İleti Sayısı: 6,426
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
79
25 Nisan 2019'da çıkan Imperator: Rome; çıkışından, hatta duyuruluşundan itibaren birçok tartışmayı beraberinde getirmişti. Oyun büyük çaplı ücretsiz güncellemelerle toparlanmaya çalışılsa ve Senatus Populusque gibi birtakım yenilikçi fikirler denense de oyunun kötü gidişatı engellenememişti. Nihayetinde oyunun çıkışından 2 sene gibi kısa bir süre sonra oyundan desteğin fiilen çekildiği duyurulmuştu.
Imperator: Rome'un yaşadığı başarısızlığı ve neticede Paradox'un havlu atmak zorunda hissetmesini nelere bağlıyorsunuz?
•
İleti Sayısı: 2,407
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
50
28-02-2024, 20:04
(Son Düzenleme: 28-02-2024, 20:09, Düzenleyen: unonimus. Toplamda 2 kere düzenlenmiş.)
Şöyle cüce müce ork mork ekleselerdi iyiydi.
Edit: Bunu aslında göndermeyecektim, yanlışlıkla "Cevabı Gönder"e bastım. Ama bunu, meselenin konu olmadığını ima ettiğim şeklinde okuyabilirsiniz.
İleti Sayısı: 9,467
Üyelik Yılı: 2021
Imperium:
26
Geç dönem Roma dlc'si görmek isterdim.
Paradox DLC bombardımanı yapmadı öksüz kaldı oyun.
•
İleti Sayısı: 609
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
1
28-02-2024, 21:38
(Son Düzenleme: 28-02-2024, 21:43, Düzenleyen: Bambukavak. Toplamda 1 kere düzenlenmiş.)
Bence başarısız bir oyun değildi, yeterince desteklenmeyip başarısızlığa terkedildi. Oyunun arkasında durulmalıydı biraz.
Bunun sebebi de tahminimce satışların kendi beklentilerinin altında kalmış olması.
Mali olarak eşeği sağlam kazığa bağlama ihtiyacı hissetmiş olabilirler.
Daha fazla para kaybetmeden kaçalım demişlerdir.
Sonuçta EU4 HOI4 gibi bir seri değildi. Önceki oyunlardan gelen bir oyuncu kitlesi yoktu.
Haliyle daha fazla desteklenmeliydi başarılı olması için. Yeni bir seri başlatılabilirdi, yazık oldu.
İleti Sayısı: 487
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
Rome bence pdx'un çıkardığı son oyunlara bakarsak bize çok fazla şey söylüyordu. CK3 ve Vic3 de Rome kadar sıkıntılı olarak çıktı ama Rome için ana problem çok popüler bir serinin devam oyunu olmamasıydı. Arkasında eski oyunu oynayıp büyük hayallerle bu oyunu sabırla bekleyen bir kitlesi yoktu. Rome ne kadar kötüyse bu saydığım diğer oyunlar da o kadar kötüydü. Bu aslında pdx'un oyun yapma kalitesinin ne kadar düştüğünü gösteriyor diye düşünüyorum. Kısacası Rome başarısız oldu çünkü pdx eskisi kadar kaliteli bir firma değil.
•
İleti Sayısı: 908
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
1
Diğer paradox oyun srrilerine bakınca her birinin kendine özgü amaç yöntem veya mekaniklerinin varolduğu gözükebilir. Hoı savaş, Victoria ekonomi, CK karakter yönetimi gibi. Ama iş I rome gelince böyle bir kimliğe sahip olmamakla beraber yaptığı her şeyi zaten daha iyi yapan bir paradox oyunu zaten vardı. Oyunun çıkışında DLC politikasının getirdiği oyunun boş çıkma sorununun yanında savaş ve sürekli iç savaş çıkartan hanedan mekanikleri oyuncuları iyice soğuttu
•
İleti Sayısı: 374
Üyelik Yılı: 2020
Imperium:
0
Başarısız olmadı, başarısızlığa terk ettiler. Bu oyun gerekli güncellemeler ve eklentilerle bütün Paradox oyunlarının pabucunu dama atacak potansiyele hala sahip. Ben olsam EU'daki bütün adamı buraya aktarırdım, tertemiz arayüz, potansiyel desen arşa kadar, karakter mekaniği ekle CK gibi yap veya HoI gibi savaş mekanikleri ekle, Victoria gibi barbar kavimlerin Roma'ya adaptasyonunu sağla vs. pek çok şey yapılabilir.
İleti Sayısı: 5,868
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
37
Son hali diğer Paradox oyunlarına kıyasla hiç te kötü sayılmazdı. Niye hiç tutmadının cevabı basit, oynaması eğlenceli bir oyun değildi.
1. büyük sıkıntısı o dönemde o kadar geniş kapsamlı bir Strateji oyunu çok zor. Roma,Kartaca ve Yunanistan dışındakileri sadece döneme çok ilgi duyan tarih nerdleri bilir ve ilgisini çekebilir. Diğer tagların kimliklerini hep en ufak ilgimi çekmeyen cart curtlar olarak gördüm. Kapsamı o kadar geniş tutunca da doğal olarak tüm haritayı oynanabilir kılmak için gereksiz bir çaba harcarken bu 3'lü için özel, oturaklı ve zevkli oynayışlar sunamıyorusun.
2. büyük sıkıntı o dönemdeki bir oyunun en temelinde Akdeniz kıyıları etrafında şekillenmesi mecburiydi. Fakat oynayışta bunun üzerine en ufak bir yönelim yoktu.
Bunu sanırım daha önce de forumda söylemiştim. Imperator: Rome'un idealde, sadece Akdeniz etrafı bölgelerinden oluşan bir haritadan ibaret, ufak bir yan oyun olması lazımdı.
İleti Sayısı: 374
Üyelik Yılı: 2020
Imperium:
0
(29-02-2024, 10:02)Voidian : Son hali diğer Paradox oyunlarına kıyasla hiç te kötü sayılmazdı. Niye hiç tutmadının cevabı basit, oynaması eğlenceli bir oyun değildi.
1. büyük sıkıntısı o dönemde o kadar geniş kapsamlı bir Strateji oyunu çok zor. Roma,Kartaca ve Yunanistan dışındakileri sadece döneme çok ilgi duyan tarih nerdleri bilir ve ilgisini çekebilir. Diğer tagların kimliklerini hep en ufak ilgimi çekmeyen cart curtlar olarak gördüm. Kapsamı o kadar geniş tutunca da doğal olarak tüm haritayı oynanabilir kılmak için gereksiz bir çaba harcarken bu 3'lü için özel, oturaklı ve zevkli oynayışlar sunamıyorusun.
2. büyük sıkıntı o dönemdeki bir oyunun en temelinde Akdeniz kıyıları etrafında şekillenmesi mecburiydi. Fakat oynayışta bunun üzerine en ufak bir yönelim yoktu.
Bunu sanırım daha önce de forumda söylemiştim. Imperator: Rome'un idealde, sadece Akdeniz etrafı bölgelerinden oluşan bir haritadan ibaret, ufak bir yan oyun olması lazımdı. 1) EU'da da bir sürü ilgi çekici olmayan ülke var hatta HOI için bile bu denebilir ama detaylandırdıkça bu ülkeler ilgi çekici hale geldi ya da geliyor, hatta Victoria'da da Zulu falan gibi ülkeler var bu da farklı oynanış zorlukları sunuyor ki bu da ileride umuyorum daha renkli olacaktır. Yani illaki tarih nerdü olmaya gerek yok, iyi, dengeli, detaylı bir oyun sunduktan sonra pekala çok rahat oyuncu çekilebilir.
2) Bu da üsttekiyle bağlantılı aslında, oyunun adı Rome, buralarda olması beklenebilir tabii ki ama tarih sadece burada atmıyordu. Yukarıdaki konuya tekrar dönüyoruz, sen atıyorum çok alakasız bir bölgeye DLC yapıp, dengeli bir şey sundun da mı insanlar beğenmedi?
Son kısım yan oyun değil belki ama ne kadar mümkün pek anlamamakla beraber, CK3 için bir DLC gibi bir şey olsa ve tarih aralığını da epeyce bir genişletse nasıl olurdu diye merak etmiyor değilim fakat sanırım mümkün değil en azından 5 - 10 sene için.
•
İleti Sayısı: 5,868
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
37
29-02-2024, 14:45
(Son Düzenleme: 29-02-2024, 14:48, Düzenleyen: Voidian. Toplamda 3 kere düzenlenmiş.)
Alıntı:döneme çok ilgi duyan tarih nerdleri
Kardeşim sen zaten kendini ortamlarda Marcuss Crassuss nickiyle ifade ediyosan çizginin diğer tarafındasın :d
IR nevi şahsına münhasır bir oyundu.
EU4 sadece harita boyama oyunu, farklı şartlarda farklı coğrafyalarda başlamak kendi başına yeterince fark yaratıyor zaten. Tarihi dönemi sebebiyle de çoğu bölgede az çok bir ilgi çekicilik var. IR'a kıyasla oldukça yakın bir dönem, insan haritaya bakıp bağ kurabiliyor, IR'daki "abuk subuk" taglar ha fantastik evrende uydurulmuş ha tarihte varmış normal bir oyuncu için fark etmiyor. EU4'te Zulu vs. gibi alternatifin alternatifi taglara genelde 2000-3000 saatten sonra dadanılır. Şahsen IR döneminde, bahsettiklerimin dışı coğrafyalarda ne oluyor ne bitiyor hiç umrumda değil. Olsa olsa Türkler ne yapıyomuş diye biraz merak ederim.
HOI4'te başka bir hikaye kıyaslamak doğru değil ama HOI4 dediğimi başaran bir oyun, haritada zaten çok fazla tag yok, temel oynayış ta 3-4 ülke arasında dönüyor.
Victoria konusunda bilgim de fikrim de yok fakat zaten o da tutmamış bir oyun.
İleti Sayısı: 398
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
0
Çorba bir oyundu ve toparlama yoluna gitmediler. Aslında beklentim çok idi. Ancak devamını üstüne durup getirmediler. Bunun yerine diğer oyunlara ağırlık verip dlc bombardımanına tuttular. Bu net paragözlük işareti. Kolaya kaçmak. Bu tür firmalar ilerleyen süreçte daha kötüye gidip batıyor. Paradox 'tan da böyle bir şey bekliyorum.
•
İleti Sayısı: 3,510
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
51
Voidian'ın dediği gibi ana sebep bence de. Oynanış olarak güncellemeyle oyunun geldiği son nokta hiç de fena değildi aslında. Total War da Pharaoh oyununda benzer bir durum yaşadı. Pharaoh ile alakalı şunu yazmıştım:
(23-12-2023, 12:30)Aytaç : Mükemmel bir oynanışa sahip olsa da Pharaoh'u oynamam ben ya oturup. Antik çağda Mısır'da bir şehir devleti hükümdarı Zattirizortenses ile yandaki şehir devletin hükümdarı Patatesos'un hükümdar olduğu 400 nüfuslu Çayelindenöteyesos köyünü fethetmeli bir dönem bana ilgi çekici gelmiyor.
Bu yorumum Imperator için de geçerli. Dönemin ufak tefek devletçiklerini beğenmiyorsun madem git Roma, Kartaca falan oyna desen bile savaştığın, etkileşimde bulunduğun devletler ufak tefek şehir devletleri. Biri ticaret teklifi, biri savaş açıyor, biriyle savaş halindesin ama bu ülkelerin bayrağını, adını tanıyamıyorsun daha.
Rome Total War ilk oyunu mesela tarihsellik açısından baya dandikti. Ama oyunu oynayan biri için devletleri Cermenler, Britonlar, Galyalılar, İspanyollar gibi tarihten uzak ama basit bir şekilde karakterize ettikleri için anlaması ve alışması daha kolay bir oyundu. Hedef kitlesi de o yüzden daha geniş olabildi.
•
İleti Sayısı: 1,167
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
2
Imparator Rome Potansiyeli çok yüksek bir oyundu harcandı benim en sevdiğim paradox oyunlarının başında yer alır umarım birgün daha düzgün roma dönemli bir oyun alabiliriz sanırım bu Romanın Laneti Hangi oyun Romayı Konu aldıysa Beğenilmedi yada desteği çok az gördü.
Hail the Omnissiah! He is the God in the Machine, the Source of All Knowledge
•
İleti Sayısı: 9,467
Üyelik Yılı: 2021
Imperium:
26
(01-03-2024, 15:55)gLo1NN : Imparator Rome Potansiyeli çok yüksek bir oyundu harcandı benim en sevdiğim paradox oyunlarının başında yer alır umarım birgün daha düzgün roma dönemli bir oyun alabiliriz sanırım bu Romanın Laneti Hangi oyun Romayı Konu aldıysa Beğenilmedi yada desteği çok az gördü.
Total War'da olmadi.
•
İleti Sayısı: 387
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
0
Ben oyunu ilk çıktığında oynamıştım uzun bir aradan sonra yeniden başladım. Çok doğru tespitler var, ufak bi ek yapayım. Öncelikle oyun toparlanmış bence. İlk başta şikayet ettiğim çoğu şey (mesela isyanlar) dengelenmiş görünüyor. Tam eli yüzü düzelmişken desteği kesmeleri talihsiz olmuş. IR, eu hoi ck kadar ana kolon bir oyun değildi, belli ki prdx da tekel olmanın getirdiği rahatlıkla fazla üzerine düşmedi, y da uğraşmaktan vazgeçti ve garanti serilerine odaklanmaya devam etti. Prdx ve CA'ın en büyük sorunu alanlarında tek olmaları. Keşke ikisinin de karşısına eli yüzü düzgün firmalar çıksa. Yıllardır bunu bekliyorum çünkü bugün çıksan ve her şeyi düzgün yapsan rekabet edecek seviyeye gelmen seneler sürer. Kimse bu riske girmek istemiyor bizler de bu iki firmanın insafına kalıyoruz.
İleti Sayısı: 26,422
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
•
|