Smolensk '43 duyuruldu.
4.04.1 demiştim. Değişikliklerin çok olmasından dolayı 4.05 oldu. Smolensk '43 bu versiyonda çıkacak.
Değişeceklerin bir kısmı:
Bug Düzeltmeleri:
- Skiciler artık karlı ve donmuş durum haricinde yaya seslerini kullanacak
- Alt senaryoya dönüştürme düzeltildi.
- Partizan birlikleri artık yürüyüş modundayken düşman hareketlerini aksatamayacak.
- YZ için yerinde durma emirleri artık yerinde durduracak. Daha önce bu emir birkaç tur sonra sıfırlandığından birkaç tur sonra durduk yere çekiliyorlardı.
Geliştirmeler:
- Birlik kartından görülme ikonu silindi ve onun yerine arazi kutusunun ilk satırına "Görüldü" ("Spotted") eklendi. Çünkü esasında görülen altıgenin kendisi, birlikler için ayrı ayrı bir görülme sistemi yok.
- 'Organizasyonu göster' (Alt+Q) artık hem seçili organizasyonu vurgulayacak hem de haritanın merkezini bu birlik(ler)in olduğu yere getirecek.
Normalde bu açılır pencere birliği vurguluyordu ama haritanın merkezini o birliğin olduğu yere almıyoordu. Ayrıca oyun alanında bulunmayan birlikler bu şekilde işaretleniyor. Ayrıca bu açılır pencere boyutlandırılabiliyor ve oyun oynanırken açık durabiliyor. İkinci bir monitörünüz varsa bu pencereyi oraya alabilirsiniz. Ve yeni bir düğme eklendi, mavi büyüteçli olan:
- Yorgunluk kazanma artık alınan zaiyatın tam mevcuda oranına göre olacak.
Bölüklerin kendileriyle aynı mevcutta taburların üç katı yorgunluk alması kaldırıldı. Artık alınan yorgunluk hesaplanırken birliğin tam mevcudu (birleştirilmiş birliklerde birleşmiş hâlinin tam mevcudu) üzerinden bir hesap yapılacak. Ayrıca bunu düzenlemek için bir parametre verisi değeri de bulunacak.
- Moral testi yapılıp yapılmaması alınan zaiyatın o anki mevcuda oranına göre yapılacak.
Moral testi yapılmasında birlik türünün etkisi kaldırıldı. Birlikte o anki mevcudun moral testine girme konusunda bir önemi yoktu, artık var. Yani ufak birliklerin ya da mevcudu azalmış birliklerin moral testine girme ihtimali daha fazla. Bunu düzenlemek için de bir parametre verisi değeri bulunacak. Smolensk '43 çıkmadan önce bu ikisinin nasıl olacağı anlatılacak. Şimdilik ikincisi test aşamasında ama sonuçlar şimdiden daha iyi.
- Zırhlı trenlerin fonksiyonelliği artırıldı.
Şunlar eklendi:
Zırhlı trenler artık demir yolu moduna geçemiyor. Konuşlanmış hâlde hareket edebiliyorlar.
Gece aksaklığı kuralı zırhlı trenler için geçerli değil.
Bitişiklerindeki altıgene hem sert hem yumuşak saldırıda Artillery Hard Target Modifier değerine göre fazladan vuruyorlar. Bu, kendilerine bağlı piyade ve yakın mesafe silahlarını temsil eder.
Piyadeler gibi bunlarda da devriye özelliği var. Partizanlara karşı kullanılmış olduklarından bu özellikle siz de partizanlara karşı kullanabilirsiniz, özellikle Doğu Cephesi oyunlarında.
- Alan sınırları ayarı artık kayıt defterinde kaydediliyor.
- Organizasyonu göster düğmesi araç çubuğuna eklendi. Yukarıda gösterdik.
- Kıt mühimmatlı birliklerin ateş etmesini önleyen bir opsiyonel kural eklendi.
Gelecekte çıkacak bir oyun için. Kıt mühimmatlı birliklerle hem saldırı hem savunma atışları yapılamayacak ancak hücum edebilecekler veya hücumda kendilerini savunabiliecekler.
- Jet motorlu olarak işaretlenen helikopterler artık jet avcı uçağı sesi kullanacak.
Bu da gelecekte çıkacak bir oyun için. Hızlıca kalkıp inen uçaklar böyle temsil edilebilecek.
- Açılır pencerelerin birçoğu yeniden boyutlandırılabilir olacak ve bazıları oyun oynanırken açık kalabilecek.
Başta organizasyon gösterme, topçu ve uçak görevleri, takviye olarak gelecek birlikler, gelen birlikler vs.
İçerik değişiklikleri:
- Birlik unsur adında iki nokta desteği geldi (birlikleri ayrıştırıp yine de aynı resmi kullanmak için).
- Düzenleyici ikonları Panzer Battles'takilere benzeyecek şekilde değiştirildi (PzB'deki kırmızı, bundaki başka renk olacak.).
Buradaki değişikliklerin bir kısmı Panzer Battles'a da gelecek. Oraya gelecek değişiklikleri onun konusuna yazacağım.
Geliştirme aşamasında birçok proje var, test aşamasında ileride olan bir oyun daha var, yeni serilerden oyunlar da geliştiriliyor.
İndirim birkaç saat sonra bitecek.