İleti Sayısı: 235
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
0
03-10-2015, 17:41
(Son Düzenleme: 05-10-2015, 11:37, Düzenleyen: House.)
Bölüm 4
1495 yılına gelindiğinde sonunda beklediğimiz haber geldi.
Önce Knights of Hospitallers sonra Knights of Rhodes daha sonra Knights of Malta olan Rodos Şövalyeleri ilginç bir şekilde Mallorca adasına geçti ve hayatlarına Knights of Mallorca olarak devam etme kararı aldı. Önlerindeki maçlara bakacaklarmış. ;D (Tıpkı Papa'nın topraksız kalınca geçmesi gibi)
Daha sonra "Hatt-ı müdafa yoktur sath-ı müdafaa vardır, bu sath bütün Balkanlardır" dedik Sırbistan'a sefer açtık. Oe'den dolayı full atamıyorum gördüğünüz gibi.
Daha sonra annex sürecini başlattığımız Blue Horde'un sahibi olduğu tüm toprakları geri almak için müttefiğimize cephe alıp White Horde'un efsane patlamasına yol açacak olan hamleyi yaptık.
Mr. İpucu :Eğer müttefiğini satmayı düşünüyorsanız savaş anına kadar müttefikliğinizi bozmayın ki o sırada başka bir güçlü müttefik bulmasın. Savaştan 1 ay önce bozup girersiniz cımdızlakken
Savaşın yarısında herifin ülkesinin doğusu olduğu gibi Kazakh Horde'a geçti.
Arkasından Nogay Yortu'su geldi, amen.
Bu sırada daha önce Yahudilere tanıdığım toleransın meyvesi istediğim zaman kullanmak üzere gelen beleş +1 stab. hediyesiydi. Adamlar zengin aga ellerinden her şey geliyor.
"Meanwhile in Europe"
Adamlar Marduk falan dünyanın sonunun geleceğine inanıyorlar bu bakımdan bizim Karizmatik Sufilerle boy ölçüşebilirler. Bakalım kim kazanır ahah.
Daha sonra düğmeye bastık ve Sultan's Traditional Campaign of Caucasus and The Eastern Anatolia Vol-I adlı seferi başlattık.
Akabinde vassallarımızın annex'i tamamlandı. (Neyseki son patch'lerdeki gibi yavaş değil eski sistem olduğu için 4-5 senede dev gibi vassal annex'leniyor.)
Doğal olarak yeryüzündeki hiçbir devlet bizimle boy ölçüşebilecek durumda değil. Shadow of God on Earth achini aldık. :P
•
İleti Sayısı: 784
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
10
Moddaki isyan sisteminden de bahseder misin.
Takip ediyorum :)
•
İleti Sayısı: 235
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
0
03-10-2015, 23:09
(Son Düzenleme: 03-10-2015, 23:16, Düzenleyen: House.)
İsyan sistemi standart ama azınlıklar falan sıkıntı dolayısıyla oyuna kesinlikle ilk 2 idea içinde hümanist olarak başlayın derim. Tolerans düşük olunca hele 0'ın altında olunca oe yüksekse muhakkak isyan çıkıyor. OE %1'in altına en son 1357'de düşmüştü sanırım :P
Bir de kim olursa olsun isyancı ile ordun aynı özellikli sürekli %110 disiplinli köylülerle çatışıyorum :S Sıkıntı yani isyan...
•
İleti Sayısı: 235
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
0
04-10-2015, 22:29
(Son Düzenleme: 05-10-2015, 11:53, Düzenleyen: House.)
Bölüm 5
Eskişehir Nutku
Önce Kafkaslardaki Gürcü varlığına son verildi arkasından Ermenistan, Kara Koyunlu ve başka bir hint-avrupa milleti daha Doğu Anadolu ve Kafkaslardan temizlendi. Daha sonra Pers Seferi açıldı. Bu sırada bir aydın olan Sultan Abdülmecit Eskişehir Üniversitesinde konuşma yapmak için Üniversite yönetimi tarafından şehre davet edilmişti.
Kendisinden önce açılış konuşması için Üniversite yönetiminden Kemal Hoca kürsüye geldi:
Bismillahirrahmanirrahim
Sultanım, bugün burada oluşunuz bize büyük şeref verdi. Hepimiz biliyoruz ki bu ülkedeki üniversitelerin birçoğu sizin yönetiminiz altında eğitime açıldı. Üniversiteler bu vesileyle hem birçok hocaya yeni iş kapısı oldu hemde ülkesine yararlı birer vatan evladı olmak için can atan gençlerimiz eğitim almak için ailelerinden uzağa gitmek zorunda kalmadılar. Öncelikle bunun için şahsım ve Eskişehir halkı adına teşekkür ederim.
(Kalabalığın yoğun alkışı ve Sultan lehine tezahüratlar)
Hepimizin bildiği gibi ülkemiz şu anda Şii zındıklarına hak dini öğretmeye çalışmak ve biraz terbiye öğretmek için İran'da bulunmakta. Bizler bu vesileyle sizin için bir sürpriz yapalım dedik ve okulumuz içinde seçmeli ders olarak kılıç/kalkan, top/tüfek eğitimi verdik.
(O sırada öğrenciler bu zamana kadar gizledikleri kılıç ve tüfekleri havaya kaldırıyorlar)
Burada gördüğünüz gençler ülkemiz adına sizin adınıza hak dinimiz ve Allah'ın adına ellerinden gelen her şeyi yapacaklar. Zerdüşt bozuntusu İranlılara günlerini gösterceğimiz günler yakındır inşallah!!!
(Kalabalık kendinden geçer: ("Hurraaaa", "Hooooooo, Hüloooooo")
Arkasından tezahüratlar başlar: ("Ya Allah Bismillah Allah-u Ekber!, Ya Allah Bismillah Allah-u Ekber!")
Yoğun tezahüratlar arasında Sultan Abdülmecit kürsüye geldi ve Üniversite bahçesinde savaşa katılmak için can atan öğrencilere, Üniversite yönetimine ve halktan kalabalığa hitap etti:
Bugün burada bu güzel şehrimize kurduğumuz üniversitenin şehri nasıl da ilerlettiğini görmekten dolayı son derece mutluyum. Bundan 150-200 yıl önce dedemin dedesi Orhan Gazi zamanında buralarda ikamet etmişiz. Orhan dedemin (komik oldu :P ) o dönemde yazdığı günlük benzeri bir defteri var ve orada Eskişehir'den de sıkça bahsetmekte. Bildiğiniz gibi bir cengaver olan Orhan dedemin, fetihlerden arta kalan zamanlarında burada lületaşından bir nargile yapmış. Bu nargile bugün hala sarayda durmakta.
Benim çocukluğum ise daha farklı geçti babam Sultan Kamar ben doğmadan vefat etmişti dolayısıyla babasız bir çocukluk geçirdim. Dolayısıyla büyüdüğümde Sultan olacağım kesin olduğu için annem Gülbahçe Sultan (toprağı bol olsun) benim çok iyi bir eğitim almama vesile oldu. Bu sebeple kılıçlardan çok kitaplar arasında idim.
Resim 1: Sultan Abdülmecit bebekken annesi Gülbahçe Sultan Naiplik görevini devraldı
Resim 2: Gülbahçe Sultan genç Sultan'ın geleceğini garanti altına alıyor.
Resim 3: Sultan Abdülmecit 15 yaşında annesinin naiplik döneminin bitişini ilan ederken.
...Ve bu şekilde olduğu için çok memnunum çünkü benden önceki dönemlerde yapılan hataları tekrar etmediğimi rahatlıkla söyleyebilirim. 38 senelik saltanatımda tek bir isyan bile çıkmamıştır çıkması içinde bir sebep yoktur zaten. Her türlü azınlığın temel hak ve hürriyetlerini garanti altına aldık çünkü. Bugün bu devlette Hristiyanlar ve Müslümanlar birbirleri ile huzur içinde yaşamaktadırlar. Yakın zaman önce Yahudilerinde aramıza katılmasıyla dünyadaki çoğu devlete örnek birer millet haline geldik. Sadece bu 3 büyük dinin resmi kolları değil her türlü külliyatınında haklarını güvence altına aldık. Bugün bu ülkede Şiiler, Miaphistler, Keldaniler, Dürziler, Zerdüştler, İbadiler, Katolikler, Ortodokslar, Reformistler ve eminim siz eğitimli gençlerin bile pek çoğunuzun duymadığı Ukonuskolar bile huzur içinde yaşamaktalar. Ne Mutlu Osmanlıyım Diyene.
(Kalabalıkta tek tük homurdanmalar başlar)
Resim 4: Sultan Abdülmecit'in iktidarının 30. senesinin şerefine özel olarak hazırlattığı "Memleketin Ahval-i" adlı raporun sonuç kısmından bir bölüm
Bugün burada bana karşı göstermiş olduğunuz sevgi ve saygıdan ötürü oldukça memnum kaldım fakat ben isterdim ki bana edebi eserlerden, bilimsel icatlardan veyahut coğrafi keşiflerden bahsedin, isterdim ki ellerinizde kılıçlar yerine kalemler olsun.
(Kalabalık ve protokol buz keser)
Suyundan bir yudum aldıktan sonra[/size] "Benim hali hazırda yüz binlerce askerim mevcut, ihtiyacım olan şey asker değil. Zaten Macaristan'dan Rus diyarlarına Kuzey Afrika'dan İran'a her yer benim kontrolümde. Güç, asker her şey mevcut eksik olan ilim, irfan."
Dolayısıyla siz gençler savaş bahanesiyle eğitimlerini aksatmadan devam etmeli ve ilim irfan ile icatlarınız ile meşgul olmaya devam etmelisiniz.
(Kalabalıkta tık yok)
Tüm Eskişehir halkına buraya kadar beni dinlemeyi geldikleri için teşekkür ederim tüm öğrencilerime de başarılarının devamını dilerim. Görüşmek üzere selametle kalın...
(Tek tük alkışlar)
Sultan kürsüden indikten sonra hızlı bir şekilde kendisini bekleyen araba bindi ve Valinin sarayına geçti. Akşamüzeri vezirine Üniversite yönetimini hakkında sorular sordu ve öğrendi ki oradaki hocalar ve yönetim şehrin ileri gelenlerinin akrabaları ve tanıdıkları imiş. Çoğu dini eğitim almış müspet ilim alanların sayısı bir elin parmak sayısını geçmiyor. Oldukça sinirlenen Sultan derhal İstanbul Üniversitesine ulak göndererek bunların hesabını sorulmasını buyurdu.
2 ay sonra kanıtları ile beraber kurulan "akraba düzeninin" ortaya çıkması ile Sultan, Eskişehir Sancak Beyi, Bölge Kazaskeri ve Üniversite yönetiminden 13 kişinin de aralarında bulunduğu 33 kişinin idamını istedi. Fakat bunları göremeden Pers Seferi devam ettiği sırada oğlu Abdullah'ı kaybetmenin verdiği hüzünle 53 yaşında bu hayata gözlerini yumdu. Abdullah'ın ölümü üzerine devletin geleceği 8 yaşındaki Şehzade Sinan'a kaldı. Fakat genç şehzadenin annesinin isteği üzerine danışmanlarının tavsiyesine uyarak babasının aldığı idam kararlarını iade ederek iptal etti ve böylece kurulan düzen olduğu gibi devam etti...
Yazarın notu: İnsaların içindeki hırslar her daim kendine bir kalkan bulurlar. Bu genelde gördüğümüz üzere din de olabilir dinsizlikte, önemli olan tek şey zenginliklerine giden yolda amaçlarına ulaşmak için gereken hiçbir şeyi yapmaktan vazgeçmeyecek olmalarıdır. Bu insanlar her türlü ahlaktan yoksundurlar.
•
İleti Sayısı: 235
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
0
05-10-2015, 11:48
(Son Düzenleme: 17-10-2015, 22:19, Düzenleyen: House.)
Bölüm 6
İtalya Seferi
İran'da İsfahan vassal'lanıp beslendi arkasından genç Sultan yönünü batıya çevirdi.
Sultan Abdülmecit'in ölümünden sonra 8 ayıllık bir naiplikten sonra İtalya seferi için atıştırma niyetine Sırbistan'a jihad ilan edildi.
Sırbistan devleti yaklaşık 100 senedir Osmanlı Devleti ile savaşmakta ve sürekli kaybetmekteydi.
1545 yılında tamamen yok oldular ve Kutsal Roma İmparatorluğu başkenti ile Türk İmparatorluğu sınırı arası 200 km'ye kadar düştü.
Sultan Konstantiniyye, Antakya, Kudüs ve Mekke'den sonra Roma'yı da alarak "damn son what time did you take top 5 holy cities" achievement'ini almaya çalışıyordu.
Ve kararlıydıda.
Napoli'ye savaş açıldı, savunmaya Avusturya aktif şekilde katıldı, Fransa ise göstermelik olarak.
Savaş açıldıktan 2 yıl sonra düşman kuvvetlerinin büyük çoğunluğu yok edildi Güney İtalya'daki kalelerinin hepsi düştü.
Savaş sonunda Sultan kendisinden beklendiği gibi İtalya'nın topuk kısmını değil direk ortadan ikiye ayıracak şekilde toprak alarak güney ve kuzeyin iletişimi kesti.
İmparatorluk'un elini kolunu sallayarak İtalya'ya girişi Hotbird uydusundan şifreli olarak yayın yapan Prestige TV'de coşkuyla karşılandı.
•
İleti Sayısı: 235
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
0
06-10-2015, 17:07
(Son Düzenleme: 06-10-2015, 17:10, Düzenleyen: House.)
Idea Grupları
Idea grupları başta atmıştım ama burada gördüğünüz ok, çarpı vs. anlamlarını açıklamamışım.
- Resimdeki kırmızı çarpılar oradaki 2 idea'dan sadece birini seçebilirsiniz demek. Misal hem Free Trade hem Mercantilism alamazsınız. Birini aldığınızda diğeri siliniyor.
- Teknoloji işareti ve yanındaki sayı o teknolojik seviyeye gelmeden idea'yı alamazsınız demek. Yani diplomatik teknoloji 20 olmadan demokrasiye geçemezsiniz.
- Tek oklara sahip olan ideaları aldıktan sonra okun ucunun gösterdiği idea'yı alabilirsiniz demek. 2 tane sapı olan ok ise okun ucunu gösterdiği idea'yı almak için okun sapındaki idea'ları almanız gerek demek. Misal, Profesyonel ordu kurabilmek için Standing Army ve Quality almak zorundasınız biri yetmiyor.
* Empire idea'sı için Aristokraside gerekiyor.
Tüm Idea'lar
Administrative Admin Group
Bonus = inflation reduction cost -35%
Adaptability = core creation -25%
Deb and loans = interest -3.00
National bank = inflation reduction - 0.10
Martial administration =
land maintenance modifier = -5%
naval maintenance modifier = -5%
Centralization = global autonomy -0.05
Corvee = build power cost = -20%
Civil servants = admin tech cost modifier = -10%
Aristocracy Diplo group
*Yönetim biçimi: monarchy, noble republic, theocracy, religious order, papal government.
*Plütokrasi ideası alınmamış olmalı.
Bonus = additional leaders +1
Noble knights =
cavalry cost = -15%
cavalry power = +10%
Local nobility =
enemy core creation = +50%
vassal income = +10%
Serfdom = global autonomy -0.05
Noble officers = leader land shock = +1
International nobility = diplomats +1
Noble resilience = war exhaustion reduction cost -20%
Military traditions = military tech cost modifier -10%
Asceticism Admin group
*Din şunlardan biri olmalı; catholic, coptic, orthodox, gnostic, hinduism, vajrayana, shinto, buddhism, jain
Bonus = Diplomatic reputation +2
Devotion = tolerance of own religion +1
Charitable work = global unrest -1
Fraternities = Production efficiency +10%
Missionary work = number of missionaries = +1.5
Religious settlements = prestige +1
Monastic diversity = global missionary strength = +2%
Interfaith dialogue = tolerance of heretics = +2
Ceremony Admin group
*Din şunlardan biri olmalı; sunni, catholic, coptic, orthodox, gnostic, hinduism, vajrayana, shinto, buddhism, jain
Bonus = prestige +1
Holy warriors = infantry cost = -15%
Augury = land morale = +10%
Monuments =
prestige decay = -1%
build cost = -10%
Sacrifices = global unrest = -1
Grand ceremony = legitimacy +0.5
Prophecy = tolerance of own religion = +1
Divine Intercession = stability cost modifier = -10%
Culture Diplo group
Bonus = Technology cost -5%
Patron of art = prestige decay -1%
Mecenas = prestige +1
Luxury tax = global tax modifier +10%
Prestigious court = Adviser cost -20%
Educated ruler =
legitimacy = +0.25
republican tradition = +0.1
Great court = advisor pool +1
Scientific encouragement = idea cost = -10%
Democracy Diplo group
*Innovative idea'sı tamamlanmış ve admin tech 20 olmalı.
Bonus = years of nationalism -7.5
liberty desire -0.02
Freedom fighters = infantry power +10%
Regulated taxes = global tax modifier +10%
Bill of rights = global unrest -2
Democratic production = production efficiency +10%
Popular militias = manpower recovery speed +10%
A leader for liberty = land leader fire +1
Right of vote =
legitimacy +0.25
republican tradition = +0.1
Diplomatic Diplo group
Bonus = reduced stability impacts e.g. no stability hit from breaking a royal marriage.
Foreign embassies = diplomats +1
Cabinet = number of diplomatic relations +2
War cabinet = war exhaustion reduction cost -25%
Benign diplomats = improve relations modifier +25%
Postal service = envoy travel time -25%
Flexible negotiation =
unjustified demands -25%
Agressive expansion impact -5%
Diplomatic corps = diplomatic tech cost -10%
Economic Ideas Admin group
Bonus = amount of global trade goods from provinces +10%
Bureaucracy = global tax modifier +10%
National fairs = global trade power = +10%
Trade councils = trade efficiency +10%
Secure trade routes = global trade income +10%
Burgher rights = global tax income +5
Smithian economics = production efficiency +10%
Real economy = admin tech cost -5% }
Eminence Diplo group
*Diplomatik idea tamamlanmış olmalı.
Bonus = province warscore cost -20%
Additional diplomats = diplomats +1
Additional relations = number of diplomatic relations +2
Friendly relations = relations decay of player (positive relations) -30%
Fair cause = AE impact = -10%
Experienced diplomats = diplomatic reputation +5
Imperial ambitions = imperial authority +10
Diplomatic studies = diplo tech cost -5%
Empire Admin Group
*Administrative ve Aristocracy ideası tamamlanmış olmalı.
Bonus = core creation cost -15%
Magistrates = build power cost = -20%
Ministry of war = war exhaustion cost = -15%
Liege and vassal = vassal income +15%
Imperial governors = global autonomy = -0.5
I am the emperor = imperial authority +10
Military fealty = vassal forcelimit bonus = +25%
Greatness = stability cost modifier -15%
Engineering Admin group
*Economic idea tamamlanmış olmalı.
Bonus = hostile attrition +1
Organised construction = building cost -20%
Unified construction plans = building power cost -30%
Multi-role artillery = siege ability +20%
Engineer advisor = leader siege +1
New fortification techniques = defensiveness +33%
Improved gunpowder =
artillery power +10%
artillery cost = -10%
Architecture studies = admin tech cost -10%
Spy Diplo group
Bonus = rebel support efficiency +50%
Claim fabrication = fabricate claims time -33%
Vetting = global spy defence +25%
Rumourmongering = can sabotage reputation
Efficient spies =
spy offence +25
diplomats +1
Shady recruitment = relations impact from spy discovery -33%
Destabilising efforts = can sow discontent
Espionage = can infiltrate administration
Expansion Admin group
*Administrative idea grubu tamamlanmış olmalı.
Bonus = casus belli on primitives
Additional colonists = colonists +1
Native scouts = provinces in fog of war adjacent to colonies are automatically explored
Land of opportunity = global colonial growth +20
Private colony charters = colonist bonus settlers chance +5%
Free colonies = colonists +1
Tough colonists = land attrition = -15%
Improved communications = envoy travel time -25%
Exploration Diplo group
*Naval idea tamamlanmış ve dip. tech. 12. seviye olmalı.
Bonus = casus belli on nations in Asia
Quest for the new world = can hire conquistadors and explorers
Colonial ventures = colonists +1
Overseas exploration = colonial range +50%
Faster colonists = global colonial growth +10
Exploration navies = global ship recruit speed -10%
Naval expeditions = naval attrition -25%
Global empire = naval forcelimits +25%
Free Trade Diplo group
*Trade idea'sı tamamlanmış ve Mercantalism alınmamış olmalı.
Bonus = global trade income modifier +5%
Aggressive traders = time to justify a trade conflict -10%
Overseas merchants = merchants +1
Web of trade contracts = trade range +15%
Targeted imports = foreign trade power +10%
Supply meets demand = trade efficiency = 5%
Joint stock companies =
trade steering = +12.5%
caravan power = +12.5%
Exchange of customs = diplo tech cost -5% }
Global Empire Admin group
*Administrative ve Exploration tamamlanmış olmalı.
Bonus = stability cost modifier -15%
Exotic goods = global unrest = -2.00
Colonial investments = colonist bonus settlers chance +5%
Penal colonies = global colonial growth +20
Promise of the new world = colonists +1
Viceroys = global tariffs +20%
National arsenal = naval maintenance modifier -10%
Colonial race = colonists +1
Grand Army Mil group
*Standing Army ve Quantity tamamlanmış olmalı.
Bonus = regiment costs -15%
Organised recruiting = regiment recruitment speed -10%
The young can serve = manpower recovery speed +20%
Military enthusiasm = national manpower modifier +50%
The old and infirm = land maintenance modifier -10%
Quick reinforcements = reinforce speed +15%
Grand army = land forcelimits +50%
Swarm tactics = mil tech cost -10% }
Grand Fleet Mil group
*Naval idea grubu tamamlanmış olmalı.
Bonus = Can explore
Naval maintenance -10%
Naval standardization =
galley cost -20%
transport cost -10%
Hull designs =
heavy ship cost -20%
Light ship cost -10%
Auxiliary vessels = blockade efficiency +50%
Grand navy = naval forcelimits = +50%
Ships penny = global ship cost = -25%
Naval glory = prestige from naval battles = +100%
Escort ships = naval morale +10%
Humanist Admin group
Bonus = idea cost -10%
Tolerance idea = religious unity = 25%
Local traditions = global unrest -2
Ecumenism = tolerance of heretic +1
Indirect rule = years of nationalism -7.5
Cultural ties = accepted culture threshold -33%
Benevolence = relations decay of player (positive relations) -33%
Humanist tolerance = tolerance of heathens +1
Influence Diplo group
*Diplomatic idea grubu tamamlanmış olmalı.
Bonus = number of diplomatic relations +2
Influence beyond our borders = diplomats +1
Tribute system = vassal income =25%
Integrated elites = diplomatic annexation cost -25%
State propaganda = unjustified demands -50%
Diplomatic influence = diplomatic reputation +5
Marcher lords = vassal forcelimits +25%
The art of influence = diplo tech cost -5%
Innovation Adin group
Bonus = advisor cost -20%
Emancipation = manpower recovery speed +10%
Abolished serfdom = land morale +10%
Scientific revolution = technology cost -5%
Dynamic court = advisor pool +1
Free subjects = trade goods from provinces +10%
Optimism = war exhaustion = -0.15
Formalized officer corps = number of possible leaders +1
Leadership Mil group
Bonus = discipline +5%
Combat leaders = leader land shock +1
Combat maneuver = leader land manuever +1
Superior firepower = leader land fire +1
Siege master = leader siege = 1
Glorious arms = prestige from land +100%
Leadership = recover army morale speed +5%
Militar culture =
army tradition +5%
army tradition decay -1%
Logistic Mil group
Bonus = hostile attrition +1
City guards = global garrison growth +10%
Improved manuever = leader land manuever +1
Engineer corps = siege ability +20%
Regimental system = land maintenance modifier -10%
Defensive mentality = defensiveness +33%
Supply trains = reinforce speed +15%
Improved foraging = land attrition -25%
Mercantilisim Diplo group
*Free Trade idea'sı alınmamış olmalı.
Bonus = global trade income modifier +5%
Protectionism = embargo efficiency +25%
Economic advisor = merchants +1
Market day = global provincial trade power +10%
Controlled fairs = global trade power +10%
Staple right = trade efficiency +5%
Subsidized economy = number of goods from provinces +5%
Trade practice regulations = diplo tech cost -5%
Mercenary Mil group
*Standing Army ideası alınmamış olmalı.
Bonus = available leaders +1
Organised mercenary payment = mercenary cost -25%
Mercenary tolerance =
tolerance heathen +0.5
tolerance heretic +0.5
Benefits for mercenaries = mercenary maintenance -33%
Specialized training = discipline +2.5
Organised mercenary recruitment = possible mercenaries +50%
Mercenary levies = reinforce speed +15%
Mercenary calm = war exhaustion -0.025
Merchant Marine Diplo Group
*Naval and Trade idea grupları tamamlanmış olmalı.
Bonus = trade range modifier +15%
Private shipbuilding incentives =
light ship cost -15%
transport cost -0.15
Fore-and-aft rigged vessels =
blockade efficiency +25%
embargo efficiency +25%
Privateers =
privateer efficiency +33% trade steering +12.5%
Skeleton-based shipbuilding = global ship recruit speed -10%
Experienced navigators = leader naval maneuver +1
Transportation companies = merchants +1
Convoy =
light ship power +10%
transport power = +10%
Naval Mil group
Must have at least 1 port
Bonus = naval morale +15%
Can repair whilst at sea
Sea hawks =
navy tradition +1% navy tradition decay -0.02%
Naval fighting instruction = blockade efficiency +50%
Sheltered ports = global ship repair +20%
Improved shipyards = global ship recruit speed +10%
Press gangs = naval maintenance modifier -5%
Copper bottoms = naval attrition -25%
Good quality wood = ship durability +10%
Naval leadership Mil group
*Naval idea grubu tamamlanmış olmalı.
Bonus = global ship repair +30%
Improved charting techniques = leader naval maneuver +1
Grapeshot supported boarding = leader naval shock +1
Chained cannonballs = leader naval fire +1
Flagships = prestige from naval battles +100%
A leader to follow = naval morale +20%
Shanties = recover navy morale speed +5%
Naval culture =
navy tradition +1%
navy tradition decay -2%
Naval Quality Mil group
*Naval idea grubu tamamlanmış olmalı.
Bonus = Number of leaders +1 Can explore
Boarding parties = leader naval shock +1
Naval drill = recover navy morale speed = 0.05
Naval cadets = leader naval fire +1
Superior seamanship =
naval morale +15%
naval maintenance modifier -10%
Excellent shipwrights = leader naval maneuver +1
Improved rams =
galley power +20% transport power +10%
Oak forests for ships =
heavy ship power +20%
light ship power = +10%
Popular Religion Admin group
Bonus = tolerance of own religion +1
Religious art = prestige +1
Pilgrimage =
global missionary strength +1%
trade range modifier +10%
Reliquaries = legitimacy +0.5
Faith healing = Global unrest -1
Evangelism = missionaries +1
Flexible theology = tolerance of heathens +1
Messiahs = war exhaustion -0.0125
Professional Army Mil group
*Standing Army ve Quality idea grubu tamamlanmış olmalı.
Bonus = discipline +5%
Military reserve force = global regiment recruit speed -10%
Napoleonic warfare =
army tradition +1%
army tradition decay -2%
War veterans = land morale +10%
Standardised equipment = land maintenance modifier -10%
Conscription lists = reinforce speed -15%
Formal military education = available leaders +1
Military treatises = mil tech cost -10%
Plutocracy Diplo group
*Hükümet şekli bunlardan biri olmamalı: monarchy, noble republic, theocracy, religious order, papal government. Ayrıca Aristokratik idea grubu alınmamış olmalı.
Bonus = republican tradition +0.02
Tradition of payment = possible mercenaries +50%
Pragmatism = mercenary cost -25%
Extra advisors = advisor pool +1
Free merchants = merchants +1
Resilient state = inflation reduction cost -15%
Free cities = caravan power +12.5%
Competitive merchants = global trade power +10%
Quality Mil group
Bonus = discipline +5%
Private to marshal = infantry power +10%
Quality education = recover army morale speed +5%
Finest of horses = cavalry power +10%
Military drill = land morale +10%
Massed battery = artillery power +10%
Victorious army = prestige from land battles +50%
War college = available leaders +1
Quantity Mil group
Bonus = land forcelimits +25%
Mass army = global manpower modifier +25%
Manufactured uniforms = infantry cost -10%
Military horse breeding = cavalry cost -10%
Standardized calibers = artillery cost -10%
Enforced service = global regiment cost -10%
Military parades = prestige from land battles +50%
Victory behind numbers = land morale +10%
Scholasticism Admin group
*Herhangi bir vilayette Üniversite olmalı.
Bonus = admin tech cost -5%
Scriptural tradition =
prestige +0.5
global missionary strength +1%
Religious law = tolerance of heretics +1
Itinerant preachers = missionaries +1
Clerical teaching = adviser cost -10%
Ecclesiastical judiciary = global unrest -1
Religious advisors = diplomats +1
Educated priests = number of possible advisers +1
Standing Army Mil group
*Mercenary idea'sı alınmamış olmalı ve mil. tech. en az 27 olmalı.
Bonus = reinforce speed +10%
Battlefield commisions =
army tradition +5%
army tradition decay -1%
National conscripts = global regiment recruit speed -10%
Forced conscription = global manpower modifier +25%
Levy system = manpower recovery speed +10%
Nationalistic enthusiasm = land maintenance modifier -5%
Expanded supply trains = land attrition -10%
Faith in victory = war exhaustion -0.025
Theology Admin group
Bonus = global missionary strength +2%
Religious traditions = tolerance of own religion +1.5
Crusades = war exhaustion -0.0125
Casus belli on religious enemies
Just war = extra manpower during religious war
Divine right =
legitimacy +0.25 core creation -10%
Chosen people = prestige +1.00
Holy orders = land morale +10%
Mandatory church attendance = stability cost modifier -10%
Trade Diplo group
Bonus = merchants +1
Shrewd commerce practise = global trade power +20%
Free trade = merchants +1
Merchant adventures = trade range modifier +30%
National trade policy = trade efficiency +10%
Additional merchants = merchants +1
Trade manipulation =
trade steering +2.5%
caravan power +25%
Fast negotiations = global trade income modifier +10%
Bu arada din ile ilgili ufak bir şey buldum onu atayım.
Oyundaki dini idea'lar arasında kararsız kalırsanız şöyle bir grafik var. Buradan seçebilirsiniz neyi istediğinizi.
* Ascetisizm idea'sı sadece Katolik, Kıptik, Orthodoks, Gnostik, hinduism, Vajrayana, Şinto, Budizm ve Jain dinlerinde geçerli.
•
İleti Sayısı: 235
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
0
FINAL
Tek bir adam, kadın yada çocuk yoktur ki bu dünyada muhteşem başkentimizin adını bilmesin. Bir şehir düşünün ki caddelerinde konuşulmayan bir dil, bir inanç veya bilinmeyen bir gelenek olsun. Tüm büyük düşünürlerin doğduğu, hayatlarını geçirdiği ve yaşlandığı yerdir burası. Öyle bir yer ki burası Avrupa'nın, Doğu'nun, Hindistan'ın, Kara Kıta'nın veyahut Yeni Dünya'nın izini taşımayan tek bir yapıt veyahut bir biblo olsun.
Tüm büyük zenginliğin, fikirlerin ve ihtişamın vücut bulduğu yerdeyiz.
Dünya'nın başkentindeyiz !!!
Tabi dünya başkenti olmadan önce kıtasal başkent idik.
Çok fazla yapacak bir şey kalmadığı için yaptığım her savaşı anlatmayacağım hatta sadece bir tanesini anlatayım. Malum İtalya seferinden sonra Papa'ya savaş açtık. Hedef Roma idi!
Sonunda Roma bizim oldu, Vatikan'ı kaybedince Papal States devleti yıkıldı toprakları Roman Territories adlı bir cumhuriyet tarafından yönetilmeye başlandı.
Bu görev gördüğünüz gibi çok sağlam sürekli yapmaya çalışın.
Sicilya'yı İspanya'dan söküp aldığım savaş. İberya mayın tarlası gibi.
1650 yılında erken dönem Milliyetçilik dalgası başlıyor geçmiş ola.
•
İleti Sayısı: 4,728
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
52
•
İleti Sayısı: 235
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
0
Soundtrack 9'daki Vikings müziği direk ağlatıyor zaten :P
•
İleti Sayısı: 784
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
10
Western Focus gibi bi özellik M&T'de var mı ?
Varsa direk gir batıya tokatla hepsini xd
•
İleti Sayısı: 4,728
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
52
Zor olacak :(
Bu event'ten 15 defa geldi durumu siz düşünün. :(
O kurwa :(
•
İleti Sayısı: 235
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
0
İmparatorluğun son şekline ait bir yönetim bölümlenmesi yaptım.
•
İleti Sayısı: 235
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
0
Daha önce fantezi senaryolardan bahsetmemiştim moddaki alt-mod olan "Dei Gratia'nın" özelliği olan fantezileri decisions kısmından "show religion options'a" tıklayarak aktif edebiliyorsunuz.
Oyunun herhangi bir zamanında olabiliyor sanırım bu.
Batı Avrupa kısmında 2 seçenek var;
* Ya Fransa Kralı Katharistlere tolerans gösterseydi?
* Ya Endülüs, Müslümanları yeniden birleştirseydi?
Örneğin Fransa seçeneği seçerseniz tüm Fransa "Gnostik Hristiyan" oluyor.
Bildiğiniz "god mode: on" yani istediğiniz birini veya birden fazlasını aynı anda aktif edebiliyorsunuz seçim size kalmış.
Diğer senaryolar
Doğu Avrupa
Kuzey Afrika ve Yakın Doğu
Asya
Ben İsveç'i seçerek Hristiyanlığı reddeden senaryoya başladım bakalım neler olacak? :)
Patron Tanrı çıldırdı :)
Aşağıdaki 1 üye House nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye House nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• GaulTurk
İleti Sayısı: 235
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
0
Oyun bitti, Hak dini olan Asatru'yu elimizden geldiğince yaydık.
(Çoğu şehir tek seferde convert olmuyor en az 2-3 kez misyoner yolluyorsun. Sanırım azınlıklar ile ilgili bir durum)
İskoçya 200 yıldır vassal'ım ama oyun baydığı İngiltere'yi annex'lemek ile uğraşamadım.
Bu Ming ve Commonwealth'i Cossacs'ta nerf'lerler umarım.
Aşağıdaki 1 üye House nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye House nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• fff7
|