Bu rehberi yazmadan önce sizlere Undead Irkı'nın bir özelliğini anlatmak istiyorum bu özellik şu şekilde:
Undead binalarını herhangi bir yere inşa edebilmek için "inşa edilecek" bölgenin "lanetli" olması gerekir
İki resim arasındaki farkı az çok görebiliyoruz Undeadler yaşadığı bölgeyi kirletir.Kısaca Undeadlerde bir binayı inşa etmek istiyorsak Bölgeyi "Lanetlemek" gereklidir. Bu işi yapabilen oyunda iki tür bina vardır bu binaları açıklayacağım
NecroPolis = ( 255) NecroPolis binasından acolyte birimi eğitilebilir bu birimi daha sonra açıklayacağım, teknoloji ağacında görüldüğü gibi diğer binaların hepsini açabilmek için bu binayı iki kez geliştirmek yeterlidir, NecroPolis Halls Of Death olduğunda saldırabilme yeteneği elde eder 12-13 hasar verir ve hedefi yavaşlatır Halls Of Death Black Citadele yükseltildiğinde ise 13-15 hasar vurur ve yine hedefi yavaşlatır
Crypt = ( 200 / 50) Crypt binasında Ghoul , Crypt Fiend , Gargoyle birimleri eğitilebilirve bu birimlere ait geliştirmeler yapılabilir bu birimleri ayrıntılı bir şekilde daha sonra Undead Irkının birimleri konusunda anlatacağım. Bu bina bi nevi barakadır Erken oyundaki asker ihtiyacınızı karşılar ve Ghoul birimine odunculuk görevi verilebilir sadece Undead lere has olan bir durumdur bu diğer ırklarda bir işçiyi hem odunda hem de altında çalıştırmaya gönderebilirken Gholuları oduna Acolyteleri altına göndermek gereklidir
Cryptten çıkarılabilen birimleri inceledik sırada bu binamızın yükseltmeleri var
Cannibalize ( 75) Cannibalize sadece Ghoul ve Abomanitions birimlerinde etkilidir Eğer bu yükseltme etkinleşirse Ghoullar ve Abomanitionslar ölü cesetlerin olduğu herhangi bir yerde canlarını yenileyebilir.
Web ( 150 / 150) Web Crypt Fiends'lerin düşman hava birimlerini ağ atarak yere yani yakıncıl birimlerin saldırabileceği menzile getirir. Bu özellik otomatik olarak kullanılabilir
Burrow ( 75 / 75) Cyrpt Fiends'lerin yerin altına girerek canlarını doldurabilmesini sağlar Fiendsler bu yeteneği kullandığı zaman görünmez olurlar
Ghoul Frenzy ( 100 / 150) Gholulların saldırı hızı ve hareket hızını arttırır
Stone Form ( 75 / 150) Gargoyle'lerin canı az kaldığında "taş formuna" dönüşmeleri sağlar Gargoyle ler "taş formu" nda kaldıkları sürece hareket edemezler ve saldırmazlar ancak bu form Gargoyle lerin canlarını büyük ölçüde yeniler
Graveyard = ( 215) Bu binayı kullanarak birimlerinizin değerlerini geliştirebilrsiniz
Şekilde görüldüğü gibi geliştirebilmeniz için 4 seçeneğiniz var şöyle anlatayım : Sol tarafta kalan geliştirmeler yakıncıl birimlerinize yapabileceğiniz geliştirmelerdir solda taraftaki geliştirmeleriniz ise menzilli ve hava birimlerine yapabileceğiniz geliştirmelerdir ve son olarak üstteki geliştirmeler biriminizin saldırısını alttaki geliştirme ise birmimizin zırhını geliştirir yani bir örnek vererek özetleyecek olursak Crypt Fiend birmini 'nin atağını yükseltmek istiyorsak sağ üstteki seçeneği seçmemiz gerekecektir
Bir kez geliştirdikten sonra bir kez daha aynı özelliği geliştirebilmek için biraz teknolojiye ihtiyacınız olur Belediyenizi (NecroPolis) inizi bir kez geliştirmeniz size Graveyard da bir şans daha tanır
Altar of Darkness = ( 180 / 50) Altar of Darkness binasında ırkınız için bir kahraman eğitebilirsiniz , eğer kahramanınız ölürse yine aynı binadan kahramanınızı daha ucuz bir şekilde geri çağırabilirsiniz Kahramanları daha sonra ayrıntılı bir şekilde anlatacağım
Ziggurat = ( 150 / 50) Ziggurat inşa etmek nüfusunuzu arttırır nüfüsunuzu arttırdığınız takdirde daha fazla birim üretebilirsiniz aynı zamanda Zigguratlar savunmada da kullanılabilir iki tür alternatif vardır bunlar
Spirit Tower = ( 145 / 40) Spirit towerlar rakibe 27-32 hasar verir
Nerubian Tower = ( 100 / 20) Nereubian Towerlar rakibe 9-10 hasar verir ve ayrıca rakiplerin hareket hızlarını ve saldırı hızları %50 oranda düşürür (bu oran gerçekten çok fazla özellik ile undeadler ile oynuyorken savunma yapıyorsanız en az 2 tane yapmanız yararınıza olacaktır)
Bu binalarda ek bilgi vermek istiyorum: Bir oyun oynarken iyi saldırabilmek kadar iyi savunmakta çok önemlidir ve Warcraft III oyununda savunmayı doğru yapabilmek için binaların yerleri çok önemlidir savunma binaları Şehrinizin gerisinde yani NecroPolis'in gerisinde olursa daha iyi savunursunuz Bunu sizlere 2 fotoğraf ile daha iyi anlatacağımı düşünüyorum:
Şekilde görüldüğü gibi altın madeninde çalışan işçileri korumaya ve merkezi korumaya yönelik başarılı ve gayet iyi bir strateji mesela eğer Zigguratlar NecroPolisin önünde olsaydı düşman bu binaları teker teker avlar hem maksimum nüfus oranınız düşer hem o kadar altın ve odununuza yazık olur ek olarak düşman size daha iyi bir saldırma fırsatı bulur ama eğer arkada olursa bu binalar rakip sizin diğer binalarınıza saldırırken siz de hasar alan binalarınızı iyileştirirsiniz ve zigguratlarınız hasar almadan rahat bir şekilde rakibinize saldırmaya devam eder.
Resimde görüldüğü gibi savunma binaları ana merkezden bağlantısızdır resimdeki askerlerin olmadaığını düşünürsek rakibiniz bu binaları önünde hiç bir engel olmadan kolayca yok edebilir ve yahutta savunma binalarına uzak olan binaları yok edebilir
Haunted Gold Mine = ( 255 / 220) Bu binanın pek bir işlevi yoktur yeni ele geçirdiğiniz bir altın madeninde Undeadler altın toplayamaz madende yararlanabilmek için altın madeninin üstüne bu binayı inşa etmelisiniz. Ayrıca bu binayı bir bölgeyi "lanetlemek" içinde kullanabilirsiniz
Tomb of Relics = (130 /30) Undead Irkının market binasıdır diyebiliriz Bu binada Undead Irkına gerçekten çok yardımcı olacak eşyalar bulunur. Bu eşyaları ayrıntılı bir şekilde sonraki rehberlerimde anlatacağım
Sacrificial Pit = ( 75 / 150) Sacrifical Pit binasından sadece Sacrifice işlemi yapılabilir. Bu işlemde Acolytelerinizden herhangi birisini seçip o Acolyte nizi Shade birimine dönüştürür. Shade ler "Görünmezdir" Shade birlikleri hızlı birimlerdir fakat saldıramazlar bi nevi gözetleyici görevini üstlenirler True Sight Yeteneği ile de yakındaki görünmez birimleri görmenize yardımcı olan bir birimdir
Slaughter House = ( 140 / 135) Bu binadan 3 tür askeri birim ve bu birimlere yönelik 3 geliştirme bulunur birimler şunlardır:
Meat Wagon Abomination ve son olarak Obsidian Statute Geliştirmeler ise:
Excume Corpses = ( 75 / 50) Meat Wagonlar hareket ettiği sürece zaman içerisinde cesetler biriktirebilir. Undeadlere cesetler yani ölmüş birimler çok yarar sağlar en basitinden yukarıda anlattığıma göre Cannibalize yeteneği sadece cesetlerin olduğu yerlerde kullanılabilir Meat Wagon ise biriktirdiği cesetleri alıp yere bırakabilirsiniz veya yerdeki bir ceset parçasını alıp başka bir yere taşıyabilirsiniz
Disease Cloud ( 100 / 200) Bu yetenek sayesinde Meat Wagonlar ve Abominationlar zehir özelliği kazanır mesela Meat Wagon bir birime saldırı yaptığında ya da bu bir binada olabilir, herhangi bir yer olabilir o saldırdığı bölgede zehirli gaz oluşur bu gaz undeadleri etkilemez onun dışındaki tüm ırkları etkiler
Destroyer = ( 75 / 150) Obsidian Statue birimleri çok daha güçlü bir birim olan Destroyerslara dönüşebilir
Temple of the Damned = ( 155 / 140) Bu binada iki tür birim ve bu birimlere ait yükseltmeler mevcut eğitebilen birimler:
Necromancer Banshee bu birimlere ait yükseltmeler ise
Necromancer'in geliştirmeleri ( 100 / 50) ( 100 / 150) bu yükseltmeler Necromancerın canını mana (enerji) yenilenmesini ve mana kapasitesini arttırır ve bu birime yeni yetenekler ekler Bu birim Pasif yetenek olarak Skeleton Warrior sahiptir bu yetenek sayesinde Necromancer herhangi bir ölmüş birimin kemiklerini (ceset) kullanarak 2 tane iskelet savaşçı üretir ve bu binada bu iskeletleri geliştirmek için de iki tane Yükseltme mevcuttur bunlar
Skeletal Longevity = ( 50 / 75) Bu yükseltme iskeletlerin yaşam süresini arttırır. Yaşam süresi derken yanlış anlamayın Necromancerın çıkarttığı iskeletler hasar almasa dahi bir süre sonra ölür bu yükseltme bu zamanı arttırır
Skeletal Mastery = ( 125 / 150) Necromancerler iskeletleri her zaman kılıçlı olarak çıkartırlar yani menzilli değildirler eğer bu yükseltmeyi geliştirirseniz Menzilli İskeletler de çıkabilirsiniz
Banshee'nin Geliştirmeleri ( 100 / 50) ( 100 / 150) bu yükseltmeler Bansheenin canını mana (enerji) yenilenmesini ve mana kapasitesini arttırır ve bu birime yeni yetenekler ekler
Boneyard = ( 175 / 200) Boneyard binasından sadece 1 biriim eğitilebilir ve sadece 1 yükseltme yapılabilir Frost Wyrm
Yükseltme ise:
Freezing Breath = ( 150 / 275) Bu yükseltmeye sahip olan Frost Wyrmler eğer bir binaya hasar verirse üretimini (işlevini) sonlandırır yani eğer saldırılan bina savunma binası ise savunamaz Asker eğitiyor ise asker eğitemez
Herhangi bir sorunuz olursa bu rehberin altından bana sorularınızı sorabilirsiniz İyi Oyunlar