HoI4 - MP Kuralları Tartışma Konusu
#81
Tarihsel oyun deneyimi sağlamak için kurallar koyuyoruz diyorsunuz fakat ''Atlantik Duvarı'' gibi tarihsel bir odağın kullanımını yasaklıyorsunuz bu ve örneklerle çoğaltabileceğimiz benzeri saçma kurallar kendinizle çelişiyor, çelişkinin olduğu yerde doğruluk olmaz.
Ara
Cevapla
#82
Tarihsel bir oynanış iddiası var fakat kurallar ciddi derecede oyuncuları, tarihsel çerçeve dışında oynatıyor. Kurallarda inanılmaz mantık hataları var, genelde exploit kullanılmaması için ya da bir OP özelliğin kullanılmaması için koyulmuş kurallar bütünü gibi.
Ara
Cevapla
#83
(19-11-2019, 14:57)1Manascı : Tarihsel oyun deneyimi sağlamak için kurallar koyuyoruz diyorsunuz fakat ''Atlantik Duvarı'' gibi tarihsel bir odağın kullanımını yasaklıyorsunuz bu ve örneklerle çoğaltabileceğimiz benzeri saçma kurallar kendinizle çelişiyor, çelişkinin olduğu yerde doğruluk olmaz.
Atlantikwall odağı Almanya oyuncusunun hiç emek sarf etmeden sadece 70 gün harcayarak deniz kıyısındaki her kareye 1 Coastal Fort eklemesine olanak sağlıyor. Aynı zamanda Almanya sadece bununla yetinmeyip bir de Coastal Fort inşasının hızını %20 artıran bir National Spirit kazanıyor. Bu oyunda bir şeyin tarihsel olması onu illa kullanacağımız veya kullanılmasına izin vereceğimiz anlamına gelmez. Eğer herhangi bir odak HoI4 etkinliklerinde herhangi bir tarafa avantaj sağlayacak veya oyunun dengesini değiştirebilecek türde bir olay ise yasaklanabilir.

(24-11-2019, 16:25)Kirpi : Tarihsel bir oynanış iddiası var fakat kurallar ciddi derecede oyuncuları, tarihsel çerçeve dışında oynatıyor. Kurallarda inanılmaz mantık hataları var, genelde exploit kullanılmaması için ya da bir OP özelliğin kullanılmaması için koyulmuş kurallar bütünü gibi.
Keşke zahmet edip "oyuncuları ciddi derece tarihsel çerçevenin dışında oynatan" diye tanımladığınız kural veya kuralları da yazsaydınız. En azından bu sayede neyi anlatmaya çalıştığınız daha aşikar olurdu.
[+] 1 üye The Dawnguard nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#84
'Gönüllü birlikler kuşatma altına alınmamak için bir limandan başka bir limana gönderilemez. (Örneğin İspanya İç Savaşı sırasında SSCB oyuncusunun Valencia limanından Barcelona limanına kaçması)

-Gönüllü birlikleri denizde konvoy yağmalama emri ile yakalayamıyoruz ve bu da karşı oyuncunun askerini kaçırmasına olanak sağlıyor.' 

Pek açıklamaya gerek yok, yukarıda yazdığım gibi exploit veya 'öznel' denge oluşturmak için koyulmuş bir kural. 

'Ethiopian War Logistics odağı atlatılamaz.

-İtalya oyuncusu bu odağı yapay zekanın üstteki ve alttaki İtalyan toprağını ele geçirmesini sağlayarak atlatmakta olup oyuna bir odak önde başlıyor.' 


Oyun 1936'da başlıyor, 1935 yılında İtalyan hükümeti zaten bunun için önlemler almaya başlamıştı 1936 yılında gelişen bir takım olaylar sonrasında sevkiyatı hızlandırmış kısacası gerçekte yapılan bir olayı oyunda yasaklamak tarihselliğin dışı...

'İspanya oyuncusu Axis'e giremez, savaşa katılamaz. Sadece Almanyaya gönüllü gönderebilir.

-İspanya oyuncusunun savaşa katılması durumunda Cebelitarık çok rahat düşmekte olup Allies'ın Akdeniz ile olan bağlantısı zayıflamaktadır. Ayriyeten tarihte de İspanya zaten savaşa katılmadı.'


İspanya iç savaşına İtalya, 'Corpo Truppe Volontarie' isimli seferi birlik yollamıştır. 50.000 Asker yaklaşık 800 uçak 4 denizaltı 1 kruvazör vs vs gibi inanılmaz derecede askeri yardımda bulunmuş bir ülkedir. 

Fransa, Birleşik Krallık hele ki Birleşik Krallık ve ABD ciddi çarpışmalara girmiştir. Almanya'nın Kondor Lejyonu zaten ayrı bir hikaye kısacası 'Denge' için tarihsellik feci şekilde baltalanmış. 



'SSCB oyuncusu ticaretini Pasifik Okyanusundaki limanlarından yapamaz.

-Eğer SSCB oyuncusu Avrupadaki denizleri kapatıp ticaretini Pasifikteki denizlerden yaparsa Almanya oyuncusu Operation Barbarossa sırasında hiçbir Sovyet konvoyunu yağmalayamaz.'

SSCB 1941 yılının son çeyreğinde ABD ile yaptığı Lend-Lease anlaşmasının en büyük kısımlarını buradan icra etmiştir. 400.000 vagonun üzerinde yardım malzemesi, üretim kaynakları, kamyonet vb yardımları Pasifik Rotası projesi üzerinden almıştır Trans Sibirya Demiryolu üzerinden cephelere ulaştırılmıştır. 1945'e kadar Japonya bu konvoylara ciddi bir saldırı yapmamıştır. Uzun lafın kısası SSCB'ye yapılan Lend-Lease'in en büyük 2. ayağı pasifiktir Leonid Belakhov bu rotanın mimarıdır. Yani böyle bir kural koymak yine tarihsel gerçekçiliği baltalayan bir etken yine ilk mesajımda yazdığım gibi belirli üstünlükleri yok etmek için koyulmuş bir kural. 

'İspanya İç Savaşına X gönderilebilir.

-Mevcut kural oyuncunun dağcı birliği göndermesine olanak sunduğu için SSCB genellikle İspanyayı hiç zorlanmadan kazanabiliyor. Bunun önüne geçmek için bu kural "İspanyaya Almanya ve İtalya istediği birlikten istediği sayıda gönderebilir. SSCB sadece dört adet piyade birliği gönderebilir. SSCB'nin tank veya özel kuvvet birimi göndermesi yasaktır. Japonya hiçbir şekilde gönüllü gönderemez (uçak gönüllüleri de dahil)." düzenlenebilir. Bu sayede İspanya İç Savaşı bir nebze olsun daha tarihsel ve dengeli olacaktır.'


Yine tarihsel gerçekçiliği baltalayan bir kural, Cumhuriyetçi İspanya 500 milyon dolara tekabül eden (1939 yılı için) askeri yardım talep etmiştir SSCB'den, 250 uçak 800 top 700 tank 300 zırhlı araç milyonlarca mühimmat ve 70 bin tonun üzerinde savaşta kullanılmak üzere sarf malzemesi yollamıştır. Zaten İspanyol Hava Kuvvetlerinin içinde yaklaşık olarak bin tane Sovyet pilotu vardı. 

Daha ayrıntılı yazmak isterim fakat zamanında çok dil döktüm paradoxplazada oynanan Hoi 3 kurallarını bile sesli mecralarda dile getirdim oyunun dengesiz olacağı herkesin ağzından çıkan tek ortak düşünce idi. En nihayetinde ortada bir denge hiç bir zaman olmadı, böyle bir oyunda denge oluşturmak yerine denge kurmaya çalışan ögelerin yasaklanması daha doğru olur çünkü tarihsel gerçekçilikte böyle bir denge olayı yok.

Zaten  'Keşke zahmet edip "oyuncuları ciddi derece tarihsel çerçevenin dışında oynatan" diye tanımladığınız kural veya kuralları da yazsaydınız. En azından bu sayede neyi anlatmaya çalıştığınız daha aşikar olurdu.' şunu yazmanız bile aslında tarihsel gerçekçiliğin olmadığını söylüyor. 
[+] 1 üye Kirpi nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#85
Bu kurallar sadece buraya özgü kurallar değil. Birçok sunucuda bu tip kurallar kullanılıyor. Eğer aşırı gerçekçi bir senaryo istiyorsanız dengeden feragat etmeniz gerekecektir. Yazdığınız birkaç yorumu doğru bulmuyorum. Örneğin İtalya odak ağacında Eritre ve Somali bölgelerine altyapı ekleyen ve yukarıda da ismi geçen bir odağa sahip. Fakat İtalya oyuncusu bu odağı gereksiz bulup bahsettiğim bölgeleri kontrollü olarak yapay zekaya verdikten sonra atlayabiliyor. Diğer bir olay ise İspanya gerçekte savaşa katılmadı ve oyunda da gönüllü birlik gönderebilmek için gönüllü birlik göndereceğiniz kişi ile aynı ittifakta olmamanız gerekiyor. Kurallar genel olarak etkinliklerde dengeleme ve tarihsel gerçekçilik üzerine tasarlandı. Eğer kuralları bu kadar ciddiye alıp yeteri kadar tarihsel olmadığını düşünüyorsanız etkinliklere katılmamakta özgürsünüz.
Ara
Cevapla
#86
Yine önceden söylenen cevaplardan biri geldi. Yahu bu altı üstü oyun değil mi ? 2. Dünya Savaşı ortamında denge unsuru yaratmak inanılmaz derecede hatalı bir eylem bence. Bu kadar kurallar bütünü insanı oyundan soğutuyor zaten katılmıyorum çok uzun süredir en azından Hoı IV için. War in the east ya da hoi3 oynuyorum neyse, kurallar gerçekçi değil, tarihsel bütünlüğü bozuyor, hoi4 zaten eksik bir oyun üstüne kurallara koyularak daha da kısıtlı bir çerçevede oyun imkanı sunuyor. Son olarak bana kalsa kural falan olmasın çünkü tarihsel diye başlanan oyunlar tarihsel olmuyor genelde yukarıda da yazdığım gibi 'denge' oyunu oluyor ve lütfen kimse başka yerlerde ki kurallara da buradakilere de tarihsel vs demesin takıldığım noktalardan biri bu zaten.
[+] 1 üye Kirpi nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#87
Ben bu kuralları önerdiğim sırada etkinlikler Cope's Vanilla Optimised isminde bir mod ile oynanıyordu. Bu mod Almanya ve İtalya'nın Horstorical Mod'un aksine sadece ikişer asker göndermesine olanak sağlıyordu. Yani Almanya ve İtalya 2 asker gönderirken Sovyetler 5 asker gönderebiliyordu. Aynı zamanda gönüllü birlik olarak Sovyetler dağcı gönderebiliyordu. Hem sayısal üstünlük hem de birlik kalitesi bakımında Sovyetler iyi bir mikroya sahip olduğu zaman her türlü kazanıyordu. Horstorical Mod ile Almanya ve İtalya'nın 7 asker göndermesine, Sovyetler'in ise yine 5 asker göndermesine olanak sağlanmış. Tarihsel olarak İspanya İç Savaşı'nı faşist tarafın kazanması için daha uygun görülmüş. Ayriyeten benim aylar öncesinde önerdiğim kuralları bile tam olarak okuyamamışsınız. Ben İspanya İç Savaşı'na sadece Almanya gönüllü gönderebilir diye bir şey önermedim. İspanya sadece Almanya'ya gönüllü gönderebilir dedim. Ek olarak İtalyanlar bahsettiğiniz sevkiyatı yaparken ilgili bölgeye altyapı ekleyen odağı atladı mı? Bu soruma da cevap verirseniz sevinirim.
Ara
Cevapla
#88
İspanya iç savaşı için birlik sayısı ve çeşidine laf ettim orada. Olayları tarihsel olarak ele almak anladığım kadarıyla bu şekilde imkansıza yakın olacak, oyunda var olan özellikleri kısıtlayarak tarihsellik yapılmaz. Bu oyun topluluklarının ettiği işkenceyi 'fütüristik' mod yapımcıları yapmadı bu tür oyunlara. Neyse yazılı olarak bir kez daha dile getirdim düşüncemi umarım bir gün diyeceğim ama zannetmiyorum çoğunluk kazanmak istediği için bu tür oyunlarda kuralların var olması işlerine geliyor herkesin.
Ara
Cevapla
#89
(25-11-2019, 19:06)Kirpi : 'Gönüllü birlikler kuşatma altına alınmamak için bir limandan başka bir limana gönderilemez. (Örneğin İspanya İç Savaşı sırasında SSCB oyuncusunun Valencia limanından Barcelona limanına kaçması)

-Gönüllü birlikleri denizde konvoy yağmalama emri ile yakalayamıyoruz ve bu da karşı oyuncunun askerini kaçırmasına olanak sağlıyor.' 

Pek açıklamaya gerek yok, yukarıda yazdığım gibi exploit veya 'öznel' denge oluşturmak için koyulmuş bir kural. 

Exploit yapılmasına engel olmak için eklenen kurala karşı çıkan birini ilk kez görüyorum. Oyuna gelen son yamada yanlışlıkla Almanya'ya 10000 Tiger veren bir buton bıraksalar o butona basmayı yasaklamak da mı oyun keyfini baltalamak olacak?

(25-11-2019, 19:06)Kirpi : 'Ethiopian War Logistics odağı atlatılamaz.

-İtalya oyuncusu bu odağı yapay zekanın üstteki ve alttaki İtalyan toprağını ele geçirmesini sağlayarak atlatmakta olup oyuna bir odak önde başlıyor.' 

Oyun 1936'da başlıyor, 1935 yılında İtalyan hükümeti zaten bunun için önlemler almaya başlamıştı 1936 yılında gelişen bir takım olaylar sonrasında sevkiyatı hızlandırmış kısacası gerçekte yapılan bir olayı oyunda yasaklamak tarihselliğin dışı...

Ethiopian War Logistics odağı zaten o 'bir takım olayları' yansıtmak için kullanılan bir odak. Oyuncular Etiyopya'ya karşı bilerek kaybederek bu 'bir takım olayları' yapmadan odağı geçmeye çalışıyor. Etiyopya'ya bilerek kaybetmenin tarihselliğini geçtim bu da bir exploit en sonunda.

(25-11-2019, 19:06)Kirpi : 'İspanya oyuncusu Axis'e giremez, savaşa katılamaz. Sadece Almanyaya gönüllü gönderebilir.

-İspanya oyuncusunun savaşa katılması durumunda Cebelitarık çok rahat düşmekte olup Allies'ın Akdeniz ile olan bağlantısı zayıflamaktadır. Ayriyeten tarihte de İspanya zaten savaşa katılmadı.'


İspanya iç savaşına İtalya, 'Corpo Truppe Volontarie' isimli seferi birlik yollamıştır. 50.000 Asker yaklaşık 800 uçak 4 denizaltı 1 kruvazör vs vs gibi inanılmaz derecede askeri yardımda bulunmuş bir ülkedir. 

Fransa, Birleşik Krallık hele ki Birleşik Krallık ve ABD ciddi çarpışmalara girmiştir. Almanya'nın Kondor Lejyonu zaten ayrı bir hikaye kısacası 'Denge' için tarihsellik feci şekilde baltalanmış. 

Ciddi çarpışmalara girmiştir dediğin Fransa, Birleşik Krallık ve ABD oyun kısıtlamaları sebebiyle İspanya savaşına gönüllü gönderemiyor. Biz de bu dengesizliği engellemek için farklı yollar deniyoruz.

(25-11-2019, 19:06)Kirpi : 'İspanya İç Savaşına X gönderilebilir.

-Mevcut kural oyuncunun dağcı birliği göndermesine olanak sunduğu için SSCB genellikle İspanyayı hiç zorlanmadan kazanabiliyor. Bunun önüne geçmek için bu kural "İspanyaya Almanya ve İtalya istediği birlikten istediği sayıda gönderebilir. SSCB sadece dört adet piyade birliği gönderebilir. SSCB'nin tank veya özel kuvvet birimi göndermesi yasaktır. Japonya hiçbir şekilde gönüllü gönderemez (uçak gönüllüleri de dahil)." düzenlenebilir. Bu sayede İspanya İç Savaşı bir nebze olsun daha tarihsel ve dengeli olacaktır.'

Yine tarihsel gerçekçiliği baltalayan bir kural, Cumhuriyetçi İspanya 500 milyon dolara tekabül eden (1939 yılı için) askeri yardım talep etmiştir SSCB'den, 250 uçak 800 top 700 tank 300 zırhlı araç milyonlarca mühimmat ve 70 bin tonun üzerinde savaşta kullanılmak üzere sarf malzemesi yollamıştır. Zaten İspanyol Hava Kuvvetlerinin içinde yaklaşık olarak bin tane Sovyet pilotu vardı. 

İspanya'ya ekipman gönderme konusunda bir kuralımız yok. Sovyetler isterse belirttiğin ekipmanları İspanya'ya gönderebilir. Aynı şekilde hava gönüllüsü de yollayabilir.

Sovyetlerin, Atlantik ticaret rotasını kapatmasını yasaklayan bir kural koyuyordum ben yanlış hatırlamıyorsam. Pasifiğin komple kapatılması tartışmaya açık bir kural.
hby6qc.gif
[+] 2 üye Ayro nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#90
Ne expoliti yahu bakın kuralların saçmaladığı yerlerden biri, Birleşik Krallık olarak Dunkirk'ün heyecanını yaşayamayacak mıyım ? Ben burada tek tek kuralların her birinde eksik bulup yazabilirim bunun bir faydası olmaz söylemek istediğim şey kurallar bütünü tarihselliği bozup denge unsuru yaratıp 'zevkli' oyunlar için var olan bir şey... Bu tür oyunlarda denge unsuru yaratmak kadar gereksiz ve yanlış bir şey yok bence olay bundan ibaret, zaten eleştirdiklerim de özellikle denge için koyulmuş kurallar yani hemen savunmaya geçip şunu şöyle şu sebepten yaptık demenize gerek yok neyin ne olduğu ortada ben kendi düşüncemi söylüyorum tarihsel gerçekçiliğe uymayan kısımları söyledim, itirazı olan var mı ? Hayır bu böyle olmadı diyen var mı ? Yok demek ki şöyle 2 dakika göz gezdirince tarihsel gerçekçilikten ne kadar uzak olduğunu görmüş olduk kuralların.
Ara
Cevapla
#91
Oyunu birebir tarihsel oynarsak nasıl eğlenebiliriz? yani Almanya'nın savaşı kaybetmesi kesin olsa Almanya oyuncusu kaybedeceğini bile bile niye oynasın? Anlaşılmayan nokta bu oyunu biz oynarken Alternatif tarih yaratıyoruz yaşanmış tarihi taklit etmiyoruz.
[+] 1 üye Sxario nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#92
Kuralları tam okumadığınız veya okumaya tenezzül etmediğiniz yazdığınız birçok cümleden aşikar oluyor. Örneğin "Birleşik Krallık olarak Dunkirk'ün heyecanını yaşayamayacak mıyım?" diye sitem etmişsiniz, lakin kurallarda İngiliz ordusunun Fransız ana karasına asker getirmesiyle ilgili bir yasak mevcut değil. İlgili kural Fransa'da sadece İngiliz ve Fransız birliklerinin çarpışabileceğini söylüyor. Başka bir örnek ise yukarıda "Ethiopian War Logistics" odağının atlanılmaması ile ilgili olan kuralı eleştirirken 1935 yılında İtalyanların aldığı önlemden ve akabinde sevkiyatı hızlandırmalarından bahsetmişsiniz. Ancak bahsi geçen kural burada oyuncunun o odağı yapay zekaya odağı yapması için gerekli olan eyaletleri kontrollü olarak devredip atlayamayacağını söylüyor. Sizce İtalyan hükümeti gerçek hayatta Etiyopya'da bulunan birliklerine telgraf yoluyla emir gönderip böyle bir şey yapılmasını mı emretti? Ayriyeten oyunu ya tam olarak bilmiyorsunuz ya da birkaç saat oynadıktan sonra hayallerinizdeki tarihi gerçekliğe uygun olmadığını düşündüğünüz için yarıda bıraktınız. Eğer bu gibi bir mazeretiniz yok ise oyun içerisinde ABD, İngiltere ve Fransa'nın İspanya İç Savaşı'na gönüllü birlik gönderemediğini biliyor olurdunuz. Bazı şeyleri eleştirirken lütfen oyun mekaniğini de hesaba katınız.
Ara
Cevapla
#93
(26-11-2019, 05:03)Sxario : Oyunu birebir tarihsel oynarsak nasıl eğlenebiliriz? yani Almanya'nın savaşı kaybetmesi kesin olsa Almanya oyuncusu kaybedeceğini bile bile niye oynasın? Anlaşılmayan nokta bu oyunu biz oynarken Alternatif tarih yaratıyoruz yaşanmış tarihi taklit etmiyoruz.
Ben her Almanya oyunumda kaybedecegimi bilerek oynadim. Muhim olan destansi bir mudafaa ile kaybetmekti, direnmekti. Oyunu sadece kazanma odakli oynayanlar yanlis yapiyorlar. Siyah ve beyazin arasinda sonsuz gri ton var. Hedef kazanmak olmamali, iyi bir mucadele ortaya koyabilmek olmali.
[+] 2 üye napolyon94 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#94
(26-11-2019, 17:44)napolyon94 :
(26-11-2019, 05:03)Sxario : Oyunu birebir tarihsel oynarsak nasıl eğlenebiliriz? yani Almanya'nın savaşı kaybetmesi kesin olsa Almanya oyuncusu kaybedeceğini bile bile niye oynasın? Anlaşılmayan nokta bu oyunu biz oynarken Alternatif tarih yaratıyoruz yaşanmış tarihi taklit etmiyoruz.
Ben her Almanya oyunumda kaybedecegimi bilerek oynadim. Muhim olan destansi bir mudafaa ile kaybetmekti, direnmekti. Oyunu sadece kazanma odakli oynayanlar yanlis yapiyorlar. Siyah ve beyazin arasinda sonsuz gri ton var. Hedef kazanmak olmamali, iyi bir mucadele ortaya koyabilmek olmali.
Sxario'nun bahsettiği olay bu değildi yalnız. Bahsettiği şey oyundaki her şeyin tamamen tarihsel olamayacağıydı. Örneğin oyunlarda Japonya'nın Midway'de kazanmasını, Almanya'nın Stalingrad'ı ele geçirmesini, Müttefikler'in Berlin'i ele geçirmesini ve Almanya'nın El Alamein'de kazanmasını yasaklayan kurallar olduğunu varsayalım. O zaman bizim iyi kodlanmış bir yapay zekadan ne farkımız kalırdı? Etkinliklerde oyunun gidişatının tarihsel ve dengeli, savaşların kaderi ise oyuncu tarafından belirlenmesi sağlanmış. Yani bir Almanya oyuncusu oyunun sonunda sırf oyun tarihsel olsun diye kaybetmek zorunda değil. Ayrıca bence bu kuralları eleştiren oyuncuların eleştirileri tamamen önyargıdan oluşuyor. Bunu da eleştirenlerin buradaki etkinliklere veya iyi organize edilmiş herhangi bir sunucudaki ortamı bilmemelerine bağlıyorum.
[+] 1 üye The Dawnguard nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#95
'Kuralları tam okumadığınız veya okumaya tenezzül etmediğiniz yazdığınız birçok cümleden aşikar oluyor.'

Okumanızda bir problem veya art niyet yoksa yazdıklarımı anlayabilirsiniz.

'kurallarda İngiliz ordusunun Fransız ana karasına asker getirmesiyle ilgili bir yasak mevcut değil.'

Limandan limana kuşatma altında asker taşısam acaba ne kadar linç yerim ?
Ekleme: Dunkirte neyden bahsettiğimi bilmiyorsunuz bile sözde tarihsellikten bahsediyorsunuz neyse artık...

'Ayriyeten oyunu ya tam olarak bilmiyorsunuz ya da birkaç saat oynadıktan sonra hayallerinizdeki tarihi gerçekliğe uygun olmadığını düşündüğünüz için yarıda bıraktınız. Eğer bu gibi bir mazeretiniz yok ise oyun içerisinde ABD, İngiltere ve Fransa'nın İspanya İç Savaşı'na gönüllü birlik gönderemediğini biliyor olurdunuz. Bazı şeyleri eleştirirken lütfen oyun mekaniğini de hesaba katınız.'

Yeteri kadar oynadım, serinin ilk oyunu dahil olmak üzere o yüzden yazdıklarınızı ilkokul çocuğuna yazmıyorsunuz. Evet biliyorum yollanamıyor fakat kısıtlamalar ile 'denge' yapılmaya çalışılıyor eleştirdiğim taraf bu, o yollayamaz bu yollayamaz vs vs dediğiniz her şeyi açıkladım kurallarınız tarihsel gerçekçiliği yansıtmıyor ve yansıtmayacakta oyun eksik diye mesajda belirttim zaten lütfen biraz okuyun, sizin kadar boş yazmıyorum.

Oyunlar tarihsel, hangi noktalar tarihsel değil diye soran sizdiniz cevabınızı aldınız ve sonuçta tarihsel olmadığını açıkladım yok öyle böyle diyorsunuz. Kısacası bu kurallar alternatif bir evren için var tarihsellik için değil
[+] 1 üye Kirpi nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#96
(27-11-2019, 17:06)Kirpi : 'kurallarda İngiliz ordusunun Fransız ana karasına asker getirmesiyle ilgili bir yasak mevcut değil.'

Limandan limana kuşatma altında asker taşısam acaba ne kadar linç yerim ?
Ekleme: Dunkirte neyden bahsettiğimi bilmiyorsunuz bile sözde tarihsellikten bahsediyorsunuz neyse artık...

Oyunun ikmal mekaniğine göre limanda bulunan askerler kuşatma altında olmuyorlar/İkmal alabiliyorlar. Eskiden nasıldı bilmiyorum ama bir süredir oyuna girmediğinizden bildiğiniz bazı şeyler değişmiş olabilir.
hby6qc.gif
Ara
Cevapla
#97
Askerlerinizi limandan tahliye etmenizi yasaklayacak bir kuralı ben hatırlamıyorum. Ayriyeten eleştirilerinizin çoğu oyunda haksız avantaj sağlanmaması için tasarlanmış kurallara çamur atmaktan ibaret. Ben sizi hiçbir HoI4 etkinliğinde görmedim ve şahsen sizin çok oyunculu tecrübenizin olduğuna inanmıyorum. Kuralları eleştirmeniz için öncelikle o kuralların nasıl uygulandığını bilmeniz gerekir. Siz sadece tarihsellikten bahsetmişsiniz ama zaten Paradox bu oyunu %100 tarihsel bir şekilde tasarlamadı. Bu oyun tamamen tarihsel tasarlanmış olsa Almanya'nın 1945'te zorla kaybetmesi gerekirdi. Bu zorlama bizim koyduğumuz kurallardan değil bizzat Paradox'un tasarladığı bir mekanikten gelirdi. Oyun böyle olsaydı mazoşist olmayan hiç kimse kaybedeceğini bile bile Almanya oynamazdı. Bu dediklerim sadece Almanya için geçerli değil tabii ki.
[+] 1 üye The Dawnguard nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#98
Öncelikle bu konuda bir sürü kural var, kurallar ne zaman işin içine bu denli sert şekilde girdi ben topluluk ile oynamayı kestim bu doğrudur. Kuralların nasıl uygulandığını biliyorum sayfalarca dolu çıkan kavgalardan, host olup arkadaşlarına boost verenler vs vs konumuz bu değil... Tarihsel bir oyun oynandığını söylüyorsunuz fakat tarihsel olmadığını söyleyince ' e %100 tarihsel değil tabi ki mazoşist olmayan hiç kimse kaybedeceğini bile bile Almanya oynamazdı' diyorsunuz. İddianız neydi konu nereye geldi ? En başında da yazdım kuralları savunma şekliniz 'tarihsel' , içeriği 'denge'. Her şey birebir tarihsel olsun diye bir iddiamda yok tarihselliği bariz şekilde baltalayan kurallara benim eleştirim . Bunları söyledikten sonra dengeden bahsettiniz bende ' O zaman tarihsel bir oyun olmuyor' demek istedim.

Yukarıda yine bahsettiğim gibi oyun 'eksik' bazı mekanikler modlar ile bile düzeltilemiyor, en iyi tarihsel gerçekçiliği sunduğunu iddia eden Black Ice modu bile oyun mekanikleri yüzünden komple değişime gitti kabine kısmı kökten değişti fakat yine düzelemedi bazı şeyler.

Oyun daha ilk reklamı yapılmaya başlandığında twitch ve youtube üzerinden 'tarihsellik' üzerine bir iddiası yoktu. Tek söylenen şey savaşı köküne kadar hissedeceksiniz idi. Zaten bunun üzerine kurulu olan bir oyunda 'Kurallarımız tarihselliği esas almıştır' düşüncesi yanlış, tarihsel diyorsanız her şey birebir olmak zorunda değil canlandırma yapmıyor kimse artık hoi3 ortamı yok bu oyunda sadece aynı şartlar ve aynı imkanlar sağlanıp farklı senaryolar ortaya çıkar ki bu da oyun zevkini hat safhaya çıkarır en başından beri anlatmak istediğim şey bu. Zaten @Ayro ve sizin dediğinize katılıyorum bir noktada eleştirim farklı bunu anlayın lütfen, belgesel çekilmiyor en nihayetinde oyun bu...
Ara
Cevapla
#99
Eleştirilerinizin birkaçı tarihselliği bozduğu iddiasıyla oyunun açığını kullanmayı engelleyen kuralları hedef alıyor. Oyun açıklarının var olma sebebi ise Paradox'un oyun mekaniklerinin bir kısmını eksik tasarlamış olması. Biz ise birtakım kurallar aracılığıyla suistimal edilebilir bazı unsurları yasaklıyoruz. Ben yazdıklarımda bu oyunun tarihsel olduğunu söylemedim. Sadece biz oyuncuların oyunu kendi tasarladığımız kurallar ile tarihsel gerçekliğe en yakın derece oynamaya çalıştığını söyledim. Bunu yaparken oyunda kimsenin herhangi bir unsurdan haksız yere avantaj sağlamamasını da hesaba kattık ki zaten kurallar bunun için var. Ayriyeten sizin iyi organize edilmiş ve sağlam kuralları olan bir sunucuda HoI4 oynadığınıza inanmıyorum. Şahsen ben buradaki etkinliklerde "host olup arkadaşlarına boost veren" diye sınıflandırabileceğiniz oyuncu görmedim. Tabii eğer gidip ismi "1936 TÜM TÜRKLER GELSİN" olan bir HoI4 lobisine girdiyseniz bir şey diyemem.
Ara
Cevapla
Horstorical modu için horstorical kendi serverlarında da şöyle kurallar var.
Japonya İtalya Almanya toplam 21 div ispanyaya atabilir.
İspanya savaşına tank template ordu gönderilebilir ama tank gönderilemez.( Sebep olarak almanlar panzer leader engineer ve ranger lazım. Sovyet bunu finlandiya savaşından alabiliyor ama almanya yapamıyor)
bu kuralları moda özel farklı şekilde yaparsak oyun daha competitive ve dengeli ilerler. Çünkü bunun modunu onlar yapıyor ve kurallara göre de değişiklik yapıyor.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.