Günlük: EU4 - Ticaret Ürün Haritaları ve Ordu Talimi
#21
Evet talimli orduların daha iyi savaşması hoş bir mekanik ancak bu bana biraz eksik gibi geldi çünkü bu sistemde talimli ordu elde etmek zor gözükmüyor ki bunu da geçtim ki evet orduya yeni gelen askerler tecrübe eksiltir bir bölükte ama savaşı tatmış bir asker kat kat fazlasını tecrübe edinir. Zaten çok fazla savaşlar adına stratejik özelliği çok bulunmayan bir oyun eu 4 ve bunu değiştirmeye çalışıyorlar biraz ama biraz eksik kalmış bence sonuçta herkesin rahatlıkla elde edebileceği bonuslar savaşların kaderini çok değiştirmeyecektir. Bence güzel düşünüp boş adım atmışlar.
[+] 1 üye İlber Ortaylı nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#22
Şu oyuna eklenmesi gereken en önemli özellik lojistik sistemidir. Üstüne paralı asker sistemininde değiştirilmesi gerek. Ama onun yerine böyle gereksiz özellikler ekleniyor. Bu bildiğin ver parayı talim ile daha iyi askerleri elde edebilmenin kilidini aç demek gibi birşey. DLC sahibi olmadan oyun normal halinden çok daha zor ve giderek dahada zorlaşıyor. Kıçıkırık mobil oyunlardaki sistemden hiçbir farkı kalmadı.
[+] 4 üye Aeschyli nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#23
Mandate ile gelen sur yıkma mekaniği de aynı şekilde pay to win mantığıydı mesela.
Bilincin her türlüsü hastalıktır.
Ara
Cevapla
#24
(22-08-2017, 22:32)Aeschyli : Şu oyuna eklenmesi gereken en önemli özellik lojistik sistemidir. Üstüne paralı asker sistemininde değiştirilmesi gerek. Ama onun yerine böyle gereksiz özellikler ekleniyor. Bu bildiğin ver parayı talim ile daha iyi askerleri elde edebilmenin kilidini aç demek gibi birşey. DLC sahibi olmadan oyun normal halinden çok daha zor ve giderek dahada zorlaşıyor. Kıçıkırık mobil oyunlardaki sistemden hiçbir farkı kalmadı.

Lojistik konusunda katılıyorum. Supply limitler belki fazla yüksek. Fakat bunu supply limitler üzerinden değil de farklı bir yolla düzenlenmesi gerektiğini düşünüyorum. M2TW'de şehirler başkente uzaklığa göre dezavantaj alıyordu. Belki EUIV'de de başkente uzaklığa göre attrition veya moral penalty verilebilir. 1500lerde gemiyle Amerika'ya Afrika'ya 50k asker taşımak çok mekanik bir davranış. Hiç gerçekçiliği yok.
Sic Parvis Magna
[+] 2 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#25
(23-08-2017, 18:44)altnkurt :
(22-08-2017, 22:32)Aeschyli : Şu oyuna eklenmesi gereken en önemli özellik lojistik sistemidir. Üstüne paralı asker sistemininde değiştirilmesi gerek. Ama onun yerine böyle gereksiz özellikler ekleniyor. Bu bildiğin ver parayı talim ile daha iyi askerleri elde edebilmenin kilidini aç demek gibi birşey. DLC sahibi olmadan oyun normal halinden çok daha zor ve giderek dahada zorlaşıyor. Kıçıkırık mobil oyunlardaki sistemden hiçbir farkı kalmadı.

Lojistik konusunda katılıyorum. Supply limitler belki fazla yüksek. Fakat bunu supply limitler üzerinden değil de farklı bir yolla düzenlenmesi gerektiğini düşünüyorum. M2TW'de şehirler başkente uzaklığa göre dezavantaj alıyordu. Belki EUIV'de de başkente uzaklığa göre attrition veya moral penalty verilebilir. 1500lerde gemiyle Amerika'ya Afrika'ya 50k asker taşımak çok mekanik bir davranış. Hiç gerçekçiliği yok.

16.yy. da Fransa Rusya'ya 50k asker getiriyor mesela :joy: Başkent değilde en yakın kale olabilir. Misal sefere çıkıcaz en yakın kalede yığnak yaparız bu kaleden uzaklaştıkça ikmal yolu artacağından attrition artar. Bu kaleye ikmal yığamadığımız zaman yani paramız bitince attrition tavan yapar. Bence böyle olsa oyun fena değişir çok zevkli olur.
[+] 2 üye Semavi7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#26
Ordu içinde şöyle olur. Oyun başı düzenli ordu limiti olur çok az olacak şekilde ordunun çekirdeği olurlar geri kalanı mali duruma göre paralı ordu olur ve paralı askerler şimdikinden biraz daha ucuz olur. Sonra düzenli ordu limiti artar ve yavaş yavaş sayıları çoğalır. Düzenli askerleri paralılardan daha üstün yaparsınki bu getirdikleri mekanik işe yarar bu konuda böylece oyuncu ve ai zaman içinde düzenli orduya kayar. Osmanlı ve doğu ülkelerine has tımar sistemi yaparsın ufak bir hassa orduları olur gerisi savaş zamanı çağrılan tımarlı askerler olur tabi bu tımarlılarda paralı ordu gibi düzenliden bir tık aşşağıda olur böylece misal Osmanlı oyun başı Avrupa'ya karşı üstün olur ama Avrupa'daki düzenli ordular zaman içinde arttıkça Osmanlı ordusu onlara karşı aciz kalmış olur hassaya yüklenir tımarlar etkisiz kalır. Sonra bir reform yapılır ve Avrupa ordu düzenine geçer gibi şeyler olabilir bu yukarıda anlattığım ikmal sistemiyle beraber. Böylece oyun harita boyamaktan bir adım daha kurtulmuş ve zevki iki katına çıkmış olur. Keşke yapsalar.
[+] 1 üye Semavi7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#27
(24-08-2017, 12:05)Semavi7 : Ordu içinde şöyle olur. Oyun başı düzenli ordu limiti olur çok az olacak şekilde ordunun çekirdeği olurlar geri kalanı mali duruma göre paralı ordu olur ve paralı askerler şimdikinden biraz daha ucuz olur. Sonra düzenli ordu limiti artar ve yavaş yavaş sayıları çoğalır. Düzenli askerleri paralılardan daha üstün yaparsınki bu getirdikleri mekanik işe yarar bu konuda böylece oyuncu ve ai zaman içinde düzenli orduya kayar. Osmanlı ve doğu ülkelerine has tımar sistemi yaparsın ufak bir hassa orduları olur gerisi savaş zamanı çağrılan tımarlı askerler olur tabi bu tımarlılarda paralı ordu gibi düzenliden bir tık aşşağıda olur böylece misal Osmanlı oyun başı Avrupa'ya karşı üstün olur ama Avrupa'daki düzenli ordular zaman içinde arttıkça Osmanlı ordusu onlara karşı aciz kalmış olur hassaya yüklenir tımarlar etkisiz kalır. Sonra bir reform yapılır ve Avrupa ordu düzenine geçer gibi şeyler olabilir bu yukarıda anlattığım ikmal sistemiyle beraber. Böylece oyun harita boyamaktan bir adım daha kurtulmuş ve zevki iki katına çıkmış olur. Keşke yapsalar.

Güzel fikir ama bu kadar detaylı olacağını sanmıyorum. Ayrıca hava şartlarının da önemi artmalı.
"... Egemen sınıfın düşünceleri, bütün çağlarda, egemen düşüncelerdir, başka bir deyişle, toplumun egemen maddi gücü olan sınıf, aynı zamanda egemen zihinsel güçtür.."
[+] 1 üye strateggy nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#28
1.23 - Ticaret Politikaları

trade%20policies%201.jpg

trade%20policies%202.jpg

trade%20goods%20SEA.jpg
Ara
Cevapla
#29
Ticaret politikalarından nedense çok yüksek beklentim var. Vov demek istiyorum.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#30
İkinci görselde "Religious Center" dediğine göre din yayma/yayılma özelliği gelmiş olmalı.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 4 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.