Günlük: Tinto Talks #3: Nüfuslar
#1
j122b5kkSHre8fzThR98htcNObjdyIE_I7he5798...twcRjfweW0

Tinto Talks'ın üçüncü bölümünde Project Caesar'daki nüfus sistemine dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev....1630154// :"Project Caesar" kod adlı henüz duyurulmamış oyunumuza dair bilgiler paylaştığımız Tinto Talks'ın 3. bölümüne hoş geldiniz. Bugün biraz tartışma konusu olabilecek bir temanın üzerinde duracağız. İlk yazımıza dönecek olursak, "inanılabilir bir dünya" yaratmayı planladığımızdan bahsetmiştik. Bu tasarım ilkesi kendi içerisinde 4 alt bölüme ayrılıyor, bunlardan 2 tanesini bugün ele alacağız.

Nüfus
Ekonomi, siyaset ve savaş nüfus simülasyonu üzerine kurgulanmalı.

Simülasyon, Masa Oyunu Değil
Mekanikler birbiriyle uyum içerisinde olmalı, oyuncu bir dünyanın içerisinde oyun oynuyor gibi hissetmeli, soyut bir masa oyunu oynuyor gibi değil.

Peki bunlar Project Caesar için neyi ifade ediyor?


D4RGBO3N1xr8MhsfaTGT5DNNERZhnjijvnx4KgvF...dmQD5F77i8

Harita üzerinde yerleşilebilen tüm konumlarda pop, Project Caesar'da kullandığımız tabirle nüfus bulunabilecek. Oyunun başlangıcında konumların birçoğunda nüfus bulunuyor. Bugün oyunda farklı nüfusların nasıl yansıtıldığını ve neleri etkilediğinden bahsedeceğiz.

Bir konumdaki bir birim nüfus, kültür, din ve sosyal sınıf olmak üzere aynı özellikleri karşılamaları takdirde 1 kişi de olabilirler 1 milyon kişi de. Bu birime biz nüfus adı veriyoruz.
  • Kültür: Katalan, Endülüslü, İsveçli vb.
  • Din: Katolik, Lutheran, Sunni vb.
  • Sosyal Sınıf: Project Caesar'da 5 sınıfa sahibiz:
  • Soylular - Piramitin tepesindekiler
  • Ruhban - Rahipler, keşişler vb.
  • Şehirliler - Şehirlerde yaşayan kesim.
  • Köylüler - Halkın büyük bir kısmı.
  • Köleler - Sadece bunun legal olduğu ülkelerde bulunurlar.
TX1paNgsYnH4SO0ZWP2NOrbtNa8O20QO9w-Ps-Vw...YfL5jptBMs

Nüfusa bağlı bazı ek istatistikler var, örneğin okuryazarlık, bulundukları ülkenin teknolojik ilerleyişine etki ettiği gibi, nüfusun hayattaki konumuna olan yaklaşımını da belirler.

Bir diğeri ise memnuniyet seviyesi, eğer çok düşük olması durumunda problem teşkil edebilir. Memnuniyet şu anda ülkenin, nüfusun dinine olan hoşgörü seviyesi tarafından, ana kültürlerine olan yaklaşımdan, kültürün statüsünden, ülkenin istikrar seviyesinden, henüz bahsedemeyeceğimiz bazı ek mekaniklerden ve tabii ki bazı kodlanmış olaylardan etkileniyor.

Bunların yanı sıra Nüfusların askeri, ekonomik ve siyasi alanlarda dolaylı yönden etkisi de mevcut, bunlardan gelecekteki geliştirici günlüklerinde bahsediyor olacağız.

Nüfuslar zaman içerisinde artıp azalabiliyor, başka bir kültüre asimile olabiliyor, din değiştirebiliyor ve göç edebiliyorlar.

En önemlisi, nüfuslar oyunun temelini oluştursa da, arkaplanda kalan ve sadece dolaylı yoldan kontrol sahibi olacağınız bir mekanik.

Peki ya performans?

Bu mekaniğin en önemli kısımlarından birisi, oyun içerisinde kademeli bir şekilde artış ve azalma gösterirken oyunun performansını etkilemeyecek şekilde bunu kodlamaktı. Elbette haritamızın 27518 konumla ne kadar detaylı olduğunu biliyorsunuz, bu konumların birçoğunda nüfus bulunabileceğini düşündüğünüzde bu durum endişe verici bir hal alabilir.

14 yıl önce, Victoria 2 isminde bir oyun çıkarttığımızda oyundaki konum sayısı 10'da 1'di. Öte yandan mevcut oyunda sosyal sınıf olarak adlandırdığımızdan çok daha fazla nüfus türüne sahiptik. Victoria 2'de her nüfus türü birden fazla istatistiği umursuyordu. Tüm bunlar, oyun mantığında multi-thread olarak çalışmayan bir oyunun çıkışında gayet makul bir hızda çalışmasını sağlamıştı.

Şimdi ise yılların getirdiği tecrübeyle, oyunda nüfusların performansa olan etkisinin fark edilemeyecek kadar az olduğunu söylemek mümkün.

Önümüzdeki hafta oyundaki hükümet sisteminden bahsediyor olacağız.

1710317019801.png
[+] 3 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Günlükte başlık olarak kullanılan ek bir ekran görüntüsü:

Görsel
[+] 2 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#3
-Oyunun başlangıç tarihi baya bir geriye alınmış gözüküyor. Reddit'te genelde 1337 diye tahmin edilmiş, benim beklentim daha çok 1356 civarı olurdu.
-Toplam location sayısı 27.518 olacakmış. Su tileları dahil sanırım ama sayıyı çok değiştirmez. EU4'te 3272 tane province var. Bu sayede oyun çıktıktan sonra DLCler ile sürekli yeni location eklemeyecekler sanırım.
-Popülasyon sistemini aslen EU4 için 2015-2017 yıllarında değerlendirip, tasarlayıp, eklemeyi düşünmüşler fakat bu saatten sonra gereksiz iş yükü olur diyip IR'a entegre etmişler.


1337 Avrupa ve Çevresi

Görsel
Ara
Cevapla
#4
Arayüz CK3 gibi.
Ara
Cevapla
#5
Oyunu 100 sene geri çektilerse hanedan sistemini daha düzgün yapmaları gerek diye düşünüyorum. EU4'teki gibi düz stringden ibaret olmamalı gibi. Ayrıca oyunu bazı açılardan zorlaştırman lazım. Dengeyi tutturmak zor gibi.

Ama bunların pek bir önemi yok. Standart bir paradox oyunu olarak leş, olabildiğince casual ve içerikten yoksun bir oyun çıkacaktır. Victoria 3 ve CK3'ün hali ortada. Pek bir beklentiye girmemenizi tavsiye ederim.
[+] 2 üye Justicar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
Nüfusa bu kadar odaklandıklarına göre IR'deki durumu da değerlendirirsek nüfus dışı bölge fethini zorlaştıran bir yapı imkânı ortaya çıkacaktır. Böylece oyun başı devlerinin başında isyan problemleri olacaktır. Ancak yukarıdaki haritada bu durumu hakkıyla verecek tek ülke Golden Horde gibi duruyor, IR'deki Antigonid Empire gibi.
Anadolu zaten o yıllarda keşmekeş, bu da Roma'ya kendini toparlama imkânı sunuyor. Yalnız Memlük çok güçlü duruyor. Yeni oyunun doğunun OP ülkesi o olabilir. Timurlu devleti o tarihlerde yok, belki bir event dizisi ile dahil edebilirler.
Bu tarihin diğer bir özelliği ise oyuncuların çok sevdiği potansiyeli yüksek ama başlangıçta zayıf olan ülke sayısı çok fazla. Roma, Anadolu Beylikleri, HRE devletleri, Doğu Avrupa prenslikleri, Fars coğrafyasında İlhanlıların yeni yıkılmasından sonra ortaya çıkan güç boşluğu diye sıralayabiliriz.
Benim esas merak ettiğim bu tarihe göre çok daha sonra ortaya çıkan kolonilerin nasıl bir mekanikte oynayışa sunulacağı. Belki 150 yıl koloniler gelmeyecek, o kadar sürede zaten bir çok devlet kendini toplamış olur.
Ara
Cevapla
#7
(17-03-2024, 12:50)Justicar : Oyunu 100 sene geri çektilerse hanedan sistemini daha düzgün yapmaları gerek diye düşünüyorum. EU4'teki gibi düz stringden ibaret olmamalı gibi. Ayrıca oyunu bazı açılardan zorlaştırman lazım. Dengeyi tutturmak zor gibi.

Ama bunların pek bir önemi yok. Standart bir paradox oyunu olarak leş, olabildiğince casual ve içerikten yoksun bir oyun çıkacaktır. Victoria 3 ve CK3'ün hali ortada. Pek bir beklentiye girmemenizi tavsiye ederim.
10 yıl sonra DLC'lerle düzelir.
[+] 1 üye Takeda Akane nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
Project Caesar... Imperator: Rome 2 çıkacak diye yorumladım.
[+] 1 üye MarcussCrassuss nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
(17-03-2024, 17:37)MarcussCrassuss : Project Caesar... Imperator: Rome 2 çıkacak diye yorumladım.
Yok Paradox projelerine Roma imparator isimleri vermeyi seviyor. Vic3'de Caligula delisiydi.
Ara
Cevapla
#10
Ben Eu5 olduğunun düşünmüyorum Başka bir Title olabilir
Hail the Omnissiah! He is the God in the Machine, the Source of All Knowledge
Ara
Cevapla
#11
(17-03-2024, 20:58)Takeda Akane :
(17-03-2024, 17:37)MarcussCrassuss : Project Caesar... Imperator: Rome 2 çıkacak diye yorumladım.
Yok Paradox projelerine Roma imparator isimleri vermeyi seviyor. Vic3'de Caligula delisiydi.
Bunu bilmiyordum, öğrenince, söz konusu oyunun vahametini de düşününce epey ironik bir durum.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.