19-04-2017, 18:44
Enteresan bir günlük, yazarken dahi yorumlamak istediğim alanlar oldu dolayısıyla günlüğü yayınladıktan hemen sonra yorumumu yapıyorum.
İlk olarak günlüğe esasen "umarım Paskalya'nızı iyi geçirmişsinizdir" diye başlanmıştı ancak çeviriye eklemedim, bayağı amatör bir tavır bu aslında. Oyunu oynayan herkes Hristiyan değil veya en basitinden oyunu oynayan herkes Paskalya'nın resmi tatil olduğu ülkelerde yaşamıyor. Bunu okuduktan sonra bir Türk firmasının İngilizce yazdığı geliştirici günlüğüne kurban bayramı kutlamasıyla başlamasını aklımda canlandırdım, çünkü Paskalya en az bir kurban bayramı kadar dini bir bayram.
Bunun yanı sıra Hearts of Iron IV'ün de -belki de Stellaris hariç- her Paradox oyununun kaderi olan "haritasının zaman içerisinde yamalı bohçaya dönmesi" fenomenine kapıldığını görmüş olduk. Europa Universalis IV'ü eskiden beridir oynayanlar bilir, eskiden harita çok daha doğal bir görünüme sahipti. Ondan sonra tıpkı bu günlükte anlatıldığı gibi 'nerede orman var nerede yok belli olsun yoksa millet hata yapıyor' dediler şimdi haritada arazi şekilleri, ormanlar net bir şekilde bölge sınırlarını takip ediyor orman olmayan bölgede ağaç yokken orman olan bölge tamamen ağaçtan oluşuyor.
Karşılaştırmak gerekirse eskiden böyleydi: http://cdn.mos.cms.futurecdn.net/dbda4b0...75addb.jpg
Artık böyle: https://content.paradoxplaza.com/media/c...eagues.png
O düzenleme öncesi haritayı daha da geliştiren Typus Orbis Terrarum gibi çok kaliteli modlar da vardı, Paradox'un her güncellemede bir şeylerle oynaması sonrası o güzel modcular da o güzel atlara binip gittiler. O da ayrı bir trajedidir.
İlk olarak günlüğe esasen "umarım Paskalya'nızı iyi geçirmişsinizdir" diye başlanmıştı ancak çeviriye eklemedim, bayağı amatör bir tavır bu aslında. Oyunu oynayan herkes Hristiyan değil veya en basitinden oyunu oynayan herkes Paskalya'nın resmi tatil olduğu ülkelerde yaşamıyor. Bunu okuduktan sonra bir Türk firmasının İngilizce yazdığı geliştirici günlüğüne kurban bayramı kutlamasıyla başlamasını aklımda canlandırdım, çünkü Paskalya en az bir kurban bayramı kadar dini bir bayram.
Bunun yanı sıra Hearts of Iron IV'ün de -belki de Stellaris hariç- her Paradox oyununun kaderi olan "haritasının zaman içerisinde yamalı bohçaya dönmesi" fenomenine kapıldığını görmüş olduk. Europa Universalis IV'ü eskiden beridir oynayanlar bilir, eskiden harita çok daha doğal bir görünüme sahipti. Ondan sonra tıpkı bu günlükte anlatıldığı gibi 'nerede orman var nerede yok belli olsun yoksa millet hata yapıyor' dediler şimdi haritada arazi şekilleri, ormanlar net bir şekilde bölge sınırlarını takip ediyor orman olmayan bölgede ağaç yokken orman olan bölge tamamen ağaçtan oluşuyor.
Karşılaştırmak gerekirse eskiden böyleydi: http://cdn.mos.cms.futurecdn.net/dbda4b0...75addb.jpg
Artık böyle: https://content.paradoxplaza.com/media/c...eagues.png
O düzenleme öncesi haritayı daha da geliştiren Typus Orbis Terrarum gibi çok kaliteli modlar da vardı, Paradox'un her güncellemede bir şeylerle oynaması sonrası o güzel modcular da o güzel atlara binip gittiler. O da ayrı bir trajedidir.