Panzer Campaigns'te Ateş Etme ve Çarpışma Sonuçları
#2
Panzer Battles için şuraya bakınız.

İçindekiler:
1-) Çarpışma Sonuçları
a-) Genel
b-) Zayiat Geri Kazanımı
c-) Değiştirme
d-) Son Dokunuşu Atma

Çarpışma Sonuçları

Genel

Atış ve hücum sonuçları için ortak bir hesap kullanılır. Çarpışma sonucu hesabı dört parametreye bağlıdır: çarpışma değeri, değişkenler, düşük çarpışma değeri ve yüksek çarpışma değeri. Çarpışma değeri, atışta ateş eden birliklerin düzenlenmiş atış değeri, hücumda karşı tarafın düzenlenmiş mevcududur. Düşük ve yüksek çarpışma değeri 1000 çarpışma değeri için iki uç zayiat değeridir. Efektif çarpışma değeri bunları ayarlayarak mümkün olan en düşük ve en yüksek zayiatı belirlemek için kullanılır. Sonunda bu iki değerin arasında rastgele bir değer seçilerek nihaî çarpışma sonucu bulunur.

Mesela çarpışma değerimiz 40, değişkenlerimiz %25, düşük ve yüksek çarpışma değeri sırayla 50 ve 250 olsun. Efektif çarpışma değeri 50 (40'ın %125'i) olur. Bu da temel çarpışma değerimizin %5'idir. Yani düşük ve yüksek çarpışma değeri sırayla 2.5 ve 12.5 olur. Verilen zayiat bu iki değerin arasında rassal bir sayı olur. Elde edilen sayının ondalık kısmı rassal olarak yukarı veya aşağı yuvarlanır. Mesela zayiat sonucu 3.7 çıkarsa %70 ihtimalle 4, %30 ihtimalle 3 olur.

Düşman ateşi yoluyla araç ve topların zayiatı 1 araç/top=10 kişi cinsinden hesaplanır. Hesapla 10 kişiden daha az zayiat olması durumunda hesap zayiatına bağlı bir ihtimalle 1 araç/top kaybedilir. Mesela, sonuç olarak 5 kişi zayiat çıkmışsa o birlik %50 ihtimal bir aracını/topunu kaybeder.

Birliğin aldığı yorgunluk zaiyatın tam mevcuda oranına göre hesaplanır. Dolayısıyla daha büyük birlikler aynı miktar zaiyatta daha az yorgunluk alırlar. Parametre verisinde maksimum yorgunluk değeri faktörü vardır ve bu faktör normalde 2'dir 1,5'tur. Buna rastgele bir sayı ve açıksa Quality Fatigue Modifier kuralı dolayısıyla parametre verisinde yazılan sayıya göre düzenleme yapılır. Ayrıntıları Komuta kısmında Yorgunluk bahsindedir.

Moral karşılaştırması uygulanabilir olduğu yerde uygulanma ihtimali (zayiat/o anki mevcut)*(parametre verisi moral karşılaştırması değeri) olup bu değer varsayılan olarak 10'dur. Yani birliğin o anki mevcudunun %5'ini götüren bir atış o birliğin %50 ihtimal moral testine girmesine sebep olur. O anki mevcudun %10 ya da daha fazlasını götüren bir atış o birliğin KESİN olarak moral karşılaştırmasına girmesine sebep olur.

Zayiat, mevcut cinsinden hesaplandığı için araçlı/toplu birliklerde herhangi bir imha olmamasına rağmen aksaklık olabilir. Bunu harita üzerinde Fatigue/D olarak görürsünüz.

Optional Fire/Assault Results Opsiyonel Kuralları açıkken zaiyat için rastgele bir yerine iki sonuç alınıp bunların ortalaması alınır.

Zayiat Geri Kazanımı

Zayiatlı birlikler zayiat verdiği mevcudun bir kısmını geri kazanabilir. Bu, döküntü/yaralı geri kazanımı, takviye ve araç tamiri gibi faktörleri temsil eder. Hava birlikleri de geri kazanımdan faydalanır. Geri kazanım, her bir tarafın kendi turunun başında yapılır ve komuta açılır penceresinde bu rapor edilir. Birliklerin verilen zayiatını geri kazanabilmesi için birlik bir önceki tur hareket etmemiş, ateş etmemiş, hücuma kalkmamış, kendisine ateş açılmamış, hücuma uğramamış, Broken olmayan, siper kazıyor veya köprü yapıyor olmayan ve mayın tarlası içinde olmayan bir birlik olmalıdır. O tarafın Parametre Verisindeki değeri, verilen zayiatın yüzde kaçının geri kazanılacağını tespit için kullanılır.

Geri kazanım için mahiyet çarpanları şunlardır:

A - %200
B - %150
C - Normal
D - %75
E - %50
F - %25

Mesela 200 zayiat vermiş C mahiyetli bir birliğin o taraf için geri kazanım oranı %2 ise mümkün olduğunda bu birlik o tur için ortalama 4 asker geri kazanır. Geri kazanım 0 ile belirlenen miktarın iki katı arasında olduğu için bu birlik o tur 0-8 arası askerini geri kazanır.

Değiştirme

Muharebe düzenindeki bazı organizasyonlar geri kazanımın yanında bir de değiştirme alır. O organizasyonda tanımlı ise geri kazanıma hak kazanmış birlik, o birliğin tam mevcut değerinin belirli bir oranı kadar değiştirme alabilir. Mahiyet bunu etkilemez ama izole ve aksak izole, aksak ve müfrez birlikler bundan yararlanamaz. Müfrez birlikler bundan dörtte bir oranda yararlanır. Birliğin yerel ikmal değeri x ise değiştirme oranı şöyle düzenlenir:
  • x<20 ise değiştirme oranı 0'dır.
  • 20<=x<=50 <=70 ise değiştirme oranı (x-20)/30 (x-20)/50 ile çarpılır.

Bunun üzerine bir de parametre verisindeki çarpan eklenir.

Son Dokunuşu Atma

Kişi cinsinden mevcutlu birlikler çarpışma sonucu 10 kişinin altına düşerse bir ihtimal, birlik bütünlüğünü kaybetmesi sonucu imha edilmiş kabul edilebilir. Birliğin imha edilmeme ihtimali kalan mevcut başına %10'dur. Mesela çarpışma sonucu 6 kişi kalmış bir birlik %60 ihtimal ayakta kalır (yani %40 ihtimal imha edilir).
[+] 2 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
Panzer Campaigns'te Ateş Etme ve Çarpışma Sonuçları - Yazar: unonimus - 16-07-2020, 23:09



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.