Project Caesar(EU V?) Hakkında Bildiklerimiz
#1
j122b5kkSHre8fzThR98htcNObjdyIE_I7he5798...twcRjfweW0

Bu konu altında EU V olduğu henüz resmi olarak duyurulmamış, şuan Project Ceaser olarak tanıtılan oyun ile ilgili geliştirici günlükleri dışında gösterilen/belirtilen bildiklerimizi listeliyoruz.
  • Savaş sistemi Victoria 3 gibi olmayacak. Birlikler IR'dakine benzer bir şekilde locationlar üzerinden hareket edecek.
  • Provinceların kaç alt location'ı olacağı her province için değişmekle birlikte genelde 4-8 aralığında olacak.
  • Sınırlar province değil locationlar üzerinden şekillenecek. Bu bağlamda tek locationdan ibaret devletler olabilecek.
  • Nüfus province değil locationlara bağlı olacak.
  • Şehirleşmenin hiç olmadığı locationlar da olacak.
  • Haritada toplamda 27.518 adet location bulunacak.Kıyas için EU4'te yaklaşık 4500 province, IR'da yaklaşık 6200 territory vardı.
  • Oyunda, IR'daki gibi terrain ve politik mapmodelarının birleşimi olan bir mapmode içermesi için çalışılıyor.
  • Nüfus savaşlar, kıtlık ve salgın hastalıklar sebepleriyle azalabilecek.
  • Oyunda EU4'teki gibi kültür grupları bulunacak.
  • Nüfusun okuma yazma oranı gibi birçok faktör teknolojinin gelişme hızını belirleyecek.
  • Yönetim biçimleri özelleştirilebilir olacak fakat ne ölçüde henüz belli değil.
  • Yönetim biçimleri EU4'teki gibi olmayacak. Reformlu tier sistemi bu oyunda yok.
  • Parlamento sisteminin EU4'ten çok farklı olacağı belirtiliyor.
  • EU4 tarzı görev ağacı olmayacak fakat oyun farklı tarz bir görev ağacı içerecek. Muhtemelen IR görev ağaçlarına benzer olacağı kastediliyor.
  • Oyunda EU4'teki mana sistemi olmayacak.
  • Çanakkale ve İstanbul boğazı gibi geçitler için farklı bir mekanik olacak.
  • Estatelerin kendi yapay zekaları dahilinde bir oynayışı olacak. Kendi paralarını kendileri harcayıp bina vs. yapabilecekler.
  • Estateler oyuna bulunduğu ülkenin tarihsel gerçekliğine uygun ayrıcalıklar ile başlayacaklar.
  • Estate isyanları EU4 isyanlarından ziyade IR'daki iç savaşlara benzeyecekler.
  • Ülke isimleri haritada kapladığı alana vs. göre kısaltılabilecek.(örn. Holy Roman Empire->H.R.E.)
  • EU4'teki gibi ülkeye özel estateler olmayacak fakat yine de Dhimni, Cossack gibi jenerik olmayan estateler bir şekilde olacak. Burda tam olarak ne kastediliyor anlamadım. Sanırım EU4'te son yıllarda DLC ile gelen estateler gibilerinin olmayacağı kastediliyor.
  • Oyunun başlangıç döneminde EU4'teki gibi kalıcı ordular olmayacak. Oyunun orta-son dönemine kadar ordular Levy sistemi ile şekillenecek.
  • Hristiyanlık'taki reform süreci oyunun başlangıç tarihinin öne çekilmesi dolayısıyla daha detaylı bir şekilde işlenecek ve Lollard, Luthera, Calvinist gibi diğer mezhepleri de içerecek.
  • EU4'teki Lucky Nation mekaniği olmayacak.
  • Ironman dışında da başarım(achievement) kazanılabilecek.
  • Personal Union mekaniği EU4'ten farklı olacak.
  • Nehirler üzerinden deniz ulaşımı yok.
  • Manpower nüfus üzerinden hesaplanıyor.
  • Bina slotu yok.
  • Terrain türü Tinto Talks#6'da tanıtılan proximity mekaniğini etkiliyor.
  • Location'ın çok düşük kontrol seviyelerinde beklemesi toprağın ülkeden kopmasına sebep olabilecek.
  • Oyunun 4 yıllık geliştirme sürecinde sık sık değiştirilmiş. Şuan günlüklerde gördüğümüz arayüzün de oyunun çıkışına kadar çok fazla değişebileceği belirtiliyor.
  • Oyunda 1 adet başlangıç tarihi bulunacak.
Tinto Talks #8
  • Ticaret akışı EU4'teki gibi statik yollar üzerinden olmayacak.
  • Oyunda arz talep ilişkisine dayalı bir hammadde ve ekonomi sistemi olacak.
  • Borç alabileceğimiz bankacı "topraksız ülkeler" olacak. Burada ülkeden kasıt daha çok Medici, Pazzi gibi aileler. Topraksız ülke kısmı sanırım CK3'teki tarikatlara benzeyen bir yapı olur.
  • İşlenmemiş hammaddeleri bulunduğu toprak dışında da ithal edip, EU4'teki fabrika binaları gibi bir şekilde işleyip daha değerli hale getirebileceğimiz bir sistem olacak. Atıyorum Afrika'dan çıkan pamuk İngiltere'ye taşınıp, İngiltere'deki bir locationa inşa edilen pamuk işleme fabrikasında işlenebilecek.
  • Oyunda bazı şeyleri yapmak için hammaddesine ihtiyaç duyacağız. Örneğin gemi yapmak için kereste gerekecek.

*Son güncelleme:17.04.2024
*Hızlı yazdığım için bazı maddelerin anlaşılması zor olabilir, belirtirseniz düzenlerim.
*Gözden kaçırdıklarımı yorumlarda kaynağı ile belirtirseniz listeye eklenecektir.
[+] 2 üye Voidian nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Şu raddede önemsiz olduğunu düşündüğüm bazı oynayış detaylarını listeye eklemedim. (Atıyorum "Topraktaki kontrol %20 altındaysa isyan çıkmaya daha meyillidir." gibi.)

Yine madde olarak belirtmedim fakat Johan'ın yazdıklarından oyunda genel olarak, eksi butonuna basıp otonomiyi azaltma gibi butona basıp işi bitirme türü oynayıştan/butonlardan kaçınıldığı iması çıkıyor. O tarz herhangi bir buton olmadığı dolaylı olarak belirtiliyor.
Ara
Cevapla
#3
Project Ceaser'da bahsedilen parlamento sistemi EU4'teki parlamentonun değil diet'in karşılığı.
Ara
Cevapla
#4
Günlükteki değil, maddenin sebebi olan yorumdaki EU4'teki parlamento. Özellikle seat sisteminin değişeceği ima ediliyor.
Ara
Cevapla
#5
Oyunda, IR'daki gibi terrain ve politik mapmodelarının birleşimi olan bir mapmo içermesi için çalışılıyor.

Gerçekten şu olaydan nefret ettim, uzaklık mesafesini ayarlamak oyunu oynamaktan daha fazla acı veriyor bana.
Screenshot_1.png?ex=661394d9&is=66011fd9...4125dc856&
Ara
Cevapla
#6
Ondan ayrı klasik politik mapmode olacağı da söylenmişti ama toprakların bu kadar micro düzeyde işlendiği bir oyunda ne kadar işlevli olacak bilmiyorum.
Ara
Cevapla
#7
Sadece 1 tane başlangıç tarihi olacak olması bayağı kötü olmuş bence. Spesifik olarak yaşamak istediğim bir dönemi açıyordum şimdi yapamayacağım.
giphy.gif
Ara
Cevapla
#8
(05-04-2024, 04:34)turkish lokum : Sadece 1 tane başlangıç tarihi olacak olması bayağı kötü olmuş bence. Spesifik olarak yaşamak istediğim bir dönemi açıyordum şimdi yapamayacağım.
yapma be o kötü olmus
[+] 1 üye baywatch06 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
Konu güncellendi. Şimdilik son eklediklerimi Tinto Talks #8 olarak ayırdım. Tam olarak nasıl kategorilendirmem gerektiğine karar verince öncekileri de düzenleyeceğim.

Bence en bomba olan bazı şeylerin hammadde gerektirecek olması.
Ara
Cevapla
#10
victoria görünümlü eu5
Ara
Cevapla
#11
Oyun yaklaşık 500 yıl sürecekmiş. Yani 1800ler'de bitiyor.
Ara
Cevapla
#12
(20-04-2024, 17:46)Voidian : Oyun yaklaşık 500 yıl sürecekmiş. Yani 1800ler'de bitiyor.
500 yıl çok uzun bir süre. Umarım oyun dlc ordusu ile 10 yılda oynanabilir olmaz ama süreç öyle olacağını gösteriyor.
humanitas una debet esse; aliter evanescet.
Ara
Cevapla
#13
did-he-actually-slip-up-or-is-this-an-of...7e8f9088dd
Hail the Omnissiah! He is the God in the Machine, the Source of All Knowledge
Ara
Cevapla
#14
Kaleler, EU4 & Imperator karşımı bir sistem kullanacakmış. EU4 gibi geçişi engelleyecek fakat Imperator gibi düştüğünde bölgeyi de komple düşürecekmiş. Ayrıca EU4'teki gibi YZ kale kurallarını yok sayıp istediği gibi hareket edemeyecekmiş.
WhaW8Am.gif
[+] 3 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.