Warcraft III - Undead Irkı Binaları ve Geliştirmeleri
#1
expansion-undead-techtree.gif

Bu rehberi yazmadan önce sizlere Undead Irkı'nın bir özelliğini anlatmak istiyorum bu özellik şu şekilde:

Undead binalarını herhangi bir yere inşa edebilmek için "inşa edilecek" bölgenin "lanetli" olması gerekir 

İki resim arasındaki farkı az çok görebiliyoruz Undeadler yaşadığı bölgeyi kirletir.Kısaca Undeadlerde bir binayı inşa etmek istiyorsak Bölgeyi "Lanetlemek" gereklidir. Bu işi yapabilen oyunda iki tür bina vardır bu binaları açıklayacağım  

NecroPolis  = (gold-sm.gif 255)  NecroPolis binasından acolyte birimi eğitilebilir bu birimi daha sonra açıklayacağım, teknoloji ağacında görüldüğü gibi diğer binaların hepsini açabilmek için bu binayı iki kez geliştirmek yeterlidir,   NecroPolis Halls Of Death olduğunda saldırabilme yeteneği elde eder   12-13 hasar verir ve hedefi yavaşlatır Halls Of Death Black Citadele yükseltildiğinde  ise 13-15 hasar vurur ve yine hedefi yavaşlatır

Crypt = (gold-sm.gif 200 lumber-sm.gif50)   Crypt binasında Ghoul ghoul.gif , Crypt Fiend cryptfiend.gif , Gargoyle gargoyle.gif  birimleri eğitilebilirve bu birimlere ait geliştirmeler yapılabilir bu birimleri ayrıntılı bir şekilde daha sonra Undead Irkının birimleri konusunda anlatacağım. Bu bina bi nevi barakadır Erken oyundaki asker ihtiyacınızı karşılar ve Ghoul ghoul.gif birimine odunculuk görevi verilebilir sadece Undead lere has olan bir durumdur bu diğer ırklarda bir işçiyi hem odunda hem de altında çalıştırmaya gönderebilirken Gholuları oduna Acolyteleri altına göndermek gereklidir

Cryptten çıkarılabilen birimleri inceledik sırada bu binamızın yükseltmeleri var 
Cannibalizecannibalize.gif  (gold-sm.gif 75) Cannibalize sadece Ghoul ve Abomanitions birimlerinde etkilidir Eğer bu yükseltme etkinleşirse Ghoullar ve Abomanitionslar ölü cesetlerin olduğu herhangi bir yerde canlarını yenileyebilir.

Webweb.gif  (gold-sm.gif 150 lumber-sm.gif150)  Web Crypt Fiends'lerin düşman hava birimlerini ağ atarak yere yani yakıncıl birimlerin saldırabileceği menzile getirir. Bu özellik otomatik olarak kullanılabilir

Burrowburrow-small.gif  (gold-sm.gif 75 / lumber-sm.gif75) Cyrpt Fiends'lerin yerin altına girerek canlarını doldurabilmesini sağlar Fiendsler bu yeteneği kullandığı zaman görünmez olurlar

Ghoul Frenzyghoulfrenzy.gif   (gold-sm.gif 100 / lumber-sm.gif150) Gholulların saldırı hızı ve hareket hızını arttırır 

Stone Form stoneform.gif  (gold-sm.gif 75 / lumber-sm.gif150) Gargoyle'lerin canı az kaldığında "taş formuna" dönüşmeleri sağlar Gargoyle ler "taş formu" nda kaldıkları sürece hareket edemezler ve saldırmazlar ancak bu form Gargoyle lerin canlarını büyük ölçüde yeniler



Graveyard = (gold-sm.gif 215) Bu binayı kullanarak birimlerinizin değerlerini geliştirebilrsiniz 

Şekilde görüldüğü gibi geliştirebilmeniz için 4 seçeneğiniz var şöyle anlatayım : Sol tarafta kalan geliştirmeler yakıncıl birimlerinize yapabileceğiniz geliştirmelerdir solda taraftaki geliştirmeleriniz ise menzilli ve hava birimlerine yapabileceğiniz geliştirmelerdir ve son olarak üstteki geliştirmeler biriminizin saldırısını alttaki geliştirme ise birmimizin zırhını geliştirir yani bir örnek vererek özetleyecek olursak Crypt Fiend birmini cryptfiend.gif  'nin atağını yükseltmek istiyorsak sağ üstteki seçeneği seçmemiz gerekecektir 

Bir kez geliştirdikten sonra bir kez daha aynı özelliği geliştirebilmek için biraz teknolojiye ihtiyacınız olur Belediyenizi (NecroPolis) inizi bir kez geliştirmeniz size Graveyard da bir şans daha tanır

Altar of Darkness = (gold-sm.gif 180 / lumber-sm.gif 50) Altar of Darkness binasında ırkınız için bir kahraman eğitebilirsiniz , eğer kahramanınız ölürse yine aynı binadan kahramanınızı daha ucuz bir şekilde geri çağırabilirsiniz Kahramanları daha sonra ayrıntılı bir şekilde anlatacağım

Ziggurat = (gold-sm.gif 150 / lumber-sm.gif50) Ziggurat inşa etmek nüfusunuzu arttırır nüfüsunuzu arttırdığınız takdirde daha fazla birim üretebilirsiniz aynı zamanda Zigguratlar savunmada da kullanılabilir iki tür alternatif vardır bunlar 

Spirit Tower = (gold-sm.gif 145 / lumber-sm.gif 40)  Spirit towerlar rakibe 27-32 hasar verir 


Nerubian Tower = (gold-sm.gif 100 / lumber-sm.gif 20) Nereubian Towerlar rakibe 9-10 hasar verir ve ayrıca rakiplerin hareket hızlarını ve saldırı hızları %50 oranda düşürür (bu oran gerçekten çok fazla özellik ile undeadler ile oynuyorken savunma yapıyorsanız en az 2 tane yapmanız yararınıza olacaktır)
Bu binalarda ek bilgi vermek istiyorum: Bir oyun oynarken iyi saldırabilmek kadar iyi savunmakta çok önemlidir ve Warcraft III oyununda savunmayı doğru yapabilmek için binaların yerleri çok önemlidir savunma binaları Şehrinizin gerisinde yani NecroPolis'in gerisinde olursa daha iyi savunursunuz Bunu sizlere 2 fotoğraf ile daha iyi anlatacağımı düşünüyorum: 
Şekilde görüldüğü gibi altın madeninde çalışan işçileri korumaya ve merkezi korumaya yönelik başarılı ve gayet iyi bir strateji mesela eğer Zigguratlar NecroPolisin önünde olsaydı düşman bu binaları teker teker avlar hem maksimum nüfus oranınız düşer hem o kadar altın ve odununuza yazık olur ek olarak düşman size daha iyi bir saldırma fırsatı bulur ama eğer arkada olursa bu binalar rakip sizin diğer binalarınıza saldırırken siz de hasar alan binalarınızı iyileştirirsiniz ve zigguratlarınız hasar almadan rahat bir şekilde rakibinize saldırmaya devam eder.
Resimde görüldüğü gibi savunma binaları ana merkezden bağlantısızdır resimdeki askerlerin olmadaığını düşünürsek rakibiniz bu binaları önünde hiç bir engel olmadan kolayca yok edebilir ve yahutta savunma binalarına uzak olan binaları yok edebilir 

Haunted Gold Mine = (gold-sm.gif 255 / lumber-sm.gif220) Bu binanın pek bir işlevi yoktur yeni ele geçirdiğiniz bir altın madeninde Undeadler altın toplayamaz madende yararlanabilmek için altın madeninin üstüne bu binayı inşa etmelisiniz. Ayrıca bu binayı bir bölgeyi "lanetlemek" içinde kullanabilirsiniz 

Tomb of Relics = (130gold-sm.gif /30lumber-sm.gif) Undead Irkının market binasıdır diyebiliriz Bu binada Undead Irkına gerçekten çok yardımcı olacak eşyalar bulunur. Bu eşyaları ayrıntılı bir şekilde sonraki rehberlerimde anlatacağım 

Sacrificial Pit = (gold-sm.gif 75 / lumber-sm.gif150) Sacrifical Pit binasından sadece Sacrifice sacrifice.gif işlemi yapılabilir. Bu işlemde Acolytelerinizden acolyte.gif herhangi birisini seçip o Acolyte nizi Shade birimine dönüştürür. Shade ler "Görünmezdir" Shade birlikleri hızlı birimlerdir fakat saldıramazlar bi nevi gözetleyici görevini üstlenirler True Sight Yeteneği  truesight.gif ile de yakındaki görünmez birimleri görmenize yardımcı olan bir birimdir

Slaughter House = (gold-sm.gif 140 / lumber-sm.gif135) Bu binadan 3 tür askeri birim ve bu birimlere yönelik 3 geliştirme bulunur birimler şunlardır:
Meat Wagon meatwagon.gif  Abomination abomination.gif ve son olarak Obsidian Statute obsidianstatue.gif Geliştirmeler ise:

Excume Corpsesexhumecorpses-small.gif = (gold-sm.gif 75 / lumber-sm.gif50) Meat Wagonlar hareket ettiği sürece zaman içerisinde cesetler biriktirebilir. Undeadlere cesetler yani ölmüş birimler çok yarar sağlar en basitinden yukarıda anlattığıma göre Cannibalizecannibalize.gif yeteneği sadece cesetlerin olduğu yerlerde kullanılabilir Meat Wagon ise biriktirdiği cesetleri alıp yere bırakabilirsiniz veya yerdeki bir ceset parçasını alıp başka bir yere taşıyabilirsiniz 

Disease Cloudplaguecloud.gif   (gold-sm.gif 100 / lumber-sm.gif200)  Bu yetenek sayesinde Meat Wagonlar ve Abominationlar zehir özelliği kazanır mesela Meat Wagon bir birime saldırı yaptığında ya da bu bir binada olabilir, herhangi bir yer olabilir o saldırdığı bölgede zehirli gaz oluşur bu gaz undeadleri etkilemez onun dışındaki tüm ırkları etkiler 



Destroyerdestroyer-small.gif =  (gold-sm.gif 75 / lumber-sm.gif150) Obsidian Statue birimleri çok daha güçlü bir birim olan Destroyerslara dönüşebilir

Temple of the Damned = (gold-sm.gif 155 / lumber-sm.gif140) Bu binada iki tür birim ve bu birimlere ait yükseltmeler mevcut eğitebilen birimler: 
Necromancer necromancer.gif  Bansheebanshee.gif bu birimlere ait yükseltmeler ise 

Necromancer'in geliştirmeleri necromanceradept.gif (gold-sm.gif 100 / lumber-sm.gif50)  necromancermaster.gif  (gold-sm.gif 100 / lumber-sm.gif150)   bu yükseltmeler Necromancerın canını mana (enerji) yenilenmesini ve mana kapasitesini  arttırır ve bu birime yeni yetenekler ekler Bu birim Pasif yetenek olarak Skeleton Warrior skeletonwarrior.gif sahiptir bu yetenek sayesinde Necromancer herhangi bir ölmüş birimin kemiklerini (ceset) kullanarak 2 tane iskelet savaşçı üretir  ve bu binada bu iskeletleri geliştirmek için de iki tane Yükseltme mevcuttur bunlar

Skeletal Longevity skeletallongevity-small.gif = (gold-sm.gif 50 / lumber-sm.gif75) Bu yükseltme iskeletlerin yaşam süresini arttırır. Yaşam süresi derken yanlış anlamayın Necromancerın çıkarttığı iskeletler hasar almasa dahi bir süre sonra ölür bu yükseltme bu zamanı arttırır 

Skeletal Mastery skeletalmastery.gif = (gold-sm.gif 125 / lumber-sm.gif150) Necromancerler iskeletleri her zaman kılıçlı olarak çıkartırlar yani menzilli değildirler eğer bu yükseltmeyi geliştirirseniz Menzilli İskeletler de çıkabilirsiniz


Banshee'nin Geliştirmeleri bansheeadept.gif (gold-sm.gif 100 / lumber-sm.gif50) bansheemaster.gif (gold-sm.gif 100 / lumber-sm.gif150)  bu yükseltmeler Bansheenin canını mana (enerji) yenilenmesini ve mana kapasitesini  arttırır ve bu birime yeni yetenekler ekler 

Boneyard = (gold-sm.gif 175 / lumber-sm.gif200) Boneyard binasından sadece 1 biriim eğitilebilir ve sadece 1 yükseltme yapılabilir Frost Wyrm frostwyrm.gif
Yükseltme ise:

Freezing Breath = (gold-sm.gif 150 / lumber-sm.gif275) freezingbreath.gif Bu yükseltmeye sahip olan Frost Wyrmler eğer bir binaya hasar verirse üretimini (işlevini) sonlandırır yani eğer saldırılan bina savunma binası ise savunamaz Asker eğitiyor ise asker eğitemez



 Herhangi bir sorunuz olursa bu rehberin altından bana sorularınızı sorabilirsiniz İyi Oyunlar 
[+] 2 üye Kher nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Eline sağlık güzel bir rehber olmuş. Undeadlar en sevdiğim ırktır.

WC3 güzel oyun. Renkli bi dünyası var. Fakat birimlerde çok çeşitli özellikler var. Oyun içinde bu özelliklerin hepsini aktif olarak kullanabiliyor muyuz? Oynaya oynaya eim alışır mı? Ben çoğunu kullanamadan savaş bitiyo.

Bir de şu binaların ekrana sığmayan zoom seviyesi insanı kör ediyor. Eski oyunlarda bu özellik çok can sıkıcı. Çözünürlüğü ayarlamak her zaman çözüm olmayabiliyor.
Shams Jorjani'nin de dediği gibi "fikirler ucuzdur", %100 haklı, iyi fikirler her zaman işin en kolay kısmı. Herkeste var.
Ara
Cevapla
#3
Emin ol tüm askerlerin özelliklerini kullanamıyorsun zaten bir oyun ortalama 20 dakika sürüyor 20 dakikada tüm askerleri üreten binaları yapıp askereri geliştirip özellikleri kullanasıya kadar bi rahat 35 - 40 dakika geçer
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.