[MP] Stellaris - Multiplayer: Mayis 2018
#61
Oda kuruldu.

Oda ismi : Strategyturk
Sifre : st
Ara
Cevapla
#62
Cidden karar verilmiş miydi saatine ben sabah geç yattım yeni uyandım :/

Ara
Cevapla
#63
fI5RN5.jpg

VaHSUA.jpg

Açgözlü yağmacıların Galaktik Madenciler Sendikasını basması sonucu bu tehdide karşı birleşen federasyon güçleri ilk sınavını Zero-Zero-One Architects robotlarına karşı verdi. Yine hedef Galaktik Madenciler Sendikası'ydı. Sendika savaşın başında büyük bir işgale uğramıştı fakat federasyon güçleri olaya el koydu ve rakibi püskürtmeyi başardı.

eNfbLd.jpg

Dar alanda hızla gelişen ve bilim yuvası haline gelen ülkemizde artan populasyonun yaşayabilmesi için Habitatlar inşa ettik. Yine bu habitatlara kurduğumuz Visitor Center'lar galaksinin dört bir yanındaki bir çok organik nüfusun ilgisini çekmiş olacak ki ülkemize yerleşmek için geldiler.

Bunun yanı sıra Science Nexus yapımı da savaşa rağmen ara verilmeden devam ediliyor. Bu güzide imparatorluğu korumak için de filolarımız gün geçtikçe güçlendiriliyor. Aynı zamanda federasyon filosu da başkentimizde göreve beklemektedir.

Yurtta barış galakside barış mottosuyla harekete geçen barışçıl ağaçların galaksideki dengeyi korumak için sarfettiği çaba, açgözlü yağmacıların federasyon güçlerini işgal etmek için yaptığı çabaya eşdeğer düzeyde.

Yine bilim ve mimaride harikalar yaratan ırkımız madenci robotlarla kendi genetik yapılarını birleştirmenin bir yolunu keşfettiler. Ülkemizde bir çok organik tür akın akın bu projeye katıldı. Tamamen barışçıl ve sentetik bir ülke olmuştuk.

Kuruluş yıllarımızdaki parlementer sistemin faydalarını çokca gördük diyebilirim fakat son yıllardaki egaliter ve zenofil kesimlerle bazı hususlarda anlaşamadığımız için bu partilerden yeterli desteği alamadık. Sınırlarımızın doygunluğa ulaşması ve tecrübeli liderlerimizin sentetik bedenlerde sonsuza dek yaşayabilmesi sonucu demokratik yönetimi diktatörlüğe çevirdik. Geleneklerimizi de tamamladıktan sonra ikinci bir reformla mineral rushına başlamayı hedefliyoruz. Galaksinin daha önce görmediği kadar büyüleci bir Dyson küresi ve Halka dünya inşası için projelerimiz hazırlanıyor.
Sic Parvis Magna
[+] 2 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#64
Gecen hafta tecrube ettigim uzere 15.00 da uyanmam bayagi zor , o yuzden bu hafta iftardan sonra kurmayi dusunuyorum,katilimcilara da uygunsa.
Ara
Cevapla
#65
11 gibi odayi kurmayi dusunuyorum, @altnkurt , @jax61 @yafeshan @Justicar @Adm @Paytak @Işıkay @Aeschyli kimler gelebilir ?
Ara
Cevapla
#66
Gelebilirsem katilirim
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#67
Ben de katılmayı düşünüyorum.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#68
Oda kuruldu.

Oda ismi:StrategyTurk
Sifre:st
90114797299953675
Ara
Cevapla
#69
75W9KM.jpg

Hiçbir oyuncunun diplomasi yapmaya çalışmaması ve oyuncuların gerçek tehlikeyi farkedemeyip yanlış kişileri rakip görmesi sonucu meydanı boş bulan Yafeshan yine affetmedi.

IAcHR9.jpg

Son geliştirmeyle 125k güce ulaşan filomuza düşmana karşı yardım çağrıları için hazırda beklerken yardım çağrıları yerine düşmanın zafer çığlıklarını duyduk.

S3NP3a.jpg

Jax61'in arada hyperlane bağlantısı olmaması sebebiyle galaksinin koca bir koluna yayılamaması ülkesinin gelişimini kısıtlamıştı. Kısa zaman sonra da Lygrim tarafından saldırıya uğrayarak çöküşe geçti.

JB813y.jpg

Sol üstte beni kendine rakip gördüğü için haydutlar karşısında yardım istemeyen Aeschyli'nin kalıntıları mevcut.

Sağ Lygrim'in yıkılışından kalan boşluk mevcutken alt kısımda soykırıma uğramış olan Sezar'ın ülkesinden eser kalmamış.

Sol altta ise Demlioralet'in haydut robotlar tarafından parçalanmış ülkesi duruyor.

Galaksinin koruyucusu rolü yine bize düşse de kimsenin yardım istememesi sebebiyle savaşları uzaktan izlemek zorunda kaldık. Müdahil olduğumuz tek savaşta federasyon filosunda meydana gelen teknik arıza nedeniyle koordinasyonsuzluk yaşandı ve kaybettik. Sonrasında ülkesini bırakan federasyon üyelerini kaderlerine terk edip yalnız başımıza yol aldık. Filomuzu eskisinden de güçlü hale getirdik. Bunu gören haydut robotlar sınırlarımıza yaklaşmaya cesaret bile edemediler. Nitekim galaksinin diğer üyeleri haydut robotlar karşısında birer birer düştü. Pasifist politikamız gereği buna ancak seyirci kalabildik.

Gelecek oyunlar için dostlarınızı ve düşmanlarınızı daha iyi tahlil etmenizi tavsiye ederim. Diplomatik hareketlere ya gereken önemi vermiyorsunuz ya da abuk subuk hareketler yapıyorsunuz. Rivallemediğiniz adama savaş açıyorsunuz, bilimsel araştırma ve saldırmazlık anlaşması yaptığınız adamın sınırına starbase dikip tehdit ediyorsunuz. Fanatic Purifier almış gibi tek tabanca oynamaya çalışıyorsunuz.

Kendi ülkemin dış politikasından bahsetmem gerekirse; abi öncelikle ben pasifistim. Siz saldırmadıkça benim size saldırmam mümkün değil. Lakin pasifistim diye filom yokmuş gibi davranmanız da yanlış. Uygun şartlarda gayet savunma savaşlarınıza katılabilirim. Federasyonumda da zaten benim oyum olmadan kimse savaş açamaz. Militarist bir bloklaşma kurmuyorum ben. Benim federasyonlarımın amacı düşmana karşı birlik olmaktır. Birlikte haritayı paylaşmak değil. Federasyon kurduğunuzda ekstra filo limiti ve upkeepsiz bir filo ediniyoruz. Herkesin en son teknolojisini bu gemilere takabilmek de cabası. Sizleri singleda çok saçma olan ama multiplayerda oyunun en güzel ögelerinden biri olan federasyon mekaniğini öğrenmeye davet ediyorum.

Bence gayet güzel bir oyundu. Ayarlar kısmına gelirsek habitable azaltılıp hyperlane arttırılabilir bence. Ayrıca Marauder'in de fallenlar gibi oyuna bir katkısı olduğunu sanmıyorum. Çıkartılmasını öneriyorum. Harita boyutu uygun gibiydi. Belki bi tık büyüğü denenebilir fakat haritayı büyütmenin farmville aşamasını uzatacağını düşünüyorum.

Savaşların aşırı yıkıcı olması ve kaybeden oyuncuların çıkması hakkında da birşeyler söylemek istiyorum. Evet Yafeshan iyi oynuyor. Bu bir gerçek. Kimi zaman tüm galaksi birleşsek bile durduramıyoruz. Bunun için savaşlarda claim limiti gibisi bir kural getirmeyi öneriyorum. Tek savaş kaybeden oyunu kaybetmesin. Bir sonraki savaşa teknolojisini filosunu geliştirip tekrar deneyebilsin, farklı diplomatik arayışlara girebilsin. Tekrar tekrar savaşsın. EUIV'deki 100 ws limiti gibi düşünün. 200 yıldızlı bi haritada 7 oyuncuyduk. Herkese yaklaşık 30ar yıldız düşüyor. Benim önerim bir savaşta max 5 claimle girilsin. Böylece savaşlar hem kısa sürer yıpratıcı olmaz. Hem de truce bittikçe tekrar tekrar savaşılabilir. Farklı filo dizaynları denenebilir. Değişik ittifaklar kurulabilir. 2300lerde birbiriyle 3-4 savaş yapmış belki bi taraf yıkılmış ülkeler görebiliriz. Hem mid-game'i hem late-game'i dolu dolu yaşayabiliriz gibime geliyor. Şuanki sistemde tamamen oyun boyunca nihai bi savaşa hazırlanılıyor ve o savaş kaybedildiğinde oyun kaybedilmiş oluyor. O kadar emek verip tek savaşta kaybetmek insanı oyundan soğutuyor. Bu şekilde yaparsak daha oynanabilir olacağı kanısındayım. İnsanlar hırs yapıp tekrar savaşmak Reconquest yapmak isteyeceklerdir. Bence bu şansı oyunculara vermek gerek.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#70
Claim limiti cok bir ise yaramaz. Aes ve diger arkadasa yaptigim ilk savaslarda 5er claim bile almadim. Ama adamlarin iyi sistemlerini almisim. Benimki gibi irklari durdumanin yolu az gezegenli haritalar ve cok erkenden filo yapip adami sikistirmak. Robot irkin baslangici peo saglam degil. Saglam gelirlere cok uzun bir sure ulasamiyor aslinda. Mesela kole devletleri bu is icin bicilmus kaftan
Ara
Cevapla
#71
Erken oyunda milleti 3e 5e katlıyosun. Seni erkenden sıkıştırmak pek mümkün değil. Ancak oyun uzayınca seninkine yakın filolar basabiliyoruz.Tech costu artırıp haritayı bi tık büyütebiliriz sanki.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#72
@altnkurt , @jax61 @yafeshan @Justicar @Adm @Paytak @Işıkay @Aeschyli

Altinkurt`un onerdigi uzere tiny harita yapip tek gunde bitirmektense haritayi buyutup iki gun seklinde de gidebiliriz, boylece geleneksel mp anlayisindan uzaklasip oyunun late donemini de gorme sansimiz olabilir. Katilan arkadaslar onerinin lehine veya alehine gorus belirtirlerse guzel olur.

Iki gun olursa Cumartes-Pazar seklinde de olabilir.
Ara
Cevapla
#73
@yafeshan `in onerisi uzerine no-diplomacy buildlerini yasaklayabiliriz. Zira bu buildler oldukca op. Exterminator,assimilator,purifier,swarm gibi. Katilimcilar fikir belirtirse guzel olur.
Ara
Cevapla
#74
Burada buildden kastımız Cannot be added or removed after game start civicler ise;
Devouring Swarm, Determined Exterminator, Fanatic Purifiers civiclerinde Genocidal gameplay, Inward Perfection'da ise Diplomatic restrictions var.
Driven Assimilator, Rogue Servitor, Syncretic Evolution, Mechanist, Life-Seeded, Post-Apocalyptic civiclerinde herhangi bir kısıtlama yok. Barbaric Despoilers'da ise Migration ve Federation kısıtlaması var yalnızca.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#75
Beim bahsettiklerim Total war irklari diye gecer. Total war ilan edip claim atmadan herseyi alabilenler bunlar. Robotlarda biraz ayar cekilmis buna ama yine de op

Asimilator-Exterminator-Purifier-Swarm

Bunlara yasak
[+] 1 üye yafeshan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#76
Barbaric Despoilers'da da Despoilation cb'si var. Yanlış hatırlamıyorsam o da claim atmadan fetih yapabiliyor.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#77
Yafes`in dedigi mantikli geliyor bana, tek savasla koca ulkenin alinmasi pek dogru degil boylece oyuncular daha dengeli buildler tercih eder daha keyifli oyunlar oynariz diye tahmin ediyorum.
Ara
Cevapla
#78
KRCyzH.jpg

Vin Diesel bizim federasyonu desteklediğini açıkladı.
Sic Parvis Magna
[+] 2 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#79
Oyuncularin musaitlik durumuna gore bugun hemen kurabilirim.

@altnkurt , @jax61 @yafeshan @Justicar @Adm @Paytak @Işıkay @Aeschyli
Ara
Cevapla
#80
Saatlerin gün geçtikçe ilerlemesi ve galiba imamın değişmesi sonucu artık 11'de vitr'e anca geçebiliyoruz. Ancak 11.15 gibi falan gelebiliyorum. Beni beklemeden force start yapmak isterseniz diye buildimi atıyorum.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 11 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.