklerini seçerseniz bu menzilli birlikler bütün oyun boyunca güzel işler çıkarabiliyor. Bir diğer fark ise özellikle erken dönemde Rome Total War'da Mısır oynarcasına düşman hatlarını dağıtabildiğiniz savaş arabaları. Tabi bunlara o birimlere geldiğimizde daha detaylı bir şekilde değineceğim.

Genel ordu yapısına gelecek olursak ben şahsen erken dönemi düşman hasarını göğüslemek dışında bir işe yaramayan mızraklı piyadelerin arkasına okçu birlikler ve aralarına zar zor açtığım birkaç canavarla geçirirken, orta dönemde ileri seviye canavarlar ile elit piyadeleri ordularıma yavaş yavaş ekleyip, geç oyunda ise kuşatma savaşları ve düşmanı yemlemek dışında doğru dürüst iş yapmayan piyadeler ile elit - orta canavar karması bir ordu dizilimi kullanıyorum.

Yakın Menzilli Piyadeler

70.png
Neheraka Savaşçıları

Oyunun erken döneminde ulaşabildiğiniz bu birlikler daha "saldırgan" amaçlar doğrultusunda kullanılabilecek birlikler. Özellikle ilk erken dönem araştırmalarında aldıkları bonuslar ve gerçekten de lordunuzun yeteneklerini piyadeleri bir şeye benzetmek için harcadıysanız iş yapabilecek birlikler. Ama kalkan eksiklikleri işin içine eklenince menzilli saldırılara karşı biraz kırılgan olabiliyorlar. O yüzden erken dönemde bu birliği ordularınızda sık sık kullanmak istiyorsanız düşman menzilli piaydelerini taciz edebilecek süvari, savaş arabası ya da uçan canavarlarınızı kullanmanızı öneririm.

70.png
İskelet Savaşçılar

Ne saldırıda ne savunmada iyi bir birlik. Kampanyanın erken döneminde bile bir hayırlarını görmedim. Yani kim neden böyle bir birliği ordusuna almak ister? Hani neredeyse her yerde tek tur karşılığında ordunuza ekleyebiliyorsunuz ama İskelet Mızrakçılar yerine neden kim böyle bir birlik seçer? Belki kuşatma saldırıları için? Yine de aklım hayalim almıyor.

70.png
İskelet Mızrakçılar

Erken ve yer yer orta oyunda düşman hasarını göğüslemesi ve kanatlarda büyük birliklere karşı aldığı bonusla istenmeyen süvari saldırılarını en azından biraz engellemesi için oldukça kullanışlı bir birlik. Yine de tek başlarına bir şey yapmalarını beklemeyin. Erken dönem hortlak piyadeleri sonuçta bunlar.

Namlı alaylarının çok daha iyi zırh koruması, zehirli saldırıları, birazcık daha iyi liderlik özellikleri ve daha iyi olmasına karşı yine de gülünecek seviyedeki yakın saldırı yetenekleri bu en azından orta oyunda kendisini kullanılabilir kılıyor.

70.png
Kabir Muhafızları

Zırhları, saldırı ve savunma güçleri, bir şeye benzeyen liderlikleri ve elbette kocaman kalkanları ile geç dönemde bile kullanılabilecek en azından bir şeye benzeyen piyade birlikleridir. Özellikle lord özelliklerini kullanıp yakın savunmalarını arttırırsanız harika bir hasar yastığına dönüşürler. Yani çok harika değillerdir ama küresel ordu alımında 2 tur -geliştirmesini yaparsanız 1 tur- içinde alabildiğinizi düşünürsek zaman/performansta kesinlikle haklarını veriyorlar. Aynı zamanda kuşatma saldırılarında surların üstündeki düşmanlarını oyalamak, hatta yok etmek, için bire birler.

70.png
Kabir Muhafızları (Kargı)

Kabir Muhafızları ile neredeyse birebirler. Sadece yakın saldırıları çok daha kötü. Ama bu kusuru örten özellikleri ise büyüklere karşı bonuslarının yanında zırh delici özellikleri ve büyük birimlerin hücumlarına karşı aldıkları savunma bonusları. Düşman atlılarına kök söktürmek istiyorsanız kesinlikle bir birlikten bir - iki tane ordunuzda bulundurmalısınız.

Menzilli Piyadeler

70.png
İskelet Okçular

Oyunun başlarında ortalama bir okçu birliği olsalar da özel lord geliştirmeleri ve teknoloji ile çok uzun menzilli ve güzel hasara sahip okçu birliklerine dönüşebilirler. Çoğu okçu gibi hassastırlar ve bırakın yakın muharebeyi doğru büyülerle bile yok edilebilirler. Yine de geç dönemde bile düşman menzilli birliklerini avlamak için bile orduda bulundurulabilirler.

Namlı alayları da çok farklı değildir. Gözle görülür tek farkları daha iyi menzilli hasarı, biraz daha uzun menzil ve koparılmış zırh özellikleridir. Her şekilde güzel birliklerdir.

Süvariler ve Savaş Arabaları

70.png
İskelet Atlıları

Savaş arabalarından neredeyse aklınıza gelebilecek her şekilde daha kötü birliklerdir. Hani savaş arabası alamıyorsanız onun yerine kullanmayı deneyebilirsiniz. Yine de yakın muharebeden, menzilli saldırılardan ve süvari saldırılarından kaçınmanızı öneririm.

70.png
Nehekara Atlıları

İskelet Atlılarına nazaran iyi, savaş arabalarına nazaran hala kötü birliklerdir. Savaş arabalarına kıyasla gözle görülür tek avantajları kalkana sahip olmalarıdır. Düşman okçularını avlamak için yine savaş arabaları kadar hızlı olmasalar da elverişli birliklerdir.

70.png
İskelet Atlı Okçuları

Warhammer'da atlı okçuları çok sevmem ve kullanmam. Bu birimi kullanmaya çalıştığımda da istediğim sonuçları alamamıştım. Yine de erken dönemde kendiniz deneyip görebilirsiniz. Orta dönemde bile kendilerinin iş yapacağını sanmıyorum zira.

70.png
İskelet Savaş Arabaları

Düşman birlikleri İskelet Savaşçılarınız ile çarpışırken arkalarından girip düşman hattını dağıtan savaş arabalarından daha güzel bir şey olabilir mi? Hızları, zırhları, liderlikleri ve hücum bonusları ile öne çıkan bu birlik vur kaç saldırıları ve bazen menzilli birlik avı için mükemmel savaşçılardır. Yine de düşman hatlarının içinde çok bekletmemenizi öneririz. Zira saldırı ve savunma değerleri çok iyi değildir.

70.png
İskelet Okçu Savaş Arabaları

Menzilli saldırıları dışında İskelet Savaş Arabaları ile nitelik olarak birebir ve tıpatıp aynı birliklerdir. Mühimmatınız bitince ya da düşmanı taciz etmeyi bitirip uygun gördüğünüz bir anda yakın saldırı moduna geçip düşman hatlarını arkadan yarabilirsiniz istediğiniz gibi. İskelet Savaş Arabaları gibi erken ve orta dönemde iş yapsa da geç dönemde kullanılmasını önermiyorum.

Yaratıklar ve Canavarlar

70.png
Leş

Dayanıksız, düşük moralli ve hızlı. Kara Elflerdeki Harpiler veya Vampir Kontlarındaki Zalim Yarasalar'a benzetilebilirler. Ucuzlukları -Kabir Krallarda ucuzluktan kastım erişilebilirlik ve eğitim süresi- bu birlikleri feda edilebilir okçu avcılarına çeviriyor. İsterseniz ordunuz giderken sadece okçuların dikkatini dağıtması için ölüme yollayın. İsterseniz de birkaç tanesiyle birlikte tek tek düşmanın menzilli birliklerini yok etmeye çalışın. Keyif sizin. Kabir Krallarda uçan başka bir birlik olmadığı için oynayış tarzınıza göre bu birliği geç döneme kadar kullanabilirsiniz.

Yapılar

Birim tanıtımına girmeden önce bu sınıfa giren birimlerin diğer birimler ile olan tek temel farkını belirtmek istiyorum. Normal birimler Nekromarlar'ın sağladığı bonuslardan ve iyileştirme gücünden faydalanabilirler. Bu nedenle bu sınıfa giren birimlerin çoğunlukta olduğu ordularda en az bir tane Nekromar bulundurulmasını şiddetle tavsiye ediyorum.

70.png
Ushabti

Anti piyade ve zırh delici özellikleri ile erken oyunda harikalar yaratan, orta oyunda idare eden, geç oyunda da geliştirmeler sağ olsun küresel yetiştirmede bir turda üretildiği için kullanılan, ulaşabileceğiniz ilk yapı birimidir. Aynı zamanda bir muharebede 36.png Ruhlar Diyarı'nın III. seviyesine ulaştığınızda savaş alanının herhangi bir yerine çağırabileceğiniz bu birliklerin liderliği diğer yapı birimlerine nazaran düşük olduğundan düşmanın hemen içine ya da dibine çağırmak yerine, biraz yanına çağırmanız yararınıza olur.

70.png
Büyük Yaylı Ushabti

Orta oyunda özellikle harikalar yaratan bir menzilli birlik. Düşman lordları ve canavarlarını zırh delici saldırıları ile yok ederken, geç dönemde de yararlılığını korumayı kısmen başarıyor.
Nitelik olarak neredeyse normal Ushabti kadar becerikli olsa da can puanının düşüklüğü yakın muharebeden kaçınılması gerektiğini gösteriyor.

Namlı alayı ise kalkankıran özelliği ve biraz daha iyi liderlik dışında gözle görülür bir gelişim göstermiyor.

70.png
Kabir Akrebi

Çok ortalama bir birlik gibi gözükse de geliştirmeler ve biraz daha iyi liderlik sayesinde benim Ushabtilerden daha çok kullandığım bir birlik olmayı başardı. Özellikle kısa eğitim süreleri zaman/performansta öne çıkmalarını sağlıyor. Ordu diziliminde ise ilk önce kanatlarda süvarilere karşı ek bir önlem olarak bulundurulmasını, sonradan kötü giden cephelere destek amacı ile yollanmasını öneriyorum. Zira bundan sonra değineceğimiz yapı birimlerine nazaran daha hızlı olması bu birlikleri geç dönemde bile kullanmamı sağladı.

70.png
Mezar Avcıları

Yakın muharebede büyüklere karşı bonusları, menzilli saldırılarında ise zırh delici özellikleri ile düşmanın süvari ve canavar birliklerine karşı çok etkili silahlar olmalarını sağlar. Hızlıdırlar ve liderlikleri de fazladır. Bu birimin tek kusuru az canlarıdır. Bu nedenle önerim bu birliklerden ordunuzda en fazla iki - üç tane destek amaçlı bulundurmanız. İsterseniz büyük düşmanlara karşı kullanın isterseniz düşman hattının arkasına geçip düşmana uzaktan ölüm saçın. İki şekilde de doğru kullanılırsa çok ölümcül birliklerdir.

Namlı alayı ise fazladan menzil hasarı ve menzilli saldırılarının zehirliliği ile öne çıkmakta.

70.png
Nekropol Şövalyeleri

Süvari görevi gören bu yapı birlikleri yüksek hücum, zehirli yakın saldırıları ve hızları ile vur kaç için oldukça uygun. Kalkanları ile menzilli saldırılara karşı daha dayanıklı olmaları da cabası. Yine de uzun eğitim süreleri nedeniyle bu birlikleri çok kullanmıyorum. Süvari kullanmayı seviyorsanız orta-geç dönemde bu birliği neredeyse her ordunuza katabilirsiniz.

70.png
Kargılı Nekropol Şövalyeleri

Hücum, silah hasarı, yakın saldırı ve savunmadan verilen tavizlerin yanında kalkanlarınızı bırakarak büyüklere karşı bonus kazandığınızı hayal edin. Kargılı Nekropol Şövalyeleri de öyle. Bence 3 tur beklemeye değmiyorlar.

70.png
Kemik Dev

Kabir Krallar içinde favori birliğimdir. Uzun menzilleri ve atışlarının isabetliliğini bir yana koyacak olursak lord ve teknolojiler ile olması gerekenden bile güçlü olan, patlama hasarı ile iyi bir piyade avcıdır. Ama asıl uzmanlıkları lord avıdır. Zira menzilli hasarlarının anti büyük ve zırh delici özellikleri direkt temasta bazen bir lordun canının dörtte birini bile götürebilir. Yine de özellikle küçük pegasuslar ile uçan lordlar ya da sağa solan dönüp turan yayan lordlara karşı uzak mesafeden çok isabetli atışlar yapamazlar. Bu nedenle önerim düşman lordu biraz yaklaşana kadar atışlarınızı piyadelere ya da başka büyük düşmanlara yöneltmenizdir.

70.png
Hiyerotitan

Alevli ve büyülü yakın saldırıları, zırh delme gücü, savaş başı bir kez kullanılabilen Rus Paraziti büyüsü ile iki kez kullanılabilen Shem'in Yakıcı Nazarı saldırıları bu birliği çok çeşitli kılıyor. Shem'in Yakıcı Nazarı ve Rus Paraziti tam bir Lord avcısına dönüştürürken bu birimi, yakın muharebedeki yetenekleri inkâr edilemez.

70.png
Nekrosfenks

Meka animelerinden çıkmış gibi duran bu birim, Hiyerotitan'ın hız ve özel yeteneklerinden mahrum ama çok daha hızlı ve güzel bir hücum bonusuna sahip sürümü gibi. Ama bu birliğin en önemli artısı anti büyük özellikleri. Yani isterseniz bu birliği süvari gibi düşman hatlarını kırmak için kullanın, isterseniz düşman canavarlarını avlamak için. İki şekilde de yüzünüzü kızartmayacaktır.

Namlı alay sürümleri yakın saldırılarına büyülü ve ateş özellikleri eklerken birime eklenen %25 ateş direnci oldukça ilginç ve kullanılmaya değer kılıyor.

70.png
Khemrili Savaş Sfenksi

Anti piyade özellikleri ile düşman piyadeleri ayakları altında ezerken tepesindeki okçular da siz fark etmeseniz bile birkaç kişiyi öldürecektir.

Ağır Toplar ve Savaş Makineleri

70.png
Çığırtkan Kafatası Mancınığı

Çok eğimli atışlar yapmasa da kalabalık ve zırhsız düşman birliklerini taciz etmek için kullanışlıdırlar. Kesinlikle bir Ruhlar Kutusu olamazlar ama elinizde Ruhlar Kutunuz olmayınca çok kötü bir alternatif değildirler.

70.png
Ruhlar Kutusu

Ayinler ile elde edebildiğiniz bu topçu birliği bir Kraliçe Bess olmasa da eğimli atışları, yüksek menzilleri ve inanılmaz hasarları ile düşman piyadelerine kök söktürecektir. Ayin ile 15 turda bir alabildiğiniz ve bir tanesi öldüğünde kaybolduğu için savaşlarda çok nazik davranmanız gereken bu birlik hem narin hem de yavaştır. Bu nedenle özellikle Skavenler gibi haritanın gerisinde yerden birlik çıkaran düşmanlara karşı çok dikkat etmeniz gerekiyor.
[+] 4 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.