Sohbet: Panzer Campaigns - Genel Sohbet: Ordu Karargâhı
#21
Özellikle miss clickler yüzünden çok tartışma ve sıkıntı olacağını düşünüyorum. Bir birliğin yanlışlıkla oynatılması sonucu düşman tarafından distrupt edilmesi, bir topun travel moda alınca ilerletilememesi durumunda açık hedef haline gelmesi, belirli saatlerde yol dışında hareket edince % kaç ihtimalle distrupt olma, % kaç ihtimalle loss yaşanması, hangi birliğin, hangi hava koşullarında, hangi yolda son hamlesini kaç movement point kalınca yapabileceği gibi önemli bilgileri öğrenmek için parametre datalarının ezberlenmesi gibi gereksiz kasıntılıklara da yol açacak bir durum. Yine de dediğiniz şekilde oynanmasında fayda var zira o sistemin artıları ve eksileri görülmüş olur. Bir sonraki mp etkinliği ona göre ayarlanır.
omnia fui et nihil expedit
[+] 1 üye Mabella nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#22
Tabii ki deneysel bir multiplayer olacak, ancak benim multiplayer sisteminden beklentim çok yüksek. Zira bir oyuncu değil bir takım aynı anda oynayabiliyor. O bahsettiğiniz bilgiler ise her hangi bir zaman parametre verilerinden bulunabilir bilgiler, ezberlemeye gerek yok çünkü ben veya @unonimus bile o bilgileri tamamen kafasından okumuyor. Her oyun modu gibi Multiplayer'ın da bazı eksikleri ve artıları var, eksikleri olduğunu kabul ediyorum.
[+] 1 üye Yasin Ahmet nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#23
@Mabella:

Multi'de herkese birlik dağıtıyoruz, dağıtılanlar harici birliklerle oynamana oyun izin vermiyor. Bütün birlikleri oynama yetkisi sadece kumandanlarda var.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#24
Budapest'45 oynarken bazı çok büyük kalibre topların seyahat moduna alınırken tüm hareket haklarını harcadıklarını gördüm. Acaba bu topların normal toplardan farklı bir vasfı mı var yoksa sadece çok büyük kalibre oldukları için taşınmaları mı zor? Engin oyun deneyimlerine güvendiğim @unonimus ve öbür pzc oyuncuları beni aydınlatabilir mi?
Ara
Cevapla
#25
Onlar ağır top, o yüzden öyle. Kuşatma topları da böyledir.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#26
G
(03-03-2021, 23:59)unonimus : Onlar ağır top, o yüzden öyle. Kuşatma topları da böyledir.
Bunların stat hariç normal toplardan farkı var mı?
Ara
Cevapla
#27
Ağır topların yok, kuşatma toplarının var ama PzC'de kuşatma topu gördüğümü hatırlamıyorum.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#28
(27-02-2021, 16:33)Littleİskender : PBEM, birde Afrika cephesi. Doğu ve Batı bazen can sıkacak kadar dengesizleşebiliyor. Afrikada bu nispeten az.
Son zamanlarda fikrim oldukça değişti. Şuanlık favorim Budapest'45 teki yeni büyük senaryo. Senaryoda ki muazzam ekipman ve asker türü çeşitliliği oldukça hoşuma gitti (Gözetleme taburu olarak kullanılan Panzer II lerden kundağı motorlu Flak 88'lere kadar oldukça çeşitli bir envanter var, özellikle mekanize araç birlikleri ilgimi çekti). Gönül isterdi ki tüm senaryolar bu kadar özenli ve kapsamlı hazırlansa.
Ara
Cevapla
#29
O senaryoda yararlandıkları kitapların çoğu Budapest '45 çıktığında yoktu, oyun çıktığı dönem onlardan yararlanamamış olmaları normal o yüzden, heh.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#30
1944-45 oyunlarında Alman tarafında aşırı miktarda uçaksavar topu/aracı oluyor. Bunları işe yarar şekilde kullanmanın bir yolu var mı?
Ara
Cevapla
#31
Trench kazabilirsin belki :xd:
[+] 1 üye Yasin Ahmet nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#32
unknown.pngunknown.png
Middle East'67'de bulduğum canlı bombalar. 75 defans ve 300 assault bayağı uçuk bir sayı, muharebede kullanmayı henüz denemedim ama çılgın bir şeye benziyor. 75 defans özellikle baya uçuk, nasıl öldürülebilir ki bu 20 kişi? Defans oranını pas geçen bir saldırı tipi falan var mı?
Space-Background.gif
[+] 1 üye Yasin Ahmet nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#33
Savunma düşük olursa bir işe yaramaz o birlik, uçaklarla/toplarla/ateş ederek çok rahat ekarte edilir. Alternative Air Strike/(In)direct Fire Resolution kurallarının MC'de olmadığını unutmayın.

Hücum ile ilgili şunu diyeyim. Bir kere o birliğin hücumu normalden %20 daha az. İkincisi, hücum hesabı eşlenik mevcudun üzerinden hesaplanır. Toplamda 6000 hücum değeri olur, %20'sini çıkarınca 4800 kalır. Düşman birliğinin savunması 16 olsun, savunma artıracak başka bir şey olmasın, öyle olunca hücumu savunmaya böleriz, 300 olur. Bu da normal PzC hesaplarında (o senaryodaki Combat Losses değerlerini bilmiyorum) minimum 6, maksimum 30 zayiat yapar. Çok da abartı değil gibi. Hattâ tanka hücum etmeye kalkışırsa oyunun hata vermesi lazım yanlış hatırlamıyorsam.

Düşman birliğinin hücumu 12 olsun, düşman birliği 600 kişi olsun. Mahiyeti filan da C olsun. Hücum değeri 7200, intiharcıların savunmasına bölünce 96 yapar. O da standart değerlerde minimum 3, maksimum 20 zayiat yapar. Kaldı ki 10 kişinin altına inerse sayıca azalmak yerine direkt imha olabilir.

Üstelik, geriden gelip hücum ederse geri kaçması da mesele. Hücumda aksak filan olursa sonuç direkt ölüm.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 2 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#34
Maksimum kaç tane kolorduyu kontrol etmeyi tercih ediyorsunuz? Ben küçük-orta boyut 6-10 kolordu kontrol etmeyi tercih ediyorum.
Space-Background.gif
Ara
Cevapla
#35
Mümkün olan en az sayıda. Başka oyunlarda bu tarz şeyleri pek önemsemesem de pzc'de fazla olmasını pek sevmiyorum.
tTRiYax.png
[+] 1 üye reddga nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#36
Genelde 3-4 en fazla 7-8. Tabii burada kolordunun boyutu baya farkeder, Almanların harabe kolorduları bazen 1 tümen gücüne denk olabiliyor. Aynı şekilde bazı Rus ''kolorduları'' bir tugaydan hallice olabiliyor.
Ara
Cevapla
#37
Her biri 20000-25000 mevcutlu 4-5 kolorduyu 1 saatte hâlledebilirim sanırım. Onun ötesinde ara vere vere oynamam lazım.

(13-04-2021, 17:08)reddga : Mümkün olan en az sayıda. Başka oyunlarda bu tarz şeyleri pek önemsemesem de pzc'de fazla olmasını pek sevmiyorum.

Başka oyunlarda niye önemsemiyorsun?

PzC'de fazla olmasını niye pek sevmiyorsun?
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#38
Muhtemelen pzc'de sayının çok yüksek olabilmesinden dolayı. Pzc dışında oynadığım oyunlarda bu kadar fazla olmuyordu. Pzc'de iki türlü de senaryo oynadığımdan (küçük ve büyük çapta) az sayıda olması tercihimdir. Bir turu saatlerce oynayacak ne vaktim ve ne de sabrım var.
tTRiYax.png
[+] 2 üye reddga nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#39
JTS'in kendi sitesinden çıkarıp bulduğum kapak görselleridir. Serinin adresinin sonundaki .html silinerek bulunabilirler. Hepsinin kendi yarı boş sayfası bulunmaktadır. Kiev '43 bu sene çıkacak.

:think:

Ek: Kiev '43 bu iletiyi yazdıktan 1 ay sonra çıktı.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 2 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#40
Stalingrad42.jpg
Bunun gibi yani :sunglasses:.
Space-Background.gif
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 5 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.