Tümen dizilim ile ilgili sorularım
#21
(27-06-2018, 20:02)Elensar : 7xINF + 2xART [+ ART/AT/EN/HOS/SIG] (20 genişlik) piyadelerde bu.

MotorizeDivision: 5xMOT [+ART/REC/ENG

Heavy Armor/Ağır Tanklar : 4 inf+ 2harm  [ART/AT/EN/MAIN]

Savunmaya  da öyle 20 lik biraz daha ucuz asker koyuyorum. Her limana.

gibi yapıyorum. Major ülkeleri denemedim daha. Daha çok hep Türkiye veya minor ülkeler.  Türkiye için çok fazla oyun açtığımdan olsa gerek biraz booster ekledim öyle oynuyorum şuan.  Bun

1 tane 40w light tank tümeni yapmaya çalış biraz cas uçağı ile destekle kalan tüm mp ile 10xInf bas turan kurarsın. Dünya fethi için tankları medyuma doğru geliştir  sayılarını arttır. Donanma için sadece 4 carrier basıp ağırlıklı fighterla doldur Base Strike doct. tamamlamayı unutma İngiliz Amerikan donanması demez ezer geçersin vur kaçlarla, sonra ver elini cihan imparatorluğu.
[+] 1 üye Adm nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#22
10xinf ne oluyo tam olarak?

Bir de Türkiye için hangi doktrinleri önerirsiniz?
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#23
Hocam bilgiyi vereyim. Rus oynayan kişi genelde sağlam piyade basıyor. ABD'de uçak desteği verdiği veriyor belli bir miktar.
Birde piyadelerin defansı güçlü ve çok sayıda olunca delinmiyor. Birde tank tümenlerini ağırlılklı tankdestroyer kullanıyor. Kafa kafaya geldiğimizde karşı taraf benim tankları parçalıyor.
Birde 3-4 grupa böl zırhlıları öyle ilerle demişsiniz. Hocam o şekilde meselam kiev taradında 4 zırhlı+ 4 mink+ 6'da atuyorum romnyada olsun.
Şimdi minske ilerlemek için 4 zırhlı ile biraz ilerliyoruz ama çok çok yavaş oluyor ve yıllar geçiyor.
Ara
Cevapla
#24
O halde hafif tankı piyadesiz koymayayim değil mi?
Ara
Cevapla
#25
(28-06-2018, 15:10)altnkurt : 10xinf ne oluyo tam olarak?

Bir de Türkiye için hangi doktrinleri önerirsiniz?

10xInf 10 taburluk piyade tümeni demek.
Türkiyeyle her doct. gidilebilir nasıl bir ordu kurmak istediğine bağlı.
Ara
Cevapla
#26
(28-06-2018, 15:40)yunus9998 : Hocam bilgiyi vereyim. Rus oynayan kişi genelde sağlam piyade basıyor. ABD'de uçak desteği verdiği veriyor belli bir miktar.
Birde piyadelerin defansı güçlü ve çok sayıda olunca delinmiyor. Birde tank tümenlerini ağırlılklı tankdestroyer kullanıyor. Kafa kafaya geldiğimizde karşı taraf benim tankları parçalıyor.
Birde 3-4 grupa böl zırhlıları öyle ilerle demişsiniz. Hocam o şekilde meselam kiev taradında 4 zırhlı+ 4 mink+ 6'da atuyorum romnyada olsun.
Şimdi minske ilerlemek için 4 zırhlı ile biraz ilerliyoruz ama çok çok yavaş oluyor ve yıllar geçiyor.


Hızlıca ilerleyebilmen için hem hava üstünlüğü sağlamalısın hem de tank gücün rakibinden üstün olmalı yoksa elbet yavaşlatılırsın rakip oyuncunun amacı zaten Allies çıkarma yapana kadar seni oyalamak. Buna ek olarak Rusya'nın işgali Almanya'nın tek başına hızlıca üstesinden gelebileceği bir iş değil. Muhakkak takımından birinin hava kontrolcüsü olması, uçak kontrol etme yükünü senin üstünden alması lazım. Buna ek olarak diğer müttefik ülkelerinde yardımlarını isteyebilirsin. İtalya Baltıktan çıkarma deneyebilir, Macaristan tank üretip destek olabilir, İspanya uçak üretip Axis hava gücüne destek olabilir gibi. İşi takım oyununa dökmezsen Rusya'da ekonomisini iyi kontrol ederse ekonominiz başa baş gider savaş yıpratma savaşına döner rus steplerinde boğulur gidersin üzerine bir de Allies İtalya'yı Fransa'yı zorlamaya başladımı 2-3 cephede savaşmak ordunu yer bitirir. Ek olarak bozguna uğratılmamış piyadeye karşı kış döneminde saldırmak uzun vadede seni zora sokar hava durumu arazi şartları zorluyorsa saldırmakta diretme, rakibinin düzenli geri çekilmesine kanıp zafer sarhoşu olma ilk amacın birlik kuşatmak olsun şehir işgal etmek değil. Rusya için Moskova bile gözden çıkarılabilirdir yeter ki orduya zeval gelmesin adamın ordusunu tüketmeye çalış fetih ardından gelir zaten. Maç sonunda rakip oyuncuyla oyunu analiz etmekte faydalı olur arada sırada save al. Oyundan sonra incele hangi tarihte sen ne üretiyorsun o ne üretmiş. Karşılıklı ne kadar yığınak yapılmış nerede ne kadar ekipman kaybedilmiş.
Ara
Cevapla
#27
(28-06-2018, 16:16)Elensar : O halde hafif tankı piyadesiz koymayayim değil mi?

Ne demek istediğini anlayamadım.
Ara
Cevapla
#28
(28-06-2018, 16:16)Elensar : O halde hafif tankı piyadesiz koymayayim değil mi?

Sadece tanktan oluşan tümen olmaz zaten organizasyonu olmaz. En az 4 tabur ile desteklemek lazım tabi bindirilmiş piyade.
@Adm peki hocam tank tümenlerine paletli topçu koymak iyi midir gereksiz mi paletli aa daha mı iyi olur?

Yeni yama gelince işler çok değicek. Öyle tankları yaldır yaldır süremicez. Ayrıca düşmanın yakıt silolarını vurup felç edebilicez çok güzel olacak.
Ara
Cevapla
#29
(28-06-2018, 21:45)Semavi7 :
(28-06-2018, 16:16)Elensar : O halde hafif tankı piyadesiz koymayayim değil mi?

Sadece tanktan oluşan tümen olmaz zaten organizasyonu olmaz. En az 4 tabur ile desteklemek lazım tabi bindirilmiş piyade.
@Adm peki hocam tank tümenlerine paletli topçu koymak iyi midir gereksiz mi paletli aa daha mı iyi olur?

Yapay zeka pek uçak üretmiyor sanırım o yüzden AA koymaya gerek yok. Hava üstünlüğünü kendin sağlayabilirsin. Tankın içine SPG koyulabilir fakat spgli tank rakip tankların karşısında ezilir onunla ancak piyade biçilebilir mesela Japonyayla Çini hızlı bitirmek için SPG destekli tank kullanılıyordu bir dönem fakat sonrasında Çin oyucuları AA üretmeye başladı. AA üreterek hem Japon caslerini engelleyip hem de büyük yatırım yapılan SPG destekli tank tümenlerini delebiliyorlardı bu stratejiden sonra çin cephesinde bile spg kullanmak anlamsız hale geldi. Bir ekipmanın genel iyiliği ya da kötülüğü olmaz şartlar ve rakip imkanları vardır ona göre hareket edip verimli olacak tercihler yapmak gerekir. Oyuncular önemli cephelerin gerisinde karşı saldırı yapacak tanklar bırakırlar spg  piyadeyi hızlı şekilde püskürtse dahi karşı taarruzu göğüsleyemez yarmayı ilerletemez. İşi biraz taş kağıt makas gibi görmek gerek ben şunu yaparsam rakibim ne yapar gibi. Ha Singleplayer oyunlar için bunlara kafa yormanın pek bir anlamı yok çünkü yapay zeka herhangi bir oyuncu hamlesine reaksiyon vermiyor uzun vadeliyi bırakalım kısa vadeli durum değerlendirmesi ve planlama dahi yapamıyor. Biraz tank üretip karalara, biraz carrier üretip denizlere hakim olabilirsin teferruata girmeye gerek yok. Taktik analizi yapmanın en güzel yolu ise 2 kişi karşılıklı Competitive Multiplayer modunu oynamak hem normal oyundan daha kısa sürüyor hem de üretimini ayarlayıp pata küte savaşa başlıyorsun.
Ara
Cevapla
#30
Rakibin ne bastığını karşı cephede ne olduğunu nereden görebiliyoruz? Bir de tümen dizayn ederken breaktrough organize vs o özellikler tam olarak ne oluyor? Ben çok ayarlayamıyorum sanırım.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#31
@Adm yani sp'de piyadeye line art zırhlıyada spg koymak gereksiz. Bu arada spde rusya baya iyi uçak basıyordu en son.
Ara
Cevapla
#32
(28-06-2018, 22:27)altnkurt : Rakibin ne bastığını karşı cephede ne olduğunu nereden görebiliyoruz? Bir de tümen dizayn ederken breaktrough organize vs o özellikler tam olarak ne oluyor? Ben çok ayarlayamıyorum sanırım.

Şifre çözme teknolojisinde ileriysen sınırdaki rakip birliklerinin içeriğini kaba taslak görebilirsin ama genellikle kimse savaştan önce al bu benim tankım deyip tankını göstermez. Savaş sırasında ise rakip tankın zırhını delişini saldırı gücünü organizasyonunu görebilirsin. Savaş başlamadan önce rakip varyantlarını lisans sekmesinden görebilirsin sadece tanklar değil bütün ekipmanların özelliklerini oradan görebilirsin hangi teknoloji ne zaman açılmış takip etmekte fayda var.


Tümen statları ile ilgili özet geçmek gerekirse 2 tip saldırı var soft ve hard, düşmanın hardness değerine göre dağıtılıyor diyelim %40 hardness var 300 soft 200 hard vurdun 300 x 0.6 + 200 x 0.4 = 260 atış yapmış oluyorsun. 2 farklı savunma stadı var defans ve breakthrough, savunurken defansın kadarlık rakip atışı engelleniyor(Engellenen atışlar daha az hasar vermiş oluyor) saldırırken breakthrough kadar savunan tarafın atışı engelleniyor. Org birliğin morali gibi düşünülebilir org bitirse saldıramaz savunamaz hareket edemezsin azalırsa hareket hızın azalır tarzı etkileri var. HP birliğin can puanı biterse tümen yok olur. Savaşta taraflardan biri rakibinin zırhını delemezse zırhlı olan taraf hem daha fazla hasar veriyor hem daha az hasar alıyor. En genel özellikler bunlar diğerleri biraz daha detay konular.
[+] 2 üye Adm nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#33
(28-06-2018, 22:54)Semavi7 : @Adm yani sp'de piyadeye line art zırhlıyada spg koymak gereksiz. Bu arada spde rusya baya iyi uçak basıyordu en son.

Sp de koyabilirsin ama koymasan da işler yürür. Mp de koyarsan az zarar verip çok zarar görürsün.
[+] 1 üye Adm nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#34
@Adm o zaman spde bile gerek yok. Ona ayıracağım fabrikalarda tank basarım daha büyük tümenler üretirim. Piyade de artiden artan fabrikaları ucağa veririm. Bu arada son yamanın son düzeltmesi ile hiç oynamadım. Orda uçakların görev yaptığı bölge değişince ceza alıyorlardı. Acaba ai nasıl tepki verdi bu özelliğe? Çünkü öncesinde Almanya ile oynayınca anavatanda köşe kapmaca oynuyorduk müttefik uçakları ile batı seferini başlatana kadar.
Ara
Cevapla
#35
20-40 wit olayı kalktı dedi. Youtuber bir arkadaş. Sürekli güncelleniyor mu oyun böyle.
Ara
Cevapla
#36
Evet sürekli güncelleniyor ama 20-40 wit olayı hala var diye biliyorum.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#37
Ben Great War modunu kurmuştum. Orada asker simgeleri gözükmüyordu. Kendim mecbur verilenlerden yapıyordum.Modla alakalı deyip geçiştiriyordum.Ama modsuz 36 dan başladığımda da Bütün ülkelerde ve bende de Askerlerin simgeleri gözükmemeye başladı.Örneğin;
Piyadenin piyade. Tank ın da tank olduğunu göremiyorsunuz. Sadece "Edit" kısmından bakarak o birlikleri düzenliyordum. Nasıl düzelticeğim bunu. Yardım ederseniz sevinirim. ;)
Ara
Cevapla
#38
NATO simgeleri mi var ? Yoksa oyununda bir bozukluk var.
Ara
Cevapla
#39
(10-09-2018, 17:29)Adm : NATO simgeleri mi var ? Yoksa oyununda bir bozukluk var.
Mektup gibi beyaz bi şey.
Ara
Cevapla
#40
Natoda kullanılan divison şablonları o yüzden öyle demişler.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.