04-04-2024, 14:21
(Son Düzenleme: 17-04-2024, 18:26, Düzenleyen: Voidian. Toplamda 9 kere düzenlenmiş.)
Bu konu altında EU V olduğu henüz resmi olarak duyurulmamış, şuan Project Ceaser olarak tanıtılan oyun ile ilgili geliştirici günlükleri dışında gösterilen/belirtilen bildiklerimizi listeliyoruz.
- Savaş sistemi Victoria 3 gibi olmayacak. Birlikler IR'dakine benzer bir şekilde locationlar üzerinden hareket edecek.
- Provinceların kaç alt location'ı olacağı her province için değişmekle birlikte genelde 4-8 aralığında olacak.
- Sınırlar province değil locationlar üzerinden şekillenecek. Bu bağlamda tek locationdan ibaret devletler olabilecek.
- Nüfus province değil locationlara bağlı olacak.
- Şehirleşmenin hiç olmadığı locationlar da olacak.
- Haritada toplamda 27.518 adet location bulunacak.Kıyas için EU4'te yaklaşık 4500 province, IR'da yaklaşık 6200 territory vardı.
- Oyunda, IR'daki gibi terrain ve politik mapmodelarının birleşimi olan bir mapmode içermesi için çalışılıyor.
- Nüfus savaşlar, kıtlık ve salgın hastalıklar sebepleriyle azalabilecek.
- Oyunda EU4'teki gibi kültür grupları bulunacak.
- Nüfusun okuma yazma oranı gibi birçok faktör teknolojinin gelişme hızını belirleyecek.
- Yönetim biçimleri özelleştirilebilir olacak fakat ne ölçüde henüz belli değil.
- Yönetim biçimleri EU4'teki gibi olmayacak. Reformlu tier sistemi bu oyunda yok.
- Parlamento sisteminin EU4'ten çok farklı olacağı belirtiliyor.
- EU4 tarzı görev ağacı olmayacak fakat oyun farklı tarz bir görev ağacı içerecek. Muhtemelen IR görev ağaçlarına benzer olacağı kastediliyor.
- Oyunda EU4'teki mana sistemi olmayacak.
- Çanakkale ve İstanbul boğazı gibi geçitler için farklı bir mekanik olacak.
- Estatelerin kendi yapay zekaları dahilinde bir oynayışı olacak. Kendi paralarını kendileri harcayıp bina vs. yapabilecekler.
- Estateler oyuna bulunduğu ülkenin tarihsel gerçekliğine uygun ayrıcalıklar ile başlayacaklar.
- Estate isyanları EU4 isyanlarından ziyade IR'daki iç savaşlara benzeyecekler.
- Ülke isimleri haritada kapladığı alana vs. göre kısaltılabilecek.(örn. Holy Roman Empire->H.R.E.)
- EU4'teki gibi ülkeye özel estateler olmayacak fakat yine de Dhimni, Cossack gibi jenerik olmayan estateler bir şekilde olacak. Burda tam olarak ne kastediliyor anlamadım. Sanırım EU4'te son yıllarda DLC ile gelen estateler gibilerinin olmayacağı kastediliyor.
- Oyunun başlangıç döneminde EU4'teki gibi kalıcı ordular olmayacak. Oyunun orta-son dönemine kadar ordular Levy sistemi ile şekillenecek.
- Hristiyanlık'taki reform süreci oyunun başlangıç tarihinin öne çekilmesi dolayısıyla daha detaylı bir şekilde işlenecek ve Lollard, Luthera, Calvinist gibi diğer mezhepleri de içerecek.
- EU4'teki Lucky Nation mekaniği olmayacak.
- Ironman dışında da başarım(achievement) kazanılabilecek.
- Personal Union mekaniği EU4'ten farklı olacak.
- Nehirler üzerinden deniz ulaşımı yok.
- Manpower nüfus üzerinden hesaplanıyor.
- Bina slotu yok.
- Terrain türü Tinto Talks#6'da tanıtılan proximity mekaniğini etkiliyor.
- Location'ın çok düşük kontrol seviyelerinde beklemesi toprağın ülkeden kopmasına sebep olabilecek.
- Oyunun 4 yıllık geliştirme sürecinde sık sık değiştirilmiş. Şuan günlüklerde gördüğümüz arayüzün de oyunun çıkışına kadar çok fazla değişebileceği belirtiliyor.
- Oyunda 1 adet başlangıç tarihi bulunacak.
- Ticaret akışı EU4'teki gibi statik yollar üzerinden olmayacak.
- Oyunda arz talep ilişkisine dayalı bir hammadde ve ekonomi sistemi olacak.
- Borç alabileceğimiz bankacı "topraksız ülkeler" olacak. Burada ülkeden kasıt daha çok Medici, Pazzi gibi aileler. Topraksız ülke kısmı sanırım CK3'teki tarikatlara benzeyen bir yapı olur.
- İşlenmemiş hammaddeleri bulunduğu toprak dışında da ithal edip, EU4'teki fabrika binaları gibi bir şekilde işleyip daha değerli hale getirebileceğimiz bir sistem olacak. Atıyorum Afrika'dan çıkan pamuk İngiltere'ye taşınıp, İngiltere'deki bir locationa inşa edilen pamuk işleme fabrikasında işlenebilecek.
- Oyunda bazı şeyleri yapmak için hammaddesine ihtiyaç duyacağız. Örneğin gemi yapmak için kereste gerekecek.
*Son güncelleme:17.04.2024
*Hızlı yazdığım için bazı maddelerin anlaşılması zor olabilir, belirtirseniz düzenlerim.
*Gözden kaçırdıklarımı yorumlarda kaynağı ile belirtirseniz listeye eklenecektir.