MMO: Guild Wars 2
#21
Bir zamanlar oynamıştım. Kötü oyun değil.
Ara
Cevapla
#22
JOqb8B.jpg

OyV485.jpg

YOqZ96.jpg

8NPRra.jpg

DyBgAO.jpg

Dun Duman ve Caine ile dungeona girisimiz.Ugrastik bayagi ama verdigi bonuslar iyiydi.Saglam para kastik.Eglenceliydi.

Duman; Thief Caine ; Elementalist ve bende okcu olunca tank bir karakterin eksikligini cektik. Zaman zaman elime kilic alip tank rolunu ne zaman ustlenmeye kalksam kendimi yerde buldum.
Ara
Cevapla
#23
Sıfır ölümle geçtiğimiz dungeonlar oldukça zevkliydi.

Bir dahakine @altnkurt, @Aytaç, @Justicar da gelirse daha eğlenceli olabilir dungeonlar. Sınıfları bu sebeple farklı açalım ki bu tarz birlikte oynadığımız durumlarda biri tank olsun biri buffer olsun demiştik ancak dün açık olan 3 kişinin hepsi DPS (hasar vermekle mükellef) sınıflardı dolayısıyla o istediğimiz "sen tankla ben onu bufflayayım o da uzaktan hasar versin" tarzı bir oyun planı ile oynamaktansa daha çok "pataküte" girişmeli bir şekilde oynadık. O şekilde de zevkliydi ancak gerçek anlamda dayanışmayla karakterlerin "birbirlerini güçlendirmesi veya hayatta tutmasıyla" daha zevkli olacağını düşünüyorum dungeonların.

Bu arada dünkü dungeonlar sonrasında 50 Leveli gördüm.
Per aspera ad astra.
Cevapla
#24
Guardian hesap açabilirim bi tane de. Oyuna girerken haber verirseniz buluşmak daha kolay olabilir.
Ara
Cevapla
#25
gw072.jpg

DLC olmayinca NPC yi bile kapatan Arenanet
gw070.jpg


gw068.jpg
gw061.jpg
Ara
Cevapla
#26
Max lvle ulaştık, oyunla ilgili düşüncelerimi yazayım.

Öncelikle şunu belirteyim oyunda PVP gibi işlerle hiç ilgilenmediğim için oyunun "dengesine" yönelik yorumlarda bulunamayacağım, bu oyun SWTOR'dan sonra PVP yapmadan max lvle ulaştığım 2. MMORPG oldu. Açıkçası PVP yapsak da elimde olan birkaç adam akıllı skilli spamlamak dışında ne yapabileceğimi bilmiyorum, çünkü oyundaki skiller çok bayat.

Oyun malesef ki modern MMORPG'lerin en büyük hastalıklarından olan (aynı durum ESO için de geçerli) skilllerin bayatlığı probleminden müzdarip. Oyunda bütün oyun 5 skill kullandım. Heropointlerle çeşitli specialization ağaçlarını açabiliyorsunuz, ancak örneğin 5 specializationdan 3 tanesinden sadece yararlanabiliyorsunuz ve bu specializationlar size herhangi bir skill sağlamıyor, mevcut skillerinizde bazı geliştirmelerde bulunuyor. Specializationların üstünde bulunan kısımları tamamladığınızda elit bir skill açabiliyorsunuz ancak bu skillerden de sadece birini skill barınıza ekleyebiliyorsunuz.

Thief olarak oynuyorum size oyunda kullandığım skilleri ve bu skillerin ne yaptığını söyleyeyim:
  • 1. skill tipik düz vuruş skilli, bol bol spamlanan türden.
  • 2. skill hedeflenen rakibe doğru bir atlayış yapan skill.
  • 3. skill yakındaki düşmanın üstünden zıplayıp düşmanın arkasına geçen bir skill, yani Evade skilli.
  • 4. skill uzaktan dagger fırlatıp düşmanı yavaşlatan bir skill.
  • 5. skill rakibe vurup bir anda görünmez olmanızı sağlayan bir skill, tahminim PVP skilli olduğu.
Bütün oyun 80 lvl bu skilleri kullandık, 6. skill yeri her zaman Healing için kullanılıyor ve bu Healingte de açtığınız specializationlara göre bazı seçenekleriniz var ancak hepsinin yaptığı şey tabi ki canınızı arttırmak. 6-7-8'de ise yine bu specializationlardan aldığınız - yine genellikle kendi başına iş yapmayıp diğer skilleri etkileyen bazı özellikler oluyor ben oyunun büyük bir kısmında orada pasif bonusları olan skiller bulundurdum - bu skillerden biri özellikle %25 koşu hızı sağlıyor PVE oynayanlar için çok iyi bir tercih.

Şimdi bunu neden anlatıyorum, çünkü bu skill sistemi oyunu bayatlaştıran bir sistem bana kalırsa, kaç sene oynadığımız antik ve paralı dahi olmayan Silkroad'ı ve o Silkroad'da oynadığım sınıfın denk geldiği Rogue skilleriyle durumu karşılaştırdığımda gerçekten daha göze çarpan bir durum ortaya çıkıyor.

O1R4c.png

Yukarıda gördüğünüz şey Silkroad'da Rogue skilleri. Evet saldırı skilleri kısmında zaman içerisinde daha üst seviyeleri açılsa da Dagger ve Crossbow için 4'er tarzda skillere sahipsiniz ancak onların dışında mesela oynanışı çeşitlendiren sayısız bufflar, çok daha yaratıcı ve oynaması çok daha zevkli skiller "bedava" bir oyunda varken benim GW2'de yaptığım yegane şey rakibin üstüne atlayıp 1. skilli spamlamaktan ibaret. Hatta hangi skilli ne sırayla oynadığımın önemi bile yok, rakibin yanındayken 2. yani rakibin yanına zıplayan skilli tekrar kullanabilirim ve hiçbir şey değişmez. 

Ancak Silkroad'da bile her oynanan skillin bir mantıklı sırası bulunurdu, Youtube'a rogue sro pvp yazınca çıkan şu videoyu örnek göstereyim:





Bakın bu videoda 10. saniyede pvp başlıyor videosunu izlediğimiz adam Warrior/Rogue. Oyuncu pvp'ye 2 handed sword ile başlıyor maksimum hasar için, 2 handed ile rakibi yere düşürmeye çalışıyor, düşüremeyince eline kalkan alıp kalkanla rakibini itiyor, rakibi ittikten sonra yine 2 handed'a geçip rakibin yanına gelerek tekrardan en yüksek hasar verecek saldırıyı yapıyor, 22. saniyede rakibi düşürünce Rogue'e geçip ele dagger alarak düşmüş hedefe bonus hasar veren Rogue skillini uyguluyor, Rogue ile geriye itilince tekrardan 2 handed'a geçip kazanıyor. Kullanılan her skillin bir sebebi var, bir mantığı var.





Thief pvp yazıyorum 1 tane bile 1v1 çıkmıyor, bilmiyorum oyunda 1v1 şeklinde pvp mi yok, ancak yoksa bile o da durumun vehametini gösteriyor. Şu videoda adamın kullandığı skillerin hiçbir düzeni yok, zaten pvp videosunda pvp yapmaktan çok gezme olmasından anlaşılıyor durum.

Oyunun grafikleri çok mühim değil, ancak item çeşitliliği sıkıntısı yaşıyor. Oyunun hikayesi olağanüstü bir şekilde kötü, oyundaki görev sistemi çok güzel. Vista olayının aynısı Wildstar'da da var. Oyunu free oynayanlara ilk başta büyük kısıtlamalar yokmuş gibi görünüyor ancak oynadıkça çok alakasız yerlerde kısıtlamalar görüyorsunuz, bu kısıtlamaların bazıları sanki bedava açılan reklam üyeliklerini engellemek içinmiş gibi görünse de, birçoğu da aslında oyunculara DLC aldırmaya yönelik zorlama niteliğindeki kısıtlamalar. 

Yukarıda PVP üzerinden yaptığım eleştiriler oyunun PVP'sinin zayıflığını göstermekten ziyade karakter yönetiminin amaçsızlığını göstermek içindi, bir MMORPG'nin en önemli kısımlarından birisi karakteri doğru oynamasını bilmek, ancak GW2'de bu durum skill spamlamaktan ibaret çünkü skiller belli şartlar altında kullanılmaları üzerine oluşturulmuş, yani rakip sana vurmak üzereyken Evade skilli atmalısın, rakibin uzaktaysa yanına 2. skill ile zıplamalısın mantığı konulmuş ancak rakip sana vurmuyorken de Evade skillini atabilirsin ve hiçbir şey değişmez, 5. skill'in zaten PVP dışında kullanılan bir skill olduğunu dahi düşünmüyorum. 

Özetlemek gerekirse:
  • Oyundaki skiller çok bayat.
  • Oyundaki itemler çok zayıf.
  • Oyunda consumable item eksikliği var (potu geçtim yemek yemek dışında kullanabileceğiniz item yok)
  • Oyunun hikayesi çok kötü.
  • Oyunun görev sistemi çok akıcı ve kaliteli.
  • Oyunun event sistemi planlandığı şekilde sonuç vermiyor çünkü bir yerde normal eventle karşılaşırken bir yerde Group Event'le karşılaşabiliyorsunuz, bu durum tasarlanırken insanlar group eventle karşılaşırsa arkadaşlarını çağırırlar diye düşünülmüş sanırım ancak çok ideal değil.
  • Oyundaki free kısıtlamaları ciddi bir şekilde oyuncunun hevesini kırabilecek kısıtlamalar, arkadaşlarınızla oynuyorsunuz ve birinize diğerinin çok ihtiyaç duyduğu bir item çıktı, o itemi bile maille gönderemiyorsunuz free iseniz. Belli bir kalitenin üstündeki itemleri pazar üzerinden satamıyorsunuz.
Per aspera ad astra.
[+] 2 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#27
Oyunu yaklasik 2 haftadir gunde ortalama 2-3 saat oynuyorum. Cok fazla MMORPG gecmisim yok fakat kendi capimda bazi degerlendirmelerimi yazacagim.

A)Olumlu Yonler

1) Oyunun en cok sevdigim kismi aylarini yillarini gommeden kisa surede end game content denilen oyun sonu kismina ulabilmeniz olusu.Ben 1 haftada max lv olan 80 ulasip oyun sonun iceriklerden hem Conquest hem WvW hem de Fractal yaptim bolca.Ayni zamanda yeri geldi World Boss lari kovaladim yeri geldi Dungeon a da girdim.Oyun sonu iceriklerinden sadece yapmadigim Raid kaldi. Yani isin kisacasi yaklasik 1 haftalik her gun 3-4 saatlik cabayla oyuna yillarini vermis kisilerin mesgul olduklari seylerle benim de ugrasma firsatim oldu. Bu benim gibi gunde sadece 2-3 saatini oyuna ayiracak vakti olan veya sadece haftasonlari oyun oynama firsati bulabilen is guc sahibi insanlar icin buyuk bir olay.

2)Grinding denilen canavar kesip kasma olaylarinin minumum olcude olmasi. Oyle aksam gireyim gece yatarken bota birakayim 6 ay sonra lv 120 ye ulasayim gibi bir olayin olmamasi. 

3)GW2 toplulugun genel olarak iyi olmasi.Biraz da oyunun ozelliklerinden kaynaklaniyor. Mesela boss kestiniz kutu cikti icinde 6 tane item var.Her oyuncunun bunu paylasmasi degil de herkesin o 6 itemi almasi gibi. Oldunuz diyelim res diye yazmaniza gerek bile olmadan yoldan gecen birinin size res atmasi.Ayni sekilde partilerde o sekilde.Kimse sizin ne oldugunuzu umursamadan direk aliyor partiye.Katki saglamazsaniz yine atiliyorsunuz haliyle.

4)Oyunun Pay to win olmamasi yani en azindan bir olcude olmasi. Oyun yapimcilari sizden sadece dlc ye para odemenizi bekliyor onun disinda gemle alinan diger seyler genel olarak kozmetik. Baska oyunlarda oldugu gibi 3 ayda bir yeni birsey cikarip bu itemi alanlarin onde olmasi gibi birsey soz konusu degil. Ama sunu da belirteyim dlc kisitlamalari cok mantiksiz.

5)PVP(conquest) de herkesin genel olarak herkesin %95 esit olmasi. PVP takiminizin ve sizin kendi karakterinize ne kadar hakim olmanizin pvp yi kazandiran en onemli etken olusu.

6)Max lv`ya ulasmanin yani sira set dizmenin kolay olusu.+9 luk item alacagim diye bir yerlerinizi yirtmiyor olusunuz. Oyunda en iyi armor exotic armor o da dungeon kasarak gelen token larla bedavadan ortalama 4-5 gunde exotic full set yapabiliyor olusunuz. Exotic in ustunde Ascended var onu elde etmesi de exotic e gore daha zor olsada yine de cok zor degil.Ayrica statlari sadece %5 farkediyor.Yani elzem degil.

7) Oyunda bir class i sectikten sonra omur billah ayni silah ayni rol yapmak zorunda olmayisiniz.Hemen hemen her sinif 2-3 silah birden kullanabiliyor olusu. Benim karakter Ranger Short Bow,Long Bow,Axe,Greatsword,Torch dahil bircok silahi kullanabiliyorum ve istersem DPS istersem de healer olabiliyorum.Bu olay diger classlar icinde gecerli. Yani su klassi sectim obur boyu tank olacagim yada omur boyu buffci olacagim diye bir olay yok.Yine de bazi karakterler bazi rollerde iyi tabii ki.

Olumsuz Yonler

Yani burada @Duman` ya katiliyorum. DLC olmadan bir suru sinir bozucu kisitlama var ona ragmen oyunda cok sey yapabilirsiniz ama en basitinden baska oyuncu karsilikli arkadas listesinde olmadikca ona PM atamamak da nedir yahuu?Sirf su kisitlama olmasa aktif bir guilde girip bayagi bir oynayabilirdim oyunu.Bunun disinda PVP sisteminde 1 vs 1 olmamasi buyuk eksiklik.Pvp ler genelde 5 vs 5 seklinde. Yine de conquest te bile tek tek de pvp yaptiginiz da cok oluyor. Bunun disinda WvW fena degil ama kimkime dumduma gir savas oluyor.Pek senkronize ekip olarak haraket etmiyorsunuz belli bir guilde le oraya girmemisseniz.

Birkac gorsel atayim

WvW de 30 kisiyle kale kapisi kirip baskin yaparken

LOb9Gz.jpg

Kapiyi kirip iceri daldik kale bossnu keserken

NOZMjX.jpg

Ava giden avlanir hesabi dusmanin gelmesiyle herkes yatti asagi

V3r4bZ.jpg

Yine WvW lerden

OyoQm4.jpg


LOb9Gz.jpg
Ara
Cevapla
#28
Oyunu 1 ay once birakmis olmama ragmen birkac ss atayim dedim.Oyunu birakma sebebim de artik Guild Online Hayat Offline seviyesine getirmesi beni. Uzun sure sadece log-in olayim login rewardlari alirim cikarim diye denedim olmuyor arkadas.Diyorsun girmisken Gunluk gorevleri yapayim o bitiyor diyorsun gunluk dungeonlari yapayim derken 3-4 saat gitmis bile.

World Boss`lardan goruntuler

7y5DYa.jpg

POmDp7.jpg

g9E6nb.jpg

Asagidaki goruntuler ise yaklasik 1.5 saat suren Dragon Stand eventi,20 defa yaptiktan sonra biktirsa da cok hos bir event olmus.Gunduzleri her 2 saatte bir oluyor ve yaklasik 200 kisi katiliyor haftasonlari.

vJrPmp.jpg

1GqE4G.jpg

rJn1j1.jpg

Ejderhanin hava adasini isirip kayalari koparmasiyla oyuncularin dusmesi gayet guzel olmus.

LOmD2b.jpg
[+] 1 üye Sezar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.