Sohbet: Panzer Campaigns - Genel Sohbet: Ordu Karargâhı
#41
Bu görseller Strateji Kütüphanesi'ndeki John Tiller oyunlarının konularına koyulursa güzel görünür. @unonimus
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#42
Bir ara hatırlatın da çıkmışları koyayım.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#43
unknown.pngunknown.png
Yukarıda görmüş olduğunuz tank Sho't varyantı Centurion tankı. Cidden ismini hakkını veren bir tank, lejyoner edasıyla savaşıyorlar ancak mısır&suriye misilleri birazcık sorun çıkarıyor. Middle East'67 oynarken cidden dengeli yapılmış bir oyun olduğunu fark ettim, tabi henüz başlarındayım ancak az askere sahip olmama rağmen pozisyon olarak çok iyi durumdayım. 

Operasyonel bir oyun olduğu için ne Stalingrad'43'e, ne de Kursk'a benziyor. Bir cephe var ancak saldırı cephe saldırısı değil iğne sokup çıkarırcasına saldır&bölge değiştir şeklinde ilerliyor. Birlikler o kadar mobil ki eğer arazi sıkıntılı değilse hızlı olan askerler bir cepheyi boydan boya gezebiliyor. Şahsen ideal John Tiller Software campaignlerinden birinin bu olduğunu düşünüyorum.

PZC ve JTS oyuncularına eğer bu campaigni denemedilerse denemelerini öneririm.
Space-Background.gif
[+] 2 üye Yasin Ahmet nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#44
Bende sadece Korea '85 var :( . Gerçi onun da temposu çok hızlı.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#45
Japan '45 konusuna yazdığım iletinin sakin kafayla düzenlenmiş hâlidir. Bunu tamamladıktan sonra oradaki iletiyi imha edip o iletiyi yeni yama için rezerve yapacağım.

Bunu günah çıkarmak için mi yazdım? Hayır, tam aksine Bill'in gözüne gözüne vuracağım. Bir de, serideki bazı şeylerin sadece yeni oyuncular için değil, uzun zamandır oynayan oyuncular için dahi baş ağrısı olduğunu belirtmek için yazdım. Söylediğim şeylerin çoğu Japan '46 ile de alakalı, bir kısmı ise bütün seri ile alakalı.

Oyundaki esas sorun oyundaki yer adlarının yanlış yazılmış olması veya birliklerin "generic" olması veya oyunun hipotetik olması değil, bunlar düzeltilebilir ki yer adlarındaki yazım hataları esasında oyundaki sıkıntıların en ufağı.

Kichijōji'nin kocaman puntolarla yazdıkları adının yanlış yazılmış olması bile o kadar büyük sorun değil, birkaç tıklama ile kolayca düzeltebileceğimiz bir şey. Diğer 6000 (3000'i Japan '45, 3000'i Japan '46 için) yer adının doğruluğunu kontrol etmek için kaynak aldıkları haritaları, onların da doğruluğunu kontrol etmek için dönemin İmparatorluk surveylerini kullanabiliriz (Tabii o surveyleri okumak için Japonca bilmek lazım.). Ancak bu birincil öncelik değil, hatalı yazımlar Japonya'ya da has değil. Fransa'da da, Rusya'da da yanlış yazdıkları yerler var. France '14'te Forêt(orman) yerine Foret(matkap ucu) yazmalarını unutmadım henüz. Volcano Man, pl0x. Yalnız, yer adlarında İmparatorluk Sarayı harici ayrıca belirtilebilecek yerlerin neden ayrıca belirtilmediğini merak ediyorum. Mahalleleri/semtleri filan geçtim, bazı PARKLAR bile oyunda iken en azından bazı mahalleler/semtler isimlendirilmeliydi.

Birliklerin "generic" olması bence sorun değil, kaldı ki bence birlikler "generic" de değil. Japonlarda taburlara bağlı kör atış yapabilen topçular bile eklendiyse o birliklerin "generic" olması uzak ihtimal. Yine de birincil kaynaklara inilirse biraz daha dallandırabiliriz (Survey için söylediğim bura için de geçerli, bir de arşivlerin ne kadarının açık olduğuna bakmak lazım.).

Oyunun hipotetik olması ise düzeltilmesi gereken bir şey değil, kaldı ki zamanda geriye gidip ABD'ye Japonya'yı koşulsuz şartsız teslim ettirmek maksadıyla işgal ettirtemeyiz. Denizaslanı Harekâtı da normalde yapılabilecek gibi bir şey değildi ama onun da oyunu var; üstelik yaptıkları kabullenmeler halamın bıyıkları seviyesinde. Japan '45/'46 için yaptıkları kabullenmeler daha makul. Neydi bu kabullenmeler? Birincisi, atom bombalarının geliştirilememiş olması; ikincisi, Japonya'nın (Sovyetler istilaya başladıktan sonra bile) koşulsuz şartsız teslim olmayı reddetmesi. Sealion'daki gibi Britanya Muharebesi'ni Almanlar'ın kazanması ve Birleşik Krallık donanmasının komple imha edilmesi veya doklara çekilmesi gibi ot çekerken yapılmış kabullenmeler yok.

Esas sıkıntı tasarımcının oyunun bazı şeylerini bilmiyor olması. Daha doğrusu bilmiyordu, kafasına vura vura öğrettik. Bir kısmını düzeltti, bir kısmını da yeni yamada düzeltmesini bekliyoruz. Opsiyonel kurallar hâlen garip, parametre verisi oyun ilk çıktığında bayağı garipti ama bir kısmını düzelttirdik. Parametre verisini .exe'den değil de Not Defteri üzerinden mi düzeltiyor, nedir? Biliyorsunuz, Bill Peters daha önce Panzer Campaigns serisinden bir oyun tasarlamamış, kendisi Napolyoncu. Ama bu bazı şeyleri açıklamıyor.

Garipliği nereden anlıyoruz? Şöyle ki, bu Moscow '42'nin varsayılan opsiyonel kuralları:

unknown.png

Bunlar da Japan '45 ve '46'nın varsayılan opsiyonel kuralları, soldaki Japan '45. Japan '45 ilk çıktığında varsayılan olarak Alternative Assault Resolution da açıktı:

unknown.pngunknown.png

Bunlar da Scheldt '44'ünkiler, çoğu senaryoda bunlara ek olarak Indirect Fire and Air Strikes by Map seçeneğinin de açılmasını istemişler:

unknown.png

E hepsinde kuralların yarısı açık, ne sorun var ki diyebilirsiniz. Anlatayım:

1-) Manual Defensive Fire kapalıyken Automatic Defensive Fire hiçbir işe yaramaz. O seçenek Manual Defensive Fire açıkken savunma ateşi fazını bilgisayara yaptırmak için; ancak PzC'de kimse Manual Defensive Fire açmadığından kimse Automatic Defensive Fire da açmaz. Napolyon döneminde değiliz.

2-) Şu an varsayılan olarak kapalı da olsa Japan '45 çıktığında Alternative Assault Resolution varsayılan olarak açık idi. Ve o versiyonda sığınak yapma ihtimali %2,5 idi (şimdi %1,5) ve sığınaklara verilen ek savunma 40 (koruganlara 60) idi (şimdi sığınağa 10, korugana 20). Sorun şu, o seçenek açıldığında sığınaklara hücum etmek çoğu birliğin sert saldırı değeri hücum değerinden düşük olduğu için ve oyun sert hedeflik konusunda sığınak ve tank arasında fark gözetmediği için daha zordu. Hattâ öyle ki "bunker buster" alev makineli Sherman tankları hücum değeri 37, sert saldırı değeri 4 olduğu için sığınaklara karşı işe yaramaz hâle geliyordu. Neredeyse her 10 turda bir, haritanın bir yerine sığınak yapılabiliyorken ve sığınakları bu yapılara karşı geliştirilmiş şeylerle bile temizlemek aşırı zorken ve Japonlar özel kuraldan dolayı sığınaktan hücum yoluyla çıkartılamıyorken bu sığınaklara karşı ABD'liler ne yapacak? Şu an bunlar düzeltilmesine rağmen 200-300 Japon askerinin olduğu sığınağa yaklaşık 1 gün boyunca 3000 askerle hücuma kalkmamız gerekebiliyor, ilk versiyonda ne kadar zor olduğunu siz düşünün.

3-) Optional Surrender'ın açık olmasına (çoğu oyunda kapalı olmasına rağmen) bir şey diyemeyeceğim. Yalnız şunu ekleyeyim, Japonlar o kuraldan etkilenmiyor. Makul gibi; çünkü opsiyonel kuralları büyük oranda Japonlara avantaj sağlayacak şekilde ayarlamış oldukları belli.

4-) Optional Fire Results ve Optional Assault Results niye açık? Zayiatta iki değerin ortalamasının alınması cidden şart mı? Üstelik 1000 ateş/hücum değerine minimum ve maksimum zayiat değerleri zaten varken (yani 1000 ateş değerine 5 veya 80 mevcudun zayi olması gibi hilkat garibesi sonuçlar Alternative (In)Direct Fire/Air Strike Results açık değilken görülemiyorken) sırf dağılım tipi sürekli tekdüze dağılım olmasın da iki değerin ortalamasının dağılımı olsun diye böyle alengirli işlere gerçekten gerek var mıdır?

5-) Higher Fatigue Recovery bu hâliyle açık olmalı mı? Unutmayın, Higher Fatigue Recovery yorgun birliklerin yorgunluk atmasını azaltmıyor, az yorgun birliklerin yorgunluk atmasını artırıyor. Bu gerçekten böyle mi olmalı? Yoksa yorgun birliklerin yorgunluk atması mı azaltılmalı? Buna kesin cevap veremiyorum. Belki de yorgun birliklerin yorgunluk atmasını azaltan bir opsiyonel kural daha eklenmeli.

6-) Programmed Weather neden kapalı? Tasarım notlarında hava durumunun önceden tahmin edilebilir olması istenmediği için kapalı tutulduğu ifade edilmiş ama bu seçenek gerçekten de hava durumunu önceden tahmin ettiriyor mu da istenmeyen bir şey muamelesi görüyor? 1946 Tōkyō'sunun merkezine Nisan'ın sonunda kar filan yağıyor da ben mi bilmiyorum? O dönemin hava raporları elimde olmadığından soruyorum.

Bu mu çok tahmin edilebilir:

unknown.png

7-) "O seçenek Scheldt '44 için, siz açmayın." denmesine rağmen Japan '46'da Optional Amphibious Rules neden varsayılan olarak açık?

8-) Alternative (In)Direct Fire/Air Strike Results gerçekten varsayılan olarak açık olması gereken seçenekler midir? Sırf karşıdaki altıgende 300 yerine 1800 adam var diye (istif limitini 1800 kabul ediyorum) 10 yerine 60 vurmak İkinci Dünya Savaşı'nda anlamlı mıdır? Gerçi ilk turlarda bu gayet anlamlı (çünkü istif sınırı çıkarmalarda aşılabilir) ama 600 turluk oyunun tamamına bunu dikte etmek? Bilemedim.

9-) Bōsō ve Miura Yarımadalarında neden ikmal kaynağı yok? 10-20 değerinde filan bile olsa ikmal kaynağı gerekmez mi? Veya Japonları fanatik millet olarak ayarladıkları için oradaki birliklerin izole olup olmamasının önemli olmadığını mı düşünüyorlar? Veya Miura yarımadasındaki birlikler zaten elit birlik, izoleyken bile ABD'lilerin anasını ağlatıyor diye mi düşünüyorlar?

10-) Japon deniz piyadesi birliklerinin fanatik millet özelliği göstermemesinin nedeni nedir? Bilerek mi bu şekilde yoksa diğer birliklerden ayrı klasörde (Hungarian) oldukları için oyun tarafından Macar sayıldıklarından dolayı fanatik millet özelliği gösteremiyorlar mı?

"E o zaman bu seçeneklerdeki tiki kaldırıp/bu seçenekleri tikleyip oyna." diyebilirsiniz. İyi de, oyunun test aşaması bu seçeneklerle yapıldı. Seçenekleri tek başına değiştirmenin oyuna nasıl yansıyacağını bilebilmek için tekrar test yapmak gerekiyor. Bütün senaryoları ve büyük seferi baştan sona tek başına ben mi oynayıp test edeyim? Diyelim ki test ettim ve sonuçlar istenen şekilde çıkmadı. O zaman muharebe düzenini de kendim mi değiştireyim?

Şunu da diyebilirsiniz. "Madem bu kuralların hangisinin açılması gerektiği çok tartışmaya sebep oluyor, niye bu kuralların çoğu standart kural hâline getirilmiyor?" David Freer'ın bizzat kendisi söylüyor (Olduğu gibi çevirmedim, serbest çeviri diyebilirsiniz):
  • 20 sene önceki oyuna bile destek veriliyor, o zamanki kurallarla oluşturulmuş senaryoları bozmak istemiyorlar (Smolensk '41 döneminde 12 opsiyonel kural vardı, ilk 6 satır. Şimdi 26 oldu. U.N.). O senaryoları 20 sene sonra tekrar test edip bu senaryolara tekrar kural belirlemeye zaman da adam da yok. Bunu yapmanın anlamı da yok. Onları sıfırdan tasarlamak daha iyi.*
  • Rahmetli JT var olan senaryoları çok etkilemeyecek şeylerin oyuna direkt, çok etkileyebilecek şeylerin opsiyonel kural olarak eklenmesinden yana.
  • Modlar var; Volcano Man'in var, Mike Prucha'nın var, MrGrumpy'nin var, sanırım birkaç kişinin daha var. Bu adamların hangi opsiyonel kuralların kullanılması gerektiğiyle ilgili fikirleri farklı. Kaldı ki bunlar oyunla gelen senaryo modları, oyun dosyalarında bunların dokümantasyonu olması lazım. Bir de üçüncü parti modlar olabilir ki onların dokümantasyonunu okumanız gerekir.
  • Bazen bu kurallar garip şekillerde kullanılmış olabilir (Japan '45 gibi) ama test edilip düzeltilecek o.
  • Bazen bazı oyunlarda özel durumlar eklemek gerekebiliyor (Scheldt '44'teki Extended Patrolling gibi, direniş hareketlerini simüle etmek için gerekliydi.). O eklenen iki kural büyük ihtimal önceki ve sonraki PzC oyunlarında kullanılmayacak, buna gerek de görülmeyecek.

Her PzC oyununa uyacak bir opsiyonel kural seti olmayacağının elbet hepimiz farkındayız. Ama hangi opsiyonel kuralın neye sebep olduğunu tasarımcı bile iyi bilmiyorsa oyuncu ne yapsın?

Başka iletilerde bahsetmiştim sanırım, ben oyuna en azından 2 opsiyonel kural daha gelmesinden yanayım. Ama 26'sını düzgün öğretemiyorsak gelmesinin gerçekten anlamı var mı? (Merak edenler için, biri yukarıda bahsettiğim Higher Fatigue Recovery'nin başka bir varyantı, biri de imha olan karargâhların komple imha olmasıyla ilgili.)

Eyyorlamam bu kadar.

*Senaryoları sıfırdan tasarlamanın esas sebebi senaryonun mekanik değişimleriyle bozulmasından ziyade oyunun çıktığı dönemden beri yeni kitapların yayınlanmış olmasından dolayı o senaryoların muharebe düzeninde ve bazen harita ile parametre verisinde durduğu yerde değişiklik gerekmesi. Indragnir ondan dolayı yeni büyük senaryolar ekliyor. Ve evet, bunu eski senaryonun üstünden geçerek değil sıfırdan yapıyor. Scheldt '44'teki Market-Garden senaryosu da aynı şekilde.

Eski kitaplarda çok propaganda vardı.

Ek: 9. maddede söylediğim şeye bakacaklar.
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#46
@unonimus Japan '45 konusuna yazdığın iletinin aynısı mı, fazla fark yoksa tekrar okumakla uğraşmayayım :d
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
#47
Fazla fark yok ama ileride eklemeler yapabilirim. Aklıma ilk gelen farkı o düşündüğüm iki ek opsiyonel kuralın ne olduğunu yazmış olmam. Bir de 8. maddenin son kısmı.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#48
unknown.png
Yukarıda görmekte olduğunuz Tuğgeneral Sokolov'un süvari tugayları ve Tuğgeneral Khoteev'in piyade tugayı. Piyadeler turbaşı 1 altıgen giderken süvariler 10 altıgen kadar gidebiliyor. Eğer Kharkov'da Rus tarafı olarak oynuyorsanız süvari birimlerinin değerini anlayacaksınızdır, zira karda kışta gidebilecek mekanize birimleriniz çok çok az. Keşke tüm ordu süvari olsaydı da Almanlara kan kustursaydım.

12 saat içinde inşallah süvarilerle Kharkov'a giriyoruz.
Space-Background.gif
[+] 1 üye Yasin Ahmet nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#49
Yavaş gir de şehirde kanırtmasınlar :xd:  .

Bir de, mekanizen olmayabilir ama skicin var.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#50
Senaryoyu bilmediğim için yorum yapmak çok doğru olmaz ama genelde nihai sonuç ne kadar yavaş intikal ederlerse etsinler piyade-topçu ikilisiyle alınıyor. Zira ordularda mobil unsurlar sayı yetersizliğinden dolayı inatçı bir savunmaya karşı ilerlemeyi başarsalar bile bir kaç tur içerisinde çok yorgun ve taarruz edemeyecek hale geliyorlar. A mahiyet panzergrenadier taburları bile taaruzun yükü altında 1 günden fazla dayanamıyor.
Ara
Cevapla
#51
Şöyle düşünün, Kharkov'a en yakın birliğiniz 40-50 altıgen ötede başlıyor. Otobanlar Alman askerleri tarafından kapatılmış durumda ve Anti-Tank ve Tank sayınız aşırı az. Otobanları es geçip düzlükten gideyim derseniz 1 metre kar içerisinde turbaşı 1 altıgen olmak üzere ilerlersiniz. Bu ise oyun sonuna kadar 50 bin kadar piyadenizin hiçbir işe yaramadığı anlamına gelir.

Neden yaramadı peki? Çünkü otobanlar zarar verme olasılığınızın aşırı düşük olduğu tanklar tarafından kapatılmış haldedir ve yolda bulunabilecek insan sayısı maksimum 350'dir. Otobanlardan ilerlemek veya zaten az olan mekanize birliklerinizi kullanmak dışında pek de iyi çözüm yok, tabii süvarileri kullanmak ve bol olmasını dilemek haricinde.

Mekanize ve tank sayısı konusunda Almanlar Rus tarafını ikiye katlayabilir, bunu da belirtmiş olayım.
Space-Background.gif
Ara
Cevapla
#52
(15-04-2021, 09:45)Attila the Hun : Bu görseller Strateji Kütüphanesi'ndeki John Tiller oyunlarının konularına koyulursa güzel görünür. @unonimus

Koydum.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#53
15-30 Haziran arası Scheldt '44 ve Kiev '43 haricinde, fiyatı 39,95$ olan bütün John Tiller Software oyunları 29,95$ olacak. 199$'ın üstündeki tek seferlik alışverişlerde yapılan %20 indirim ile birleştirilebilir.

Dolar 8,5 lira olmuş, bu devirde JTS'den oyun alınmaz :xd: .
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#54
Evet yine pahalı falan ama şaka bir yana oyunun tüm içeriğini oynamaya çalışsak çok da kötü durmuyor gibi. Tabii o yüzlerce turluk senaryoları oynamak ayrı bir özveri ister. Bunu ben yapmayacağımı bildiğimden indirimli hâli bile cazip gelmiyor. Belki ileri bir gelecekte olabilir.
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
#55
Tek hobisi bu olanlar için indirimsiz fiyat bile tercih edilebilir ama benim gibi başka oyunlar oynayanlar için (@unonimus'u tenzih ederim) indirimlisi de pek makul görünmüyor. Ama daha iyi bir indirim alırsa neden olmasın?
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#56
100'lük senaryoların verdiği zevk bir başka, haftada bir iki tur PBEM şekilde oynadığın zaman aşırı güzel oluyor. 100 turun her turu en az yarım saat ila iki saat alıyor, sadece uzun senaryoyu bir kere oynayacağınızı varsayarsak saat başı 1 liraya filan düşüyor. Aşırı para bolluğunda olmadığım sürece alacağımı sanmıyorum ancak bu para bulduğum zaman Kiev'43'ü almayacağım anlamına gelmiyor.
Space-Background.gif
Ara
Cevapla
#57
Param olsa veya makul bir indirim olsa da hangisini alacağıma karar veremem ki ben. :sweatsmile:
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#58
IbnE9P2.gif
[+] 1 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#59
Üç tane sorum olacak. Birincisi bazen tur geçtiğimde "corps attachments available" ya da benzeri bir şey - şu anda hatırlamıyorum - yazıyor. Bunun anlamı nedir? Ne işe yarar? Ne yapmam gerekir?

İkincisi, konum isimlerini sürekli göstermesi için ne yapmam gerekiyor? Basılı tutunca görünüyor ama çekince kayboluyorlar.

Üçüncüsü de, savaş sisini nasıl kapatırız? Ben genellikle iki tarafı da kontrol edip simülasyon tadında kendi çapımda takılıyorum. Bildiğim kadarıyla sis kapatılabiliyor, yani düşmanları, asker sayılarını ve durumlarını görebiliyoruz. Bunu nasıl yapıyoruz?

Yanıtlar için şimdiden teşekkür ederim.
Ara
Cevapla
#60
(28-05-2021, 16:37)Henri : Üç tane sorum olacak. Birincisi bazen tur geçtiğimde "corps attachments available" ya da benzeri bir şey - şu anda hatırlamıyorum - yazıyor. Bunun anlamı nedir? Ne işe yarar? Ne yapmam gerekir?

İkincisi, konum isimlerini sürekli göstermesi için ne yapmam gerekiyor? Basılı tutunca görünüyor ama çekince kayboluyorlar.

Üçüncüsü de, savaş sisini nasıl kapatırız? Ben genellikle iki tarafı da kontrol edip simülasyon tadında kendi çapımda takılıyorum. Bildiğim kadarıyla sis kapatılabiliyor, yani düşmanları, asker sayılarını ve durumlarını görebiliyoruz. Bunu nasıl yapıyoruz?

Yanıtlar için şimdiden teşekkür ederim.

1- Birliklerini tümen ve benzeri karargahlara tekrardan atıyabiliyorsun. Bunu yaptığın zaman örneğin 100 altıgen uzaktasın, A karargahı ve B karargahı var ancak A karargahının bir birliği B karargahında ve çook uzakta. Bu yüzden saat 0:00'ı gösterdiğinde uzak olan A birliğini B karargahına aktarabilir ve Low Ammo, Out of Command gibi olaylardan sakındırabilirsin.

2- Konum isimlerini gösterme tuşuna basılı tutarken taskbara bas, restarta kadar sürekli görülür olacaktır.

3- Oyun başlarken başlatan taraf Fog of War'ı açabilir veya kapatabilir, sonradan kapatmak mümkün değil. Oyunun son turu bittikten sonra fog of war kapanır, böylece düşmanın son durumunu görebilirsiniz.
Space-Background.gif
[+] 2 üye Yasin Ahmet nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 4 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.