Günlük: HoI4 - Rafineriler ve Kaynaklar
#1
diaryhoi4.png

Hearts of Iron IV geliştirici günlüğünde bu hafta podcat sentetik rafinerilerde ve kaynaklarda yapılan değişikliklerden bahsediyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...n.1048744/ :Herkese merhabalar, bir Çarşamba günü daha bir başka geliştirici günlüğüyle karşınızdayız. 1.5 "Cornflakes" yaması ve onla birlikte çıkacak olan eklenti üzerinde çalışmaya devam ediyoruz. Bugün sizlere oyundaki sentetik rafinerilerde ve kaynaklarda yaptığımız değişikliklerden bahsedeceğiz.

Sentetik Rafineriler
Sentetik rafineriler oyunda çok sayıda komşusuyla arası bozulabilen bazı ülkeler için (ehem, yani Almanya) petrol ve kauçuğa ulaşmanın güzel bir yolu. Ancak sentetik rafinerlerle alakalı teknolojilerde bir yenilik yapmamız gerekiyordu. Birçok kişi oyunda küçük bir ülkeyle oynayıp bu kaynaklara ciddi ihtiyaç duymadıkça rafineri teknoloji ağacının sadece ilk teknolojisini araştırıp geri kalanını gerekli görmüyordu. Aynı zamanda bu kaynaklardan birine sahip olup diğerine ihtiyaç duyan bir ülkenin, her ikisine de sahip olmayan ülkeyle aynı araştırmaları yapmak zorunda kalması adaletsiz bir ortam oluşturuyordu. Her iki maddeden de biraz sahip olsanız bile genelde üretimde dengeyi sağlayamıyor ve birinden fazla üretirken diğerinden daha fazla maddeye ihtiyaç duyabiliyordunuz. Bu gibi sorunları gidermek için bazı değişiklikler yaptık, artık 3 bina seviyesini eşzamanlı olarak açıyorsunuz ancak rafinerinin başlangıç seviyesindeki üretimi eskisine oranla daha az. Ardından eskiden diğer seviyeleri açan 3 teknolojiyi kaldırıp onları rafinerinin üretimini arttıran 8 yeni teknolojiyle değiştirdik, bu kademede tercihte bulunup hangi ürüne ihtiyacınız varsa onun üretimini arttırabiliyorsunuz, yani sadece kauçuğa ihtiyacınız varsa petrol araştırması yapmanız gerekmiyor.

Gy2DZ3.jpg

Kaynaklar ve Altyapı
Bu uzun zamandır yapmak istediğimiz bir değişiklikti, artık her altyapı geliştirmeniz o eyaletteki kaynakları %10 arttıracak. Bu da oyun içerisinde kaynaklara olan erişiminizin oyun ilerledikçe artacağı anlamına geliyor. Bu da oyunda altyapı geliştirmeleri yapmanız için bir başka sebep olmasının yanı sıra, bombardımanın artık rafinerilerin durmasını sağlamaktan ziyade altyapıya da zarar vererek bölgedeki kaynak kazanımına da etki etmesini sağlıyor. Kötü altyapıya ancak çok sayıda kaynağa sahip bölgeler geliştirilmeleri durumunda çok daha değerli hale gelecekler.

Bu değişikliklerle birlikte altyapı arayüzünü de geliştirdik.

yzoqGN.jpg

Artık hangi bölgede hangi kaynakların bulunduğunu ve bunların ne kadarının işlendiğini görebiliyorsunuz. Aynı zamanda bina slotlarını da inceleyebiliyorsunuz, böylelikle altyapı geliştirmesinde bulunurken 2 harita modu arasında sürekli gel git yapmanıza gerek kalmıyor.

Kaynak harita modunda da bölgenin altyapı durumunun kaynak üretimine olan etkisi görünüyor, böylelikle onarım çalışması yapmanız gereken yerleri daha kolay görebiliyorsunuz.

6yqND9.jpg

Bu değişiklikler sonrası dünya genelindeki kaynaklarda da denge değişiklikleri yaptık. Henüz tam olarak bu sayılar kesinleşmiş değil, geliştirici günlüğünün geri kalan kısmında üzerinde çalıştığımız yerleri resimlerle göstereceğim.

WG9DXQ.jpg

Britanya Malaya'sı ve Singapur'daki kaynaklar azaltıldı ancak bu bölgelerde düşük altyapı seviyesi bulunduğu için geliştirilmeleri durumunda buradan elde ettiğiniz kaynaklar artacak.

3pjzOp.jpg

Amerika başta Teksas olmak üzere altyapı geliştirmelerinde bulunması durumunda fazladan kaynak elde edebileceği çok sayıda bölgeye sahip.

RO9Dgn.jpg

Yukarıda gördüğünüz gibi Japonya da geliştirebileceği bazı bölgelere sahip.

pG8n5n.jpg

Fransa'daki kaynaklarda bazı azaltmalarda bulunuldu, hali hazırda bu kaynakların bulunduğu bölgeler yüksek altyapı seviyesine sahip.

kXL6M9.jpg

İsveç'in kuzeyinde hala tungsten bulunuyor, bu kaynak Almanya'ya yardı... İsveç'in savaştaki tarihsel rolünü doğru bir şekilde oyuna uyarlamak için geliştirilebilir.

NOgDLL.jpg

Artık yeterince geliştirilmesi durumunda oyunun kauçuk kralı Brezilya, aynı durum Güney Amerika'daki diğer ülkeler için de geçerli - örneğin Bolivya'daki tungsten kaynağı.

Bu yaptığımız değişikliklerin oyunun hammadde yönünü geliştireceğini umuyoruz, haftaya görüşmek üzere.
[+] 6 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Bence sentetik petrol ile normal petrol arasında fark olmalı.
Ara
Cevapla
#3
Son günlükler:

Good Good Crap Good
Ara
Cevapla
#4
(04-10-2017, 17:04)Semavi7 : Bence sentetik petrol ile normal petrol arasında fark olmalı.

Çok büyük değişiklik istedin o paradox için bir DLC...
Altyapıyla beraber kaynak artması bu kaynağın vurulabilecek olması vs güzel olmuş bence sadece hava üstünlüğü için bütün gün avcı uçağı basıp hiçbir bombardıman kullanılmayan oyun stilinin biraz önüne geçmiş oluyoruz en azından (cas'ları bombardıman kısmına katmadım)
Rafinerilerdeki değişiklik pek önemli değil açıkcası benim için bir japonya oyuncusu olarak hem petrol'e hem kauçuğa ihtiyacımız olduğu için fabrikalarla bunlardan birine öncelik vermek yada tercih edebiliyor olmak pek birşey değiştirmiyor ikiside eşit derecede lazım sonuçta.
Ara
Cevapla
#5
Ayrıca oyunda yakıtta yok hatırladığım kadarı ile. Neyle gidiyor bu tanklar neyle uçuyor uçaklar? Çok şiirsel bir anlatım oldu ama durum bu. Nasıl piyade için ekipman üretiyorsak yine tank içinde yakıt üretmeliyiz. Yakıt bitince araçlar durmalı. Ayrıca piyade içinde genel bir supply üretilmeli ekipman dışında.
[+] 2 üye Semavi7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
Sözde Japonya' geliştirilebilir bölgelrere sahip ama kyushu daki 88 lik krom kaynağı çöp olmuş :(
Ara
Cevapla
#7
gözünüzü seveyim şu oyuna artık benzin ekleyin ya.sentetik petrolün donma eventi falan verin.
Ara
Cevapla
#8
Almanya esprisi orjinal dilinde iyi guldurdu.

Bunun disinda artik bombardiman ile kaynaklari kurutabiliyoruz,sukur!
Ara
Cevapla
#9
Serinin 3242244234 oyununda olan özelliği DLC ile eklemeleri... Çoh iyi oyun yafff.
441ea13e95237217444e0db6351c9f3d.jpg
Ara
Cevapla
#10
(04-10-2017, 19:30)Finrod Felagund : Serinin 3242244234 oyununda olan özelliği DLC ile eklemeleri... Çoh iyi oyun yafff.

Hangi özellik DLC bu konu da ?
Ben hepsini bedava eklenecek diye okudum. Şu sentetik rafinerilerin ayrılması olayını sevmedim. Uğraştıracak boşuna :P
[+] 1 üye Royal Guard nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#11
Sentetik Akaryakıt araştırmaları çok aptalcaydı zaten. Sırf gerçekten bilmediğim bir farkı mı var diye defalarca 2. yada 3.kademesini araştırıp denemişliğim var. En sonunda o tarafta da bir işe yarayacak.

Bu hızla giderse eğer ek paket Ocak Başında ancak ulaşılabilir olur. Fakat şu duyurdukları özellikleri 1.4.3 ile keşke hemen verseler, oyun haziranın ortasından beri sadece bir adet hotfix aldı. (1,4,2 oldu ağustos başında).
Ara
Cevapla
#12
Arkadaşlar yeni yama için çıkış tarihi var mı?
Tahmini ne zaman gelicek bütün bu yenilikler?
Ara
Cevapla
#13
Çok güzel bir değişiklik olmuş ama bazı sorularım olacak :)

1.sorum: Japonyayı stratejik bombardımanla bombalamak istedin.Bölgeyi seçtin ama o ne bölge dediğin tüm Japonya. :)
2.sorum: Ve emri vereceksin ama bir emir var stratejik bombalama yani yollar,fabrikalar,uçaksavarlar,limanlar,fortlar ve hava alanları.
Sonuç
Şimdi bu kadar hedeften sen nasıl kaynakları kurutacaksın bunun için bırak 1000 en az 10.000 stratejik bombardımanla bile başarı ihtimalin az. :)
Eğer bu değişikliği yapacaklarsa stratejik bombardıman komutunu değiştirmeden eklerlerse hiç bir şeye yaramaz.
değişiklikler nasıl olmalı
Yollar,fabrikalar,uçaksavarlar,limanlar,fortlar ve hava alanlarına yapılacak saldırılar ilk HOI'lerde ki gibi ayrı olmalı.Her hedefe ayrı komut gerekli ve nokta bombardımanı seçeneği de olmalı

Yok bu değişiklikleri yapmadan o yamayı getirirlerse söylenecek tek şey var
BİZİMLE DALGA GEÇİYOR BUNLAR
Ara
Cevapla
#14
Kaynaklarda daha detaylı düzenlemelere gitmeleri şart. Ayrıca Suudi Arabistan bölgesinde 0 petrol var. Irak'ta da az. Bunlarında çıkarılabilir olarak ayarlanması lazım.
"... Egemen sınıfın düşünceleri, bütün çağlarda, egemen düşüncelerdir, başka bir deyişle, toplumun egemen maddi gücü olan sınıf, aynı zamanda egemen zihinsel güçtür.."
Ara
Cevapla
#15
(05-10-2017, 00:24)Sübaşı :
(04-10-2017, 19:30)Finrod Felagund : Serinin 3242244234 oyununda olan özelliği DLC ile eklemeleri... Çoh iyi oyun yafff.

Hangi özellik DLC bu konu da ?
Ben hepsini bedava eklenecek diye okudum.  Şu sentetik rafinerilerin ayrılması olayını sevmedim. Uğraştıracak boşuna :P

DLC patchi ile gelecek işte. Böyle önemli ve oyunun oynanabilirliğini arttıran özellikleri hep DLC patchleriyle çıkarıyorlar, ara patchlerde avcumuzu yalıyoruz.
441ea13e95237217444e0db6351c9f3d.jpg
Ara
Cevapla
#16
Petrolle ilgili yapılması gereken ilk güncelleme üretim ekranından çıkarılıp, günlük tüketim haline getirilmesi misal Fighter 1 üretmek için 2 alüminyum 1 kauçuğa ihtiyacımız olmalı fakat o uçak görevde bulunduğu müddetçe belirli bir miktar günlük petrol tüketmeli misal  fighter 1 aktif olduğu sürece 0.005 petrol tüketirken Fighter 3 0.01 petrol tüketebilir. Aynı mevzuyu tanklara, mekanizelere, motorizlere ve donanmaya hatta convoylara bile uygulamak mümkün. Ek olarak askerlerin, tankların, gemilerin, uçakların harcadığı aynı zamanda bir mühimmat miktarı olması lazım ve bunun tıpkı consumer goods gibi askeri fabrika versiyonu çıkarılmalı. Harcanan miktara göre belirli sayıda askeri fabrika ve gerekirse kaynakta harcaması gerekiyor. Hatta petrol ve mühimmat için çeşitli kullanım politikalarıda olmalı. Mühimmatın savruk kullanılmasını(Çeşitli bonus ama fazladan maliyet), normal kullanılmasını, tutumlu kullanılmasını(Menzil azalması, saldırı değerleri azalması, tankların yavaslamasi gibi) seçebilmeliyiz mesela. Superior firepower savruk mühimmat kullanımından daha fazla bonus alırken. Mass assault tutumlu olmaktan daha az etkilenebilir mesela.
[+] 7 üye Adm nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#17
Su vakte kadar gordugum en yapici elestiri/oneri @Adm den geldi, izninle bunu referans gostererek plasada paylasacagim.
Ara
Cevapla
#18
Doğru dürüst bir hava bombardımanını bile aylar sonra getiren paradox'tan fazla şey istiyorsunuz bombalarken hedef seçmek yada kaynak kullanımı anca 2.9 patchine yada Hoİ 5'e bence :/
Ara
Cevapla
#19
Ya hedef seçmeyi falan boş verin. Sadece şu petrol işini çözseler yeter aslında. Çok saçma çünkü. Üretimde petrolün ne işi var? Tanka oyun sonuna kadar yetecek yakıtı yükleyip öylemi üretim yapılıyor? Çok saçma. Sırf bu yüzden oynayasım gelmiyor aylardır oynamadım oyunu. Sorun aslında bizde. Adamlar ne yaparsa lapin gibi atlıyoruz hemen. Biraz seçici olsak onlarda akıllanır. Bu petrolü üretime katmak kimin fikriyse onu hemen işten çıkarsınlar zaten.
Ara
Cevapla
#20
(05-10-2017, 14:19)napolyon94 : Su vakte kadar gordugum en yapici elestiri/oneri @Adm den geldi, izninle bunu referans gostererek plasada paylasacagim.

Paylaş hiç problem değil. Bu kadar basit bir çözüm kesinlikle onlarında aklına gelmiştir ama şu yakıt mevzusu çok büyüdü ne yapsalar yaranamayacaklar bu saatten sonra :/
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.