Bu konu altında yeni başlayanlar için Age of Mythology'nin nasıl bir oyun olduğunu ve nelere göre oynanması gerektiğini anlatacağım.
Öncelikle oyunda Titans eklenti paketi ile birlikte 12 tanrı mevcut; Yunan, Mısırlı, Atlantisli ve Kuzeyli olmak üzere 4 medeniyet ve her birinde 3 tanrı. Age of Mythology'de her medeniyetin belli avantajları ve dezavantajları vardır.
Yunan Medeniyeti
Yunan medeniyeti oyundaki en dengeli medeniyetlerden bir tanesi ancak gerçek gücünü 3. çağ ve sonrasında alıyor diyebilirim, kahramanları ve güçlü mancınıkları ile diğer medeniyetlere üstünlük sağlayabiliyor, yunan medeniyetinde 3 tanrı bulunuyor. Bunlar Zeus, Hades ve Poseidon.
- Zeus'un piyadeleri ve kahramanları güçlüdür.
- Hades'in okçuları ve kuşatma birimleri güçlüdür.
- Poseidon'un atlıları ve gemileri güçlüdür.
- Piyadeler atlılara karşı güçlüdür.
- Atlılar okçulara karşı güçlüdür.
- Okçular piyadelere karşı güçlüdür.
Yunan medeniyetlerinde askeri binalardan ileriki çağlarda çıkan 2. asker türü kendi türüne karşı güçlüdür, yani 2. sıradaki infantry aslında counter-infantry'dir. Diğer piyadelere karşı avantajlıdır ancak 1. sıradaki gibi atlılara karşı avantajlı değildir.
Yunanlılar favoru tapınağa işçi göndererek kazanır. İyi bir Yunan medeniyeti oyuncusu 3. çağa hızlı geçmeli ve dengeli bir ordu kurmalıdır.
Tanrıların diğer avantajları
- Zeus : Zeus oyuncuları için favor sınırı 100 değil 200'dür.
- Hades : Hades oyuncularının ölen askerleri tapınakta hayalet olarak belirir bu hayaletler askeri birimlerdir.
- Poseidon : Poseidon oyuncularının yıkılan binalarından 2'şer 3'er militia'lar çıkar. Bu militialar da binayı yıkan güce saldıracaktır.
Yunan medeniyeti ile oynarken tapınağınızda bulunması halinde 4-5 Centaur'u rakibin arka saflarına sokabilir, oradan işçilerine saldırarak ciddi kayıplar verdirebilirsiniz, üstünüze ordu gelmesi halinde Centaurlar gelen ordudan hızlıca kaçacaktır.
Mısır Medeniyeti
Mısır medeniyeti Yunan medeniyetine göre oranla daha dengesiz bir medeniyet, Mısır medeniyeti ilk 2 çağda aşırı zayıf, 3. çağ ve sonrasında ise aşırı güçlü hale gelebiliyorlar. Mısır medeniyeti oyuncuları için önemli nokta 3. çağa hızlı geçip kale inşaa etmek ve bu kaleden çıkan birlikleri kullanmak. Güçlü bir ekonomiye sahip olan Mısır medeniyeti oyuncusu son çağa gelindiğinde yenilmez olabilir. Mısır medeniyeti de diğer medeniyetler gibi 3 tanrı barındırıyor, bunlar Ra, Isis ve Set.
Ra'nın kaleden çıkan askerleri güçlüdür ve rahipleri de tıpkı firavun gibi binaların işleyişini hızlandırabilir.
Isis'in ekonomisi muazzamdır, town centerları fazladan populasyon sağlar, Isis oyuncuları her geliştirmeyi odun ve altında %10 daha ucuza yaparlar, aynı zamanda Isis'in monument diktiği bir yere düşman oyuncusu godpower uygulayamaz, dolayısıyla monumentler stratejik bir şekilde konumlandırılabilir.
Set'in kaleden ve asker binasından çıkan okçuları, slingerları iyidir. Set oyuncusu her çağ atlamasıyla birlikte tapınağında Set'e ait çeşitli hayvanlar edinir, aynı zamanda rahipler ve firavun diğer yırtıcı hayvanların oyuncuya itaat etmesini sağlayabilir.
Extra Mısır Taktiği
Set ile oynandığında ve 2. tanrı Shifting Sands veren 3. tanrı da Minion çıkartan seçildiğinde oyunun erken döneminde tüm populasyon tek bir bölgeye toplanır, Set'in 1. tanrı gücü ile düşman town centerı açılır, Shifting Sands ile bir yere toplanan tüm işçi populasyonu düşman centerının yanına ışınlandırılır, 3. tanrı gücü ile de Minionlar bölgede çıkartılır, bu yolla düşman town centerı işçilerle yıkılabilir.
Kuzeyli Medeniyeti
Kuzeyliler yapı olarak Mısırın tam tersi denebilir, ilk çağlarda çok güçlü olan kuzeyliler, karşılarında Kuzeyli olmayan bir rakipe sahiplerse 3. 4. çağlarda büyük bir sorun ile karşılaşabilirler. Kuzeyliler için en iyi oyun hızlı biten oyunlardır. Kuzeylilerin en büyük avantajı askerlerinin de bina yapabilmesi, böylelikle kuzeyliler ciddi bir lojistik avantaja sahipler. Kuzeylilerin 3 tanrısı Thor, Odin ve Loki
- Thor'un cüceleri ve armory'si güçlüdür, Thor'a has Dwarven Armory mevcut, bu Dwarven Armory sayesinde en üst ve diğer oyuncuların erişemeyeceği armory seçenekleri Thor tarafından çok daha erken bir dönemde yapılabilir.
- Odin'in kaleden çıkan birimleri güçlüdür, Odin oyuncusu hersirlerden değil, normal askerlerden yararlanmalıdır. Aynı zamanda Odin oyuncusu 2. çağa geçtiğinde keşifi ve casusluğu kolaylaştıracak 2 Raven kazanır.
- Loki'nin tapınaktan çıkan birimleri güçlüdür, Hersirler savaş esnasında rastgele mistik birimler spawn edebilir, Loki oyuncuları sadece hersirlerden kurulu bir orduyla harikalar yaratabilir, aynı zamanda Loki'nin özel bir son çağ seçeneği var, Hel Tanrısı Nidhogg ve devleri Lokiye sağlamasıyla ciddi bir avantaj sağlıyor, Hel'in seçilmesiyle gelen tapınaktaki geliştirme ile devler saniyesinde oluşturulabiliyor.
Erken dönemde sadece 1 Ulfsark'ı rakibin arkasında kalan sakin bir yere göndererek askeri üssünüzü rakibin beklediği yere değil, arkasına kurabilirsiniz. Rakip savunma hattını ileride kuracaktır. Bu şekilde tüm ön cephesini surla kapatan bir oyuncuyu arkadan saldırarak yendiğim oldu.
Atlantis Medeniyeti
Atlantis medeniyeti, ek paket ile geldiğinden olsa gerek diğer medeniyetlere oranla ciddi farklılıklar içeriyor. Öncelikle Tanrılardan bahsedelim, 3 tanrı var, Oranos, Kronos ve Gaia.
- Oranos'un insan birimleri güçlüdür. Sky Passage'ı Yunanlılarda tanrı gücüyle oluşan Underworld Passage'a benzer bir işleve sahiptir ancak işçiler tarafından birçok yere inşaa edilebilir, 2 yere Sky Passage inşaa edilmesi halinde askerler bu Sky Passagelar arasında seyahat edebilir, bu durum Oranos'a ciddi bir lojistik avantaj sağlar. Ben mesela müttefiklerime güvenmediğim oyunlarda Oranos seçip onların centerlarının yakınına Sky Passagelar kurarım ve kendi askerlerimi de kendi topraklarımdaki Sky Passage'ın yakınında tutarım, böylelikle dostlarımdan birisi saldırı aldığında askerler oraya anında transfer edilebilir.
- Kronos'un mistik birimleri ve siege birimleri güçlüdür, Kronos binalarını transfer edebilir, doğru kullanıldığında çok büyük avantaj sağlar bu durum. Örneğin sadece bir Oracle'ı rakibin arkasına geçirip onun görebildiği bir alana haritanın başka bir köşesinde inşaa ettiğiniz askeri binayı transfer edebilir, orada asker üretimine başlayabilirsiniz.
- Gaia'nın ekonomisi güçlüdür, Gaia'nın binalarının etrafında farklı bir texture oluşur ve bu texture'un bulunduğu yerlerde düşman oyuncuları bina yapamaz.
Extra Atlantis Taktiği
Oranos oyuncuları çağ atlar atlamaz Turma yapıp Valor tanrı gücünü Turmalar üzerinde kullanarak erken dönemde diğer tüm medeniyetten oyunculara ciddi sıkıntılar yaşatabilir.