İleti Sayısı: 731
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
3
Infamyi yok sayarak genişlemenin yan etkisi herkesten embargo yemek oluyor. İngiltere-Prusya-Rusya üçlüsünden zar zor birer treaty port kopardım, ama AI modundan dolayı son teknoloji Fransız ve Avusturya ordularına Avrupa'da diş geçiremedim. O marketlere de bir şekilde erişim sağlayabilirsem işler baya kolaylaşacak.
İleti Sayısı: 52
Üyelik Yılı: 2022
Imperium:
0
17-12-2022, 08:49
(Son Düzenleme: 17-12-2022, 09:04, Düzenleyen: Songokturk.)
Oha bu ne arkadaş!! ne yapmış? ,eline almış boyayı resmen boyamış. az ekonomi politika yap be adam vallaha yerlere gömdün bizi bende oyun oynuyorum diyorum :(((
(14-11-2022, 14:39)birisi43 : Kuzey İtalyanlar. :) Şu oyundaki göç mekaniği bir garip.
hakkaten banada oldu,Diyarbakır ve ankaraya İskoçlar ve irlandalılar gelmişti.
(07-11-2022, 18:56)SatanistKesenKedi :
İlk Osmanlı oyunum bitti, bir tane derin kriz dışında oyun sorunsuzdu. Krize girmemdeki sebeplerden biri aşırı hammadde ihtiyacına rağmen ilginç bir şekilde kârlılığı düşük olmasından kaynaklanan istidham sorunu halk çalışıcağına işsiz kalmayı tercih ediyor. Krizin sonunda 25 milyon işsizi gördüm. Sonra yavaş yavaş piyasa düzeldi ama müdahaleci politikaların elzem olduğu anlaşıldı. Krizin bir başka sebebi ise aşırı şişmiş memur maaşlarıydı bir ara 8 milyon maaş veriyordum ki ne olursa olsun normalin çok üstün maaşlardı. Krizi atlatmaya çalışırken bir ara 30'ları (save reload ettim o yüzden grafikte yok) gören refah seviyesi bir kaç ay sonra ekonominin patlaması ile sonuçlanıyordu. Yine kriz piyasaya vurduğunda alt ve orta değil üst sınıfım patladı hala sebebini bilmiyorum ama public trade'den private ownership'e geri dönmeme neden oldu. Belki doğru belki yanlış karardı ama bir nevi kapitalistlerin önemli bir kısmını tasfiye ettim. Ekonomiyi şişirmek için devlet harcamalarını (bürokrat, eğitim ve inşaat sektörü) yüksek tuttum yani keynesyancı politikalar uyguladım. O politikaları da oyun sonunda azalttım. Şişen maaşlarla belki krizin en büyük sebeplerinden biriydi :D.
Oyunda kendimce bir meta oluşturdum:
- İşsizlik sorununu azaltmanın, zenginliği yeniden dağıtmanın ve sanayiyi olabildiğince girdi bırakmanın yolu demiryolu, elektrik, maden ve tarımı müdahaleci politikayla sübvanse etmekten geçiyor. Kısacası halkı vergilerini ''maintance'' sektörleri sübvanse edip vergilerin önemli bir kısmını tekrar halka dağıtmaktan geçiyor.
- Belli bir güç eşiğini -YZ olmamasınıdan ötürü- aştıktan sonra agresif bir şekilde kolonilere çökmek lazımmış. Ben Vic2'den bu durumu taşımadım diye çok pişman oldum.
- İşsizliği önlemek için olabildiğince ekilebilir alanı olan eyalet aramak lazım.
- Hala oyunda nasıl diğer devletleri marketimiz içine alıyoruz bilmiyorum ama muhtemelen talep yaratmak için almak lazım. Varsa hatta diğer devletlere yatırım yapmamızı sağlayacak mod indirmek lazım.
- Şu an bence sosyalist ve liberal karışımı bir ideoloji oyunun en iyisi. Devlet harcamaları artıyor ama unutmamak lazım ki devlet harcamalarının artışı vergi, hizmet ve daha efektif bir devlet olarak bize dönüyor.
- İthal konusunda üretemeyeceğimiz girdileri ve tüketim ürünlerini almak gayet normal. Üretebilecek durumdaysak endüstri ürünlerini ithal etmemeye bakmak lazım, alacaksak kısa vadeli alışverişler olarak alınabilir. Export ise aşırı ucuz ürünlerimizi satıp fabrikaların kârlılığının devamı ve o çalışanların refahı için elzem görüyorum. Bence çok dengeyi bozmadan ihracat yada ithalata ağırlık verilebilir. Bazen bir ürünü ithal etmek refaha katkısı daha iyi olabiliyor.
Kesinlikle katılıyorum ben Silah endüstrisini çok geliştirdim savaş zamanı kar yapıyor ancak fabrikayı diri tutmak için pazar gerekiyor, en iyi müşterilerimiz Kesinlikle Avusturya ve Prusya sonra en büyük müşterim Rusya oldu hemde convoy masrafı yok.Ayrıca başka bir olay şöyle örneğin sizde karşı savaş açtı silahı nerden bulacak büyük bir debuf yiyor bir anda savaşta öne geçmemize neden oluyor.Benim 300 birim ordu 650k rus ordusunu kafkaslarda darma duman etti.mecbur savaş tazminatı öedemeye mecbur bırakarak savaşı bitirdim.
Silah endüstrisini çok seviyorum çünkü ilk başlarda zarar gibi gözüküyor ancak bir güçlenirse müthiş bir çarpanı olarak geri dönüyor ayrıca prestij katkısıda var.
endüstri kar edince çelik endüstsisi sert odun kömür demir gibi ürünlerin piyasasıda canlı kalıyor.
İleti Sayısı: 23
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
0
17-12-2022, 14:03
(Son Düzenleme: 17-12-2022, 14:05, Düzenleyen: Norse. Toplamda 1 kere düzenlenmiş.)
Oyunda gümrük birliği çok saçma işliyor. Küçük devlet olarak gümrük birliğine katıldığımızda iki pazar birleşiyor ve büyük güçlerin bütün hammaddesini sömürebiliyorsunuz. Gümrük birliği ile 0 savaş ile oynadığım iki oyun.
•
İleti Sayısı: 2,134
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
Gümrük birliğindeki ülkeye inşaat yapma özelliği gelmeden bu mekanik pekte hoş değil bence. Gümrük birliği sadece kukla ve dominyolarda olmalı. Onlarda pazara mal verebilmeli ama pazardan mal cekememeliler. Yada sadece bizim izin verdiklerimizi cekebilmeliler. Ama o zamanda ufak ülkeler oynanmaz olur. Parafoxda bunu istemiyor.
•
İleti Sayısı: 23
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
0
(17-12-2022, 14:26)Semavi7 : Gümrük birliğindeki ülkeye inşaat yapma özelliği gelmeden bu mekanik pekte hoş değil bence. Gümrük birliği sadece kukla ve dominyolarda olmalı. Onlarda pazara mal verebilmeli ama pazardan mal cekememeliler. Yada sadece bizim izin verdiklerimizi cekebilmeliler. Ama o zamanda ufak ülkeler oynanmaz olur. Parafoxda bunu istemiyor.
Sonuna kadar katılıyorum. Bence %100 kukla devletlerden hammadde sömürme seçeneği dlc ile gelecek. Böyle çok saçma çünkü. Kolombiya olarak 0 taşra binası full sanayi oynadım. Ben mobilya fabrikası yapıyorum odun ve kereste fiyatları arttığı için amerika oduncu kampı yapıyor. Ben Amerikadan odun sömürüyorum aldığım odunlarla lüks mobilya yapıp dünyaya satıyorum. Çok saçma şuan ki sistem. Gümrük birliği olduğu gibi kalmalı ama kukla devlet yapınca o ülkenin hammaddelerini sömürmeli ve hammadde basmaya zorlamalıyız. Bizim hammaddelerimize erişememeli kukla devlet.
Aşağıdaki 1 üye Norse nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Norse nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Semavi7
İleti Sayısı: 2,134
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
(17-12-2022, 14:32)Norse : (17-12-2022, 14:26)Semavi7 : Gümrük birliğindeki ülkeye inşaat yapma özelliği gelmeden bu mekanik pekte hoş değil bence. Gümrük birliği sadece kukla ve dominyolarda olmalı. Onlarda pazara mal verebilmeli ama pazardan mal cekememeliler. Yada sadece bizim izin verdiklerimizi cekebilmeliler. Ama o zamanda ufak ülkeler oynanmaz olur. Parafoxda bunu istemiyor.
Sonuna kadar katılıyorum. Bence %100 kukla devletlerden hammadde sömürme seçeneği dlc ile gelecek. Böyle çok saçma çünkü. Kolombiya olarak 0 taşra binası full sanayi oynadım. Ben mobilya fabrikası yapıyorum odun ve kereste fiyatları arttığı için amerika oduncu kampı yapıyor. Ben Amerikadan odun sömürüyorum aldığım odunlarla lüks mobilya yapıp dünyaya satıyorum. Çok saçma şuan ki sistem. Gümrük birliği olduğu gibi kalmalı ama kukla devlet yapınca o ülkenin hammaddelerini sömürmeli ve hammadde basmaya zorlamalıyız. Bizim hammaddelerimize erişememeli kukla devlet. Yada küçük ülkelerin sanayi işine girmesini zorlaştırırsın. Buda anca nitelikler ile olur. Küçük ve geri kalmış ülkeler sanayide çalıştıracak nitelik bulmakta zorlanır ve hammeddeye abanır. Sanayi mallarınıda el mecbur gümrük birliğindeki gelişmiş ülkeden alır. Şu anki haliyle nitelikli eleman çok kolay sağlanıyor asıl sorun bu bence.
Aşağıdaki 1 üye Semavi7 nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Semavi7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Enesrar
İleti Sayısı: 52
Üyelik Yılı: 2022
Imperium:
0
Gümrük birliği çok ilginç abi senden küçük devletlerle girmek mantıklı ama senden buyukle girmek çok kötü,gümrük birliği bozulunca büyük bir krizin içinde boğuluyorsun.
•
İleti Sayısı: 1,910
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
49
Ülkemin imkanlarını sonuna kadar zorlamama rağmen diğer devletler hiç bir şey üretmeden durdukları için artık kapasitemin sonuna geldiğimi hissettim zira temel endüstriyel malzemelerin arzı talebi karşılayamaz oldu. Bu da tüm üretim zincirinin karlılığını azaltıyordu. Her şeyi tek başına üretmeye çalışmak cidden zor iş. 1900 sonrası oyun çok kasmasa tüm dünyaya karşı savaşıp değerli bölgeleri ele geçirip sömürebilirdim lakin gerçekten ağır ilerliyordu
omnia fui et nihil expedit
İleti Sayısı: 491
Üyelik Yılı: 2020
Imperium:
1
16-01-2023, 17:53
(Son Düzenleme: 16-01-2023, 17:54, Düzenleyen: Enesrar. Toplamda 1 kere düzenlenmiş.)
oyunun temellerini iyi kavradığımı düşünüyorum.Sakin gittim.Ama güzeldi.Japonya bol potansiyelli güzel ülke herkese öneririm.Temelleri çok kasmadan tam anlamıyla kavrayabilirsiniz bence
•
İleti Sayısı: 2,799
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
18
23-01-2023, 14:25
(Son Düzenleme: 23-01-2023, 14:25, Düzenleyen: Defterdar.)
Finlandiya oyunum. Oyun beni nüfus sıkıntısından dolayı çok zorladı sadece 25 milyon insanla 700 milyon dolarlık bir ekonomi kurmaya çalışmak çok sorunluydu.
Aynı zamanda erken dönemde kaynak bulmak da çok sorunluydu. Özellikle kömürün eksikliğini çok çektim.
Kaynak eksikliğim beni ticarete yönlendirdi. Serbest Piyasanın hakim olduğu sağ liberal bir ülkeye dönüştüm.
Kısa vadede bana çok faydalı olsa da daha sonra sübvanse yapabilmek için müdahaleci politikalara yöneldim.
En sonunda üst sınıftan kurtulmaya karar verip işci devrimini deklare ettim.
Çok fazla mikro yaptım. Aslında yapmak o kadar da zor değildi toprak sayımın az olmasından dolayı.
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
İleti Sayısı: 2,799
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
18
Mısır oyunum. Kavalalı'nın ordusu ile Türkleri yenmek çok kolay oldu, Arabistan'ı birleştirmekte. Erken dönemde hızlıca batıyla ticaret yaparak inşaat kapasitemi arttırdım ve ithal ettiğim ürünlerin fabrikalarını hemen dikmeye başladım. Bu biraz riskli ama sizi batırabilir. Erken dönemde Rus saldırısı sonucu Lübnan'da onlara bir liman vermek zorunda kalsam da hızlıca toparlanıp Rusları sıcak denizlerden kovdum. Oyunun ilerisinde refah seviyem 27'lere kadar çıktı. Tamamen Liberal, Demokratik bir ülke idim. Aslında hedefim bir baskıcı bir cunta yönetimi kurmaktı. Olmadı maalesef.
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
İleti Sayısı: 2,799
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
18
10-02-2023, 01:16
(Son Düzenleme: 10-02-2023, 01:17, Düzenleyen: Defterdar.)
Avusturya oyunum. Erken dönemde Prusya'yı tokatladım ve Vestfalya'ya özgürlük sağlayıp Silezya'yı aldım.
İkinci sefer Prusya'yı korkutarak vassalım haline getirdim. Bunu yaptıktan sonra diğer önemli Alman ülkelerinin (Bayyera, Hannover, Vestfalya vs.) desteğini alarak Almanya kurdum.
Afrika'dan da ihtiyacım olan kaynakları (Boya,kahve vs.) elde ediyordum.
Çok güçlü olduktan sonra amacımı kaybettim ve sıkılıp bıraktım. Oyunun sonunda 7000-8000 arası askeri gücüm vardı.
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
•
İleti Sayısı: 2,134
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
1.2 betasıyla oynayan var mı nasıl olmuş?
•
İleti Sayısı: 1,371
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
4
21-03-2023, 21:55
(Son Düzenleme: 21-03-2023, 21:56, Düzenleyen: Menars. Toplamda 1 kere düzenlenmiş.)
İberya(İspanya) devletim.
Tarihi İspanya sınırlarını toparlamaya çalıştım. Artı olarak Afrika´da genişledim.
Oyun önceki yamaya göre daha iyi durumda. Fakat hala çok eksik olduğu görülüyor.
Karşılaştığım sıkıntılı buglar vardı. Özellikle savaşta yaşanıyordu bunlar. Umarım en kısa sürede fixlerler bu bugları.
"Paris'te bir adam öldürülürse, bu bir cinayettir; doğuda elli bin insan boğazlanırsa, bu sadece bir meseledir"
Victor Hugo
İleti Sayısı: 73
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
1
(21-03-2023, 21:55)Menars : İberya(İspanya) devletim.
Tarihi İspanya sınırlarını toparlamaya çalıştım. Artı olarak Afrika´da genişledim.
Oyun önceki yamaya göre daha iyi durumda. Fakat hala çok eksik olduğu görülüyor.
Karşılaştığım sıkıntılı buglar vardı. Özellikle savaşta yaşanıyordu bunlar. Umarım en kısa sürede fixlerler bu bugları.
PC özellikleriniz nedir acaba? Oyunu 1935'e kadar oynayabildiyseniz ya çok sabırlı ya da iyi bir işlemciye sahip olduğunuzu tahmin ediyorum.
•
İleti Sayısı: 1,371
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
4
(21-03-2023, 22:02)Averroes : PC özellikleriniz nedir acaba? Oyunu 1935'e kadar oynayabildiyseniz ya çok sabırlı ya da iyi bir işlemciye sahip olduğunuzu tahmin ediyorum.
İşlemcim 10. nesil i7, ram olarak 32 gb 3600 mhz kullanıyorum. Bilgisayarı toplayalı oldu bayağı ama istediğim tüm oyunları rahat açıyor. Tabi Victoria 3´ün yeni sürümü performans olarak eskisine göre çok daha iyi durumda. Önceki yamada 1910´dan sonra oynamak işkence gibi hissettiriyordu. Şu anki halinde 5. hızda çok sorun yaşamadım.
"Paris'te bir adam öldürülürse, bu bir cinayettir; doğuda elli bin insan boğazlanırsa, bu sadece bir meseledir"
Victor Hugo
İleti Sayısı: 2,799
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
18
Osmanlı oyunum. İlk önce Mısır'ı, Suriye'yi ve askeri reformu hallederek Tanzimat reformlarını hallettim. Daha sonra Arabistan'da genişlemeye başladım. Yapay zeka eskisine göre daha agresifti. İtalya ABD tarafından İskandinavya ise Fransa tarafından işgal edildi. Ama YZ hala savaş açarken doğru dürüst taleplerde bulunmuyor maalesef. İleride çözülecektir diye umuyorum. Bunun dışında Almanya kuran Avusturya bana çok mani oldu. Ekonomik olarak olmasa da askeri olarak bana bir çok kez kafa tutup beni yavaşlattı.
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
İleti Sayısı: 2,799
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
18
Kurduğum en hızlı Almanya. Erken dönemde Prusya bana Alman liderliği için saldırdı. Onu püskürttüm Vestefalya'yı bağımsızlığına eriştirdim ve Silezya'yı aldım. Daha sonra ise Almanya'yı birleştirmek için saldırdım. Fransa'nın müdahalesi beni çok zorladı. Hızlıca ordularımı Berlin'e yığdım ve direndim. Prusya şayet yorgunluktan dolayı çekilmek zorunda kalmasaydı Fransızlar Viyana'da akşam yemeği yerlerdi.
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
İleti Sayısı: 762
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
3
(12-11-2022, 17:57)Emirhan :
Hobart Paşa'nın gerçek bir şahsiyet olduğunu biliyor muydunuz?
Vir sapit qui pauca loquitur
İleti Sayısı: 1
Üyelik Yılı: 2023
Imperium:
0
Fransa ile yapabildiğim en iyisi buydu.
Üç önemli medeniyet hariç (Avusturya-Rusya-Çin) diğer tüm medeniyetleri kuklam yaptım. Bu kukla gelirlerinden bütçeme yansıyan ise 1 milyonu geçiyordu.
Oyunun sonunu neredeyse aşağı yukarı kestiriyordum. GSYH da zaten birinciydim ama hayat standardı olarak da birinciliği hedefliyordum. Başarmam yakındı da lakin en büyük hatam Çin den toprak almam oldu. Aldığım 5-6 vilayet beni bu bilançoya kadar getirdi. Oyunda henüz yeni olduğum için bu hataya düştüm. Radikaller neredeyse yok denecek kadar az iken, vergi oranlarım en düşükteyken bile bütçem inanılmaz fazla veriyorken Çinden aldığım vilayetler beni bitirdi. Nihayetinde 110 milyon radikal ve 10 yıl boyunca üç ten aşağıya düşmeyen devlet isyanları ile uğraşmak zorunda kaldım. Biri bitmeden diğeri başlıyordu. Bazı cephelere adam yetiştiremez oldum. En nihayetinde battım. Oyun bir sene daha devam etseydi, Prusya ve İtalya bağımsız olacaktı.
Bu kadar rahat hareket etmemdeki en büyük etken oyunu fabrika ayarındaki zorlukla oynamamdı tabi ama benim gibi yeni başlayanlar için bile özellikle benim için en büyük başarıdır bu resim. İlk hamlemin Teksas ı alarak başlamam Amerika yı ilk başlarda devre dışı bırakmam kolay hareket ememe neden oldu. Çok değil belli başlı ülkeleri kukla yapmak, önemli maden yataklarının sahibi olmak Ekonomik anlamda rahat hareket etmenize sebep oluyor. Bu büyük nüfusa ulaşmadan önce kanunlarda etnik devleti seçmiş olmam en büyük hataydı belkide. Görev yapayım dedim ama olmadı.
Aşağıdaki 1 üye epzq nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye epzq nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Craetus
|