TBS: Panzer Campaigns: Japan '45
#7
Bu kısım Japan '46 konusunda da olacak.

Varsayılan opsiyonel kurallar güncellendi. Normalde oyunda kullanılan atış değerleri McNamara veri tabanına dayalı olmasına rağmen opsiyonel kurallar o veri tabanıyla kullanılması tavsiye edilen kurallar olarak ayarlanmamıştı. Biliyorsunuz, Bill Peters aslen Napolyoncu olup ilk defa Panzer Campaigns'e geçti, deneysel olarak böyle bir opsiyonel kural ayarlaması oldu. Varsayılan kuralların güncellenmesinin temelde iki sebebi var:

1-) Alternatif atış kuralları düşmanın ne kadar istiflediğine bağlı olarak çok fazla veya çok az zayiat verdirmeye neden oluyordu. Sınırın tamamını dolduran birliklere normalin altı katı vuruluyor, sınırın altıda birinden azını dolduranlara ise normalden daha az vuruluyordu. Mesela 10 kişi mevcutlu bir birliğe ateş edildiğinde bunun atış değeri yaklaşık %96 azalıyordu. Dolayısıyla artık düşük birlik yoğunluğu olan oyunlar haricinde varsayılan olarak açık değil.

2-) Tutarlılık. Her ne kadar her oyunda diğer oyunlardan kendisini ayrı kılacak özellikler bulunması normal olsa da sırf farklı tasarım felsefesinden kaynaklanan aykırılıklar olmamalı. Farklılıklar gerçekten farklı olması gerektiği için olmalı.

Kendim ek yapayım:

Biliyorsunuz, Alternative Assault Resolution kuralı son yamada yenilendi. Bundan önce bu iki oyunda şöyle bir ikilem vardı. Alternative Assault Resolution açarsak görevi sığınakları hedef alıp onlara alev basmak olan alev makineli tanklar sert saldırı değerleri 4, hücum değerleri 37 olduğu için sığınaklara karşı bir işe yaramıyordu, dolayısıyla Alternative Assault Resolution kapatılmalıydı. (Ek:Sert saldırı değerini 37 yapmak normal tanklara karşı ateş ettiğinde normale göre aşırı kuvvetli olmasına neden olur. Menzili 0 yapıp tankı diğer tanklara karşı ateş edemez hâle getirmenin de anlamı yok, hem hücumda tanklara karşı hâlen kuvvetli olur, malum kural açıkken sert saldırı değeri küçük olmalı ki tanklara karşı çok kuvvetli olmasın, o zaman başa döndük.) Ancak oyundaki değerler McNamara veri tabanı ile oluşturulduğu için ve bu kuralı kapatmak alev makineli tankların sadece sığınağa değil tanklara hücumunu da hücum değeriyle yaptıracağından tanklara karşı normale göre aşırı kuvvetli olmasına sebep olduğu için Alternative Assault Resolution açık olmalıydı. Şimdi, Alternative Assault Resolution kapatılmalı mıydı, açılmalı mıydı?

4.00 ile sığınak/korugan içindeki birliklere Alternative Assault Resolution açık iken bile hücum değeriyle hücum ediliyor, dolayısıyla yukarıda bahsettiğimiz alev makineli tank artık malum kural açıkken tanklara 4, sığınaklara 37 değeriyle hücum ediyor.

Japan '46 konusunda da olacak kısmın sonu.


Yeni opsiyonel kurallar:

unknown.png

Özellikle Delayed Disruption Reporting kuralının varsayılan olmaktan çıkarılması Müttefik tarafının işine yarıyor. Herkesin banko açtığı bir kural olmadığı için bu oyunda da varsayılan olarak kapalı olmasına karar verildi.

Kural değişikliklerinden dolayı yapılan değişiklikler önemli olsa da tasarım olarak senaryoların orijinal senaryolardan çok da farklı olmaması gerekir.

Orijinal senaryolarla oynamak isteyenler "Original Scenarios" kısmından senaryoları oyun klasörüne yapıştırabilir, sonundaki _Orig'den dolayı şu anki senaryoların üstüne yazılmaz.

Değişiklikleri büyük oranda şu dört başlıkta toplayabiliriz:

1-) Sığınaklar
2-) Mayınlar
3-) Hedefler
4-) Parametre Verisi Değerleri

Sığınaklar

Kıyıların birkaç yerine sığınaklar eklendi. Japonların beton gibi materyallerde o dönem sıkıntı çektiği doğru ama böyle şeyler için hurda ray gibi buldukları herhangi şeyler de kullanılabilir. Kıyıdaki sığınaklar büyük oranda boşaltılmış olarak kondu, yani BUNKER değil Bunker. Kıyı bataryaları etrafına da bu bataryaların önemine göre normal veya boşaltılmış sığınaklar yerleştirildi.

Sığınakların istihkâm birlikleriyle (her tur için %1,5 ihtimalle de olsa) doldurulabileceğini unutmayın.

Mayınlar

Kumsallardaki mayın tarlaları artık 2. seviye. Mayın kıtlığı olsa da kumsallar büyük ihtimal sadece mayınlarla değil bubi tuzakları ve fazladan engellerle de korunmuş olacak olduğu için karaya çıkma aşamasındaki zayiatın artırılmasına karar verildi.

Hedefler

Hedef seviyeleri değişmedi. Hedeflerin değerleri genelde düşürüldü. Bazı ufak hedefler silindi.

Parametre Verisi Değerleri

Birkaç ufak değişiklik oldu. İkisi önemli:

1-) Çıkarma zayiatı oranı (Invasion Loss) %25 iken %45 oldu, yani oyunun ilk versiyonundaki hâline geri döndü.

2-) Müttefiklerin tecrit değerleri azaltıldı. Müttefiklerin tecrit harekâtı ihtimali %35 iken %10 oldu, tecrit etkililiği (Interdiction Effectiveness) de %25'ten %15 oldu. Önceki değerler çok fazlaydı. Çünkü Müttefikler hava üstünlüğüne sahip olsa da gemileri korumak tecrit harekâtı için sortiye çıkmaktan daha önemliydi. Bir de tecrit harekâtı genelde abartılıyor, önceki değerler özellikle zırhlı hedeflere karşı fazla abartılıydı.

Müttefik oyuncusuna şu tavsiyelerde bulunabiliriz:
  • Kısa senaryolarda sığınaklar problem. Bazen bunları pas geçmeniz daha iyi olabilir. Pas geçmeseniz bile bunlara ne kadar uçak ve gemi kullanacağınızı iyi düşünün.
  • Genelde senaryolardaki zaferi zafer puanları belirler, zayiat değil. Japon oyuncusu daha çok zayiat verse de Müttefik oyuncusunun kendindeki zayiatı doldurması zor. Bunlar genelde birbirini götürür. Bu durumun istisnası A mahiyet Japon birliklerine karşı çıkarma senaryolarıdır, burada Müttefiklerin zayiatı çok fazla olabilir.
  • Fanatik Millet kuralından dolayı hücum ederek Japon birliklerini imha etmenin bedeli ağır. Çoğu zaman etraflarını çevirip izole etmek yerine kaçabilecekleri yer bırakıp oradan kaçmalarına neden olmak daha iyi fikir olabilir.
  • Tabiî Japon birlikleri sığınaktaysa bu olmayacağından orada izole etmek (moral filan düşürüp mühimmatta problem yaşattıracağından) daha iyi fikir.
  • Uçakları yarınlar yokmuş gibi kullanmak yerine ilerlerken karşınıza çıkan önemli hedefler için bir kısmını sonraki turlara saklayabilirsiniz. Gece turundan hemen önceki tur istisna, zaten 3 gece turu var. Bir de uçakların sert ve yumuşak saldırı değerlerine dikkat edin.
  • Kıyı bataryalarına gemiyle ateş etmeden önce uçaklarınızı yollayın, böylece gemilerinize gelebilecek atışları atabilecek birlikleri az çok bastırabilirsiniz.
  • Japon piyadelerinin sert saldırıları normalden yüksek. Bu, o birliklerde zırhlı hedeflere karşı yapılabilecek intihar saldırılarını temsil eder. Tanklarınızı piyadenin önüne kabak gibi çıkarmayın.
  • Kumsaldaki her an tehlikeli. Kumsala yapılan atışlar normalin ÜÇ katı etkili (arazi değeri %200 olduğu için). Buradaki birliklerle ateş etmek kötü fikir olabilir. Siper kazmak bile pek koruma sağlamaz. Genelde burada düşman birlikleri aksak olmasa bile düşmana hücuma kalkılabilir. Sayıca üstün olduğunuz yerde bu uzun vadede zayiat açısından iyi fikirdir. Tabiî ki sığınaklara karşı işe yaramaz ama havadan veya gemiden yapılan atışlarla patatese dönmüş birliklerin olduğu yerlere böyle hücum edilebilir.
  • Kıyıdaki ikmal kaynaklarının nerede olduğuna dikkat edin, düşman birliği ikmal kaynağının dibindeyken kendi birliklerinizle ikmal kaynağının arasını boş bırakmayın, birlikleriniz izole olur. Bunu bazen kazara yapanlar oluyor maalesef.
  • Sabırlı olun. Kıyıdan içeri ilerlemenin mayınlar ve sığınaklardan dolayı biraz yavaş olabileceğini unutmayın. Senaryolar Müttefik oyuncuları için biraz zorlaşmış olsa da aynı zamanda daha ilgi çekici hâle geldi.

Sonraki versiyonlarda oyuncuların geri bildirimleriyle daha çok değişiklik yapılabilir.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
Panzer Campaigns: Japan '45 - Yazar: unonimus - 10-03-2020, 12:08
Panzer Campaigns: Japan '45 - Yazar: unonimus - 10-03-2020, 13:19
Panzer Campaigns: Japan '45 - Yazar: unonimus - 18-04-2020, 16:37
Panzer Campaigns: Japan '45 - Yazar: unonimus - 25-07-2020, 09:46
Panzer Campaigns: Japan '45 - Yazar: unonimus - 29-10-2020, 12:38
Panzer Campaigns: Japan '45 - Yazar: unonimus - 23-12-2020, 19:27
Panzer Campaigns: Japan '45 - Yazar: unonimus - 29-11-2021, 16:47
Panzer Campaigns: Japan '45 - Yazar: unonimus - 01-07-2022, 18:22
Panzer Campaigns: Japan '45 - Yazar: unonimus - 16-12-2022, 17:32
Panzer Campaigns: Japan '45 - Yazar: reddga - 19-12-2022, 21:03
Panzer Campaigns: Japan '45 - Yazar: SteelRain - 20-12-2022, 02:07
Panzer Campaigns: Japan '45 - Yazar: unonimus - 20-12-2022, 08:16
Panzer Campaigns: Japan '45 - Yazar: unonimus - 26-03-2023, 16:06
Panzer Campaigns: Japan '45 - Yazar: unonimus - 26-03-2023, 19:31
Panzer Campaigns: Japan '45 - Yazar: unonimus - 24-05-2024, 17:12
Panzer Campaigns: Japan '45 - Yazar: unonimus - 25-10-2024, 22:44
Panzer Campaigns: Japan '45 - Yazar: unonimus - 28-10-2024, 14:46



Konuyu Okuyanlar: 9 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.