Total War Warhammer: Fraksiyon Birimleri - Vampir Kontları
#1
Fraksiyon Birimleri: Vampir Kontları

Warhammer I ve II'de Vampir Kontları 50px-Von_Carstein.png,  Höyük Lejyonu 50px-The_Barrow_Legion.png ve Von Carstain 50px-Vampire_Counts.png Fraksiyonlarının ortaklaşa paylaştığı birimleri tanıtacağımız bu rehberde birimlerin özellikleri, istatistikleri ve kişisel görüşlerimi belirteceğim gibi namlı alayların özellikleri, istatislikleri ve yorumları ise normal birimlerin yanına parantez ve/veya mor font ile ekleyeceğim. Ama ondan önce vampirlerin ordularının genel özelliklerine değinmek istiyorum.
Vampirlerin Ordu Yapısı
Piyadesidir kuşatma silahıdır bütün menzilli birliklerden yoksun olan Vampirler, düşmanın topları tarafından parçalanmak istemiyorlarsa çoğu zaman saldıran tarafta olmak zorunda olan bir ırk. Kampanyada çoğunlukla insan ırkı ile savaşan vampirler, özellikle insanlar gibi düşük liderliğe sahip birimlere dehşet ve korku salarak kolay zaferler elde edebileceği gibi neredeyse bütün lord ve kahramanların savaşın ortasında diriltebildiği zombi gibi birimler ile düşmanı kolayca sarabilir. Güçlü uçan birlikleri kuşatmalarda işe yarayacağı gibi, düşmanın üstüne bir anda binerek zaten çatışma halinde olduğunuz düşman hatlarını parçalayabilir. Ceset arabalarının bonusları ile birimlerizi güçlendirip hatta canını yenilerken, hayalet süvarileriniz ile düşmanı paramparça edebilirsiniz.

Yakın Menzilli Piyadeler

wh_main_vmp_zombies.png
Zombiler (Aşar)

Birim Boyutu : 120 (150)
Yetiştirme Maliyeti: 100 (200) Treasury_VC.png
Askere Alım Süresi: 1 15px-Icon_hourglass.png
Turluk Bakım Masrafı: 25 (50) Military_spending_VC.png

Sağlık: 63 15px-Icon_stat_health.png
Liderlik: 30 (39) 15px-Icon_stat_morale.png
Hız: 23 (25) 15px-Icon_stat_speed.png
Yakın Saldırı: 5 (10) 15px-Icon_stat_attack.png
Yakın Savunma: 6 (12) 15px-Icon_stat_defence.png
Hücum Bonusu: 3 (9) 15px-Icon_stat_charge_bonus.png

Silah Hasarı: 16 (18) 15px-Icon_stat_damage.png
Zırh Delici Hasar: 2 15px-Modifier_icon_armour_piercing.png
Saldırı Hızı: 4.3 saniyede bir 15px-Icon_stat_speed.png
Silah Uzunluğu: 1/10

Zırh: 11.25% (15%) 15px-Icon_stat_armour.png

Ormanda Saklanmak 15px-Hide_forest.png : Birim düşman birlikleri çok yakına gelene kadar ormanın içinde görünmeyebilir.
Korku salabilir 15px-Causes_fear.png :  Bu birim yakınındaki düşman birliklerine korku salarak liderlik 15px-Icon_stat_morale.png kaybetmelerine neden olur.
Hortlak 15px-Undead.png : Bu birim dehşete karşı bağışıklıdır ve bozguna uğramaz. Düşük Vampir yozlaşması olan bölgelerde yıpranır. Muharebe sonucu belirlenmişken kendine az, liderlik parçalanmıştan öte ise kendi kendisine ciddi miktarda hasar verir.

Ucuzlukları ve harcanabilirlikleri her fraksiyona, korku salabilme 15px-Causes_fear.png özelliği ise özellikle insanlara karşı oldukça etkilidir. Özellikle savaşa girmeden önce diriltilerek ordunuzdaki boş yerleri doldurabilirsiniz. Savaş alanında ise önden zombileriniz salarak düşman misillerini oyalayabilir veya düşamanı oyalayarak etraflarını sarmayı deneyebilirsiniz.


Wh_main_vmp_skeleton_warrior_sword.png
İskelet Savaşçıları
(Konigstein Sinsileri)

Birim Boyutu : 120
Yetiştirme Maliyeti: 300 (500) Treasury_VC.png
Askere Alım Süresi: 1 15px-Icon_hourglass.png
Turluk Bakım Masrafı: 75 (125) Military_spending_VC.png

Sağlık: 61 15px-Icon_stat_health.png
Liderlik: 30 (39) 15px-Icon_stat_morale.png
Hız: 31 (31) 15px-Icon_stat_speed.png
Yakın Saldırı: 18 (27) 15px-Icon_stat_attack.png
Yakın Savunma: 22 (31) 15px-Icon_stat_defence.png
Hücum Bonusu: 6 (6) 15px-Icon_stat_charge_bonus.png

Silah Hasarı: 20 (26) 15px-Icon_stat_damage.png
Zırh Delici Hasar: 6 15px-Modifier_icon_armour_piercing.png
Saldırı Hızı: 4.3 saniyede bir 15px-Icon_stat_speed.png
Silah Uzunluğu: 1/10

Zırh: 15% (60%) 15px-Icon_stat_armour.png
Kalkan: 30% 15px-Modifier_icon_shield.png

Ormanda Saklanmak 15px-Hide_forest.png : Birim düşman birlikleri çok yakına gelene kadar ormanın içinde görünmeyebilir.
Korku salabilir 15px-Causes_fear.png :  Bu birim yakınındaki düşman birliklerine korku salarak liderlik 15px-Icon_stat_morale.png kaybetmelerine neden olur.
Hortlak 15px-Undead.png : Bu birim dehşete karşı bağışıklıdır ve bozguna uğramaz. Düşük Vampir yozlaşması olan bölgelerde yıpranır. Muharebe sonucu belirlenmişken kendine az, liderlik parçalanmıştan öte ise kendi kendisine ciddi miktarda hasar verir.

Zombilere kıyasla biraz daha pahalı olsalar da erken dönemde zombilerle beraber ordunuzun bel kemiğini kuvvetle ihtimal oluşuturacak bu birimlerin özellikle namlı alayı, karşılaştıkları düşmana 10 saniye boyunca ciddi miktarda istatistiklerini düşüren zehir özelliği 15px-Modifier_icon_poison.png ile orta dönemlerde bile ordunuzda yer alabilecek bir birim. Bunun yanında ise oyunun ilerleyen dönemleri ne yazık ki en azından ana ordularınızda görebilecek netilikte birimler değiller.


wh_main_vmp_skeleton_warrior_spear.png
İskelet Mızrakçıları

Birim Boyutu : 120
Yetiştirme Maliyeti: 350 Treasury_VC.png
Askere Alım Süresi: 1 15px-Icon_hourglass.png
Turluk Bakım Masrafı: 87 Military_spending_VC.png

Sağlık: 61 15px-Icon_stat_health.png
Liderlik: 30  15px-Icon_stat_morale.png
Hız: 31  15px-Icon_stat_speed.png
Yakın Saldırı: 14  15px-Icon_stat_attack.png
Yakın Savunma: 30  15px-Icon_stat_defence.png
Hücum Bonusu: 4  15px-Icon_stat_charge_bonus.png

Silah Hasarı: 18  15px-Icon_stat_damage.png
Zırh Delici Hasar: 6 15px-Modifier_icon_armour_piercing.png
Anti Geniş Bonusu: 13 15px-Modifier_icon_bonus_vs_large.png
Saldırı Hızı: 4.3 saniyede bir 15px-Icon_stat_speed.png
Silah Uzunluğu: 2/10

Zırh: 15%  15px-Icon_stat_armour.png
Kalkan: 30% 15px-Modifier_icon_shield.png

Ormanda Saklanmak 15px-Hide_forest.png : Birim düşman birlikleri çok yakına gelene kadar ormanın içinde görünmeyebilir.
Korku salabilir 15px-Causes_fear.png :  Bu birim yakınındaki düşman birliklerine korku salarak liderlik 15px-Icon_stat_morale.png kaybetmelerine neden olur.
Büyük Düşmanlara Karşı Savunma 15px-Charge_reflector_vs_large.png: Bu birim kendisinden büyük bir düşmana karşı -mesela at veya canavar- savunma yaparken düşmanın hücum 15px-Icon_stat_charge_bonus.png bonusunu ortadan kaldırır.
Hortlak 15px-Undead.png : Bu birim dehşete karşı bağışıklıdır ve bozguna uğramaz. Düşük Vampir yozlaşması olan bölgelerde yıpranır. Muharebe sonucu belirlenmişken kendine az, liderlik parçalanmıştan öte ise kendi kendisine ciddi miktarda hasar verir.

İskeletlerin savunmaya elveşirli olanları olan bu birimler, biraz daha pahalı olmakla beraber düşmanın herhangi bir canavarına karşı elinizde oyunun ortalarına kadar tutmanız gerecek olan bir kozdur. Bunun dışında saldırılarda çok iyi olmadığı ve oyunun ortalarına kadar insan yerleşimlerine saldıracağınızdan ötürü fazla fazla bulunmasının gereksiz olduğunu düşündüğüm bir birimdir.


Wh_main_vmp_crypt_ghoul.png
Mezar Hortlakları
(Alaca Karanlıktaki Âlemciler)

Birim Boyutu : 90
Yetiştirme Maliyeti: 500 (700) Treasury_VC.png
Askere Alım Süresi: 1 15px-Icon_hourglass.png
Turluk Bakım Masrafı: 125 (175) Military_spending_VC.png

Sağlık: 63 15px-Icon_stat_health.png
Liderlik: 44 (49) 15px-Icon_stat_morale.png
Hız: 38 (42) 15px-Icon_stat_speed.png
Yakın Saldırı: 27 (37) 15px-Icon_stat_attack.png
Yakın Savunma: 25 (29) 15px-Icon_stat_defence.png
Hücum Bonusu: 16 (18) 15px-Icon_stat_charge_bonus.png

Silah Hasarı: 36 (38) 15px-Icon_stat_damage.png
Zırh Delici Hasar: 4 15px-Modifier_icon_armour_piercing.png
Saldırı Hızı: 4.3 saniyede bir 15px-Icon_stat_speed.png
Silah Uzunluğu: 1/10
Zehirli Saldırı Kabiliyeti 15px-Modifier_icon_poison.png

Zırh: 7.50% (10%) 15px-Icon_stat_armour.png

Ormanda Saklanmak 15px-Hide_forest.png : Birim düşman birlikleri çok yakına gelene kadar ormanın içinde görünmeyebilir.
Korku salabilir 15px-Causes_fear.png :  Bu birim yakınındaki düşman birliklerine korku salarak liderlik 15px-Icon_stat_morale.png kaybetmelerine neden olur.
Hortlak 15px-Undead.png : Bu birim dehşete karşı bağışıklıdır ve bozguna uğramaz. Düşük Vampir yozlaşması olan bölgelerde yıpranır. Muharebe sonucu belirlenmişken kendine az, liderlik parçalanmıştan öte ise kendi kendisine ciddi miktarda hasar verir.
Öncü Mevzilenmesi 15px-Attribute_guerrilla_deploy.png: Bu birim mevzilenme bölgesinin dışına mevzilenebilir.
Sinsi 15px-Hide_forest.png : Bu birim her türlü arazide saklanabilir.

Hortlaklar iskelet ve zombilere nispeten daha pahalı, ama zırhsız düşmanları yakaladılar mı yok eden birliklerdir. Hızlıdılar, saldırıları da hücumları da daha önceki birimlere nazaran iyidir. Zehirleri sayesinde düşman birimlerinin savaş kabiliyetini azaltabilirler. Tek eksikleri dediğimiz gibi zırhlı düşmanlara karşı olan beceriksizlikleridir. Bunun dışında mezar hortlakları erken ve orta dönemde ordularınızda elbette bulunması gereken bir birmdir.


Wh_main_vmp_grave_guard.png
Mezar Muhafızları
(Pupacılar)

Birim Boyutu : 90
Yetiştirme Maliyeti: 750 (1100) Treasury_VC.png
Askere Alım Süresi: 1 15px-Icon_hourglass.png
Turluk Bakım Masrafı: 188 (275) Military_spending_VC.png

Sağlık: 82 15px-Icon_stat_health.png
Liderlik: 50 (60) 15px-Icon_stat_morale.png
Hız: 27 (28) 15px-Icon_stat_speed.png
Yakın Saldırı: 24 (30) 15px-Icon_stat_attack.png
Yakın Savunma: 36 (47) 15px-Icon_stat_defence.png
Hücum Bonusu: 8 (8) 15px-Icon_stat_charge_bonus.png

Silah Hasarı: 30 (38) 15px-Icon_stat_damage.png
Zırh Delici Hasar: 8 15px-Modifier_icon_armour_piercing.png
Piyadeye Karşı Bonus: 8 15px-Modifier_icon_bonus_vs_infantry.png
Saldırı Hızı: 4.4 saniyede bir 15px-Icon_stat_speed.png
Silah Uzunluğu: 1/10

Zırh: 67.50% (90%) 15px-Icon_stat_armour.png
Kalkan: 50% 15px-Modifier_icon_shield.png

Ormanda Saklanmak 15px-Hide_forest.png : Birim düşman birlikleri çok yakına gelene kadar ormanın içinde görünmeyebilir.
Korku salabilir 15px-Causes_fear.png :  Bu birim yakınındaki düşman birliklerine korku salarak liderlik 15px-Icon_stat_morale.png kaybetmelerine neden olur.
Hortlak 15px-Undead.png : Bu birim dehşete karşı bağışıklıdır ve bozguna uğramaz. Düşük Vampir yozlaşması olan bölgelerde yıpranır. Muharebe sonucu belirlenmişken kendine az, liderlik parçalanmıştan öte ise kendi kendisine ciddi miktarda hasar verir.
Uzman Hücum Savunması 15px-Charge_reflector_vs_large.png: Hazır duruştayken bu birim bütün tip düşmanların hücum 15px-Icon_stat_charge_bonus.png bonuslarını ortadan kaldırır.
Tazelenme (Yenilenme) Wh_main_unit_passive_regeneration.png : Birim sürekli olarak sağlık puanını 15px-Icon_stat_health.png tazelerken 20% ateş zaafiyeti kazanır.

Mezar muhafızları savunma için biçilmiş kaftandırlar. Özellikle de Pupacılar ordunuzdan asla ayrımak istemeyeceğiniz derecede iyi birliklerdir. Bir kaya gibi oldukları yere saplanabilirler. Zırhları, yenilenme kabiliyetleri ve Uzman Hücum Savunması özellikleri ile kale kapılarının önlerini yada surlarınızın kritik bir noktasını tutmak için birebir bir birliktir.
[+] 2 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Yaratıklar ve Canavarlar

wh_main_vmp_fell_bats.png
Zalim Yarasalar

Birim Boyutu : 45
Yetiştirme Maliyeti: 350 Treasury_VC.png
Askere Alım Süresi: 1  15px-Icon_hourglass.png
Turluk Bakım Masrafı: 88  Military_spending_VC.png

Sağlık: 70 15px-Icon_stat_health.png
Liderlik: 30  15px-Icon_stat_morale.png
Hız: 110 15px-Icon_stat_speed.png
Yakın Saldırı: 14  15px-Icon_stat_attack.png
Yakın Savunma: 44  15px-Icon_stat_defence.png
Hücum Bonusu: 6  15px-Icon_stat_charge_bonus.png

Silah Hasarı: 20  15px-Icon_stat_damage.png
Zırh Delici Hasar: 2 15px-Modifier_icon_armour_piercing.png
Saldırı Hızı: 4.3 saniyede bir 15px-Icon_stat_speed.png
Silah Uzunluğu: 1/10

Korku salabilir 15px-Causes_fear.png :  Bu birim yakınındaki düşman birliklerine korku salarak liderlik 15px-Icon_stat_morale.png kaybetmelerine neden olur.
Hortlak 15px-Undead.png : Bu birim dehşete karşı bağışıklıdır ve bozguna uğramaz. Düşük Vampir yozlaşması olan bölgelerde yıpranır. Muharebe sonucu belirlenmişken kendine az, liderlik parçalanmıştan öte ise kendi kendisine ciddi miktarda hasar verir.

Ne düşman piyadelerine doğru dürüst hasar verebilirler, düşman menzillilerine gidene kadar çoğu zaman oklardan telef olurlar. E tabi diriltebiliyorken savaşa sıfırdan girmektense yarasalar ile girmek iyi olabilir.


wh_main_vmp_dire_wolves.png
Dehşet Kurtları
(Kurtsürüsü)

Birim Boyutu : 60
Yetiştirme Maliyeti: 500 (650) Treasury_VC.png
Askere Alım Süresi: 1 15px-Icon_hourglass.png
Turluk Bakım Masrafı: 125 (150) Military_spending_VC.png

Sağlık: 76 15px-Icon_stat_health.png
Liderlik: 30 (40) 15px-Icon_stat_morale.png
Hız: 95 (95) 15px-Icon_stat_speed.png
Yakın Saldırı: 26 (32) 15px-Icon_stat_attack.png
Yakın Savunma: 14 (21) 15px-Icon_stat_defence.png
Hücum Bonusu: 24 (24) 15px-Icon_stat_charge_bonus.png

Silah Hasarı: 19 (19) 15px-Icon_stat_damage.png
Zırh Delici Hasar: 3 15px-Modifier_icon_armour_piercing.png
Anti Geniş Bonusu: 14 15px-Modifier_icon_bonus_vs_large.png
Saldırı Hızı: 4.6 saniyede bir 15px-Icon_stat_speed.png
Silah Uzunluğu: 1/10

Ormanda Saklanmak 15px-Hide_forest.png : Birim düşman birlikleri çok yakına gelene kadar ormanın içinde görünmeyebilir. 
Korku salabilir 15px-Causes_fear.png :  Bu birim yakınındaki düşman birliklerine korku salarak liderlik 15px-Icon_stat_morale.png kaybetmelerine neden olur.
Hortlak 15px-Undead.png : Bu birim dehşete karşı bağışıklıdır ve bozguna uğramaz. Düşük Vampir yozlaşması olan bölgelerde yıpranır. Muharebe sonucu belirlenmişken kendine az, liderlik parçalanmıştan öte ise kendi kendisine ciddi miktarda hasar verir.
Öncü Mevzilenmesi 15px-Attribute_guerrilla_deploy.png: Bu birim mevzilenme bölgesinin dışına mevzilenebilir.

Hızlı, düşmanın etrafndan dolaşarak menzilli birimlere sladırabilecek birlikler, düşmanla birebirde karşılaşabilecek kadar güçlü değillerdir.


wh_main_vmp_crypt_horrors.png
Mezar Dehşeti

Birim Boyutu : 9
Yetiştirme Maliyeti: 800  Treasury_VC.png
Askere Alım Süresi: 2 15px-Icon_hourglass.png
Turluk Bakım Masrafı: 200  Military_spending_VC.png

Sağlık: 560 15px-Icon_stat_health.png
Liderlik: 44 15px-Icon_stat_morale.png
Hız: 50  15px-Icon_stat_speed.png
Yakın Saldırı: 31  15px-Icon_stat_attack.png
Yakın Savunma: 25  15px-Icon_stat_defence.png
Hücum Bonusu: 24 15px-Icon_stat_charge_bonus.png

Silah Hasarı: 15  15px-Icon_stat_damage.png
Zırh Delici Hasar: 50 15px-Modifier_icon_armour_piercing.png
Saldırı Hızı: 4.2 saniyede bir 15px-Icon_stat_speed.png
Silah Uzunluğu: 2/10
Zehirli Saldırı Kabiliyeti 15px-Modifier_icon_poison.png

Zırh: 81.59% 15px-Icon_stat_armour.png

Korku salabilir 15px-Causes_fear.png :  Bu birim yakınındaki düşman birliklerine korku salarak liderlik 15px-Icon_stat_morale.png kaybetmelerine neden olur.
Hortlak 15px-Undead.png : Bu birim dehşete karşı bağışıklıdır ve bozguna uğramaz. Düşük Vampir yozlaşması olan bölgelerde yıpranır. Muharebe sonucu belirlenmişken kendine az, liderlik parçalanmıştan öte ise kendi kendisine ciddi miktarda hasar verir.
Tazelenme (Yenilenme) Wh_main_unit_passive_regeneration.png : Birim sürekli olarak sağlık puanını 15px-Icon_stat_health.png tazelerken 20% ateş zaafiyeti kazanır.

Piyadelere karşı etkilidirler. Tazelenme yetenekleri ile de çok zorlamamak şartlı ile savaştırılabilirler. Ama açıkçası hiç tercih ettiğim birimler değildirler.


wh_main_vmp_vargheists.png
Vargheist
(Swartzhafen Şeytanları)

Birim Boyutu : 12
Yetiştirme Maliyeti: 1000 (1300) Treasury_VC.png
Askere Alım Süresi: 2 (1) 15px-Icon_hourglass.png
Turluk Bakım Masrafı: 250 (325) Military_spending_VC.png

Sağlık: 395 15px-Icon_stat_health.png
Liderlik: 62 (72) 15px-Icon_stat_morale.png
Hız: 92 (92) 15px-Icon_stat_speed.png
Yakın Saldırı: 40 (47) 15px-Icon_stat_attack.png
Yakın Savunma: 24 (34) 15px-Icon_stat_defence.png
Hücum Bonusu: 26 (26) 15px-Icon_stat_charge_bonus.png

Silah Hasarı: 72 (72) 15px-Icon_stat_damage.png
Zırh Delici Hasar: 38 15px-Modifier_icon_armour_piercing.png
Saldırı Hızı: 4 saniyede bir 15px-Icon_stat_speed.png
Silah Uzunluğu: 2/10

Zırh: 7.5% 15px-Icon_stat_armour.png

Korku salabilir 15px-Causes_fear.png :  Bu birim yakınındaki düşman birliklerine korku salarak liderlik 15px-Icon_stat_morale.png kaybetmelerine neden olur.
Deheşte Uğratma 15px-Causes_terror.png: Bu hedef dehşete uğratarak kısa süreliğine yakın dövüş halinde olduğu düşmanı dağıtabilir
Hortlak 15px-Undead.png : Bu birim dehşete karşı bağışıklıdır ve bozguna uğramaz. Düşük Vampir yozlaşması olan bölgelerde yıpranır. Muharebe sonucu belirlenmişken kendine az, liderlik parçalanmıştan öte ise kendi kendisine ciddi miktarda hasar verir.
Öncü Mevzilenmesi 15px-Attribute_guerrilla_deploy.png: Bu birim mevzilenme bölgesinin dışına mevzilenebilir.
Çılgınlık: Birimin liderliği 15px-Icon_stat_morale_1.png eğer %50'nin altına düşmezse kalıcı olarak şu bonuslara sahip olur:
+12% 15px-Icon_stat_damage.png silah hasarı
+%8 15px-Icon_stat_charge_bonus.png Hücum Bonusu
+4 15px-Icon_stat_attack.pngYakın Dövüş Saldırısı
Bu birim Psikolojik saldırılara karşı bağışıklığa sahiptir.

Uçabilmelerinin yanı sıra; hızları, dayanıklılıkları ve ölümcüllükleri ile benim vampir fraksiyonlarındaki favori canavar birimimdirler. Düşmanın hatlarının üstlerine çökebilecekleri gibi, arkadan dolşarak menzilli birlikleri de rahatlıkla harcayabilirler.


wh_main_vmp_varghulf.png
Varghulf

Birim Boyutu : 1
Yetiştirme Maliyeti: 1400 Treasury_VC.png
Askere Alım Süresi: 2 15px-Icon_hourglass.png
Turluk Bakım Masrafı: 350 Military_spending_VC.png

Sağlık: 5286 15px-Icon_stat_health.png
Liderlik: 40  15px-Icon_stat_morale.png
Hız: 80 15px-Icon_stat_speed.png
Yakın Saldırı: 50  15px-Icon_stat_attack.png
Yakın Savunma: 42  15px-Icon_stat_defence.png
Hücum Bonusu: 50  15px-Icon_stat_charge_bonus.png

Silah Hasarı: 85  15px-Icon_stat_damage.png
Zırh Delici Hasar: 205 15px-Modifier_icon_armour_piercing.png
Saldırı Hızı: 2.9 saniyede bir 15px-Icon_stat_speed.png
Silah Uzunluğu: 3/10

Zırh: 30% 15px-Icon_stat_armour.png

Korku salabilir 15px-Causes_fear.png :  Bu birim yakınındaki düşman birliklerine korku salarak liderlik 15px-Icon_stat_morale.png kaybetmelerine neden olur.
Deheşte Uğratma 15px-Causes_terror.png: Bu hedef dehşete uğratarak kısa süreliğine yakın dövüş halinde olduğu düşmanı dağıtabilir
Hortlak 15px-Undead.png : Bu birim dehşete karşı bağışıklıdır ve bozguna uğramaz. Düşük Vampir yozlaşması olan bölgelerde yıpranır. Muharebe sonucu belirlenmişken kendine az, liderlik parçalanmıştan öte ise kendi kendisine ciddi miktarda hasar verir.
Tazelenme (Yenilenme) Wh_main_unit_passive_regeneration.png : Birim sürekli olarak sağlık puanını 15px-Icon_stat_health.pngtazelerken 20% ateş zaafiyeti kazanır. 
Kuşatma Saldırganı Attribute_can_siege.png : Bu birim kapılara ve surlara saldırıp yıkabilir. Bu sayede koçbaşına ihtiyaç duymazsınız.

Uçamamaları, pahalılıkları ve düşük liderlikleri nedeni ile pek tercih ettiğim bir birim değildir. Ama elbette yenilenme ve zırh delme yetenekleri ile çok zorlanmadan savaştırılabilecek bir birimdir bence.



Wh_main_vmp_terrorgheist.png
Dehşetruhu

Birim Boyutu : 1
Yetiştirme Maliyeti: 2000 Treasury_VC.png
Askere Alım Süresi: 3 15px-Icon_hourglass.png
Turluk Bakım Masrafı: 500 Military_spending_VC.png

Sağlık: 5658 15px-Icon_stat_health.png
Liderlik: 40  15px-Icon_stat_morale.png
Hız: 90 15px-Icon_stat_speed.png
Yakın Saldırı: 26  15px-Icon_stat_attack.png
Yakın Savunma: 42  15px-Icon_stat_defence.png
Hücum Bonusu: 40  15px-Icon_stat_charge_bonus.png

Silah Hasarı: 125  15px-Icon_stat_damage.png
Zırh Delici Hasar: 295 15px-Modifier_icon_armour_piercing.png
Anti Geniş Bonusu: 35 15px-Modifier_icon_bonus_vs_large.png
Saldırı Hızı: 4 saniyede bir 15px-Icon_stat_speed.png
Silah Uzunluğu: 3/10

Zırh: 80% 15px-Icon_stat_armour.png

Korku salabilir 15px-Causes_fear.png :  Bu birim yakınındaki düşman birliklerine korku salarak liderlik 15px-Icon_stat_morale.png kaybetmelerine neden olur.
Deheşte Uğratma 15px-Causes_terror.png : Bu hedef dehşete uğratarak kısa süreliğine yakın dövüş halinde olduğu düşmanı dağıtabilir
Hortlak 15px-Undead.png : Bu birim dehşete karşı bağışıklıdır ve bozguna uğramaz. Düşük Vampir yozlaşması olan bölgelerde yıpranır. Muharebe sonucu belirlenmişken kendine az, liderlik parçalanmıştan öte ise kendi kendisine ciddi miktarda hasar verir.
Tazelenme (Yenilenme) Wh_main_unit_passive_regeneration.png : Birim sürekli olarak sağlık puanını 15px-Icon_stat_health.png tazelerken 20% ateş zaafiyeti kazanır.

Oyundaki diğer ejderhalara nazaran ateş püskürtememesi gibi nedenlerle biraz daha zayıf kalsalar da, düşman hatlarını kırmak için kullanılabilecek as birimlerden biridir. E tabi maliyetini karşılayabildiğiniz sürece.


Ağır Silahlar ve Savaş Makineleri

wh_dlc04_vmp_corpse_cart.png
Ceset Arabası

Birim Boyutu : 1
Yetiştirme Maliyeti: 350 Treasury_VC.png
Askere Alım Süresi: 2 15px-Icon_hourglass.png
Turluk Bakım Masrafı: 87 Military_spending_VC.png

Sağlık: 3705 15px-Icon_stat_health.png 
Liderlik: 55  15px-Icon_stat_morale.png
Hız: 23 15px-Icon_stat_speed.png
Yakın Saldırı: 10  15px-Icon_stat_attack.png
Yakın Savunma: 22  15px-Icon_stat_defence.png
Hücum Bonusu: 8  15px-Icon_stat_charge_bonus.png
Menzilli Direnci  15% 15px-Resistance_missile.png

Silah Hasarı: 20  15px-Icon_stat_damage.png
Zırh Delici Hasar: 6 15px-Modifier_icon_armour_piercing.png
Saldırı Hızı: 4 saniyede bir 
Silah Uzunluğu: 1/10 

Zırh: 40% 15px-Icon_stat_armour.png

Ormanda Saklanmak 15px-Hide_forest.png : Birim düşman birlikleri çok yakına gelene kadar ormanın içinde görünmeyebilir.  
Korku salabilir 15px-Causes_fear.png :  Bu birim yakınındaki düşman birliklerine korku salarak liderlik 15px-Icon_stat_morale.png kaybetmelerine neden olur.
Hortlak 15px-Undead.png : Bu birim dehşete karşı bağışıklıdır ve bozguna uğramaz. Düşük Vampir yozlaşması olan bölgelerde yıpranır. Muharebe sonucu belirlenmişken kendine az, liderlik parçalanmıştan öte ise kendi kendisine ciddi miktarda hasar verir. 
Tazelenme (Yenilenme) Wh_main_unit_passive_regeneration.png : Birim sürekli olarak sağlık puanını 15px-Icon_stat_health.png tazelerken 20% ateş zaafiyeti kazanır. 
Vigour Mortis Wh_dlc04_unit_abilities_vigour_mortis.png : 40 metre etraftski dost birliklere, 
+ Yakın Saldırı: 8 15px-Icon_stat_attack.png
+ Yakın Savunma: 8 15px-Icon_stat_defence.png

Ordunuzu arkadan destekleyebilen savaş arabalarının ilk ve en ucuzu olan bu birim, oyunun erken dönemlerinde işinze yarayabilir. 


wh_dlc04_vmp_corpse_cart_balefire.png
Ceset Arabası 
(Şerateşi)

Birim Boyutu : 1
Yetiştirme Maliyeti: 400 Treasury_VC.png
Askere Alım Süresi: 2 15px-Icon_hourglass.png
Turluk Bakım Masrafı: 100 Military_spending_VC.png

Sağlık: 3705 15px-Icon_stat_health.png 
Liderlik: 55  15px-Icon_stat_morale.png
Hız: 23 15px-Icon_stat_speed.png
Yakın Saldırı: 10  15px-Icon_stat_attack.png
Yakın Savunma: 22  15px-Icon_stat_defence.png
Hücum Bonusu: 8  15px-Icon_stat_charge_bonus.png
Menzilli Direnci  15% 15px-Resistance_missile.png

Silah Hasarı: 20  15px-Icon_stat_damage.png
Zırh Delici Hasar: 6 15px-Modifier_icon_armour_piercing.png
Saldırı Hızı: 4 saniyede bir 
Silah Uzunluğu: 1/10 

Zırh: 40% 15px-Icon_stat_armour.png

Ormanda Saklanmak 15px-Hide_forest.png : Birim düşman birlikleri çok yakına gelene kadar ormanın içinde görünmeyebilir.  
Korku salabilir 15px-Causes_fear.png  :  Bu birim yakınındaki düşman birliklerine korku salarak liderlik 15px-Icon_stat_morale.png kaybetmelerine neden olur.
Hortlak 15px-Undead.png : Bu birim dehşete karşı bağışıklıdır ve bozguna uğramaz. Düşük Vampir yozlaşması olan bölgelerde yıpranır. Muharebe sonucu belirlenmişken kendine az, liderlik parçalanmıştan öte ise kendi kendisine ciddi miktarda hasar verir. 
Tazelenme (Yenilenme) Wh_main_unit_passive_regeneration.png : Birim sürekli olarak sağlık puanını 15px-Icon_stat_health.png tazelerken 20% ateş zaafiyeti kazanır. 
Vigour Mortis Wh_dlc04_unit_abilities_vigour_mortis.png : 40 metre etraftski dost birliklere, 
+ Yakın Saldırı: 8 15px-Icon_stat_attack.png
+ Yakın Savunma: 8 15px-Icon_stat_defence.png
Şer Ateşi Wh_dlc04_unit_passive_balefire.png : 40 metre etraftaki düşman birliklere, 
- Etraftaki düşman büyücülerinin büyü yaparken başarısız olma şansını arttırır. 
- Etraftaki düşman sayısının artması ile etkisi artar. 
-Düşürülmüş sihir rüzgarı Magic.png oranına neden olur. 

Biraz daha pahalı olmasının yanı sıra, Şer Ateşi Wh_dlc04_unit_passive_balefire.png özelliği dışında ne istatistiklerde ne de başka bir şeyde sıradan Ceset Arabasından farkı yok. 


wh_dlc04_vmp_corpse_cart_lodestone.png
Ceset Arabası 
(Şer Mıgnatıstaşı)

Birim Boyutu : 1
Yetiştirme Maliyeti: 500 Treasury_VC.png
Askere Alım Süresi: 2 15px-Icon_hourglass.png
Turluk Bakım Masrafı: 125 Military_spending_VC.png

Sağlık: 3705 15px-Icon_stat_health.png 
Liderlik: 55  15px-Icon_stat_morale.png
Hız: 23 15px-Icon_stat_speed.png
Yakın Saldırı: 10  15px-Icon_stat_attack.png
Yakın Savunma: 22  15px-Icon_stat_defence.png
Hücum Bonusu: 8  15px-Icon_stat_charge_bonus.png
Menzilli Direnci  15% 15px-Resistance_missile.png

Silah Hasarı: 20  15px-Icon_stat_damage.png
Zırh Delici Hasar: 6 15px-Modifier_icon_armour_piercing.png
Saldırı Hızı: 4 saniyede bir 
Silah Uzunluğu: 1/10 

Zırh: 40% 15px-Icon_stat_armour.png

Ormanda Saklanmak 15px-Hide_forest.png : Birim düşman birlikleri çok yakına gelene kadar ormanın içinde görünmeyebilir.  
Korku salabilir 15px-Causes_fear.png :  Bu birim yakınındaki düşman birliklerine korku salarak liderlik 15px-Icon_stat_morale.png kaybetmelerine neden olur.
Hortlak 15px-Undead.png : Bu birim dehşete karşı bağışıklıdır ve bozguna uğramaz. Düşük Vampir yozlaşması olan bölgelerde yıpranır. Muharebe sonucu belirlenmişken kendine az, liderlik parçalanmıştan öte ise kendi kendisine ciddi miktarda hasar verir. 
Tazelenme (Yenilenme) Wh_main_unit_passive_regeneration.png : Birim sürekli olarak sağlık puanını 15px-Icon_stat_health.png tazelerken 20% ateş zaafiyeti kazanır. 
Vigour Mortis Wh_dlc04_unit_abilities_vigour_mortis.png : 40 metre etraftski dost birliklere, 
+ Yakın Saldırı: 8 15px-Icon_stat_attack.png
+ Yakın Savunma: 8 15px-Icon_stat_defence.png
Şer Mıgnatıstaşı Wh_dlc04_unit_passive_unholy_lodestone.png : Kendine ve 40 metre etraftaki dost hortlak birlikerin, 
- Can puanını 15px-Icon_stat_health.png tazeler. 

Yine istatistiksel olarak diğer ceset arabalarından ayrılmasa da, tek farkı olan Şer Mıgnastıstaşı özelliği bu birimin ceset arabalarının en faydalısı olamasını sağlıyor.



wh_main_vmp_black_coach.png
Kara Vagon

Birim Boyutu : 1
Yetiştirme Maliyeti: 1200 Treasury_VC.png
Askere Alım Süresi: 3 15px-Icon_hourglass.png
Turluk Bakım Masrafı: 300 Military_spending_VC.png

Sağlık: 4485 15px-Icon_stat_health.png 
Liderlik: 40  15px-Icon_stat_morale.png
Hız: 78 15px-Icon_stat_speed.png
Yakın Saldırı: 24  15px-Icon_stat_attack.png
Yakın Savunma: 10  15px-Icon_stat_defence.png
Hücum Bonusu: 80  15px-Icon_stat_charge_bonus.png
Silah Hasarı: 30  15px-Icon_stat_damage.png
Zırh Delici Hasar: 90 15px-Modifier_icon_armour_piercing.png
Piyadeye Karşı Bonus: 20 15px-Modifier_icon_bonus_vs_infantry.png
Saldırı Hızı: 3.2 saniyede bir 
Silah Uzunluğu: 3/10 
Bu birim normal saldırılara karşı korunan birimlere karşı büyülü saldırılar yapabilir 15px-Modifier_icon_magical.png

Zırh: 60% 15px-Icon_stat_armour.png
 
Korku salabilir 15px-Causes_fear.png :  Bu birim yakınındaki düşman birliklerine korku salarak liderlik 15px-Icon_stat_morale.png kaybetmelerine neden olur.
Deheşte uğratma 15px-Causes_terror.png : Bu hedef dehşete uğratarak kısa süreliğine yakın dövüş halinde olduğu düşmanı dağıtabilir.
Hortlak 15px-Undead.png : Bu birim dehşete karşı bağışıklıdır ve bozguna uğramaz. Düşük Vampir yozlaşması olan bölgelerde yıpranır. Muharebe sonucu belirlenmişken kendine az, liderlik parçalanmıştan öte ise kendi kendisine ciddi miktarda hasar verir. 
Tazelenme (Yenilenme) Wh_main_unit_passive_regeneration.png : Birim sürekli olarak sağlık puanını 15px-Icon_stat_health.png tazelerken 20% ateş zaafiyeti kazanır. 
Kara Tırpan:  Birliğe;
+ 36% hücum bonusu  15px-Icon_stat_charge_bonus.png
+ 18% hücum hızı 15px-Icon_stat_charge_bonus.png sağlar. 
Kötücül Dinçlik: Birliğe: 
- Birliği ateş hasarı 15px-Modifier_icon_flaming.png ile donatır. 
+36% zırh delici hasar 15px-Modifier_icon_armour_piercing.pngsağlar. 
Siyah Hale: Birime, 
+44% hasar direnci kazandırır. 

Önceki arabaların aksine tam anlamıyla bir savaş arabası olan Kara Vagon, isterseniz ordunuzda bulundurabileceğiniz kadar iyi olsa da, elbette bir Moris Motorunun yerini dolduramıyor. 


wh_dlc04_vmp_mortis_engine.png
Mortis Motoru 
(Nagash Pençesi)

Birim Boyutu : 1 
Yetiştirme Maliyeti: 1400 (1700) Treasury_VC.png
Askere Alım Süresi: 3 15px-Icon_hourglass.png
Turluk Bakım Masrafı: 500 (625) Military_spending_VC.png

Sağlık: 5427 15px-Icon_stat_health.png 
Liderlik: 60 (70) 15px-Icon_stat_morale.png
Hız: 48 (48) 15px-Icon_stat_speed.png
Yakın Saldırı: 30 (36) 15px-Icon_stat_attack.png
Yakın Savunma: 13 (20) 15px-Icon_stat_defence.png
Hücum Bonusu: 12 (12) 15px-Icon_stat_charge_bonus.png
Sihire Karşı Direnci 15px-Resistance_physical.png : 25%

Silah Hasarı: 50 (50) 15px-Icon_stat_damage.png
Zırh Delici Hasar: 70 15px-Modifier_icon_armour_piercing.png
Piyadeye Karşı Bonus: 15 15px-Modifier_icon_bonus_vs_infantry.png
Saldırı Hızı: 4 saniyede bir 
Silah Uzunluğu: 1/10 

Zırh: 30% (15%) 15px-Icon_stat_armour.png 

Korku salabilir 15px-Causes_fear.png  :  Bu birim yakınındaki düşman birliklerine korku salarak liderlik 15px-Icon_stat_morale.png kaybetmelerine neden olur.
Deheşte uğratma 15px-Causes_terror.png : Bu hedef dehşete uğratarak kısa süreliğine yakın dövüş halinde olduğu düşmanı dağıtabilir. 
Hortlak 15px-Undead.png : Bu birim dehşete karşı bağışıklıdır ve bozguna uğramaz. Düşük Vampir yozlaşması olan bölgelerde yıpranır. Muharebe sonucu belirlenmişken kendine az, liderlik parçalanmıştan öte ise kendi kendisine ciddi miktarda hasar verir. 
Kutsal Emanet Yozlaşması: 40 metre etrafında savaşan düşman birliklerine hasar verir.
Tazelenme (Yenilenme) Wh_main_unit_passive_regeneration.png : Birim sürekli olarak sağlık puanını 15px-Icon_stat_health.png tazelerken 20% ateş zaafiyeti kazanır. 
Kutsal Emanet Bağı: 40 metre etrafındaki dost birliklerin sağlık puanlarını 15px-Icon_stat_health.png tazeler. 
Kâfir Kitabı: Gelişmiş güç dolum oranı ile büyü rüzgarlarını Magic.png tazeler. 
Ürperten Aura: 40 metre etraftaki düşmanların hızını 15px-Icon_stat_speed.png -36% azaltır. 

Bizzat kendi gücünün yanı sıra, pasif özellikleri ile savaş alanının tam ortasına dalıp, düşman birliklerini dağtabilecek kadar güçlü olan bu birim biraz pahalı olsa da canavarlardan bir ordu kurmuyorsanız ordunuzda kesinlikle yer etmesi gereken bir birim.
[+] 6 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Konu güzel olmuş eline sağlık baya uğraşmışsın. Keşke sadece kartların resmini atıp geçseydin , benim için açıkcası senin görüşlerin daha önemli oldu. Höyük Lejyonu ile 40 tur kadar oynayıp kapatmıştım çok ilgimi çekmedi vampirler , tomb kings ve high elf karşısında çok güçsüz kalıyorlar bence.
 '' Draco dormiens nunquam titillandus ''
[+] 1 üye Grindelwald nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
(18-02-2020, 18:29)Grindelwald : Konu güzel olmuş eline sağlık baya uğraşmışsın. Keşke sadece kartların resmini atıp geçseydin , benim için açıkcası senin görüşlerin daha önemli oldu. Höyük Lejyonu ile  40 tur kadar oynayıp kapatmıştım çok ilgimi çekmedi vampirler , tomb kings ve high elf karşısında çok güçsüz kalıyorlar bence.

Bence vampirlerin asıl olayı yazdığım gibi düşük liderliğe sahip birimleri dağıtmak üzerine. Tabi mplerden çok spde oynadığım için savaş girdiğim ırklar oldukça kısıtlıydı. Ama açıkçası bence de breton ve imparatorluk gibi insanlar dışında diğer ırklara karşı pek de etkili değiller.
Ara
Cevapla
#5
Baya güzel rehber teşekkürler.
Şahsi oynama tarzım daha çok 6 adet süvari birimi ile kanatları kullanarak rahatsız etmek ve winds of death kullanambilen lord ile ortalığı dağıtmak. ordu da bir adet necromencer da tavsiye ederim. geri kalanı uygun şekilde piyadeler konulabilir. ufak bir ekleme hexwraith' ler fiziksel hasara karşı fazladan dirençleri var. ben onları kullanıyorum.
Sp de bloodline bonusları baya işe yarıyor. ama hangisini alacağınız oynayış tarzınıza göre size kalmış. Sonraki dönemde teknoloji sayesinde gelen bedava orduları kullanmayı unutmayın.
[+] 1 üye birisi43 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 4 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.