TBS: Panzer Campaigns: Japan '45
#1
Japan45.jpg

Panzer Campaigns: Japan '45 John Tiller Software'in Panzer Campaigns serisinden bir wargame. Serinin 22. oyunu olup yapılması planlanmış Olympic operasyonunu konu almaktadır.



Çıkış tarihi: 3 Mayıs 2019
Görsel
Görsel
[+] 2 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
House rule olarak Amerikan araçlarının toprak setli (embankment) yerlerden yükseğe çıktığında yollardan ayrılmaması tavsiye edilir. Setlerin varlık sebebi yollar dışında araçların yükseğe çıkmamasıdır ama yollardan ayrılmayacak şekilde sınırlanması için arazinin bayağı değiştirilmesi gerektiğinden onun yerine bu tavsiye edilmektedir.

Seriye mekanik olarak ne eklendi:

- Japonlarda fanatik millet (Fanatical Nations) kuralı kullanılıyor. Bu kuralın olduğu milletler için hücum kuralında iki istisna uygulanır. Birincisi, fanatik milletlerin birlikleri kendilerine hücum edildiğinde teslim olmazlar, yani çekilebilecek bir yeri olmayan birlik hücumu kaybettiğinde fazladan zayiat vermez (veya Optional Surrender* opsiyonel kuralı seçiliyse o kuralın gereğini karşılamasına rağmen yok olmaz). İkincisi, fanatik milletlerin birlikleri hücum sonucu sığınak veya koruganlardan çekilmezler, kendilerine yapılan hücumu kaybetseler bile fazladan zayiat vermeden orada kalırlar.

* Buradan bakabilirsiniz..
[+] 4 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
1.02 yaması ile değişenler:
- Oyuna başlama kullanım kılavuzu haricindekiler güncellendi.
- Parametre verisi: Asya şartlarını daha iyi yansıtmak amacıyla düzenlemeler yapıldı. Gelecekteki oyunlarla benzeştirmek için yeniden yazıldı.
Parametre verisinde değişenler:


Muharebe düzeninde değişenler:
Senaryolar:
#00_Getting_Started zafer şartları ayarlandı.
#45_1208_1_Take-Sendai senaryosunda 45,33 altıgenindeki birlikler artık takviye olarak geliyor.
Ara
Cevapla
#4
Bir sonraki yama gelene kadar Take Kyushu senaryosunun strateji seçeneklerinde 216. Tümenin aynı anda iki kere getirttirilebiliyor olması durumundan dolayı bu seçeneklerden birini silin. Bir sonraki yama ne zaman gelir bilmiyorum ama birkaç ay içinde bütün PzC oyunları yamalanabilir.

BEvZ97k.png

Ek: Birkaç ay içinde yazmışız, Mart 2021'in sonuna kadar diye okuyun onu.

Ek 2: Mart'ın sonu geldi, daha yarısına yama atılabildi. Japan '45 henüz yamalanamadı.

Ek 3: Yama atıldı ama sorun düzeltilmedi.
Ara
Cevapla
#5
4.00 ile Shimoshima'da hareket edebilen birlik kalmadı, dolayısıyla bu ileti artık yeni versiyon için anlamsız.
Ara
Cevapla
#6
4.00 yaması ile değişenler:

- Yok edilmiş tam altıgen botlarından ikmal akışına izin veren bir sorun giderildi.
- Kuvvet açılır penceresinin muharebe düzeninin altına sarılmasına neden olan bir sorun düzeltildi.
- E-postayla oyunda son turun tekrarı atlandığında zafer açılır penceresinin gösterilememesine sebep olan bir sorun düzeltildi.
- Grafikler yenilendi.
- Yeni zafer ekranları.
- Yeni zafer müziği.
- Varsayılan opsiyonel kurallar düzenlendi. Artık varsayılan olarak açık kurallar Alternative Assault Resolution, Artillery Set Up, Recon Spotting, Virtual Supply Trucks, Low Visibility Air Effects, Quality Fatigue Modifier, Counterbattery Fire, Night Fatigue, Programmed Weather ve Limited Air Recon.
- Bütün senaryolar yeni standartlarda güncellendi.
- Senaryoların eski hâlleri Original Scenarios klasöründe, sonunda - Orig bulunacak şekilde kondu.
- Senaryo açıklamaları tavsiye edilen opsiyonel kuralları içerecek şekilde güncellendi.
- Alternative Assault Rule Opsiyonel Kuralı düzenlendi. Artık sığınak/korugan/kale içindeki birliklere karşı hücum ederken bu kural açık bile olsa hücum değeri kullanılıyor.
- Kaleler eklendi. Koruganların 1,5 katı savunma değerleri var.
- Kolordu düzenlemeleri artık kolordu ve orduların bağlanma için kullanılabilmesine olanak sağlayacak şekilde düzenlendi. Artık Sovyetlerde '41 sonrası geçen oyunların düzenlemelerinde özel sınırlamalar yok.
- Yeni kısayol tuşu. Sağ fare tuşuna basılı tutmak yerine Tab'a basılı tutabilirsiniz.
- İki yeni Opsiyonel Kural, Optional Amphibious Rules ve Extended Patrolling. Konuda anlattık.
- Özel istihkâm araçları Britanya'nın kraliyet zırhlı araçlı istihkâm (AVRE) birliklerinin yapabildikleri şeyler için genişletildi. AVRE birlikleri köprü yapabilir, mayın tarlalarını temizleyebilir ve anti-tank hendeklerine hasar verebilir.
- Recon Spotting opsiyonel kuralı yenilendi. Konusuna bakınız.
- View>Highlight menüsündeki "Patrolling Units" yardımıyla devriyeye çıkmış birlikleri vurgulayabilirsiniz.
- Sınırlı hedefler eklendi. Giriş kısmının hedefler kısmında sınırlı hedeflerden bahsettik.
- Demiryolu kapasitesini etkileyen İkmal değişimi eklendi. Bunlarda değişiklik olduğunda komuta açılır penceresinden bu durum bildirilir.
- Parametre Verisine iki tarafın değiştirmeleriyle oynayabilmek için değiştirme oranı değişkeni eklendi.
- Dağcı birlikler eklendi. Hareket bahsinde bunları anlattık.
- Düzensiz birlikler eklendi. Yine hareket bahsinde anlattık.
- Aksak partizan birlikleri düşmanın yürüyüş modundaki hareketini aksatamayacak şekilde düzenlendi (sadece aksak olmayanlar düşman yürüyüş modu hareketlerini aksatabilir).
- Bir tarafın hem ikmal merkezlerini hem de global ikmal değerini düzenleyen IS GLOBAL ikmal değişimi eklendi.
- Çıkış hedefleri artık millete bağlı olarak düzenlenebiliyor. Bu durumda oradan sadece o hedefin milletinin birlikleri oradan çıktığında zafer puanı alınır.
- Mayın tarlalarının donanma birliklerine karşı saldırısı 10 ile çarpılıyor.
- Parametre Verisindeki siper kazma ihtimali artık ondalıklı sayı olabiliyor.

Diğer oyunlar da yamalandı.
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
Bu kısım Japan '46 konusunda da olacak.

Varsayılan opsiyonel kurallar güncellendi. Normalde oyunda kullanılan atış değerleri McNamara veri tabanına dayalı olmasına rağmen opsiyonel kurallar o veri tabanıyla kullanılması tavsiye edilen kurallar olarak ayarlanmamıştı. Biliyorsunuz, Bill Peters aslen Napolyoncu olup ilk defa Panzer Campaigns'e geçti, deneysel olarak böyle bir opsiyonel kural ayarlaması oldu. Varsayılan kuralların güncellenmesinin temelde iki sebebi var:

1-) Alternatif atış kuralları düşmanın ne kadar istiflediğine bağlı olarak çok fazla veya çok az zayiat verdirmeye neden oluyordu. Sınırın tamamını dolduran birliklere normalin altı katı vuruluyor, sınırın altıda birinden azını dolduranlara ise normalden daha az vuruluyordu. Mesela 10 kişi mevcutlu bir birliğe ateş edildiğinde bunun atış değeri yaklaşık %96 azalıyordu. Dolayısıyla artık düşük birlik yoğunluğu olan oyunlar haricinde varsayılan olarak açık değil.

2-) Tutarlılık. Her ne kadar her oyunda diğer oyunlardan kendisini ayrı kılacak özellikler bulunması normal olsa da sırf farklı tasarım felsefesinden kaynaklanan aykırılıklar olmamalı. Farklılıklar gerçekten farklı olması gerektiği için olmalı.

Kendim ek yapayım:

Biliyorsunuz, Alternative Assault Resolution kuralı son yamada yenilendi. Bundan önce bu iki oyunda şöyle bir ikilem vardı. Alternative Assault Resolution açarsak görevi sığınakları hedef alıp onlara alev basmak olan alev makineli tanklar sert saldırı değerleri 4, hücum değerleri 37 olduğu için sığınaklara karşı bir işe yaramıyordu, dolayısıyla Alternative Assault Resolution kapatılmalıydı. (Ek:Sert saldırı değerini 37 yapmak normal tanklara karşı ateş ettiğinde normale göre aşırı kuvvetli olmasına neden olur. Menzili 0 yapıp tankı diğer tanklara karşı ateş edemez hâle getirmenin de anlamı yok, hem hücumda tanklara karşı hâlen kuvvetli olur, malum kural açıkken sert saldırı değeri küçük olmalı ki tanklara karşı çok kuvvetli olmasın, o zaman başa döndük.) Ancak oyundaki değerler McNamara veri tabanı ile oluşturulduğu için ve bu kuralı kapatmak alev makineli tankların sadece sığınağa değil tanklara hücumunu da hücum değeriyle yaptıracağından tanklara karşı normale göre aşırı kuvvetli olmasına sebep olduğu için Alternative Assault Resolution açık olmalıydı. Şimdi, Alternative Assault Resolution kapatılmalı mıydı, açılmalı mıydı?

4.00 ile sığınak/korugan içindeki birliklere Alternative Assault Resolution açık iken bile hücum değeriyle hücum ediliyor, dolayısıyla yukarıda bahsettiğimiz alev makineli tank artık malum kural açıkken tanklara 4, sığınaklara 37 değeriyle hücum ediyor.

Japan '46 konusunda da olacak kısmın sonu.


Yeni opsiyonel kurallar:

unknown.png

Özellikle Delayed Disruption Reporting kuralının varsayılan olmaktan çıkarılması Müttefik tarafının işine yarıyor. Herkesin banko açtığı bir kural olmadığı için bu oyunda da varsayılan olarak kapalı olmasına karar verildi.

Kural değişikliklerinden dolayı yapılan değişiklikler önemli olsa da tasarım olarak senaryoların orijinal senaryolardan çok da farklı olmaması gerekir.

Orijinal senaryolarla oynamak isteyenler "Original Scenarios" kısmından senaryoları oyun klasörüne yapıştırabilir, sonundaki _Orig'den dolayı şu anki senaryoların üstüne yazılmaz.

Değişiklikleri büyük oranda şu dört başlıkta toplayabiliriz:

1-) Sığınaklar
2-) Mayınlar
3-) Hedefler
4-) Parametre Verisi Değerleri

Sığınaklar

Kıyıların birkaç yerine sığınaklar eklendi. Japonların beton gibi materyallerde o dönem sıkıntı çektiği doğru ama böyle şeyler için hurda ray gibi buldukları herhangi şeyler de kullanılabilir. Kıyıdaki sığınaklar büyük oranda boşaltılmış olarak kondu, yani BUNKER değil Bunker. Kıyı bataryaları etrafına da bu bataryaların önemine göre normal veya boşaltılmış sığınaklar yerleştirildi.

Sığınakların istihkâm birlikleriyle (her tur için %1,5 ihtimalle de olsa) doldurulabileceğini unutmayın.

Mayınlar

Kumsallardaki mayın tarlaları artık 2. seviye. Mayın kıtlığı olsa da kumsallar büyük ihtimal sadece mayınlarla değil bubi tuzakları ve fazladan engellerle de korunmuş olacak olduğu için karaya çıkma aşamasındaki zayiatın artırılmasına karar verildi.

Hedefler

Hedef seviyeleri değişmedi. Hedeflerin değerleri genelde düşürüldü. Bazı ufak hedefler silindi.

Parametre Verisi Değerleri

Birkaç ufak değişiklik oldu. İkisi önemli:

1-) Çıkarma zayiatı oranı (Invasion Loss) %25 iken %45 oldu, yani oyunun ilk versiyonundaki hâline geri döndü.

2-) Müttefiklerin tecrit değerleri azaltıldı. Müttefiklerin tecrit harekâtı ihtimali %35 iken %10 oldu, tecrit etkililiği (Interdiction Effectiveness) de %25'ten %15 oldu. Önceki değerler çok fazlaydı. Çünkü Müttefikler hava üstünlüğüne sahip olsa da gemileri korumak tecrit harekâtı için sortiye çıkmaktan daha önemliydi. Bir de tecrit harekâtı genelde abartılıyor, önceki değerler özellikle zırhlı hedeflere karşı fazla abartılıydı.

Müttefik oyuncusuna şu tavsiyelerde bulunabiliriz:
  • Kısa senaryolarda sığınaklar problem. Bazen bunları pas geçmeniz daha iyi olabilir. Pas geçmeseniz bile bunlara ne kadar uçak ve gemi kullanacağınızı iyi düşünün.
  • Genelde senaryolardaki zaferi zafer puanları belirler, zayiat değil. Japon oyuncusu daha çok zayiat verse de Müttefik oyuncusunun kendindeki zayiatı doldurması zor. Bunlar genelde birbirini götürür. Bu durumun istisnası A mahiyet Japon birliklerine karşı çıkarma senaryolarıdır, burada Müttefiklerin zayiatı çok fazla olabilir.
  • Fanatik Millet kuralından dolayı hücum ederek Japon birliklerini imha etmenin bedeli ağır. Çoğu zaman etraflarını çevirip izole etmek yerine kaçabilecekleri yer bırakıp oradan kaçmalarına neden olmak daha iyi fikir olabilir.
  • Tabiî Japon birlikleri sığınaktaysa bu olmayacağından orada izole etmek (moral filan düşürüp mühimmatta problem yaşattıracağından) daha iyi fikir.
  • Uçakları yarınlar yokmuş gibi kullanmak yerine ilerlerken karşınıza çıkan önemli hedefler için bir kısmını sonraki turlara saklayabilirsiniz. Gece turundan hemen önceki tur istisna, zaten 3 gece turu var. Bir de uçakların sert ve yumuşak saldırı değerlerine dikkat edin.
  • Kıyı bataryalarına gemiyle ateş etmeden önce uçaklarınızı yollayın, böylece gemilerinize gelebilecek atışları atabilecek birlikleri az çok bastırabilirsiniz.
  • Japon piyadelerinin sert saldırıları normalden yüksek. Bu, o birliklerde zırhlı hedeflere karşı yapılabilecek intihar saldırılarını temsil eder. Tanklarınızı piyadenin önüne kabak gibi çıkarmayın.
  • Kumsaldaki her an tehlikeli. Kumsala yapılan atışlar normalin ÜÇ katı etkili (arazi değeri %200 olduğu için). Buradaki birliklerle ateş etmek kötü fikir olabilir. Siper kazmak bile pek koruma sağlamaz. Genelde burada düşman birlikleri aksak olmasa bile düşmana hücuma kalkılabilir. Sayıca üstün olduğunuz yerde bu uzun vadede zayiat açısından iyi fikirdir. Tabiî ki sığınaklara karşı işe yaramaz ama havadan veya gemiden yapılan atışlarla patatese dönmüş birliklerin olduğu yerlere böyle hücum edilebilir.
  • Kıyıdaki ikmal kaynaklarının nerede olduğuna dikkat edin, düşman birliği ikmal kaynağının dibindeyken kendi birliklerinizle ikmal kaynağının arasını boş bırakmayın, birlikleriniz izole olur. Bunu bazen kazara yapanlar oluyor maalesef.
  • Sabırlı olun. Kıyıdan içeri ilerlemenin mayınlar ve sığınaklardan dolayı biraz yavaş olabileceğini unutmayın. Senaryolar Müttefik oyuncuları için biraz zorlaşmış olsa da aynı zamanda daha ilgi çekici hâle geldi.

Sonraki versiyonlarda oyuncuların geri bildirimleriyle daha çok değişiklik yapılabilir.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#8
Büyük sefer (Olympic Campaign olan) yenilendi: Tık!
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#9
4.01 ile gelenler:


Bug düzeltmeleri:

- Hareket puanı yetersizken hücum başlatılmasına neden olan bir hata düzeltildi.
- Partizan birlikleri artık Broken olduklarında aldatma etkilerini kaybediyor.
- Turlar arasında savaş sisinin açılması düzeltildi.
- Artık birlikler fırtına sırasında botla hareket edebiliyor.
- Tam altıgen köprüleri yok etmek artık o köprüdeki birliğin tamamen imhasına sebep olmuyor.
- 0 uçaksavar değeri olan birliklerin Save Movement Costs özelliğini kullanamaması düzeltildi.

Eklemeler:

- Dosya düzeni değişti. Kayıtlar, veriler, dökümler, kılavuzlar, muharebe düzenleri, senaryolar ve ekranlar için klasörler oluşturuldu. Kayıtlar artık Saves klasöründe.
- Döküm sistemiyle ile bug ve sair şeyler tespit edilebilir.
- Ana programa yeni dinamik araç çubuğu eklendi.
- Kısayollar değişti ve yenileri eklendi.
- Settings>Cursor>Small/Standard/Large eklendi.
- Settings>Hex Highlights eklendi.
- Settings>Map Contours eklendi.
- Settings>Action Speed eklendi.
- A/I>Fast A/I Processing silindi, yerine Action Speed kullanın.
- View>Roaming Mode eklendi.
- View>Map Labels eklendi.
- View>Map Slopes eklendi.
- View>Map Elevations eklendi.
- View>Map Coordinates eklendi.
- View>Map Combat Modifiers eklendi.
- View>Highlight>Higher Organization eklendi.
- View>Highlight>High Density Stacks eklendi.
- View>Highlight>Recon Units eklendi.

- Gezinti Modu eklendi.
- İstihkâm birlikleri artık tam altıgen botları patlatabiliyorlar.

- Yeni malumat özeti kılavuzu.
- Kullanıcı kılavuzu ve başlangıç kılavuzunda değişiklikler yapıldı.
- _alt parametre verilerindeki hava tecriti değerleri düzenlendi.
- 2D ırmakların maviliği artık daha koyu.
- #45_1104_1_#Revised_Olympic-Campaign eklendi. Bu senaryo, orijinal senaryonun yeniden düzenlenmiş ve güncellenmiş hâli.
- Pek çok yer adı Ahmet Demirci sayesinde düzeltildi.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 2 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#10
(16-12-2022, 17:32)unonimus : - Pek çok yer adı Ahmet Demirci sayesinde düzeltildi.

244499466755768321.webp?size=96&quality=lossless
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
#11
Yalnız gerçekten sana credit vermişler, tebrikler!

oFH4ApV.png
Ara
Cevapla
#12
Çok da bir şey yapmadım aslında, sadece iki gece uğraştım iki oyun için.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#13
4.03 ile gelenler:


Bug düzeltmeleri:

- Programmed Weather opsiyonel kuralı açılmaya çalışıldığında weather.dat dosyası bulunmuyorsa artık buna dair bir uyarı penceresi açılıyor.
- Hücumun kazanılması sonucu yapılan ilerlemenin altıgen kenarı tuzaklı köprülerin yıkılma tetiğini çalıştırmaması düzeltildi. Tam altıgen tuzaklı köprüler bundan etkilenmiyor.
- Önceki istif/sonraki istif fonksiyonu geri getirildi. Yanlışlıkla önceki birlik/sonraki birlik şeklinde çalışıyordu.
- Menzil karartma seçildiğinde nadiren olan bir çökme hatası giderildi.

- Olympic_Campaign parametre verisi artık bütün senaryolar için varsayılan. Bir kopyası Olympic parametre verisinin yerini aldı, önceki parametre verisi artık Olympic_Rev_1. Bunu bir sonraki iletide incelerim.

-Artık 4 tane muharebe düzeni dosyası var:

- 2022 Ocak'ında gözden geçirilip yenilenmiş Olympic senaryosu (45_1104_1_#Revised_Olympic-Campaign) için yeni Olympic_Campaign muharebe düzeni. Bunda Japonların sert saldırı menzilleri 1'den 0'a indirilmiş olup bunun yanında pek çok mahiyet değişikliği içermektedir. Yenilenmiş büyük senaryoda bu düzen kullanılmaya devam edecek olup diğer senaryolarda bunu kullanmak isteyenler kopyalayıp adını Olympic olarak değiştirip yapıştırabilir.
- Japonların sert saldırılarının düzenlenip mahiyetlerin düzenlenmediği Olympic muharebe düzeni. Yenilenmiş büyük senaryo harici senaryolarda kullanılır.
- Olympic_Orig. Eski muharebe düzeni.
- Olympic_Default. Diğer iki muharebe düzeninden birini Olympic muharebe düzeni ile değiştirdikten sonra fikrinizi değiştirdiyseniz Olympic düzeninin kopyasıdır.

4.02 ile gelenler:


Bug düzeltmeleri:

- Oyunun bir sonraki açılışında varsayılan olarak son seçili ve kullanılmış araç çubuğu açık oluyor.
- Sonraki tur düğmesinin araç ipucunda yazan kısayol tuşu düzeltildi. Ctrl+T değil Ctrl+N olacak.
- Harita üzerindeki sonuçlar kapalı ve oyun hızı varsayılandan daha hızlıyken YZ'nin oyuncu turuna girmesine neden olan bir hata düzeltildi.
- Oyun sonunda zafer açılır penceresinin gözükmemesi ve marşın çalmaması sorunu giderildi.
- 'Yanlış PBEM şifresi' hatası daha açık olması için değiştirildi.
- Harita üzerindeki sonuçlar kapalıyken çarpışma sonuçlarının harita üzerinde gözükmesine neden olan bir hata giderildi.
- Hız değişimi açılır penceresinin açılması artık isteğe bağlı. Settings>Action Speed menüsünden bunu düzenleyebilirsiniz.

4.02 atlandı.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#14
Parametre verisinde ne değişti:

- Geri kazanım oranı Müttefikler için %1, Japonlar için %2 iken Müttefikler için %2, Japonlar için %3 oldu.

- Enkaz oluşturma değeri 1000 iken 3000 oldu (Bana göre yine düşük).

- Çıkarmada birliklerin zaiyat verme ihtimali %40 iken %25 oldu.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#15
4.04 versiyonuna güncellendi. Yama dosyası olmayacak, sıfırdan indirin.

4.04 ile gelenler:

- (Artık var olmayan) klasik araç çubuğunun kayıt defterinde seçili olmasından kaynaklanan bir çökme sorunu giderildi.
- Giriş ekranındaki MCI ses Windows 11'de çökmeleri engellemek için DirectSound ile değiştirildi.
- Ağ üzerinden Direct-Play ile oynarken yaşanan bir çökme ve oyun kaydı bozulması sorunu düzeltildi.
- Otokayıt açık değilken nadiren yaşanan bir çökme sorunu düzeltildi.

- Artık birlikler gece demir yolu hareketi ile hareket ederken yorgunluk almıyor.
- Altıgen malumat alanındaki NATO sembolü artık Panzer Battles'ta olduğu gibi oyunun kendisi tarafından dinamik olarak çiziliyor ve oyun alanında belirtme yapılınca altıgen malumat alanındaki NATO sembolü de belirtiliyor.
- Birlik kutuları ve birlik kutusu arka fon görselleri yazıların daha okunaklı olması için değiştirildi.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#16
4.05.1 versiyonuna güncellendi.

4.05.1 ile gelenler:

Bug Düzeltmeleri:

- Süresi geçtiğinden silinmiş hedeflerin komuta raporunda görülmesi düzeltildi.
- Aşırı istifli hareket ve hücum YZ ve oyuncu için düzeltildi. İstif sınırları bazen çalışmıyordu.
- Çekilme davranışı düzenlendi. Bir birlik çekilme şartını sağladığında o birliğin çekilmesi artık tekrar kontrol edilmeyecek.
- Boş organizasyon belirtmeye çalışılırken oyunun göçmesi engellendi.
- Birlikler birleşirken yürüyüş modu artık korunuyor.

Geliştirmeler:
- Sıçrama haritası artık açılır pencerenin içine sağ tıklanarak kapanabiliyor.
- Senaryo düzenleyicisindeki YZ emirleri açılır penceresi artık düzenleyici kullanılırken açık durabiliyor.

YZ güncellemeleri:

- YZ artık main.ai dosyasındaki değerlere göre siper kazacak.
- YZ demir yolu hareketleri yenilendi ve artık main.ai dosyasına göre karar veriyor.
- Yerinde durma emri verilmiş birliklerin bir miktar zaiyattan sonra çekilmesini sağlayan YZ kodu eklendi.

- Hedef kaybolma turu altıgen malumat alanına eklendi. 'Pts' tabiri silindi.
- Font MS Sans Serif iken MS Shell Dlg 2 oldu yani Microsoft'un belli bir bölge ve dil için kullandığı fontun kullanılmasına geçildi. Böylelikle özel karakterler oyunda ve açılır pencerede görülebilecek. Windows 7'den beri bu font Tahoma. HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\Current Version\FontSubstitutes üzerinden bunu değiştirebilirsiniz.
- Organizasyon, Komuta, Mevcut (Strength) ve YZ emirleri açılır pencerelerindeki yazılar 8 iken 10 punto oldu.

4.05 ile gelenler:

Bug Düzeltmeleri:

- Skiciler artık karlı ve donmuş durum haricinde yaya seslerini kullanacak
- Alt senaryoya dönüştürme düzeltildi.
- Partizan birlikleri artık yürüyüş modundayken düşman hareketlerini aksatamayacak.
- YZ için yerinde durma ve aktif hareket emirleri artık çalıştırıldıktan bir tur sonra (ya da başka emir verildi diye) ortadan kalkmayacak.
- Artık yürüyüş ve demir yolu modundaki birlikler tahkimatın boşaltılmasına neden olmuyor.
- Artık yok edilmiş tam altıgen botlarının üstüne yapılan tombaz köprülerinden birlikler geçebiliyor.
- Karargâhlar ateş hattına sürüldüğü bir YZ sorunu düzeltildi.
- Direct-Play'de misafir (Caller) ev sahibi ile (Host) bağlantıyı kesince olan bir çökme sorunu giderildi.
- Sıfır komuta menzili olan birliklerin komuta karartılması düzeltildi.

Geliştirmeler:

- Birlik kartından görülme ikonu silindi ve onun yerine arazi kutusunun ilk satırına "Görüldü" ("Spotted") eklendi.
- 'Organizasyonu göster' (Alt+Q) açılır penceresi artık:

    Boyutlandırılabiliyor ve oyun oynanırken açık durabiliyor. İkinci bir monitörünüz varsa bu pencereyi oraya alabilirsiniz.
    Hem seçili organizasyonu vurguluyor hem de haritanın merkezini bu birlik(ler)in olduğu yere getiriyor.
    Birlik gösteriliyorken ('Q' ile) organizasyonu gösterme açılır penceresine basınca organizasyon şeması açılıp bu birlik gösteriliyor.
    Bu açılır pencere açılmışken birlik seçmek açılır pencereyi güncelliyor.
    Senaryoda var olmayan ya da takviye olarak gelecek birlikler burada ayrıca belirtiliyor.
    Birliklerin mevcudunu gösteriyor.


- Araç çubuğuna organizasyonu gösterme açılır penceresini açan bir düğme eklendi.

- Sıçrama haritası, komuta raporu ve parametre verisi oyun oynanırken açık durabiliyor. İkinci bir monitörünüz varsa bu pencereleri oraya alabilirsiniz.
- Oyun oynanabilirken açık durabilen haritaların yerini oyun hatırlayabiliyor. Ayarları varsayılan hâle getirmek için Settings>Clear Settings'e basmak bunların yerini varsayılan konumuna geri yollar ancak buna basınca bütün ayarlar varsayılana döner.
- Yorgunluk alma artık zaiyatın tam mevcuda oranına bağlı.
- Moral testine girilip girilmeyeceği artık zaiyatın o anki mevcuda oranına bağlı.

- Zırhlı trenler:

    Artık demir yolu moduna geçemiyor. Konuşlanmış hâlde hareket edebiliyorlar.
    Gece aksaklığı kuralı geçerli değil.
    Bitişiklerindeki altıgene hem sert hem yumuşak saldırıda Artillery Hard Target Modifier değerine göre (genelde 2,5) fazladan vuruyorlar. Bu, kendilerine bağlı piyade ve yakın mesafe silahlarını temsil eder.
    Piyadeler gibi bunlarda da devriye özelliği var. Partizanlara karşı kullanılmış olduklarından bu özellikle siz de partizanlara karşı kullanabilirsiniz, özellikle Doğu Cephesi oyunlarında.


- Alan sınırları ayarı artık kayıt defterinde kaydediliyor.

- Devriyenin görüş menzili parametre verisine eklendi.

- A* yön bulma algoritması eklendi.

YZ için:
  • Hareket ve yerinde durma betiklerinde geliştirme yapıldı. Artık emirlerin başlangıç ve bitiş turları var. Birlikler tahkimatlardan artık çıkmamaya çalışacak.
  • Hücum başlangıcı ve hedefleriyle gece hareket davranışları düzenlendi.
  • Gece hareketi davranışları düzenlendi.
  • YZ saldırı ve savunma ateşi ateş eden birliğin durumuna göre yapılacak. Yorgun birliklerle ateş etmek yerine bu birlikler dinlendirilmeye çalışacak.
  • Kolordu ve orduya direkt bağlı birliklerin davranışları düzenlendi.
  • Kör atışta artık savunması düşük hedefleri daha önemseyecek. Gidip mayın temizleyen istihkâm yerine sığınakları vurmaya çalışmayacak artık :xd: .
  • Karargâh ve topçuları yürütme mantığı çok yakına ya da çok uzağa koymaması için düzenlendi.
  • Data klasörüne YZ dosyası (main.ai) eklendi. Bu dosya YZ'nin kullandığı ortak parametreleri kullanır. Senaryolar kendileri için ayrı YZ dosyası kullanabilir ve senaryo düzenleyicisi bunu senaryo başlığı açılır penceresiyle seçebilir.
  • Eski YZ betikleri için aktif emir bitişi eklendi.


- Telsize girme eklendi.
- Kıt mühimmatlı birliklerin atış yapmasını engelleyen bir opsiyonel kural eklendi. Bunu ve telsize girmeyi konularında anlattık.
- Pencere kenarı kaydırması eklendi. Özellikle çoklu monitör veya oyunun oynanmasını engellemeyen açılır pencereler kullananlar için. Varsayılan olarak pencere kenarına 48 piksel yanaşan fare haritayı kaydırır. Ayarlardan kaç pikselde kayacağını değiştirebilirsiniz.

- Sınırlı hedefler harita üzerinde artık X:Y formatında görünüyorlar. Y'inci turda kaybolacak X değerinde hedef anlamında.
- Sınırlı hedefler artık 10 tur içinde kaybolacaksa komuta raporunda görülebiliyor ve orada tıklanınca harita hedefin konumuna gidiyor.

- Artık enkaz temizleme ihtimali istihkâm taburları veya dengi için normalin üç katı. Birden fazla birlikle enkaz temizleme yapılmaya çalışıldığında bunun ihtimali her bir birlik için ayrı ayrı hesaplanıyor.

İçerik değişiklikleri:

- Birlik unsur adında iki nokta desteği geldi (birlikleri ayrıştırıp yine de aynı resmi kullanmak için).
- Düzenleyici ikonları Panzer Battles'takilere benzeyecek şekilde değiştirildi (PzB'deki kırmızı, bundaki turuncu.).
- Senaryo seçimi açılır penceresi resimli olacak şekilde düzenlendi. Panzer Battles usulü.
- Opsiyonel Kurallar açılır penceresindeki seçeneklere araç ipuçları eklendi.

4.05 atlandı.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#17
Bu hafta indirimde.

(26-03-2023, 19:31)unonimus : - Enkaz oluşturma değeri 1000 iken 3000 oldu (Bana göre yine düşük).

Bunu açıklamayı unutmuşum, açıklayayım. Enkaz oluşturma değerinin diğer cephelerin oyunlarından düşük olma sebebi Japon evlerinin çoğunlukla kâğıttan (ya da o malzeme her neyse) olmasından kaynaklı gibi duruyor. Mamafih, bu değer yerleşim türünden bağımsız. Dolayısıyla enkaz oluşturma değeri köyler için de Tōkyō'daki fabrikalar için de aynı. Bununla ilgili bir parametre verisi ya da kural değişikliği yapılması gerektiğini düşünüyorum ama değerler konusunda emin değilim. Rich'e bunu bir çıtlatayım, belki 4.06 için bir şeyler yapılabilir.

Birlik bulunmayan yere topla veya uçakla atış yapmak enkaza sebep olmuyor gerçi :xd: .
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 3 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.