TBS: Panzer Campaigns: Tobruk '41
#1
Tobruk41.jpg

Panzer Campaigns: Tobruk '41 John Tiller Software'in Panzer Campaigns serisinden bir wargame. Serinin 4. oyunu olup 1941'de Mısır ve Libya'nın kuzey kısmında yaşanmış muharebeleri konu almaktadır.


Çıkış tarihi: 1 Haziran 2001
Görsel
Görsel
Ara
Cevapla
#2
Senaryolar süre olarak çok kısa (10 tur altı). Ben Axis olarak oynarken hiç süreyi yetiştiremiyorum. Hatta haritanın yarısını bile elimde tutmayı başaramıyorum süre bittiğinde. Belli bir taktik mi uygulamam gerekiyor? Ben önümdeki hedefleri (piyade, tank, top vs. fark etmeksizin) yok ederek ilerlemeye çalışıyorum.
Ara
Cevapla
#3
Ben de ilk oynamaya başladığımda kendi kendime "keşke tur limiti olmasa, fantezi yaparak oynasam" diye düşünüyordum. Oynadıkça alışıyorsun.

Önüne çıkan her hedefi komple yok etmene gerek yok. Nihai hedefin puan veren objektiflere ulaşmak, ele geçirmek ya da elinde tutmak. Düşman birimlerini Disrupt ya da Broken duruma getirip, bir- iki birliği onun yanında bırakıp diğer birliklerin ile hedefe devam etmelisin.

Daha tecrübeli arkadaşlar daha ince detaylar anlatabilirler muhtemelen.
76561198034761601.png
[+] 1 üye Craetus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Örnek olarak aşağıya az önce tamamladığım Mersa Brega (Enter Rommel) senaryosunun cephe durumunu ve sonucunu bırakıyorum.

Ara
Cevapla
#5
(14-12-2020, 17:08)Henri : Örnek olarak aşağıya az önce tamamladığım Mersa Brega (Enter Rommel) senaryosunun cephe durumunu ve sonucunu bırakıyorum.

Böyle çok kısa senaryolarda genellikle saldıran taraf bariz üstün ve kaliteli başlıyor. Ne yazık ki düz piyade ve tanksavar gibi unsurlar kesin netice alacak kadar hızlı olamadığı için nihai sonuç tank ve motorize piyade gibi mobil unsurlarla alınıyor. Yapacağın şey vpleri almanın yanısıra vpyi savunan birlikleri hat şeklinde ittirmek yerine mobil unsurlarla hızlıca etrafını çevirmek suretiyle izole etmek, sonrasında imha ederek vplere girmek olmalı. Hat kurar gibi ittirmek hem bu tarz kısa süren senaryolarda senin zamanını çalar, hemde asker imha ederek elde etmen gereken skordan mahrum kalırsın


Edit: bahsettiğim taktiği somut hale getirecek 2 fotoğraf hazırladım.(Dandiklik için kusura bakma)
Screenshot_3_1.png?width=527&height=391
Bu şekilde sadece 1 turda izole edip sonraki 1-2 turda vpye girebilir, hem birliği imha etmiş hem vpye girmiş olursun.
Screenshot_3_2.png?width=527&height=391
Biraz daha kapsamlı bir çevirme şekli. Mobil bir birlikle 1 turda hem vp hemde vpnin üstündeki birlikleri izole edebilir, sonraki 2 turda topluca imha edip vpye girebilirsin.
[+] 1 üye Littleİskender nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
@Henri, diğer arkadaşların dediği gibi arkada bir iki piyade bırakıp tanklarla ilerlemen gerekiyor. Ayrıca bataklık gibi yerlere girme ve olabildiğince otoban vs varsa onların üzerinden git.
[+] 1 üye Yasin Ahmet nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
Seriye mekanik olarak ne eklendi:

- Yürüyüş/demiryolu modundaki aşikâr ikmal birliklerinin ikmal vermesi kaldırıldı.
- Optional Surrender, Programmed Weather, Low Visibility Air Effects.
- Tabanvay modu.
- Köprü yapımı için mahiyet değişkeni.
- Sabit birlikler artık yürüyüş modundan çıkabiliyor.


Bunun 2. ileti olması lazımdı. Çölde geçen üç oyun bu yama devrinde sona atıldı.
Ara
Cevapla
#8
4.00 yaması ile değişenler:

- Yok edilmiş tam altıgen botlarından ikmal akışına izin veren bir sorun giderildi.
- Kuvvet açılır penceresinin muharebe düzeninin altına sarılmasına neden olan bir sorun düzeltildi.
- E-postayla oyunda son turun tekrarı atlandığında zafer açılır penceresinin gösterilememesine sebep olan bir sorun düzeltildi.
- Alternative Assault Rule Opsiyonel Kuralı düzenlendi. Artık sığınak/korugan/kale içindeki birliklere karşı hücum ederken bu kural açık bile olsa hücum değeri kullanılıyor.
- Varsayılan opsiyonel kurallar düzenlendi. Artillery Set Up, Recon Spotting, Virtual Supply Trucks, Low Visibility Air Effects, Quality Fatigue Modifier, Counterbattery Fire, Programmed Weather ve Limited Air Recon bu oyun için artık varsayılan olarak açık.
- Düşük güvenirlikli araçların birlik görünümlerine anahtar sembolü eklendi.
- Kolordu düzenlemeleri artık kolordu ve orduların bağlanma için kullanılabilmesine olanak sağlayacak şekilde düzenlendi. Artık Sovyetlerde '41 sonrası geçen oyunların düzenlemelerinde özel sınırlamalar yok.
- Yeni kısayol tuşu. Sağ fare tuşuna basılı tutmak yerine Tab'a basılı tutabilirsiniz.
- Kaleler eklendi. Koruganların 1,5 katı savunma değerleri var.
- Grafikler yenilendi.
- Yeni zafer ekranları.
- Yeni zafer müziği.
- Senaryo açıklamaları tavsiye edilen opsiyonel kuralları içerecek şekilde güncellendi.
- İki yeni Opsiyonel Kural, Optional Amphibious Rules ve Extended Patrolling. Konuda anlattık.
- Özel istihkâm araçları Britanya'nın kraliyet zırhlı araçlı istihkâm (AVRE) birliklerinin yapabildikleri şeyler için genişletildi. AVRE birlikleri köprü yapabilir, mayın tarlalarını temizleyebilir ve anti-tank hendeklerine hasar verebilir.
- Recon Spotting opsiyonel kuralı yenilendi. Konusuna bakınız.
- View>Highlight menüsündeki "Patrolling Units" yardımıyla devriyeye çıkmış birlikleri vurgulayabilirsiniz.
- Sınırlı hedefler eklendi. Giriş kısmının hedefler kısmında sınırlı hedeflerden bahsettik.
- Demiryolu kapasitesini etkileyen İkmal değişimi eklendi. Bunlarda değişiklik olduğunda komuta açılır penceresinden bu durum bildirilir.
- Parametre Verisine iki tarafın değiştirmeleriyle oynayabilmek için değiştirme oranı değişkeni eklendi.
- Dağcı birlikler eklendi. Hareket bahsinde bunları anlattık.
- Düzensiz birlikler eklendi. Yine hareket bahsinde anlattık.
- Aksak partizan birlikleri düşmanın yürüyüş modundaki hareketini aksatamayacak şekilde düzenlendi (sadece aksak olmayanlar düşman yürüyüş modu hareketlerini aksatabilir).
- Bir tarafın hem ikmal merkezlerini hem de global ikmal değerini düzenleyen IS GLOBAL ikmal değişimi eklendi.
- Çıkış hedefleri artık millete bağlı olarak düzenlenebiliyor. Bu durumda oradan sadece o hedefin milletinin birlikleri oradan çıktığında zafer puanı alınır.
- Mayın tarlalarının donanma birliklerine karşı saldırısı 10 ile çarpılıyor.
- Parametre Verisindeki siper kazma ihtimali artık ondalıklı sayı olabiliyor.

Diğer oyunlar da yamalandı.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#9
4.01 ile gelenler:


Bug düzeltmeleri:

- Hareket puanı yetersizken hücum başlatılmasına neden olan bir hata düzeltildi.
- Partizan birlikleri artık Broken olduklarında aldatma etkilerini kaybediyor.
- Turlar arasında savaş sisinin açılması düzeltildi.
- Artık birlikler fırtına sırasında botla hareket edebiliyor.
- Tam altıgen köprüleri yok etmek artık o köprüdeki birliğin tamamen imhasına sebep olmuyor.
- 0 uçaksavar değeri olan birliklerin Save Movement Costs özelliğini kullanamaması düzeltildi.

Eklemeler:

- Dosya düzeni değişti. Kayıtlar, veriler, dökümler, kılavuzlar, muharebe düzenleri, senaryolar ve ekranlar için klasörler oluşturuldu. Kayıtlar artık Saves klasöründe.
- Döküm sistemiyle ile bug ve sair şeyler tespit edilebilir.
- Ana programa yeni dinamik araç çubuğu eklendi.
- Kısayollar değişti ve yenileri eklendi.
- Settings>Cursor>Small/Standard/Large eklendi.
- Settings>Hex Highlights eklendi.
- Settings>Map Contours eklendi.
- Settings>Action Speed eklendi.
- A/I>Fast A/I Processing silindi, yerine Action Speed kullanın.
- View>Roaming Mode eklendi.
- View>Map Labels eklendi.
- View>Map Slopes eklendi.
- View>Map Elevations eklendi.
- View>Map Coordinates eklendi.
- View>Map Combat Modifiers eklendi.
- View>Highlight>Higher Organization eklendi.
- View>Highlight>High Density Stacks eklendi.
- View>Highlight>Recon Units eklendi.

- Gezinti Modu eklendi.
- İstihkâm birlikleri artık tam altıgen botları patlatabiliyorlar.

- Yeni malumat özeti kılavuzu.
- Kullanıcı kılavuzu ve başlangıç kılavuzunda değişiklikler yapıldı.
- Bulunabildiği yerlerde lider fotoğrafları eklendi.
- _alt parametre verilerindeki hava tecriti değerleri düzenlendi.
- 2D ırmakların maviliği artık daha koyu.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#10
4.03 ile gelenler:


Bug düzeltmeleri:

- Programmed Weather opsiyonel kuralı açılmaya çalışıldığında weather.dat dosyası bulunmuyorsa artık buna dair bir uyarı penceresi açılıyor.
- Hücumun kazanılması sonucu yapılan ilerlemenin altıgen kenarı tuzaklı köprülerin yıkılma tetiğini çalıştırmaması düzeltildi. Tam altıgen tuzaklı köprüler bundan etkilenmiyor.
- Önceki istif/sonraki istif fonksiyonu geri getirildi. Yanlışlıkla önceki birlik/sonraki birlik şeklinde çalışıyordu.
- Menzil karartma seçildiğinde nadiren olan bir çökme hatası giderildi.

4.02 ile gelenler:


Bug düzeltmeleri:

- Oyunun bir sonraki açılışında varsayılan olarak son seçili ve kullanılmış araç çubuğu açık oluyor.
- Sonraki tur düğmesinin araç ipucunda yazan kısayol tuşu düzeltildi. Ctrl+T değil Ctrl+N olacak.
- Harita üzerindeki sonuçlar kapalı ve oyun hızı varsayılandan daha hızlıyken YZ'nin oyuncu turuna girmesine neden olan bir hata düzeltildi.
- Oyun sonunda zafer açılır penceresinin gözükmemesi ve marşın çalmaması sorunu giderildi.
- 'Yanlış PBEM şifresi' hatası daha açık olması için değiştirildi.
- Harita üzerindeki sonuçlar kapalıyken çarpışma sonuçlarının harita üzerinde gözükmesine neden olan bir hata giderildi.
- Hız değişimi açılır penceresinin açılması artık isteğe bağlı. Settings>Action Speed menüsünden bunu düzenleyebilirsiniz.

4.02 atlandı.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.