Victoria 2 - Nüfus Rehberi
#1
header.jpg?t=1615985924

Victoria II - Nüfus Rehberi

Victoria II'deki her nüfus birimine POP denir. Oyun değişken nüfusu bu şekilde simüle eder ve POP'lar ekonomik ve siyasi sistemin temelini teşkil eder. Her POP benzer kökene, işe, inanca ve konuma sahip insan gruplarını temsil eder. 19. ve 20. yüzyıllarda çalışan, oy veren ve savaşanlar genellikle erkekler olduğu için POP'lar yalnızca sağlıklı yetişkin erkekleri temsil eder. Oyunda 10 çeşit POP vardır.

POP Türleri

Alt Tabaka
28px-Craftsmen_mini.png Craftsmen (Ustalar): Ustalar, fabrikalarda çalışan vasıfsız çalışanları simgelerler. Çalıştıkları fabrikaların üretim hacmini arttırırlar. Fabrikanın kârından pay alırlar. Asgari ücret, normalde kazanacaklarından daha yüksekse onun yerine asgari ücret alırlar.

28px-Farmers_mini.png Farmers (Çiftçiler): Çiftçiler, hasat biçen veya hayvanlarla ilgilenen vasıfsız çalışanları simgelerler. İşçilere çok benzerler, eğer çalıştıkları RGO uygun bir RGO'ya değişirse anında işçiye dönüşürler. Çalıştıkları RGO'nun üretim hacmini arttırırlar. RGO'nun kârından pay alırlar. Asgari ücret, normalde kazanacaklarından daha yüksekse onun yerine asgari ücret alırlar.

28px-Labourers_mini.png Labourers (İşçiler): İşçiler, madenlerde çalışan vasıfsız çalışanları simgelerler. Çiftçilere çok benzerler, eğer çalıştıkları RGO uygun bir RGO'ya değişirse anında çiftçiye dönüşürler. Çalıştıkları RGO'nun üretim hacmini arttırırlar. RGO'nun kârından pay alırlar. Asgari ücret, normalde kazanacaklarından daha yüksekse onun yerine asgari ücret alırlar.

28px-Slaves_mini.png Slaves (Köleler): Köleler, RGO'larda çalışan gönülsüz işçileri simgelerler. Çalıştıkları RGO'nun çıktısını arttırırlar. Bir RGO'daki bölmelerin yalnızca %10'unu doldurabilirler. Köleler birkaç yönden özeldir:
  • Hiçbir türlü oy veremezler.
  • Yükselemez, alçalamaz ve göç edemezler. Ulusal odakla teşvik edilemezler.
  • Temel ihtiyaçları yoktur.
  • Günlük ve lüks ihtiyaçlarını satın almak için para kazanmazlar. Bu yüzden ihtiyaçlarını asla tam karşılayamazlar ve yüksek militancy (saldırganlığa) sahip olurlar.
  • Sadece köle eyaletlerinde barınabilirler. Bir ülke köleliği kaldırdığında, çalıştıkları RGO'lara göre çiftçilere veya işçilere dönüşürler.
28px-Soldiers_mini.png Soldiers (Askerler): Askerler, bir ulusun savaşan erkeklerini simgelerler. Ordu kurmak için kullanılırlar, her tugayda 3000 asker vardır. Subaylar gibi askerî harcama slider'ından ödeme alırlar. Harcama çok düşükse ihtiyaçlarını karşılayamaz ve alçalırlar, harcama yüksekse asker POP'ları artar.

Orta Tabaka
28px-Artisans_mini.png Artisans (Zanaatkârlar): Zanaatkârlar, gelir elde etmek için kendi başlarına düşük miktarda ürün üretirler. Ürün üretmek için kaynaklara ihtiyaç duyarlar ve bu kaynakları satın almaya güçleri yetmiyorsa çalışamazlar. Yüksek vergiler ve pazardaki fiyat düşüşleri, zanaatkârların devamlı fakir kaldığı bir kısır döngüye girmesine sebep olabilir. Bunun sonucunda zanaatkârlar yükselir veya başka POP'lara alçalırlar. Fabrikalar kurulana kadar ürün üretmenin yolu yalnızca zanaatkârlardan geçer.

28px-Bureaucrats_mini.png Bureaucrats (Bürokratlar): Bürokratlar, ülkedeki idarecileri simgelerler. Asıl amaçları, içinde bulundukları eyaletin ve ülkenin idari efektifliğini yükseltmektir. Eyalet seviyesindeki idari efektiflik, POP'ların yükselme ve alçalma oranlarını yükseltir. Ulusal seviyede nüfusun ihtiyaç duyduğu mal miktarını etkiler. Gümrük vergilerinden gelen geliri ve suçla mücadele efektifliğini de etkiler. Bürokratlara doğrudan idari harcama slider'ından ödeme yapılır. Harcama düşükse ihtiyaçlarını karşılayamaz ve alçalırlar, harcama yüksekse bürokrat POP'ları artar.

28px-Clergymen_mini.png Clergymen (Din Adamları): Din adamları, halkı eğiten POP'ları simgelerler. Nüfusun okuryazarlığına katkı sağlarlar ve POP'ların consciousness (bilincini) düşürürler. Din adamları araştırma puanı üretirler. Eğitim slider'ından ödeme alırlar. Din adamlarından maksimum araştırma puanı katkısı almak için, ülke nüfusunun %2'si din adamlarından oluşmalıdır. Daha fazla din adamı, ülke nüfusunun %4'ünü oluşturana kadar okuryazarlığı daha hızlı arttırır. Bundan fazlasının herhangi bir etkisi yoktur.

28px-Clerks_mini.png Clerks (Kâtipler): Kâtipler, fabrikalarda çalışan vasıflı çalışanları simgelerler. Çalıştıkları fabrikanın efektifliğini arttırırlar ve araştırma puanını ülkedeki toplam kâtip sayısının %0,5'i kadar yükseltirler. Bir fabrikadaki ideal kâtip oranı %20'dir. Bu oranda, girdi maliyetlerini arttırmadan fabrikanın çıktısını %50 arttırırlar. Bu yüzden kârlı bir sanayinin anahtarları kâtiplerdir. Ustalardan daha az, kapitalistlerden daha çok maaş alırlar. Bir POP'un kâtibe yükselmesi için okuryazarlığının en az %50 olması gerekir.

28px-Officers_mini.png Officers (Subaylar): Subaylar, orduların liderlerini simgelerler. Nüfusun %0,2'sini oluşturana kadar liderlik puanını maksimum 3 arttırırlar. Askerler gibi askerî harcama slider'ından ödeme alırlar. Harcama çok düşükse ihtiyaçlarını karşılayamaz ve alçalırlar, harcama yüksekse subay POP'ları artar.

Üst Tabaka
28px-Aristocrats_mini.png Aristocrats (Aristokratlar): Aristokratlar, RGO'ları elinde bulunduran toprak sahipleridir. RGO çıktısına maksimum %2 bonus verirler. RGO'nun gelirinin büyük kısmını kendilerine alırlar, geri kalanı çiftçilere veya işçilere verilir.

28px-Capitalists_mini.png Capitalists (Kapitalistler): Kapitalistler, yeterli paraları olduğunda fabrikalar ve demir yolları inşa ederler. Laissez-Faire ve Interventionalism ekonomi politikalarında bunları inşa etmenin tek yolu kapitalistlerdir. Planned Economy'de hiçbir türlü fabrika ve demir yolu inşa edemezler. Kapitalistlerin geliri fabrikalarının kârlarından gelir ve bu kârları başka fabrikalara, demir yollarına veya ulusal bankaya yatırım yapmak için kullanabilirler. Gelirin geri kalanı fabrikalarda çalışan ustalara ve kâtiplere gider. Bulundukları eyaletteki fabrika girdi efektifliğini arttırırlar.

POP Tutumları
Plurality (çoğulluk), consciousness (bilinç) ve militancy (saldırganlık) birbiriyle ilişkilidir. Bu değerlerden birini anlamanın yolu diğer ikisini anlamaktan geçer.

pjgvl3.jpg

Çoğulluk
Çoğulluk, nüfusunuzun sosyal reform ve demokrasi arzusudur. Bu değerin ülkenizin ne kadar liberal olduğunu gösterdiğini düşünebilirsiniz. Çoğulluk bilinci arttırır, bu da demokratik hükûmetlerde vatandaşların kendi isteklerine göre oy vermesine neden olur. Böylelikle POP'lar iktidarı kabul eder ve saldırganlıkları düşer. Benzer şekilde, otokratik hükûmetlerde POP'lar iktidarın onları temsil etmediğini düşündüklerinden saldırganlıkları artar. Minimum çoğunluk değeri %1, maksimum %100'dür.

Çoğulluk, bir nevi POP'larınızın erişebileceği maksimum bilinci belirler. Yüksek çoğulluk, düşük bilinçli POP'ların bilincini yukarıya taşır. Çoğulluk oyun boyunca artarak o dönemin değişen tutumlarını simgeler. Ideological Thought gibi bazı teknolojiler, çoğulluğu arttıran buluşların kilidini açar. Çoğulluk her ay;

Bilinç x 2 / 90

kadar artar. Çoğulluğun etkileri aşağıdaki gibidir:
  • Araştırma puanını arttırır.
  • Okuryazarlıktan gelen bilinci arttırır.
  • POP htiyaçlarını arttırır.
ub8yma.jpg

Bilinç
Bilinç, nüfusunuzun kendi isteklerini yerine getirme arzusudur. Nüfusunuzu aynı amaçlar uğruna birleştiren ve seslerini hükûmete duyurmak istemelerine sebebiyet veren şey bilinçtir. Nüfusunuzun bilinci ne kadar yüksekse, verdikleri oylar gerçek arzularını o kadar karşılar. Nüfusunuzun büyük kısmı muhafazakârsa, liberal bir hükûmet yerine muhafazakâr bir hükûmete oy vermeleri daha muhtemeldir. Düşük bilinçli POP'lar ideolojileri ne olursa olsun iktidar partiyi yeniden seçmeye meyillidir. Bilinç, POP ihtiyaçlarını puan başına %10 arttırır.

Bilinci aşağıdaki etmenler arttırır:
  • Okuryazarlık
  • Lüks mallar
  • Koloni yerleşimi
Bilinci aşağıdaki etmenler düşürür:
  • Din adamları
  • Reform geçirmek
dnj8pn.jpg

Saldırganlık
Saldırganlık, nüfusunuzun yönetiminize başkaldırma ihtimalini simgeler. Saldırganlık her yeni oyuncunun baş belasıdır, yüksek saldırganlık ülkeyi yıkıma sürükleyebilir.

Saldırganlığı arttıran etmenler:
  • Temel veya günlük ihtiyaçlar karşılanmıyor.
  • İktidar parti sevilmiyor.
  • Kabul edilmeyen kültür.
  • Savaş yorgunluğu, savaş hedefini sağlayamama veya ana vatan olmayan topraklar.
  • Büyük güç konumunu kaybetmek.
Saldırganlığı azaltan etmenler:
  • Günlük ihtiyaçlar karşılanıyor.
  • Lüks ihtiyaçlar karşılanıyor.
  • İktidar parti seviliyor.
  • Muhafazakâr ideoloji.
  • Yakında birlikler var.
  • Başarısız isyan, ne kadar asker öldüyse o kadar saldırganlık düşer.
IbnE9P2.gif
[+] 6 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Uzun süredir böyle bir rehber hazırlama düşüncem vardı ancak benden önce davranmışsın. Hatta şöyle bir de mesajım vardı: link.

Eline sağlık.
76561198034761601.png
[+] 1 üye Craetus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Merhaba,çok güzel rehber teşekkürler.

Bu oranda, girdi maliyetlerini arttırmadan fabrikanın çıktısını %50 arttırırlar.

bu oran teknolojilerle birlikte mi yüzde 50 acaba çünkü şuana kadar yüzde 30un üstüne çıkartamıyorum oynadığım oyunda.

clerksler için söylemiştim bunu
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.