Bölüm 2.2
Din
Din
Moddaki din kısmı EU3'ten kalma başka bir mod olan Dei Gratia'dan alınmış. Bildiklerimi aktarayım.
Her vilayet max. 21'e kadar azınlık dinine mensup olan topluluklara sahip olabiliyor. Yani vanilla'daki gibi tek toprak tek din yok. Yine bölgenin dinini değiştiriyorsunuz ama azınlıklar mevcudiyetlerini korumaya devam ediyorlar.
Örneğin Kudüs'ü ele alalım. Buradaki azınlık dinine mensup olanları görebilirsiniz. Bu azınlıklar ile ilgili eventlerde geliyor bu arada ben genelde ecdat gibi tolere ettim arada para karşılığı falan müsaade ettim kalmalarını isterseniz ülkeden deport'da edebiliyorsunuz ama sonuçlarını katlanacaksınız. (Religious Intolerance modifieri)
Yine decisions kısmında ülkedeki azınlık olan heretic'leri barışçıl bir şekilde hak dine geçir (ya sev ya terk et) yada hak dine geçmeye zorla (sword or die) kararları var. Ben kurcalamadım onları sonuçlar iyi değil gibiydi zaten overextension hiç düşmüyor gerek yok şimdi isyanlara.
Burada ise yönetim farkını görüyorsunuz. Evet bu modda da tıpkı Medieval II Total War'da olduğu gibi başkente uzaklık, şehrin gelişmişliği ve bina sayısı, kültür ve dini şehrin yönetiminde rol oynuyor. Bu açıdan oldukça gerçekçi olmuş. Kudüs'teki azınlıkların mevcut varlığının "burası Müslüman ülke herkes Müslüman gibi yaşayacak ulen" diyen azınlık düşmanı major sunni'lere vermiş olduğu rahatsızlıklar sebebiyle şehrin huzuru kaçmış durumda. Adamların varlığı bile suç yani. :)
Resme baktığımızda "unsatisfied administration" yazısını görebiliyoruz (51-60 PA) yazıyor yani bu değere karşılık geliyor. Ama aynı zamanda olay sanırım farklı kültür ve bina olmamasından da kaynaklanıyor. Yeri gelmişken bahsedelim Kahire mesela kötü yönetimde şu anda tıpkı tarihteki gibi. Osmanlı zaten hiçbir zaman doğru düzgün yönetememiş Kahire'yi major bir şehir olduğu için. Burada da o etmenler var gördüğünüz gibi. (Imp. Center of Trade, Major city=%-10, minor center of trade %-5)
Ama eğer cumhuriyetseniz işiniz kıyak bu modifier muhabbeti tamamen temizleniyor mükemmel bir şey. Bu ne demek biliyor musunuz? Şöyle sağlam bir şekilde sallarsak, şu an hile ile cumhuriyet olursam gelirim direk +10 ile 20 arası, Manpower'da bir 50k artacak. (Şu an 125k)
Tekrar resimlere dönersek mutlu olan şehir otonomisi 0'a gelmiş İstanbul gibi (95 PA) ama diğer şehirler %10'da kalmışlar.
Din sekmesine gelirsek ilginç şeyler var. Burada mevcut dindarlığınızı gösteren bir çubuk var ve bunu event'ler dışında aldığınız idea'lar etkiliyorlar. (Full hümanist gidersen %-40 piety, full religious takılırsan %40 piety alıyorsun)
Dindarlığa etki eden ana faktörler
[*] Idea'lar (-140% to +160%)
[*] Yönetim Biçimi (-20% to +30%)
[*] Mevcut Koşullar (-20% to +40%)
[*] Eğitim Koşulları (-10% to +10%)
[*] Event ve Kararlar
Full Piety (+100) sana +25% morale and defensiveness, +1 yıllık legitimacy ve +1 tolerance of the true faith verirken,
Full Çılgınlık yani Sekülerlik (-100) sana -10% tech costs, +10% trade efficiency, -1 tolerance of the true faith, ve +3 tolerance of heretics ve heathens veriyor.
Evet idea seçimleri ve eventlerde verdiğin kararlar senin devleti yönetiş biçimine doğrudan etki ediyor misal ben oyunda Devlet Dini ideası aldığım ve bu yönde takıldığım için -her ne kadar tolere de etsem azınlıklar din değiştirme de yapıyorum yavaştan- benim ülke " fanatical modifier'i " almış durumda. Bu Heretic ve Heathen toleransına -1 etki ediyor şu anda.
Her vilayet max. 21'e kadar azınlık dinine mensup olan topluluklara sahip olabiliyor. Yani vanilla'daki gibi tek toprak tek din yok. Yine bölgenin dinini değiştiriyorsunuz ama azınlıklar mevcudiyetlerini korumaya devam ediyorlar.
Örneğin Kudüs'ü ele alalım. Buradaki azınlık dinine mensup olanları görebilirsiniz. Bu azınlıklar ile ilgili eventlerde geliyor bu arada ben genelde ecdat gibi tolere ettim arada para karşılığı falan müsaade ettim kalmalarını isterseniz ülkeden deport'da edebiliyorsunuz ama sonuçlarını katlanacaksınız. (Religious Intolerance modifieri)
Yine decisions kısmında ülkedeki azınlık olan heretic'leri barışçıl bir şekilde hak dine geçir (ya sev ya terk et) yada hak dine geçmeye zorla (sword or die) kararları var. Ben kurcalamadım onları sonuçlar iyi değil gibiydi zaten overextension hiç düşmüyor gerek yok şimdi isyanlara.
Burada ise yönetim farkını görüyorsunuz. Evet bu modda da tıpkı Medieval II Total War'da olduğu gibi başkente uzaklık, şehrin gelişmişliği ve bina sayısı, kültür ve dini şehrin yönetiminde rol oynuyor. Bu açıdan oldukça gerçekçi olmuş. Kudüs'teki azınlıkların mevcut varlığının "burası Müslüman ülke herkes Müslüman gibi yaşayacak ulen" diyen azınlık düşmanı major sunni'lere vermiş olduğu rahatsızlıklar sebebiyle şehrin huzuru kaçmış durumda. Adamların varlığı bile suç yani. :)
Resme baktığımızda "unsatisfied administration" yazısını görebiliyoruz (51-60 PA) yazıyor yani bu değere karşılık geliyor. Ama aynı zamanda olay sanırım farklı kültür ve bina olmamasından da kaynaklanıyor. Yeri gelmişken bahsedelim Kahire mesela kötü yönetimde şu anda tıpkı tarihteki gibi. Osmanlı zaten hiçbir zaman doğru düzgün yönetememiş Kahire'yi major bir şehir olduğu için. Burada da o etmenler var gördüğünüz gibi. (Imp. Center of Trade, Major city=%-10, minor center of trade %-5)
Ama eğer cumhuriyetseniz işiniz kıyak bu modifier muhabbeti tamamen temizleniyor mükemmel bir şey. Bu ne demek biliyor musunuz? Şöyle sağlam bir şekilde sallarsak, şu an hile ile cumhuriyet olursam gelirim direk +10 ile 20 arası, Manpower'da bir 50k artacak. (Şu an 125k)
Tekrar resimlere dönersek mutlu olan şehir otonomisi 0'a gelmiş İstanbul gibi (95 PA) ama diğer şehirler %10'da kalmışlar.
Din sekmesine gelirsek ilginç şeyler var. Burada mevcut dindarlığınızı gösteren bir çubuk var ve bunu event'ler dışında aldığınız idea'lar etkiliyorlar. (Full hümanist gidersen %-40 piety, full religious takılırsan %40 piety alıyorsun)
Dindarlığa etki eden ana faktörler
[*] Idea'lar (-140% to +160%)
Her dini* idea: +5%, +5% tamamlarsan (+40% toplam)
Her humanist idea: -5%, -5% tamamlarsan (-40% toplam)
Her innovativeness idea: -2.5%, -2.5% tamamlarsan (-20% toplam)
Her plutocracy idea: -2.5%, -2.5% tamamlarsan (-20% toplam)
Her diplomacy idea: -2.5%, -2.5% tamamlarsan (-20% toplam)
Her trade idea: -2.5%, -2.5% tamamlarsan (-20% toplam)
Her espionage idea: -2.5%, -2.5% tamamlarsan (-20% toplam)
* modda 4 farklı religious idea'sı var.
Her humanist idea: -5%, -5% tamamlarsan (-40% toplam)
Her innovativeness idea: -2.5%, -2.5% tamamlarsan (-20% toplam)
Her plutocracy idea: -2.5%, -2.5% tamamlarsan (-20% toplam)
Her diplomacy idea: -2.5%, -2.5% tamamlarsan (-20% toplam)
Her trade idea: -2.5%, -2.5% tamamlarsan (-20% toplam)
Her espionage idea: -2.5%, -2.5% tamamlarsan (-20% toplam)
* modda 4 farklı religious idea'sı var.
Theocracy (hepsi): +20%
Tribal (hepsi): +10%
Despotic monarchy, feudal monarchy veya iqta: +10%
Republic (hepsi): -10%
Papacy: +20% to -20%
Constitutional monarchy, enlightened monarchy, revolutionary empire: -10%
Constitutional republic, republican dictatorship, revolutionary republic: -10%
Tribal democracy or tribal federation: -10%
Celestial empire, American republic or Federal republic: -10%
Tribal (hepsi): +10%
Despotic monarchy, feudal monarchy veya iqta: +10%
Republic (hepsi): -10%
Papacy: +20% to -20%
Constitutional monarchy, enlightened monarchy, revolutionary empire: -10%
Constitutional republic, republican dictatorship, revolutionary republic: -10%
Tribal democracy or tribal federation: -10%
Celestial empire, American republic or Federal republic: -10%
Kutsal savaşta olma: +10%
Religious intolerance modifier'i: +10%
Defender of the Faith: +10%
Farklı dinden devletler ile sınırdaş olma: +10%
Religious turmoil yeme (afiyet olsun): +10%
Religious civil war atma (yavaş at): +10%
Religious tolerance modifier: -10%
Başka dinden bir devlet ile dost olma: -10%
Religious intolerance modifier'i: +10%
Defender of the Faith: +10%
Farklı dinden devletler ile sınırdaş olma: +10%
Religious turmoil yeme (afiyet olsun): +10%
Religious civil war atma (yavaş at): +10%
Religious tolerance modifier: -10%
Başka dinden bir devlet ile dost olma: -10%
Charity schools: +10%
Public religious schools: +10%
Monastic schools: +5%
Preparatory schools: -5%
Public schools: -10%
Public religious schools: +10%
Monastic schools: +5%
Preparatory schools: -5%
Public schools: -10%
Tüm Dinler:
State supported church: +10%
Church land donated: +5%
Reactions to blasphemy: -10% to +10%
Enlightenment thought: -5% to -10%
Church land seized: -5% to -10%
Finding a religious minority useful: -10% (azınlık danışmanı alma, azınlık bağlantılarını ticarette kullanma, vs.)
Bazı Dinler:
Bhakti movement (Hindu): +10%
Kirtan movement (Hindu, Sikhler ve Theravada Budistleri): +5%
Brahmin support (Hindu): -5%
Witchcraft laws (Hristiyanlar): -5%
Spiritualism (Protestanlar): -10%
Pietism (Protestanlar): +5% to +10%
Dhimmi (Müslümanlar): +5% to +10%
The Hajj (Müslümanlar): -5% to +10%
Ghazi (Müslümanlar): -5% to +5%
Khalsa Order (Sikhler): +10%
Inquisition (Katolikler): +5%
Translating the Qu'ran (Hristiyanlar): -5% to +5%
State supported church: +10%
Church land donated: +5%
Reactions to blasphemy: -10% to +10%
Enlightenment thought: -5% to -10%
Church land seized: -5% to -10%
Finding a religious minority useful: -10% (azınlık danışmanı alma, azınlık bağlantılarını ticarette kullanma, vs.)
Bazı Dinler:
Bhakti movement (Hindu): +10%
Kirtan movement (Hindu, Sikhler ve Theravada Budistleri): +5%
Brahmin support (Hindu): -5%
Witchcraft laws (Hristiyanlar): -5%
Spiritualism (Protestanlar): -10%
Pietism (Protestanlar): +5% to +10%
Dhimmi (Müslümanlar): +5% to +10%
The Hajj (Müslümanlar): -5% to +10%
Ghazi (Müslümanlar): -5% to +5%
Khalsa Order (Sikhler): +10%
Inquisition (Katolikler): +5%
Translating the Qu'ran (Hristiyanlar): -5% to +5%
Full Çılgınlık yani Sekülerlik (-100) sana -10% tech costs, +10% trade efficiency, -1 tolerance of the true faith, ve +3 tolerance of heretics ve heathens veriyor.
Evet idea seçimleri ve eventlerde verdiğin kararlar senin devleti yönetiş biçimine doğrudan etki ediyor misal ben oyunda Devlet Dini ideası aldığım ve bu yönde takıldığım için -her ne kadar tolere de etsem azınlıklar din değiştirme de yapıyorum yavaştan- benim ülke " fanatical modifier'i " almış durumda. Bu Heretic ve Heathen toleransına -1 etki ediyor şu anda.