[MP] EU4 - Multiplayer: Mart 2018
#1
JQJngE.jpg
Eu4 Mart ayı multiplayer etkinliğine hoş geldiniz.


Katılım Usülümüz 
Oyunculardan katılım mesajlarında aşağıdaki unsurları belirtmiş olması beklenir.
  • Steam Linki
  • Oyun Saati
  • Tercih Edilen 3 Ülke

(Avrupa'da 1 major, Avrupa-dışı herhangi bir ülke, Avrupa'da 1 minor)
Avrupa'daki major ülkeler: İngiltere, Fransa, Kastilya, Avusturya, Osmanlı, Polonya, Moskova.
Etkinliğe başvuru yapmış herkes konunun ilk mesajını okumuş ve onaylamış sayılır.

İşleyişimiz 
Bu maddeler etkinliğin işleyişini belirler.
  1. Oyundaki karar mercisi GM'dir, kurallara uymamaları veya etkinliğe zarar vermeleri durumunda oyuncular uyarılabilir veya etkinlikten çıkarılabilir.
  2. Oyun Salı ve Cuma günleri 21.00'da başlar, her gün oyun öncesi ulaşılacak bir tarih belirlenir ve bu tarihe kadar oynanır.
  3. Her oyun günü bu konu altından kayıt dosyası paylaşılır, oyunculardan bu kayıt dosyasını indirmiş bir şekilde lobiye girmeleri beklenir.
  4. Oyunculardan oyun günlerinde devamsızlık yapmamaları, yapmaları gerektiği zaman bunu önceden bildirmeleri ve yerlerine kendi politikalarını devam ettirecek yedek oyuncular bulmaları beklenir.
  5. Oyuncular ülkelerinin oynanamayacak duruma geldiğini düşünmesi durumunda GM'e bunu bildirerek ülke değiştirebilir.
  6. Her oyun günü sonrası bu konu üzerinden multiplayer haritası vb. içerikler paylaşılacaktır, oyunculardan bu konuya ülkeleri olarak katılım yapmaları beklenir.
İstirhamımız 
Bu maddeler kurallarla istesek de engelleyemeyeceğimiz, ancak dikkat edilmesinin ve uyulmasının etkinliğin sağlığı için önemli olan şeyler.
  1. Oyunda her zaman diplomasiye açık olun, diğer oyuncularla konuşun, önceki savaşta düşmanınız olan oyuncuyla bir sonraki savaşta çıkarlarınız kesiştiğinde dost olmasını bilin.
  2. Her zaman kendi ülkenizin çıkarı için oynayın, sizin ülkenizin çıkarına değilken başka bir ülkeyi oyuncusuyla aranız iyi olduğu için güçlendirmeyin.
  3. Yanınızdaki ülkelerle bir sınır belirleyip 300 sene o sınırlarda oynamayın, farklı bölgeler için değişken farklı politikalar kurun.
  4. Oyun içerisinde kendinize "daimi dost" ve "daimi düşman" belirlemeyin, dinamik bir diplomasi anlayışı edinin.
  5. Kolonici ülkelerle oynarken oyunun başında diğer kolonicilerle sınırları belirleyip 400 sene koloni savaşı yapmamazlık yapmayın.
  6. Farklı koşullara uyum sağlamayı bilin, bu oyunda yenilmek de var kazanmak da, yenildiğinizde hemen pes etmeyin, bu bir multiplayer, her şeyin sürekli lehinize olması mümkün değil.
  7. Oyun içerisinde absürt para transferleri yapmayın.
Kurallarımız 
Bu maddeler uymadığınızda etkinlikten uçurulabileceğiniz şeyler.
  1. Oyun içerisinde oyunun doğasına aykırı oynanışlar sergilenemez, herhangi bir bug veya exploitten yararlanılamaz.
  2. Oyuncular herhangi bir sebepten oyun içerisinde ülkelerine kasti zarar veremez.
  3. Savaşta taraflardan biri teslim olduğunda teslim olunan taraf en kısa sürede barış göndermek zorundadır, %100 WS'lik ülke serbest bıraktırmaları seçilemez.
  4. Savaşta birincil olan ülke savaşa giren müttefiklerinden toprak alınmasını engellemek adına direk teslim olursa, üstteki kural işlemez ve toprak istenen ülkeyle anlaşılana kadar savaş devam edebilir.
  5. Oyuncular herhangi bir savaş ilan edildikten sonra bu savaşa taraflardan birine müttefiklik atarak katılamaz, Enforce Peace veya Intervene War ile katılabilir.
  6. Enforce peace sadece savaşı %25 ve üstü savaş skoru ile önde götüren ülkelere atılabilir.
  7. Oyuncular condottieri özelliğini kullanamaz.
  8. Oyuncu overlord'un oyuncu tributary devleti bulunamaz.
  9. Oyuncular sadece 1 great power ile müttefik olabilir, bir great power bir başka great power'a garantörlük atamaz.
  10. Oyuncular diğer oyuncuları ilhak edebilir veya savaş yoluyla vassal haline getirebilirler, savaş yoluyla vassallanan oyuncunun o oyun günü içerisinde bağımsızlığını edinmesi gerekir, edinemezse ülke değiştirmek zorunda kalır.
  11. Oyuncular koalisyon hedefi ülkeye yarar sağlaması amacıyla koalisyona girip erkenden savaş açamaz, aynı durum din savaşları için geçerlidir.
  12. AI'ın savaş lideri olduğu savaşlarda, oyuncu bunu onaylamadıkça AI ile yapılan anlaşma yoluyla oyuncudan toprak alınamaz.
  13. 10 yılı geçen savaşlarda eğer savaş skoru %50 nin altındaysa önde olan oyuncu yarısı teklif ile anlaşma sağlayabilir.Eğer %50 ve üzeri durumdaysa savaş skoru kadar barış anlaşması imzalayabilir.Bu kuralla imzalanan anlaşmalarda sadece işgal edilen topraklar istenebilir.Bu kural gm tarafından anlaşmayan oyuncuya uygulatılır.
[+] 1 üye iberkay nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Fransa Useugi Brandenburg

2000 saat
[+] 1 üye Raijin nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Bilgisayarımın kısa süre önce hata vermesi ve hiç açılmaması nedeniyle bu organizasyona katılamayacağım kusura bakmayın. Şimdiden iyi oyunlar
[+] 2 üye kilical12333 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Moskova-Uesugi-İsveç
Oyun içerisindeki herhangi bir ülke verilebilir.
[+] 2 üye Aeschyli nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Fransa-Macar-Delhi
500 saat
Ara
Cevapla
#6
sonradan katılım var mı ? Böyle bir oyunu(kapışmayı) yeni görüyorumda katılmak isterim. discord kullanıyorum kanal varsa katılabilirim.
Ottoman-Oda(japonya)-brandenburg
460 saat- http://steamcommunity.com/profiles/76561198089091384/
Ara
Cevapla
#7
Fransa - Hollanda - Ajam
1100 saat
Ara
Cevapla
#8
Kastilya-Venedik-Fas
1900 saat
https://steamcommunity.com/profiles/76561198212838128/
[+] 1 üye Voidian nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
Muscovy-Lubeck-Uzbek
kayıtlarda 56 olmasına aldanmayın 280 civarı
http://steamcommunity.com/profiles/76561198217254607
Ara
Cevapla
#10
Daha biri bitmeden ikincisini kuruyo adamlar. Bu ne görmemişlik kardeşim.

(23-03-2018, 21:10)Snne : discord kullanıyorum kanal varsa katılabilirim.

Sol üstteki butonlardan da ulaşabileceğiniz Dc linkimiz:

https://discordapp.com/invite/JjAJqjx
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#11
kıskanma altn, çalış senin de olsun :D
[+] 7 üye Raijin nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#12
FRANSA - MEMLÜK - ADAL

1333 SAAT OYNAMA SÜRESİ
Ara
Cevapla
#13
Fransa-Papalık-Kilwa

(23-03-2018, 22:15)altnkurt : Daha biri bitmeden ikincisini kuruyo adamlar. Bu ne görmemişlik kardeşim.

Eskisini törenle bitirip öyle mi kuracaktık altn :D.Firaxis bölümü icraatlerimizi kıskanıyor kardeşlerim.
[+] 3 üye iberkay nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#14
Kastilya - Bahmanis - Portekiz

1609 Saat

http://steamcommunity.com/id/sxarios/
Ara
Cevapla
#15
(24-03-2018, 04:10)iberkay : Fransa-Papalık-Kilwa

(23-03-2018, 22:15)altnkurt : Daha biri bitmeden ikincisini kuruyo adamlar. Bu ne görmemişlik kardeşim.

Eskisini törenle bitirip öyle mi kuracaktık altn :D.Firaxis bölümü icraatlerimizi kıskanıyor kardeşlerim.

Savage
Ara
Cevapla
#16
ingiltere - Jianzhou - portekiz yada uesugi . Vazgeçtim ben. Bana ülke yazma admin. Bu multi için hazır değilim. Mayıs ayındakine katılacam inşallah.  Bu ay çok sıkıntı, çok fazla iş meşguliyet var.  Sayın katılımcılara buradan başarılar diliyorum.  

Aslında jianzhou yada uesugi istiyorum.  İngiltiere ve portekizi format gereği yazdım. Avrupada oynayacak seviyede değilim. Ama illa avrupa verilecekse ingiltere ile portekiz uygundur.

https://steamcommunity.com/profiles/76561198798136202/ 65 saat.

Şu an okudumda 13 nolu kuralın amacı ne ? normal oyun mekaniği zaten belli oranlarda barış tekliflerini kabul etmeye zorluyo yoksa stab hit atıyor. 3 stab hitten sonra otomatik teklif kabul ediliyor.  Zaten böyle bir  mekanik varken bunu es geçip  savaş skorunun tamamı oranında barış yaptırmak güçsüz oyuncuların  kökünü kazır.  Belki 100 yıl dayanacak ülkeyi 2 barış anlaşmasıyla tarihe gömersiniz.

Ayreten birde bunu gmin istemeyen tarafa uygulatması çok istismara açık bir şey.  Sonuçda gmde insan bizde insanız. Ve herkesin kendi ülkesi , kendi çıkarları var.  Sadece bizim oyun zevkimizi değil , bu sorumluluk gminde oyun zevkini bozar.

Geçen oyunda 10 yıl süren bir savaş sıkıntısı hatırlamıyorum ben. Herhangi bir şikayette olmadı. Neye dayanılarak bu madde getirildi acaba ?
Ara
Cevapla
#17
Kuralların okunuyor olması güzel :).Hazır sormuşken senin vasıtan ile yeni getirdiğimiz 3 kuralı birden açıklayayım.

Alıntı:13.10 yılı geçen savaşlarda eğer savaş skoru %50 nin altındaysa önde olan oyuncu yarısı teklif ile anlaşma sağlayabilir.Eğer %50 ve üzeri durumdaysa savaş skoru kadar barış anlaşması imzalayabilir.Bu kuralla imzalanan anlaşmalarda sadece işgal edilen topraklar istenebilir.Bu kural gm tarafından anlaşmayan oyuncuya uygulatılır.

İlk olarak sorundan başlayalım.Oyunda fazla süre kalamadığın veya yaşandığı anlarda Avrupa ile aran uzak olduğu için farketmemiş olabilirsin ama bu kuralın gelmesine mevcut 4 tane hadise yaşandı oyunda.
İlk kısmı olan %50 savaş skoru kısmı tamamen ada ülkeleri ve İngiltere ile alakalı kısım.Oyunda Fransa-İngiltere savaşında 10 yıla yakın %45 savaş skoru ile savaş ilerledi, bu esnada bütün Avrupadaki kara toprakları İngiltere'nin işgal altındaydı fakat kale veya bir süre sonra işgaller yeterli olmadığı için %50 yi bulamıyor bu skor.Bu nedenle o savaş iyice tıkandı ve sonrasındaki tartışmalar sonucu Fransa ve İngiltere oyuncuları oyunu bıraktı.Aslında Fransa'ya bu kuralı getirmeyi düşündüğümü söylesem de kendisi 100 ws istiyordu yine uygun bir kural bizimkisi.Burada 'sadece işgal edilen topraklar istenebilir' kısmıyla da adadan vs toprak isteme gibi açıklık oluşturabilecek kısmı engellemişiz.
Buradaki sıkıntımız İngiltere lerin kaleleri sildikten sonra istediği zaman savaş açıp, karada işgal edecek konuma gelemeyince alabiliyorsan al diyip toprağı vermemeleri.Yani 10 yıl boyunca bir toprağı kontrolünde tutamayıp adada bekleyebilirdi bu durumu biraz daha gerçekçi hale getirdik.Ayrıca 50 yi geçemeyeceği için çoğu zaman yarı skor üzerinden anlaşma yapılacak ki çok bir kayıpları da olmayacaktır.

İkinci kısım ise Şubat mp sinde Mughal-Nepal, Cw-Rusya ve son oyun günü Mughal-Kilwa arasında meydana gelen %99 savaş skoru üzerine konulmuş bir kural.Üç savaşta da bir ülke %99 savaş skoru ile önde olmasına rağmen istediği anlaşma verilmeyip %49 a mecbur bırakılmaya çalıştı.Son oyun gününe bakarsak Kilwa kolonici bir ülke, Pasifik'in ortasında adası var ve Mughal 99 skorla önde olduğu savaşta hakkı olan 100 skoru almak için ya o adaya çıkacak ya da biz bir şeyler yapacağız.Burada amaç ortada giden veya çevrilebilir savaşları yarıda kesmek değil, 10 yıl boyunca %70, %80, %90 veya daha üzeri şekilde savaşta geriye düşmüş ülkelerin stabhit mekaniğini suistimal ederek kazanana hakkı olanı vermemesini önlemek.Ayrıca bu 3 örnekte de %99 geriye düşmüş taraflar eminim 100 skorluk toprak verseler bu kadar zarar görmezlerdi.Savunanı da bir nevi kendinden koruyor diyebiliriz, 10 yıl boyunca %99 skorla geride bekleyen tarafların ülkeleri sonra pek oynanabilir halde kalmıyor.

Alıntı:6.Enforce peace sadece savaşı %25 ve üstü savaş skoru ile önde götüren ülkelere atılabilir.

Çok açıklamaya gerek yok aslında.Enforce peace in koşulları değiştirilmiş ve artık saldırana da savunana da atılabiliyor.Saldırıp geride olan veya savunan tarafta geri olan ülkeye enforce atılarak savaşı wp ile bitirebilirsiniz.Bunun gibi bir açığın kullanılmaması için konulmuş bir kural.

Alıntı:4.Savaşta birincil olan ülke savaşa giren müttefiklerinden toprak alınmasını engellemek adına direk teslim olursa, üstteki kural işlemez ve toprak istenen ülkeyle anlaşılana kadar savaş devam edebilir.

Bunun da açıklaması ilk cümlede var aslında.Savaşa katılırken oyun soruyor bize ve sen o savaşa katılıyorsan sonuçlarını göze almak durumundasın.Üstteki maddedeki surrender mekaniğinin suistimal edilmemesi adına koyduğumuz bir kural.Karşılıklı dostlukların oluştuğu bir ortamda senin müttefikin karşı tarafın müttefikinden veya sen iki taraftan da toprak isteyebilirsin, karşı tarafın savaş lideri direk surrender verip 'battım, hemen barış yapalım' diyip kendince müttefiğinin o savaşa katılıp zarar almasını önlemeye çalışmasın diye düşünerek konulmuş bir kural.

Burada olayları örnek verirken son oyun aklımda daha taze kaldığı için son oyundan örnekler verdim.Örnek verilenler ofansif anlamasın sadece izah amaçlı yazdım durumları.
[+] 2 üye iberkay nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#18
http://steamcommunity.com/id/xcellox/

94 saat

Moskova,Vijayanagar, Hollanda veya Uesugi

Kısmet olursa ilk MP tecrübem olacak.

Edit: Avrupa’dan 1 major ve minor.
[+] 1 üye cetanu nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#19
(24-03-2018, 10:56)iberkay : Kuralların okunuyor olması güzel :).Hazır sormuşken senin vasıtan ile yeni getirdiğimiz 3 kuralı birden açıklayayım.

Alıntı:13.10 yılı geçen savaşlarda eğer savaş skoru %50 nin altındaysa önde olan oyuncu yarısı teklif ile anlaşma sağlayabilir.Eğer %50 ve üzeri durumdaysa savaş skoru kadar barış anlaşması imzalayabilir.Bu kuralla imzalanan anlaşmalarda sadece işgal edilen topraklar istenebilir.Bu kural gm tarafından anlaşmayan oyuncuya uygulatılır.

İlk olarak sorundan başlayalım.Oyunda fazla süre kalamadığın veya yaşandığı anlarda Avrupa ile aran uzak olduğu için farketmemiş olabilirsin ama bu kuralın gelmesine mevcut 4 tane hadise yaşandı oyunda.
İlk kısmı olan %50 savaş skoru kısmı tamamen ada ülkeleri ve İngiltere ile alakalı kısım.Oyunda Fransa-İngiltere savaşında 10 yıla yakın %45 savaş skoru ile savaş ilerledi, bu esnada bütün Avrupadaki kara toprakları İngiltere'nin işgal altındaydı fakat kale veya bir süre sonra işgaller yeterli olmadığı için %50 yi bulamıyor bu skor.Bu nedenle o savaş iyice tıkandı ve sonrasındaki tartışmalar sonucu Fransa ve İngiltere oyuncuları oyunu bıraktı.Aslında Fransa'ya bu kuralı getirmeyi düşündüğümü söylesem de kendisi 100 ws istiyordu yine uygun bir kural bizimkisi.Burada 'sadece işgal edilen topraklar istenebilir' kısmıyla da adadan vs toprak isteme gibi açıklık oluşturabilecek kısmı engellemişiz.
Buradaki sıkıntımız İngiltere lerin kaleleri sildikten sonra istediği zaman savaş açıp, karada işgal edecek konuma gelemeyince alabiliyorsan al diyip toprağı vermemeleri.Yani 10 yıl boyunca bir toprağı kontrolünde tutamayıp adada bekleyebilirdi bu durumu biraz daha gerçekçi hale getirdik.Ayrıca 50 yi geçemeyeceği için çoğu zaman yarı skor üzerinden anlaşma yapılacak ki çok bir kayıpları da olmayacaktır.

İkinci kısım ise Şubat mp sinde Mughal-Nepal, Cw-Rusya ve son oyun günü Mughal-Kilwa arasında meydana gelen %99 savaş skoru üzerine konulmuş bir kural.Üç savaşta da bir ülke %99 savaş skoru ile önde olmasına rağmen istediği anlaşma verilmeyip %49 a mecbur bırakılmaya çalıştı.Son oyun gününe bakarsak Kilwa kolonici bir ülke, Pasifik'in ortasında adası var ve Mughal 99 skorla önde olduğu savaşta hakkı olan 100 skoru almak için ya o adaya çıkacak ya da biz bir şeyler yapacağız.Burada amaç ortada giden veya çevrilebilir savaşları yarıda kesmek değil, 10 yıl boyunca %70, %80, %90 veya daha üzeri şekilde savaşta geriye düşmüş ülkelerin stabhit mekaniğini suistimal ederek kazanana hakkı olanı vermemesini önlemek.Ayrıca bu 3 örnekte de %99 geriye düşmüş taraflar eminim 100 skorluk toprak verseler bu kadar zarar görmezlerdi.Savunanı da bir nevi kendinden koruyor diyebiliriz, 10 yıl boyunca %99 skorla geride bekleyen tarafların ülkeleri sonra pek oynanabilir halde kalmıyor.

Alıntı:6.Enforce peace sadece savaşı %25 ve üstü savaş skoru ile önde götüren ülkelere atılabilir.

Çok açıklamaya gerek yok aslında.Enforce peace in koşulları değiştirilmiş ve artık saldırana da savunana da atılabiliyor.Saldırıp geride olan veya savunan tarafta geri olan ülkeye enforce atılarak savaşı wp ile bitirebilirsiniz.Bunun gibi bir açığın kullanılmaması için konulmuş bir kural.

Alıntı:4.Savaşta birincil olan ülke savaşa giren müttefiklerinden toprak alınmasını engellemek adına direk teslim olursa, üstteki kural işlemez ve toprak istenen ülkeyle anlaşılana kadar savaş devam edebilir.

Bunun da açıklaması ilk cümlede var aslında.Savaşa katılırken oyun soruyor bize ve sen o savaşa katılıyorsan sonuçlarını göze almak durumundasın.Üstteki maddedeki surrender mekaniğinin suistimal edilmemesi adına koyduğumuz bir kural.Karşılıklı dostlukların oluştuğu bir ortamda senin müttefikin karşı tarafın müttefikinden veya sen iki taraftan da toprak isteyebilirsin, karşı tarafın savaş lideri direk surrender verip 'battım, hemen barış yapalım' diyip kendince müttefiğinin o savaşa katılıp zarar almasını önlemeye çalışmasın diye düşünerek konulmuş bir kural.

Burada olayları örnek verirken son oyun aklımda daha taze kaldığı için son oyundan örnekler verdim.Örnek verilenler ofansif anlamasın sadece izah amaçlı yazdım durumları.

Açıkcası 2 nedenden dolayı pişman olacağını düşünüyorum:
1-) Gm çok fazla karar mekanizmasinda sorumluluk aldığında diğer insanlar kendi çıkarlarına uygun olmayan kararlar karşısında sana düşmanlık besleyecektir. Oysa sen oyun admini olarak extra emek sarfettiğin için o kadar uğraştığın için haklı olarak saygı bekliyorsun.  Ve beklediğini bulamayabilirsin.

2-) Sanırım ya avrupa tarihine ,özellikle 18 asrın merkezinde gerçekleşen olaylara tam hakim değilsin yada oyunun  oynanabilirliğini artırmak için bilerek  tarihsel  gerçeklikten kopmaya niyetlisin.  Eski bir oyuncu olduğundan tarihe hakim olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden tahminim ikinci olasılık yönünde . 
Ama aramızda ki yaşça küçük arkadaşlar için izninle bu konuyu biraz açmak istiyorum: 

Napolyon Savaşları, Fransız Devrim Savaşları'nın ardından Napolyon önderliğindeki Fransa ile Avrupa'nın diğer güçlü devletlerinin oluşturduğu koalisyon arasında gerçekleşen savaş dönemi. 1800-1815 yılları arasında, yaklaşık 15 yıl sürmüştür.

Napolyon Savaşları, Fransız Devrimi’nin ardından, monarşiye karşı fikirlerin ve siyasal etkinliklerin Avrupa’nın bütününe yayılmasını engellemeye çalışan Fransa dışındaki devletlerin oluşturduğu Koalisyon güçleriyle Fransız Devrim Orduları arasında Napolyon’un siyasi ve askeri liderliği altında sürmüş çatışmalardır.

Peki bu savaşda ne oldu ? Çarpışmaların yüzde 90'sanını kazanan napolyon yenildi. Ve yüzde onluk başarı oranına sahip olan  koalisyon kuvvetleri kazandı. Peki bunu nasıl başardılar ? Toplam 6 kere koalisyon kurup yenildikleri devrimci fransayı nasıl dize getirdiler ? Bir çok kişi farklı nedenler öne sürer ! Rus kışından tutup nizami cedit ordusuna kadar neden sayar insanlar. 

Ama benimde içinde bulunduğum kısım fransanın bu yenilgisini  tamamen  ingiltereye bağlar. Ne gariptir napolyonun kendiside bu koalisyon savaşlarında asıl düşmanın , asıl çıbanbaşının ingiltere olduğunu bilir. 3. koalisyon savaşında bu yüzden ana hedef ingiltere istilasıdır ama  trafalgar savaşında fransa donanması tamamen ezilir ve manş kıyısında bekleyen fransa ordusu başka hedeflere yönelmek zorunda kalır. Ve yine 5. koalisyon savaşında  yenilmez grande armyi  çökerten rus seferinin sebebi aşılmaz , durdurulmaz deniz ablukasıdır.  Bunlar haricinde Kubilay kağanın moğol imparatorluğunun japonyayı iki büyük denemesinde de işgal edememesi gibi bir çok tarihi sebep var ada ülkeleri için oyunda ki mekaniği meşrulaştıran. 

Tabi bunlar benim naçizane çekincelerim. Benim açımdan kurallarla bir problem yok. Sadece not düşmek istedim. Umarım oyun için daha yararlı olur.
Ara
Cevapla
#20
10-15 sene boyunca 99 skorda bekleyince oyun pek zevkli olmuyor maalesef @Mkedi Yani bazı oyuncular var yenileceğini anlayınca sur verir uğraştırmaz gel son kaleme kadar kuşat demez, bazı oyuncular da var 99 skor alırsın 15 sene beklersin anlaşmaz sonra sinir krizi geçirirsin.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.