04-10-2017, 16:57
Hearts of Iron IV geliştirici günlüğünde bu hafta podcat sentetik rafinerilerde ve kaynaklarda yapılan değişikliklerden bahsediyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...n.1048744/ :Herkese merhabalar, bir Çarşamba günü daha bir başka geliştirici günlüğüyle karşınızdayız. 1.5 "Cornflakes" yaması ve onla birlikte çıkacak olan eklenti üzerinde çalışmaya devam ediyoruz. Bugün sizlere oyundaki sentetik rafinerilerde ve kaynaklarda yaptığımız değişikliklerden bahsedeceğiz.
Sentetik Rafineriler
Sentetik rafineriler oyunda çok sayıda komşusuyla arası bozulabilen bazı ülkeler için (ehem, yani Almanya) petrol ve kauçuğa ulaşmanın güzel bir yolu. Ancak sentetik rafinerlerle alakalı teknolojilerde bir yenilik yapmamız gerekiyordu. Birçok kişi oyunda küçük bir ülkeyle oynayıp bu kaynaklara ciddi ihtiyaç duymadıkça rafineri teknoloji ağacının sadece ilk teknolojisini araştırıp geri kalanını gerekli görmüyordu. Aynı zamanda bu kaynaklardan birine sahip olup diğerine ihtiyaç duyan bir ülkenin, her ikisine de sahip olmayan ülkeyle aynı araştırmaları yapmak zorunda kalması adaletsiz bir ortam oluşturuyordu. Her iki maddeden de biraz sahip olsanız bile genelde üretimde dengeyi sağlayamıyor ve birinden fazla üretirken diğerinden daha fazla maddeye ihtiyaç duyabiliyordunuz. Bu gibi sorunları gidermek için bazı değişiklikler yaptık, artık 3 bina seviyesini eşzamanlı olarak açıyorsunuz ancak rafinerinin başlangıç seviyesindeki üretimi eskisine oranla daha az. Ardından eskiden diğer seviyeleri açan 3 teknolojiyi kaldırıp onları rafinerinin üretimini arttıran 8 yeni teknolojiyle değiştirdik, bu kademede tercihte bulunup hangi ürüne ihtiyacınız varsa onun üretimini arttırabiliyorsunuz, yani sadece kauçuğa ihtiyacınız varsa petrol araştırması yapmanız gerekmiyor.
Kaynaklar ve Altyapı
Bu uzun zamandır yapmak istediğimiz bir değişiklikti, artık her altyapı geliştirmeniz o eyaletteki kaynakları %10 arttıracak. Bu da oyun içerisinde kaynaklara olan erişiminizin oyun ilerledikçe artacağı anlamına geliyor. Bu da oyunda altyapı geliştirmeleri yapmanız için bir başka sebep olmasının yanı sıra, bombardımanın artık rafinerilerin durmasını sağlamaktan ziyade altyapıya da zarar vererek bölgedeki kaynak kazanımına da etki etmesini sağlıyor. Kötü altyapıya ancak çok sayıda kaynağa sahip bölgeler geliştirilmeleri durumunda çok daha değerli hale gelecekler.
Bu değişikliklerle birlikte altyapı arayüzünü de geliştirdik.
Artık hangi bölgede hangi kaynakların bulunduğunu ve bunların ne kadarının işlendiğini görebiliyorsunuz. Aynı zamanda bina slotlarını da inceleyebiliyorsunuz, böylelikle altyapı geliştirmesinde bulunurken 2 harita modu arasında sürekli gel git yapmanıza gerek kalmıyor.
Kaynak harita modunda da bölgenin altyapı durumunun kaynak üretimine olan etkisi görünüyor, böylelikle onarım çalışması yapmanız gereken yerleri daha kolay görebiliyorsunuz.
Bu değişiklikler sonrası dünya genelindeki kaynaklarda da denge değişiklikleri yaptık. Henüz tam olarak bu sayılar kesinleşmiş değil, geliştirici günlüğünün geri kalan kısmında üzerinde çalıştığımız yerleri resimlerle göstereceğim.
Britanya Malaya'sı ve Singapur'daki kaynaklar azaltıldı ancak bu bölgelerde düşük altyapı seviyesi bulunduğu için geliştirilmeleri durumunda buradan elde ettiğiniz kaynaklar artacak.
Amerika başta Teksas olmak üzere altyapı geliştirmelerinde bulunması durumunda fazladan kaynak elde edebileceği çok sayıda bölgeye sahip.
Yukarıda gördüğünüz gibi Japonya da geliştirebileceği bazı bölgelere sahip.
Fransa'daki kaynaklarda bazı azaltmalarda bulunuldu, hali hazırda bu kaynakların bulunduğu bölgeler yüksek altyapı seviyesine sahip.
İsveç'in kuzeyinde hala tungsten bulunuyor, bu kaynak Almanya'ya yardı... İsveç'in savaştaki tarihsel rolünü doğru bir şekilde oyuna uyarlamak için geliştirilebilir.
Artık yeterince geliştirilmesi durumunda oyunun kauçuk kralı Brezilya, aynı durum Güney Amerika'daki diğer ülkeler için de geçerli - örneğin Bolivya'daki tungsten kaynağı.
Bu yaptığımız değişikliklerin oyunun hammadde yönünü geliştireceğini umuyoruz, haftaya görüşmek üzere.