Sohbet: Panzer Campaigns - Genel Sohbet: Ordu Karargâhı
6 oyunun 4.04 versiyonu çıktı. Yama dosyaları olmayacak, sıfırdan indirin.

- Smolensk '41
- Moscow '41
- Moscow '42
- Kharkov '42
- Rzhev '42
- Stalingrad '42

4.04.1 ile bir şeyler değiştirilecek/düzenlenecek. Neler olduğu henüz belirtilmemiş.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
(20-06-2024, 15:09)unonimus : 6 oyunun 4.04 versiyonu çıktı. Yama dosyaları olmayacak, sıfırdan indirin.

Artık yama dosyası olarak çıkmayacak herhalde. Son gördüklerimin hiçbirinde yoktu. Yoksa sadece bu yamaya mı özel bir durum?
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
(20-06-2024, 15:22)reddga :
(20-06-2024, 15:09)unonimus : 6 oyunun 4.04 versiyonu çıktı. Yama dosyaları olmayacak, sıfırdan indirin.

Artık yama dosyası olarak çıkmayacak herhalde. Son gördüklerimin hiçbirinde yoktu. Yoksa sadece bu yamaya mı özel bir durum?

Bu yamaya özel bir durum. Bundan sonraki versiyonlarda (4.04.1 ve sonrası) yama dosyası çıkacak ama oyunlar 4.04 öncesi bir versiyondan o yama dosyalarıyla yamalanamayacak. Bütün serilerde olan bir şey. Bunun niye olduğunu Musket and Pike'la ilgili bi blog yazısında yazdıkları için orada yazmıştım, buraya da yazayım:

(22-03-2024, 19:00)unonimus : Bazıları oyunların neden sıfırdan indirilmesi gerektiğini sormuş. Bunun pek çok sebebi var. Dosya formatlarındaki değişiklik (bazen .png'ye geçmek), YZ geliştirmeleri için altyapı yenilenmesi, Windows 11'le uyumluluk değişiklikleri ve bazı yamaların neredeyse oyunun kendisi kadar büyümesi bunlardan. Sonuncusu şundan, yamaların çoğu bayağı geriye uyumlu, bazıları HPS (2011 öncesi) dönemi oyunlarıyla bile uyumlu. Dolayısıyla her yamada çok fazla dosyası olması, bazen de dosya düzenlemek için bir .bat dosyası gerekiyordu. Tabiî bunun yaptığı bazı sıkıntılar var, antivirüs yazılımlarının bazen .bat dosyasının çalışmasına izin vermemesi gibi. Dolayısıyla yamalar için yeni bir temel sürüm olması ihtiyacı doğdu.

Pek çok sebebi var yani. Alıntıda açıklamamı istediğin bir yer varsa sorabilirsin.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
3 oyunun 4.04 versiyonu çıktı. Yama dosyaları olmayacak, sıfırdan indirin.

- France '40
- Sicily '43
- Salerno '43.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
5 oyunun 4.04 versiyonu çıktı. Yama dosyaları olmayacak, sıfırdan indirin.

- Kharkov '43
- Mius '43
- Korsun '44
- Minsk '44
- Budapest '45.

Kalan oyunlar bu haftanın sonuna kadar yamalanacak.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
4 oyunun 4.04 versiyonu çıktı. Yama dosyaları olmayacak, sıfırdan indirin.

- Kursk '43
- Orel '43
- Rumyantsev '43
- Kiev '43.

Böylece 4.04 yamaları tamamlanmış oldu. 4.04.1 ile ilgili henüz fazladan bilgi verilmedi.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
İndirimi El Alamein '42 ile kapadım. Oyun almak isteyenlerin hâlen 27 saat kadar süresi var ama son ana bırakmayın :xd: .
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
Smolensk '43 duyuruldu.

Blog-222+-+2.jpg

4.04.1 demiştim. Değişikliklerin çok olmasından dolayı 4.05 oldu. Smolensk '43 bu versiyonda çıkacak.

Değişeceklerin bir kısmı:

Bug Düzeltmeleri:

- Skiciler artık karlı ve donmuş durum haricinde yaya seslerini kullanacak
- Alt senaryoya dönüştürme düzeltildi.
- Partizan birlikleri artık yürüyüş modundayken düşman hareketlerini aksatamayacak.
- YZ için yerinde durma emirleri artık yerinde durduracak. Daha önce bu emir birkaç tur sonra sıfırlandığından birkaç tur sonra durduk yere çekiliyorlardı.

Geliştirmeler:

- Birlik kartından görülme ikonu silindi ve onun yerine arazi kutusunun ilk satırına "Görüldü" ("Spotted") eklendi. Çünkü esasında görülen altıgenin kendisi, birlikler için ayrı ayrı bir görülme sistemi yok.

Blog-222+-+3.png

- 'Organizasyonu göster' (Alt+Q) artık hem seçili organizasyonu vurgulayacak hem de haritanın merkezini bu birlik(ler)in olduğu yere getirecek.

Normalde bu açılır pencere birliği vurguluyordu ama haritanın merkezini o birliğin olduğu yere almıyoordu. Ayrıca oyun alanında bulunmayan birlikler bu şekilde işaretleniyor. Ayrıca bu açılır pencere boyutlandırılabiliyor ve oyun oynanırken açık durabiliyor. İkinci bir monitörünüz varsa bu pencereyi oraya alabilirsiniz. Ve yeni bir düğme eklendi, mavi büyüteçli olan:

Blog-222+-+5.png

- Yorgunluk kazanma artık alınan zaiyatın tam mevcuda oranına göre olacak.

Bölüklerin kendileriyle aynı mevcutta taburların üç katı yorgunluk alması kaldırıldı. Artık alınan yorgunluk hesaplanırken birliğin tam mevcudu (birleştirilmiş birliklerde birleşmiş hâlinin tam mevcudu) üzerinden bir hesap yapılacak. Ayrıca bunu düzenlemek için bir parametre verisi değeri de bulunacak.

- Moral testi yapılıp yapılmaması alınan zaiyatın o anki mevcuda oranına göre yapılacak.

Moral testi yapılmasında birlik türünün etkisi kaldırıldı. Birlikte o anki mevcudun moral testine girme konusunda bir önemi yoktu, artık var. Yani ufak birliklerin ya da mevcudu azalmış birliklerin moral testine girme ihtimali daha fazla. Bunu düzenlemek için de bir parametre verisi değeri bulunacak. Smolensk '43 çıkmadan önce bu ikisinin nasıl olacağı anlatılacak. Şimdilik ikincisi test aşamasında ama sonuçlar şimdiden daha iyi.

- Zırhlı trenlerin fonksiyonelliği artırıldı.

Şunlar eklendi:

Zırhlı trenler artık demir yolu moduna geçemiyor. Konuşlanmış hâlde hareket edebiliyorlar.
Gece aksaklığı kuralı zırhlı trenler için geçerli değil.
Bitişiklerindeki altıgene hem sert hem yumuşak saldırıda Artillery Hard Target Modifier değerine göre fazladan vuruyorlar. Bu, kendilerine bağlı piyade ve yakın mesafe silahlarını temsil eder.
Piyadeler gibi bunlarda da devriye özelliği var. Partizanlara karşı kullanılmış olduklarından bu özellikle siz de partizanlara karşı kullanabilirsiniz, özellikle Doğu Cephesi oyunlarında.

- Alan sınırları ayarı artık kayıt defterinde kaydediliyor.
- Organizasyonu göster düğmesi araç çubuğuna eklendi. Yukarıda gösterdik.
- Kıt mühimmatlı birliklerin ateş etmesini önleyen bir opsiyonel kural eklendi.

Gelecekte çıkacak bir oyun için. Kıt mühimmatlı birliklerle hem saldırı hem savunma atışları yapılamayacak ancak hücum edebilecekler veya hücumda kendilerini savunabiliecekler.

- Jet motorlu olarak işaretlenen helikopterler artık jet avcı uçağı sesi kullanacak.

Bu da gelecekte çıkacak bir oyun için. Hızlıca kalkıp inen uçaklar böyle temsil edilebilecek.

- Açılır pencerelerin birçoğu yeniden boyutlandırılabilir olacak ve bazıları oyun oynanırken açık kalabilecek.

Başta organizasyon gösterme, topçu ve uçak görevleri, takviye olarak gelecek birlikler, gelen birlikler vs.

İçerik değişiklikleri:

- Birlik unsur adında iki nokta desteği geldi (birlikleri ayrıştırıp yine de aynı resmi kullanmak için).
- Düzenleyici ikonları Panzer Battles'takilere benzeyecek şekilde değiştirildi (PzB'deki kırmızı, bundaki başka renk olacak.).

Buradaki değişikliklerin bir kısmı Panzer Battles'a da gelecek. Oraya gelecek değişiklikleri onun konusuna yazacağım.

Geliştirme aşamasında birçok proje var, test aşamasında ileride olan bir oyun daha var, yeni serilerden oyunlar da geliştiriliyor.

İndirim birkaç saat sonra bitecek.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
Bu hafta indirimdeki oyun France '14.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
Bu hafta indirimdeki oyun Tunisia '43.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
4.05 versiyonunda First World War Campaigns'in harita görünümü Jison tarafından yenilenecek. Henüz yapım aşamasında.

Normal görünümde önce eskisi, sonra yenisi:

Blog-228+-+2.jpg
Blog-228+-+3.jpg

Yakından önce eskisi, sonra yenisi:

Blog-228+-+4.jpg
Blog-228+-+5.jpg

Senaryo seçimi ekranına görsel eklenecek. Panzer Battles'taki gibi:

Blog-228+-+18.jpg
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
Bu hafta indirimdeki oyun Korea '85 .
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
4.05'te değişeceklere ek ve değişiklikler yapıldı. Bunlardan bahsedeyim.

(04-07-2024, 21:53)unonimus : - YZ için yerinde durma emirleri artık yerinde durduracak. Daha önce bu emir birkaç tur sonra sıfırlandığından birkaç tur sonra durduk yere çekiliyorlardı.

- YZ için yerinde durma ve aktif hareket emirleri artık çalıştırıldıktan bir tur sonra (ya da başka emir verildi diye) ortadan kalkmayacak.

Eskiden bundan dolayı senaryo tasarımcıları aynı emirleri birkaç turda bir ayrıca veriyordu.

(04-07-2024, 21:53)unonimus : - 'Organizasyonu göster' (Alt+Q) artık hem seçili organizasyonu vurgulayacak hem de haritanın merkezini bu birlik(ler)in olduğu yere getirecek.

Normalde bu açılır pencere birliği vurguluyordu ama haritanın merkezini o birliğin olduğu yere almıyoordu. Ayrıca oyun alanında bulunmayan birlikler bu şekilde işaretleniyor. Ayrıca bu açılır pencere boyutlandırılabiliyor ve oyun oynanırken açık durabiliyor. İkinci bir monitörünüz varsa bu pencereyi oraya alabilirsiniz. Ve yeni bir düğme eklendi, mavi büyüteçli olan:

- Birlik gösteriliyorken ('Q' ile) organizasyonu gösterme açılır penceresine basınca organizasyon şeması açılıp bu birlik gösterilecek. Bu açılır pencere açılmışken birlik seçmek açılır pencereyi günceller. Var olmayan ya da takviye olarak gelecek birlikler burada ayrıca belirtilir.

Panzer Battles'tan biraz kod aşırıldı.

Reinforcement yazısı yeni eklendi; bu, birliğin takviye olarak gelecek olduğunu belirtiyor.

Blog-232+-+2.jpg

- Komuta raporu ve parametre verisi açılır pencereleri artık boyutlandırılabiliyor ve oyun oynanırken açık durabiliyor. Sıçrama haritası boyutlandırılamasa da oyun oynarken açık durabiliyor. İkinci bir monitörünüz varsa bu pencereleri oraya alabilirsiniz.

- Oyun oynanırken açık durabilen pencerelerin konumunu oyun hatırlıyor.

Şöyle oynanabilir, görüntünün alındığı monitör 34 inç ve 3440x1440 çözünürlükte:

Blog-232+-+5.jpg

(04-07-2024, 21:53)unonimus : - Alan sınırları ayarı artık kayıt defterinde kaydediliyor.

- Devriyedeki birliklerin görüş menzili artık parametre verisinde. Eskiden hard-coded olarak 2 idi.
- A* yön bulma algoritması eklendi. Tiller farklı bir algoritma kullanmış ama A* daha iyi. Eski usulde 3 turda gidilen yere artık 2 turda gidebilir.
- YZ geliştirmeleri yapıldı.

İşin çoğu YZ kodunun ne yaptığını anlamaya çalışmakla geçmiş :xd: . Kodda bazı sorunlar bulunmuş, onlar düzeltilmiş.

Saldırı ve savunmayı kodlar, hareket etme ve durmayı ise (varsa) betikler kontrol ediyor. Betik yoksa onlar da kodla yapılmaya çalışılıyor ama senaryo tasarımcısının betikleri varsa her zaman önceliklidir. Yerinde durma emirleri eskiden siperlerle direnek mevzilerini genelde umursamıyordu, şimdi umursuyor. Gece birlikleri durduk yere hareket ettirip birliklerde aksaklığa ve yorgunluğa neden oluyordu, düzeltildi. Ateş edebilen her şeyle ateş etmeye çalışıyordu, düzeltildi.

Data klasörüne main.ai dosyası eklendi. Buradan YZ'nin bazı davranışları değiştirilebilir.

YZ için:

- Hareket ve yerinde durma betiklerinde geliştirme yapıldı. Artık emirlerin başlangıç ve bitiş turları var. Birlikler tahkimatlardan artık çıkmamaya çalışacak.
- Hücum başlangıcı ve hedefleriyle gece hareket davranışları düzenlendi.
- YZ saldırı ve savunma ateşi ateş eden birliğin durumuna göre yapılacak. Yorgun birliklerle ateş etmek yerine bu birlikler dinlendirilmeye çalışacak.
- Kolordu ve orduya direkt bağlı birliklerin davranışları düzenlendi.
- Data klasörüne YZ dosyası eklendi. Bu dosya YZ'nin kullandığı ortak parametreleri kullanır. Senaryolar kendileri için ayrı YZ dosyası kullanabilir ve senaryo düzenleyicisi bunu senaryo başlığı açılır penceresiyle seçebilir.


- Telsize girme eklendi. FWWC'deki gibi ama her karargâhla olabilir. Karargâhın türünü verebilir ya da vermeyebilir, bu karargâhlara uçakla ya da topla atış yapılabilir.

Smolensk '43'te telsize girme ihtimali %10, girilen telsizlerde karargâhın tipini bulma ihtimali Sovyetler için %25, Mihverler için %35.

(04-07-2024, 21:53)unonimus : - Kıt mühimmatlı birliklerin ateş etmesini önleyen bir opsiyonel kural eklendi.

- Pencere kenarı kaydırması eklendi. Özellikle çoklu monitör kullananlar için. İmleci oyun penceresinin (açılır pencerelerin değil) kenarının 48 (Scrolling>Scrolling Buffer ile miktar değiştirilebilir) pikselden yakınına getirince harita o tarafa doğru kaymaya başlar.

(04-07-2024, 21:53)unonimus : İçerik değişiklikleri:

- Birlik unsur adında iki nokta desteği geldi (birlikleri ayrıştırıp yine de aynı resmi kullanmak için).
- Düzenleyici ikonları Panzer Battles'takilere benzeyecek şekilde değiştirildi (PzB'deki kırmızı, bundaki başka renk olacak.).

- Senaryo seçimi açılır penceresi resimli olacak şekilde düzenlendi.
- Opsiyonel Kurallar açılır penceresindeki seçeneklere araç ipuçları eklendi.

FWWC'de geçen gösterdikleri senaryo seçimi penceresi gibi.

Opsiyonel Kural açılır penceresi. Modern Campaigns olmalı:

Blog-232+-+16.jpg
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
(04-07-2024, 21:53)unonimus : Smolensk '43 duyuruldu.

Blog-222+-+2.jpg

Haftaya cuma günü (13 Eylül) çıkacak. 4.05 versiyonunda.

Organizasyon açılır penceresi daha da düzenlendi. Mevcutlar eklendi.

Sınırlı hedefler artık 10 tur kala komuta raporunda ayrıca belirtilecek, buralara tıklanarak konumları görülebilecek. Ayrıca bu hedefler haritada X:Y şeklinde (Y hangi tur ortadan kalkacağı olmak üzere) görülecek.

Enkaz temizleme ihtimali değişti. Temel değer hâlen siper kazma ihtimalinin yarısı; ancak bu değer tek bölük için geçerli. İki bölüğün birleşmesiyle olan birliklerde ihtimal temel ihtimalin iki katı, taburlarda ve üç ya da daha fazla bölüğün birleşmesiyle olan birliklerde ihtimal temel ihtimalin üç katı oldu. İhtimal hesaplamasında birden fazla birlik varsa her birinin ihtimali ayrı ayrı hesaplanır.

Artık yürüyüş modundaki birlikler buraların boşaltılmasına neden olmuyor.

Daha başka ufak değişiklikler de olacak ama bunlar henüz belirtilmemiş. Haftaya öğreniriz :xd: .
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
Smolensk '43 çıktı.

Menü programı güncellendi.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
Bu hafta indirimdeki oyun East Prussia '14.

Smolensk '43 harici oyunların 4.05 versiyonunun bir ay içinde çıkmaya başlaması bekleniyor.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
Bu hafta indirimdeki oyun Scheldt'44.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
First World War Campaigns serisinin 4.05.1 versiyonu çıktı.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
Bu hafta indirimdeki oyun El Alamein '42.

El Alamein '42'nin 4.05.1 versiyonu çıktı.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
%25'ten daha çok indirim yaptıklarını hiç görecek miyiz merak ediyorum. Belki o zaman El Alamein '42 alırım.
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 3 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.