27-07-2020, 20:15
(Son Düzenleme: 13-09-2024, 16:38, Düzenleyen: unonimus. Toplamda 8 kere düzenlenmiş.)
Resimler, aksi söylenmediği sürece Japan '46'dan alınmadır. Bu renkteki yazı First World War Campaigns serisi için geçerlidir, Panzer Campaigns için bakıyorsanız oraları es geçin. Bu renkteki yazı Modern Campaigns serisi için geçerlidir, Panzer Campaigns için bakıyorsanız oraları es geçin. Panzer Battles için şuraya bakınız.
İçindekiler:
1-) İstihkâm
i-) Genel
a-) İstihkâm Cinsi ve İşlevleri
i-) Genel
ii-) Özel İstihkâm Araçları
iii-) Yıkım Birlikleri ve Mayın Temizleme
b-) İstihkâm İşleri-Arazi Düzenleme
i-) Siper Kazma Yardımı
ii-) Sığınak İnşası
iii-) Enkaz Temizleme
c-) İstihkâm İşleri-Mayın Tarlaları
i-) Mayın Temizleme
ii-) Mayın Döşeme
d-) İstihkâm İşleri-Köprü Operasyonları
i-) Köprü Yapımı
ii-) Köprü Sökümü
iii-) Köprüyü Terk Etme
iv-) Tombaz Köprüsü Yapımı
v-) Altıgen Kenarı Köprüsü Yıkımı
vi-) Tam Altıgen Köprü Yıkımı
vii-) Anti-Tank Hendeği /Yüksek Duvar Yıkımı ve Köprüleme
viii-) Otomatik Tuzaklı Köprü Yıkımı
e-) İstihkâm İşleri - Bot İşleri
i-) Irmak ve Kanal Botları
ii-) Su Altıgeni Botları
iii-) Bot Yıkımı
İstihkâm
Genel
İstihkâm birlikleri oyunda bazı özelleşmiş işler için kullanılır. View>Highlight>Engineer Units'ten veya birlik sembolünden bu birlikleri bulabilirsiniz.
Bir istihkâm bölüğü.
İstihkâm Cinsi ve İşlevleri
Genel
Özel istihkâm araçlarını saymazsak bütün istihkâm birlikleri şunları yapabilir Bütün istihkâm birlikleri şunları yapabilir:
Bazı istihkâm birlikleri şunları da yapabilir:
Komando birlikleri Özel birlikler de köprülere veya anti-tank hendeklerine hasar verebilir. Bu yoktur.
Özel İstihkâm Araçları
Bazı araçlar özel istihkâm görevlerini yerine getirmek için tasarlanmıştır.
Bu birlikler başka istihkâm görevlerini yapamaz. Köprü döşeyici ve AVRE birliklerinin çarpışma yeteneği bulunmaz. Sherman Crab gibi mayın tahrip birliklerinin çarpışma yeteneği vardır.
Yıkım Birlikleri ve Mayın Temizleme
Yıkım birlikleri (Demolition Units) mayın ve engel temizlemekte kullanılabilir ancak bu işte kullanılan birliklerin mevcudu otomatik olarak 32/hücum değeri kadar azalır. Hücum değeri burada yıkım birliğinin hücum değeridir.
İstihkâm İşleri-Arazi Düzenleme
Siper Kazma Yardımı
İstihkâm araçları hariç istihkâm birlikleri siper kazma konusunda yardım edebilirler; böylece siper kazma ihtimali o altıgende normalin 3 katına çıkar. Bu, hem direnek mevzii ya da siper oluşturmak için hem de boşaltılmış berkitmelerin doldurulması için geçerlidir.
Sığınak İnşası
Parametre Verisindeki değer 0'dan büyükse istihkâm araçları hariç diğer istihkâm birlikleri siperleri sığınak yapabilir.
Enkaz Temizleme
Bulunmaz.
Enkaz üzerindeki istihkâm birliğini Engineer>Clear Mines or Rubble seçeneğiyle enkazı temizletmek için kullanabilirsiniz. Aynı altıgende hem mayın hem enkaz varsa önce mayını, sonra enkazı temizler. Enkaz temizleme ihtimali parametre verisindeki siper kazma ihtimalinin yarısıdır. Donmuş durumda bile enkaz temizlenebilir. Enkazlar tamamen temizlenemez, sadece o altıgendeki yol hareketini tekrar devreye sokmuş olursunuz.
Temel değer istihkâm bölükleri için olup 2 bölüğün birleşmiş hâli olan birlikler için bu ihtimal normalin iki katı (yani temel siper kazma ihtimali), 3 bölüğün birleşmiş hâli olan birliklerle taburlar için normalin 3 katıdır (yani temel siper kazma ihtimalinin 1,5 katı). Birden fazla birliğin enkaz temizleme girişiminde bulunması durumunda her birinin ihtimali ayrı ayrı olarak hesaplanır, ihtimaller toplanmaz.
İstihkâm İşleri-Mayın Tarlaları
Mayın Temizleme
Karada bulunmaz.
Mayın tarlasına hareket ettirilen istihkâm/mayın temizleme birliği otomatik olarak mayın temizleme işine başlar. Mayın temizleme özelliği olan birlikler için mayın tarlasına girme bedeli hareket haklarının 1/3'üdür. Bir sonraki tur ve sonrasında o birlik mayın tarlasının seviyesini düşürür ve sonunda tamamen temizler. Mayın temizleyebilmesi için o birliğin aksak veya Broken olmaması, yürüyüş veya demir yolu modunda olmaması ve siper kazıyor olmaması gerekir. Mayın temizleme birliği bu işi yaparken atış yapamaz veya hücuma kalkamaz. Mayın temizleme sırasında aksak olan, hareket eden ve hareket puanı harcayan birlikler sonraki tur aksaklıktan kurtulsalar bile mayın temizleme görevini yapamaz, bu birliklerin en azından bir tur boyunca aksak olmaması ve hareket puanı harcamaması gerekir. Mayın temizleme birliği, mayınlı altıgenin üstüne geldikten sonraki turdan başlayarak oradan ayrılmadığı ve mayın temizleyebiliyor olduğu sürece mayınlı arazi tamamen temizlenmemiş olsa dahi diğer dost birlikler oradan yürüyüş modunda güvenlice geçerler. Mayın temizlemeyi iptal etmek için Engineer>Clear Mines or Rubble'ı kullanın.
Mayın Döşeme
Bulunmaz.
İstihkâm birliklerine Engineer>Lay Mines ile mayın döşetebilirsiniz. Sonraki turlarda mayın döşemenin başarılı olup olmadığına dair bir test yapılır. Mayın döşenmesi için o altıgende herhangi bir mayın olmamalıdır, dolayısıyla 2. ve 3. seviye mayın tarlası döşenemez. Test başarılı olursa 1. seviye mayın tarlası yapılmış olur. Mayın döşenebilmesi için birliğin aksak veya Broken olmaması, yürüyüş veya demir yolu modunda olmaması ve siper kazıyor olmaması gerekir. Mayın döşüyor olan birlik atış yapamaz veya hücuma kalkamaz. Hareket veya ateş etmiş birlikte bu komut kullanılamaz. Zemin durumu donmuş iken mayın döşenemez. Mayın döşeme ihtimali her bir istihkâm birliği için parametre verisinde Mine Prob ile belirtilen değerdir. Mamafih, 100'den az mevcutlu istihkâm birliklerinde bu ihtimal orantılı olarak azaltılır.
İstihkâm İşleri-Köprü Operasyonları
İstihkâm birlikleri çekilirse birliğin yaptığı köprü de kaybolur.
Köprü Yapımı
Köprüler ırmak, çay, su yolu, kanal ve anti-tank hendeği ırmak, çay, su yolu ve kanal altıgen kenarlarına yapılabilir. Sadece Bridge Eng veya Mine/Bridge diye işaretlenmiş birlikler köprü yapabilir. Köprü döşeyiciler haricindekilerin İstihkâm birliklerinin köprü yapımına başlama bedeli hareket haklarının tamamıdır. Köprü döşeyiciler için köprü yapımına başlama bedeli hareket haklarının 1/3'üdür. Bu yoktur. İstihkâm birliği aksak veya Broken olmamalı, yürüyüş veya demir yolu modunda olmamalı ve siper kazıyor olmamalıdır.
Köprü yapımına başlayabilmek için birlik seçildikten sonra Engineer>Bridge Operations seçilerek köprü yapımı açılır penceresi gösterilir ki buradan köprü yapacağınız altıgen kenarını seçebilesiniz. Köprü yapmakta olan birliğin birlik resminin üstünde Bridge Ops yazar. Köprünün tamamlanması için geçen süre parametre verisindeki bazı değerlere bağlıdır.
Köprünün tamamlanma ihtimali mahiyete göre şöyle etkilenir:
A- %120
B- %110
C- Normal.
D- %75
E- %50
F- %25
100'den az mevcutlu istihkâm birliklerinde bu ihtimal orantılı olarak azaltılır. Ayrıca istihkâm bölüklerinin köprü tamamlama ihtimali istihkâm taburlarınınkinin 1/3'üdür. Aynı köprüyü yapmaya çalışan birden fazla istihkâm birliği köprü tamamlanması ihtimalini artırır.
Köprü bitince birlik resminin üstünde Has Bridge yazar. Köprüyü yapan dâhil birlikler istihkâm köprülerinden geçmek için yürüyüş modunu kullanmalıdır. Köprünün karşısında düşman birliği varsa karşıya hücum etmek için birlikleriniz yürüyüş modunda olmalıdır.
İstihkâm köprüleri ağır köprüdür orta köprüdür.
İstihkâm köprüleri zaten köprüsü bulunan altıgen kenarlarına yapılabilir, istihkâm köprüsü varken esas köprü patlatılabilir.
Köprü Sökümü
Has Bridge diye işaretlenmiş birlik köprünün devamlılığını sağladığı kabul edildiğinden köprüden ayrılması için köprünün sökülmesi veya terk edilmesi gerekir. Köprüyü sökmek köprüyü kurmak ile aynı yerden yapılır. Köprüyü sökmek de parametre verisine bağlı ihtimalle olur. Sökülen köprü haritadan silinir.
Köprüyü Terk Etme
Köprü sökmeye vaktiniz yoksa köprüyü terk edebilirsiniz, Engineer>Abandon Bridge ile yapılabilir. Bu durumda istihkâm birliği oradan direkt olarak ayrılabilir ama bu birliğin üstünde NO BRIDGE yazar ve o senaryo boyunca o birlik bir daha köprü kuramaz.
Tombaz Köprüsü Yapımı
Tombaz köprüsü parametre verisindeki değer sıfırdan büyükse yapılabilir. Bu köprü ancak arada su altıgeni bulunan iki kara altıgeninin arasındaki su altıgenine bu altıgenlerin doğrultusunda yapılabilir. Hasarlı tam altıgen köprünün üstüne yapılamaz. Tombaz köprüsü yapımı ve sökümü normal köprü gibidir ancak köprü yapımına başladıktan sonra en azından parametre verisinde belirtilen sayıda turun geçmesi gerekir. Ondan sonra normal köprü yapım ihtimaliyle aynı ihtimalde tombaz köprüsü yapılabilir.
İstihkâm birliğinin aksak veya Broken olduğu turlar parametre verisinde belirtilen turlardan sayılmaz.
Fırtına sırasında tombaz köprüsünün inşası durur. Fırtına bitince turları saymaya kaldığı yerden devam eder. Fırtına turlarında tombaz köprülerinden geçilemez.
Tombaz köprüsündeki hareket düşman etki alanı tarafından engellenmediği için hareket bahsinde anlattığımız zorla köprüden geçiş kuralı tombaz köprüsünden geçerken kullanılmaz.
Tombaz köprüleri düşman nehir teknelerinin buralara hareketiyle yıkılabilir. Hareket haklarının tamamını kullanarak nehir tekneleri tombazlara girebilir. Dost tombaz köprülerinden geçmekte olan nehir gemileri buradayken o köprüden kara birliği geçemez.
Altıgen Kenarı Köprüsü Yıkımı
Köprü yanındaki istihkâm birlikleri köprülere hasar vermeye çalışabilir. Otomatik tuzaklı köprü özelliği açıkken bu özellikte belirtilen tarafın düşmanı köprülere elle hasar veremez. Otomatik tuzaklı köprü özelliği açıkken köprülere elle hasar verilemez. Köprüye hasar vermeye çalışacak istihkâm birliğinin aksak veya Broken olmaması, yürüyüş veya demir yolu modunda olmaması, siper kazıyor olmaması ve o tur hareket veya ateş etmemiş olması gerekir. Engineer>Damage Bridge kısmından bunu yapabilirsiniz. Seçtiğinizde açılır pencereden hangi kenar olduğunu seçerek orayı yıkmaya çalışabilirsiniz. Not: Çay üstündeki köprüleri yıkmanız birliklerin oradan geçmesini engellemez, sadece o birlikleri yavaşlatır.
Hasarlı köprü altıgen kenarı haritada uyarı işareti ve köprü etrafında kırmızı bir çemberle belirtilir.
Köprüye verilen hasar Çarpışma Sonucu gibi tespit edilir. Köprüye "saldırmak" için istihkâm birliğinin hücum değeri kullanılır. Savunma değeri olarak köprü için parametre verisindeki değer kullanılır. Köprü burada araç veya top sayılır. Köprünün hasar alması için sonucun sıfır olmaması gerekir.
Tam Altıgen Köprü Yıkımı
Su altıgeninin üstündeki köprüler şöyle yıkılır:
Yıkılmış tam altıgen köprüsü tekrar tamir edilemez. Tam altıgen köprüsünün yıkımı sırasında köprünün üstünde bulunan birlikler imha olmaz. Tombaz köprüleri gibi bunda da hareket düşman etki alanı tarafından engellenmediği için hareket bahsinde anlattığımız zorla köprüden geçiş kuralı tam altıgen köprüden geçerken de kullanılmaz. Otomatik tuzaklı köprü özelliği açıkken bu özellikte belirtilen tarafın düşmanı, tam altıgen köprüleri elle tuzaklayamaz. Otomatik tuzaklı köprü özelliği açıkken tam altıgen köprüleri elle tuzaklanamaz.
Anti-Tank Hendeği/Yüksek Duvar Yıkımı ve Köprüleme
Anti-Tank hendeği/yüksek duvar yıkımı köprü yıkımı gibidir. Hendeğin savunma değeri 1 alınır. Yıkıldığında hareket etkisi su yolunun hareket etkisi gibi olur.
Üstüne köprü de yapılabilir. Köprü yapımı ırmağa köprü yapımı gibidir. Yüksek duvar köprülenemez.
Otomatik Tuzaklı Köprü Yıkımı
Parametre verisinde bunun için değer verilmişse aktifleştirilir. Belirtilen taraf; altıgen kenarı köprüleri için köprülerin yanına, tam altıgen köprüleri için altıgen kenarlarının üstüne geldiğinde tuzaklı köprüler otomatik olarak test edilir. Bu konumlara hücuım yoluyla gelindiyse bu test uygulanmaz.
Hangi köprülerin tuzaklı olduğu senaryo tasarımcısı tarafından belirlenir. Köprüler, tam altıgen olanları da dâhil belirtilen tarafın düşmanı tarafından sonradan tuzaklanamaz veya bu kural açıkken o düşman tarafın köprüleri kendisinin elle yıkmasına izin verilmez. Köprüler sonradan tuzaklanamaz veya bu kural açıkken köprülerin elle yıkılmasına izin verilmez.
Arazi kutusunun sağ tık görüntüsünde altıgen kenarı tuzaklı köprüleri görülebilir.
Bu özellik açıkken gerekli olduğunda tuzaklı köprüler parametre verisine göre test edilir. Test başarılı olursa köprü imha olur, başarılı olmazsa köprünün tuzaklılığı kalmaz. Yani bu test her tuzaklı köprü için sadece bir defa ve belirlenen tarafın o köprüye doğru hareketiyle uygulanır. Tam altıgen köprülerinde testin başarılı olması, testi tetikleyen birlik veya birlikleri imha etmez.
İstihkâm İşleri - Bot İşleri
Irmak ve Kanal Botları
Irmak ve kanal altıgenlerinden istihkâm birliklerinin botla geçirmesi için şunlar gerekir:
Bunlar sağlanırsa botla götürülen birlik tam hareket hakkını kullanarak karşıya geçer.
Özel durum olarak istihkâm birliği yürüyüş modundaysa kendisini karşıya botla geçirebilir.
Su Altıgeni Botları
Bazı istihkâm birlikleri botla su altıgenlerinden birlikleri taşıyabilir. Bunu birliğin resminin üstünde Has Boats yazmasından görebilirsiniz. İstihkâm birliği köprü yapıyor veya söküyor olmamalı ve mayın döşüyor veya temizliyor olmamalıdır. Ayrıca aksak veya Broken olmamalı, tam hareket hakkı bulunmalı ve yürüyüş veya demir yolu modunda olmamalıdır.
Bu hareketin üç sınırlılığı vardır.
Bot Yıkımı
İstihkâm birlikleri altıgen kenarı ya da tam altıgen botları yıkmaya çalışabilir. Buradaki kurallar altıgen kenarı köprü yıkımı ve anti-tank hendeği yıkımıyla aynıdır. Tam altıgen botun savunma değeri 1 alınır.
İçindekiler:
1-) İstihkâm
i-) Genel
a-) İstihkâm Cinsi ve İşlevleri
i-) Genel
ii-) Özel İstihkâm Araçları
iii-) Yıkım Birlikleri ve Mayın Temizleme
b-) İstihkâm İşleri-Arazi Düzenleme
i-) Siper Kazma Yardımı
ii-) Sığınak İnşası
iii-) Enkaz Temizleme
c-) İstihkâm İşleri-Mayın Tarlaları
i-) Mayın Temizleme
ii-) Mayın Döşeme
d-) İstihkâm İşleri-Köprü Operasyonları
i-) Köprü Yapımı
ii-) Köprü Sökümü
iii-) Köprüyü Terk Etme
iv-) Tombaz Köprüsü Yapımı
v-) Altıgen Kenarı Köprüsü Yıkımı
vi-) Tam Altıgen Köprü Yıkımı
vii-) Anti-Tank Hendeği /Yüksek Duvar Yıkımı ve Köprüleme
viii-) Otomatik Tuzaklı Köprü Yıkımı
e-) İstihkâm İşleri - Bot İşleri
i-) Irmak ve Kanal Botları
ii-) Su Altıgeni Botları
iii-) Bot Yıkımı
İstihkâm
Genel
İstihkâm birlikleri oyunda bazı özelleşmiş işler için kullanılır. View>Highlight>Engineer Units'ten veya birlik sembolünden bu birlikleri bulabilirsiniz.
Bir istihkâm bölüğü.
İstihkâm Cinsi ve İşlevleri
Genel
Özel istihkâm araçlarını saymazsak bütün istihkâm birlikleri şunları yapabilir Bütün istihkâm birlikleri şunları yapabilir:
- Siper kazma becerisini iyileştirmek.
- Siperleri 1915 ve sonrasında sığınağa çevirmek.
- Köprü, bot ve anti-tank hendeklerini imha etmek. Köprü ve yüksek duvarları imha etmek. Köprü ve anti-tank hendeklerini imha etmek.
- Birlikleri ırmak ve kanallardan botla geçirmek. Hepsi yapamaz, aşağıya bakınız.
- Mayın döşemek. Bulunmaz.
- Enkaz temizlemek. Bulunmaz.
- Demir yollarına zarar vermek. Sadece istihkâm birlikleri tarafından yapabilir.
- Botlara zarar vermek. Sadece istihkâm birlikleri tarafından yapabilir.
Bazı istihkâm birlikleri şunları da yapabilir:
- Mayın temizlemek (Mine Clear diye geçer; ama bunun geçtiği birlikler istihkâm birliği olmak zorunda değildir.). Bulunmaz. Mayın tarlaları sadece aşılabilir.
- Has Boats olarak işaretlenmişse tam altıgen ırmaklardan botla birlik geçirmek birlikleri ırmak, kanal ve su altıgenlerinden botla geçirmek.
- Köprü yapmak (Bridge Eng diye geçer; ama bunun geçtiği birlikler istihkâm birliği olmak zorunda değildir.).
Komando birlikleri Özel birlikler de köprülere veya anti-tank hendeklerine hasar verebilir. Bu yoktur.
Özel İstihkâm Araçları
Bazı araçlar özel istihkâm görevlerini yerine getirmek için tasarlanmıştır.
- Köprü döşeyiciler köprü yapabilen paletli araçlardır. Bu araçlar başka bir şey yapamaz ve bu araçların hücum/atış yetenekleri bulunmaz.
- Mayın tahrip birlikleri mayınları temizleyebilir.
- Kraliyet zırhlı araçlı istihkâm (AVRE) birlikleri köprü yapabilir, mayın tarlalarını temizleyebilir ve anti-tank hendeklerine hasar verebilir.
Bu birlikler başka istihkâm görevlerini yapamaz. Köprü döşeyici ve AVRE birliklerinin çarpışma yeteneği bulunmaz. Sherman Crab gibi mayın tahrip birliklerinin çarpışma yeteneği vardır.
Yıkım Birlikleri ve Mayın Temizleme
Yıkım birlikleri (Demolition Units) mayın ve engel temizlemekte kullanılabilir ancak bu işte kullanılan birliklerin mevcudu otomatik olarak 32/hücum değeri kadar azalır. Hücum değeri burada yıkım birliğinin hücum değeridir.
İstihkâm İşleri-Arazi Düzenleme
Siper Kazma Yardımı
İstihkâm araçları hariç istihkâm birlikleri siper kazma konusunda yardım edebilirler; böylece siper kazma ihtimali o altıgende normalin 3 katına çıkar. Bu, hem direnek mevzii ya da siper oluşturmak için hem de boşaltılmış berkitmelerin doldurulması için geçerlidir.
Sığınak İnşası
Parametre Verisindeki değer 0'dan büyükse istihkâm araçları hariç diğer istihkâm birlikleri siperleri sığınak yapabilir.
Enkaz Temizleme
Bulunmaz.
Enkaz üzerindeki istihkâm birliğini Engineer>Clear Mines or Rubble seçeneğiyle enkazı temizletmek için kullanabilirsiniz. Aynı altıgende hem mayın hem enkaz varsa önce mayını, sonra enkazı temizler. Enkaz temizleme ihtimali parametre verisindeki siper kazma ihtimalinin yarısıdır. Donmuş durumda bile enkaz temizlenebilir. Enkazlar tamamen temizlenemez, sadece o altıgendeki yol hareketini tekrar devreye sokmuş olursunuz.
Temel değer istihkâm bölükleri için olup 2 bölüğün birleşmiş hâli olan birlikler için bu ihtimal normalin iki katı (yani temel siper kazma ihtimali), 3 bölüğün birleşmiş hâli olan birliklerle taburlar için normalin 3 katıdır (yani temel siper kazma ihtimalinin 1,5 katı). Birden fazla birliğin enkaz temizleme girişiminde bulunması durumunda her birinin ihtimali ayrı ayrı olarak hesaplanır, ihtimaller toplanmaz.
İstihkâm İşleri-Mayın Tarlaları
Mayın Temizleme
Karada bulunmaz.
Mayın tarlasına hareket ettirilen istihkâm/mayın temizleme birliği otomatik olarak mayın temizleme işine başlar. Mayın temizleme özelliği olan birlikler için mayın tarlasına girme bedeli hareket haklarının 1/3'üdür. Bir sonraki tur ve sonrasında o birlik mayın tarlasının seviyesini düşürür ve sonunda tamamen temizler. Mayın temizleyebilmesi için o birliğin aksak veya Broken olmaması, yürüyüş veya demir yolu modunda olmaması ve siper kazıyor olmaması gerekir. Mayın temizleme birliği bu işi yaparken atış yapamaz veya hücuma kalkamaz. Mayın temizleme sırasında aksak olan, hareket eden ve hareket puanı harcayan birlikler sonraki tur aksaklıktan kurtulsalar bile mayın temizleme görevini yapamaz, bu birliklerin en azından bir tur boyunca aksak olmaması ve hareket puanı harcamaması gerekir. Mayın temizleme birliği, mayınlı altıgenin üstüne geldikten sonraki turdan başlayarak oradan ayrılmadığı ve mayın temizleyebiliyor olduğu sürece mayınlı arazi tamamen temizlenmemiş olsa dahi diğer dost birlikler oradan yürüyüş modunda güvenlice geçerler. Mayın temizlemeyi iptal etmek için Engineer>Clear Mines or Rubble'ı kullanın.
Mayın Döşeme
Bulunmaz.
İstihkâm birliklerine Engineer>Lay Mines ile mayın döşetebilirsiniz. Sonraki turlarda mayın döşemenin başarılı olup olmadığına dair bir test yapılır. Mayın döşenmesi için o altıgende herhangi bir mayın olmamalıdır, dolayısıyla 2. ve 3. seviye mayın tarlası döşenemez. Test başarılı olursa 1. seviye mayın tarlası yapılmış olur. Mayın döşenebilmesi için birliğin aksak veya Broken olmaması, yürüyüş veya demir yolu modunda olmaması ve siper kazıyor olmaması gerekir. Mayın döşüyor olan birlik atış yapamaz veya hücuma kalkamaz. Hareket veya ateş etmiş birlikte bu komut kullanılamaz. Zemin durumu donmuş iken mayın döşenemez. Mayın döşeme ihtimali her bir istihkâm birliği için parametre verisinde Mine Prob ile belirtilen değerdir. Mamafih, 100'den az mevcutlu istihkâm birliklerinde bu ihtimal orantılı olarak azaltılır.
İstihkâm İşleri-Köprü Operasyonları
İstihkâm birlikleri çekilirse birliğin yaptığı köprü de kaybolur.
Köprü Yapımı
Köprüler ırmak, çay, su yolu, kanal ve anti-tank hendeği ırmak, çay, su yolu ve kanal altıgen kenarlarına yapılabilir. Sadece Bridge Eng veya Mine/Bridge diye işaretlenmiş birlikler köprü yapabilir. Köprü döşeyiciler haricindekilerin İstihkâm birliklerinin köprü yapımına başlama bedeli hareket haklarının tamamıdır. Köprü döşeyiciler için köprü yapımına başlama bedeli hareket haklarının 1/3'üdür. Bu yoktur. İstihkâm birliği aksak veya Broken olmamalı, yürüyüş veya demir yolu modunda olmamalı ve siper kazıyor olmamalıdır.
Köprü yapımına başlayabilmek için birlik seçildikten sonra Engineer>Bridge Operations seçilerek köprü yapımı açılır penceresi gösterilir ki buradan köprü yapacağınız altıgen kenarını seçebilesiniz. Köprü yapmakta olan birliğin birlik resminin üstünde Bridge Ops yazar. Köprünün tamamlanması için geçen süre parametre verisindeki bazı değerlere bağlıdır.
Köprünün tamamlanma ihtimali mahiyete göre şöyle etkilenir:
A- %120
B- %110
C- Normal.
D- %75
E- %50
F- %25
100'den az mevcutlu istihkâm birliklerinde bu ihtimal orantılı olarak azaltılır. Ayrıca istihkâm bölüklerinin köprü tamamlama ihtimali istihkâm taburlarınınkinin 1/3'üdür. Aynı köprüyü yapmaya çalışan birden fazla istihkâm birliği köprü tamamlanması ihtimalini artırır.
Köprü bitince birlik resminin üstünde Has Bridge yazar. Köprüyü yapan dâhil birlikler istihkâm köprülerinden geçmek için yürüyüş modunu kullanmalıdır. Köprünün karşısında düşman birliği varsa karşıya hücum etmek için birlikleriniz yürüyüş modunda olmalıdır.
İstihkâm köprüleri ağır köprüdür orta köprüdür.
İstihkâm köprüleri zaten köprüsü bulunan altıgen kenarlarına yapılabilir, istihkâm köprüsü varken esas köprü patlatılabilir.
Köprü Sökümü
Has Bridge diye işaretlenmiş birlik köprünün devamlılığını sağladığı kabul edildiğinden köprüden ayrılması için köprünün sökülmesi veya terk edilmesi gerekir. Köprüyü sökmek köprüyü kurmak ile aynı yerden yapılır. Köprüyü sökmek de parametre verisine bağlı ihtimalle olur. Sökülen köprü haritadan silinir.
Köprüyü Terk Etme
Köprü sökmeye vaktiniz yoksa köprüyü terk edebilirsiniz, Engineer>Abandon Bridge ile yapılabilir. Bu durumda istihkâm birliği oradan direkt olarak ayrılabilir ama bu birliğin üstünde NO BRIDGE yazar ve o senaryo boyunca o birlik bir daha köprü kuramaz.
Tombaz Köprüsü Yapımı
Tombaz köprüsü parametre verisindeki değer sıfırdan büyükse yapılabilir. Bu köprü ancak arada su altıgeni bulunan iki kara altıgeninin arasındaki su altıgenine bu altıgenlerin doğrultusunda yapılabilir. Hasarlı tam altıgen köprünün üstüne yapılamaz. Tombaz köprüsü yapımı ve sökümü normal köprü gibidir ancak köprü yapımına başladıktan sonra en azından parametre verisinde belirtilen sayıda turun geçmesi gerekir. Ondan sonra normal köprü yapım ihtimaliyle aynı ihtimalde tombaz köprüsü yapılabilir.
İstihkâm birliğinin aksak veya Broken olduğu turlar parametre verisinde belirtilen turlardan sayılmaz.
Fırtına sırasında tombaz köprüsünün inşası durur. Fırtına bitince turları saymaya kaldığı yerden devam eder. Fırtına turlarında tombaz köprülerinden geçilemez.
Tombaz köprüsündeki hareket düşman etki alanı tarafından engellenmediği için hareket bahsinde anlattığımız zorla köprüden geçiş kuralı tombaz köprüsünden geçerken kullanılmaz.
Tombaz köprüleri düşman nehir teknelerinin buralara hareketiyle yıkılabilir. Hareket haklarının tamamını kullanarak nehir tekneleri tombazlara girebilir. Dost tombaz köprülerinden geçmekte olan nehir gemileri buradayken o köprüden kara birliği geçemez.
Altıgen Kenarı Köprüsü Yıkımı
Köprü yanındaki istihkâm birlikleri köprülere hasar vermeye çalışabilir. Otomatik tuzaklı köprü özelliği açıkken bu özellikte belirtilen tarafın düşmanı köprülere elle hasar veremez. Otomatik tuzaklı köprü özelliği açıkken köprülere elle hasar verilemez. Köprüye hasar vermeye çalışacak istihkâm birliğinin aksak veya Broken olmaması, yürüyüş veya demir yolu modunda olmaması, siper kazıyor olmaması ve o tur hareket veya ateş etmemiş olması gerekir. Engineer>Damage Bridge kısmından bunu yapabilirsiniz. Seçtiğinizde açılır pencereden hangi kenar olduğunu seçerek orayı yıkmaya çalışabilirsiniz. Not: Çay üstündeki köprüleri yıkmanız birliklerin oradan geçmesini engellemez, sadece o birlikleri yavaşlatır.
Hasarlı köprü altıgen kenarı haritada uyarı işareti ve köprü etrafında kırmızı bir çemberle belirtilir.
Köprüye verilen hasar Çarpışma Sonucu gibi tespit edilir. Köprüye "saldırmak" için istihkâm birliğinin hücum değeri kullanılır. Savunma değeri olarak köprü için parametre verisindeki değer kullanılır. Köprü burada araç veya top sayılır. Köprünün hasar alması için sonucun sıfır olmaması gerekir.
Tam Altıgen Köprü Yıkımı
Su altıgeninin üstündeki köprüler şöyle yıkılır:
- İstihkâm birliği köprünün üstüne gelir.
- Engineer>Bridge Operations ile köprüyü tuzaklamaya başlar.
- İş bittiğinde arazi malumat kutusunda köprü TUZAKLI (WIRED) olarak gözükür.
- İstihkâm birliği köprüden ayrılıp köprünün yanındaki bir altıgene gelir. Birlik bu sırada konuşlanmış olmalıdır.
- Engineer>Damage Bridge or AT Ditch ile köprü yıkılmaya çalışılır. Hesaplar normal köprü yıkımıyla aynıdır, savunma değeri olarak her zaman ağır köprü savunma değeri kullanılır.
Yıkılmış tam altıgen köprüsü tekrar tamir edilemez. Tam altıgen köprüsünün yıkımı sırasında köprünün üstünde bulunan birlikler imha olmaz. Tombaz köprüleri gibi bunda da hareket düşman etki alanı tarafından engellenmediği için hareket bahsinde anlattığımız zorla köprüden geçiş kuralı tam altıgen köprüden geçerken de kullanılmaz. Otomatik tuzaklı köprü özelliği açıkken bu özellikte belirtilen tarafın düşmanı, tam altıgen köprüleri elle tuzaklayamaz. Otomatik tuzaklı köprü özelliği açıkken tam altıgen köprüleri elle tuzaklanamaz.
Anti-Tank Hendeği/Yüksek Duvar Yıkımı ve Köprüleme
Anti-Tank hendeği/yüksek duvar yıkımı köprü yıkımı gibidir. Hendeğin savunma değeri 1 alınır. Yıkıldığında hareket etkisi su yolunun hareket etkisi gibi olur.
Üstüne köprü de yapılabilir. Köprü yapımı ırmağa köprü yapımı gibidir. Yüksek duvar köprülenemez.
Otomatik Tuzaklı Köprü Yıkımı
Parametre verisinde bunun için değer verilmişse aktifleştirilir. Belirtilen taraf; altıgen kenarı köprüleri için köprülerin yanına, tam altıgen köprüleri için altıgen kenarlarının üstüne geldiğinde tuzaklı köprüler otomatik olarak test edilir. Bu konumlara hücuım yoluyla gelindiyse bu test uygulanmaz.
Hangi köprülerin tuzaklı olduğu senaryo tasarımcısı tarafından belirlenir. Köprüler, tam altıgen olanları da dâhil belirtilen tarafın düşmanı tarafından sonradan tuzaklanamaz veya bu kural açıkken o düşman tarafın köprüleri kendisinin elle yıkmasına izin verilmez. Köprüler sonradan tuzaklanamaz veya bu kural açıkken köprülerin elle yıkılmasına izin verilmez.
Arazi kutusunun sağ tık görüntüsünde altıgen kenarı tuzaklı köprüleri görülebilir.
Bu özellik açıkken gerekli olduğunda tuzaklı köprüler parametre verisine göre test edilir. Test başarılı olursa köprü imha olur, başarılı olmazsa köprünün tuzaklılığı kalmaz. Yani bu test her tuzaklı köprü için sadece bir defa ve belirlenen tarafın o köprüye doğru hareketiyle uygulanır. Tam altıgen köprülerinde testin başarılı olması, testi tetikleyen birlik veya birlikleri imha etmez.
İstihkâm İşleri - Bot İşleri
Irmak ve Kanal Botları
Irmak ve kanal altıgenlerinden istihkâm birliklerinin botla geçirmesi için şunlar gerekir:
- Botla geçirecek birlik Has Boats olarak işaretlenmiş olmalıdır.
- Botla geçen birlikler istihkâm birliğinden veya istihkâm birliğine hareket etmelidir.
- Geçecek birlikler ya yaya (Foot) ya da Ski, Bisikletli(Bicycle) veya Atlı(Horse) olmalı ve kişi cinsinden mevcutlu olmalı veya tabanvay birlik olmalıdır. Tabanvay modu yoktur.
- Geçecek birliğin tam hareket hakkı olmalı, yürüyüş modunda olmalı ve aksak veya Broken olmamalıdır.
- İstihkâm birliği aksak veya Broken olmamalı, tam hareket hakkı olmalı, yürüyüş veya demir yolu modunda olmamalı ve köprü yapım/sökümünde olmamalıdır. Köprü koruyor durumda olabilir.
- Geçecek birliğin hedef altıgene gitmesi mümkün olmalıdır.
Bunlar sağlanırsa botla götürülen birlik tam hareket hakkını kullanarak karşıya geçer.
Özel durum olarak istihkâm birliği yürüyüş modundaysa kendisini karşıya botla geçirebilir.
Su Altıgeni Botları
Bazı istihkâm birlikleri botla su altıgenlerinden birlikleri taşıyabilir. Bunu birliğin resminin üstünde Has Boats yazmasından görebilirsiniz. İstihkâm birliği köprü yapıyor veya söküyor olmamalı ve mayın döşüyor veya temizliyor olmamalıdır. Ayrıca aksak veya Broken olmamalı, tam hareket hakkı bulunmalı ve yürüyüş veya demir yolu modunda olmamalıdır.
- Geçecek birlikler ya yaya (Foot) ya da Ski, Bisikletli(Bicycle) veya Atlı(Horse) olmalı ve kişi cinsinden mevcutlu olmalı veya tabanvay birlik olmalıdır. Tabanvay modu yoktur.
- Geçecek birliğin tam hareket hakkı olmalı, yürüyüş modunda olmalı ve aksak veya Broken olmamalıdır.
- O sırada fırtına olmamalıdır.
Bu hareketin üç sınırlılığı vardır.
- Kendisine hareket edilen su altıgeni botlu istihkâm birliğiyle komşu olmalıdır.
- Bu su altıgeninde köprü olmamalıdır.
- Bu su altıgenine aynı anda sadece bir birlik girebilir.
Bot Yıkımı
İstihkâm birlikleri altıgen kenarı ya da tam altıgen botları yıkmaya çalışabilir. Buradaki kurallar altıgen kenarı köprü yıkımı ve anti-tank hendeği yıkımıyla aynıdır. Tam altıgen botun savunma değeri 1 alınır.