TBS: Panzer Campaigns: France '40
#1
France40.jpg

Panzer Campaigns: France '40 John Tiller Software'in Panzer Campaigns serisinden bir wargame. Serinin 12. oyunu olup 1940'taki Fransa/Belçika/Hollanda/Lüksemburg işgalini konu almaktadır.


Çıkış tarihi: 5-13 Mart 2005 arası bir tarih
Görsel
Görsel
Ara
Cevapla
#2
Seriye mekanik olarak ne eklendi:

- YZ'ye tümenleri konvoy hâlinde ilerletme emri.

Haritalar bu iletide, yama notları bir sonraki iletide olacak. Prucha senaryoları yeniden yapılıyor, o yüzden gecikti. Büyük senaryolar için ayrı konu açacağım (FWWC konusu gibi).
Ara
Cevapla
#3
unknown.png

Fransa'da ezanların dinmediği bir kasaba.

Düzenleme: Oyunda yanlış yazmışlar, "Ézanville" olması lazımdı. En azından "Foret"den daha masum bir yanlış.
IbnE9P2.gif
[+] 1 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
4.00 yaması ile değişenler:

- Yok edilmiş tam altıgen botlarından ikmal akışına izin veren bir sorun giderildi.
- Kuvvet açılır penceresinin muharebe düzeninin altına sarılmasına neden olan bir sorun düzeltildi.
- E-postayla oyunda son turun tekrarı atlandığında zafer açılır penceresinin gösterilememesine sebep olan bir sorun düzeltildi.
- Alternative Assault Rule Opsiyonel Kuralı düzenlendi. Artık sığınak/korugan/kale içindeki birliklere karşı hücum ederken bu kural açık bile olsa hücum değeri kullanılıyor.
- Varsayılan opsiyonel kurallar düzenlendi. Recon Spotting, Virtual Supply Trucks, Optional Surrender, Quality Fatigue Modifier, Counterbattery Fire ve Programmed Weather bu oyun için artık varsayılan olarak açık. Alternative Indirect Fire Resolution, Alternative Air Strike Resolution and Alternative Direct Fire Resolution bu oyun için artık varsayılan olarak kapalı.
- Düşük güvenirlikli araçların birlik görünümlerine anahtar sembolü eklendi.
- Kolordu düzenlemeleri artık kolordu ve orduların bağlanma için kullanılabilmesine olanak sağlayacak şekilde düzenlendi. Artık Sovyetlerde '41 sonrası geçen oyunların düzenlemelerinde özel sınırlamalar yok.
- Yeni kısayol tuşu. Sağ fare tuşuna basılı tutmak yerine Tab'a basılı tutabilirsiniz.
- Kaleler eklendi. Koruganların 1,5 katı savunma değerleri var.
- Grafikler yenilendi.
- Yeni zafer ekranları.
- Yeni zafer müziği.
- Senaryo açıklamaları tavsiye edilen opsiyonel kuralları içerecek şekilde güncellendi.
- İki yeni Opsiyonel Kural, Optional Amphibious Rules ve Extended Patrolling. Konuda anlattık.
- Özel istihkâm araçları Britanya'nın kraliyet zırhlı araçlı istihkâm (AVRE) birliklerinin yapabildikleri şeyler için genişletildi. AVRE birlikleri köprü yapabilir, mayın tarlalarını temizleyebilir ve anti-tank hendeklerine hasar verebilir.
- Recon Spotting opsiyonel kuralı yenilendi. Konusuna bakınız.
- View>Highlight menüsündeki "Patrolling Units" yardımıyla devriyeye çıkmış birlikleri vurgulayabilirsiniz.
- Sınırlı hedefler eklendi. Giriş kısmının hedefler kısmında sınırlı hedeflerden bahsettik.
- Demiryolu kapasitesini etkileyen İkmal değişimi eklendi. Bunlarda değişiklik olduğunda komuta açılır penceresinden bu durum bildirilir.
- Parametre Verisine iki tarafın değiştirmeleriyle oynayabilmek için değiştirme oranı değişkeni eklendi.
- Dağcı birlikler eklendi. Hareket bahsinde bunları anlattık.
- Düzensiz birlikler eklendi. Yine hareket bahsinde anlattık.
- Aksak partizan birlikleri düşmanın yürüyüş modundaki hareketini aksatamayacak şekilde düzenlendi (sadece aksak olmayanlar düşman yürüyüş modu hareketlerini aksatabilir).
- Bir tarafın hem ikmal merkezlerini hem de global ikmal değerini düzenleyen IS GLOBAL ikmal değişimi eklendi.
- Çıkış hedefleri artık millete bağlı olarak düzenlenebiliyor. Bu durumda oradan sadece o hedefin milletinin birlikleri oradan çıktığında zafer puanı alınır.
- Mayın tarlalarının donanma birliklerine karşı saldırısı 10 ile çarpılıyor.
- Parametre Verisindeki siper kazma ihtimali artık ondalıklı sayı olabiliyor.

Diğer oyunlar da yamalandı.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
unknown.pngunknown.pngF40_Jump.png

Soldan sağa: Gold öncesi büyük senaryo, Gold'la gelen Mike Prucha büyük senaryosu (manevra seçenekli), yeni Mike Prucha büyük senaryosu.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#6
Yeni büyük senaryonun Ekim'de gelmesi bekleniyor.

Birkaç saat içinde biraz uzun bir mesaj yazacağım.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#7
Prucha senaryoları için konuşuyorum. Burada yazdığım şeylerin çoğu çıkacak hâlinde de geçerli olduğu için şimdiden yazmaya karar verdim.

Bildiğiniz gibi France '40'ta teslim hedefleri bulunuyor ancak savaş sisi açıkken teslim hedeflerini göremezsiniz. Bu bilerek yapılmış bir şey. Teslim hedeflerinin nere olduğunu iki tarafın da bilmemesi gerekir. Alman tarafı bilirse oralara yarınlar yokmuş gibi saldırır, Müttefik tarafı bilirse oraları anasıymış gibi korur. Ayrıca bu hedefler çoğunlukla şehirlerde de değil. Müttefik oyuncusu iken 200'lük yeri korumak için 6000'lik yeri bırakmayı mı tercih edeceksiniz? Ya da Alman oyuncusu iseniz 6000'lik şehre girmeye kalkışmak yerine 200'lük tarlaya doğru mu harekât düzenleyeceksiniz?

Mamafih, sınırlı hedefler yok. Senaryonun geliştirme aşamasında Ardenler'e sınırlı hedef eklemiş olmalarına rağmen şu anki hâlinde oralarda dahi sınırlı hedef bulunmuyor. Teslim hedefleri zaten sınırlı hedef değil. Teslim hedeflerinin sınırlı olmamasının nedeni böyle olması durumunda Alman tarafı o hedeflerden birini bile zamanında ele geçiremezse teslim tetiğinin çalışmayacak olması. Peki teslim tetiğinin çalışmayacağını Alman oyuncusu nereden bilebilir? Nerelerin teslim hedefi olduğunu önceden öğrenmemişse bilmesinin bir yolu yok, ki ideal olan o hedefleri önceden öğrenmemiş olması.

Belçika ve Hollanda'nın teslim olması kendi başına Alman tarafının ufak zaferi anlamına gelmiyor ama buraların teslim olmasını tetiklemek için gereken zafer noktaları ile onları alırken yolda alacağınız zafer noktalarının zafer puanlarının toplamı büyük oranda Alman tarafının ufak zaferi anlamına geliyor. Yani teoride France '40'ın büyük senaryosunu Almanya ile Fransa'ya girmeden kazanabilirsiniz.

Bunun temelde iki nedeni var. Birincisi, Almanların Felemenk'i alması Almanlar için tek başına zafer sayılabilir. Sonuçta oradaki hava üslerini kullanıp Britanya veya Kuzey Denizi'ne hava görevlerine çıkılabilirdi. Ayrıca Almanların Fransa cephesindeki seçenekleri artırmış olurdu. İkincisi, Felemenk'teki zafer noktalarının puanlarının bu kadar yüksek olması Müttefik oyuncusu ya da oyuncularının Fransız ve Britanyalı birlikleri Felemenk'e sokmaya zorlamasını sağlar. Aksi takdirde senaryo tasarımında Müttefiklerin bu konudaki politikaları ve hedefleri umursanmamış olurdu.

Fransa'nın amacı 1. Dünya Savaşı'nda yaşanan durumdan daha iyi bir durumda savaşmak idi. Hypothèse Breda eklemeli Plan D Fransız ordusunun Belçika ve Hollanda'ya girmesini ısrar ediyordu. Nihaî muharebeyi Fransa toprakları dışında yapıp Fransa'nın sanayi/maden bölgelerinin yıkımdan/Almanlar'ın eline geçmesinden esirgeyip oradan Almanya'ya yürümek planlanmıştı. Felemenk'in Müttefiklerin elinde kısmen de olsa bulunmasının sonucunda Almanlar normalden büyük bir alanı tutmak zorunda kalacak ve Westwall'ın sağlam kısımlarına kıçlarını dayayamayacaklardı. Felemenk'in Almanlar tarafından komple ele geçirilmesi Plan D'yi tamamen çöpe atar ve attı da.

Almanların komuta kademesinin planı ise Felemenk'in kısmen alınması ve Dinant ve Sedan arasındaki köprü başlarının ele geçirilmesiydi. Tarihsel plan çoğunun aklının ucundan bile geçmemişti, gerçi von Manstein tarihsel plana benzer bir şeyi savunuyordu. Fall Gelb onların nazarında uzun ve zorlu bir seferin ilk ayağıydı. Felemenk'in alınması Britanyanın Luftwaffe tarafından vurulabilmesini sağlayacak, köprü başlarının tutulması da Fransa yolunu açacaktı. Planda o meşhur tank manevrası yoktu. O manevra Guderian, Rommel ve diğer tank komutanlarının doğaçlama (ve kısmen izinsiz) yaptığı bir şeydi. Şu kitabı okuyunuz ama buna paranız yetmeyebilir :xd: .

Tarihsel sonucun bayağı gerisinde de olsa Almanlar'ın senaryo sonucunda sadece Belçika ve Hollanda'yı almasının Alman tarafı için ufak zafer olmasının nedenleri temelde bu. Evet, Almanlar'ın orayı ne kadar sürede aldığı çok da önemli değil. Senaryonun sonuna kadar (ki yanılmıyorsam tarihsel olarak Dunkirk Muharebesi'nin bittiği tarihe kadar devam ediyor senaryo) Felemenk zar zor alınabilmiş olsa da ufak zafer sayılabilir çünkü bu kadar zorlanarak bile olsa o hedeflere ulaşmanız Plan D'nin çöpe atılmasını sağlıyor. Belçika hedefleri sınırlı hedef olsa bu sefer Müttefik oyuncuları olarak Fransız ve Britanyalı birlikleri önce Belçika'ya sokar sonra çıkarırsınız. Sokup çıkarmanız ise istenmeyen bir şey çünkü Müttefik planlarında sokup çıkarmak yok. Tabiî ki Almanya oyuncusu olarak bu durumda tarihsel sonucun bayağı gerisinde kalıyor oluyorsunuz ama burada elde ettiğiniz şey ufak zafer, büyük zafer değil.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#8
4.02 ile gelenler:


Bug düzeltmeleri:

- Hareket puanı yetersizken hücum başlatılmasına neden olan bir hata düzeltildi.
- Partizan birlikleri artık Broken olduklarında aldatma etkilerini kaybediyor.
- Turlar arasında savaş sisinin açılması düzeltildi.
- Artık birlikler fırtına sırasında botla hareket edebiliyor.
- Tam altıgen köprüleri yok etmek artık o köprüdeki birliğin tamamen imhasına sebep olmuyor.
- 0 uçaksavar değeri olan birliklerin Save Movement Costs özelliğini kullanamaması düzeltildi.
- Oyunun bir sonraki açılışında varsayılan olarak son seçili ve kullanılmış araç çubuğu açık oluyor.
- Sonraki tur düğmesinin araç ipucunda yazan kısayol tuşu düzeltildi. Ctrl+T değil Ctrl+N olacak.
- Harita üzerindeki sonuçlar kapalı ve oyun hızı varsayılandan daha hızlıyken YZ'nin oyuncu turuna girmesine neden olan bir hata düzeltildi.
- Oyun sonunda zafer açılır penceresinin gözükmemesi ve marşın çalmaması sorunu giderildi.
- 'Yanlış PBEM şifresi' hatası daha açık olması için değiştirildi.
- Harita üzerindeki sonuçlar kapalıyken çarpışma sonuçlarının harita üzerinde gözükmesine neden olan bir hata giderildi.
- Hız değişimi açılır penceresinin açılması artık isteğe bağlı. Settings>Action Speed menüsünden bunu düzenleyebilirsiniz.

Eklemeler:

- Dosya düzeni değişti. Kayıtlar, veriler, dökümler, kılavuzlar, muharebe düzenleri, senaryolar ve ekranlar için klasörler oluşturuldu. Kayıtlar artık Saves klasöründe.
- Döküm sistemiyle ile bug ve sair şeyler tespit edilebilir.
- Ana programa yeni dinamik araç çubuğu eklendi.
- Kısayollar değişti ve yenileri eklendi.
- Settings>Cursor>Small/Standard/Large eklendi.
- Settings>Hex Highlights eklendi.
- Settings>Map Contours eklendi.
- Settings>Action Speed eklendi.
- A/I>Fast A/I Processing silindi, yerine Action Speed kullanın.
- View>Roaming Mode eklendi.
- View>Map Labels eklendi.
- View>Map Slopes eklendi.
- View>Map Elevations eklendi.
- View>Map Coordinates eklendi.
- View>Map Combat Modifiers eklendi.
- View>Highlight>Higher Organization eklendi.
- View>Highlight>High Density Stacks eklendi.
- View>Highlight>Recon Units eklendi.

- Gezinti Modu eklendi.
- İstihkâm birlikleri artık tam altıgen botları patlatabiliyorlar.

- Yeni malumat özeti kılavuzu.
- Kullanıcı kılavuzu ve başlangıç kılavuzunda değişiklikler yapıldı.
- Bulunabildiği yerlerde lider fotoğrafları eklendi.
- _alt parametre verilerindeki hava tecriti değerleri düzenlendi.
- 2D ırmakların maviliği artık daha koyu.


- France '40'ın senaryolarının yenilenmiş hâli yayımlandı. Eski Prucha senaryolarının yerine geçtiklerinden eski senaryolar silindi.
- Eklenen 65 WDS senaryosu ya eski 47 Prucha senaryosunun yenilenmiş hâli ya da tamamen yeni senaryolar. Ek araştırmayla sıfırdan yapılmış olduklarından değiştirilen senaryoların eski senaryolarla alakaları pek yok.
- Yeni senaryolardan: 0512_04 Grebbe Line, 0512_05 Wons, 0512_06 Sarre, 0512_07 Lummen, 0517_02 Sambre, 0519_02 Rethel, 0520_01 Amiens, 0523_02 Stonne, 0529_02 Yser.
- Büyük senaryolarda ve seferlerde tuzaklı ve elle köprü yıkım için ayrı senaryolar kondu.
- Sefer senaryolarına fazladan strateji seçenekleri eklendi. Büyük seferde iki tarafta toplam 45 strateji seçeneği var
- Harita genişletildi ve geliştirildi. Kuzeyde Hollanda'nın tamamını, doğuda Alsas da dâhil Ren Irmağı'nı alacak kadar uzatıldı. Pek çok arazi yapısı ve yer Scheldt '44'teki gibi su basmış arazi olarak yansıtıldı. Yükseltiler gözden geçirilip düzenlendi.

Muharebe düzeni değişiklikleri:

- Alay ve tugay karargâhları eklendi.
- Açıklık ve tutarlılık için birlik unsurlarının isimlendirmesi yenilendi.
- Milletten millete, birlikten birliğe tutarlılık için birlik mevcutları düzenlendi.
- Kale garnizonu mevcutları savaşçı olmayan kısmı gözardı edilerek düzenlendi. Yani atış hesabında içerideki ekmekçiler veya imamlar hesaba katılmayacak.
- Elle köprü yıkmalı büyük senaryolara tek kullanımlık köprü yıkma birlikleri eklendi.
- Brandenburger operasyonları.
- Moral düzenlemeleri.
- Başka şekilde kolordu düzenlemesi kullanamayacak bazı hava ve deniz birlikleri haricinde çift birlikler silindi.
- Hava birlikleri nerede kullanıldıklarını sınırlamak amacıyla ordu gruplarına bağlandı.
- Pek çok hata düzeltildi, bazı gözardı edilmiş birlikler eklendi.

- Birlik görsellerine yenileri eklendi, eskileri düzenlendi.

Özellikle büyük senaryoların ilk açılışı çok uzun sürebilir. Benim bilgisayarımda 18 saniye sürmüştü ama eski makinelerde birkaç dakika sürebilir.

Bunun nedeni hem haritanın büyük olması (geçilmez yerler ve denizi dâhil edersek Moscow '42'nin haritasının yaklaşık 1,5 katı) hem de strateji seçeneklerinin çok olması.

4.01 atlandı.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#9
- Tam altıgen köprüleri yok ederken nadir görülen bir göçme sorunu giderildi.

Muharebe düzeni:

- France_WDS.oob: Heeresgruppe C topçuları artık kolordu düzenlemesine gerek olmadan atış desteğinde bulunabilmesi için ayrı bir organizasyona yerleştirildi. I-25e RI Hollanda bölüklerinin isimlendirmeleri düzeltildi.
- France_WDS_Ardennes.oob: Heeresgruppe C topçuları artık kolordu düzenlemesine gerek olmadan atış desteğinde bulunabilmesi için ayrı bir organizasyona yerleştirildi.

Senaryolar:

- 0510_01B_Campaign_WDS ve 0510_01D_Campaign_WDS: Tuzaklı köprülerin çalışması için artık France_WDS_Wired parametre verisi dosyası kullanılıyor.
- 0510_01A_Campaign_WDS ve 0510_01C_Campaign_WDS: GSN ve I/1 ChA artık tetikli olarak sabiitlikten çıkıyor. Kleist karargâhı sabitlikten çıkarılması ayın 10/11'ine alındı.
- 0510_01B_Campaign_WDS: GSN ve I/1 ChA artık tetikli olarak sabiitlikten çıkıyor. Kleist karargâhı sabitlikten çıkması ayın 11'ine alındı. Tuzaklı köprü yıkımı parametre verisini kullanıyor.
- 0510_01D_Campaign_WDS: Sabitlikten çıkma dönemleri diğer seferlerle uyumlu. Tuzaklı köprü yıkımı parametre verisini kullanıyor.
- 0510_04A_Ardennes_WDS, 0510_04B_Ardennes_WDS, 0510_04C_Ardennes_WDS ve 0510_04D_Ardennes_WDS: 1 DChA uçaksavar bölüğüne sabitlikten çıkma eklendi.
- 0510_06A_Maastricht_WDS ve 0510_06B_Maastricht_WDS: 9/1 DTCA için sabitlikten çıkma eklendi.
- 0510_10A_Netherlands_WDS, 0510_10B_Netherlands_WDS, 0510_10C_Netherlands_WDS ve 0510_10D_Netherlands_WDS: II-36e RI ve 12e GB için tetikli sabitlikten çıkma eklendi. 269 , 106'ya engel eklendi. 129 , 204 ve 134 , 205'te altıgen kenarı botlar silindi.
- 0512_01_Gembloux_Gap_WDS: Namur ve Wavre arasındaki Fransız ve Belçikalı istihkâm birlikleri artık sabit olarak başlamıyor ve dolayısıyla sabitlikten çıkma tarihleri silindi. Britanya 1. Kolordu topçuları artık ayın 14'ünde sabitlikten çıkıyor.
- 0512_04_Grebbe_Line: 15e Compagnie Pioniers silindi.
- 0513_03_Meuse_River_WDS: Fransız 75 milimlik kazamat topları artık senaryoya sabit olarak başlamıyor (oynanışa etkisi yok çünkü zaten hareketsiz birlikler).
- 0519_Rethel_WDS: Fransız birlikleri artık oyuna sabit olarak başlamıyor ve dolayısıyla sabitlikten çıkma tarihleri silindi.
- 0527_02_Comines_WDS: 1/7th Middelsex için artık tetikli sabitlikten çıkış var.
- 0528_01_Abbeville_WDS ve 0604_01_Abbeville_WDS: MG-Btl. 1 için artık tetikli sabitlikten çıkış var.


Versiyon yine 4.02.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#10
4.03 ile gelenler:


Bug düzeltmeleri:

- Programmed Weather opsiyonel kuralı açılmaya çalışıldığında weather.dat dosyası bulunmuyorsa artık buna dair bir uyarı penceresi açılıyor.
- Hücumun kazanılması sonucu yapılan ilerlemenin altıgen kenarı tuzaklı köprülerin yıkılma tetiğini çalıştırmaması düzeltildi. Tam altıgen tuzaklı köprüler bundan etkilenmiyor.
- Önceki istif/sonraki istif fonksiyonu geri getirildi. Yanlışlıkla önceki birlik/sonraki birlik şeklinde çalışıyordu.
- Menzil karartma seçildiğinde nadiren olan bir çökme hatası giderildi.

İçerik değişiklikleri (bir kısmı yukarıdakiyle aynı):

- Pek çok muharebe düzeni: Heeresgruppe C topçuları artık kolordu düzenlemesine gerek olmadan atış desteğinde bulunabilmesi için ayrı bir organizasyona yerleştirildi. I-25e RI Hollanda bölüklerinin isimlendirmeleri düzeltildi.
- Pek çok muharebe düzeni: Pz.Jg.Abt. 560 artık çekili 8,8'lik Flak.
- Pek çok muharebe düzeni: S.IG. Kp. 659 artık StuG IIIb.
- Pek çok muharebe düzeni: 28 santimetrelik demiryolu toplarının hareket değerleri 0 iken 6 olarak düzeltildi.
- Pek çok muharebe düzeni: 1. Gebirgs-Division bölük adlandırmaları düzeltildi.
- Pek çok muharebe düzeni: Schutzen Regiment 1, 2 ve 3 bölük adlandırmaları düzeltildi.
- Pek çok muharebe düzeni: Fallschirmjager taburlarının yumuşak saldırı ve birlik mevcutları düzenlendi. Senaryolar da buna göre düzenlendi.
- Pek çok muharebe düzeni: Fort de Vaux'daki top silindi (kayıt dosyaları sorun çıkarmasın diye muharebe düzeninden silinmedi).
- 0510_01A_Campaign_WDS ve 0510_01C_Campaign_WDS: GSN ve I/1 ChA artık tetikli olarak sabiitlikten çıkıyor. Kleist karargâhı sabitlikten çıkarılması ayın 10/11'ine alındı. 303 , 267'deki mayınlar silindi, Eisb.Art.Bttr. 694 486 , 470'ten 485 , 471'e alındı.
- 0510_01B_Campaign_WDS: GSN ve I/1 ChA artık tetikli olarak sabiitlikten çıkıyor. Kleist karargâhı sabitlikten çıkarılması ayın 10/11'ine alındı. Tuzaklı köprü yıkımı parametre verisini kullanıyor. 303 , 267'deki mayınlar silindi, Eisb.Art.Bttr. 694 486 , 470'ten 485 , 471'e alındı.
- 0510_01D_Campaign_WDS: Sabitlikten çıkmalar artık diğer senaryolarla uyumlu. Tuzaklı köprü yıkımı parametre verisini kullanıyor. 303 , 267'deki mayınlar silindi, Eisb.Art.Bttr. 694 486 , 470'ten 485 , 471'e alındı.
- 0510_04A_Ardennes_WDS, 0510_04B_Ardennes_WDS, 0510_04C_Ardennes_WDS ve 0510_04D_Ardennes_WDS: 1 DChA uçaksavar bölüğüne sabitlikten çıkma eklendi.
- 0510_06A_Maastricht_WDS ve 0510_06B_Maastricht_WDS: 9/1 DTCA için sabitlikten çıkma eklendi.
- 0510_10A_Netherlands_WDS, 0510_10B_Netherlands_WDS, 0510_10C_Netherlands_WDS ve 0510_10D_Netherlands_WDS: II-36e RI ve 12e GB için tetikli sabitlikten çıkma eklendi. 269 , 106'ya engel eklendi. 129 , 204 ve 134 , 205'te altıgen kenarı botlar silindi.
- 0512_01_Gembloux_Gap_WDS: Namur ve Wavre arasındaki Fransız ve Belçikalı istihkâm birlikleri artık sabit olarak başlamıyor ve dolayısıyla sabitlikten çıkma tarihleri silindi. Britanya 1. Kolordu topçuları artık ayın 14'ünde sabitlikten çıkıyor.
- 0512_04_Grebbe_Line: 15e Compagnie Pioniers silindi.
- 0513_03_Meuse_River_WDS: Fransız 75 milimlik kazamat topları artık senaryoya sabit olarak başlamıyor (oynanışa etkisi yok çünkü zaten hareketsiz birlikler).
- 0517_02_Sambre_WDS: 20. ID karargâhı eklendi.
- 0519_Rethel_WDS: Fransız birlikleri artık oyuna sabit olarak başlamıyor ve dolayısıyla sabitlikten çıkma tarihleri silindi.
- 0527_02_Comines_WDS: 1/7th Middelsex için artık tetikli sabitlikten çıkış var.
- 0528_01_Abbeville_WDS ve 0604_01_Abbeville_WDS: MG-Btl. 1 için artık tetikli sabitlikten çıkış var.

- Meuse Irmağı'nın Nouzonville civarındaki kısmı düzeltildi (eksik altıgen kenarı eklendi).
- Pek çok yer adı geri bildirimler sayesinde düzeltildi.
- 381 , 301'e demir yoluna erişme imkânı verildi.

- J. van Andel'in fotoğrafı ile Almanlardaki '40 piyade bölüğü (zırhlı) ve Lüksemburglulardaki '40 piyade bölüğü (yaya) fotoğrafları düzeltildi.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#11
4.04 versiyonuna güncellendi. Yama dosyası olmayacak, sıfırdan indirin.

4.04 ile gelenler:

- (Artık var olmayan) klasik araç çubuğunun kayıt defterinde seçili olmasından kaynaklanan bir çökme sorunu giderildi.
- Giriş ekranındaki MCI ses Windows 11'de çökmeleri engellemek için DirectSound ile değiştirildi.
- Ağ üzerinden Direct-Play ile oynarken yaşanan bir çökme ve oyun kaydı bozulması sorunu düzeltildi.
- Otokayıt açık değilken nadiren yaşanan bir çökme sorunu düzeltildi.

- Artık birlikler gece demir yolu hareketi ile hareket ederken yorgunluk almıyor.
- Altıgen malumat alanındaki NATO sembolü artık Panzer Battles'ta olduğu gibi oyunun kendisi tarafından dinamik olarak çiziliyor ve oyun alanında belirtme yapılınca altıgen malumat alanındaki NATO sembolü de belirtiliyor.
- Birlik kutuları ve birlik kutusu arka fon görselleri yazıların daha okunaklı olması için değiştirildi.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#12
4.05.1 versiyonuna güncellendi.

4.05.1 ile gelenler:

Bug Düzeltmeleri:

- Süresi geçtiğinden silinmiş hedeflerin komuta raporunda görülmesi düzeltildi.
- Aşırı istifli hareket ve hücum YZ ve oyuncu için düzeltildi. İstif sınırları bazen çalışmıyordu.
- Çekilme davranışı düzenlendi. Bir birlik çekilme şartını sağladığında o birliğin çekilmesi artık tekrar kontrol edilmeyecek.
- Boş organizasyon belirtmeye çalışılırken oyunun göçmesi engellendi.
- Birlikler birleşirken yürüyüş modu artık korunuyor.

Geliştirmeler:
- Sıçrama haritası artık açılır pencerenin içine sağ tıklanarak kapanabiliyor.
- Senaryo düzenleyicisindeki YZ emirleri açılır penceresi artık düzenleyici kullanılırken açık durabiliyor.

YZ güncellemeleri:

- YZ artık main.ai dosyasındaki değerlere göre siper kazacak.
- YZ demir yolu hareketleri yenilendi ve artık main.ai dosyasına göre karar veriyor.
- Yerinde durma emri verilmiş birliklerin bir miktar zaiyattan sonra çekilmesini sağlayan YZ kodu eklendi.

- Hedef kaybolma turu altıgen malumat alanına eklendi. 'Pts' tabiri silindi.
- Font MS Sans Serif iken MS Shell Dlg 2 oldu yani Microsoft'un belli bir bölge ve dil için kullandığı fontun kullanılmasına geçildi. Böylelikle özel karakterler oyunda ve açılır pencerede görülebilecek. Windows 7'den beri bu font Tahoma. HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\Current Version\FontSubstitutes üzerinden bunu değiştirebilirsiniz.
- Organizasyon, Komuta, Mevcut (Strength) ve YZ emirleri açılır pencerelerindeki yazılar 8 iken 10 punto oldu.

İçerik değişiklikleri:

- Ufak harita değişiklikleri.
- WDS parametre verisinde arazi savunma değişkenleri güncellendi.

4.05 ile gelenler:

Bug Düzeltmeleri:

- Skiciler artık karlı ve donmuş durum haricinde yaya seslerini kullanacak
- Alt senaryoya dönüştürme düzeltildi.
- Partizan birlikleri artık yürüyüş modundayken düşman hareketlerini aksatamayacak.
- YZ için yerinde durma ve aktif hareket emirleri artık çalıştırıldıktan bir tur sonra (ya da başka emir verildi diye) ortadan kalkmayacak.
- Artık yürüyüş ve demir yolu modundaki birlikler tahkimatın boşaltılmasına neden olmuyor.
- Artık yok edilmiş tam altıgen botlarının üstüne yapılan tombaz köprülerinden birlikler geçebiliyor.
- Karargâhlar ateş hattına sürüldüğü bir YZ sorunu düzeltildi.
- Direct-Play'de misafir (Caller) ev sahibi ile (Host) bağlantıyı kesince olan bir çökme sorunu giderildi.
- Sıfır komuta menzili olan birliklerin komuta karartılması düzeltildi.

Geliştirmeler:

- Birlik kartından görülme ikonu silindi ve onun yerine arazi kutusunun ilk satırına "Görüldü" ("Spotted") eklendi.
- 'Organizasyonu göster' (Alt+Q) açılır penceresi artık:
  • Boyutlandırılabiliyor ve oyun oynanırken açık durabiliyor. İkinci bir monitörünüz varsa bu pencereyi oraya alabilirsiniz.
  • Hem seçili organizasyonu vurguluyor hem de haritanın merkezini bu birlik(ler)in olduğu yere getiriyor.
  • Birlik gösteriliyorken ('Q' ile) organizasyonu gösterme açılır penceresine basınca organizasyon şeması açılıp bu birlik gösteriliyor.
  • Bu açılır pencere açılmışken birlik seçmek açılır pencereyi güncelliyor.
  • Senaryoda var olmayan ya da takviye olarak gelecek birlikler burada ayrıca belirtiliyor.
  • Birliklerin mevcudunu gösteriyor.

- Araç çubuğuna organizasyonu gösterme açılır penceresini açan bir düğme eklendi.

- Sıçrama haritası, komuta raporu ve parametre verisi oyun oynanırken açık durabiliyor. İkinci bir monitörünüz varsa bu pencereleri oraya alabilirsiniz.
- Oyun oynanabilirken açık durabilen haritaların yerini oyun hatırlayabiliyor. Ayarları varsayılan hâle getirmek için Settings>Clear Settings'e basmak bunların yerini varsayılan konumuna geri yollar ancak buna basınca bütün ayarlar varsayılana döner.
- Yorgunluk alma artık zaiyatın tam mevcuda oranına bağlı.
- Moral testine girilip girilmeyeceği artık zaiyatın o anki mevcuda oranına bağlı.

- Zırhlı trenler:
  • Artık demir yolu moduna geçemiyor. Konuşlanmış hâlde hareket edebiliyorlar.
  • Gece aksaklığı kuralı geçerli değil.
  • Bitişiklerindeki altıgene hem sert hem yumuşak saldırıda Artillery Hard Target Modifier değerine göre (genelde 2,5) fazladan vuruyorlar. Bu, kendilerine bağlı piyade ve yakın mesafe silahlarını temsil eder.
  • Piyadeler gibi bunlarda da devriye özelliği var. Partizanlara karşı kullanılmış olduklarından bu özellikle siz de partizanlara karşı kullanabilirsiniz, özellikle Doğu Cephesi oyunlarında.

- Alan sınırları ayarı artık kayıt defterinde kaydediliyor.

- Devriyenin görüş menzili parametre verisine eklendi.

- A* yön bulma algoritması eklendi.

YZ için:
  • Hareket ve yerinde durma betiklerinde geliştirme yapıldı. Artık emirlerin başlangıç ve bitiş turları var. Birlikler tahkimatlardan artık çıkmamaya çalışacak.
  • Hücum başlangıcı ve hedefleriyle gece hareket davranışları düzenlendi.
  • Gece hareketi davranışları düzenlendi.
  • YZ saldırı ve savunma ateşi ateş eden birliğin durumuna göre yapılacak. Yorgun birliklerle ateş etmek yerine bu birlikler dinlendirilmeye çalışacak.
  • Kolordu ve orduya direkt bağlı birliklerin davranışları düzenlendi.
  • Kör atışta artık savunması düşük hedefleri daha önemseyecek. Gidip mayın temizleyen istihkâm yerine sığınakları vurmaya çalışmayacak artık :xd: .
  • Karargâh ve topçuları yürütme mantığı çok yakına ya da çok uzağa koymaması için düzenlendi.
  • Data klasörüne YZ dosyası (main.ai) eklendi. Bu dosya YZ'nin kullandığı ortak parametreleri kullanır. Senaryolar kendileri için ayrı YZ dosyası kullanabilir ve senaryo düzenleyicisi bunu senaryo başlığı açılır penceresiyle seçebilir.
  • Eski YZ betikleri için aktif emir bitişi eklendi.

- Telsize girme eklendi.
- Kıt mühimmatlı birliklerin atış yapmasını engelleyen bir opsiyonel kural eklendi. Bunu ve telsize girmeyi konularında anlattık.
- Pencere kenarı kaydırması eklendi. Özellikle çoklu monitör veya oyunun oynanmasını engellemeyen açılır pencereler kullananlar için. Varsayılan olarak pencere kenarına 48 piksel yanaşan fare haritayı kaydırır. Ayarlardan kaç pikselde kayacağını değiştirebilirsiniz.

- Sınırlı hedefler harita üzerinde artık X:Y formatında görünüyorlar. Y'inci turda kaybolacak X değerinde hedef anlamında.
- Sınırlı hedefler artık 10 tur içinde kaybolacaksa komuta raporunda görülebiliyor ve orada tıklanınca harita hedefin konumuna gidiyor.

- Artık enkaz temizleme ihtimali istihkâm taburları veya dengi için normalin üç katı. Birden fazla birlikle enkaz temizleme yapılmaya çalışıldığında bunun ihtimali her bir birlik için ayrı ayrı hesaplanıyor.

İçerik değişiklikleri:

- Birlik unsur adında iki nokta desteği geldi (birlikleri ayrıştırıp yine de aynı resmi kullanmak için).
- Düzenleyici ikonları Panzer Battles'takilere benzeyecek şekilde değiştirildi (PzB'deki kırmızı, bundaki turuncu.).
- Senaryo seçimi açılır penceresi resimli olacak şekilde düzenlendi. Panzer Battles usulü.
- Opsiyonel Kurallar açılır penceresindeki seçeneklere araç ipuçları eklendi.

4.05 atlandı.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.