İleti Sayısı: 8,084
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
71
PZC oyunlarında genel olarak birlikleri stack yapmayı önleyici alternatif kurallardan en az birini açmak gerektiğini düşünmeye başladım. Top veya uçaktan birini senaryonun uygunluğuna göre açmak doğru olacaktır. Şahsi fikrim top yerine uçağın açılması yönünde. Ama ikisini birden açmak fazla kaçabilir.
•
İleti Sayısı: 2,405
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
50
PzB'de (opsiyonel kurallarla değil, standart olarak) kör atış alternatif çözümlenir, görerek atış ve hücumlar alternatif çözümlenmez. Belki böyle yapılabilir.
FWWC'de de bu kurallar (ufak tefek değişikliklerle) standart olarak kullanılıyordu bildiğim kadarıyla.
1999'daki ilk PzC'den beri bu kurallar oyunda bulunuyor ama çoğunda açmıyorlar. Tasarım notlarında "şu kuralı açın/açmayın yoksa buradaki muharebe sonuçları olması gerektiği gibi olmaz" diye özellikle belirtmedikleri sürece de bazıları hep açıyor, bazıları hiç açmıyor. Bazılarının açmamasının nedenini forumda anlatmıştım ama yine de anlatayım:
(30-04-2020, 02:16)unonimus : Alternative (In)direct Fire/Air Strike Resolution kuralları duruma göre gerçekçilik katabilir. Bu atışlar bunlar açıkken çok askere karşı daha etkilidir. O yüzden ufak birliklere aksak olmasalar bile hücum etmeniz daha anlamlı olabilir.
Bazıları bu üç kuralın açılmasına ne olursa olsun karşıdır. Bunun sebebi şu: Birliklerin düşman birliklerine normal değerde atış yapması için düşman birliğinin sayıca istif sınırının 1/6'sı olması gerekir. Bundan daha azlarsa doğru orantılı olarak daha az değerde atış yapılır. Bundan daha fazlalarsa da doğru orantılı olarak fazla değerde atış yapılır. Yani düşman, sayıca istif sınırının 1/12'si kadarı ise o düşmana yapılan atış normalin yarısı değerinde olur; istif sınırını tamamen doldurmuşsa oraya yapılan atış normalden ALTI kat güçlü olur.
Alternative Assault Resolution daha çok erken dönem tavsiye edilir, yine de çoğu zaman açılabilir. Daha çok tankı olan tarafa avantaj sağlar. Sert saldırı menzili 0 olan birliklerde sert saldırı değerinin oyuna etkisinin olması için bu kural açık olmalıdır.
O kuralları açarsak/standart yaparsak tasarımcının istediği durumun dışına çıkar mıyız? Mesela, Moscow '42'nin varsayılan opsiyonel kuralları şunlar, yaz veya kış farketmeksizin senaryolar için tasarım notlarında ek bir kural belirtilmemiş görebildiğim kadarıyla:
O kuralları açsak mesela, istif sınırı 1500 olduğu için altıda biri 250 yapıyor. Şu birliklere normalde olması gerekenin yaklaşık 1,5 katı vurmuş oluyoruz:
Vallahülazim tasarımcının yansıtmak istediğinin dışına çıkılıp çıkılmayacağından emin olamadım. Her senaryonun tek tek test edilmesi lazım bunun için, ona da ne zamanım var ne sabrım var. Senaryo tasarımcısının kendisi bile (David Freer/Strela) bunu yapmaz, ya da yeni versiyon için belki yapar, bilemedim.
Aşağıdaki 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• reddga
İleti Sayısı: 8,084
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
71
Senaryonun amacı dışına çıkmanın bir sorun olduğunu düşünmüyorum. Ben daha çok oynanışı biraz daha dengede tutmayı tercih ediyorum. Yine de alternatiflerden sadece birini açmanın senaryoyu tümden değiştireceğini sanmam. Özellikle alternatif hava saldırısının.
•
İleti Sayısı: 2,405
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
50
Halı bombardımanı zaten her zaman alternatif. Pek bilemiyorum, diğer uçaklar 2. Dünya Savaşı'nda belirli bir bölüğü/taburu vurabilecek donanıma sahip miydi ?
•
İleti Sayısı: 8,084
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
71
https://www.slitherine.com/news/home-of-...-announced
Alıntı:We have 15 unannounced games, and we’ll be unveiling 4 of them on May 11th. Make sure not to miss out!
Slitherine'nin duyurulmamış 15 oyunu varmış ve 4'ünü 11 Mayıs'ta duyuracaklarmış.
•
İleti Sayısı: 8,084
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
71
(08-05-2021, 15:45)reddga : https://www.slitherine.com/news/home-of-...-announced
Slitherine'nin duyurulmamış 15 oyunu varmış ve 4'ünü 11 Mayıs'ta duyuracaklarmış.
Bugün saat 16:00'da Slitherine'in resmi Twitch kanalında yayın olacak.
https://www.twitch.tv/slitherinegroup
•
İleti Sayısı: 6,422
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
79
•
İleti Sayısı: 2,405
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
50
11-05-2021, 12:34
(Son Düzenleme: 14-05-2021, 10:00, Düzenleyen: unonimus.)
(11-05-2021, 11:48)reddga : (08-05-2021, 15:45)reddga : https://www.slitherine.com/news/home-of-...-announced
Slitherine'nin duyurulmamış 15 oyunu varmış ve 4'ünü 11 Mayıs'ta duyuracaklarmış.
Bugün saat 16:00'da Slitherine'in resmi Twitch kanalında yayın olacak.
https://www.twitch.tv/slitherinegroup
Steel Tigers'ı duyurulmamışlardan mı saymak lazım acaba ?
Ek: Birkaç gün içinde JTS de bir şeyler gösterecek.
Ek 2: Kiev '43.
•
İleti Sayısı: 8,084
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
71
Bugün Slitherine'in yayınında bulunan oyunlar:
Ve henüz sayfası olmayan:
•
İleti Sayısı: 8,084
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
71
Dünkü Slitherine yayınında yine duyurulmuş ama benim gözümden kaçan Scramble: Battle of Britain.
https://store.steampowered.com/app/15304...f_Britain/
Warhammer 40,000: Battlesector daha önceden duyurulmuştu muhtemelen.
İleti Sayısı: 3,990
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
53
(12-05-2021, 21:59)reddga : Dünkü Slitherine yayınında yine duyurulmuş ama benim gözümden kaçan Scramble: Battle of Britain.
https://store.steampowered.com/app/15304...f_Britain/
Warhammer 40,000: Battlesector daha önceden duyurulmuştu muhtemelen.
Bu ne peki?
MİNİMUM:
İşletim Sistemi: Windows 8
İşlemci: Intel Core i7 - 3.4ghz
Bellek: 32 GB RAM
Ekran Kartı: GeForce GTX 1080 - 8 GB
İleti Sayısı: 2,405
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
50
Az mı geldi ?
Şaka bir yana, placeholder'dır büyük ihtimal.
•
İleti Sayısı: 8,084
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
71
Umarım öyledir, 32 gb ram isteyen oyunlara daha vakit vardır bence.
•
İleti Sayısı: 2,405
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
50
(12-05-2021, 23:39)elefsar : (12-05-2021, 21:59)reddga : Dünkü Slitherine yayınında yine duyurulmuş ama benim gözümden kaçan Scramble: Battle of Britain.
https://store.steampowered.com/app/15304...f_Britain/
Warhammer 40,000: Battlesector daha önceden duyurulmuştu muhtemelen.
Bu ne peki?
MİNİMUM:
İşletim Sistemi: Windows 8
İşlemci: Intel Core i7 - 3.4ghz
Bellek: 32 GB RAM
Ekran Kartı: GeForce GTX 1080 - 8 GB
Şimdilik azaltmışlar gibi gözüküyor ama hâlen tam belli değil:
•
İleti Sayısı: 8,084
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
71
Aşağıdaki 1 üye reddga nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye reddga nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Craetus
İleti Sayısı: 6,422
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
79
Star Wars evreninde geçecek bir strateji oyunu duyuruldu. Bu oyunu Firaxis'ten ayrılanlar tarafından daha geçen hafta kurulan Bit Reactor geliştiriyor. Şirketin kurucu ortağı ve CEO'su Greg Foertsch, Firaxis'te neredeyse 22 yıl çalışmış ve 14 yıl boyunca kıdemli sanat direktörü konumundaymış. Sid Meier's Alpha Centauri, SimGolf, Civilization 3 ve 4, Pirates! ve ilk iki XCOM oyununun yapımında çalışmış. Umarım XCOM gibi bir oyundan ziyade Civilization tarzı bir Star Wars oyunu yaparlar.
Bu oyunun yanı sıra 2 Star Wars oyunu daha duyuruldu, burada bahsettim.
İleti Sayısı: 6,422
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
79
Firefly Studios, yeni bir Stronghold oyunu geliştirdiklerini duyurdu.
https://twitter.com/fireflyworlds/status...0698586120
İleti Sayısı: 9,459
Üyelik Yılı: 2021
Imperium:
26
(11-02-2022, 17:40)Attila the Hun : Firefly Studios, yeni bir Stronghold oyunu geliştirdiklerini duyurdu.
https://twitter.com/fireflyworlds/status...0698586120 Warlords başarılı olmadı diye biliyorum acaba ne yapacaklar?
•
İleti Sayısı: 6,422
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
79
Belli başlı 4X oyunlarının son 1 ay içindeki anlık oyuncu sayılarının ortalamaları:
- Civilization 6 - 40530
- Civilization 5 - 16698
- Stellaris - 15528
- Humankind - 3056
- Civilization 4 - 2234
- Civilization 3 - 1281
- Endless Space 2 1040
- Sins of a Solar Empire Rebellion + Trinity - 566
- Warhammer 40K Gladius - 458
- Master of Orion (New) - 425
- Age of Wonders 3 - 417
- Endless Legend - 389
- Age of Wonders Planetfall - 385
- Civilization Beyond Earth - 359
- Galactic Civilizations 3 - 348
- Civilization 4 Colonization - 196
- Dominions 5 - 196
- Master of Orion 2 - 138
- Battle of Polytopia - 114
- Endless Space 1 - 88
- Distant Worlds Universe - 86
- Conquest of Elysium 5 - 72
- Shadow Empire - 68
- Master of Magic - 56
- Master of Orion 1 - 49
- Fallen Enchantress - 45
- Warlock Master of the Arcane - 44
- Warlock 2 - 32
- Galactic Civilizations 2 - 31
- Sword of the Stars - 23
- Interstellar Space Genesis - 22
- Imperium Galactica 2 - 22
- Age of Wonders Shadow Magic - 19
- Age of Wonders 1 - 17
- Master of Orion 3 - 17
- Imperiums Greek Wars - 15
- Age of Wonders 2 - 14
- Star Dynasties - 12
- StarDrive 2 - 11
Civilization'ın Steam'e çıkan tüm oyunlarının ilk 10'da olması beni şaşırttı.
İleti Sayısı: 8,084
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
71
31-03-2022, 20:58
(Son Düzenleme: 31-03-2022, 21:00, Düzenleyen: reddga. Toplamda 1 kere düzenlenmiş.)
Tam pzc sonrası yeni bir wargame aradığım zamanlarda çıkması bir işaret olabilir. İlk bakışta pek hoş gözükmedi gözüme gerçi ama oyun seçeneklerinin artması güzel bir şey.
Aşağıdaki 1 üye reddga nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye reddga nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Craetus
|