Total War Warhammer: Fraksiyon Birimleri - Vampir Kontları
#1
Fraksiyon Birimleri: Vampir Kontları

Warhammer I ve II'de Vampir Kontları 50px-Von_Carstein.png,  Höyük Lejyonu 50px-The_Barrow_Legion.png ve Von Carstain 50px-Vampire_Counts.png Fraksiyonlarının ortaklaşa paylaştığı birimleri tanıtacağımız bu rehberde birimlerin özellikleri, istatistikleri ve kişisel görüşlerimi belirteceğim gibi namlı alayların özellikleri, istatislikleri ve yorumları ise normal birimlerin yanına parantez ve/veya mor font ile ekleyeceğim. Ama ondan önce vampirlerin ordularının genel özelliklerine değinmek istiyorum.
Vampirlerin Ordu Yapısı
Piyadesidir kuşatma silahıdır bütün menzilli birliklerden yoksun olan Vampirler, düşmanın topları tarafından parçalanmak istemiyorlarsa çoğu zaman saldıran tarafta olmak zorunda olan bir ırk. Kampanyada çoğunlukla insan ırkı ile savaşan vampirler, özellikle insanlar gibi düşük liderliğe sahip birimlere dehşet ve korku salarak kolay zaferler elde edebileceği gibi neredeyse bütün lord ve kahramanların savaşın ortasında diriltebildiği zombi gibi birimler ile düşmanı kolayca sarabilir. Güçlü uçan birlikleri kuşatmalarda işe yarayacağı gibi, düşmanın üstüne bir anda binerek zaten çatışma halinde olduğunuz düşman hatlarını parçalayabilir. Ceset arabalarının bonusları ile birimlerizi güçlendirip hatta canını yenilerken, hayalet süvarileriniz ile düşmanı paramparça edebilirsiniz.

Yakın Menzilli Piyadeler

wh_main_vmp_zombies.png
Zombiler (Aşar)

Birim Boyutu : 120 (150)
Yetiştirme Maliyeti: 100 (200) Treasury_VC.png
Askere Alım Süresi: 1 15px-Icon_hourglass.png
Turluk Bakım Masrafı: 25 (50) Military_spending_VC.png

Sağlık: 63 15px-Icon_stat_health.png
Liderlik: 30 (39) 15px-Icon_stat_morale.png
Hız: 23 (25) 15px-Icon_stat_speed.png
Yakın Saldırı: 5 (10) 15px-Icon_stat_attack.png
Yakın Savunma: 6 (12) 15px-Icon_stat_defence.png
Hücum Bonusu: 3 (9) 15px-Icon_stat_charge_bonus.png

Silah Hasarı: 16 (18) 15px-Icon_stat_damage.png
Zırh Delici Hasar: 2 15px-Modifier_icon_armour_piercing.png
Saldırı Hızı: 4.3 saniyede bir 15px-Icon_stat_speed.png
Silah Uzunluğu: 1/10

Zırh: 11.25% (15%) 15px-Icon_stat_armour.png

Ormanda Saklanmak 15px-Hide_forest.png : Birim düşman birlikleri çok yakına gelene kadar ormanın içinde görünmeyebilir.
Korku salabilir 15px-Causes_fear.png :  Bu birim yakınındaki düşman birliklerine korku salarak liderlik 15px-Icon_stat_morale.png kaybetmelerine neden olur.
Hortlak 15px-Undead.png : Bu birim dehşete karşı bağışıklıdır ve bozguna uğramaz. Düşük Vampir yozlaşması olan bölgelerde yıpranır. Muharebe sonucu belirlenmişken kendine az, liderlik parçalanmıştan öte ise kendi kendisine ciddi miktarda hasar verir.

Ucuzlukları ve harcanabilirlikleri her fraksiyona, korku salabilme 15px-Causes_fear.png özelliği ise özellikle insanlara karşı oldukça etkilidir. Özellikle savaşa girmeden önce diriltilerek ordunuzdaki boş yerleri doldurabilirsiniz. Savaş alanında ise önden zombileriniz salarak düşman misillerini oyalayabilir veya düşamanı oyalayarak etraflarını sarmayı deneyebilirsiniz.


Wh_main_vmp_skeleton_warrior_sword.png
İskelet Savaşçıları
(Konigstein Sinsileri)

Birim Boyutu : 120
Yetiştirme Maliyeti: 300 (500) Treasury_VC.png
Askere Alım Süresi: 1 15px-Icon_hourglass.png
Turluk Bakım Masrafı: 75 (125) Military_spending_VC.png

Sağlık: 61 15px-Icon_stat_health.png
Liderlik: 30 (39) 15px-Icon_stat_morale.png
Hız: 31 (31) 15px-Icon_stat_speed.png
Yakın Saldırı: 18 (27) 15px-Icon_stat_attack.png
Yakın Savunma: 22 (31) 15px-Icon_stat_defence.png
Hücum Bonusu: 6 (6) 15px-Icon_stat_charge_bonus.png

Silah Hasarı: 20 (26) 15px-Icon_stat_damage.png
Zırh Delici Hasar: 6 15px-Modifier_icon_armour_piercing.png
Saldırı Hızı: 4.3 saniyede bir 15px-Icon_stat_speed.png
Silah Uzunluğu: 1/10

Zırh: 15% (60%) 15px-Icon_stat_armour.png
Kalkan: 30% 15px-Modifier_icon_shield.png

Ormanda Saklanmak 15px-Hide_forest.png : Birim düşman birlikleri çok yakına gelene kadar ormanın içinde görünmeyebilir.
Korku salabilir 15px-Causes_fear.png :  Bu birim yakınındaki düşman birliklerine korku salarak liderlik 15px-Icon_stat_morale.png kaybetmelerine neden olur.
Hortlak 15px-Undead.png : Bu birim dehşete karşı bağışıklıdır ve bozguna uğramaz. Düşük Vampir yozlaşması olan bölgelerde yıpranır. Muharebe sonucu belirlenmişken kendine az, liderlik parçalanmıştan öte ise kendi kendisine ciddi miktarda hasar verir.

Zombilere kıyasla biraz daha pahalı olsalar da erken dönemde zombilerle beraber ordunuzun bel kemiğini kuvvetle ihtimal oluşuturacak bu birimlerin özellikle namlı alayı, karşılaştıkları düşmana 10 saniye boyunca ciddi miktarda istatistiklerini düşüren zehir özelliği 15px-Modifier_icon_poison.png ile orta dönemlerde bile ordunuzda yer alabilecek bir birim. Bunun yanında ise oyunun ilerleyen dönemleri ne yazık ki en azından ana ordularınızda görebilecek netilikte birimler değiller.


wh_main_vmp_skeleton_warrior_spear.png
İskelet Mızrakçıları

Birim Boyutu : 120
Yetiştirme Maliyeti: 350 Treasury_VC.png
Askere Alım Süresi: 1 15px-Icon_hourglass.png
Turluk Bakım Masrafı: 87 Military_spending_VC.png

Sağlık: 61 15px-Icon_stat_health.png
Liderlik: 30  15px-Icon_stat_morale.png
Hız: 31  15px-Icon_stat_speed.png
Yakın Saldırı: 14  15px-Icon_stat_attack.png
Yakın Savunma: 30  15px-Icon_stat_defence.png
Hücum Bonusu: 4  15px-Icon_stat_charge_bonus.png

Silah Hasarı: 18  15px-Icon_stat_damage.png
Zırh Delici Hasar: 6 15px-Modifier_icon_armour_piercing.png
Anti Geniş Bonusu: 13 15px-Modifier_icon_bonus_vs_large.png
Saldırı Hızı: 4.3 saniyede bir 15px-Icon_stat_speed.png
Silah Uzunluğu: 2/10

Zırh: 15%  15px-Icon_stat_armour.png
Kalkan: 30% 15px-Modifier_icon_shield.png

Ormanda Saklanmak 15px-Hide_forest.png : Birim düşman birlikleri çok yakına gelene kadar ormanın içinde görünmeyebilir.
Korku salabilir 15px-Causes_fear.png :  Bu birim yakınındaki düşman birliklerine korku salarak liderlik 15px-Icon_stat_morale.png kaybetmelerine neden olur.
Büyük Düşmanlara Karşı Savunma 15px-Charge_reflector_vs_large.png: Bu birim kendisinden büyük bir düşmana karşı -mesela at veya canavar- savunma yaparken düşmanın hücum 15px-Icon_stat_charge_bonus.png bonusunu ortadan kaldırır.
Hortlak 15px-Undead.png : Bu birim dehşete karşı bağışıklıdır ve bozguna uğramaz. Düşük Vampir yozlaşması olan bölgelerde yıpranır. Muharebe sonucu belirlenmişken kendine az, liderlik parçalanmıştan öte ise kendi kendisine ciddi miktarda hasar verir.

İskeletlerin savunmaya elveşirli olanları olan bu birimler, biraz daha pahalı olmakla beraber düşmanın herhangi bir canavarına karşı elinizde oyunun ortalarına kadar tutmanız gerecek olan bir kozdur. Bunun dışında saldırılarda çok iyi olmadığı ve oyunun ortalarına kadar insan yerleşimlerine saldıracağınızdan ötürü fazla fazla bulunmasının gereksiz olduğunu düşündüğüm bir birimdir.


Wh_main_vmp_crypt_ghoul.png
Mezar Hortlakları
(Alaca Karanlıktaki Âlemciler)

Birim Boyutu : 90
Yetiştirme Maliyeti: 500 (700) Treasury_VC.png
Askere Alım Süresi: 1 15px-Icon_hourglass.png
Turluk Bakım Masrafı: 125 (175) Military_spending_VC.png

Sağlık: 63 15px-Icon_stat_health.png
Liderlik: 44 (49) 15px-Icon_stat_morale.png
Hız: 38 (42) 15px-Icon_stat_speed.png
Yakın Saldırı: 27 (37) 15px-Icon_stat_attack.png
Yakın Savunma: 25 (29) 15px-Icon_stat_defence.png
Hücum Bonusu: 16 (18) 15px-Icon_stat_charge_bonus.png

Silah Hasarı: 36 (38) 15px-Icon_stat_damage.png
Zırh Delici Hasar: 4 15px-Modifier_icon_armour_piercing.png
Saldırı Hızı: 4.3 saniyede bir 15px-Icon_stat_speed.png
Silah Uzunluğu: 1/10
Zehirli Saldırı Kabiliyeti 15px-Modifier_icon_poison.png

Zırh: 7.50% (10%) 15px-Icon_stat_armour.png

Ormanda Saklanmak 15px-Hide_forest.png : Birim düşman birlikleri çok yakına gelene kadar ormanın içinde görünmeyebilir.
Korku salabilir 15px-Causes_fear.png :  Bu birim yakınındaki düşman birliklerine korku salarak liderlik 15px-Icon_stat_morale.png kaybetmelerine neden olur.
Hortlak 15px-Undead.png : Bu birim dehşete karşı bağışıklıdır ve bozguna uğramaz. Düşük Vampir yozlaşması olan bölgelerde yıpranır. Muharebe sonucu belirlenmişken kendine az, liderlik parçalanmıştan öte ise kendi kendisine ciddi miktarda hasar verir.
Öncü Mevzilenmesi 15px-Attribute_guerrilla_deploy.png: Bu birim mevzilenme bölgesinin dışına mevzilenebilir.
Sinsi 15px-Hide_forest.png : Bu birim her türlü arazide saklanabilir.

Hortlaklar iskelet ve zombilere nispeten daha pahalı, ama zırhsız düşmanları yakaladılar mı yok eden birliklerdir. Hızlıdılar, saldırıları da hücumları da daha önceki birimlere nazaran iyidir. Zehirleri sayesinde düşman birimlerinin savaş kabiliyetini azaltabilirler. Tek eksikleri dediğimiz gibi zırhlı düşmanlara karşı olan beceriksizlikleridir. Bunun dışında mezar hortlakları erken ve orta dönemde ordularınızda elbette bulunması gereken bir birmdir.


Wh_main_vmp_grave_guard.png
Mezar Muhafızları
(Pupacılar)

Birim Boyutu : 90
Yetiştirme Maliyeti: 750 (1100) Treasury_VC.png
Askere Alım Süresi: 1 15px-Icon_hourglass.png
Turluk Bakım Masrafı: 188 (275) Military_spending_VC.png

Sağlık: 82 15px-Icon_stat_health.png
Liderlik: 50 (60) 15px-Icon_stat_morale.png
Hız: 27 (28) 15px-Icon_stat_speed.png
Yakın Saldırı: 24 (30) 15px-Icon_stat_attack.png
Yakın Savunma: 36 (47) 15px-Icon_stat_defence.png
Hücum Bonusu: 8 (8) 15px-Icon_stat_charge_bonus.png

Silah Hasarı: 30 (38) 15px-Icon_stat_damage.png
Zırh Delici Hasar: 8 15px-Modifier_icon_armour_piercing.png
Piyadeye Karşı Bonus: 8 15px-Modifier_icon_bonus_vs_infantry.png
Saldırı Hızı: 4.4 saniyede bir 15px-Icon_stat_speed.png
Silah Uzunluğu: 1/10

Zırh: 67.50% (90%) 15px-Icon_stat_armour.png
Kalkan: 50% 15px-Modifier_icon_shield.png

Ormanda Saklanmak 15px-Hide_forest.png : Birim düşman birlikleri çok yakına gelene kadar ormanın içinde görünmeyebilir.
Korku salabilir 15px-Causes_fear.png :  Bu birim yakınındaki düşman birliklerine korku salarak liderlik 15px-Icon_stat_morale.png kaybetmelerine neden olur.
Hortlak 15px-Undead.png : Bu birim dehşete karşı bağışıklıdır ve bozguna uğramaz. Düşük Vampir yozlaşması olan bölgelerde yıpranır. Muharebe sonucu belirlenmişken kendine az, liderlik parçalanmıştan öte ise kendi kendisine ciddi miktarda hasar verir.
Uzman Hücum Savunması 15px-Charge_reflector_vs_large.png: Hazır duruştayken bu birim bütün tip düşmanların hücum 15px-Icon_stat_charge_bonus.png bonuslarını ortadan kaldırır.
Tazelenme (Yenilenme) Wh_main_unit_passive_regeneration.png : Birim sürekli olarak sağlık puanını 15px-Icon_stat_health.png tazelerken 20% ateş zaafiyeti kazanır.

Mezar muhafızları savunma için biçilmiş kaftandırlar. Özellikle de Pupacılar ordunuzdan asla ayrımak istemeyeceğiniz derecede iyi birliklerdir. Bir kaya gibi oldukları yere saplanabilirler. Zırhları, yenilenme kabiliyetleri ve Uzman Hücum Savunması özellikleri ile kale kapılarının önlerini yada surlarınızın kritik bir noktasını tutmak için birebir bir birliktir.
[+] 2 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
Total War Warhammer: Fraksiyon Birimleri - Vampir Kontları - Yazar: Onur34 - 11-01-2020, 20:15



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.