Günlük: EU4 - İmparatorluk Reformları ve Olaylar
#1
diaryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta imparatorluk reformlarına ve olaylara dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...9.1252385/ :Herkese merhabalar, bu haftanın Europa Universalis IV geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bir yandan 1.29 Manchu yamasından kalan bazı sorunlar hakkında çalışmaya devam ederken, önümüzdeki Avrupa Yaması ve onla birlikte çıkacak olan eklentiye dair bilgiler vermeye tekrardan dönebiliriz diye düşünüyorum.

Bugün Kutsal Roma İmparatorluğundan bahsedeceğiz. Bu yılın başlarında kaleme alınan bir günlükte imparatorluktan söz etmiştim. Bu günlükte 1.30 yamasında Almanya ve arkadaşlarından neler bekleyebileceğinize dair bazı bilgiler vereceğiz. Daha önce de belirttiğim üzere Kutsal Roma İmparatorluğu oyunda mekanik olarak mevcut ve bu mekanikler şu anki haliyle kalmaya devam edecekler keza bu mekanik Orta Avrupa'ya bir sertlik kazandırıp, Fransız, İskandinav ve tabii ki Osmanlı ilerleyişini yavaşlatma konusunda iyi bir görev görüyor.

Bu kapsamda 1.30'da bazı yaşam kalitesi değişikliklerinin (teker teker bölge eklemeye gerek kalmaması) dışında Kutsal Roma İmparatorluğu'nun temel mekaniklerinin aynı olacağını söylemek mümkün. Ana değişikliklerimiz Reformlar ve İmparatorluk Olayları şeklinde.

İlk olarak reformlar artık genel reformlar olarak merkeziyetçi ve özerkleştirmeci yaklaşım olmak üzere ikiye ayrılıyor. Bu reformların bazıları tecrübeli Kutsal Roma oyuncularının aşina olduğu reformlarken, bazılarını ilk defa karşılaşılacak reformlar.

Call for Reichsreform
  • İmparatorluk bölgelerinde %5 inşaat maliyeti ucuzluğu.
  • İmparator için Imperial Ban savaş sebebi.
Institute Reichsregiment
  • İmparatorluk bölgelerinde -2 huzursuzluk.
  • İmparatora +1 diplomat, +1 diplomatik saygınlık.
Absolue Reichsstabilitat
  • İmparatorluk bölgelerinde %25 eyalet bakım maliyeti.
  • İmparatora [GİZLİ] yapacak bir [GİZLİ]
Enact Gemeiner Pfenning
  • Prens başına imparatora +0.5 yıllık vergi geliri.
  • Prenslere +1 diplomatik saygınlık.
Perpetual Diet
  • İki yoldan birinin seçilmesi gerek.
  • Event aracılığıyla bir Özgür Şehire kalıcı bir meclis kurulabilir.
  • Kalıcı Meclis bölgeye çeşitli artılar kazandırıyor, bu sadece bölge imparatorluk dahilindeyse artı sağlıyor, eğer değilse bu bölge otorite kazanımını %50 azaltıyor.
  • Özgür Şehirlerden 2 kat otorite kazanımı.
Create the Landsknechtswesen
  • Tüm prensler imparatorluk topraklarını evi kabul eden Paralı Asker birliklerini %50 ucuza kiralayabiliyor.
Ewiger Landfriede
  • İmparatora yıllık +0.5 prestij
  • Prenslere %5 teknoloji ucuzluğu
  • İmparatorluk bölgelerine %10 enstitü hızı
  • İmparator imparatorluk içerisinde savaş sebebi olmayan savaşlara çağırılır.
İmparator Perpetual Diet reformunu geçirdikten sonra imparatorluğu merkezileştirmeye veya tam tersi özerk bir yapıda tutmaya yönelik ek reformlar geçirebilir. Oyuncular ezelden beri imparatorluğu birleştirmektense prensliklerden vassal swarm olarak yararlanmanın daha isabetli olup olmadığı konusunda ikilemde kalıyordu, artık her biri 5 reformla olmak üzere imparatorluğu tek elde toplamak veya merkeziyetçilikten uzak bir yapıda tutmak konusunda karar vermek sizin elinizde.

HRE.jpg

Bugün bahsedeceğimiz bir diğer husus İmparatorluk Olayları. Amaçlarımızdan birisi imparatorluğu birbiriyle sıkıntılar yaşayan prenslerle dolu ve daha canlı hissettirmek. Bu kapsamda tarihte yaşanmış bazı olayları derleyerek Orta Avrupa'da çeşitli meseleler oluşturacak veya bu meselelere reaksiyon verilecek bir sistem oluşturduk.

Şartlar sağlandığında imparatorlukta bir olay yaşanacak. Tüm üye devletler bu olaydan haberdar olacak ve Kutsal Roma arayüzünde bunu görebileceksiniz. İmparatorun 6 ay içerisinde bu olayla ilgili bir karar alması gerekecek. Aşina olduğunuz bir örnek olarak artık Burgonya'nın kaderi daha değişken, Burgonya imparatorluktan yardım istediği vakit bir imparatorluk olayı meydana geliyor, burada da imparatorun bir karar vermesi gerekiyor:

Fransa ile Müzakere Et
  • Fransa Burgonya'nın Fransa bölgesinde olan kısımlarını elde eder.
Burgonya'yı İmparatorluğa Al
  • Burgonya imparatorluğa katılır.
  • Fransa'ya Burgonya tahtı için veraset savaşı başlatacak (dolayısıyla İmparatorla) bir olay verir.
  • Burgonya'nın etrafındaki prenslerin imparatorla olan ilişkileri kötüleşir.
Burgonya ile PU'yu Koru
  • Nevers Fransa'nın vassalı olur, Fransa Burgonya'ya karşı (dolayısıyla İmparatorla) Restoration of Union savaşı başlatabilir.
Tüm olaylar ve imparatorun seçtiği çözüm Kutsal Roma arayüzünden incelenebilir olacak, dolayısıyla meraklı oyuncular bu arayüze gelip imparatorun daha önceleri verdiği kararları görüp bu kararlardan avantaj elde etmeye çalışabilir.

Olaylar için Hansa Birliğinden Hollanda isyancılarına, Papa ile İmparator arasında gölge krallık sonrasındaki etkileşimlere kadar çeşitli planlarımız var. Bunlardan önümüzdeki geliştirici günlüklerinde bahsedeceğiz.

Okuduğunuz için teşekkürler, önümüzdeki hafta 1.30 yamasına dair bilgiler vermeye devam edeceğiz.
[+] 5 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Sanki bu günlük biraz kısa?
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
[+] 1 üye Defterdar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Güzel şeyler geliyor hadi hayırlısı.
Ara
Cevapla
#4
Oyun çıktığından beri Hindistan'a hatta Amerika'ya büyük çaplı eklenti paketi getirdiler de Avrupa'da özellikle HRE ve Katolik mekaniklerine doğru dürüst el atmadılar. Oyuna ismini verecek kadar önemli olan Avrupa bölgesine, gereken önemin 6 yıl sonra verilmesi ne acı. Yine de bu değişiklikler gayet hoşuma gitti. Geç de olsa güzel.
IbnE9P2.gif
[+] 1 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Yine potansiyeli heba edilmiş mekanikler göreceğiz gibi.
Ara
Cevapla
#6
Voide katılıyorum. Çok şahane şeyler çıkabilecekken çok sığ bi içerik getirecekler gibi duruyor. Büyük(!) Avrupa yaması hayalkırıklığı olucak gibi şimdiden.
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
Yama mı , expansion mu ? Orasını anlamadım.Çıkış tarihi belli mi ?
Ara
Cevapla
#8
(01-10-2019, 21:22)Cooper : Yama mı , expansion mu ? Orasını anlamadım.Çıkış tarihi belli mi ?

DLC çıkacak ama her DLC gibi bunda da bedava yama olacak yanında. Tarih 2020.
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
oooo anladım. Sağolasın.
Ara
Cevapla
#10
Paradoxplaza'da bir üyenin Burgonya'nın inheritiyle alakalı bir önerisi vardı ona benzer bir sistem getirmişler. Hatta konusunu açmıştım;

https://forum.strategyturk.com/konu-burg...rilmeli-mi

Bence yeni sistem gayet hoş olmuş. Eski hali baya gerçek dışıydı.
[+] 1 üye Aeschyli nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#11
arkadaşlar ben orjinal bi şekilde eu4ü oynuyordum ama son güncellemeden sonra yükleme ekranında oyundan atıyor napabilirim ?
Ara
Cevapla
#12
EU4'ü güncellemek yerine neden yeni bir Victoria ya da CK çıkarmıyorlar ki? 6 yıl olmuş artık.
Sessiz yığınların sesi.
Ara
Cevapla
#13
Oynanıyor/satıyor.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#14
(05-10-2019, 23:35)arter : EU4'ü güncellemek yerine neden yeni bir Victoria ya da CK çıkarmıyorlar ki? 6 yıl olmuş artık.

Var olan oyunda 3-5 bir şey yaparak para kazanıyorsun.Sen olsan 2-3 yıl uğraşarak yeni bir oyun yapmaya çalışır mısın? Rockstar bile koskoca markasına yeni şeyler ekleyerek devam etti.Yeni oyun yapmak büyük risk taşır, oyun tutmadığı zaman "tamam Eu4'e geri dönelim dlc çıkaralım" ayakları yapamazsın.
"c" tuşum çalışmıyor copy-paste yapıyorum.Lütfen "c"leri büyük yaz demeyiniz, iyi forumlar :)
[+] 1 üye Aragramir nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#15
Tutmuş bi formülü sürdürmek daha iyisini yapmaya göre daha tercih edilebilir bi yöntem. Zira bir eklenti için 1-2 ay düşük bütçe ve düşük eforda çalışmak yetiyorken yeni bir oyun için yıllar ve bir sürü para gerekiyor. Tabi onca emeğin Anthem gibi patlaması da alınan riskler arasında. O yüzden büyük paralar dönen firmalar kolay kolay riskli sularda yüzmemeyi tercih ediyor. Daha küçük çaplı firmalar veya bağımsız yapımcılar daha çok bu riskli sularda takılma lüksüne sahip.

Football Manager, Fifa, Far Cry gibi seriler yıllardır birbirinin klonu oyunlar yapıyor. Buna tutmuş bişeyi sağabildiğimiz kadar sağalım politikası deniyor. Assassin's Creed ve Call of Duty de keza öyleydi. Fakat bi yerde gümleyince değişikliğe gitti AC serisi. CoD serisi geriye dönüş yaptı vs. Bu da artık sağamıyoruz değiştirelim taktiği. EUIV şuan sağılma sürecinde. Görünüşe bakılırsa da kolay kolay bu durum değişecek gibi durmuyor.

Ayrıca işe EUIV özelinde bakarsak;
Yenisini çıkarmak için üstüne koyabilecekleri alanlar kısıtlı. Grafik desen en fazla bikaç bulut ve dalga koyup sağa sola uçan martı ekleyebiliyorlar. (bkz: Imperator: Rome) Düşünce desen yine ellerinde yeni oyun geliştirip üstüne katabilecekleri mükemmel bir fikir yok. Bunu da yine Imperator: Rome'un sığlığından farkedebilirsiniz. İçerik olarak zaten yeni butonlar, yeni görev ağaçları, yeni provinceler eklemek dışında bişey yok. Oyun mekaniği ekleme konusunda ciddi sıkıntıları var. Mana Puanı gibi bazı konularda topluluğun tepkisine rağmen saplantılı bir şekilde hareket ediyorlar. Sonraki oyunda da yine mana puanlı bi EU5 görürüz muhtemelen. Hepsinden öte bi Sims gerçeği var. Yarın EU5 çıktığında bütün DLC'leri baştan satmaya başlayabilirler. Custom Nation için bi DLC, Cumhuriyetler için bi DLC, Hindistan için bi DLC, Çin için bi DLC. Hazırda fikir olarak EUIV var zaten önlerinde. Yenileyip yenilerip Sims'teki gibi aynı DLC'leri önümüze süreceklerdir. Bunu gerçekten istiyor muyuz?
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#16
(06-10-2019, 11:54)altnkurt : Tutmuş bi formülü sürdürmek daha iyisini yapmaya göre daha tercih edilebilir bi yöntem. Zira bir eklenti için 1-2 ay düşük bütçe ve düşük eforda çalışmak yetiyorken yeni bir oyun için yıllar ve bir sürü para gerekiyor. Tabi onca emeğin Anthem gibi patlaması da alınan riskler arasında. O yüzden büyük paralar dönen firmalar kolay kolay riskli sularda yüzmemeyi tercih ediyor.  Daha küçük çaplı firmalar veya bağımsız yapımcılar daha çok bu riskli sularda takılma lüksüne sahip.

Football Manager, Fifa, Far Cry gibi seriler yıllardır birbirinin klonu oyunlar yapıyor.  Buna tutmuş bişeyi sağabildiğimiz kadar sağalım politikası deniyor. Assassin's Creed ve Call of Duty de keza öyleydi. Fakat bi yerde gümleyince değişikliğe gitti AC serisi. CoD serisi geriye dönüş yaptı vs. Bu da artık sağamıyoruz değiştirelim taktiği. EUIV şuan sağılma sürecinde. Görünüşe bakılırsa da kolay kolay bu durum değişecek gibi durmuyor.

Ayrıca işe EUIV özelinde bakarsak;
Yenisini çıkarmak için üstüne koyabilecekleri alanlar kısıtlı. Grafik desen en fazla bikaç bulut ve dalga koyup sağa sola uçan martı ekleyebiliyorlar. (bkz: Imperator: Rome) Düşünce desen yine ellerinde yeni oyun geliştirip üstüne katabilecekleri mükemmel bir fikir yok. Bunu da yine Imperator: Rome'un sığlığından farkedebilirsiniz. İçerik olarak zaten yeni butonlar, yeni görev ağaçları, yeni provinceler eklemek dışında bişey yok. Oyun mekaniği ekleme konusunda ciddi sıkıntıları var. Mana Puanı gibi bazı konularda topluluğun tepkisine rağmen saplantılı bir şekilde hareket ediyorlar. Sonraki oyunda da yine mana puanlı bi EU5 görürüz muhtemelen. Hepsinden öte bi Sims gerçeği var. Yarın EU5 çıktığında bütün DLC'leri baştan satmaya başlayabilirler. Custom Nation için bi DLC, Cumhuriyetler için bi DLC, Hindistan için bi DLC, Çin için bi DLC. Hazırda fikir olarak EUIV var zaten önlerinde. Yenileyip yenilerip Sims'teki gibi aynı DLC'leri önümüze süreceklerdir. Bunu gerçekten istiyor muyuz?

Haklısın aslında. Fakat DLC DLC nereye kadar? Zaten Eu5 çıkarmak isteseler oyuncuların çoğu destek verir diye düşünüyorum. Fakat zaten dediğin gibi yeni eu5 çıksa en fazla neyi değiştirebilirler?

Şuan aklıma bişey geldi. Eu3 oynadın mı? Oynadıysan Eu4 ile farkı nedir? Merak ettim.
Sessiz yığınların sesi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.