[MP] Civ6 - Multiplayer: Ekim 2018
#81
@Scallion geliyor musun
Ara
Cevapla
#82
(23-10-2018, 21:49)Sezar : @Scallion geliyor musun

Ev arkadaşım bozuk prize fiş takınca şartel attı tüm evin elektriği kesildi. Apartmanın girişindeki ana şartel atmış bir de.. Onunla uğraşıyordum ancak gelebildim. Kusura bakmayın..
[+] 1 üye Scallion nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#83
Bilmeyen arkadaslar vardir belki soyleyeyim, uzun sure savas halinde bulunmak hicbir sey olmasa bile war wearness (savas yorgunlugu) yapar bu da sehirlere negatif amenity yapip hem buyumeyi azaltir hem de production da azalma yapar. Hem de surekli askeri birim basildigi icin sehir gelisiminde geri kalinir. Bu yuzden savaslari en kisa sure de bitirmek her iki tarafin karina olabildigi gibi uzatmak da her iki taraf icin de yipraticidir. 3 kisi savas yuzunden bu gibi negatif etkilere maruz kalirken geride ve barista kalan ulkelerin guclenecegi ve ataga kalkabilecegi unutulmamali. 
Benim durumuma gelince, Gurt un sehirlerine baktim sur yoktu aramizdaki mesafe kisaydi ve fazla askeri de yoktu. Dolayisiyla birkac tane war cart  yapip girdim. Void in girebilmesine ihtimal veriyordum ama o kadar uzaktaki Amerika'nin savas acmasina ihtimal vermemistim. Yenemeyecegimi anlayinca hemen beyaz baris istedim, aldigim sehri geri vermem istendi bende sehir dusmeden kabul etmeyecegimi soyledim. Gurt'un kaybettigi sehre ben sur yapmistim ve Gurt' un geri alabilecegini dusunmuyordum nitekim Ayro (Amerika ) aldi, eyvallah. Sehir 3 pop lu bir sehirdi ve onca geride kalmaya degermiydi bilmiyorum kendi karari. Sonuc olarak jax61 hizli ve guzel sekilde gelisti ve benle savasarak zaman kaybeden Void'i yikti. Simdi sira bende sonra Gurt , Ayro vs. Burada bu oyuncu kararlarina bir itirazim yok sadece biz savasirken birilerinin hizlica gelismis olma ihtimalini degerlendirelim diyorum. Savas uzun surecek ve kazanimlar degmeyecekse civ6 da cok yipatici olabiliyor. Onunda oyundan galip olamasak da son derece zevk aldim. Bana karsi kazanan arkadadlari tebrik ediyorum. Ozellikle cani iki kez 1 hp ve 2hp olup dusmeyen son kale Roma'yi da selamliyorum.
[+] 3 üye Sezar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#84
Voidian in yenilgisi tamamen birimlerinin çağ dışı kalması kaynaklı.. bende ise Rönesans'ın en güçlü birimi knight vardı bolca.. öte yandan sezarla gurt arasındaki bitmek bilmeyen savaş iki tarafın da çok geri kalmasına sebep oldu.. bu bakımdan her iki taraf da üstünlük saglayamiyorlarsa savaş wp ile bitirmeleri hayirlarina idi.. şu anda ben ve ayro karşısında tutunmalari zor
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#85
Evet savaş uzun sürdü. Bu süre içerisinde hem ben hem sezar geride kaldı ve jax bu durumda hayli bir gelişti. Jaxin yanında ayro da geri kalsa da epey gelişti. Belki tw oyunlarının bana öğrettiği birşeydir ama uzun savaşları ve pes etmemeyi seviyorum. Oyunun başından askeriye ye değilde ticarete ve bilime yönelmem benim hatamdı. Fakat yine de civ serisine başladığımdan beri bu kadar defans yaptığımı ve keyif aldığımı hatırlamıyorum. Gayet başarılı bir savaş yöneten sezarı tebrik ederim sayesinde ne kadar geriye de düşsek eğlendiğim ve keyif aldığım bir oyun oldu.
[+] 1 üye Gurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#86
eu4 tarzı oynansa daha eğlenceli olabilir bu seri, yani multi oyuncular haricinde oyuncusuz devletlerde olsa, ayrıca rise and fall eklentisi olmadan çok basite kaçıyor. Üçüncü çağ başlamadan biter oyun, atmbombası görelim gençlik :) bi de delty de olucak ki multiciler birbiriyle savaşmadan önce hayatta kalma savaşı versin :)
[+] 2 üye adanalı nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#87
(24-10-2018, 16:52)adanalı : bi de delty de olucak ki multiciler birbiriyle savaşmadan önce hayatta kalma savaşı versin :)

Aynen oyuncuların yarısı savaşmaktan geri kalsın kalan yarısı AI'ya yıkılsın. Best Mp ever.
Onu yapasıya gitsinler sp oynasınlar.
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#88
(24-10-2018, 18:48)altnkurt :
(24-10-2018, 16:52)adanalı : bi de delty de olucak ki multiciler birbiriyle savaşmadan önce hayatta kalma savaşı versin :)

Aynen oyuncuların yarısı savaşmaktan geri kalsın kalan yarısı AI'ya yıkılsın. Best Mp ever.
Onu yapasıya gitsinler sp oynasınlar.

+1
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#89
(24-10-2018, 18:48)altnkurt :
(24-10-2018, 16:52)adanalı : bi de delty de olucak ki multiciler birbiriyle savaşmadan önce hayatta kalma savaşı versin :)

Aynen oyuncuların yarısı savaşmaktan geri kalsın kalan yarısı AI'ya yıkılsın. Best Mp ever.
Onu yapasıya gitsinler sp oynasınlar.

tamam delty abartılı olmuş olabilir ama kastettiğimi anladınız, amaç multiyi seyri güzel hale getirmek düşüncem. fikir çok, mesela multiciler yedekli olsa düzenli akış sağlanabilir, bayrak yarışı gibi.
Ara
Cevapla
#90
multiplayer oyunda hele de zorluk seviyesi yüksek seviyede ai nin herhangi bir seyir zevki vermesi ihtimal dahilinde değil.ai nin alacağı bonuslara dayanabilecek seviyede iyi oynayabilen civilization oyuncusu yok.ne kadar iyi oynarsanız oynayın.oyunun mantığı oynayış düzeni gibi şeylerin eu4 le uzaktan yakından alakası yok. anladığım kadarı ile civilizaztion oyuncususun . oynamak istersen bekleriz maçlarımıza..

ek olarak rise and fall bende var fakat herkeste yok. ayrıca rise and fall çok dengesiz bir eklenti. halihazırda ai neredeyse loyalty e hiç dikkat etmeden abidik gubidik yerlere koloni atabiliyor.ayrıca zorluk seviyesi artırıldıkça rise and fallda çok daha fazla bonus alabiliyor ai..emperor seviyesinde ben koloni atmaya hazırlanırken 5 koloni atan ai gördüm.
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#91
Oyunu 2 günde bitirmeye çalıştığımız her etkinlik bu şekilde ilerleyecek zaten. Farklılık istiyorsak:
  • Sadece kültür-domination-skor zaferleri açık.
  • Oyun hızı standart.
  • Terra haritası(Mod gerekmekte) - Oyunda herkesin başladığı kıtanın yanında denizaşırı boş bir kıta daha oluşturulan harita.
  • Erken rush medeniyetleri +  Avustralya + Norveç yasaklı.
Şeklinde ve belki oyuncu sayısına göre bir kaç tane bot eklenebilir oyuna. Bu ayarlar ile erken çağları geçtikten sonra savaşlar kaçınılmaz olacaktır ve daha oyunun tadını yeni almaya başlamışken tankların ortaya çıkmasını önleyebiliriz.
[+] 2 üye Ayro nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#92
(24-10-2018, 19:29)jax61 : multiplayer oyunda hele de zorluk seviyesi yüksek seviyede ai nin herhangi bir seyir zevki vermesi ihtimal dahilinde değil.ai nin alacağı bonuslara dayanabilecek seviyede iyi oynayabilen civilization oyuncusu yok.ne kadar iyi oynarsanız oynayın.oyunun mantığı oynayış düzeni gibi şeylerin eu4 le uzaktan yakından alakası yok. anladığım kadarı ile civilizaztion oyuncususun . oynamak istersen bekleriz maçlarımıza..

ek olarak rise and fall bende var fakat herkeste yok. ayrıca rise and fall çok dengesiz bir eklenti. halihazırda ai neredeyse loyalty e hiç dikkat etmeden abidik gubidik yerlere koloni atabiliyor.ayrıca zorluk seviyesi artırıldıkça rise and fallda çok daha fazla bonus alabiliyor ai..emperor seviyesinde ben koloni atmaya hazırlanırken 5 koloni atan ai gördüm.

eu4 e takılma, küçük bir kısmı için benzetme olarak söyledim. rise and fall güzeldir, ülkeler kolay düşmemesi ve isyancı muhabbeti geliştirmiş oyunu. 

katılmak isterdim ama maalesef izleyici modundayım, orjinal oyun muhabbeti.

o bu değil de beyond earth ne oyundu be, onu geliştirmediler yazık!

(24-10-2018, 19:36)Ayro : Oyunu 2 günde bitirmeye çalıştığımız her etkinlik bu şekilde ilerleyecek zaten. Farklılık istiyorsak:
  • Sadece kültür-domination-skor zaferleri açık.
  • Oyun hızı standart.
  • Terra haritası(Mod gerekmekte) - Oyunda herkesin başladığı kıtanın yanında denizaşırı boş bir kıta daha oluşturulan harita.
  • Erken rush medeniyetleri +  Avustralya + Norveç yasaklı.
Şeklinde ve belki oyuncu sayısına göre bir kaç tane bot eklenebilir oyuna. Bu ayarlar ile erken çağları geçtikten sonra savaşlar kaçınılmaz olacaktır ve daha oyunun tadını yeni almaya başlamışken tankların ortaya çıkmasını önleyebiliriz.

tam 2 gün, yani toplamda 48 saat  sürse seyri daha hoş olur. Ama iki günden kastın 2şer saatten 4 saat 2günde. böyle bi oyun için az bi süre bence.
Ara
Cevapla
#93
ayronun önerileri düşünülebilir .. uzun süreli civilization oyunları sıkıntılı olur. daha önce çok kez denedik. bir gün gelen diğer gün müsait olmayabiliyor. hal böyleyken zaten az oyuncusu olan civ maçları yarıda kalıyor.. şu haliyle 1-2 günlük maçlar daha sağlıklı kanımca..
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#94
(24-10-2018, 19:36)Ayro : Oyunu 2 günde bitirmeye çalıştığımız her etkinlik bu şekilde ilerleyecek zaten. Farklılık istiyorsak:
  • Sadece kültür-domination-skor zaferleri açık.
  • Oyun hızı standart.
  • Terra haritası(Mod gerekmekte) - Oyunda herkesin başladığı kıtanın yanında denizaşırı boş bir kıta daha oluşturulan harita.
  • Erken rush medeniyetleri +  Avustralya + Norveç yasaklı.
Şeklinde ve belki oyuncu sayısına göre bir kaç tane bot eklenebilir oyuna. Bu ayarlar ile erken çağları geçtikten sonra savaşlar kaçınılmaz olacaktır ve daha oyunun tadını yeni almaya başlamışken tankların ortaya çıkmasını önleyebiliriz.

Bende katılıyorum buna.
Ara
Cevapla
#95
Ben eu4 oyunlarındaki gibi ciddilik gösterilerek uzun sürecek oyunlar olmadığı sürece çok sağlıklı bir oyun deneyimi alınabileceğinden şüpheliyim. Zaten oyun hızı standardın üstünde olması bile başlı başına oyundaki bir çok dengeyi bozuyor.
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#96
(24-10-2018, 19:36)Ayro : Oyunu 2 günde bitirmeye çalıştığımız her etkinlik bu şekilde ilerleyecek zaten. Farklılık istiyorsak:
  • Sadece kültür-domination-skor zaferleri açık.
  • Oyun hızı standart.
  • Terra haritası(Mod gerekmekte) - Oyunda herkesin başladığı kıtanın yanında denizaşırı boş bir kıta daha oluşturulan harita.
  • Erken rush medeniyetleri +  Avustralya + Norveç yasaklı.
Şeklinde ve belki oyuncu sayısına göre bir kaç tane bot eklenebilir oyuna. Bu ayarlar ile erken çağları geçtikten sonra savaşlar kaçınılmaz olacaktır ve daha oyunun tadını yeni almaya başlamışken tankların ortaya çıkmasını önleyebiliriz.

Gayet güzel bir öneri bence.. Bence oyun içi bir kaç kural daha konulabilir.. Mesela, R&F'daki gibi Emergency etkinlikleri gibi.. Ya da yazılı olmayan bazı kurallar konulabilir özellikle savaşlar konusunda.. Mesela savaşlara bir tur sınırı getirilir. Sonuç ve gidişat ne olursa olsun belirli bir turun üzerinde savaşmak yasak olabilir.. Şu an devam etmekte olan etkinlikte bunun olumsuz etkilerini açıkça gördük zaten. Ama barış zemini oluşabilmesi için belirli koşullar konulabilir. Mesela savaşı açan devlet bir hedef belirtmek durumunda.. X şehrini hedef olarak gösterdiğini varsayalım.. O şehri ele geçirdiğinde barış önermek zorunda olmalı.. Savunan taraf kabul etmeme hakkına sahip olup; kabul etmemesi halinde kaybettiği şehri alabilmesi için ona ekstra belirli bir tur sayısı verilir ve o tur sayısı içerisinde eğer şehri geri alamazsa mecburi barışa gidilir.. Bunun gibi kurallar da koyabiliriz. Şu an bunları yazarken düşündüğüm için tam toparlayamadım lakin muhtemelen demek istediğimi siz anlamışsınızdır.

Bu ve bunun gibi bir takım kurallar koyarsak oyun daha zevkli hale gelebilir diye düşünüyorum.
Ara
Cevapla
#97
Ben standart hiza karsiyim, 500 tur surecektir. Dun bir gunde 100 tur gidebildigimize gore standart ortalama 4-5 gun surer ve aramizda bu kadar devam etmek isteyen olmayabilir. En basitinden ben bir civ oyununa 2 gunden fazla oynamaya karsiyim.

Onun disinda etkinlik hizli gitsin diye sadece dominion acmayi deneyelim dedik anlasilan her turlu 2 gune sarktigi anlasildi. Onun disinda yayin izlenilmesi konusunda Duman` in dedigi gibi avantaj saglamadigi dogru gibi. Sadece oyun basi tribal village lar ve natural wonder konusunda avantaj saglayabilir ama genel olarak izlenebilecegi kanaatindeyim.
Ara
Cevapla
#98
Avustralya nasil rush medeniyeti oluyor biri aciklasin lutfen.
Ara
Cevapla
#99
bir izleyici olarak, ana yayında iki kişi olursa daha ii olur kanaatindeyim, anlatıcı-yorumcu hesabı.
Ara
Cevapla
(24-10-2018, 21:20)yafeshan : Avustralya nasil rush medeniyeti oluyor biri aciklasin lutfen.

Rush medeniyetleri + Avustralya demek rush medeniyetleri ve onlara ek olarak Avustralya demek oluyor.

Hızlı mp yapmak istiyorsanız o zaman takımlı yapın oyunları, çünkü şimdiki sistemde hiç bir zaman gerekli denge sağlanmayacak ve büyük oranda harita avantajından dolayı birisi steamroll ile domine edecek oyunu.
[+] 1 üye Ayro nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 10 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.