Günlük: Tinto Talks #3: Nüfuslar
#1
j122b5kkSHre8fzThR98htcNObjdyIE_I7he5798...twcRjfweW0

Tinto Talks'ın üçüncü bölümünde Project Caesar'daki nüfus sistemine dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev....1630154// :"Project Caesar" kod adlı henüz duyurulmamış oyunumuza dair bilgiler paylaştığımız Tinto Talks'ın 3. bölümüne hoş geldiniz. Bugün biraz tartışma konusu olabilecek bir temanın üzerinde duracağız. İlk yazımıza dönecek olursak, "inanılabilir bir dünya" yaratmayı planladığımızdan bahsetmiştik. Bu tasarım ilkesi kendi içerisinde 4 alt bölüme ayrılıyor, bunlardan 2 tanesini bugün ele alacağız.

Nüfus
Ekonomi, siyaset ve savaş nüfus simülasyonu üzerine kurgulanmalı.

Simülasyon, Masa Oyunu Değil
Mekanikler birbiriyle uyum içerisinde olmalı, oyuncu bir dünyanın içerisinde oyun oynuyor gibi hissetmeli, soyut bir masa oyunu oynuyor gibi değil.

Peki bunlar Project Caesar için neyi ifade ediyor?


D4RGBO3N1xr8MhsfaTGT5DNNERZhnjijvnx4KgvF...dmQD5F77i8

Harita üzerinde yerleşilebilen tüm konumlarda pop, Project Caesar'da kullandığımız tabirle nüfus bulunabilecek. Oyunun başlangıcında konumların birçoğunda nüfus bulunuyor. Bugün oyunda farklı nüfusların nasıl yansıtıldığını ve neleri etkilediğinden bahsedeceğiz.

Bir konumdaki bir birim nüfus, kültür, din ve sosyal sınıf olmak üzere aynı özellikleri karşılamaları takdirde 1 kişi de olabilirler 1 milyon kişi de. Bu birime biz nüfus adı veriyoruz.
  • Kültür: Katalan, Endülüslü, İsveçli vb.
  • Din: Katolik, Lutheran, Sunni vb.
  • Sosyal Sınıf: Project Caesar'da 5 sınıfa sahibiz:
  • Soylular - Piramitin tepesindekiler
  • Ruhban - Rahipler, keşişler vb.
  • Şehirliler - Şehirlerde yaşayan kesim.
  • Köylüler - Halkın büyük bir kısmı.
  • Köleler - Sadece bunun legal olduğu ülkelerde bulunurlar.
TX1paNgsYnH4SO0ZWP2NOrbtNa8O20QO9w-Ps-Vw...YfL5jptBMs

Nüfusa bağlı bazı ek istatistikler var, örneğin okuryazarlık, bulundukları ülkenin teknolojik ilerleyişine etki ettiği gibi, nüfusun hayattaki konumuna olan yaklaşımını da belirler.

Bir diğeri ise memnuniyet seviyesi, eğer çok düşük olması durumunda problem teşkil edebilir. Memnuniyet şu anda ülkenin, nüfusun dinine olan hoşgörü seviyesi tarafından, ana kültürlerine olan yaklaşımdan, kültürün statüsünden, ülkenin istikrar seviyesinden, henüz bahsedemeyeceğimiz bazı ek mekaniklerden ve tabii ki bazı kodlanmış olaylardan etkileniyor.

Bunların yanı sıra Nüfusların askeri, ekonomik ve siyasi alanlarda dolaylı yönden etkisi de mevcut, bunlardan gelecekteki geliştirici günlüklerinde bahsediyor olacağız.

Nüfuslar zaman içerisinde artıp azalabiliyor, başka bir kültüre asimile olabiliyor, din değiştirebiliyor ve göç edebiliyorlar.

En önemlisi, nüfuslar oyunun temelini oluştursa da, arkaplanda kalan ve sadece dolaylı yoldan kontrol sahibi olacağınız bir mekanik.

Peki ya performans?

Bu mekaniğin en önemli kısımlarından birisi, oyun içerisinde kademeli bir şekilde artış ve azalma gösterirken oyunun performansını etkilemeyecek şekilde bunu kodlamaktı. Elbette haritamızın 27518 konumla ne kadar detaylı olduğunu biliyorsunuz, bu konumların birçoğunda nüfus bulunabileceğini düşündüğünüzde bu durum endişe verici bir hal alabilir.

14 yıl önce, Victoria 2 isminde bir oyun çıkarttığımızda oyundaki konum sayısı 10'da 1'di. Öte yandan mevcut oyunda sosyal sınıf olarak adlandırdığımızdan çok daha fazla nüfus türüne sahiptik. Victoria 2'de her nüfus türü birden fazla istatistiği umursuyordu. Tüm bunlar, oyun mantığında multi-thread olarak çalışmayan bir oyunun çıkışında gayet makul bir hızda çalışmasını sağlamıştı.

Şimdi ise yılların getirdiği tecrübeyle, oyunda nüfusların performansa olan etkisinin fark edilemeyecek kadar az olduğunu söylemek mümkün.

Önümüzdeki hafta oyundaki hükümet sisteminden bahsediyor olacağız.

1710317019801.png
[+] 3 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
Tinto Talks #3: Nüfuslar - Yazar: Duman - 17-03-2024, 10:37
Tinto Talks #3: Nüfuslar - Yazar: Duman - 17-03-2024, 10:37
Tinto Talks #3: Nüfuslar - Yazar: Voidian - 17-03-2024, 11:56
Tinto Talks #3: Nüfuslar - Yazar: Takeda Akane - 17-03-2024, 12:30
Tinto Talks #3: Nüfuslar - Yazar: Justicar - 17-03-2024, 12:50
Tinto Talks #3: Nüfuslar - Yazar: Takeda Akane - 17-03-2024, 16:54
Tinto Talks #3: Nüfuslar - Yazar: Elefsar - 17-03-2024, 14:13
Tinto Talks #3: Nüfuslar - Yazar: MarcussCrassuss - 17-03-2024, 17:37
Tinto Talks #3: Nüfuslar - Yazar: Takeda Akane - 17-03-2024, 20:58
Tinto Talks #3: Nüfuslar - Yazar: MarcussCrassuss - 17-03-2024, 23:54
Tinto Talks #3: Nüfuslar - Yazar: gLo1NN - 17-03-2024, 23:42



Konuyu Okuyanlar: 3 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.